abonnement Unibet Coolblue
pi_102670264
quote:
2s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
OPQS heeft nu al te veel renners, daar moeten er nog steeds enkelen vertrekken, daar is echt geen plaats meer voor Cavendish en aanhangsels.
Het lijkt er toch steeds meer op

josedecauwer twitterde op maandag 03-10-2011 om 21:40:52 #cav Omega-Quick Step Patrick Lefevere maakt plaats in zijn team voor drie nieuwe renners !!! Fr Robert na één jaar doorgestuurd naar Lotto reageer retweet
pi_102680481
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 22:40 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Het lijkt er toch steeds meer op

josedecauwer twitterde op maandag 03-10-2011 om 21:40:52 #cav Omega-Quick Step Patrick Lefevere maakt plaats in zijn team voor drie nieuwe renners !!! Fr Robert na één jaar doorgestuurd naar Lotto reageer retweet
Er is helemaal nog niets getekend. Volgens mij wil Cav en zijn managementbureau gewoon meer geld bij Sky krijgen door te schermen met een aanbod van OPQS. Sky had een mondeling akkoord met Cavendish vlak voor de Tour, maar nu hij wereldkampioen is geworden komt het kamp Cavendish opeens met OPQS. Volgens mij puur voor extra geld van Sky, maar we zullen zien.

Nog meer nieuws:
- Julian Dean naar GreenEDGE.
- Malacarne van Quick Step naar Europcar.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 11:12:24 #103
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_102680920
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 22:40 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Het lijkt er toch steeds meer op

josedecauwer twitterde op maandag 03-10-2011 om 21:40:52 #cav Omega-Quick Step Patrick Lefevere maakt plaats in zijn team voor drie nieuwe renners !!! Fr Robert na één jaar doorgestuurd naar Lotto reageer retweet
Lijkt me sterk dat Lefevere al volk gaat buiten werken "voor het geval dat", dat kan hij ook nog nadat er is getekend (want als het dan niets wordt, zit je plots met slechts 27 renners), dus ik ben er niet van overtuigd dat het met elkaar te maken heeft.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_102691660
quote:
Enkel Eisel zit nog in pakket-Cavendish

Een transfer van Mark Cavendish betekent niet dat ook zijn hele sprinttrein gekocht moet worden. Enkel de Oostenrijker Bernard Eisel hangt vast aan zijn vriend en kopman. Mark Renshaw, die bij HTC al jaren de spurt aantrekt voor Cav', tekende al bij Rabobank.

Voor een trein dienen zich zowel bij Team Sky als bij Omega Pharma-Quick Step mogelijkheden aan. Bij de Britten van Team Sky zijn er heel wat hardrijders - Thomas, Stannard, Kennaugh, Dowsett, eventueel Wiggins - die het peloton op een lint kunnen trekken, en komen er sprinters - Sutton, Swift, eventueel Hagen - in aanmerking voor de rol van locomotief.

Bij Omega Pharma-Quick Step hebben al enkele leden van de oude HTC-trein - Martin, Grabsch, Velits - getekend.

Wat de begeleiding betreft kan Cav' ook in beide kampen terecht bij een vertrouwde figuur: zijn huidige ploegleider Brian Holm bij Omega Pharma-Quick Step en zijn jeugdcoach Rod Ellingworth bij team Sky.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 17:39:32 #105
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_102696174
Een man à la Renshaw (wat Swift of Sutton wel zouden kunnen) hebben ze toch niet bij OPQS
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_102704473
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 17:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
Een man à la Renshaw (wat Swift of Sutton wel zouden kunnen) hebben ze toch niet bij OPQS
Als hij in het wiel van Martin alle ruimte krijgt moet Steegmans dat toch kunnen. Of Ciolek.

Of Boonen :P
pi_102704509
Malacarne naar Europcar, Quintana naar Movistar
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 20:56:16 #108
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_102706980
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 20:18 schreef wimderon het volgende:

[..]

Als hij in het wiel van Martin alle ruimte krijgt moet Steegmans dat toch kunnen. Of Ciolek.

Of Boonen :P
Ik denk niet dat die op 500 meter van de finish nog een versnelling hebben.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 21:56:21 #109
330259 MallootJean
Een gek in 't geel
pi_102710885
quote:
Er is helemaal nog niets getekend. Volgens mij wil Cav en zijn managementbureau gewoon meer geld bij Sky krijgen door te schermen met een aanbod van OPQS. Sky had een mondeling akkoord met Cavendish vlak voor de Tour, maar nu hij wereldkampioen is geworden komt het kamp Cavendish opeens met OPQS. Volgens mij puur voor extra geld van Sky, maar we zullen zien.
Of zou Cav, net zoals Contador, misschien een persoonlijk sponsorcontract (of aanbieding) van Specialized hebben waardoor het met Sky lastig (onmogelijk) gaat worden?
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:49:59 #110
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_102714260
Garmin dus - zoals verwacht - geen interesse in Dekker:

quote:
@DekkerThomas
Thomas Dekker
@ginflauide Het gaat niet om de plaatsjes, die zijn er genoeg, het gaat erom of ze het willen, dat is wat anders.. Jammer genoeg...
4 hours ago
http://twitter.com/#!/DekkerThomas
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 23:10:46 #111
40566 Ericr
Livewrong
pi_102715542
Dus Dekker rijdt volgend jaar nog in kermiskoersen als hij niet snel een ploeg vindt.
pi_102721145
Wellicht Acqua e Sapone of iets dergelijks.
pi_102722371
Geox :P
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_102723072
Beter ergens anders dan Garmin dan een jaar kermiskoersen, waar zou nog meer kunnen?
pi_102723259
Mag hij wel bij dat Chipotle team blijven?
pi_102723513
Freire blijft bij Rabo.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_102726555
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 09:02 schreef Steven184 het volgende:
Freire blijft bij Rabo.
of niet?
http://www.nusport.nl/wie(...)geen-aanbieding.html
In the coolest little capital of the world
pi_102726922
Er zou mogelijk een nieuwe Italiaanse ploeg komen, genaamd Unico 1. Ze weten nog niet of ze ProContinentaal of Continentaal willen worden. Het team draait om Alessandro Bertolini (41 jaar en nu Androni). Hij zou daar aan de slag kunnen als renner en een jaar later als directeur van het team. Namen die genoemd worden, zijn die van Mariano Piccoli en Gilbert Simoni als ploegleiders en Rebellin als renner.

Maar echt iets concreets is er nog niet, dus het is afwachten.
pi_102739289
Pate naar Sky, Beppu naar GreenEdge.
pi_102868553
- Brice Feillu zou bijna rond zijn met Saur-Sojasun.
- Nordhaug zou betekenen bij Sky.
- Horner heeft voor 2 jaar getekend bij Radioshack-Nissan-Trek.
- Iranier Zagari wordt genoemd bij AG2R, prachtig :D.
- Savio zou Rebellin weer naar Androni willen halen.
- Gebroeder Haedo verlengen bij Saxo.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_102868710
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 16:51 schreef wimderon het volgende:
Pate naar Sky, Beppu naar GreenEdge.
Die Beppu rijdt ook geen platte prijs maar omdat het een Japanner is ofzo wordt hij wel door iedereen aangetrokken?! :')
Jack does it in real time...
pi_102907231
quote:
‘Nog drie nieuwe renners voor Vacansoleil-DCM’

Gepubliceerd door elbosco op maandag 10 oktober 2011 om 09:37.
Vacansoleil-DCM zal nog drie nieuwe renners aantrekken. Dat vertelde teammanager Daan Luijkx tegen De Telegraaf. Daarnaast stijgt het budget van de wielerploeg tot acht miljoen euro.

Onder meer dankzij een deal met de nieuwe fietsenfabrikant Bianchi en fietskettingmaker KMC neemt het budget toe. Vacansoleil-DCM versterkte zich reeds met Kris Boeckmans (Topsport Vlaanderen), Kenny van Hummel (Skil-Shimano), Bert-Jan Lindeman (Cyclingteam Jo Piels), Barry Markus (Rabobank CT), Thomas Marczynski (CCC–Polsat –Polkowice), Jacek Morajko (CCC–Polsat –Polkowice) en Nikita Novikov (Katusha CT).
Bron: wielerflits
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_102907442
Is er nog iets leuks wat klassementsrenners betreft op de markt?
pi_102907691
Misschien dat ze proberen Cobo binnen te halen?

Maar ik denk eerder een renner van RSH-Leopard die over is, daarnaast misschien Lindeman?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_102907895
Ik dacht meer aan Menchov dan aan Cobo.
pi_102908005
Ik was ook niet serieus. Vorig jaar hebben ze Mosquera binnen gehaald, ik denk niet dat ze nu het risico willen nemen om Cobo te contracteren. Als dat überhaupt zou lukken. Menchov denk ik ook eerder, maar ik zie liever dat ze voor jongere renners gaan. Menchov lijkt toch wat over zijn top heen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_102908157
http://www.biciciclismo.com/cas/site/noticias-ficha.asp?id=44032

Volgens biciclismo tekent Gustav Erik Larsson bij VS. Dat zou wel een goede transfer zijn.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  maandag 10 oktober 2011 @ 10:57:10 #128
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_102908292
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 10:47 schreef Felagund het volgende:
Ik was ook niet serieus. Vorig jaar hebben ze Mosquera binnen gehaald, ik denk niet dat ze nu het risico willen nemen om Cobo te contracteren. Als dat überhaupt zou lukken. Menchov denk ik ook eerder, maar ik zie liever dat ze voor jongere renners gaan. Menchov lijkt toch wat over zijn top heen.
Waarom zou je klassementsrenners kopen als je Devolder hebt?

En iets serieuzer: met Poels en De Gendt en in iets mindere mate Ruijgh hebben ze sowieso al wat jonge renners die potentieel hebben getoond. Nu zijn dat misschien geen potentiële podiumkandidaten, maar ze bieden wel de nodige opties.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_102908905
Nu rijden ze toch vaak in rondes als Romandië, Dauphiné etc een beetje voor spek en bonen mee (vandaar ook dat ze lang onderaan bungelden in de WT stand) en alle respect voor Poels en Ruygh, maar dat zijn toch geen renners die top 10 in de Tour kunnen gaan rijden. (*)

De Gendt vind ik onverklaarbaar wat die in de laatste Tour week deed, maar daar zie ik echt geen renner voor klassementen in grote rondes in. Wel een steengoede renner natuurlijk.

(*)
edit: in 2012
pi_102908914
quote:
10s.gif Op maandag 10 oktober 2011 10:37 schreef Felagund het volgende:
Misschien dat ze proberen Cobo binnen te halen?

Maar ik denk eerder een renner van RSH-Leopard die over is, daarnaast misschien Lindeman?
Lindeman heeft al een contract getekend voor volgend seizoen ;)
pi_102911850
Niet nog twee aankopen volgens woordvoerder van VS, maar verlengingen. Een daarvan is Pavarin, de ander is nog afwachten.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_102918881
quote:
2s.gif Op maandag 10 oktober 2011 10:57 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Waarom zou je klassementsrenners kopen als je Devolder hebt?

En iets serieuzer: met Poels en De Gendt en in iets mindere mate Ruijgh hebben ze sowieso al wat jonge renners die potentieel hebben getoond. Nu zijn dat misschien geen potentiële podiumkandidaten, maar ze bieden wel de nodige opties.
De Gendt is zo wisselvallig als wat tot nu toe en toch ook al weer bijna 25. Ruijgh (ook al bijna 25), tja, overal blijven aanklampen en dan rond plek 20 eindigen terwijl er twee handen vol klassementsrenners uit zijn gevallen, dat schat ik toch een flink stuk lager in dan de hype rond zijn persoon deed vermoeden. Poels heeft dan nog de meeste potentie denk ik en daar kan dan prima nog een kopman bij, de koers zul je toch niet snel hoeven te gaan dragen.
pi_102919074
Het zou trouwens niet gaan om 3 aankopen (incl. Larsson), maar daarbij zijn ook contractverlengingen en 1 daarvan is voor Pavarin. Die tweede is nog niet duidelijk.
pi_102919281
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 16:43 schreef TheArt het volgende:
Het zou trouwens niet gaan om 3 aankopen (incl. Larsson), maar daarbij zijn ook contractverlengingen en 1 daarvan is voor Pavarin. Die tweede is nog niet duidelijk.
Zie 2 posts boven je ;)
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_102927076
Lequatre naar Bretagne.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_102945450
Darryl Impey en Christian Meier zijn bevestigd bij GreenEdge.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_102962043
MarkCavendish twitterde op dinsdag 11-10-2011 om 17:37:52 It's....... Team Sky! reageer retweet
Is dat ook weer bekend, kan daar in ieder geval niets meer over geschreven worden.

[ Bericht 62% gewijzigd door TheArt op 11-10-2011 17:54:21 ]
pi_102962227
Wat we natuurlijk eigenlijk al bijna een jaar wisten :P

Lijkt me ook sportief gezien de beste keuze voor hem overigens.
pi_102962997
Goh, ik had verwacht dat 'ie naar Quickstep zou gaan :')
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:07:40 #140
67089 Gillingham
The horror...
pi_102965262
Die arme Lefèvre heeft ook een pech zeg. Grijpt hij er wéér net naast...
What's it going to be then, eh?
pi_102966042
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:07 schreef Gillingham het volgende:
Die arme Lefèvre heeft ook een pech zeg. Grijpt hij er wéér net naast...
Toch heeft ie met Martin volgend jaar een fantastische renner erbij. Wint heus wel weer z'n tijdritten en in een incidentele makkelijke rond van een week kan ie ook meedoen voor de winst.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:29:18 #142
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_102969971
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:23 schreef thettes het volgende:

[..]

Toch heeft ie met Martin volgend jaar een fantastische renner erbij. Wint heus wel weer z'n tijdritten en in een incidentele makkelijke rond van een week kan ie ook meedoen voor de winst.
Je zou dat óf Martin óf Leipheimer òf Velits toch voor top 10 moet kunnen meedoen in die komende flut-Tour.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 08:39:39 #143
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_102987888
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 20:29 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Je zou dat óf Martin óf Leipheimer òf Velits toch voor top 10 moet kunnen meedoen in die komende flut-Tour.
Martin? Neuh. Als een halve Tourmalet er al te veel aan is, gaat die volgend jaar ook geen potten breken. Cav of geen Cav.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 23:04:32 #144
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_103020950
gejat van het CyclingNews forum

Devolder and Van Avermaet to Radioshack-Nissan?

"According to our information, Bruyneel has two fellow countrymen on his list. In Belgium they are speculating that the Ronde Van Vlaanderen winner of 2008, Stijn Devolder, as well as the recent winner of Paris-Tours, Greg Van Avermaet, could soon put themselves in the service of Radioshack-Nissan. Stijn Devolder was already with Bruyneel at the US Postal and Discovery Channel teams"

http://www.tageblatt.lu/s(...)staerkungen-24331413

*herinnert zich een tweet van Danny Nelissen* :P
pi_103028293
- Selig zou getekend hebben bij Radioshack-Nissan-Trek.
- Vacansoleil, Katusha en een Franse ploeg zitten achter Cobo, aangezien die nog niet rond is met Geox volgens Spaanse kranten. De Nederlandse ploeg ontkent.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_103028523
Zou het ook niet doen als ik Vacansoleil was :P
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 10:25:04 #147
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_103029773
Ik kan me niet voorstellen dat Cobo Gianetti zou verlaten. Van Avermaet naar Radioshack lijkt me ook sterk, bij Devolder zou het me minder verbazen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_103033592
Miyazawa zou naar Saxobank gaan, dat team wordt steeds beter
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_103036429
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 12:39 schreef Steven184 het volgende:
Miyazawa zou naar Saxobank gaan, dat team wordt steeds beter
Pires ook.
pi_103069442
Had het in het verkeerde topic geplaatst:

Mortensen en Denifl naar Vacansoleil, inmiddels bevestigd.

Klemme en Stamsnijder worden genoemd bij Skil. Dat laatste wordt echter hardnekkig ontkend op twitter.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_103107206
Cobo tekent dit weekend waarschijnlijk nieuw contract bij Geox.
Downing moet weg bij Sky.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_103108276
Volgens het Luxemburgse Wort verlaten de volgende renners Radioshack-Nissan-Trek:
Fabian Wegmann (D/Katusha),
Brice Feillu (F/Saur-Sojasun),
Dominic Klemme (D), Tom Stamsnijder (NL/beide Skil-Shimano),
Anders Lund (DK/Saxo Bank-SunGard),
Davide Vigano (I/Lampre),
Will Clarke (AUS/GreenEdge).

Rohregger zou dan wel blijven, Bakelandts en Gallopin komen & Selig en Bennett worden de neo's.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_103108314
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 11:34 schreef Steven184 het volgende:
Volgens het Luxemburgse Wort verlaten de volgende renners Radioshack-Nissan-Trek:
Fabian Wegmann (D/Katusha),
Brice Feillu (F/Saur-Sojasun),
Dominic Klemme (D), Tom Stamsnijder (NL/beide Skil-Shimano),
Anders Lund (DK/Saxo Bank-SunGard),
Davide Vigano (I/Lampre),
Will Clarke (AUS/GreenEdge).

Rohregger zou dan wel blijven, Bakelandts en Gallopin komen & Selig en Bennett worden de neo's.
Zou vreemd zijn, want ook Gerdemann was gemeld bij Katusha samen met Wegmann dus.
pi_103108450
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 11:35 schreef TheArt het volgende:

[..]

Zou vreemd zijn, want ook Gerdemann was gemeld bij Katusha samen met Wegmann dus.
Klopt, dus afwachten wat uiteindelijk waar blijkt te zijn.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:18:59 #155
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_103109410
Iemand een idee waar Rebellin volgend jaar zou kunnen rijden? Zag laatst dat hij aan Katusha was gelinkt en dat die dat meteen tegenspraken. (ik was toen op vakantie)

Ik neem aan dat de UCI niet wil dat hij bij een (potentieele) WT ploeg tekent. Androni had alleen interesse als Rebellin dopinggebruik zou toegeven.
pi_103118785
Zaugg zet zich even in de markt!
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_103192312
Lund bevestigt bij Saxobank.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_103247298
Hans-Michael Holczer bevestigt bij Katusha de volgende aanwinsten:
Ángel Vicioso (Androni), Xavier Florencio (Geox), Maxim Belkov (Vacansoleil), Alexander Kristoff (BMC), en van de continentale ploeg Timofey Kritsky, Nikita Eskov en Alexei Tsatevich.

En ze zijn bezig met een grote vis. Freire wordt genoemd. Wegmann en Gerdemann zouden er niet meer heen gaan.

Betancour naar Liquigas, dat zijn contract afkoopt.

Daniel Lloyd krijgt geen nieuw contract bij Garmin.

Zargari, Shpilevsky en Gazvoda naar Ag2r. Punten!

Rubiano naar Androni.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_103250613
is Freire nog wat punten waard voor nieuwe ploegen voor de ranking?
pi_103267304
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 20:42 schreef Evertjan het volgende:
is Freire nog wat punten waard voor nieuwe ploegen voor de ranking?
91 puten, maar deadline was volgens mij de 15e.

Even mijn eigen glazen ingooien:
Betancourt en Water en Zeep ontkennen dat de Colombiaan naar Liquigas gaat.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_103284979
Troels Vinther naar Saxo.

Zabel gaat de sprinters coachen bij Katusha.
pi_103323446
Freire en Haller naar Katusha.
Brown blijft bij Rabo.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_103323594
Had ik niet verwacht, dat Brown bij Rabobank zou blijven.

Dit jaar 0 zeges. Hij zal wel de sprint mogen aantrekken voor Renshaw en/of Bos.
pi_103323925
TD toch nog naar Garmin dan? Of gewoon wat druk proberen op te voeren en denkt die manager dat het er veel beter voorstaat en maakt 'ie in werkelijkheid geen kans?

http://www.nu.nl/sport/26(...)orld-tour-reeel.html
Jack does it in real time...
  donderdag 20 oktober 2011 @ 14:09:11 #165
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_103324770
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:50 schreef DeeBee het volgende:
TD toch nog naar Garmin dan? Of gewoon wat druk proberen op te voeren en denkt die manager dat het er veel beter voorstaat en maakt 'ie in werkelijkheid geen kans?

http://www.nu.nl/sport/26(...)orld-tour-reeel.html
Dat gedoe over dat dopingverleden is zo'n nonsens, bijna elke ploeg heeft wel een discutabel figuur rondrijden (of anders zit er wel eentje in de ploegleiding).

Ik zou me eerder storen aan zijn denigrerende houding over de kleine wedstrijdjes waarin hij moest starten om zich terug te bewijzen. Het leek allemaal al teveel gevraagd om daar wat zijn best te doen en wat enthousiasme te tonen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_103325421
Wil net zeggen, hoeveel jaar is Millar ondertussen al geen gewaardeerde kracht daar? :)

Dekker z'n houding zou het nog eerder zijn ja, z'n ego heeft ongeveer een extra plekje nodig in de ploeg als je hem aantrekt... :+
Jack does it in real time...
  donderdag 20 oktober 2011 @ 21:57:41 #167
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_103347357
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 20:42 schreef Evertjan het volgende:
is Freire nog wat punten waard voor nieuwe ploegen voor de ranking?
Lees net dat ie getekend heeft bij Katusha
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_103363322
William Clarke, Aaron Kemps & Clinton Avery naar het nieuwe Aziatische PCT Champion System.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 19:43:37 #169
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_103385914
quote:
'Stefan Cohnen tekent profcontract'

Wielrenner Stefan Cohnen staat op het punt een profcontract te tekenen bij de Belgische ploeg Landbouwkrediet. Daarmee kan de Sittardse coureur rekenen op deelname aan grotere wedstrijden.

Landbouwkrediet is een pro-continentale ploeg. Volgens de krant HS-Woche hoopt de 28-jarige Cohnen volgend seizoen klassiekers als de Amstel Gold Race en Luik-Bastenaken-Luik te rijden voor de Belgische ploeg. Landbouwkrediet heeft de transfer nog niet officieel bevestigd, maar Cohnen deed dat zelf inmiddels wel. Hij debuteert waarschijnlijk begin volgend jaar in Maleisië
bron: l1.nl
Net efkes anges
pi_103386578
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 19:43 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

bron: l1.nl
Heel vaag, want Cohnen rijdt het slechtste seizoen in de laatste zoveel jaar. Ik ken zat andere Nederlandse renners die ik eerder die kans had gegeven, maar goed wel leuk voor hem natuurlijk.
pi_103392263
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 19:54 schreef TheArt het volgende:

[..]

Heel vaag, want Cohnen rijdt het slechtste seizoen in de laatste zoveel jaar. Ik ken zat andere Nederlandse renners die ik eerder die kans had gegeven, maar goed wel leuk voor hem natuurlijk.
Koopt zich in via privesponsor?
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 10:39:31 #172
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_103409607
Klemme naar Skil (of die afkorting die ik altijd vergeet of hoe het ook heet)
Van Leijen en Meersman naar Lotto
Roulston naar Radioshack
Karpets bevestigd naar Movistar
Menchov zeker niet naar Katusha, maar naar een "grote, buitenlandse ploeg"
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_103411134
Durbridge en Hepburn de laatste aankopen van GreenEdge. Daarmee is de ploeg voor 2012 compleet:
quote:
Michael Albasini (Zwi) (HTC-Highroad)
Fumiyuki Beppu (Jap) (RadioShack)
Jack Bobridge (Aus) (Garmin-Cervélo)
Simon Clarke (Aus) (Astana)
Baden Cooke (Aus) (Saxo Bank-SunGard)
Allan Davis (Aus) (Astana)
Julian Dean (NZl) (Garmin-Cervélo)
Mitchell Docker (Aus) (Skil-Shimano)
Luke Durbridge (Aus) (Team Jayco-AIS)
Simon Gerrans (Aus) (Sky)
Matthew Goss (Aus) (HTC-Highroad)
Michael Hepburn (Aus) (Team Jayco-AIS)
Leigh Howard (Aus) (HTC-Highroad)
Daryl Impey (ZAf) (Team NetApp)
Jens Keukeleire (Bel) (Cofidis)
Aidis Kruopis (Lit) (Landbowkrediet)
Brett Lancaster (Aus) (Garmin-Cervélo)
Sebastián Langeveld (Ned) (Rabobank)
Robbie McEwen (Aus) (RadioShack)
Christian Meier (Can) (UnitedHealthcare)
Cameron Meyer (Aus) (Garmin-Cervélo)
Travis Meyer (Aus) (Garmin-Cervélo)
Jens Mouris (Ned) (Vacansoleil-DCM
Stuart O'Grady (Aus) (Leopard-Trek)
Wesley Sulzberger (Aus) (FDJ)
Daniel Teklehaimanot (Eri)
Svein Tuft (Can) (Spidertech)
Tomas Vaitkus (Lit) (Astana)
Pieter Weening (Ned) (Rabobank)
Matthew Wilson (Aus) (Garmin-Cervélo)
Een ploeg van 30 dus met 17 Australiërs, 3 Nederlanders, 2 Canadezen, 2 Litouwers, een Zwitser, een Belg, een Nieuw-Zeelander, een Zuid-Afrikaan, een Eritreeër en een Japanner.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:28:44 #174
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_103411800
Riis zegt dat hij geen geld heeft voor Cobo of Menchov (al zou je dan kunnen zeggen dat De La Fuenta en co misschien nog wel haalbaar zijn), al zegt hij ook dat zijn ploeg bijna af is.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_103414860
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 12:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
Riis zegt dat hij geen geld heeft voor Cobo of Menchov (al zou je dan kunnen zeggen dat De La Fuenta en co misschien nog wel haalbaar zijn), al zegt hij ook dat zijn ploeg bijna af is.
Wel voor de Japanner Miyazawa. Die ploeg wordt almaar indrukwekkender.
pi_103424408
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 11:59 schreef TheArt het volgende:
Durbridge en Hepburn de laatste aankopen van GreenEdge. Daarmee is de ploeg voor 2012 compleet:
Ik had mijn twijfels toen ik het lijstje zag. Veel aardige renners, maar eigenlijk alleen Goss als puntenraper.
Toch maar even nageteld waar ze geeindigd zouden zijn in de WorldTour dit jaar. Dan blijken ze het niet heel onaardig te doen met een 13e plaats en 540 punten:
217 Goss (Winnaar MSR; 2e op WK; 2e TDU)
111 Gerrans (2e Plouay; 3e AGR)
106 C.Meyer (Winnaar TDU)
56 Weening (6e Romandie en puntjes Giro)
50 Langeveld (5e RvV)

Vraag is wel of ze in 2012 een vergelijkbaar aantal punten kunnen halen. Gerrans, Weening en Langeveld zie ik dat wel doen, Meyer en Goss toch zeker niet.

Ik schat dat ze rond de 15e stek uit gaan komen in de eindafrekening.
pi_103490230
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:33 schreef Steven184 het volgende:
Had het in het verkeerde topic geplaatst:

Mortensen en Denifl naar Vacansoleil, inmiddels bevestigd.

Klemme en Stamsnijder worden genoemd bij Skil. Dat laatste wordt echter hardnekkig ontkend op twitter.
Dat laatste is nu bevestigd, Stamsnijder dus naar 1t4i.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  maandag 24 oktober 2011 @ 13:57:56 #178
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_103495873
Samuel Sanchez ziet de toekomst van Euskaltel somber in en als de ploeg er eind 2012 mee zou ophouden, dan zou hij graag bij Contador in de ploeg rijden.

Als dat bij Riis is, mag die wel al sponsors gaan zoeken, want als je Menchov en Cobo niet kan betalen, dan lijkt Sanchez al helemaal te duur (lSanchez is toch waardevoller aangezien je die ook nog in eendagswedstrijden kan inzetten).

Eigenlijk zou er gewoon een tweede groot Spaans team moet komen, naast Movistar (Euskaltel is altijd een klein broertje geweest). Waar is de tijd dat je naast Banesto/Movistar en Euskaltel ook nog ONCE en Kelme had?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_103508051
Spilak naar Katusha.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:13:48 #180
40566 Ericr
Livewrong
pi_103541612
quote:
Andre Steensen, Brian Vandborg and Volodymir Gustov are the latest riders to leave Saxo Bank-Sungard, after not being offered new contracts. Team manager Bjarne Riis has publicly said that he is having budget problems and does not plan to hire any additional riders, although Alberto Contador has asked for more help in the mountains. However, he may be looking to use the money saved from those three riders to make one or more new hires.

"I unfortunately have not renewed my contract with Saxo Bank. Bjarne called me and told me that he wanted to try some new riders," Steensen told Ekstrabladet.dk.

The Dane was not happy with the decision, but accepted it, saying he was not bitter. “Life does not end because I am not riding with Saxo Bank.”

He hoped to sign on for next year with the Continental-ranked Glud & Marstrand team, for which he rode before joining CSC-Saxo Bank during the 2008 season.

Feltet.dk also reported that Vandborg and Gustov would be leaving Saxo Bank. Vandborg, 30, rode for the team from 2004 to 2006 before putting in one year each at Discovery Channel and Team GLS-Pakke Shop. He then was with Liquigas in 2009 and 2010.

Gustov, 34, was also an earlier CSC alumnus. He rode for Fassa Bartolo from 2000 to 2005, CSC from 2006 to 2008, and Cervelo in 2009 and 2010 before re-joining the Danish team this year.

http://www.cyclingnews.co(...)of-saxo-bank-sungard

Geef die ploeg nog 1 seizoen, Contador zal ook blij zijn met deze ontwikkelingen. Echt een topploeg volgende seizoen, misschien dat ze nog wat GEOX-renners kunnen oppikken anders wordt het wel heel erg karig met helpers voor Contador.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:33:41 #181
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_103558807
Van top naar flopploeg in amper 3 jaar
Net efkes anges
pi_103563655
Wegmann naar Garmin-Cervelo.

Francesco Ginanni (Androni) en Francesco Reda (Quick Step) naar Acqua e Sapone.

Rosskopf, een 22-jarige Amerikaan, naar Team Type 1.

Rutkiewicz van CCC (dat ermee stopt) naar Team NetAPP.
pi_103570712
Verrassing:

quote:
Iraniër houdt Lotto in WorldTour


BRUSSEL - Mehdi Sohrabi, een Iraniër van 30, rijdt volgend jaar voor het Belgische Lotto-Ridley. De winnaar van de Asia Tour bezorgt de Belgische ploeg broodnodige punten voor het World-Tourstatuut.
'Dat hebben we goed geheim kunnen houden, hé', grinnikt Marc Sergeant. 'Overal werd hij gemeld: bij Geox, bij AG2R en bij nog andere ploegen. Maar uiteindelijk zit hij wel mooi bij ons.' Hij, dat is Mehdi Sohrabi, een Iraniër die al drie jaar rijdt voor het Tabriz Petrochemical Cycling Team. En volgend jaar dus voor Lotto.

De reden is simpel: Sohrabi heeft punten. Véél punten, als eindwinnaar van de Asia Tour. En punten zijn in het huidige professionele wielrennen van goudwaarde. Op basis daarvan maakt de Internationale Wielerunie (UCI) een rangschikking van de beste teams ter wereld die dient als basis voor de WorldTour, de eerste klasse van het wielrennen. De eerste vijftien in die lijst zijn zeker van een World-Tourlicentie.

Door het vertrek van Philippe Gilbert was Lotto-Ridley bijlange niet zeker van een plaats bij die eerste vijftien. Greipel, Van den Broeck, Vanendert en Roelandts boden niet voldoende speelruimte tegen concurrenten als AG2R, Euskaltel en Française des Jeux. Zeker niet omdat AG2R duidelijk ook andere markten aanboorde: het Franse team kocht een Iraniër, een Rus en een Sloveen die in Aziatische wedstrijden een pak punten hadden verzameld.

'Maar de grootste slokop, dat was Sohrabi', weet Sergeant. 'Hij leek eerst op weg naar Geox, maar toen die sponsor afhaakte, waagden we onze kans. We konden bovendien snel contact leggen, want Sohrabi rijdt al drie jaar op Ridley-fietsen (volgend jaar cosponsor van Lotto, red.).'

Allemaal goed en wel, maar wat gaat een Iraniër volgend jaar in godsnaam doen op World-Tourniveau? De brave man - een spurter met fond - won dit jaar wel de Ronde van Azerbeidzjan en de Jelajah Malaysia, maar wat is dat waard op wereldniveau? 'Pas op', zegt Sergeant. 'Als je de Asia Tour wint, sta je aan de top van een continent. Hij reed en won al koersen tegen iemand als Maxim Iglinskiy. Toch geen prutser, hé? Ik zie dus niet in waarom we die jongen geen kans zouden geven.'

Buiten de grenzen

En toch: het wringt een beetje. Hoofdsponsor Lotto scheurde zich deze lente nog af van Omega Pharma omdat het een Belgisch project wil zijn. Net dan krijgt een Iraniër de voorkeur op binnenlands talent en worden ook nog renners als Lars Bak en Greg Henderson binnengehaald.

'We moeten eerlijk zijn: een puur Belgisch project is op World-Tourniveau niet te realiseren', zegt Sergeant. 'Tenzij je Gilbert hebt, maar dat was financieel onmogelijk. Als we in de WorldTour wilden blijven, moesten we punten halen. En voor punten moeten we - ook al behouden we het Belgische idee - buiten de grenzen kijken. Dat begrijpen de sponsors ook wel.'

Buiten de WorldTour vallen was immers geen optie. Want dan moesten Sergeant en co voor elke topkoers - óók de Tour - bedelen om een wildcard. Een riskante bedoening. Lotto wilde dus zo snel mogelijk zeker zijn van de licentie en dat kon alleen door bij de eerste vijftien te eindigen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_103572863
Daardoor haalde Lotto die top-15 dus.

Verder gaat Van Impe zeer waarschijnlijk naar Vacansoleil.

De nieuwe Belgische ProContinentale-formatie Donckers-Accent (fusie van Donckers Koffie en Verandas Willems-Accent) gaat niet door. Daardoor zijn er opeens een tiental renners vrij, waaronder Stefan van Dijk.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 10:35:53 #185
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_103573216
Lotto stond ook zonder Sohrabi al top 15.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_103574101
quote:
2s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Lotto stond ook zonder Sohrabi al top 15.
Maar wel op het randje, en dan echt op het randje. Dit zal ze i.i.g. de zekerheid hebben gegeven. Dat probeerde ik meer te zeggen.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 11:28:03 #187
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_103574941
De marge was al groter geworden door Van Leijen.

Maar goed, het verschil met plekken 19 en lager was dermate groot dat plek 16 ook wel min of meer zeker lijkt van WT.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_103575164


[ Bericht 100% gewijzigd door TargaFlorio op 26-10-2011 11:34:49 ]
pi_103575190
quote:
2s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
De marge was al groter geworden door Van Leijen.

Maar goed, het verschil met plekken 19 en lager was dermate groot dat plek 16 ook wel min of meer zeker lijkt van WT.
Van Leijen bracht amper punten met zich mee, 12 geloof ik.
pi_103575958
Nathan Haas naar Garmin, tegelijkertijd heeft BigMat besloten geen cosponsor te worden van Garmin.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_103576098
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:58 schreef Steven184 het volgende:
Nathan Haas naar Garmin, tegelijkertijd heeft BigMat besloten geen cosponsor te worden van Garmin.
Een transfer van Haas zat eraan te komen na die goede resultaten deze maand. Ook Steele Von Hoff gaat naar Garmin.

En BigMat schijnt nu in beeld te zijn als co-sponsor van FDJ.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 12:06:49 #192
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_103576229
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:35 schreef TheArt het volgende:

[..]

Van Leijen bracht amper punten met zich mee, 12 geloof ik.
Meersman dan. Het verschil was ooit maar 1 puntje, ondertussen waren het er al een stuk of 30, zonder Sohrabi.

Iig. een vrij belachelijke transfer, Lotto splitst zich af omdat het allemaal Belgischer moet en komt dan aanzetten met de renner die (al dan niet terecht) het voorbeeld aan het worden is van de niets toevoegende buitenlandse renner.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_103578268
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 12:02 schreef TheArt het volgende:

En BigMat schijnt nu in beeld te zijn als co-sponsor van FDJ.
Gaan ze dan samen met het pro-contiteam?
pi_103586777
Lotto is volgens mij compleet met het aantrekken van Sohrabi. Het team heeft daarmee 27 renners:
quote:
Overblijvers van Omega Pharma-Lotto:
Bart De Clercq (Bel)
Francis De Greef (Bel)
Jens Debusschere (Bel)
Kenny Dehaes (Bel)
Gert Dockx (Bel)
André Greipel (Dui)
Adam Hansen (Aus)
Olivier Kaisen (Bel)
Maarten Neyens (Bel)
Vicente Reynes (Spa)
Jürgen Roelandts (Bel)
Marcel Sieberg (Dui)
Jurgen Van den Broeck (Bel)
Jurgen Vandewalle (Bel)
Jelle Vanendert (Bel)
Frederik Willems (Bel)

Nieuwkomers:
Lars Bak (Den)
Gaetan Bille (Bel)
Brian Bulgac (Ned)
Sander Cordeel (Bel)
Greg Henderson (NZe)
Frederique Robert (Bel)
Mehdi Sohrabi (Irn)
Tosh Van der Sande (Bel)
Dennis Vanendert (Bel)
Jonas Vangenechten (Bel)
Joost Van Leijen (Ned)
Ik kan er niet echt warm van worden.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 17:49:14 #195
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_103590111
De fusie tussen Veranda's Willems en Donckers Koffie gaat dus niet door, maar Veranda's Willems gaat nog wel in zijn eentje verder, nu als Accent - Veranda's Willems en dat met hun oude renners.

De Donckers Koffie helft (met als bekendste Hulsmans) heeft iets meer pech, want die hebben dus plots geen ploeg meer.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_103613588
Hoeveel renners heeft Garmin nu?
pi_103675197
quote:
Bart Dockx hangt zijn fiets aan de haak. "Ik weet pas sinds kort dat er bij Landbouwkrediet geen plaats meer is voor mij", zegt de 30-jarige renner in Het Nieuwsblad. "De meeste ploegen zijn al volzet. Daarom heb ik besloten om te stoppen."

Bart Dockx reed één jaar bij Bodysol en vijf jaar bij Lotto. De voorbije twee seizoenen was hij aan de slag bij Landbouwkrediet.
pi_103675247
quote:
BigMat in talks to co-sponsor FDJ
Madiot denies Millar link

BigMat is set to come on board as co-sponsor of FDJ for the 2012 season, according to a report in L’Équipe.

The building material distributor had apparently signed a letter of intent to co-sponsor Garmin-Cervélo next year, but subsequently withdrew from the deal and entered into negotiations with FDJ.

BigMat is understood to be prepared to boost Marc Madiot’s budget by around three million euro. In 2011, FDJ had a reported budget of nine million euro, and the team has never had a second title sponsor on its distinctive jersey since its formation in 1997.

While negotiations are still ongoing between the two parties, L’Équipe reports that talks are “well advanced and should finish with a partnership agreement for 2012.”

The BigMat name is already in the peloton as title sponsor of BigMat-Auber 93, and the Continental team will continue unaffected next season. The team’s 1.8 million euro budget is provided by BigMat France, while BigMat’s international entity will sponsor FDJ.

After a year at Pro Continental level, FDJ is in contention for one of the final three berths in the WorldTour for next season, but is all but guaranteed a wildcard place at the Tour de France should it fail to gain automatic entry.

BigMat's last appearance as a sponsor at the Tour de France came in 2001. When its team failed to secure invitations in the following seasons, BigMat withdrew its support, and did not return until 2010.

While Madiot is set to welcome Garmin’s purported sub-sponsor into the fold for 2012, he laughed off a suggestion that Garmin rider David Millar would also be coming to FDJ.

“We came across one another two weeks ago at the Chrono des Nations and I asked him if he wanted to come and join us. But it was a joke because he was under contract,” Madiot told L’Équipe.

The French newspaper does note that FDJ is interested in signing Garmin's Gabriel Rasch and that Philippe Gilbert has asked Madiot to find a berth for his former Omega Pharma-Lotto teammate Jussi Veikkanen.
pi_103805104
Sorabi nou naar Lotto gegaan? Die had toch al contract bij Franse ploeg? Of was dat weer gebakken lucht?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 31 oktober 2011 @ 21:09:27 #200
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_103805420
Bij Geox werd die ook al gemeld.

En Duarte vindt geen serieuze ploeg en kan terug naar Colombia :')
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')