Pech voor je, ik vind jullie politiek correct gezever vreselijkquote:Op zaterdag 17 september 2011 12:02 schreef skrn het volgende:
[..]
Hou alsjeblieft op met je groteske vergelijkingen. Ik ben er klaar mee.
Van paraderen met de slavernij is dus sprake. Het andere niet.quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:52 schreef waht het volgende:
[..]
Mogelijk. Er is in ieder geval geen sprake van paraderen met slavernij, of het goedkeuren van slavernij, of het blij zijn met slavernij. Dat is weer de redenatie van jullie.
quote:In Zuid-Afrika spreekt Aletta Jacobs zich nogal obsessief en in negatieve zin uit over mensen van gemengd ras, terwijl ze zich relatiefbewonderend uitlaat over de zwarten als 'oprechte natuur kinderen'. Verder heeft ze geen goed woord over voor zwarten die zich in westerse kledij steken en trachten zich westerse gebruiken eigen te maken. Ze beschrijft hen als 'allerbespottelijkst' en 'allerdwaast'. Ze neemt zelfs zonder meer Mrs Catts opmerking over dat '[een] aangeklede inlander onprettig aandoet'. Om vervolgens bepaald lyrisch te worden: 'Onze mooie, slanke, naakte mannen en vrouwen, met hun glad gepolijste, ebbenhouten huid, alleen met koraalsnoeren gekleed, waren oneindig interessanter.'
Nee, je zit fout.quote:Op zaterdag 17 september 2011 12:06 schreef nikk het volgende:
[..]
Van paraderen met de slavernij is dus sprake. Het andere niet.
Een andere groteske vergelijking is dat de premier van Turkije zou rijden in een koets met daarop de Armeense genocide afgebeeld. Moet kunnen toch, is geschiedenis.quote:Op zaterdag 17 september 2011 12:02 schreef skrn het volgende:
[..]
Hou alsjeblieft op met je groteske vergelijkingen. Ik ben er klaar mee.
In tegendeel. Dat zou een gigantisch stap vooruit zijn voor Turkije.quote:Op zaterdag 17 september 2011 12:08 schreef nikk het volgende:
[..]
Een andere groteske vergelijking is dat de premier van Turkije zou rijden in een koets met daarop de Armeense genocide afgebeeld. Moet kunnen toch, is geschiedenis.
Dus de koningin op een feestelijke dag in een koets, dat is geen parade? Wanneer is er volgens jouw definitie sprake van paraderen?quote:
Ze zouden het uiteraard geen genocide noemen hè. Net als deze afbeelding op de koets officieel geen slavernij is.quote:Op zaterdag 17 september 2011 12:09 schreef SpecialK het volgende:
[..]
In tegendeel. Dat zou een gigantisch stap vooruit zijn voor Turkije.
Tuuk niet. In die tijd waren die denkbeelden normaal. Abraham Lincoln was ernstig gekant tegen rassenvermenging. Hoeft ook niet geschrapt uit de geschiedenis.quote:Op zaterdag 17 september 2011 12:07 schreef Poppenkastpop het volgende:
de Aletta Jacobsprijs zal ook wel niet meer mogen, want:
[..]
Wie zegt dat dat het officieel geen slavernij is?quote:Op zaterdag 17 september 2011 12:11 schreef nikk het volgende:
[..]
Ze zouden het uiteraard geen genocide noemen hè. Net als deze afbeelding op de koets officieel geen slavernij is.
Op die fiets zou je het nergens meer over mogen hebben behalve over globale trends.quote:Op zaterdag 17 september 2011 12:12 schreef fruityloop het volgende:
Blij te lezen dat bij terugkomst na 2 weken vakantie, de politiek zich gebogen heeft over de werkelijk belangrijke dingen, en zich niet bezig houd met triviale dingen als de vergrijzing, de mondiale/euro crisis, onze mobiliteit, etc etc.
De koets wordt geparadeerd. Dat specifieke onderdeel van de koets is de meeste mensen waarschijnlijk nog nooit opgevallen, inclusief de koninklijke familie.quote:Op zaterdag 17 september 2011 12:10 schreef nikk het volgende:
[..]
Dus de koningin op een feestelijke dag in een koets, dat is geen parade? Wanneer is er volgens jouw definitie sprake van paraderen?
Sowieso is het makkelijk deze discussie te gooien op politieke correctheid en dan allerlei voorbeelden te bedenken waarmee deze discussie belachelijk wordt gemaakt. Naar mijn mening heeft deze discussie niets met politieke correctheid te maken, maar met een eerlijke en normale manier omgaan met onze geschiedenis. Ik snap werkelijk niet waarom zoiets vergoeilijkt moet worden. Je ziet het in elke discussie over de slavernij: het viel allemaal wel mee met Nederland, de Afrikanen waren erger, in Nederland was het leven ook slecht, etc, etc. En nu dit. We nemen andere landen en volkeren makkelijk de maat, maar daar waar het onszelf betreft zijn we geen haar beter.quote:Op zaterdag 17 september 2011 12:11 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Tuuk niet. In die tijd waren die denkbeelden normaal. Abraham Lincoln was ernstig gekant tegen rassenvermenging. Hoeft ook niet geschrapt uit de geschiedenis.
Dat kun je ook over de koets zeggen.quote:Op zaterdag 17 september 2011 12:11 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Tuuk niet. In die tijd waren die denkbeelden normaal. Abraham Lincoln was ernstig gekant tegen rassenvermenging. Hoeft ook niet geschrapt uit de geschiedenis.
quote:
Ongetwijfeld. Maar nu het wel is opgevallen, is het dan kies om er in te blijven rijden?quote:Dat specifieke onderdeel van de koets is de meeste mensen waarschijnlijk nog nooit opgevallen, inclusief de koninklijke familie.
Storm in een glas water dit. Jammerlijk politiek correct.
Ik vind van niet aangezien ik het niet associeer met slavernij of het paraderen met slavernij.quote:Op zaterdag 17 september 2011 12:19 schreef nikk het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Maar nu het wel is opgevallen, is het dan kies om er in te blijven rijden?
In mijn beleving is de 2e kamer er niet om te micromanagen inderdaad, maar goed, dit is natuurlijk iets wat op het grotere geheel een scheet in een tornado is, hebben ze nou werkelijk waar niks belangrijkers om handen in de 2e kamer?quote:Op zaterdag 17 september 2011 12:13 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Op die fiets zou je het nergens meer over mogen hebben behalve over globale trends.
Rondrijden in een koets op een feestelijke dag met daarop een afbeelding van de slavernij heeft niets te maken met daarmee paraderen.quote:Op zaterdag 17 september 2011 12:20 schreef waht het volgende:
[..]
Ik vind van niet aangezien ik het niet associeer met slavernij of het paraderen met slavernij.
Jij vindt van wel. Wat nu.
Mooi, dat zijn we het eens.quote:Op zaterdag 17 september 2011 12:22 schreef nikk het volgende:
[..]
Rondrijden in een koets op een feestelijke dag met daarop een afbeelding van de slavernij heeft niets te maken met daarmee paraderen.
dat is het ook , als je die revolte van de 16e eeuw bedoeltquote:Op zaterdag 17 september 2011 11:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik vind beeldenstormen veel erger.
dat rondrijden is paraderenquote:Op zaterdag 17 september 2011 12:22 schreef nikk het volgende:
[..]
Rondrijden in een koets op een feestelijke dag met daarop een afbeelding van de slavernij heeft niets te maken met daarmee paraderen.
pronken = paraderenquote:De gouden koets is nota bene het pronkstuk van die dag.
Ja, maar die koets rijdt nog steeds rond. Meneer Lincoln en mevrouw Jacobs krijgen geen airplay meer.quote:Op zaterdag 17 september 2011 12:18 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
Dat kun je ook over de koets zeggen.
De Aletta Jacobs prijs wordt nog steeds uitgereikt.quote:Op zaterdag 17 september 2011 12:31 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja, maar die koets rijdt nog steeds rond. Meneer Lincoln en mevrouw Jacobs krijgen geen airplay meer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |