Geloof het wel, zie genoeg klasgenoten het gebruikenquote:Op donderdag 15 september 2011 16:23 schreef _GdR_ het volgende:
ik hoor(de) veel mensen klagen die van snow leopard gingen updaten naar lion. Office deed t niet meer etc.
Is dit inmiddels opgelost?
Ik heb die problemen nooit gehad of voorbij zien komen hier. Lijkt me dus prima gaan.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:23 schreef _GdR_ het volgende:
ik hoor(de) veel mensen klagen die van snow leopard gingen updaten naar lion. Office deed t niet meer etc.
Is dit inmiddels opgelost?
Beter komt dat ding binnenkort een keer ja.quote:Op donderdag 15 september 2011 18:41 schreef Sharpdressedman het volgende:
m.bgr.com/2011/09/15/iphone-5-to-have-radical-new-design-according-to-case-mate-images/
De 13" MacBook was altijd al 999 toch?quote:Op donderdag 15 september 2011 21:02 schreef Adelante het volgende:
V&D Prijzencircus heeft de 13" MacBook voor 999 euro.
Is dat een oud model soms, of komen er nieuwe aan dat ze zo'n afprijzing doen?
Yup, heb ik ook gehad.quote:Op donderdag 15 september 2011 21:49 schreef King_of_cubes het volgende:
De laatste tijd heb ik het idee dat af toe als de 3G verbinding op mijn iPhone uitvalt, hij weigert om opnieuw verbinding te maken ook na een lange tijd.
Vaak helpt het om de vliegtuigmodus dan aan en uit te zetten waarna hij weer gaat zoeken en meestal wel weer verbinding kan maken. Komt iemand dit bekend voor?
Bestaat niet meer hè. Bovendien was 999 gewoon de nieuwprijs bij Apple.quote:Op donderdag 15 september 2011 21:02 schreef Adelante het volgende:
De Macbook-lijn voor consumenten is stopgezet. De kleine Air is Apple's nieuwe instapmodel.quote:Op donderdag 15 september 2011 21:02 schreef Adelante het volgende:
Lijkt mij toch echt de pro: http://www.vd.nl/fh_page.jsf?fhquery=fh_refview%3Dlister%26fh_refpath%3Dfacet_55%26fh_reffacet%3Dbrand%26fh_location%3D%252f%252fcatalog01%252fnl_NL%252fgrey_top_navigation%253e%257bprijzencircus%257d%252fbrand%253d%257bapple%257d%26fh_eds%3D%25c3%259fquote:Op donderdag 15 september 2011 22:18 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De Macbook-lijn voor consumenten is stopgezet. De kleine Air is Apple's nieuwe instapmodel.
Dus het is niet dezelfde 13" pro die je nu bij apple.com haalt?quote:Op vrijdag 16 september 2011 00:43 schreef T_Fuff het volgende:
MC700N/A is macbook pro base model early 2011 ja. Ik had deze begin augustus bij MM zoetermeer gehaald.
Gewone macbook is soms nog te verkrijgen, met korting, bij winkels als amac, icentre, vanuit voorraad. Ik denk dat inmiddels alle standaard macbooks wel weg zijn.
Welquote:Op vrijdag 16 september 2011 00:54 schreef DannyDeko het volgende:
[..]
Dus het is niet dezelfde 13" pro die je nu bij apple.com/nl haalt?
In het krantje staat toch echt een i5 processor?quote:Op vrijdag 16 september 2011 01:22 schreef Muchachooo het volgende:
Nee, het is een verouderde versie zonder Sandy Bridge processor en thunderbolt aansluiting, als ik me niet vergis.
Mijn iMac heeft ook een i5 processor maar is ook geen Sandy Bridgequote:Op vrijdag 16 september 2011 09:16 schreef Adelante het volgende:
[..]
In het krantje staat toch echt een i5 processor?
Ik gebruik mijn Mac 45uur per week zakelijk... Dus ik heb er wel een beeld van, werkt hier prima maar ik gebruik geen 40 verschillende pakketten.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:58 schreef _GdR_ het volgende:
Nja ik ben er een beetje voorzichtig mee. want ik moet elke dag op mn laptop werken. en als er programma's niet meer functioneren dan heb ik een aardig probleem.
hoorde van een conculega dat zn MAMP en Office niet meer functioneerde na de update. Laat ik beide programmas nou dagelijks nodig hebben
Maar de MacBook Pro had dat niet. Die ging van core2duo naar Sandy Bridge.quote:Op vrijdag 16 september 2011 09:30 schreef gamefreek het volgende:
[..]
Mijn iMac heeft ook een i5 processor maar is ook geen Sandy Bridge
Volgens mij niet... Collega van mij heeft een i7 MBP maar dat is geen Sandy Bridge.quote:Op vrijdag 16 september 2011 09:42 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Maar de MacBook Pro had dat niet. Die ging van core2duo naar Sandy Bridge.
Niet zo agressief reageren. Nergens voor nodig.quote:Op vrijdag 16 september 2011 10:26 schreef jackson het volgende:
[..]
Volgens mij niet... Collega van mij heeft een i7 MBP maar dat is geen Sandy Bridge.
De Mid-2010 heeft ook een i5 gehad dus het klopt totaal niet.
excuses, je hebt gelijk...quote:Op vrijdag 16 september 2011 09:16 schreef Adelante het volgende:
[..]
In het krantje staat toch echt een i5 processor?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar doet dat eigenlijk nauwelijks nog.
Hadden we het over de 13" dan? Overigens reageer ik helemaal niet agressief, het leek me alleen zo sterk en het blijkt dus ook niet te kloppen. Dat checkte ik alleen even en toen deed ik een edit over de i5.quote:Op vrijdag 16 september 2011 10:32 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Niet zo agressief reageren. Nergens voor nodig.
De 13" MacBook Pro heeft alleen sinds de laatste generatie een Sandy Bridge-processor. De 2009 modellen hadden een 2.26MHz en 2.53 MHz core2duo, en de 2010 modellen een 2.4MHz en een 2.66Mhz core2duo.
Het klopt dus totaal wel.
CandyBarquote:Op vrijdag 16 september 2011 15:58 schreef -tape- het volgende:
Ik ben opzoek naar een app/programma waarmee ik makkelijk mij Dock aan kan passen, net als mijn icons van de programma's op de Dock. Iemand die hiervoor een makkelijk programma voor gebruikt?
Dat mag best, maar DIG is geen Apple-fanboyforum, dus gewoon opbokken met die onzinnige Apple-verheerlijkende TT's die nergens op slaan.quote:Op vrijdag 16 september 2011 16:20 schreef kadeya het volgende:
Het is niet de bedoeling dat je in DIG iets positiefs over Apple plaatst...
Apple trendsetter
quote:Op vrijdag 16 september 2011 17:29 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Dat mag best, maar DIG is geen Apple-fanboyforum, dus gewoon opbokken met die onzinnige Apple-verheerlijkende TT's die nergens op slaan.
Ik heb niks tegen Apple, ze maken ook gewoon mooie apparaten. Maar dat topic sloeg helemaal nergens op. Dat irritante fanboygedrag in het algemeen trouwens ook niet, waar jij ook wel een flink handje van hebt.quote:Op vrijdag 16 september 2011 17:33 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Laat ik je eens wat vertellen he, je bent een grotere fanboy als je ALLES van iemand anders maar stom en kut en lelijk vindt dan wanneer je ergens fan van bent, bijvoorbeeld van Apple of van Sony.
Ik heb geen idee, ik heb niet in dat topic gekeken. Maar als jij er speciaal voor naar het Apple topic komt zit je duidelijk wat dwars.quote:Op vrijdag 16 september 2011 17:40 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ik heb niks tegen Apple, ze maken ook gewoon mooie apparaten. Maar dat topic sloeg helemaal nergens op.
Ik kwam daarvoor niet naar dit Apple-topic, ik kwam juist in dat topic door de link in dit topic. Ik reageerde gewoon op zijn gehuil, en fanboys op hun plaats zetten is altijd leuk.quote:Op vrijdag 16 september 2011 17:44 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, ik heb niet in dat topic gekeken. Maar als jij er speciaal voor naar het Apple topic komt zit je duidelijk wat dwars.
Bovendien moet je op zulke topics helemaal niet klikken want het is al direct duidelijk dat dat een troll is die weer eens de zelfde nutteloze discussie uit wil lokken. Mensen als jij die nog even wat meer olie op het vuur gooien helpen dan niet echt.
Waarom zou je dat doen? Heb je het geld nodig of wil je graag een Air?quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:49 schreef Splackavellie02 het volgende:
Hoe groot is de stap terug als je van een 2011 model MacBook Pro 13" naar een late 2010 model MacBook Air 13" gaat? Van 2.3GHz i5 naar 1.86GHz core2duo lijkt mij een vrij grote stap achteruit..
Ik krijg namelijk een mail van iemand die zijn 13" Air tegen mijn 13" Pro wilt ruilen, met een kleine bijbetaling van zijn kant.
Van ruilen komt huilen.quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:49 schreef Splackavellie02 het volgende:
Hoe groot is de stap terug als je van een 2011 model MacBook Pro 13" naar een late 2010 model MacBook Air 13" gaat? Van 2.3GHz i5 naar 1.86GHz core2duo lijkt mij een vrij grote stap achteruit..
Ik krijg namelijk een mail van iemand die zijn 13" Air tegen mijn 13" Pro wilt ruilen, met een kleine bijbetaling van zijn kant.
Ik wil graag een Air. Maar met het oog op de komende release van de iPhone 5 en nieuwe studieboeken die ik voor dit jaar moet aanschaffen, is er geen geld om gewoon de nieuwe te kopen. Ik had mijn MacBook Pro te ruil aangeboden, en deze reactie leek het overwegen waard.quote:Op zaterdag 17 september 2011 12:31 schreef -tape- het volgende:
[..]
Waarom zou je dat doen? Heb je het geld nodig of wil je graag een Air?
Waarom?quote:
Als je van wachten houdt, dan zou ik het doen.quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:49 schreef Splackavellie02 het volgende:
Reactie van mijn vader die hier zojuist was: Heb je nu dan alles van Apple?quote:Op zaterdag 17 september 2011 12:30 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Mijn eerste post vanaf mijn iPad 2, 16 GB wifi model.
i5quote:Op zaterdag 17 september 2011 13:55 schreef Splackavellie02 het volgende:
Maw: niet doen dus?
Een half jaar geleden was iedereen nog laaiend enthousiast over diezelfde Air. Waar zijn die fanboys gebleven?
je mist nog een iBed,iAuto,iBank...iClubquote:Op zaterdag 17 september 2011 14:43 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Reactie van mijn vader die hier zojuist was: Heb je nu dan alles van Apple?
En met een laptop, desktop, mp3-speler, telefoon en tablet kom ik wel aardig in de buurt.
De Air is nog steeds de beste laptop ooit gemaakt. En sorry, ik kijk niet meer zo vaak op Fok omdat er te veel mongolen rondlopen de laatste tijd.quote:Op zaterdag 17 september 2011 13:55 schreef Splackavellie02 het volgende:
Maw: niet doen dus?
Een half jaar geleden was iedereen nog laaiend enthousiast over diezelfde Air. Waar zijn die fanboys gebleven?
Air heeft geen optical drive, geen dedicated videokaart, geen firewire, maar is (veel) lichter. Pro heeft dat allemaal wel en is in die zin een 'traditionelere' laptop.quote:Op zondag 18 september 2011 12:04 schreef Borizzz het volgende:
Maar even in de apple SC;
Ik overweeg om binnenkort over te stappen naar een applecomputer. En dan waarschijnlijk een laptop (iMac is krachtiger, maar ik vind een laptopje toch handiger).
Heb een beetje rondgeneusd en er zijn macbook- air en een -pro versie. Kan iemand aangeven wat de belangrijkste verschillen tussen deze 2 zijn?
Ik niet.quote:Op zondag 18 september 2011 13:36 schreef __Saviour__ het volgende:
Het ontwerp van de Air is de toekomst. Ik zie alle Macbooks nog wel samensmelten tot één productlijn. Zonder optisch station.
Dat instant on is vergelijkbaar met de iPad. Zorgt ervoor dat je laptop dieper in slaap kan gaan, waardoor de accu minder snel leeg loopt in standby.quote:Op zondag 18 september 2011 13:36 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
De 13" MacBook pro heeft trouwens dezelfde videochip als de air. Wat moet ik me bij dat 'instant on' voorstellen? Merkbaar sneller uit sleep komen dan mijn 13" MBP kan bijna niet.
Doen ze al, ik zeg niet dat ik het niet wil, alleen dat ik het gewoon niet zie gebeuren dat er alleen maar laptops worden gemaakt zonder optical drives.quote:Op zondag 18 september 2011 13:55 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Geef het tijd. Als Lenovo het doet, ben jij ook overstag.
Gaat niet gebeuren. Het MacBook trackpad is het beste trackpad op de markt, mede door het formaat dat hij dankzij het ontbreken van knoppen heeft.quote:Op zondag 18 september 2011 13:59 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Doen ze al, ik zeg niet dat ik het niet wil, alleen dat ik het gewoon niet zie gebeuren dat er alleen maar laptops worden gemaakt zonder optical drives.
Mmm ik zit nu op mijn Lenovo Thinkpad en mijn vriendins laptop. Als ze nu Mac OSX op een laptop hadden met een thinkpad toetsen, een klit en een trackpad met fysieke knoppen dan was ik in de hemel. Nu zit ik altijd tussen 2 besten te dubben.
Smaken verschillen, ik vind het trackpad van de macbook zeker goed, ik waardeer fysieke knoppen gewoon. Daarnaast moet je ze hard drukken op de mac. Maar goed.quote:Op zondag 18 september 2011 14:01 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren. Het MacBook trackpad is het beste trackpad op de markt, mede door het formaat dat hij dankzij het ontbreken van knoppen heeft.
En spelen met een klit doe ik liever niet op een laptop. Bovendien ziet het er niet uit, dus past het niet bij Apple.
Daarom Lenovoquote:Op zondag 18 september 2011 14:10 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Smaken verschillen, ik vind het trackpad van de macbook zeker goed, ik waardeer fysieke knoppen gewoon. Daarnaast moet je ze hard drukken op de mac. Maar goed.
Over die die trackpoint, tja... Ik koop een laptop om de functionaliteit, niet om hoe mooi die is.
Maar daarom er zouden lenovo's moeten zijn met Mac OSXquote:Op zondag 18 september 2011 14:18 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Daarom LenovoIk vind het trackpad lekkerder werken dan die klit, maar smaken verschillen, en met Lenovo is verder weinig mis.
Ik denk trouwens wel dat laptops zonder optische drive de standaard gaan worden, met laptops spade MacBook Air voor de gemiddelde consument, en laptops als de Sony Vaio Z voor powerusers: met een optische drive in een media docking.
Hier zeggen ze toch dat de nieuwe (2011) MBA 13'' hoger scoort (Geekbench score) dan de 2010 17'' i7 MacBook Pro:quote:Op zondag 18 september 2011 12:08 schreef problematiQue het volgende:
macbook air: kleiner en lichter
macbook pro: (op de meeste vlakken) sneller
Wat is het voordeel van CDs/DVDs ten opzichte van breedband internet? CDs en DVDs gaan dezelfde weg op als cassettebandjes.quote:Op zondag 18 september 2011 13:59 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Doen ze al, ik zeg niet dat ik het niet wil, alleen dat ik het gewoon niet zie gebeuren dat er alleen maar laptops worden gemaakt zonder optical drives.
Ja, maar de MBP is sinds 2010 ook alweer een keer verfrist.quote:Op zondag 18 september 2011 14:48 schreef Marurk het volgende:
[..]
Hier zeggen ze toch dat de nieuwe (2011) MBA 13'' hoger scoort (Geekbench score) dan de 2010 17'' i7 MacBook Pro:
http://www.macrumors.com/(...)nd-2010-macbook-pro/
Voor de echt zware dingen (beeld-/videobewerking, etc.) zal de MBP wellicht beter zijn, maar de nieuwe MBA is gewoon heel erg goed voor normaal en bovengemiddeld gebruik.
Vooral uit fullscreen gaan is nogal omslachtig. Esc doet het bij mij in ieder geval niet.quote:Op zondag 18 september 2011 20:56 schreef TwyLight het volgende:
Chrome heeft nu ook fullscreen teruggekregen, maar het werkt helaas niet zo lekker als in Safari
cmd+shift+fquote:Op zondag 18 september 2011 21:30 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Vooral uit fullscreen gaan is nogal omslachtig. Esc doet het bij mij in ieder geval niet.
Hoe sterk zijn die geruchten? Want ik twijfel ook nog steeds tussen een 13" air en pro en vind dat SSD wel zo fijn.quote:Op maandag 19 september 2011 00:00 schreef Muchachooo het volgende:
Wat betreft de huidige configuraties is de Air in bijna alle opzichten superieur aan de Pro. Al gaan er dus de laatste tijd wat geruchten rond die zeggen dat de Pro binnenkort ook een upgrade naar een SSD gaat krijgen.
Als je het mij vraagt een zeer welkome upgrade, het gebrek aan SSD storage is op dit moment naast portability de enige reden waarom ik een Air boven een Pro verkies
Ik zou er niet teveel waste aan hechten. Als de Pro's een SSD zouden krijgen, blijft er weinig reden over om een MacBook Air te kopen. En aangezien Apple de Air er juist als primaire laptop doorheen probeert te drukken, zie ik ze niet zoiets doms doen.quote:Op maandag 19 september 2011 10:49 schreef DannyDeko het volgende:
[..]
Hoe sterk zijn die geruchten? Want ik twijfel ook nog steeds tussen een 13" air en pro en vind dat SSD wel zo fijn.
Nee. Hoe wil je je OS laden vanaf een SSD zonder dat je SATA-drivers en dergelijke in je geheugen hebt?quote:Op maandag 19 september 2011 11:06 schreef CaptainCookie het volgende:
Zou het trouwens niet kunnen dat SSD's straks zo snel zijn, dat RAM-geheugen overbodig wordt?
ja weet ik tog nie :squote:Op maandag 19 september 2011 11:07 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Nee. Hoe wil je je OS laden vanaf een SSD zonder dat je SATA-drivers en dergelijke in je geheugen hebt?
RAM is niet alleen veeel sneller dan de snelste SSD, de verbinding met het moederbord en de CPU is ook veel sneller.quote:Op maandag 19 september 2011 11:06 schreef CaptainCookie het volgende:
Zou het trouwens niet kunnen dat SSD's straks zo snel zijn, dat RAM-geheugen overbodig wordt?
Ik zou me zo een voorstelling kunnen maken dat het handig is om de verhouding tussen ram en storage aan te kunnen passen. Maar dan nog is RAM afaik goedkoper dan SSD-opslag, voorlopig.quote:Op maandag 19 september 2011 11:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
RAM is niet alleen veeel sneller dan de snelste SSD, de verbinding met het moederbord en de CPU is ook veel sneller.
Wat zou trouwens het voordeel zijn van een computer zonder RAM?
Dat kan nu al, toch? Als je meer RAM of meer opslagruimte wilt, kun je dat gewoon installeren.quote:Op maandag 19 september 2011 11:15 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Ik zou me zo een voorstelling kunnen maken dat het handig is om de verhouding tussen ram en storage aan te kunnen passen.
Per gigabyte is een SSD natuurlijk veel goedkoper dan RAM. Voor een 128 GB SSD betaal je nu 160 euro ongeveer. Voor dat bedrag kun je misschien net 32 GB RAM krijgen.quote:Maar dan nog is RAM afaik goedkoper dan SSD-opslag, voorlopig.
De processor kan alleen gegevens uit het RAM lezen. De drivers zitten in het BIOS (EFI) die een bootprogramma inleest van de HDD.quote:Op maandag 19 september 2011 11:10 schreef CaptainCookie het volgende:
Maar, waar worden die SATA-drivers nu vanaf geladen dan? Want het geheugen is altijd leeg wanneer je de computer aanzet.
quote:Op maandag 19 september 2011 11:01 schreef Scrummie het volgende:
Ik twijfel ook nog altijd sterk tussen een Air en een Pro, maar wat mij tegenstaat is de videokaart. Ik wil straks ook gewoon Diablo 3 kunnen spelen en een 15" pro heeft gewoon een betere video kaart in mijn ogen. Is dat ook zo of is die Intel ook gewoon een leuk ding om wat games mee te spelen (dus geen high end dingen, Blizzard doet dat altijd goed wat dat betreft).
Oke, interessant.. bedankt voor je antwoord!quote:Op maandag 19 september 2011 11:41 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Geen idee wat voor eisen Diablo 3 heeft, maar Starcraft 2 draait prima op de 320M in mijn 13" MacBook Pro, en die is geloof ik ongeveer gelijkwaardig aan de huidige Intel chip. Maar een dedicated grafische kaart is natuurlijk een stuk beter.
Begrijp je ook wat ze bedoelen? Of kom je lekker trollen.quote:Op maandag 19 september 2011 12:39 schreef editoor het volgende:
Onderzoeker vindt nieuwe kwetsbaarheden in OS X Lion
Een beveiligingsonderzoeker heeft in OS X Lion een aantal beveiligingsgaten gevonden die nog niet in oudere versies van Apples besturingssysteem aanwezig waren. Door de kwetsbaarheden kunnen mogelijk wachtwoorden worden gekraakt.
Beveiligingsonderzoeker Patrick Dunstan heeft ontdekt dat elke gebruiker in OS X Lion de ShadowHashData-bestanden van een willekeurige andere gebruiker kan opvragen; bij oudere OS X-versies was hiervoor nog het root-wachtwoord nodig. Met deze hashbestanden kan geprobeerd worden het wachtwoord van een gebruiker te achterhalen, bijvoorbeeld via een dictionary-aanval of met behulp van rainbow tables. Dunstan heeft een Python-script online gezet waarmee geprobeerd kan worden om de hashes in OS X Lion te kraken.
Dunstan is nog meer problemen in Lion tegengekomen. Zo is het mogelijk om in de directory services het wachtwoord voor de huidige ingelogde gebruiker te wijzigen zonder dat er om authenticatie wordt gevraagd. Dit is een potentieel beveiligingsprobleem als bijvoorbeeld een ingelogde gebruiker een terminalscherm onbeheerd open laat staan.
Het is nog niet duidelijk of Apple de genoemde gaten op korte termijn zal dichten. Vorige week bracht het bedrijf een patch uit waarmee ssl-certificaten van DigiNotar in OS X en Safari niet langer als betrouwbaar worden beschouwd. Daarmee was Apple het laatste grote bedrijf die dit probleem aanpakte.
Volgens mij is die Nvidia GeForce 320m nog beter dan die Intel 3000 HD die er tegenwoordig in de MBP zit..quote:Op maandag 19 september 2011 11:41 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Geen idee wat voor eisen Diablo 3 heeft, maar Starcraft 2 draait prima op de 320M in mijn 13" MacBook Pro, en die is geloof ik ongeveer gelijkwaardig aan de huidige Intel chip. Maar een dedicated grafische kaart is natuurlijk een stuk beter.
Die intel zit alleen in de 13 inch, 15 inch krijg je een 'normale' videokaart. Vandaar ook mijn vraagquote:Op maandag 19 september 2011 13:48 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Volgens mij is die Nvidia GeForce 320m nog beter dan die Intel 3000 HD die er tegenwoordig in de MBP zit..
Hmm, excuus. Ik had daar overheen gelezen, maar het was meer een toevoeging op de reactie van G_W. Maar de ATI-kaart die in de 15" zit, trekt games zoals SCII en Diablo 3 makkelijk. Vergeet niet dat de Blizzard-games altijd Mac-compatible gemaakt zijn tot nu toe.quote:Op maandag 19 september 2011 13:52 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Die intel zit alleen in de 13 inch, 15 inch krijg je een 'normale' videokaart. Vandaar ook mijn vraag
Verkoop gewoon op Marktplaats of tweedehandsmac.nl, daar krijg je ook belachelijke biedingen, maar dan de positieve kant op.quote:Op maandag 19 september 2011 13:54 schreef Swindler het volgende:
Iemand al gebruikt gemaakt van de: ben jij al OM actie?
Zit te twijfelen om naar de APR te gaan, maar ben bang dat je een belachelijk bod gaat krijgen..
Ja dat is ook de reden dat ik liever wat minder geld vang, en niet al me tijd aan die kopers: "aan het einde van de maand geld" loop te verdoen.quote:Op maandag 19 september 2011 14:00 schreef Mr.Noodle het volgende:
Bij marktplaats krijg je van die reacties zoals: "Ruilen tegen een elektrische step?"
quote:Op maandag 19 september 2011 14:00 schreef Mr.Noodle het volgende:
Bij marktplaats krijg je van die reacties zoals: "Ruilen tegen een elektrische step?"
Nooit last van gehad. Gewoon alleen bieden via mail toestaan, en de ruis negeren.quote:Op maandag 19 september 2011 14:02 schreef Swindler het volgende:
[..]
Ja dat is ook de reden dat ik liever wat minder geld vang, en niet al me tijd aan die kopers: "aan het einde van de maand geld" loop te verdoen.
http://buyersguide.macrumors.com/quote:Op maandag 19 september 2011 14:05 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Waar kan ik ook alweer zien wanneer er een nieuwe versie van de MacBook Pro komt?
Zijn nu wat aanbiedingen, maar ik vind het zonde als er binnenkort een nieuwere versie uitkomt.
Gaat mij puur om een game als Diabloquote:Op maandag 19 september 2011 13:55 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Hmm, excuus. Ik had daar overheen gelezen, maar het was meer een toevoeging op de reactie van G_W. Maar de ATI-kaart die in de 15" zit, trekt games zoals SCII en Diablo 3 makkelijk. Vergeet niet dat de Blizzard-games altijd Mac-compatible gemaakt zijn tot nu toe.
BF3, zie ik daarentegen wel problematisch worden
Vergeet het maar dat je met de 6490M van de mac pro, Diablo III op hoge settings kan spelen. Waarschijnlijk alleen op low, dus het zal er niet echt goed uitzien.quote:Op maandag 19 september 2011 14:19 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Gaat mij puur om een game als Diablo. Ik weet dat Blizzard altijd wel goed ontwikkeld voor de Mac, dus daar zit het probleem ook niet. Overigens wil ik liever een MacBook Air, daar ging mijn vraag ook over eigenlijk. Enige reden dat ik voor de 15" Pro zou kiezen is die 'betere' videokaart, maar ik vraag mij dus af hoeveel het beter is, en ik eigenlijk gewoon voor een 13" Air zou moeten gaan.
Thanks. Zit er een beetje tussenin dus.quote:Op maandag 19 september 2011 14:06 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
[..]
Nooit last van gehad. Gewoon alleen bieden via mail toestaan, en de ruis negeren.
[..]
http://buyersguide.macrumors.com/
Tweedehands verkopen.quote:Op maandag 19 september 2011 17:22 schreef Swindler het volgende:
Toch net even bij de APR geweest, 2,4 GHz, 2GB, Snow Leopard, matige gebruikersporen.(randjes zoals bij vele witte macbooks), met orginele verpakkingen boekjes.
250 euro inruilwaarde. Wat denken jullie,
quote:Op maandag 19 september 2011 17:22 schreef Swindler het volgende:
Toch net even bij de APR geweest, 2,4 GHz, 2GB, Snow Leopard, matige gebruikersporen.(randjes zoals bij vele witte macbooks), met orginele verpakkingen boekjes.
250 euro inruilwaarde. Wat denken jullie,
Kijk, als ik om advies vraag, hoef je natuurlijk niet leugens te komen vertellen he ;-). Ik speel(de) op mijn 5 jaar oude iMac gewoon World of Warcraft. Bovendien wil ik absoluut geen 'normale' laptop, ik wil namelijk een kwalitatief GOEDE laptop.quote:Op maandag 19 september 2011 14:27 schreef editoor het volgende:
[..]
Vergeet het maar dat je met de 6490M van de mac pro, Diablo III op hoge settings kan spelen. Waarschijnlijk alleen op low, dus het zal er niet echt goed uitzien.
Zelfs World of Warcraft kan hij niet op high fatsoenlijk weergeven: 19fps
Als je verstandig bent, koop je een normale laptop met hackintosh.
Ziet er leuk uit. Heb het gedownload. Vanavond maar even naar kijken.quote:Op maandag 19 september 2011 20:16 schreef Splackavellie02 het volgende:
N.O.V.A. 2 is nu maar 79 cent in de Mac AppStore. De graphics zijn niet geweldig, maar voor de liefhebber is het een heerlijke 'Halo-light'
quote:Hi Messaging
Ben je veel online en stuur je veel berichten via bijvoorbeeld Facebook, Twitter, WhatsApp of sms? Daarvoor heeft Hi het Messaging Abonnement ontwikkeld. Hiermee kun je supersnel en veel internetten, bellen en onbeperkt berichten sturen. Het extra voordeel hiervan is dat je onbeperkt kunt sms'en zonder dat het belminuten kost.
Wil jij weten hoeveel MB's je nodig hebt? Check de MB adviestool.
Nu tot 9 maanden 50% korting op een Hi Messaging Abonnement!
- Supersnel internet tot 14,4 Mb/s en 2x zoveel MB
- Meer minuten, sms'jes en MB-tegoed gaat niet van minuten af
- Onbeperkt berichten sturen
- Eenvoudig je MB-tegoed aanvullen als je dat wilt
Lees meer over de voorwaarden voor Hi Messaging.
Weet niet hoe uitgebreid je het wil, maar een simpele screencast kun je gewoon met QuickTime maken: File > New Screen Recordingquote:Op dinsdag 20 september 2011 22:24 schreef Pheno het volgende:
Weet iemand een goed opnameprogramma voor mac. Ik wil video's opnemen van wat er op mijn scherm gebeurd.
OMG, als het zo simpel is!quote:Op dinsdag 20 september 2011 22:27 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Weet niet hoe uitgebreid je het wil, maar een simpele screencast kun je gewoon met QuickTime maken: File > New Screen Recording
Zal ik wel een oude QuickTime-versie hebben, want dat heb ik niet.quote:Op dinsdag 20 september 2011 22:27 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Weet niet hoe uitgebreid je het wil, maar een simpele screencast kun je gewoon met QuickTime maken: File > New Screen Recording
Wil ook niet overweg met de opmaakt van de .csv-files. Ach, weer een reden om van ING af te stappenquote:
Snow leopard out of the box: archief: nieuwe schermopname.quote:Op dinsdag 20 september 2011 23:11 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Zal ik wel een oude QuickTime-versie hebben, want dat heb ik niet.
Ik heb nog helemaal geen Snow leopard, dus daar zal het wel aan liggen.quote:Op dinsdag 20 september 2011 23:17 schreef Pheno het volgende:
[..]
Snow leopard out of the box: archief: nieuwe schermopname.
ScreenFlowquote:Op dinsdag 20 september 2011 23:28 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik heb nog helemaal geen Snow leopard, dus daar zal het wel aan liggen.Ik heb ook geen zin om Lion op mijn computer te zetten, aangezien ik toch wel binnenkort een MBP ga kopen.
Voor Jing heb je ook minimaal 10.5 nodig en ik heb geen zin om te betalen voor zoiets.quote:
Ik heb sinds vorige week snow leopard omdat een spel het als eis heeftquote:Op dinsdag 20 september 2011 23:28 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik heb nog helemaal geen Snow leopard, dus daar zal het wel aan liggen.Ik heb ook geen zin om Lion op mijn computer te zetten, aangezien ik toch wel binnenkort een MBP ga kopen.
Tot een week terug nergens last van gehad, maar dat ligt natuurlijk per gebruiker weer andersquote:Op woensdag 21 september 2011 10:52 schreef Fritessaus het volgende:
Ik vind Tiger nog steeds Apples mooiste en beste OS, maar ik zou er niet meer mee kunnen werken. Teveel nieuwe software die niet meer werkt.
SL.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:02 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik heb sinds vorige week snow leopard omdat een spel het als eis heeftDaarvoor zat ik ook nog op de voorloper
Geen idee, ik ga pas over 5 jaar over op Lion.quote:
Ik ben ook erg tevreden over Tiger en ik heb het ook op mijn iBook gezet. Het enige nadeel is inderdaad dat nieuw software er niet op doet. Komt natuurlijk bij dat de iBook G4 sowieso voor veel dingen te oud is. Mijn iMac van 4,5 jaar oud zou nog geüpdatet kunnen worden, maar ik ben bang dat daar alleen maar gezeik van komt.quote:Op woensdag 21 september 2011 10:52 schreef Fritessaus het volgende:
Ik vind Tiger nog steeds Apples mooiste en beste OS, maar ik zou er niet meer mee kunnen werken. Teveel nieuwe software die niet meer werkt.
Met mijn vorige MBP heb ik ruim drie jaar gedaan, en hem daarna verkocht voor 450 euro, dus het is niet zo dat hij in die tijd volkomen waardeloos was geworden. En het had ook meer te maken met mijn irrationele behoefte om weer eens wat nieuws te kopen dan dat het ding echt onwerkbaar was geworden.quote:Op woensdag 21 september 2011 15:58 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik ben ook erg tevreden over Tiger en ik heb het ook op mijn iBook gezet. Het enige nadeel is inderdaad dat nieuw software er niet op doet. Komt natuurlijk bij dat de iBook G4 sowieso voor veel dingen te oud is. Mijn iMac van 4,5 jaar oud zou nog geüpdatet kunnen worden, maar ik ben bang dat daar alleen maar gezeik van komt.
Ander vraagje, hoe lang doen jullie ongeveer met een Apple-computer? 3 jaar? 5 jaar? 7 jaar?
Zit in de dev-versie ook. Werkt idd top.quote:Op woensdag 21 september 2011 19:44 schreef problematiQue het volgende:
Google Chrome Canary (een beta versie) heeft net als Safari swipen met twee vingers voor vorige en volgende, werkt erg fijn!
Ik zou het doen man. Koopje.quote:Op woensdag 21 september 2011 20:33 schreef Muchachooo het volgende:
euhhh
http://link.marktplaats.nl/485991994
edit: grapjequote:Op woensdag 21 september 2011 20:33 schreef Muchachooo het volgende:
euhhh
http://link.marktplaats.nl/485991994
Ze hadden zelfde model niet meer in voorraad, morgen een nieuwequote:Op dinsdag 20 september 2011 20:58 schreef Jump het volgende:
Pff, iPad in huis, twee dode pixels. Morgen maar eens mee terug gaan...
Dat heb ik met m'n Nexus One. Die begint inmiddels echt z'n leeftijd te laten zien, doordat hij alle leuke android trucjes niet meer trekt. En aangezien ik de huidige Android toestellen niks vind, zit ik ook te wachten op de iPhone 5. Had ik in mei maar een iPhone 4 gekocht bij de verlenging van m'n aboquote:Op donderdag 22 september 2011 08:04 schreef TwyLight het volgende:
Beter kondigen ze die iPhone 5 even heel rap aan en is die dan ook direct verkrijgbaar in Nederland. Ik loop al veel te lang met deze waardeloze Nokia omdat ik wacht op de iPhone.
Dat krijg je met Android. Terwijl de veel oudere 3GS nog vrolijk iOS 5 draait is het vlaggenschip van Google alweer sterk verouderd.quote:Op donderdag 22 september 2011 09:09 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Dat heb ik met m'n Nexus One. Die begint inmiddels echt z'n leeftijd te laten zien, doordat hij alle leuke android trucjes niet meer trekt. En aangezien ik de huidige Android toestellen niks vind, zit ik ook te wachten op de iPhone 5. Had ik in mei maar een iPhone 4 gekocht bij de verlenging van m'n abo.
Wat zou die toetscombie moeten doen?quote:Op donderdag 22 september 2011 09:34 schreef problematiQue het volgende:
Naar welke toets verwijst ^ bij een shortcut? Ik heb een shortcut die is shift+spatie+^, maar ik heb geen idee welke toets dat is.
Alt!quote:Op donderdag 22 september 2011 09:34 schreef problematiQue het volgende:
Naar welke toets verwijst ^ bij een shortcut? Ik heb een shortcut die is shift+spatie+^, maar ik heb geen idee welke toets dat is.
Het laten zien van een schermpje waarmee je handmatig Chinese karakters kan schrijven.quote:Op donderdag 22 september 2011 09:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat zou die toetscombie moeten doen?
Die heeft bij mij een ander icoontje, ook in shortcuts (een soort spoorwissel).quote:
Ah, dan is het control.quote:Op donderdag 22 september 2011 10:05 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Het laten zien van een schermpje waarmee je handmatig Chinese karakters kan schrijven.
[..]
Die heeft bij mij een ander icoontje, ook in shortcuts (een soort spoorwissel).
Bij het partitioneren worden gegevens verplaatst zodat de nieuwe partitie leeg is. Er kunnen dus maximaal 50GB aan gegevens verplaatst worden wat een tijd kan duren.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:49 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Hoelang duurt het partitioneren van je schijf via Boot Camp meestal? Ik wil W7 installeren en ben een partitie aan het maken in BC van 50gb. Hij is nu ongeveer 45 minuten bezig en is nog niet op de helft...
Dit, precies dit.quote:Op donderdag 22 september 2011 08:04 schreef TwyLight het volgende:
Beter kondigen ze die iPhone 5 even heel rap aan en is die dan ook direct verkrijgbaar in Nederland. Ik loop al veel te lang met deze waardeloze Nokia omdat ik wacht op de iPhone.
quote:Op donderdag 22 september 2011 08:04 schreef TwyLight het volgende:
Oktober komt hij uit, vandaag bekend geworden he. Nouja, eigenlijk gister al. Hij zal 2/3 weken na de release verkrijgbaar zijn gok ik, dus.. eind oktoberquote:
quote:Op donderdag 22 september 2011 20:47 schreef -tape- het volgende:
[..]
[..]
Oktober komt hij uit, vandaag bekend geworden he. Nouja, eigenlijk gister al. Hij zal 2/3 weken na de release verkrijgbaar zijn gok ik, dus.. eind oktober
Echte mannen gebruiken 6.8.quote:Op woensdag 21 september 2011 10:49 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Je zit nog op Tiger? Respect.
Classicquote:Op donderdag 22 september 2011 21:21 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Echte mannen gebruiken 6.8.
quote:Op donderdag 22 september 2011 20:47 schreef -tape- het volgende:
[..]
[..]
Oktober komt hij uit, vandaag bekend geworden he. Nouja, eigenlijk gister al. Hij zal 2/3 weken na de release verkrijgbaar zijn gok ik, dus.. eind oktober
Kunnen ze niet gewoon stoppen met die poppenkast?quote:Op vrijdag 23 september 2011 15:23 schreef Roel_Jewel het volgende:
Samsung eist Nederlands verbod op iPhone en iPad
Vreemd, dat heb ik nog nooit gehad. Welke versies hebben we het over?quote:Op vrijdag 23 september 2011 09:49 schreef problematiQue het volgende:
Ik dacht dat Word voor Mac goed samen ging met Word voor Windows. Maar ik opende gisteren een heel simpel bestand op de computers van m'n Uni en het kwam er compleet door de war uit. Woorden stonden bovenop andere woorden, lettertypen wisselen steeds, heel irritant.
Ik heb er ook nooit problemen mee gehad. Het lettertype zou hoogstens veranderen als toevallig dat lettertype niet op die computer staat. Als je verschillende versies gebruikt zou het wel kunnen dat bij de versie die jij hebt meer of andere functies heeft dan de versie op de Uni. Dat kan wel problemen opleveren.quote:Op vrijdag 23 september 2011 09:49 schreef problematiQue het volgende:
Ik dacht dat Word voor Mac goed samen ging met Word voor Windows. Maar ik opende gisteren een heel simpel bestand op de computers van m'n Uni en het kwam er compleet door de war uit. Woorden stonden bovenop andere woorden, lettertypen wisselen steeds, heel irritant.
Je kunt trouwens wel je document zo aanpassen dat die te openen is met een 2003-versie. Bij Preferences en daar Compatibility. Dat is tenminste bij mijn 2004-versie, maar die van jou zal dat ook hebben.quote:Op vrijdag 23 september 2011 18:05 schreef problematiQue het volgende:
Het was echt een heel simpel document. Wel getypt met chinese karakters, maar het lijkt me dat Microsoft ook rekening houdt met 20% van de wereldbevolking.
Lol, ga daar maar niet vanuit. Niet in je Nederlands- of Engelstalige versie van Windows.quote:Op vrijdag 23 september 2011 18:05 schreef problematiQue het volgende:
Het was echt een heel simpel document. Wel getypt met chinese karakters, maar het lijkt me dat Microsoft ook rekening houdt met 20% van de wereldbevolking.
Is dat iets anders dan het gewoon opslaan in .doc in plaats van .docx?quote:Op vrijdag 23 september 2011 18:10 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Je kunt trouwens wel je document zo aanpassen dat die te openen is met een 2003-versie. Bij Preferences en daar Compatibility. Dat is tenminste bij mijn 2004-versie, maar die van jou zal dat ook hebben.
Ja, want op die manier worden opties uitgezet die niet op de 2003-versie zit.quote:Op vrijdag 23 september 2011 18:25 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Is dat iets anders dan het gewoon opslaan in .doc in plaats van .docx?
Ik weet niet waar ze bij jou mee werken, maar een out-of-the-box Windows XP installatie heeft geen ondersteuning voor Chinese en Japanse tekens. Je kunt die ondersteuning wel los installeren.quote:Op vrijdag 23 september 2011 18:25 schreef problematiQue het volgende:
Er zit wel ondersteuning in voor Chinese taal, en het lijkt me dat zoiets gewoon voor de hele wereld wordt ontworpen, zeker in de wereld van vandaag de dag.
Ik denk dat het in het geval van de East Asian Library wel goed zitquote:Op vrijdag 23 september 2011 18:41 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ik weet niet waar ze bij jou mee werken, maar een out-of-the-box Windows XP installatie heeft geen ondersteuning voor Chinese en Japanse tekens. Je kunt die ondersteuning wel los installeren.
Welke camera heb je? (SD kaartje?) Hoe heb je het in iMovie geimporteerd?quote:Op vrijdag 23 september 2011 22:50 schreef -Menn0- het volgende:
Ik wil in iMovie onze filmpjes samenvoegen tot 1 grote film. Alleen pakt iMovie MPEG-2 niet ook niet rechtstreeks van de camera..
Weet iemand hoe ik dit het makkelijkste kan oplossen? Alles converteren naar .mp4 of kan het makkelijker?
Ik las op one more thing dat er iets ging veranderen eind september, weet niet precies wat maar iets met een chip. Maar het is nu toch eind september, wordt dat niet aangekondigd oid? Of is dat er ineens.quote:Op zaterdag 24 september 2011 10:02 schreef -tape- het volgende:
In dat geval nu, die vernieuwde MBP's komen begin volgend jaar waarschijnlijk.
Dus geen last van hardware die binnen een maand of 3 al verouderd isquote:Op zaterdag 24 september 2011 10:10 schreef Pietverdriet het volgende:
De beste tijd een computer te kopen is in drie maanden, de beste tijd een mac te kopen is over een jaar.
Probleem is, dat blijft zo...
Screenrecorder (5 euro geloof ik) werkt erg goed. Zelf v/d week in de AppStore gekocht. Concurrenten als Camtasia kosten al snel 80 euro -_-".quote:Op dinsdag 20 september 2011 23:11 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Zal ik wel een oude QuickTime-versie hebben, want dat heb ik niet.
Hmm laat ik nu ergens in januari van plan zijn om een Macbook aan te schaffenquote:Op zaterdag 24 september 2011 10:10 schreef Pietverdriet het volgende:
De beste tijd een computer te kopen is in drie maanden, de beste tijd een mac te kopen is over een jaar.
Probleem is, dat blijft zo...
Heb je bij dat bestand al bij 'Toon info' gekeken. Misschien dat je daar iets opvallends ziet waarom het bestand niet verwijderd kan worden.quote:Op zaterdag 24 september 2011 13:47 schreef Adrenaline0182 het volgende:
http://imageshack.us/photo/my-images/196/schermafbeelding2011092.png/ (copy/paste deze link)
Waarom kan ik mijn nummer.band niet verwijderen? (rechts op het bureaublad)
Ik heb ook lang gewacht voordat ik mijn imac kocht.quote:Op zaterdag 24 september 2011 12:50 schreef Borizzz het volgende:
[..]
Hmm laat ik nu ergens in januari van plan zijn om een Macbook aan te schaffen
Wat ga je met je laptop doen?quote:Op zaterdag 24 september 2011 15:32 schreef Splackavellie02 het volgende:
Iemand een goed argument voor het een of het ander?
Ik zit helemaal met dezelfde dilemma'squote:Op zaterdag 24 september 2011 15:32 schreef Splackavellie02 het volgende:
Ik twijfel erg sterk tussen de 13" Air en de 15" Pro. Ik kan beiden voor nagenoeg dezelfde prijs krijgen, dus dat is niet doorslaggevend. Ik vind de Air veel mooier en dat lichte, dunne design is wel veel draagbaarder dan de 15" (ik neem de laptop dagelijks mee in de trein van Leuven naar Antwerpen), maar voor dezelfde prijs heb ik een quadcore i7 en een redelijke grafische kaart in plaats van een dualcore i5 met integrated graphics. Dat lijkt mij nogal een significant snelheidsverschil dat ik opgeef voor een mooier design, betere draagbaarheid en SSD. Maar de Air is zo mooi
Als je de laptop voor niet veel meer gaat gebruiken dan internetten, tekstverwerken en e-mailen zou ik gewoon voor de MBA gaan.quote:Op zaterdag 24 september 2011 15:32 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Internetten, downloaden, video's kijken, Photoshop. Niet echt zware dingen, maar ik doe het vaak wel allemaal tegelijk, waardoor een quadcore mij beter lijkt. Ik ben niet echt een grote gamer. De meeste games die ik op mijn MacBook speel, zijn veredelde iPad-games als NOVA 2, Let's Golf ed. Ik wil wel wat zwaardere games spelen (zoals Chronicles of Riddick), maar de specificaties van mijn huidige MacBook volstaan ook volgens de systeemvereisten die bij de spellen staan, dus ik neem aan dat de Air dat ook wel trekt?quote:Op zaterdag 24 september 2011 15:52 schreef problematiQue het volgende:
Wat ga je met je laptop doen?
De MacBook Air is vrijwel niet tweedehands te vinden, dus die zal ik nieuw moeten bestellen. Het basismodel (128GB SSD, 4GB RAM, 1.7GHz i5) kost met studentenkorting 1202,74.quote:Op zaterdag 24 september 2011 16:05 schreef Scrummie het volgende:
Ik zit helemaal met dezelfde dilemma's. Vraagje! Hoezo kan jij beiden voor 'een' prijs krijgen? Met factuur? Legaal?
Geprobeerd, haalt niets uit...quote:Op zaterdag 24 september 2011 13:49 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Probeer Garage Band nog eens op te starten en af te sluiten.
Zodra ik dat aanklik gebeurd er niets....quote:Heb je bij dat bestand al bij 'Toon info' gekeken. Misschien dat je daar iets opvallends ziet waarom het bestand niet verwijderd kan worden.
Je kunt niet eens bij de info van dat bestand komen. Dat is wel vreemd.quote:Op zaterdag 24 september 2011 17:56 schreef Adrenaline0182 het volgende:
[..]
Geprobeerd, haalt niets uit...
[..]
Zodra ik dat aanklik gebeurd er niets....
MBP 15" met SSD.quote:Op zaterdag 24 september 2011 15:32 schreef Splackavellie02 het volgende:
Ik twijfel erg sterk tussen de 13" Air en de 15" Pro. Ik kan beiden voor nagenoeg dezelfde prijs krijgen, dus dat is niet doorslaggevend. Ik vind de Air veel mooier en dat lichte, dunne design is wel veel draagbaarder dan de 15" (ik neem de laptop dagelijks mee in de trein van Leuven naar Antwerpen), maar voor dezelfde prijs heb ik een quadcore i7 en een redelijke grafische kaart in plaats van een dualcore i5 met integrated graphics. Dat lijkt mij nogal een significant snelheidsverschil dat ik opgeef voor een mooier design, betere draagbaarheid en SSD. Maar de Air is zo mooi
Zou dat ff chill zijnquote:Op zaterdag 24 september 2011 18:15 schreef problematiQue het volgende:
Het schijnt dat er binnen niet al te lange tijd externe thunderbolt-videokaarten op de markt zullen komen, dus dan zou je in principe alle voordelen van de Air kunnen behouden, en bij thuiskomst die kaart eraan kunnen hangen voor het gamen, etc.
Zelf inbouwen op de plek van de superdrive! Kost je alleen een SSD-schijf (100 ofzo?) en zo'n bracket van eBay (10 euro max).quote:Op zaterdag 24 september 2011 23:30 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dat is momenteel niet binnen het budget.
Dan zal ik daar wel mee in de war zijn. Het is alweer een tijdje terug dat ik mijn iMac kocht.quote:Op zondag 25 september 2011 15:39 schreef TwyLight het volgende:
iWork krijg je nooit gratis. De laatste versie van iLife zit wel altijd bij een nieuw systeem
Je bent waarschijnlijk in de war met AppleWorks. Die kreeg je er wel gratis bij.quote:Op zondag 25 september 2011 15:36 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Krijg je iWork niet (meer?) standaard bij een nieuw systeem? Geen idee meer eigenlijk of ik het erbij gekocht heb, gekregen heb of gedownload heb.
Maar AppleWorks/ClarisWorks is toch alweer een tijdje geleden? Volgens mij werkte dat pakket alleen onder Mac OS 9 en eerder.quote:Op zondag 25 september 2011 18:13 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Je bent waarschijnlijk in de war met AppleWorks. Die kreeg je er wel gratis bij.
Een optibay kost veel meer dan 10 euro toch? En een beetje SSD kost ook snel 100+ euro.quote:Op zondag 25 september 2011 09:43 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Zelf inbouwen op de plek van de superdrive! Kost je alleen een SSD-schijf (100 ofzo?) en zo'n bracket van eBay (10 euro max).
De goedkoopste optibay die ik op ebay zie, is 40 euro inc verzending. En dan nog:quote:Op maandag 26 september 2011 14:26 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Een optibay hoeft niet meer dan een tientje te kosten op eBay. Een 96 GB SSD (méér dan genoeg als er nog een harddisk in zit) kost ¤ 99,90.
quote:Op maandag 26 september 2011 13:39 schreef Splackavellie02 het volgende:
Met het oog op de iPhone, studiegeld en nieuwe boeken, is de aanschafprijs het maximum budget. Dus 1250 max.
Tientje, inc verzendenquote:Op maandag 26 september 2011 14:50 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
De goedkoopste optibay die ik op ebay zie, is 40 euro inc verzending. En dan nog:
[..]
Volgens mij had ik ook AppleWorks op de eerste versies van Mac Os X, maar het zou heel goed kunnen dat het alleen voor 9 en eerder was. Het is ook een tijd geleden dat ik er mee werkte.quote:Op maandag 26 september 2011 11:16 schreef JohnnyStardust het volgende:
[..]
Maar AppleWorks/ClarisWorks is toch alweer een tijdje geleden? Volgens mij werkte dat pakket alleen onder Mac OS 9 en eerder.
Maar je hebt dus al een MBP 13" en je wilt dus een nieuwe omdat deze te traag is voor games? Ik denk dan zelf aan de opties;quote:Op maandag 26 september 2011 13:39 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Een optibay kost veel meer dan 10 euro toch? En een beetje SSD kost ook snel 100+ euro.
Met het oog op de iPhone, studiegeld en nieuwe boeken, is de aanschafprijs het maximum budget. Dus 1250 max.
Nee. Ik heb mijn MBP 13" verkocht omdat ik een Air wilde, en iemand er een hele goede prijs voor wilde geven. Omdat de 13" Air vrijwel niet te krijgen is tweedehands, zou ik deze nieuw (met studentenkorting) moeten kopen. Nu kan ik voor dezelfde prijs een vrijwel nieuwe 15" Pro kopen. Ik wilde de Air, maar het snelheidsverschil is wel heel erg groot om op te geven voor de mooie compacte form factor, en SSD is wel veel sneller, maar 128GB geheugen is natuurlijk vrij beperkt.quote:Op maandag 26 september 2011 15:33 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Maar je hebt dus al een MBP 13" en je wilt dus een nieuwe omdat deze te traag is voor games?
Dit is geen realistische optie. Ten eerste omdat ik mijn MacBook gisteren verkocht heb. Ten tweede omdat de combi MacBook + Windows-laptop belachelijk duur wordt. Bovendien speel ik geen echt zware games. In ieder geval niet vaak. Mijn prioriteiten liggen eerder bij veel lichte dingen tegelijk doen, niet bij echt hele zware dingen doen.quote:Ik denk dan zelf aan de opties;
- Gebruik deze MBP voor school en ga voor een laptop met Windows (zijn vaak goedkoper) voor zware games.
Ook dat is geen optiequote:- Laat die iPhone zitten en zo dus je budget voor een laptop omhoog doen.
Dat is het hele punt dus: met die 15" MBP heb ik een tweedehands laptop gevonden die veel meer biedt voor dezelfde prijs als de laptop die ik nieuw wilde kopen.quote:- Kijk of je ergens een goede tweedehands laptop kan vinden.
Ik heb geen huidige laptop meer, dus upgraden wordt lastig.quote:- Kijk of het mogelijk is om je huidige laptop te upgraden.
En core2duo ipv i5, geen verlicht toetsenbord, geen SD-slot, een veel te kleine 64GB aan geheugen, en een veel te klein scherm voor een primaire laptop. Dan heb ik voor 350 euro meer een laptop die vijf keer zo snel is, en een betere batterij, goede videokaart, beter scherm, betere connectiviteit, wel verlicht toetsenbord en thunderbolt heeft.quote:Op maandag 26 september 2011 16:02 schreef Svyatagor het volgende:
Je kunt ook kiezen voor een End - of Life Macbook Air, de 11 inch heb je dan volgens mij voor 900 euro. Alleen geen thunderbolt dan.
Welke MBP heb je nu dan?quote:Ik zit ook te dubben, wil eigenlijk nog steeds een desktop (= imac 27 inch), maar icm mijn MBP is dat wel een beetje overkill. Ik overweeg dus nu ook mijn MBP te sobchakken, een kleine (EOL) Air te kopen en dan een 27" EOL iMac. Maar ja, echt nodig is het allemaal niet.
Is gewoon een groot scherm voor je MBP geen optie?quote:Op maandag 26 september 2011 16:02 schreef Svyatagor het volgende:
Je kunt ook kiezen voor een End - of Life Macbook Air, de 11 inch heb je dan volgens mij voor 900 euro. Alleen geen thunderbolt dan.
Ik zit ook te dubben, wil eigenlijk nog steeds een desktop (= imac 27 inch), maar icm mijn MBP is dat wel een beetje overkill. Ik overweeg dus nu ook mijn MBP te sobchakken, een kleine (EOL) Air te kopen en dan een 27" EOL iMac. Maar ja, echt nodig is het allemaal niet.
Wel relatief goedkoopquote:Op zondag 25 september 2011 15:30 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Pages en Numbers zijn natuurlijk ook niet gratis hè.
Op sommige plekken zelfs 800 euro voor de EOL 11 inch.quote:Op maandag 26 september 2011 16:02 schreef Svyatagor het volgende:
Ik zit ook te dubben, wil eigenlijk nog steeds een desktop (= imac 27 inch), maar icm mijn MBP is dat wel een beetje overkill. Ik overweeg dus nu ook mijn MBP te sobchakken, een kleine (EOL) Air te kopen en dan een 27" EOL iMac. Maar ja, echt nodig is het allemaal niet.
Ik heb nu de 15" 2,53 ghz i5, van de generatie zonder Thunderbolt.quote:Op maandag 26 september 2011 16:18 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
En core2duo ipv i5, geen verlicht toetsenbord, geen SD-slot, een veel te kleine 64GB aan geheugen, en een veel te klein scherm voor een primaire laptop. Dan heb ik voor 350 euro meer een laptop die vijf keer zo snel is, en een betere batterij, goede videokaart, beter scherm, betere connectiviteit, wel verlicht toetsenbord en thunderbolt heeft.
[..]
Welke MBP heb je nu dan?
Ja, heb ik, doe het nu met een 24" cheap-ass IIyama. Het is ook gewoon echt pure hebberigheid.quote:Op maandag 26 september 2011 17:07 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Is gewoon een groot scherm voor je MBP geen optie?
Simlockvrij.quote:Op maandag 26 september 2011 22:27 schreef Marurk het volgende:
Kan ik een iPhone 5 (als die uit is) die in de VS is gekocht in NL gebruiken of zijn al die toestellen gerestricteerd tot een provider zoals AT&T?
Je kunt ook sparen en over een paar jaar een iMac kopen.quote:Op maandag 26 september 2011 20:08 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik heb nu de 15" 2,53 ghz i5, van de generatie zonder Thunderbolt.
[..]
Ja, heb ik, doe het nu met een 24" cheap-ass IIyama. Het is ook gewoon echt pure hebberigheid.
Wow, nice.quote:Op maandag 26 september 2011 22:03 schreef nietzman het volgende:
Okay, ik heb nu een macmini met Plex als mediacenter aan m'n Cinema 21:9 hangen. M'n leven is zo'n beetje compleet.
Oh ik weet het al, geen Air...kan daar niets aan pimpen...heeft het uberhaupt een normale harde schijf??quote:Op dinsdag 27 september 2011 11:52 schreef Norrage het volgende:
Ik moet een nieuwe macbook, mijn oude is uit elkaar aan het vallen....Maar...Macbook Air of Pro? Ik weet het niet![]()
Er is geen 'normale' macbook meer
Als het moet een keertje een grotere harde schijf, meer geheugen. Ook als er dingen kapot gaan vind ik het relaxter dat een beetje zelf te fixen...quote:Op dinsdag 27 september 2011 12:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom wil je een laptop pimpen? Wat wil je er aan pimpen?
Daar is de Thunderbolt poort voorquote:Op dinsdag 27 september 2011 12:14 schreef Norrage het volgende:
[..]
Edit: Kan ik er uberhapt een monitor op aansluiten, op een air?? Ik zie die poort niet in de specificaties....
Ik ben niet meer up-to-datequote:Op dinsdag 27 september 2011 12:21 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Daar is de Thunderbolt poort voor
De resolutie is niet zo heel erg spannend eigenlijk, aangezien je het paneel niet in z'n native resolutie aan kunt spreken. Het enige wat die TV doet is full hd pakken en de boven en onderkant er af croppen. (De zwarte balken dus.) Ik zou op zich een 21:9 theme van Plex wel kunnen waarderen, er vallen nu wat dingen buiten boord.quote:Op dinsdag 27 september 2011 11:15 schreef Junkie het volgende:
Wow, nice.
Werkt dat een beetje? Snapt de Mac (en Plex) die resolutie?
(Zou je een fototje kunnnen posten?!)
Serieus? Wat een faal van Philipsquote:Op dinsdag 27 september 2011 15:57 schreef nietzman het volgende:
[..]
De resolutie is niet zo heel erg spannend eigenlijk, aangezien je het paneel niet in z'n native resolutie aan kunt spreken. Het enige wat die TV doet is full hd pakken en de boven en onderkant er af croppen. (De zwarte balken dus.)
Ja hoor.quote:Op dinsdag 27 september 2011 15:59 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Wat nou als je 16:9-content vanaf je mediaspeler wilt spelen, kan je wel gewoon 1920x1080 input doen en hem opdracht geven zwarte balken aan de zijkant te hebben?
Maar dat wil je juist niet, stukken van het beeld afknippen. Of erger nog, uitrekken. Gelukkig kan zwarte balken aan de zijkant dus wel.quote:Op dinsdag 27 september 2011 16:01 schreef Mr.Noodle het volgende:
21:9 is niet hetzelfde als 16:9. Maar hij kan waarschijnlijk vast Super-zoom gebruiken om volledig beeld te krijgen.
Jij hebt ook die Philips 21:9 TV met Ambilight?quote:Op maandag 26 september 2011 22:03 schreef nietzman het volgende:
Okay, ik heb nu een macmini met Plex als mediacenter aan m'n Cinema 21:9 hangen. M'n leven is zo'n beetje compleet.
Ja kennelijk wel, maar ik word er niet zo veel wijs uit, als ik de VOBs los draai via VLC lopen ze de hele tijd vast.quote:Op dinsdag 27 september 2011 16:34 schreef nelisb het volgende:
Vreemd. Ik gebruik altijd handbrake voor series.
Staan er geen extra dingen op de dvd die ook lang duren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |