En dan lurkt ie ook nog eens een dikke HRA subsidie... ik betaal het volle pond belasting terwijl die kamikazekopers royale leensubsidies (lees: duizenden euro per jaar) incasseren? Die 160 miljoen bezuinigen op de HRA is echt te gek voor woorden... laat ze eens wat doen aan de 13 miljard euro die ze mislopen door al die leensubsidiegekken die zich tot hun strot toe in de schulden hebben gestokenquote:Op vrijdag 16 september 2011 07:42 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Waarom zit jij met een inkomen van minimaal 2000 euro netto in een woning die eigenlijk bedoeld is voor de starters en mensen met lagere inkomens?
Is die HRA niet een van de grootste kostenposten in Nederland? In de meeste landen is deze al afgeschaft als oneerlijk en onwenselijk, terwijl nota bene een liberale regering in Nederland met de VVD deze in stand wil houden. Onbegrijpelijk dat we met z'n allen moet betalen voor deze leensubsidiegekkenquote:Op vrijdag 16 september 2011 09:30 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
En dan lurkt ie ook nog eens een dikke HRA subsidie... ik betaal het volle pond belasting terwijl die kamikazekopers royale leensubsidies (lees: duizenden euro per jaar) incasseren? Die 160 miljoen bezuinigen op de HRA is echt te gek voor woorden... laat ze eens wat doen aan de 13 miljard euro die ze mislopen door al die leensubsidiegekken die zich tot hun strot toe in de schulden hebben gestoken
Denk dat ze de huursubsidie bedoeldquote:Op vrijdag 16 september 2011 09:36 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Is die HRA niet een van de grootste kostenposten in Nederland? In de meeste landen is deze al afgeschaft als oneerlijk en onwenselijk, terwijl nota bene een liberale regering in Nederland met de VVD deze in stand wil houden. Onbegrijpelijk dat we met z'n allen moet betalen voor deze leensubsidiegekken
Vooral dat laatste is van essentieel belang om de markt weer functioneel te krijgen. De HRA zorgt ervoor dat partijen die privaat willen verhuren nooit kunnen concurreren met particulieren. Doordat de HRA de rentelasten bijna halveert leid dit tot een forse toename van wat mensen kunnen financieren, wat weer allerlei perverse prikkels heeft gegeven om zo veel mogelijk geld te kunnen vragen voor bouwgrond en dergelijken. De prijsopbouw in de markt is al jarenlang niet meer transparant en zuiver... er word van alles en nog wat oneigenlijk gefinancierd. Met dit systeem moeten investeerders dan maar zien te concurreren.... wat ertoe leidt dat de prijzen in de vrije sector belachelijk hoog zijn.quote:Op vrijdag 16 september 2011 09:27 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Sociale Woningbouw moet alleen voor de armen en de starters zijn. Zodra je inkomen-technisch op eigen benen kunt staan moet je (gedwongen) ophoepelen uit die betreffende woning. Wat je dan gaat doen is aan jou. Je kunt particulier gaan huren (duur) of ergens iets kopen.
Dan krijg je ook vanzelf een correctie op de koopwoning-markt. O, en de HRA afschaffen.
Wat lees jij hier aan huursubsidie:quote:Op vrijdag 16 september 2011 09:38 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Denk dat ze de huursubsidie bedoeld
Nogmaals, voor mij is het te zot voor woorden dat een van de grootste kostenposten van de regering de HRA betreft. Afschaffen die onzin!quote:Op vrijdag 16 september 2011 09:30 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Die 160 miljoen bezuinigen op de HRA is echt te gek voor woorden... laat ze eens wat doen aan de 13 miljard euro die ze mislopen door al die leensubsidiegekken die zich tot hun strot toe in de schulden hebben gestoken
Waarom heb je dan een huis gekocht?quote:Op vrijdag 16 september 2011 07:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zolang je 3 keer zo weinig kosten hebt met een huurhuis is het niet onterecht, ik ruil graag me koopappartement voor dat mooie sociale huurhuis.
De VVD is ook geen liberale club. De VVD is er voor de banksters en de mensen met hoge inkomens die op deze manier 'hun geld niet aan de overheid hoeven af te staan' (wel aan de banksters maar daar hebben ze kennelijk geen problemen mee?). Ik snap het wel... de VVD stemmers hebben nooit voet aan de grond gekregen en hebben toen kamikaze gekocht. Dat ze met hun liberale mentaliteit nu afhankelijke subsidietrekkers geworden zijn, zal wel de nodige interne conflicten geven. Maar profiteren gaat nu eenmaal boven je principes.... dat is de VVD mentaliteit mensenquote:Op vrijdag 16 september 2011 09:36 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Is die HRA niet een van de grootste kostenposten in Nederland? In de meeste landen is deze al afgeschaft als oneerlijk en onwenselijk, terwijl nota bene een liberale regering in Nederland met de VVD deze in stand wil houden. Onbegrijpelijk dat we met z'n allen moet betalen voor deze leensubsidiegekken
quote:Op vrijdag 16 september 2011 09:45 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Wat lees jij hier aan huursubsidie:
[..]
Nogmaals, voor mij is het te zot voor woorden dat een van de grootste kostenposten van de regering de HRA betreft. Afschaffen die onzin!
160 (157) miljoen bezuinigen op Huursubsidie gaat dit topic toch over (zie OP) ? Of willen ze ook 160 miljoen bezuinigen op de HRAquote:Op vrijdag 16 september 2011 09:30 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
En dan lurkt ie ook nog eens een dikke HRA subsidie... ik betaal het volle pond belasting terwijl die kamikazekopers royale leensubsidies (lees: duizenden euro per jaar) incasseren? Die 160 miljoen bezuinigen op de HRA is echt te gek voor woorden ... laat ze eens wat doen aan de 13 miljard euro die ze mislopen door al die leensubsidiegekken die zich tot hun strot toe in de schulden hebben gestoken
Ik bedoelde natuurlijk 160 miljoen op de huursubsidie.... bizar dat men daar in snijdt en geen cent snijdt in de HRA. Wanneer begint men nu eens met een duidelijke visie m.b.t. de afbouw/afschaffing van dit gedrocht? De markt heeft duidelijkheid nodig, zolang dit niet verschaft word durven veel mensen niet eens meer een huis te kopen imo.quote:Op vrijdag 16 september 2011 09:45 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Wat lees jij hier aan huursubsidie:
[..]
Nogmaals, voor mij is het te zot voor woorden dat een van de grootste kostenposten van de regering de HRA betreft. Afschaffen die onzin!
Waarschijnlijk omdat:quote:Op vrijdag 16 september 2011 09:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Waarom heb je dan een huis gekocht?
Was een typ foutjequote:Op vrijdag 16 september 2011 09:48 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
[..]
160 (157) miljoen bezuinigen op Huursubsidie gaat dit topic toch over (zie OP) ? Of willen ze ook 160 miljoen bezuinigen op de HRA
Maakt niet uitquote:
Waarom dan klagen als er voordelen aan verbonden zijn? Raptorix had liever een huurwoning gehad, maar desondanks heeft hij een huis gekocht. Daar reageerde ik eigenlijk op.quote:Op vrijdag 16 september 2011 09:55 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat:
- huren je geld weggooien is
- huizen altijd in waarde stijgen
- je kan profiteren van de HRA
- je anders geen 'fatsoenlijke' woning kan krijgen.
eigenlijk kan ik me alleen deels vinden in argument 4, de eerste 3 zijn allemaal het gevolg van conjunctuur, mentaliteit en manipulatie en argument 4 is het gevolg van een slecht woningbouw beleid. De Nederlandse woningmarkt is in handen van de maffia en daardoor totaal verziekt.
Nogal evident dat die tegen zijn. Die hebben sinds jaar en dag elke verhoging van huursubsidie prompt doorberekend in hun huurprijs. Dit vormt dus een tegenvallertje, men kleedt het aan als medelijden met de allerzwaksten et voila.quote:de vereniging van woningcorporaties Aedes
Allemaal leuk en aardig, maar het slaat helemaal nergens op zolang er grofweg een half miljoen huizen te kort zijn, en die niet gebouwd mogen worden zonder vermogens te betalen voor een klein stukje grond!quote:Op vrijdag 16 september 2011 08:59 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Veel jongeren krijgen een huurwoning toegewezen als ze 18 zijn, vaak met huursubsidie, gaan dan werken, krijgen een vriendinnetje en raken weliswaar hun huursubsidie kwijt maar kunnen wel gewoon nog jarenlang in dat huisje blijven hangen. Lekker voor 400 euro huren en dan flink sparen/van het leven genieten.![]()
Groot gelijk hoor, maar daar zijn sociale huurwoningen dus NIET voor bedoeld.
Op een gegeven moment moeten gemeenten kunnen zeggen: jij verdient nu zoveel, nu opzouten en plaats maken voor een nieuwe starter/armlastig persoon.
To-taal mee eens! De woningmarkt-maffia heeft deze totaal verziekt. Er moeten meer (goedkopere) woningen bijgebouwd worden, HRA afschaffen, en bovenal, bovenal dienen de huizenprijzen in Nederland weer te normaliseren en met 20% te zakken.quote:Op vrijdag 16 september 2011 09:55 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat:
- huren je geld weggooien is
- huizen altijd in waarde stijgen
- je kan profiteren van de HRA
- je anders geen 'fatsoenlijke' woning kan krijgen.
eigenlijk kan ik me alleen deels vinden in argument 4, de eerste 3 zijn allemaal het gevolg van conjunctuur, mentaliteit en manipulatie en argument 4 is het gevolg van een slecht woningbouw beleid. De Nederlandse woningmarkt is in handen van de maffia en daardoor totaal verziekt.
En hoeveel houden jullie per maand over na de noodzakelijke kosten?quote:Op vrijdag 16 september 2011 07:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
De zelfde woning waar ik netto 650 euro lasten aan heeft, huurt me benedenbuurman voor 280 euro sociaal.
Je bedoelt na het betalen van progressieve belastingen en sociale premies?quote:Op vrijdag 16 september 2011 10:07 schreef trancethrust het volgende:
[..]
En hoeveel houden jullie per maand over na de noodzakelijke kosten?
Wat betreft de huursubsidie voor armlastigen kan ik mij voorstellen. Maar de HRA in stand houden voor de rijke Nederlander, of voor diegenen met een normale baan, vind ik belachelijkquote:Op vrijdag 16 september 2011 10:06 schreef eriksd het volgende:
Snap sowieso niet dat HRA en huursubsidie niet allebei eraan gaan.
Nee.quote:Op vrijdag 16 september 2011 10:08 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je bedoelt na het betalen van progressieve belastingen en sociale premies?
HRA en huursubsidie samen zijn enorme kostenposten, die compleet overbodig zijn. Het is toch van de zotte dat 80 (?) procent van de bevolking niet zonder subsidie kan wonen, en de resterende 20 (?) procent daar netto de lasten van moet dragen?!quote:Op vrijdag 16 september 2011 09:38 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Denk dat ze de huursubsidie bedoeld
Mwoah, dat valt reuze mee. Als jij in een je sociale huurwoning blijft zitten, dan krijg je hoogstens te maken met een inflatiecorrectie. Het is niet alsof je elk jaar veel meer betaalt. Voor particuliere huurwoningen is dat natuurlijk weer een ander verhaal.quote:Op vrijdag 16 september 2011 07:45 schreef Gia het volgende:
Als de woningbouwverenigingen hun huren eens niet verhoogden, dan hoeven de toeslagen ook niet omhoog en heb je automatisch al een bezuiniging.
Maar nee, die huren stijgen jaarlijks met 5 % of meer.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |