abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 september 2011 @ 22:40:11 #151
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_102038031
Onzin, en je wilt nog steeds het punt niet snappen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_102038358
Waarom iets verwijderen waar je trots op kunt zijn. Wij waren ooit heer en meester over de wereld. Dat is iets waar je trots op moet zijn ipv. je te schamen. Met een moderne context heeft het weinig te maken. Het is een stukje geschiedenis dat je moet koesteren.

Die linkse lui hebben hun bek vol over het zogenaamde verval van cultuur, maar zelf zijn ze dus blijkbaar (weer) het ergst daarin.
pi_102038529
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 22:45 schreef El_Liberaliste het volgende:
Waarom iets verwijderen waar je trots op kunt zijn. Wij waren ooit heer en meester over de wereld. Dat is iets waar je trots op moet zijn ipv. je te schamen.
Als je trots bent op het tot slaaf maken van mensen, dan deug je echt niet.

Verder vind ik de reacties inderdaad wat overtrokken. Zoals die mevrouw van het centrum voor slavernijverleden terecht stelt zijn er zoveel dingen in Nederland die herinneren aan het slavernijverleden.
pi_102038558
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 22:45 schreef El_Liberaliste het volgende:
Waarom iets verwijderen waar je trots op kunt zijn. Wij waren ooit heer en meester over de wereld. Dat is iets waar je trots op moet zijn ipv. je te schamen. Met een moderne context heeft het weinig te maken. Het is een stukje geschiedenis dat je moet koesteren.

Die linkse lui hebben hun bek vol over het zogenaamde verval van cultuur, maar zelf zijn ze dus blijkbaar (weer) het ergst daarin.
Trots? Wat heb jij er precies aan gedaan dan. Hoe kun je trots zijn op iets waar je niks voor hebt hoeven doen, behalve in een bepaald land toevallig geboren worden.
pi_102038646
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 22:49 schreef Ludd het volgende:

[..]

Als je trots bent op het tot slaaf maken van mensen, dan deug je echt niet.

Verder vind ik de reacties inderdaad wat overtrokken. Zoals die mevrouw van het centrum voor slavernijverleden terecht stelt zijn er zoveel dingen in Nederland die herinneren aan het slavernijverleden.
Natuurlijk ben ik er trots op, maar tijden veranderen. Nu zou het ondenkbaar zijn inderdaad. Maar de oma van je oma heeft bij wijze van spreken nog meegemaakt dat er mensen werden geëxecuteerd op de Dam vanwege hun overspel of diefstal. Terwijl iedereen wel loopt te mekkeren dat dat in Iran gebeurt. Die leven gewoon in een andere tijd waarin dat wel normaal is.

En in een tijd dat je je dus dergelijke zaken kon veroorloven hebben we goede zaken verricht ^O^
pi_102038672
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 22:49 schreef Poppenkastpop het volgende:

[..]

Trots? Wat heb jij er precies aan gedaan dan. Hoe kun je trots zijn op iets waar je niks voor hebt hoeven doen, behalve in een bepaald land toevallig geboren worden.
Ik ben trots dat ik een land als het ware mag vertegenwoordigen met zo'n rijke geschiedenis :)
pi_102038947
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 22:51 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Natuurlijk ben ik er trots op, maar tijden veranderen. Nu zou het ondenkbaar zijn inderdaad. Maar de oma van je oma heeft bij wijze van spreken nog meegemaakt dat er mensen werden geëxecuteerd op de Dam vanwege hun overspel of diefstal. Terwijl iedereen wel loopt te mekkeren dat dat in Iran gebeurt. Die leven gewoon in een andere tijd waarin dat wel normaal is.

En in een tijd dat je je dus dergelijke zaken kon veroorloven hebben we goede zaken verricht ^O^
Ik ben het met je eens dat er toen een andere moraal gold. Een verwerpelijk moraal welteverstaan. Daarom snap ik echt niet dat je daar trots op kunt zijn?

Waar ben je dan trots op? Dat de Nederlanders zich toen nog beestachtiger gedroegen dan de Britten?
pi_102039139
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 22:57 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat er toen een andere moraal gold. Een verwerpelijk moraal welteverstaan. Daarom snap ik echt niet dat je daar trots op kunt zijn?

Waar ben je dan trots op? Dat de Nederlanders zich toen nog beestachtiger gedroegen dan de Britten?
Omdat velen uit een gedeelde geschiedenis kracht of energie putten. Daar kan je van vinden wat je wil, het gebeurt.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_102039675
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 23:01 schreef waht het volgende:

[..]

Omdat velen uit een gedeelde geschiedenis kracht of energie putten. Daar kan je van vinden wat je wil, het gebeurt.
Allemaal leuk en aardig, maar je acht het toch niet wenselijk dat mensen een periode van uitbuiting, slavernij en onderdrukking als inspiratie gaan zien?
pi_102040701
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 23:11 schreef Ludd het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar je acht het toch niet wenselijk dat mensen een periode van uitbuiting, slavernij en onderdrukking als inspiratie gaan zien?
Die aspecten worden dan ook niet uitvergroot. Het gaat om de andere aspecten die wel benijdenswaardig zijn. Tegelijkertijd kun je inderdaad niet negeren wat er daarnaast ook gebeurde.

Door, bijvoorbeeld, de koets aan te passen doe je dat overigens wel.
pi_102040975
Als ze het niet meer van deze tijd vinden slepen ze toch gewoon een aantal gevangenen in touwen achter de koets aan. Is dat ook weer opgelost *O*
pi_102042038
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 22:51 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Ik ben trots dat ik een land als het ware mag vertegenwoordigen met zo'n rijke geschiedenis :)
"Mag"? Is gewoon toeval hoor, dat je in NL geboren bent. Dat heb je van niemand "gemogen"
pi_102042622
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 00:04 schreef Poppenkastpop het volgende:

[..]

"Mag"? Is gewoon toeval hoor, dat je in NL geboren bent. Dat heb je van niemand "gemogen"
Niks mis met trots zijn op Nederland, daar is alle reden toe. Al eeuwenlang hoort Nederland bij de meeste succesvolle landen ter wereld.
pi_102042676
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 00:21 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Niks mis met trots zijn op Nederland, daar is alle reden toe. Al eeuwenlang hoort Nederland bij de meeste succesvolle landen ter wereld.
Wat heb jij daar aan gedaan?
pi_102042725
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 00:04 schreef Poppenkastpop het volgende:

[..]

Och, krijgen we dat weer.

Dat toeval kan niemand wat schelen. Het is zoals het is en daar ontlenen we trots aan. Accepteer het.
pi_102042753
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 00:22 schreef Poppenkastpop het volgende:

[..]

:').
pi_102042845
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 00:22 schreef Poppenkastpop het volgende:

[..]

Is dat relevant? Als Nederlander heb je het volste recht om trots te zijn op wat andere Nederlanders gedaan hebben. Iedereen die de Nederlandse mentaliteit deelt mag trots zijn op ons succes in handel, sport, wetenschap en welvaart en natuurlijk ons mooie land.
pi_102043055
Nooit geweten. Die Gouden Koets stond dan ook niet in de kijker tot één of andere gek die Koets bekogelde.
pi_102043144
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 00:27 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Is dat relevant? Als Nederlander heb je het volste recht om trots te zijn op wat andere Nederlanders gedaan hebben. Iedereen die de Nederlandse mentaliteit deelt mag trots zijn op ons succes in handel, sport, wetenschap en welvaart en natuurlijk ons mooie land.
Een fantasiegemeenschap. Net doen alsof je een speciale band hebt met mensen die je nog nooit van je leven persoonlijk hebt ontmoet.
pi_102043564
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 00:36 schreef Poppenkastpop het volgende:

[..]

Een fantasiegemeenschap. Net doen alsof je een speciale band hebt met mensen die je nog nooit van je leven persoonlijk hebt ontmoet.
Gek he, dat menselijke gedrag.
pi_102043626
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 00:24 schreef waht het volgende:

[..]

Dat toeval kan niemand wat schelen. Het is zoals het is en daar ontlenen we trots aan. Accepteer het.
Spreek voor jezelf, alsjeblieft. We ontlenen er geen trots aan. Jij en vele anderen misschien.
pi_102044016
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 00:52 schreef Monidique het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf, alsjeblieft. We ontlenen er geen trots aan. Jij en vele anderen misschien.
Uiteraard bedoelde ik jou niet, lieve Monidique.
pi_102044105
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 00:24 schreef waht het volgende:

[..]

Ik accepteer het.
... dat er mensen zijn die hun ego opkrikken door te pronken met andermans veren.
Men noemt dat nationale trots.
Een heleboel Nederlanders doen dat niet zo. Die zijn net zo "wij" , toch ?
pi_102044169
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 00:21 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Pronken met andermans veren is toch best zielig ?
pi_102044191
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 01:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Pronken met andermans veren is toch best zielig ?
Niet te vergeten: best collectivistisch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')