Ik neem aan dat je geen econoom bentquote:Op maandag 12 september 2011 23:57 schreef Clan het volgende:
[..]
Op maandag 12 september 2011 23:29 schreef Bluesdude het volgende:
Voor " de Nederlandse zaak" vechten is toch zeker geen alleenrecht van politici ?
Juist de meeste "vechters" zijn geen politici.
In de visies van nsb, en breivik wilden zij Nederland behoeden voor een linkse dictatuur en Volkert wilde Nederland behoeden voor een rechtse dictatuur
Het was niet echt een probleem.quote:ook in zijn tijd was was het wel een probleem... maar het is nu 2011
en nu nog steeds die man verheerlijken is echt wel sick volgens onze tijdgeest
of ook niet voor sommigen... dan is hun tijdsgeest zelf sick
quote:Bij terugkomst werd hij onderscheiden met medailles, een vergulde degen, en een groot geldbedrag. Een genereuze beloning voor een man wiens naam met bloed overgoten is.
Eens.quote:Op dinsdag 13 september 2011 01:07 schreef Catkiller het volgende:
Mensen die Balkenende als "Bakellende" uitspreken dan wel typen zijn toch te dom om aan discussies deel te nemen over welk onderwerp dan ook.
Eenieder die geïnteresseerd is in de persoon waar dit standbeeld op is gebaseerd komt er bij de eerste hit op google al achter dat wat deze man heeft gedaan af te keuren is zou het in deze tijd gebeuren, en klaarblijkelijk zelfs in die tijd discutabel aangezien het door het centrale bestuur van de VOC ook is afgekeurd. Echter hebben ze hem niet terug geroepen of het hem verboden, ze hebben hem er voor geprezen naderhand.
Maar misschien was het wel de schuld van de Bandanezen zelf en hadden ze Verhoeff jaren daarvoor niet in de val moeten lokken. Misschien heeft Coen ze bijna allemaal om laten leggen omdat hij ze niet kon vertrouwen na die actie? Wie weet.
Hoeveel belangrijke mensen in de Nederlandse geschiedenis uit die periode zullen er zijn die geen daden hebben verricht die in onze tijdsgeest zwaar afgekeurd zouden worden? Er zullen er niet veel over blijven gok ik zo. Daarom mag het beeld van mij lekker terug komen, zonder extra tekst.
Helemaal correct.quote:Op dinsdag 13 september 2011 01:07 schreef Catkiller het volgende:
Mensen die Balkenende als "Bakellende" uitspreken dan wel typen zijn toch te dom om aan discussies deel te nemen over welk onderwerp dan ook.
Eenieder die geïnteresseerd is in de persoon waar dit standbeeld op is gebaseerd komt er bij de eerste hit op google al achter dat wat deze man heeft gedaan af te keuren is zou het in deze tijd gebeuren, en klaarblijkelijk zelfs in die tijd discutabel aangezien het door het centrale bestuur van de VOC ook is afgekeurd. Echter hebben ze hem niet terug geroepen of het hem verboden, ze hebben hem er voor geprezen naderhand.
Maar misschien was het wel de schuld van de Bandanezen zelf en hadden ze Verhoeff jaren daarvoor niet in de val moeten lokken. Misschien heeft Coen ze bijna allemaal om laten leggen omdat hij ze niet kon vertrouwen na die actie? Wie weet.
Hoeveel belangrijke mensen in de Nederlandse geschiedenis uit die periode zullen er zijn die geen daden hebben verricht die in onze tijdsgeest zwaar afgekeurd zouden worden? Er zullen er niet veel over blijven gok ik zo. Daarom mag het beeld van mij lekker terug komen, zonder extra tekst.
De VOC-top in Nederland had zeker wel kritiek op de bruutheid te Bandaquote:Op dinsdag 13 september 2011 01:07 schreef Catkiller het volgende:
Echter hebben ze hem niet terug geroepen of het hem verboden, ze hebben hem er voor geprezen naderhand.
De genocide was de schuld van de Bandanezen zelf ? Nogal goedkoop om het te bagatelliseren.quote:Maar misschien was het wel de schuld van de Bandanezen zelf en hadden ze Verhoeff jaren daarvoor niet in de val moeten lokken. Misschien heeft Coen ze bijna allemaal om laten leggen omdat hij ze niet kon vertrouwen na die actie? Wie weet.
De foute tijdsgeest van toen als norm nemen om het allemaal goed te praten dat is die foute tijdsgeest verder cultiveren. Dat schiet niet op zo met de ontwikkeling van 'tijdsgeest' naar meer wijsheid en menselijkheid.quote:Hoeveel belangrijke mensen in de Nederlandse geschiedenis uit die periode zullen er zijn die geen daden hebben verricht die in onze tijdsgeest zwaar afgekeurd zouden worden? Er zullen er niet veel over blijven gok ik zo. Daarom mag het beeld van mij lekker terug komen, zonder extra tekst.
Maar dan moet je naderhand niet zeuren als ze terugkomen en wraak nemen.quote:Op dinsdag 13 september 2011 02:16 schreef Bluesdude het volgende:
De genocide was de schuld van de Bandanezen zelf ? Nogal goedkoop om het te bagatelliseren.
Die Bandanezen wilden van die Hollanders af omdat ze al doorhadden dat het tuig was.
Vandaar dat ze er een stel vermoorden. Zo kun je het ook zien.
naja beetje extra info kan geen kwaad, van de huidige tekst word je iig niets wijzerquote:Op dinsdag 13 september 2011 01:07 schreef Catkiller het volgende:
Als dat speciaal moet, maar dat is ook echt volgens mij alleen weer in Nederland dat zoiets zou gebeuren bij het beeld van een "held".quote:Op dinsdag 13 september 2011 03:28 schreef sp3c het volgende:
naja beetje extra info kan geen kwaad, van de huidige tekst word je iig niets wijzer
Dat stond ook in mijn stukje ja, precies in de zin daarvoor. Maar uiteindelijk heeft hij het blijkbaar zo goed gedaan daar dat die moordpartij hem is vergeven door diezelfde personen.quote:Op dinsdag 13 september 2011 02:16 schreef Bluesdude het volgende:
De VOC-top in Nederland had zeker wel kritiek op de bruutheid te Banda
Is imo niet goedkoop. Wat zou jij verwachten dat er zou gebeuren als jij als Bandanees de kapitein van een groot schip vermoord waar nog eens 250 soldaten op zitten welke vuurkracht hebben die jij niet hebt?quote:De genocide was de schuld van de Bandanezen zelf ? Nogal goedkoop om het te bagatelliseren.
Die Bandanezen wilden van die Hollanders af omdat ze al doorhadden dat het tuig was.
Vandaar dat ze er een stel vermoorden. Zo kun je het ook zien.
Als we de tijdsgeest vergeten en het beoordelen naar onze maatstaven dan bestaan er vrijwel geen historische "helden" meer.quote:De foute tijdsgeest van toen als norm nemen om het allemaal goed te praten dat is die foute tijdsgeest verder cultiveren. Dat schiet niet op zo met de ontwikkeling van 'tijdsgeest' naar meer wijsheid en menselijkheid.
Overigens was die tijdsgeest van toen op de Banda-eilanden dat het zeer fout was om Bandanezen te vermoorden en op Java rond Jacatra was de tijdsgeest onder de bevolking dat het zeer fout was dat vreemdelingen hun land kwamen inpikken en Javanen doden.
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 13 september 2011 01:07 schreef Catkiller het volgende:
Dit soort standpunten gaan dus nergens over; dan mag je dus ook de Beurs van Berlage gaan slopen, net als al het andere dat in de verste verte maar te maken heeft met de VOC. Goed argument, sterk ook! Zonder de VOC had jij nu niet het leven wat je nu leid.quote:Op dinsdag 13 september 2011 06:42 schreef Sicstus het volgende:
Je bent wel ver heen als je voorstander bent van standbeelden voor moordenaars en oorlogsmisdadigers.
Dus als het economisch voordelig is, zijn misdaden goed te praten?quote:Op dinsdag 13 september 2011 07:33 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
[..]
Dit soort standpunten gaan dus nergens over; dan mag je dus ook de Beurs van Berlage gaan slopen, net als al het andere dat in de verste verte maar te maken heeft met de VOC. Goed argument, sterk ook! Zonder de VOC had jij nu niet het leven wat je nu leid.
Zelf woon ik toevallig in Hoorn en heb ook wel wat met Stichting Oud Hoorn, ik vind het dan ook niet meer dan terecht dat Coen gewoon lekker terugkomt zoals de Gemeente al aangeeft. De tekst op het plaatje veranderen? Prima, als daar de "critici" blij van worden, wel kansloos overigens.
Mocht het op de een of andere manier worden verijdeld dan mogen ze het standbeeld ook gewoon in mijn voortuin plaatsen, niets mis mee, zoiets heet cultuur.
Wat dacht je van bijna heel Europa veroveren? Dat is een 'bijdrage' (naar jouw maatstaven dan)quote:Op maandag 12 september 2011 22:46 schreef Clan het volgende:
[..]
Wat is Hitler zijn bijdrage voor iets geweest?is hij voor Duitsland een held? heeft hij het land groot en sterk gemaakt?
Dat is niet waarom iemand een standbeeld krijgt. Dat jij daar zo graag op wil hameren zegt enkel wat over jou.quote:Op dinsdag 13 september 2011 06:42 schreef Sicstus het volgende:
Je bent wel ver heen als je voorstander bent van standbeelden voor moordenaars en oorlogsmisdadigers.
Nee, maar iemands slechte daden "winnen" vaak van iemands goede daden.quote:Op dinsdag 13 september 2011 09:22 schreef waht het volgende:
[..]
Dat is niet waarom iemand een standbeeld krijgt. Dat jij daar zo graag op wil hameren zegt enkel wat over jou.
Ik praat zijn misdaden niet goed. Ik geef enkel aan dat de man historische waarde heeft voor de Nederlandse geschiedenis en dat jij (onder andere) dankzij hem op dit moment in een rijk land leeft. Dat jij constant wilt hameren op het feit dat hij vanwege zijn misdaden een standbeeld heeft gekregen, wilt niet zeggen dat dat ook daadwerkelijk de reden is.quote:Op dinsdag 13 september 2011 08:00 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Dus als het economisch voordelig is, zijn misdaden goed te praten?
Prima, mijn inziens. Echter zijn er ook mensen die het bordje aan willen passen vanwege een "schuldgevoel", wat naar mijn mening dan weer helemaal nergens op slaat. In die tijd was het een berisping waard, we leven niet meer in die tijd, maar mensen staren zich enkel blind op de negatieve punten van Coen.quote:Op dinsdag 13 september 2011 09:13 schreef Poppenkastpop het volgende:
Zo'n bordje naast zo'n beeld wil ik niet om iemand schuld aan te praten, maar meer om educatie.
Mooi toch ... dat heet ontnuchtering : beseffen dat persoonsverheerlijking van gewelddadige mensen vaak bullshit isquote:Op dinsdag 13 september 2011 06:14 schreef Catkiller het volgende:
Als we de tijdsgeest vergeten en het beoordelen naar onze maatstaven dan bestaan er vrijwel geen historische "helden" meer.
Ik zeik niet op Nederland... hooguit op het nationalisme die op zoek naar persoonlijke eigenwaarde en nationale trots moordenaars wilt verheerlijken ,quote:. Maar zeiken en zeuren op ons eigen land en zijn geschiedenis lijkt wel een sport voor velen in plaats van dat ze er eens trots op zouden zijn.
nou niet echt, als je in het buitenland een standbeeld tegenkomt staat er direct al in geuren en kleuren bij waar het aan te danken isquote:Op dinsdag 13 september 2011 06:14 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Als dat speciaal moet, maar dat is ook echt volgens mij alleen weer in Nederland dat zoiets zou gebeuren bij het beeld van een "held".
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Als het economisch voordelig is, spreek je over 'daden'quote:Op dinsdag 13 september 2011 08:00 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Dus als het economisch voordelig is, zijn misdaden goed te praten?
Gebied veroveren maakt je een held?quote:Op dinsdag 13 september 2011 09:18 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
Wat dacht je van bijna heel Europa veroveren? Dat is een 'bijdrage' (naar jouw maatstaven dan)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |