Als je trots bent op het tot slaaf maken van mensen, dan deug je echt niet.quote:Op vrijdag 16 september 2011 22:45 schreef El_Liberaliste het volgende:
Waarom iets verwijderen waar je trots op kunt zijn. Wij waren ooit heer en meester over de wereld. Dat is iets waar je trots op moet zijn ipv. je te schamen.
Trots? Wat heb jij er precies aan gedaan dan. Hoe kun je trots zijn op iets waar je niks voor hebt hoeven doen, behalve in een bepaald land toevallig geboren worden.quote:Op vrijdag 16 september 2011 22:45 schreef El_Liberaliste het volgende:
Waarom iets verwijderen waar je trots op kunt zijn. Wij waren ooit heer en meester over de wereld. Dat is iets waar je trots op moet zijn ipv. je te schamen. Met een moderne context heeft het weinig te maken. Het is een stukje geschiedenis dat je moet koesteren.
Die linkse lui hebben hun bek vol over het zogenaamde verval van cultuur, maar zelf zijn ze dus blijkbaar (weer) het ergst daarin.
Natuurlijk ben ik er trots op, maar tijden veranderen. Nu zou het ondenkbaar zijn inderdaad. Maar de oma van je oma heeft bij wijze van spreken nog meegemaakt dat er mensen werden geëxecuteerd op de Dam vanwege hun overspel of diefstal. Terwijl iedereen wel loopt te mekkeren dat dat in Iran gebeurt. Die leven gewoon in een andere tijd waarin dat wel normaal is.quote:Op vrijdag 16 september 2011 22:49 schreef Ludd het volgende:
[..]
Als je trots bent op het tot slaaf maken van mensen, dan deug je echt niet.
Verder vind ik de reacties inderdaad wat overtrokken. Zoals die mevrouw van het centrum voor slavernijverleden terecht stelt zijn er zoveel dingen in Nederland die herinneren aan het slavernijverleden.
Ik ben trots dat ik een land als het ware mag vertegenwoordigen met zo'n rijke geschiedenisquote:Op vrijdag 16 september 2011 22:49 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
Trots? Wat heb jij er precies aan gedaan dan. Hoe kun je trots zijn op iets waar je niks voor hebt hoeven doen, behalve in een bepaald land toevallig geboren worden.
Ik ben het met je eens dat er toen een andere moraal gold. Een verwerpelijk moraal welteverstaan. Daarom snap ik echt niet dat je daar trots op kunt zijn?quote:Op vrijdag 16 september 2011 22:51 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Natuurlijk ben ik er trots op, maar tijden veranderen. Nu zou het ondenkbaar zijn inderdaad. Maar de oma van je oma heeft bij wijze van spreken nog meegemaakt dat er mensen werden geëxecuteerd op de Dam vanwege hun overspel of diefstal. Terwijl iedereen wel loopt te mekkeren dat dat in Iran gebeurt. Die leven gewoon in een andere tijd waarin dat wel normaal is.
En in een tijd dat je je dus dergelijke zaken kon veroorloven hebben we goede zaken verricht
Omdat velen uit een gedeelde geschiedenis kracht of energie putten. Daar kan je van vinden wat je wil, het gebeurt.quote:Op vrijdag 16 september 2011 22:57 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat er toen een andere moraal gold. Een verwerpelijk moraal welteverstaan. Daarom snap ik echt niet dat je daar trots op kunt zijn?
Waar ben je dan trots op? Dat de Nederlanders zich toen nog beestachtiger gedroegen dan de Britten?
Allemaal leuk en aardig, maar je acht het toch niet wenselijk dat mensen een periode van uitbuiting, slavernij en onderdrukking als inspiratie gaan zien?quote:Op vrijdag 16 september 2011 23:01 schreef waht het volgende:
[..]
Omdat velen uit een gedeelde geschiedenis kracht of energie putten. Daar kan je van vinden wat je wil, het gebeurt.
Die aspecten worden dan ook niet uitvergroot. Het gaat om de andere aspecten die wel benijdenswaardig zijn. Tegelijkertijd kun je inderdaad niet negeren wat er daarnaast ook gebeurde.quote:Op vrijdag 16 september 2011 23:11 schreef Ludd het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar je acht het toch niet wenselijk dat mensen een periode van uitbuiting, slavernij en onderdrukking als inspiratie gaan zien?
"Mag"? Is gewoon toeval hoor, dat je in NL geboren bent. Dat heb je van niemand "gemogen"quote:Op vrijdag 16 september 2011 22:51 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Ik ben trots dat ik een land als het ware mag vertegenwoordigen met zo'n rijke geschiedenis
Niks mis met trots zijn op Nederland, daar is alle reden toe. Al eeuwenlang hoort Nederland bij de meeste succesvolle landen ter wereld.quote:Op zaterdag 17 september 2011 00:04 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
"Mag"? Is gewoon toeval hoor, dat je in NL geboren bent. Dat heb je van niemand "gemogen"
Wat heb jij daar aan gedaan?quote:Op zaterdag 17 september 2011 00:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Niks mis met trots zijn op Nederland, daar is alle reden toe. Al eeuwenlang hoort Nederland bij de meeste succesvolle landen ter wereld.
Och, krijgen we dat weer.quote:Op zaterdag 17 september 2011 00:04 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
"Mag"? Is gewoon toeval hoor, dat je in NL geboren bent. Dat heb je van niemand "gemogen"
quote:Op zaterdag 17 september 2011 00:22 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
Wat heb jij daar aan gedaan?
Is dat relevant? Als Nederlander heb je het volste recht om trots te zijn op wat andere Nederlanders gedaan hebben. Iedereen die de Nederlandse mentaliteit deelt mag trots zijn op ons succes in handel, sport, wetenschap en welvaart en natuurlijk ons mooie land.quote:Op zaterdag 17 september 2011 00:22 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
Wat heb jij daar aan gedaan?
Een fantasiegemeenschap. Net doen alsof je een speciale band hebt met mensen die je nog nooit van je leven persoonlijk hebt ontmoet.quote:Op zaterdag 17 september 2011 00:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Is dat relevant? Als Nederlander heb je het volste recht om trots te zijn op wat andere Nederlanders gedaan hebben. Iedereen die de Nederlandse mentaliteit deelt mag trots zijn op ons succes in handel, sport, wetenschap en welvaart en natuurlijk ons mooie land.
Gek he, dat menselijke gedrag.quote:Op zaterdag 17 september 2011 00:36 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
Een fantasiegemeenschap. Net doen alsof je een speciale band hebt met mensen die je nog nooit van je leven persoonlijk hebt ontmoet.
Spreek voor jezelf, alsjeblieft. We ontlenen er geen trots aan. Jij en vele anderen misschien.quote:Op zaterdag 17 september 2011 00:24 schreef waht het volgende:
[..]
Och, krijgen we dat weer.
Dat toeval kan niemand wat schelen. Het is zoals het is en daar ontlenen we trots aan. Accepteer het.
Uiteraard bedoelde ik jou niet, lieve Monidique.quote:Op zaterdag 17 september 2011 00:52 schreef Monidique het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf, alsjeblieft. We ontlenen er geen trots aan. Jij en vele anderen misschien.
Ik accepteer het.quote:Op zaterdag 17 september 2011 00:24 schreef waht het volgende:
[..]
Och, krijgen we dat weer.
Dat toeval kan niemand wat schelen. Het is zoals het is en daar ontlenen we trots aan. Accepteer het.
Pronken met andermans veren is toch best zielig ?quote:Op zaterdag 17 september 2011 00:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Niks mis met trots zijn op Nederland, daar is alle reden toe. Al eeuwenlang hoort Nederland bij de meeste succesvolle landen ter wereld.
Niet te vergeten: best collectivistisch.quote:Op zaterdag 17 september 2011 01:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Pronken met andermans veren is toch best zielig ?
Zinloze discussie.quote:Op zaterdag 17 september 2011 01:12 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik accepteer het.
... dat er mensen zijn die hun ego opkrikken door te pronken met andermans veren.
Men noemt dat nationale trots.
Een heleboel Nederlanders doen dat niet zo. Die zijn net zo "wij" , toch ?
Ten eerste is het nonsens dat Nederland de hele wereld beheerste en ten tweede is het walgelijk en fascistoide om daar trots op te zijn.quote:Op vrijdag 16 september 2011 22:45 schreef El_Liberaliste het volgende:
Waarom iets verwijderen waar je trots op kunt zijn. Wij waren ooit heer en meester over de wereld. Dat is iets waar je trots op moet zijn ipv. je te schamen.
Verval van de cultuur is de historische feiten niet willen kennen, bijv graag willen denken dat Nederland heer en meester over de wereld was . Nog veel meer verval is daarmee te pronken alsof je zelf verantwoordelijk bent voor die wandaden.quote:Die linkse lui hebben hun bek vol over het zogenaamde verval van cultuur, maar zelf zijn ze dus blijkbaar (weer) het ergst daarin.
wat doe je dan in dit topic nog , als je dat vind?quote:
krijg ik ineens beelden van agressieve primaten die collectief zichzelf en elkaar op de borst kloppenquote:Op zaterdag 17 september 2011 01:16 schreef Monidique het volgende:
[..]
Niet te vergeten: best collectivistisch.
FC Bayern!quote:Op zaterdag 17 september 2011 01:27 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
krijg ik ineens beelden van agressieve primaten die collectief zichzelf en elkaar op de borst kloppen
"wij zijn de beste" "wij zijn geweldig" "wij zijn beter dan die van Rotterdam"
is wel primatief ya
Louis van Gaal adept?quote:
Die speciale band is er natuurlijk wel. Nederlanders spreken dezelfde taal, hebben grofweg gezien hetzelfde normen en waardenpatroon en velen hebben de open kijk op de wereld die Nederland zo succesvol maakt.quote:Op zaterdag 17 september 2011 00:36 schreef Poppenkastpop het volgende:
Een fantasiegemeenschap. Net doen alsof je een speciale band hebt met mensen die je nog nooit van je leven persoonlijk hebt ontmoet.
Pronken met andersmans veren zou het zijn als ik ga verkondigen dat ik de Oosterscheldekering heb ontworpen. Maak je geen zorgen, dat doe ik niet. Het gaat om Nederland met zijn rijke historie en een nog steeds zeer succesvolle positie in de wereld, daar maak ik deel van uit en dat zal ik voort zetten, want ook ik ben Nederlander.quote:Op zaterdag 17 september 2011 01:15 schreef Bluesdude het volgende:
Pronken met andermans veren is toch best zielig ?
Je bent trots op de prestaties van dode Nederlanders..... terwijl je daar niks voor gedaan hebt.quote:Op zaterdag 17 september 2011 01:44 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Pronken met andersmans veren zou het zijn als ik ga verkondigen dat ik de Oosterscheldekering heb ontworpen. Maak je geen zorgen, dat doe ik niet. Het gaat om Nederland met zijn rijke historie en een nog steeds zeer succesvolle positie in de wereld, daar maak ik deel van uit en dat zal ik voort zetten, want ook ik ben Nederlander.
Mondiaal zijn er financieel veel Nederlandse spelers. De NAVO is een derde van haar bestaan door Nederlanders "geleid". Relatief gezien, zou ik zeggen, doen Nederlanders het wel goed.quote:Op zaterdag 17 september 2011 01:53 schreef Bluesdude het volgende:
Prachtig, ik kan daar ook van genieten.... maar het stelt niet veel voor qua "succesvolle positie" in de wereld.
Geen idee, ik heb er niets over gehoord. Zie alleen een topic op Fok!.quote:Op zaterdag 17 september 2011 02:01 schreef MakkieR het volgende:
Vraag me af waarom nu ineens er zoveel ophef is over die gouden koets als dat ding al rijdt sinds 1898 ofzo.
Whut?quote:Immigranten zullen gewoon moeten accepteren dat wij onze tradities, gewoonten, en cultuur hebben. Daar valt slavenarij ook onder en is het belachelijk dat er gezegd wordt dat wij dit ontkennen wat helemaal niet waar is.
Dat valt wel mee. Een bijzonder wijze investering was het niet, de Oost, maar ja, politiek, macht, hè, het geeft zo'n week gevoel van binnen. Vrij on-topic wat dat betreft.quote:Op de lagere school heb ik volop les gehad over Nederland en de gouden eeuw wat door de veroverde kolonien gekomen is. Onze rijkdom komt nota bene daar vandaan.
So? Dat kan ook inhouden dat zij iets moeten doen.quote:Maar dat geldt heus niet alleen voor Nederland, want heel europa heeft zich daar schuldig aan gemaakt.
Nee. Wel meer landen. Ik kan zo België en Australië opnoemen en er zullen er wel meer zijn.quote:Maar is het juist Nederland dat open en verontschuldigend over durft te spreken.
Nee, dat zou nu sowieso aan de Verenigde Staten zijn en daar hebben ze ook wel een behoorlijk politiek-correct beleid richting de indianen, zijn er verontschuldigingen geweest en zijn er hele gebieden die niet echt bij de staat horen, een soort woonwagenkampen in het groot.quote:Waar Engeland Spanje en Frankrijk, Amerika heeft ingenomen is er nooit een moment geweest van bezinning en zeker niet van teruggave van het land Amerika aan hun oorspronkelijke bewoners.
Euuuh... Ben je nu aan het trollen of wat?quote:Te denken aan de Indianen (Amerika). Hebben wij wel het veroverde land terug gegeven aan de oorspronkelijke bewoners van Indonesie, Suriname en Zuidafrika.
Raar eigenlijk.Dat ding is dus 35 jaar NA de afschaffing v/d slavernij in Nederland in gebruik genomen?quote:Op vrijdag 16 september 2011 11:10 schreef Casos het volgende:
Dat ding is sinds 7-09-1898 in gebruik en nu vallen we (naja, iemand) daarover?
Hoi, NL beheerste een flink gedeelte en ja daar mag je best trots op zijn. Als mij dat in jouw ogen fascistisch maakt dan is dat een geuzennaam.quote:Op zaterdag 17 september 2011 01:20 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ten eerste is het nonsens dat Nederland de hele wereld beheerste en ten tweede is het walgelijk en fascistoide om daar trots op te zijn.
[..]
Verval van de cultuur is de historische feiten niet willen kennen, bijv graag willen denken dat Nederland heer en meester over de wereld was . Nog veel meer verval is daarmee te pronken alsof je zelf verantwoordelijk bent voor die wandaden.
Als je beheerst vervangt voor 'onderdrukte' en 'buitte uit' mag je daar dan nog steeds trots op zijn?quote:Op zaterdag 17 september 2011 07:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hoi, NL beheerste een flink gedeelte en ja daar mag je best trots op zijn.
Moeten zij weten dat zij daar trots op zijn. Zolang wij maar zorgen dat wij er niet onder gaan vallen!quote:Op zaterdag 17 september 2011 07:48 schreef Ludd het volgende:
[..]
Als je beheerst vervangt voor 'onderdrukte' en 'buitte uit' mag je daar dan nog steeds trots op zijn?
Mogen moslims, waar jij het altijd op af loopt te geven, van jou ook trots zijn als zij een groot deel van de wereld beheersen of geldt het dan op eens niet meer?
Het zou idd kunnen dat Bluesdude het niet begrijpt, toch is dat wrs niet het geval. Dit is de thymos: de erkenning, de trots, de eigenwaarde van mensen aan het werk. De thymos is een erg belangrijke waarde voor ieder mens, men is er toe in staat om er zijn of haar leven voor in de waagschaal te leggen en ervoor te verliezen.quote:Op zaterdag 17 september 2011 01:58 schreef Bolkesteijn het volgende:
Je begrijpt het niet volgens mij, Bluesdude. Kennelijk heb jij dat gevoel niet, en dat verklaart ook waarom jij je druk maakt over een beeld van meneer Coen. Ik vlag ook op ieder moment wanneer dat mag, om maar eens wat te noemen.
Van Houten was een liberaal, het waren de liberalen die de term 'de sociale kwestie' muntten juist in Nederland, hetgeen ging over de deplorabele sociale omstandigheden van arbeiders.quote:Op zaterdag 17 september 2011 09:16 schreef paddy het volgende:
De koets is dus in gebruik genomen......35 jaar....NA afschaffing slavernij, Ik zie er getinte werkgevers op staan. Handel...met arme werknemers. Zie geen kettingen. Wanneer je een beetje in die tijd kijkt? Zouden er ook Nederlandse kinderen op kunnen staan van 10 jaar . Hun blote voeten op een natte lap om ze wakker te houden in de fabriek. Mishandeld door hun liberale werkgevers die tegen stemden bij de kinderwet van v Houten.
Ook al was het kinderwetje v Houten er al door in 1874, ik kan mij de verhalen van mijn overgroot oma van toen 106 nog heel goed herinneren.
Ali B. aan de smartphone met zijn matties via KPN friends and family.quote:Op zaterdag 17 september 2011 09:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Misschien moeten we er wat hededaagse taferelen bijmaken. Een groep marokkanen die door wilders achterna worden gezeten lijkt me tof
Dan wil ik het woord knuffelmarokkaan erbijquote:Op zaterdag 17 september 2011 09:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ali B. aan de smartphone met zijn matties via KPN friends and family.
Mutant01 die zit te Fok!ken achter zijn computer, reagerend op een post van Gia?quote:Op zaterdag 17 september 2011 09:36 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Dan wil ik het woord knuffelmarokkaan erbijEn hij werkt dus of het een goede afbeelding is voor op de koets weet ik zp net nog niet
Wel sponsormogelijkheden die je ziet, ftw
Tsja. Crisis he. Reclame op de gouden koets is nodig.quote:Op zaterdag 17 september 2011 09:36 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Dan wil ik het woord knuffelmarokkaan erbijEn hij werkt dus of het een goede afbeelding is voor op de koets weet ik zp net nog niet
Wel sponsormogelijkheden die je ziet, ftw
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |