SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doe mee met het voorspellen van het weer!
Weekvoorspelling -- Week 1
Maandvoorspelling februari.
Jaarvoorspelling 2024 --- Jaarvoorspelling 2025!
Ik vermoed dat laatstequote:Op vrijdag 16 september 2011 11:22 schreef Nwana-Zeist het volgende:
Gaat het weer dit weekend nog een beetje interessant worden of wordt het echt Hollands herfstweer?
Wisselvallig, soms een bui maar ook droge periodesquote:Op vrijdag 16 september 2011 11:22 schreef Nwana-Zeist het volgende:
Gaat het weer dit weekend nog een beetje interessant worden of wordt het echt Hollands herfstweer?
Onweerskansen zijn er voor morgen wel, daarna is het afgelopen met deze zaak en zullen we me maar moeten doen met een lokale donderklap tijdens hagel/sneeuwbuien.quote:Op vrijdag 16 september 2011 11:29 schreef Schuifpui het volgende:
Wat een saaie pluim. Geen storm, niet lekker warm, nog geen eerste nachtvorst, geen onweer. Zal wel rustig blijven in deze reeks voorlopig.
Ik zie geen pluimquote:Op vrijdag 16 september 2011 11:29 schreef Schuifpui het volgende:
Wat een saaie pluim. Geen storm, niet lekker warm, nog geen eerste nachtvorst, geen onweer. Zal wel rustig blijven in deze reeks voorlopig.
quote:Vanmiddag en vanavond kans op een bui. Zeer lokaal is onweer mogelijk. Wordt actueel ook af en toe gemeld boven België/Frankrijk. Komende nacht meest droog. later langs de westkust een enkele bui. Zaterdag in de loop van de dag vanuit het westen buiige regen. In de avond langs de westkust enkele buien, waarbij dan ook de onweerskansen gaan toenemen met het kouder worden van de bovenlucht.
Als ik dan ook maar drie maanden ijsvrij krijg van mijn werkquote:Op vrijdag 16 september 2011 18:33 schreef pietkanarie het volgende:
Volgens de telegraaf krijgen we zo'n koude winter dat er zowel in december als in januari en februari een elfstedentocht gereden kan worden.
Ik stem voor! Niet dat ik veel waarde hecht aan zo'n wel erg lange termijn voorspelling, maar het klinkt wel heel mooi!
Ik hoop toch niet dat dit waar is. Wij zijn in die maanden aan de beurt voor renovatie van onze woning....Dan moeten ze de renovatie maar 3 maanden stilzetten en in het voorjaar weer verdergaanquote:Op vrijdag 16 september 2011 18:33 schreef pietkanarie het volgende:
Volgens de telegraaf krijgen we zo'n koude winter dat er zowel in december als in januari en februari een elfstedentocht gereden kan worden.
Ik stem voor! Niet dat ik veel waarde hecht aan zo'n wel erg lange termijn voorspelling, maar het klinkt wel heel mooi!
quote:Op vrijdag 16 september 2011 18:33 schreef pietkanarie het volgende:
Al zou het 3 keer kunnen, dan doen ze het toch niet.quote:Op vrijdag 16 september 2011 18:58 schreef pietkanarie het volgende:
Klinkt nogal onrealistisch inderdaad, drie elfstedentochten in een winter. Maar goed, hopen kan altijd. Tenzij je dus midden in een renovatie zit van je huis, dan loop je wat vertraging op!
Drie maanden ijsvrij, heerlijk!! Wil ik ook wel (van school dan). Het op school komen zou ook nog wel eens lastig kunnen worden als we een winter krijgen met veel sneeuw (reis met de trein). Maar eerst de herfst nog doorkomen met bladeren op het spoor.
Inderdaad, vet apart. Het flitst hier soms nogquote:Op vrijdag 16 september 2011 19:56 schreef ACT-F het volgende:
Ik zag net een paar inslagen in de richting van Almelo. Daar lijkt iets ter plekke te ontstaan. Het was ook een mooie dag vandaag, totdat het een half uur geleden begon te regenen.
Ik zie hetquote:Op vrijdag 16 september 2011 20:13 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Inderdaad, vet apart. Het flitst hier soms nog
Linkje?Kan er zelf niets over vindenquote:Op vrijdag 16 september 2011 18:33 schreef pietkanarie het volgende:
Zie hier het bericht:quote:Op vrijdag 16 september 2011 21:05 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Linkje?Kan er zelf niets over vinden
Lol, fake opgesteld bericht door weerwoord, had hun niveau toch wel ietsjes hoger ingeschat dan de telegraaf. Blijkbaar had ik het misquote:Op vrijdag 16 september 2011 21:44 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Zie hier het bericht:
De atmosfeer staat op ontploffen #456 : Thor is a DJ.
Ik vind het wel grappigquote:Op vrijdag 16 september 2011 22:54 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Lol, fake opgesteld bericht door weerwoord, had hun niveau toch wel ietsjes hoger ingeschat dan de telegraaf. Blijkbaar had ik het mis
quote:A level 1 was issued for parts of North Sea and coastal areas of Netherlands and Belgium mainly for water/landspouts and excessive convective rainfall.
convectieve neerslag is intensievere neerslag.quote:Op zaterdag 17 september 2011 09:05 schreef Disorder het volgende:
Wat is het verschil tussen rainfall en convective rainfall?
quote:De convectie is een fenomeen van de vloeistofmechanica dat zich voordoet in onze atmosfeer als de temperatuur van een luchtmassa stijgt en deze de neiging zal vertonen om zich verticaal naar boven te verplaatsen.
Dergelijke verplaatsingen noemen we convectiestromingen. Ze liggen aan de basis van bepaalde weerfenomenen zoals onweders.
Elke convectieve beweging zal de neiging hebben om vrij sterke regens met zich mee te brengen onder een convectieve bewolking : deze wolken worden cumuliforme bewolking genoemd, zoals de cumulus congestus (opbollende stapelwolk) en de cumulonimbus (of buienwolk), welke, door de opstuwing van warme met vocht beladen luchtmassa's naar de hoogte, de neiging zullen hebben om sterk af te koelen en de condensatie te bevorderen en zo buien te genereren, ja zelfs elektrische fenomenen en/of hagel.
De daaruit vloeiende neerslag, convectieve neerslag genoemd, is moeilijk om te voorspellen voor wat betreft de hoeveelheden : dat zal afhangen van de convectiekracht op het moment van de bui (de rijpheid van de wolk). Bovendien is convectieve neerslag vaak hevig, zeer tijdelijk en lokaal, hetgeen dus perfect kan inhouden dat bepaalde zones op korte tijd erg veel regen te verwerken krijgen terwijl het enkele kilometers verderop zo goed als droog blijft in de pluviometer.
Huidige berekeningen:quote:Op zaterdag 17 september 2011 09:45 schreef Narasan het volgende:
Vooral woensdag kan het weer iets warmer gaan worden. Er zijn flinke zonnige perioden en de temperaturen lopen volgens de huidige berekeningen op tot een graad of 18 aan de kust en 20 á 21 in het zuidoosten van het land. Voor het gevoel is het dus vrij aangenaam! Aan de kust zou later op de middag wel weer een enkele bui mogelijk zijn.
Antwoordtquote:Op zaterdag 17 september 2011 09:45 schreef Narasan het volgende:
In dit artikel geven wij daar antwoordt op.
kans op onweer en tornado's.quote:Op zaterdag 17 september 2011 12:07 schreef Fredo55 het volgende:
Level 1, al heb ik geen idee waarvoor.
Ik denk allebei. Tornado's en waterhozen.quote:Op zaterdag 17 september 2011 12:15 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Wind/waterhozen?
Tornado's klinkt gelijk zo Amerikaans![]()
Hele stuk is ook gelijk niet meer serieus te nemen.quote:
Ah dan moet ik met die buien maar even oplettenquote:
quote:Aan de achterzijde van het front komt de hoogtetrog met afzakkende hoogtelaag onze regio binnen en reeds vanavond en vannacht geeft dit hoge onweerkansen voor de kusten. Morgen zondag vooral na de middag onweersbuien over gans de regio met toppen tot zo'n 7km. Op zee reeds in de voormiddag onweerscellen met toenemende kans op waterhozen. Het duurt tot maandagmiddag voordat op zee de onweerkans verdwijnt. Vanzelfsprekend zijn de onweders niet dynamisch van aard.
Severe Weather Outlook Benelux
Gisteravond heeft het hier ook geonweerd.quote:Op zaterdag 17 september 2011 16:48 schreef Fredo55 het volgende:
19:23:28 16-09-11 GROUP-1 ALARM TOTALE POST HEESWIJK-DINTHER > BINNENBRAND WONING(BLIKSEMINSLAG): TORENSTRAAT 33 HEESWIJK-DINTHER 543TS
1170751 BRW Brabant-Noord (Heeswijk-Dinther) (Totale Post)
[ afbeelding ]
Niet geweten dat het gisteravond plaatselijk tot onweer is geweest.
Hier ook :-)quote:Op zaterdag 17 september 2011 16:55 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Gisteravond heeft het hier ook geonweerd.
Op dit moment is het nog droog.quote:Op zaterdag 17 september 2011 21:45 schreef marcel-o het volgende:
zo, dat wordt een dikke regenbui wat nu Zeeland binnendrijft
Geloof me, die komt niet meerquote:Op zaterdag 17 september 2011 22:44 schreef aloa het volgende:
Gaat er nog een leuke nazomer komen.![]()
[ afbeelding ]
Morgen krijgen we onweersbuien, al komt het zuiden vanavond / vannacht al aan de beurt als ik het zo bekijk.quote:Op zaterdag 17 september 2011 22:50 schreef kree het volgende:
Zit even op buienradar te kijken.
Maar die bui die nu bij zeeland zit ziet er niet spectaculair uit.
Gaan we vanavond nog wat krijgen of wordt het wachten tot morgen?
KNMI:quote:Op zaterdag 17 september 2011 22:50 schreef kree het volgende:
Zit even op buienradar te kijken.
Maar die bui die nu bij zeeland zit ziet er niet spectaculair uit.
Gaan we vanavond nog wat krijgen of wordt het wachten tot morgen?
Dat activeert inderdaad.quote:Op zaterdag 17 september 2011 23:07 schreef marcel-o het volgende:
leuk lijntje ineens bij de Noordzee
Kustconvergentie.quote:
Het is lekkere harde regen, en tot nu toe één donder, maar er komt wel meer, zo rond 1 uur gaat het hier nog wel ff losquote:Op zaterdag 17 september 2011 23:09 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Kustconvergentie.![]()
In dit geval heb ik er niets aan, ziet er wel leuk uit inderdaad voor Noord-Holland (?)
quote:...North Sea region, coastal area of the Netherlands, NW Germany and Belgium...
As the upper cold core of the low pressure system moves across the rather warm North Sea, low LCL / LFC heights and steep lapse rates at lower and mid levels are expected. Showers and thunderstorms, which evolve in this environment, may easily produce a funnel / short-lived tornado. Weak winds at upper and mid levels and high values of effective PWAT may also highlight a threat of excessive precipitation for the coastal regions.
vanochtend heb ik 1 donder gehoordquote:Op zondag 18 september 2011 16:20 schreef RiKe het volgende:
Nou, waar blijven die regen en onweersbuien nou? (Leiden)
Mooie foto!quote:Op zondag 18 september 2011 15:28 schreef Infection het volgende:
Wat een wolken de hele dag al! Prachtige foto's kunnen er gemaakt worden.
Deze een uurtje geleden in de omgeving van Amersfoort gemaakt:
Ben je verdwaald?quote:Op zondag 18 september 2011 14:49 schreef CantFazeMe het volgende:
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Apophis
Anyone remember?
Of deze vind ik ook heel gaaf om te lezen:
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Andromeda–;Milky_Way_collision
Filmpjes![]()
Kwam later achter dat ik in het verkeerde topic zatquote:
Jemig, wat woon jij mooi!quote:Op zondag 18 september 2011 20:23 schreef Fredo55 het volgende:
Foto van een bui in aantocht, gemaakt vanuit slaapkamerraam.
[ afbeelding ]
Hoelaat is die foto genomen? Bij mij is het om 20.15 tegenwoordig al donker.......quote:Op zondag 18 september 2011 20:23 schreef Fredo55 het volgende:
Foto van een bui in aantocht, gemaakt vanuit slaapkamerraam.
[ afbeelding ]
Zo rond half 7, deze bui trok langs me heen maar daarachter activeerde er nog wat met onweer.quote:Op zondag 18 september 2011 20:38 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Hoelaat is die foto genomen? Bij mij is het om 20.15 tegenwoordig al donker.......
Dankje, het is vaak wel genieten van de natuur maar voor het stadsleven moet je hier niet zijn,al mis ik dat soms wel.quote:
Met zo'n uitzicht zal ik het stadsleven niet missen. Wat een mooi uitzicht!quote:Op zondag 18 september 2011 20:43 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Dankje, het is vaak wel genieten van de natuur maar voor het stadsleven moet je hier niet zijn,al mis ik dat soms wel.
Dit zie ik vanuit de woonkamer:
[ afbeelding ]
Oke haha ja dan zou het kunnen. Ik dacht al als die actueel isquote:Op zondag 18 september 2011 20:40 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Zo rond half 7, deze bui trok langs me heen maar daarachter activeerde er nog wat met onweer.
zulke wolken had k hier ook ja.quote:
Ik ga even mijn jaloezie verwerken.quote:Op zondag 18 september 2011 20:43 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Dankje, het is vaak wel genieten van de natuur maar voor het stadsleven moet je hier niet zijn,al mis ik dat soms wel.
Dit zie ik vanuit de woonkamer:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 19 september 2011 17:47 schreef Nwana-Zeist het volgende:
Vergeet je niet je meteo-info bronvermelding?
Ik wil sneeuwquote:Op dinsdag 20 september 2011 11:02 schreef knep het volgende:
Flinke bak sneeuw in Sankt Moritz inderdaad:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De hele volgende week mooi nazomerweerquote:Op dinsdag 20 september 2011 11:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik zie dat het vanaf Donderdag weer de goede kant op gaat, na het weekend zelfs richting de 24 graden?!!
Ik laat toch nog maar even de tuinstoelen buiten staan voor dit weekendquote:Op dinsdag 20 september 2011 12:37 schreef Adelante het volgende:
[..]
De hele volgende week mooi nazomerweer
GADVERDAMME! Hoe word men ziek met die jojo temperaturen!! van mij hoeft het niet meer! heb nog steeds last van die klere muggen op mijn kamerquote:Op dinsdag 20 september 2011 12:37 schreef Adelante het volgende:
[..]
De hele volgende week mooi nazomerweer
Misschien dan toch iets gezonder leven en wat aan je weerstand gaan doen ipv zeuren over het weer. Gewoon een tipquote:Op dinsdag 20 september 2011 16:37 schreef Hoerekots het volgende:
[..]
GADVERDAMME! Hoe word men ziek met die jojo temperaturen!! van mij hoeft het niet meer! heb nog steeds last van die klere muggen op mijn kamerben al twee keer ziek geweest deze zomer,heb geen zin om weer ziek te worden.
het is al ff herfst hoorquote:Op dinsdag 20 september 2011 17:14 schreef pietkanarie het volgende:
Komen ze nu mee aan, met die temperaturen. Heb je alleen wat aan als je vrij bent.
Wat mij betreft had de herfst mogen beginnen, ook een mooi seizoen.
Dank je ik zal er aan denken!quote:Op dinsdag 20 september 2011 16:47 schreef Dven het volgende:
[..]
Misschien dan toch iets gezonder leven en wat aan je weerstand gaan doen ipv zeuren over het weer. Gewoon een tip
Als je vrijdag naar buiten kijkt zul je niet denken dat het herfst isquote:
Vraag me steeds meer af he of je gewoon een weerliefhebber bent of gewoon een spammer bent van meteo info.quote:Op dinsdag 20 september 2011 17:26 schreef Narasan het volgende:
Hogedruk aan zet!
Donderdag 1 september is voor de meteorologen al de herfst begonnen, nu we tegen het einde van de maand zitten kunnen we melden dat september tot nu toe behoorlijk nat is verlopen, onder andere aan de Noord-Hollandse kust is er al meer dan 100 millimeter gevallen en ook op andere plaatsen is er al meer gevallen dan normaal nodig is in de maand, nu start op vrijdag 23 september voor de gewone burger de herfst en juist op die dag zullen we zoals het nu lijkt een periode gaan meemaken met aangename temperaturen en geregeld zon, dus stop de zomerkleding nog niet in de kast.
Vandaag en morgen zullen we het nog moeten doen met veel wolkenvelden, soms wat zon en wat lichte regen of een bui, dit weerbeeld hangt samen met een lagedrukgebied boven IJsland en een treuzelend front, als dit frontensysteem voorbij is getrokken zullen wij gaandeweg de week onder invloed komen van een hogedrukgebied.
Dit hogedrukgebied gaat geleidelijk aan de wandel en komt uiteindelijk boven Midden-Europa te liggen, de wind draait naar zuidelijke richting en zal warme lucht gaan aanvoeren, deze visie wordt gesteund door de meeste weermodellen waarmee Meteo-Info werkt, het blijven echter weermodellen, 100 % zekerheid hebben we niet, maar het ziet er goed uit.
Vrijdag en daarna zullen we de invloed van het hogedrukgebied gaan merken met overdag geregeld ruimte voor de zon, ook wel wat wolken en bij een rustige wind en temperaturen van rond of boven de 20 graden zullen we niet klagen. Er zit echter wel een adder onder het gras: door het langer worden van de nachten en hogedrukgebied in de buurt zal er in de nacht en ochtend mist gaan ontstaan en aangezien we later in het jaar komen heeft de zon minder kracht om dit weg te branden, dit zal van plaats tot plaats verschillen. Als de mist is opgetrokken dan kunnen we zeker een paar mooie en standvastige dagen tegemoet gaan.
Bron: Meteo-info
Beide kan ook natuurlijkquote:Op dinsdag 20 september 2011 17:49 schreef themauster het volgende:
[..]
Vraag me steeds meer af he of je gewoon een weerliefhebber bent of gewoon een spammer bent van meteo online.
Waarom denken mensen toch altijd dat je ziek wordt van wind, op de tocht staan, wisselende temperaturen of weet ik veel wat met het weer....je wordt er mischien wat vatbaarder van maar verder is het onmogelijk dat je verkouden wordt van het weer. Het is gewoon een virus hoor en die krijg je heel simpel van andere mensen of deurklinken of noem het zelf maar opquote:Op dinsdag 20 september 2011 16:37 schreef Hoerekots het volgende:
[..]
GADVERDAMME! Hoe word men ziek met die jojo temperaturen!! van mij hoeft het niet meer! heb nog steeds last van die klere muggen op mijn kamerben al twee keer ziek geweest deze zomer,heb geen zin om weer ziek te worden.
quote:Op zaterdag 17 september 2011 09:45 schreef Narasan het volgende:
Vooral woensdag kan het weer iets warmer gaan worden. Er zijn flinke zonnige perioden en de temperaturen lopen volgens de huidige berekeningen op tot een graad of 18 aan de kust en 20 á 21 in het zuidoosten van het land. Voor het gevoel is het dus vrij aangenaam! Aan de kust zou later op de middag wel weer een enkele bui mogelijk zijn.
Ga het inderdaad ook als spam zien, quatsch verhalen schrijven om bezoekers te trekken. Vorige week was al duidelijk dat morgen regen zou gaan brengen in plaats van het beloofde mooi weer van meteoblablablaquote:Op dinsdag 20 september 2011 17:26 schreef Narasan het volgende:
Vandaag en morgen zullen we het nog moeten doen met veel wolkenvelden, soms wat zon en wat lichte regen of een bui, dit weerbeeld hangt samen met een lagedrukgebied boven IJsland en een treuzelend front, als dit frontensysteem voorbij is getrokken zullen wij gaandeweg de week onder invloed komen van een hogedrukgebied.
Je vergeet dat je ook geen blaasontsteking krijgt als je in de winter zonder wollen onderbroek rondlooptquote:Op dinsdag 20 september 2011 19:04 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Waarom denken mensen toch altijd dat je ziek wordt van wind, op de tocht staan, wisselende temperaturen of weet ik veel wat met het weer....je wordt er mischien wat vatbaarder van maar verder is het onmogelijk dat je verkouden wordt van het weer. Het is gewoon een virus hoor en die krijg je heel simpel van andere mensen of deurklinken of noem het zelf maar opgemiddeld word je 4 tot 5 keer per jaar verkouden dus dat is heel normaal. het is maar even een weet
quote:Samenvatting meerdaagse-periode:
Rustig weer met in het weekeinde temperaturen die oplopen tot boven de twintig graden. In de nachten kans op mist en over het algemeen weinig wind.
Samenvatting EPS-periode:
50% kans op een wisselvallig weertype. 50% kans op rustig najaarsweer met temperaturen boven normaal.
Misschien krijgt hij wel gelijk. De nieuwe run van GFS laat nu kaarten met deze temperaturen zien.quote:Op woensdag 21 september 2011 16:41 schreef Wessell het volgende:
Lol die weerman Bas Schijf heeft het over twee weken 23 graden
[ afbeelding ]
Peter Timofeef had het vanavond erover dat het vanaf dinsdag weer onzeker wordquote:Op woensdag 21 september 2011 19:23 schreef aloa het volgende:
[..]
Misschien krijgt hij wel gelijk. De nieuwe run van GFS laat nu kaarten met deze temperaturen zien.
Mag van mij uitkomen. Ben benieuwd naar ECMWF.
Dinsdag is nog ver weg. KNMI geeft het na woensdag ook 50%quote:Op woensdag 21 september 2011 20:42 schreef Wessell het volgende:
[..]
Peter Timofeef had het vanavond erover dat het vanaf dinsdag weer onzeker word
quote:50% kans op een wisselvallig weertype. 50% kans op rustig najaarsweer met temperaturen boven normaal.
Winterquote:Op woensdag 21 september 2011 14:07 schreef Jor_Dii het volgende:
Het is nu ook gewoon lekker weer.. nog een paar weekjes 17-22 graden en dan de winter in lijkt me prima!!
Koud en nat, kan maar 1 ding betekenenquote:Op woensdag 21 september 2011 23:19 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Winterik kijk er nu al tegenop, hopelijk krijgen we net zon geslaagde winter als zomer
Ze zeggen 50% wisselvallig / 50% droog en relatief warm ipv Sorry, we weten het echt niet.quote:Op woensdag 21 september 2011 21:16 schreef aloa het volgende:
[..]
Dinsdag is nog ver weg. KNMI geeft het na woensdag ook 50%
[..]
Dit ziet er beter uit.quote:Op woensdag 21 september 2011 23:39 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ze zeggen 50% wisselvallig / 50% droog en relatief warm ipv Sorry, we weten het echt niet.
KNMIquote:Weer
Beoordeling lange termijn
Beoordeling door meteoroloog
Geldig van zaterdag 24 september tot donderdag 06 oktober
Synoptische ontwikkeling
Boven de Atlantische Oceaan bevindt zich gedurende de hele periode een stationaire meanderende zonale stroming met een continue aanwezigheid van lagedruk nabij IJsland en van hogedrukinvloed boven het oosten van Europa. Rond het genoemde laag trekt op maandag een randstoring over Engeland naar het noordoosten. Hoog boven het oosten van Europa trekt naar zich naar het oosten terug en wordt dinsdag a.s. vervangen door een nieuw hoog dat al opbouwend achter genoemd randstoring via de Golf van Biskaje naar het oosten trekt. Eind volgende week buigt dit hoog af in de richting van Scandinavië. Op 500 hPa zien we dan een mooie omega-blokkade ontstaan.
Modelbeoordeling en onzekerheden
In de meerdaagse periode is de uitvoer is nog steeds grootschalig consistent t.o.v. de vorige uitvoer. Alle leden geven een opbouw van een 500 hPa rug boven het oosten van Europa en een naar zuidwest draaiend bovenstroming. Deze consistentie in de leden is ook nog steeds terug te vinden in de geringe spreiding in de pluim. Aandachtspunt blijft de zwakke randstoring die zondag en maandag over Schotland naar Scandinavië trekt. De koers varieert wat met de run (00-uur was zuidelijker). Deze onzekerheid zien we terug in spreiding in de neerslag in de pluim op maandag. De toenemend spreiding in de temperatuur heeft vooral te maken met de positie van het centrum van het hoog. Koude oplossingen geven een aanvoer van continentale lucht, die al wat aan het afkoelen is. Warmere oplossing zijn en gevolg van een meer zuidelijker aanvoer. Door de aanwezigheid van uitlopers van hogedruk aan de grond is er in de nacht en ochtend kans op mist. (weinig bewolking en grote tegenstelling in Tn en Tx geven een grote dagelijkse gang aan). In de EPS periode (vanaf donderdag 29 sept.) zien we nog steeds een tweedeling optreden: een blokkade (omega-type met een op 500 hPa, boven Scandinavië) of een meer cyclonale stroming met aan de grond een meer westelijke stroming. Was de kansverdeling in de vorige run 50-50, nu is er een duidelijke voorkeur voor de blokkade (80%)
Samenvatting meerdaagse-periode:
Rustig najaarsweer met temperaturen die na het weekeinde oplopen tot boven de twintig graden. In de nachten kans op mist en over het algemeen weinig wind.
Samenvatting EPS-periode:
Grote kans op een aanhouden van het rustige najaarsweer.
quote:Op donderdag 22 september 2011 14:08 schreef Fredo55 het volgende:
De horloge-maker waar ik net was had het over 24 graden volgende week?
In ieder geval is het vandaag redelijk weer op mijn b-day.
Is al bekend waar de boel terecht komt en of er in Nederland iets van te zien is?quote:Op donderdag 22 september 2011 15:37 schreef Frutsel het volgende:
Weerbericht Vrijdag
Morgen mooie droge dag met af en toe een vuurbal en kans op neerstortende brokstukken satelliet
Bedankt allen.quote:Op donderdag 22 september 2011 15:37 schreef Frutsel het volgende:
Weerbericht Vrijdag
Morgen mooie droge dag met af en toe een vuurbal en kans op neerstortende brokstukken satelliet
Ik meende te horen dat de kans klein is dat het op bewoond gebied komt, en de kans groot is dat het in de Grote Oceaan terecht komt. Hoe ze dat zo berekenen weet ik ook nietquote:Op donderdag 22 september 2011 15:42 schreef zoem het volgende:
Feli Fredo![]()
Inderdaad lekker weertje zo.
[..]
Is al bekend waar de boel terecht komt en of er in Nederland iets van te zien is?
Nee... wat ik eruit op maak is dat het niet ten noorden van 57 graden noorderbreedte en ten zuiden van 57 graden zuiderbreedte, zou zijn want boven die breedtegraden vliegt de UARS niet.quote:Op donderdag 22 september 2011 15:42 schreef zoem het volgende:
Feli Fredo![]()
Inderdaad lekker weertje zo.
[..]
Is al bekend waar de boel terecht komt en of er in Nederland iets van te zien is?
De Winterefteling is al begonnenquote:
Ik zou me toch ernstig zorgen maken als dit waar wasquote:Op donderdag 22 september 2011 16:16 schreef Qunix het volgende:
Hebben jullie dit al gezien?
http://www.buienradar.nl/wb.aspx?soort=temperatuurgrond&tijd=0
[ afbeelding ]
zo koud is het nog niet eens in Siberiequote:Op donderdag 22 september 2011 16:16 schreef Qunix het volgende:
Hebben jullie dit al gezien?
http://www.buienradar.nl/wb.aspx?soort=temperatuurgrond&tijd=0
[ afbeelding ]
54.6!quote:Op donderdag 22 september 2011 17:42 schreef Adelante het volgende:
-50,0C nu al en dan moet het nog nacht worden
Verre van dat, heerlijk stabiel nazomerweer.quote:Op vrijdag 23 september 2011 16:08 schreef Dagoduck het volgende:
Krijgen we nog noodweer dit weekend?
Saai...quote:Op vrijdag 23 september 2011 17:14 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Verre van dat, heerlijk stabiel nazomerweer.
quote:Op donderdag 22 september 2011 22:43 schreef SpeedyGJ het volgende:
Laat die zomer nu maar weg blijven, ik wil nu ijskou, laat die rottige noordzee nu maar eens dicht vriezen! Ik wil eens naar Engeland / Noorwegen lopen/fietsen
Avondrood, mooi weer aan boord, morgenrood, regen in de slootquote:Op vrijdag 23 september 2011 23:08 schreef Fredo55 het volgende:
Hij ging mooi onder vanavond:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 24 september 2011 09:41 schreef Narasan het volgende:
Prachtig begin van de dag hier! Heerlijk genieten dus.
Misschien was het geen meteoriet, maar hetzelfde als Lucky2011 uit Truth heeft gezien..quote:Op zaterdag 24 september 2011 10:34 schreef Maver24 het volgende:
Mijn dag kan ook niet beter beginnen, afgelopen nacht een gigantische meteoriet gezien met een zeer grote groene blauwe gloed, ik heb nog nooit zoiets mooi's gezien. Kon em wel 4 a 5 seconden zien en zag em gewoon opbranden .
Mazzelkont..quote:Op zaterdag 24 september 2011 11:12 schreef Maver24 het volgende:
het was zeker niet die satelliet want die was nog in de lucht, het was om half4 snachts,
dit is em !!
http://cyclops.klaasjobse(...)lle_web_w700h658.jpg
Die tabel gaat over komende week, de tekst over de week daarna..quote:Op zondag 25 september 2011 16:41 schreef mazaru het volgende:
van de site van het KNMI
Vooruitzichten lange termijn
zondag 02 oktober tot en met zondag 09 oktober
40% kans op rustig, droog en relatief zacht najaarsweer en 60% kans op een wisselvalliger weertype.
Maar ze geven dit als weerplaatje
[ afbeelding ]
Oh ja!quote:Op zondag 25 september 2011 16:43 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Die tabel gaat over komende week, de tekst over de week daarna..
Van mij kan het niet lang genoeg duren, de boeiende dagen met storm e.d. zullen we nog wel genoeg krijgenquote:Op zondag 25 september 2011 18:34 schreef pietkanarie het volgende:
Ik ben jaloers!! Op die whirpool!! Lekker zeg, zo'n ding in je tuin.
Tot zover het offtopic gedeelte...
Het is lekker nazomerweer ja... maar als dit nog een weekje duurt vind ik het wel weer goed. Dan is het weer tijd voor een beetje actie in de atmosfeer. Met wat wisselender weer!
Uitzicht is inderdaad niet verkeerd! Maar de boerenlucht die er soms hangt daar kan ik maar niet aan wennen..quote:Op zondag 25 september 2011 19:07 schreef INViCTuS het volgende:
Dven, Al zijn het geen bergen, over het uitzicht heb je ook niks te klagen of wel? Alle vrijheid...
Jammer dat ik er doordeweeks niet veel van kan genieten en de zon al weer relatief vroeg onder zal gaan.
Welke plaats? Je kan ook verhuizen?quote:Op zondag 25 september 2011 20:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Uitzicht is inderdaad niet verkeerd! Maar de boerenlucht die er soms hangt daar kan ik maar niet aan wennen..
Ruilen?quote:Op zondag 25 september 2011 20:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Uitzicht is inderdaad niet verkeerd! Maar de boerenlucht die er soms hangt daar kan ik maar niet aan wennen..
In de buurt van Bergen op Zoom! Verhuizen is nog steeds de droom: Zwedenquote:Op zondag 25 september 2011 21:44 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Welke plaats? Je kan ook verhuizen?
Voor?quote:
In Bergen op Zoom kun je ook mooi wonen hoor, vooral de bossen zijn daar mooi.quote:Op maandag 26 september 2011 00:11 schreef Dven het volgende:
[..]
In de buurt van Bergen op Zoom! Verhuizen is nog steeds de droom: Zweden
Nee, daar is Noorwegen mij te ontoegankelijk voor.. Zweeds allemansrecht!quote:Op dinsdag 27 september 2011 18:56 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
In Bergen op Zoom kun je ook mooi wonen hoor, vooral de bossen zijn daar mooi.
Zweden is inderdaad een mooi land, al zou ik persoonlijk eerder kiezen voor Noorwegen.
Noquote:Op dinsdag 27 september 2011 19:29 schreef Frutsel het volgende:
Nog altijd niemand die Spaans spreekt (en dan meer dan die paar woorden) en zaken zou kunnen vertalen?
Nee als ik dat soms zie moet ik huilen hoe slecht dat isquote:Op dinsdag 27 september 2011 19:32 schreef MaLo het volgende:
[..]
No. Heb ooit een vakantiecursus Spaans gedaan, maar het meeste is alweer weggezakt
.
Google Translate niet voldoende?
Heerlijk dit nazomerweer
Mazzelaarquote:Op dinsdag 27 september 2011 19:35 schreef knep het volgende:
Zo net terug uit de Vogezen, eergisteren 29 graden en gisteren 28 graden, heerlijk.
Geen ervaring met Zweden of Noorwegen al ligt Zweden wel op de planning voor een hike. Mijn voorkeur ligt dan momenteel echt in de Alpen ( Rhone Alpes, Savoi en Haute Savoi ) gebieden Annecy, Chamonix of net iets zuidelijker. Ik heb geen haast maar ben er wel voor aan het kijkenquote:Op dinsdag 27 september 2011 18:56 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
In Bergen op Zoom kun je ook mooi wonen hoor, vooral de bossen zijn daar mooi.
Zweden is inderdaad een mooi land, al zou ik persoonlijk eerder kiezen voor Noorwegen.
Is inderdaad wel spannend, wij zijn een paar jaar geleden op Tenerife geweest en ik vroeg me toen ook af wat er zou gebeuren als de Teide weer zou gaan spuwenquote:Op dinsdag 27 september 2011 19:54 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nee als ik dat soms zie moet ik huilen hoe slecht dat is
Maar vanwege de situatie op GranCanaria wil ik het ff volgen, Spaans nieuws loopt uren voor dan het Engelse vandaar.
Het effect van de golfstroom. Kennen ze in Zweden niet dus de zomers zijn er beduidend warmer waar de winters er beduidend kouder zijn en er een gigantische hoeveelheid regen valt. Zelfs ruim boven de poolcirkel ken je er nog Nederlandse winterweken, zowel in zomer als in winter en dat is in mijn ogen niet bestquote:Op dinsdag 27 september 2011 19:22 schreef Fredo55 het volgende:
Wat is er mis met het klimaat van Noorwegen dan?
Vannacht ja, ik werd wakker door de misthoorn.quote:Op woensdag 28 september 2011 00:11 schreef SpeedyGJ het volgende:
[ afbeelding ]
Het is een beetje pot dicht hier![]()
55m in LWD
Oeh dat wil ik ook wel eens horenquote:Op woensdag 28 september 2011 08:59 schreef aloa het volgende:
[..]
Vannacht ja, ik werd wakker door de misthoorn.
Valt tegen, dat geluid. Dat ding staat op het einde van de pier, maar soms lijkt het alsof ie midden in je kamer staat.quote:Op woensdag 28 september 2011 09:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Oeh dat wil ik ook wel eens horen
Inderdaad zeg, ik zweette me te pletter toen ik met boodschappen naar huis sjouwde. Krijgen we zometeen meer zomerse dagen in september/oktober dan juli/augustusquote:Op donderdag 29 september 2011 15:25 schreef Schuifpui het volgende:
Wat een idiote temperaturen, ruim 26 graden ook veel plaatsen. Het is bijna oktober.
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 29 september 2011 20:54 schreef SpeedyGJ het volgende:
Er komt een 2de weerkindje aanja mensen ik wordt opnieuw vader
![]()
kan niet meer wachten
Wat een geluk, eerst nazomer en dan nog eens dit![]()
![]()
Wat tof! Congrats!quote:Op donderdag 29 september 2011 20:54 schreef SpeedyGJ het volgende:
![]()
kan niet meer wachten
![]()
Gefeliciteerd, wat leuk!!quote:Op donderdag 29 september 2011 20:54 schreef SpeedyGJ het volgende:
![]()
kan niet meer wachten
![]()
Gefeliciteerd!!!! Jij hebt je vast niet lopen vervelen in de slechte zomer als ik dat zo eens leesquote:Op donderdag 29 september 2011 20:54 schreef SpeedyGJ het volgende:
![]()
kan niet meer wachten
![]()
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 29 september 2011 20:54 schreef SpeedyGJ het volgende:
![]()
kan niet meer wachten
![]()
Volgens mij is die meting bij de kust wat vertekend omdat de apparatuur in de duinen staat opgesteld. Niettemin nog steeds goed vertoeven hier aan de kust!quote:Op vrijdag 30 september 2011 11:47 schreef Fredo55 het volgende:
En we gaan weer voor een zomerse dag, regio Rijnmond wederom het warmst (gisteren ook)
[ afbeelding ]
Temperatuur is prima, watertemperatuur valt ook goed te overleven. Maar die hoeveelheid mensen.. Als vliegen op strontquote:Op vrijdag 30 september 2011 16:18 schreef Honingbijtje het volgende:
Zal het morgen te doen zijn op het strand? Qua mensen en temperatuur/watertemperatuur?
Zeker weten dat je kop aan kont ligt op het strand.quote:Op vrijdag 30 september 2011 16:18 schreef Honingbijtje het volgende:
Zal het morgen te doen zijn op het strand? Qua mensen en temperatuur/watertemperatuur?
Het zal zeker druk worden ja, hier in Zeeland worden veel files verwacht naar de kust (Duitsers hebben maandag vrij,dus lang weekend).quote:Op vrijdag 30 september 2011 16:18 schreef Honingbijtje het volgende:
Nu nog steeds. Wat is het warm zeg, niet normaal. Ik zat zojuist in de bus en ik hield het niet meer. Mooi weer is leuk, maar dit hoeft ook weer niet.quote:
Inderdaad, volgens mij heb ik hem op de foto gezet gisteravond.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 03:05 schreef Dven het volgende:
Verkeerde topic maar: Wat is Venus weer mooi vannacht!
Dat is wel apart iddquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 09:49 schreef Fredo55 het volgende:
Trouwens, heeft iemand hier een verklaring voor?
Het warmt op vanuit Zeeland, volgens mij gebeurd dat zelden.
[ afbeelding ]
Mooier krijg je niet; zon, geen bewolking, geen wind, niet te warm.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 16:34 schreef Fredo55 het volgende:
Wat een belachelijk mooi weer vandaag.
Dat zijn er 7,7 teveel naar mijn idee. Nu koelt het slecht af binnen. Ach, nu kunnen we nog even genieten van het mooie weer. Halverwege volgende week is het gedaan.quote:Op zondag 2 oktober 2011 00:33 schreef Fredo55 het volgende:
Inderdaad, dichte mist in midden Nederland.
In Vlissingen nog 17,7 graden.
Was hier dus geen mist te bekennen, veelal kloppen die kaartjes nietquote:Op zondag 2 oktober 2011 01:34 schreef Frambozenpudding het volgende:
Zo, Herwijnen zit potdicht volgens dat kaartje
quote:Op zondag 2 oktober 2011 09:15 schreef Fredo55 het volgende:
Het was vannacht zo mistig dat een bus een rontonde miste.
[ afbeelding ]
LOLquote:Op zondag 2 oktober 2011 09:15 schreef Fredo55 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |