abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102006537
quote:
Het kabinet moet afzien van de bezuiniging op de huurtoeslag. Dat vinden diverse organisaties, waaronder de Woonbond, de vereniging van woningcorporaties Aedes en de vakcentrale FNV, hebben zij in een gezamenlijke verklaring laten weten.

Uit de donderdag verschenen Prinsjesdagstukken blijkt dat het kabinet komend jaar honderd miljoen euro bezuinigt op de huurtoeslag. De komende jaren loopt dat op tot 157 miljoen. De organisaties noemen dat 'de zoveelste aanslag' op de groep met de laagste inkomens.

De bezuinigingen leiden ertoe dat ontvangers van de huurtoeslag er volgend jaar gemiddeld 111 euro op achteruit gaan. Volgens het kabinet moeten huurders die niet meer rond kunnen komen, op zoek naar een goedkoper huis. In werkelijkheid zijn er niet of nauwelijks goedkopere woningen, zeggen de organisaties.
Bron: Novum
De tijd om de wapens tegen deze regering op te nemen nadert. Zelfs Nederlanders pikken niet alles.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_102006546
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 07:23 schreef Sicstus het volgende:

[..]

De tijd om de wapens tegen deze regering op te nemen nadert. Zelfs Nederlanders pikken niet alles.
Zolang je 3 keer zo weinig kosten hebt met een huurhuis is het niet onterecht, ik ruil graag me koopappartement voor dat mooie sociale huurhuis.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_102006564
Lekker bezig daar in DH.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_102006568
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 07:25 schreef raptorix het volgende:

[..]

Zolang je 3 keer zo weinig kosten hebt met een huurhuis is het niet onterecht, ik ruil graag me koopappartement voor dat mooie sociale huurhuis.
Denk dat de meeste mensen in een sociale huurwoning hun flatje graag zouden willen ruilen voor een fatsoenlijke koopwoning.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_102006578
quote:
15s.gif Op vrijdag 16 september 2011 07:29 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Denk dat de meeste mensen in een sociale huurwoning hun flatje graag zouden willen ruilen voor een fatsoenlijke koopwoning.
De zelfde woning waar ik netto 650 euro lasten aan heeft, huurt me benedenbuurman voor 280 euro sociaal.
pi_102006589
quote:
15s.gif Op vrijdag 16 september 2011 07:29 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Dat kan, dan moeten ze allebei 40 uur per week gaan werken. Alleen hebben ze dan minder tijd over, krijgen niet nog honderd subsidies voor alles en betalen opeens mee aan de belastingen.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_102006590
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 07:32 schreef raptorix het volgende:

[..]

De zelfde woning waar ik netto 650 euro lasten aan heeft, huurt me benedenbuurman voor 280 euro sociaal.
Waarschijnlijk verdien jij dan ook 3x zoveel?
Groetjes, Ezio.
pi_102006598
Slaat nergens op inderdaad, sowieso is 111 euro voor die groep met laagste inkomens best wel veel, helemaal voor de groep die altijd nét rond kan komen.

Maarja, laat maar lekker gaan, over 3-4 jaar ben ik hier toch weg.
pi_102006599
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2011 07:33 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Dat kan, dan moeten ze allebei 40 uur per week gaan werken. Alleen hebben ze dan minder tijd over, krijgen niet nog honderd subsidies voor alles en betalen opeens mee aan de belastingen.
Niet iedereen die wil werken kan daadwerkelijk werken.
Daarom bestaat die subsidie ook. Als jij prima zelf je broek kunt ophouden hoef je ook geen subsidie te cashen?
Groetjes, Ezio.
pi_102006602
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 07:33 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Waarschijnlijk verdien jij dan ook 3x zoveel?
Hoogstens het dubbele, maar zelfs dan nog, ik werk er heel hard voor, maar in Nederland is dat een criteria om het weer af te nemen.
pi_102006605
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 september 2011 07:35 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Daarom bestaat die subsidie ook. Als jij prima zelf je broek kunt ophouden hoef je ook geen subsidie te cashen?
Dat is maar een hele kleine minderheid, er zijn nauwelijks mensen te verzinnen die echt niets kunnen.
pi_102006607
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 07:35 schreef raptorix het volgende:

[..]

Hoogstens het dubbele, maar zelfs dan nog, ik werk er heel hard voor, maar in Nederland is dat een criteria om het weer af te nemen.
Dan heb jij die subsidie ook helemaal niet nodig.
Groetjes, Ezio.
pi_102006614
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 07:36 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Dan heb jij die subsidie ook helemaal niet nodig.
Heb ik ook niet, maar iemand die sociaal huurt kan al rekenen op goedkope woningen waar rijke mensen niet op mogen reageren, extra subsidie is dus al flauwekul.
pi_102006621
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 07:37 schreef raptorix het volgende:

[..]

Heb ik ook niet, maar iemand die sociaal huurt kan al rekenen op goedkope woningen waar rijke mensen niet op mogen reageren, extra subsidie is dus al flauwekul.
Die woningen zijn voor sommige doelgroepen alleen maar goedkoop door de huurtoeslag.
I reject reality and substitute my own
pi_102006627
Begin eens te bezuinigen op facetten die er echt toe doen.
Ik bedoel het gaat dus over 157 miljoen die (wederom) voornamelijk de lagere klassen zullen treffen.

Net als de bezuinigen in de gehandicaptenzorg. Harteloos beleid dat de VVD voert.
Groetjes, Ezio.
pi_102006643
quote:

[..]

Waarom zit jij met een inkomen van minimaal 2000 euro netto in een woning die eigenlijk bedoeld is voor de starters en mensen met lagere inkomens?
Groetjes, Ezio.
pi_102006660
quote:

[..]

Die 280 van je buurman is nadat er al huurtoeslag is bijgekomen.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_102006665
quote:
15s.gif Op vrijdag 16 september 2011 07:42 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Waarom zit jij met een inkomen van minimaal 2000 euro netto in een woning die eigenlijk bedoeld is voor de starters en mensen met lagere inkomens?
:') :') :')
Een woning van 165k in Amsterdam van 55M2?
Kennelijk heb je dus geen enkel idee wat voor hypotheek je kan krijgen met 2k
  vrijdag 16 september 2011 @ 07:45:13 #19
3542 Gia
User under construction
pi_102006668
Als de woningbouwverenigingen hun huren eens niet verhoogden, dan hoeven de toeslagen ook niet omhoog en heb je automatisch al een bezuiniging.

Maar nee, die huren stijgen jaarlijks met 5 % of meer.
pi_102006669
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 07:44 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Die 280 van je buurman is nadat er al huurtoeslag is bijgekomen.
Ja en die van mij is dus 650 na aftrek van belastingteruggave.
pi_102006680
Ik lees overal dit bericht, maar nergens wordt concreet aangegeven wat de maatregelen zijn, alleen dat je er ''gemiddeld'' 111 euro mee achteruit gaat. Dat maakt mij niets duidelijk.
pi_102006688
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 07:45 schreef raptorix het volgende:

[..]

:') :') :')
Een woning van 165k in Amsterdam van 55M2?
Kennelijk heb je dus geen enkel idee wat voor hypotheek je kan krijgen met 2k
Mijn vriendin heeft destijds met een inkomen van 1400 netto een woning van 165k gekocht (Koopgarant).
Ze moeten al die mensen (zoals jij) die ongewenst lang in starterswoningen blijven hangen zodat ze lekker kunnen sparen er eerst eens uittrappen.

Dan kunnen starters en mensen met een laag inkomen ook fatsoenlijk aan een woning komen.
Groetjes, Ezio.
pi_102006704
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 september 2011 07:35 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Dan moet je de arbeidsongeschiktheidsuitkeringen verhogen, nu gaan mensen samen parttime werken zodat ze in aanmerking komen voor sociale huurwoningen en toeslagen.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_102006721
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2011 07:49 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Dan moet je de arbeidsongeschiktheidsuitkeringen verhogen, nu gaan mensen samen parttime werken zodat ze in aanmerking komen voor sociale huurwoningen en toeslagen.
Of het minimumloon verhogen.
Werken loont t.o.v. een uitkeringen in sommige situaties niet of nauwelijks. Verschil zou veel groter moeten worden. Ook om mensen te motiveren van hun reet af te komen.
Groetjes, Ezio.
pi_102006731
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 07:47 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Mijn vriendin heeft destijds met een inkomen van 1400 netto een woning van 165k gekocht (Koopgarant).
Ze moeten al die mensen (zoals jij) die ongewenst lang in starterswoningen blijven hangen zodat ze lekker kunnen sparen er eerst eens uittrappen.

Dan kunnen starters en mensen met een laag inkomen ook fatsoenlijk aan een woning komen.
En waarin moet ik dan wonen :') :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')