abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102047556
quote:
3s.gif Op zaterdag 17 september 2011 10:06 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Tsja. Crisis he. Reclame op de gouden koets is nodig.
Wat dacht men van een neger die geniet van een grote bak KFC ?
En een turkse pizza want we zijn MULTI.
pi_102047725
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 00:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
Is dat relevant? Als Nederlander heb je het volste recht om trots te zijn op wat andere Nederlanders gedaan hebben. Iedereen die de Nederlandse mentaliteit deelt mag trots zijn op ons succes in handel, sport, wetenschap en welvaart en natuurlijk ons mooie land.
Het is wel triest dat dit telkens weer uitgelegd moet worden, vooral aan de jongere generatie.
In andere landen is men trots op hun land voor veel minder, maar wij mogen blijkbaar alleen maar het negatieve benadrukken. Ik zie hier het resultaat van 50 jaar (na 1968) links gekleurd onderwijs.

Het is een gevaarlijke ontwikkeling voor ons land, dat zich moet handhaven binnen de EU en de rest van de wereld. Zo'n partij als GL draagt niets bij aan Nederland, ze gebruiken dit soort onzin alleen maar om de aandacht af te leiden van de echte problemen.

Ook geeft het een rechtvaardiging voor het handelen van allerlei anti-westerse groepen binnen onze samenleving om verder te gaan met hun claims: Dizkimminazi, VOC verleden, slavernij-schuld etc.
Kortom weer een staaltje van weg-met-ons-politiek.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_102047739
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2011 10:22 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

En een turkse pizza want we zijn MULTI.
We zijn helemaal niet multi - we zijn van de keiharde eurotjes. Hoe meer je betaalt, hoe groter jouw boodschap op de gouden koets mag zijn.
Hebben Turkse pizzaboertjes geld :P ?
pi_102047772
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 10:36 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Het is wel triest dat dit telkens weer uitgelegd moet worden, vooral aan de jongere generatie.
Het is aanzienlijk triester dat er werkelijk mensen zijn die dit kritiekloos geloven ;)
pi_102047790
quote:
3s.gif Op zaterdag 17 september 2011 10:39 schreef MisterSqueaky het volgende:
Het is aanzienlijk triester dat er werkelijk mensen zijn die dit kritiekloos geloven ;)
Wat geloven we dan kritiekloos volgens jou?
Exaudi orationem meam
pi_102047849
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 10:40 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Wat geloven we dan kritiekloos volgens jou?
Noemde ik jullie bij naam ?

Ik geef slechts aan dat mensen die kritiekloos uitspraken als "Is dat relevant? Als Nederlander heb je het volste recht om trots te zijn op wat andere Nederlanders gedaan hebben. Iedereen die de Nederlandse mentaliteit deelt mag trots zijn op ons succes in handel, sport, wetenschap en welvaart en natuurlijk ons mooie land." voor waarheid aannemen, er geen vraagtekens bij zetten en denken dat alle kritiek op Nederland en de geschiedenis per definitie het resultaat van slecht onderwijs moeten zijn veel verder heen zijn dan de mensen die telkens nationalisme afkeuren.

Als je vindt dat die schoen je past mag je hem natuurlijk, als een echte Nederlander, aantrekken.
pi_102047929
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 01:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

wat doe je dan in dit topic nog , als je dat vind?
maar jij had het over "wij" ....
jij wilt voor mij invullen wat ik vind en dat ik gaarne met de prestaties en wandaden van dode Nederlanders te koop loop, alsof het van mij is.
... wel jij spreekt niet voor mij... en dus ook niet voor "wij"
Ik heb inderdaad ook voor jou gesproken. Jij bent trots op Nederland, of je het wil of niet.

En om Bolkestein te herhalen: je snapt het niet. Is geen schande maar daardoor wel een zinloze discussie.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_102048030
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 10:50 schreef waht het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad ook voor jou gesproken. Jij bent trots op Nederland, of je het wil of niet.

En om Bolkestein te herhalen: je snapt het niet. Is geen schande maar daardoor wel een zinloze discussie.
Waar zet je je dan tegen af, jongen?
Waarom heb je nationalisme, trots op je vaderland voor nodig?
Word je onderdrukt momenteel?
Mag je je eigen taal niet spreken?
Mag je je eigen gebruiken tentoonspreiden?
I´m back.
pi_102048039
quote:
3s.gif Op zaterdag 17 september 2011 10:45 schreef MisterSqueaky het volgende:

Noemde ik jullie bij naam ?

Ik geef slechts aan dat mensen die kritiekloos uitspraken als "Is dat relevant? Als Nederlander heb je het volste recht om trots te zijn op wat andere Nederlanders gedaan hebben. Iedereen die de Nederlandse mentaliteit deelt mag trots zijn op ons succes in handel, sport, wetenschap en welvaart en natuurlijk ons mooie land." voor waarheid aannemen, er geen vraagtekens bij zetten en denken dat alle kritiek op Nederland en de geschiedenis per definitie het resultaat van slecht onderwijs moeten zijn veel verder heen zijn dan de mensen die telkens nationalisme afkeuren.

Als je vindt dat die schoen je past mag je hem natuurlijk, als een echte Nederlander, aantrekken.
Het is niet zozeer een kwestie van waar of onwaar (hoewel er best objectieve criteria op te stellen zijn die kunnen aantonen dat Nederland boven gemiddeld presteert/presteerde), maar een kwestie van mentaliteit.
Het onderwijs is idd achteruit gegaan, ook daar zijn objectieve criteria voor. Daar ben ik dus als Nederlander niet trots op, ook ik slik niet alles kritiekloos :)
Exaudi orationem meam
pi_102048067
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 10:58 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Het is niet zozeer een kwestie van waar of onwaar (hoewel er best objectieve criteria op te stellen zijn die kunnen aantonen dat Nederland boven gemiddeld presteert/presteerde), maar een kwestie van mentaliteit.
Het onderwijs is idd achteruit gegaan, ook daar zijn objectieve criteria voor. Daar ben ik dus als Nederlander niet trots op, ook ik slik niet alles kritiekloos :)
Gelukkig lette jij niet op tijdens het lesje weg-met-ons op school? :D.
Vind je zelf nou ook niet dat wat je hier zegt pathetische trekjes heeft?
I´m back.
pi_102048080
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 10:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Waar zet je je dan tegen af, jongen?
Waarom heb je nationalisme, trots op je vaderland voor nodig?
Word je onderdrukt momenteel?
Mag je je eigen taal niet spreken?
Mag je je eigen gebruiken tentoonspreiden?
Het is op geen enkele wijze zoals jij denkt dat het is.
pi_102048168
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 september 2011 11:00 schreef waht het volgende:

[..]

Het is op geen enkele wijze zoals jij denkt dat het is.
Nationalisme is te billijken als je als een volk onderdrukt wordt. Dan klan het zelfs emancipatoire werking hebben. Als tenminste niet gelooft dat het psychologisch juist is dat de ene groep mensen de andere onderdrukt.
Maar voor Nederlanders, vanuit hun geschiedenis onderdrukkers pur sang?
Alleen in 40-45 waren we echt bezet (de Napoleontistische tijd reken ik niet mee): en zelfs toen was het merendeel blasé of meeloper of ronduit collaborateur, die Joodse buurman kon de pot op... :D.
I´m back.
pi_102048241
Wisten jullie allemaal dat deze afbeelding erop stond :o. Het is voor mij nieuws. Goed idee.
pi_102048253
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 11:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nationalisme is te billijken als je als een volk onderdrukt wordt. Dan klan het zelfs emancipatoire werking hebben. Als tenminste niet gelooft dat het psychologisch juist is dat de ene groep mensen de andere onderdrukt.
Maar voor Nederlanders, vanuit hun geschiedenis onderdrukkers pur sang?
Alleen in 40-45 waren we echt bezet (de Napoleontistische tijd reken ik niet mee): en zelfs toen was het merendeel blasé of meeloper of ronduit collaborateur, die Joodse buurman kon de pot op... :D.
Er bestaat een geheel andere vorm van nationalisme die niets te maken heeft met dergelijke zaken. Die vieze bijsmaak van nationalisme is derhalve irrelevant.
pi_102048390
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 10:50 schreef waht het volgende:

[..]

Nou moe, ik kan prima voor mezelf spreken.

Nee, ik ben niet trots op Nederland.
Dat ik dat vind, dat ik dat zeg en schrijf heb jij maar te accepteren dat het mijn mening is.
Daaruit volgt dat jouw mening niet dezelfde is als de mening van "wij"

Ik schaam me ook niet voor Nederland of voor Nederlanders. De wandaden en prestaties van alle Nederlanders minus mijzelf zijn niet mijn daden. Geen trots jatten, is geen schaamte verkrijgen.
Ik waardeer daarnaast natuurlijk Nederlanders voor hun specifieke daden. Ik doe dat beduidend meer dan dat ik niet-Nederlanders waardeer. Dat is logisch omdat ik in Nederland leef en mijn focus dagelijks op Nederland is
pi_102048393
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 09:16 schreef paddy het volgende:
De koets is dus in gebruik genomen......35 jaar....NA afschaffing slavernij, Ik zie er getinte werkgevers op staan. Handel...met arme werknemers. Zie geen kettingen. Wanneer je een beetje in die tijd kijkt? Zouden er ook Nederlandse kinderen op kunnen staan van 10 jaar . Hun blote voeten op een natte lap om ze wakker te houden in de fabriek. Mishandeld door hun liberale werkgevers die tegen stemden bij de kinderwet van v Houten.

Ook al was het kinderwetje v Houten er al door in 1874, ik kan mij de verhalen van mijn overgroot oma van toen 106 nog heel goed herinneren.
Laten we dat dan als voorbeeld stellen. Zou het "onderdeel van onze cultuur" zijn om onze koningin rond te paraderen in een gouden koets met panelen van kinderarbeidertjes erop? Zou het "het wegmoffelen van ons geweldige erfgoed" zijn om daar vragen over te stellen?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 17 september 2011 @ 11:19:53 #217
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_102048428
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 11:18 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Laten we dat dan als voorbeeld stellen. Zou het "onderdeel van onze cultuur" zijn om onze koningin rond te paraderen in een gouden koets met panelen van kinderarbeidertjes erop? Zou het "het wegmoffelen van ons geweldige erfgoed" zijn om daar vragen over te stellen?
Als die koets al 125 jaar daarmee beschilderd was, ja, gewoon laten zitten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_102048483
Ik ben het wel met Mwanatabu eens. Waar, er zijn ergere dingen om zorgen over te maken. Maar het hoort gewoon niet om met dubieuze afbeeldingen te paraderen.
pi_102048518
Toch grappig hoe we in dit land een blinde vlek hebben voor de zwarte bladzijden uit het verleden. Ik vraag me af of wij ook zo hadden gereageerd wanneer dit een koets van een ander land betrof.
  zaterdag 17 september 2011 @ 11:27:41 #220
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_102048600
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 september 2011 11:21 schreef skrn het volgende:
Ik ben het wel met Mwanatabu eens. Waar, er zijn ergere dingen om zorgen over te maken. Maar het hoort gewoon niet om met dubieuze afbeeldingen te paraderen.
Zo dachten de piemelhakkers over romeinse beelden, de vijgenbladschilders, de masturberende goden wegkrassers, de buddah opblazers, de beelden stormers, de rode gardisten in de culturele revolutie.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 17 september 2011 @ 11:27:58 #221
309210 Beardy
Echte mannen hebben een baard.
pi_102048604
Hmmmm ...... laten we een voorbeeld aan de VS nemen; gooi Bea de koets uit en zet er een ethnisch landgenoot in. Jurgen Rayman lijkt me een aardig alternatief. Toegegeven; Nederland heeft minder dan 200 jaar een koningshuis, de VS hebben sinds 1789 presidenten, dus een niet blanke Nederlandse koning ís misschien wat te vroeg. Prins Pils is tenslotte (ondanks zijn Mozambiquaanse vakantiehuis) ook zo wit als een melkfles en na Prins Pils komt een van de prinsesjes en dus gaat het MINSTENS nog drie generaties duren om wat kleur in het koningshuis te brengen. DUS; Rayman in de gouden koets NU!
pi_102048615
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 11:18 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Het zou er bij op moeten staan. Net als de pachters die een groot deel van hun oogst aan de regering en edelen moest schenken.Officieel mocht dat kinderen laten werken en mishandelen door werkgever ook niet meer. Net als slavernij officieel niet meer mocht. Het werd gewoon werken voor kost en inwoning, net als veel arme Nederlanders.

Zo waren de landheren edelen en regeringen in die tijd.En niet alleen de Nederlandse.Wat mij betreft dus gewoon laten zo. Het weghalen maakt die tijd van misbruik van de hogere kaste naar de armen toe er niet minder om. http://nl.wikipedia.org/w(...)De_periode_1602-1798
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_102048631
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 11:17 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nou moe, ik kan prima voor mezelf spreken.

Nee, ik ben niet trots op Nederland.
Dat ik dat vind, dat ik dat zeg en schrijf heb jij maar te accepteren dat het mijn mening is.
Daaruit volgt dat jouw mening niet dezelfde is als de mening van "wij"

Ik schaam me ook niet voor Nederland of voor Nederlanders. De wandaden en prestaties van alle Nederlanders minus mijzelf zijn niet mijn daden. Geen trots jatten, is geen schaamte verkrijgen.
Ik waardeer daarnaast natuurlijk Nederlanders voor hun specifieke daden. Ik doe dat beduidend meer dan dat ik niet-Nederlanders waardeer. Dat is logisch omdat ik in Nederland leef en mijn focus dagelijks op Nederland is
Dan verschillen we amper.
pi_102048687
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 11:24 schreef nikk het volgende:
Toch grappig hoe we in dit land een blinde vlek hebben voor de zwarte bladzijden uit het verleden. Ik vraag me af of wij ook zo hadden gereageerd wanneer dit een koets van een ander land betrof.
Blinde vlek? Het staat op de Gouden Koets. Te zien door miljoenen Nederlanders en nog meer niet-Nederlanders.

Je kan dat argument twee kanten op draaien. Als we die afbeelding weghalen, dan moffelen we het weg. Als we die afbeelding laten zitten doen we ons niet beter voor dan we zijn. De geschiedenis is zoals hij is.
pi_102048883
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2011 11:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zo dachten de piemelhakkers over romeinse beelden, de vijgenbladschilders, de masturberende goden wegkrassers, de buddah opblazers, de beelden stormers, de rode gardisten in de culturele revolutie.
Dat is het vernielen van erfgoed. Ik vind niet dat die koets vernield moet worden. Daarnaast zijn de motieven anders: een opgedrongen kuisheid versus het besef dat je niet trots rond hoeft te rijden met beelden die een vernederende manier van denken over medemensen uit een ander tijdperk laten zien.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')