abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102012438
De Metro-versie van Internet Explorer 10 in Windows 8 zal geen Flash of andere plug-ins ondersteunen. Dat heeft Microsoft bekendgemaakt tijdens Build. In de desktopversie van de browser wordt Adobe's webtechniek nog wel ondersteund.

Het weghalen van ondersteuning voor Flash en andere plug-ins moet de accuduur van de hardware en de stabiliteit van de browser ten goede komen, schrijft Microsoft. Bovendien heeft veel Flash-content op internet, waaronder vooral video's, een fallback in html5, waardoor de browser de content alsnog kan weergeven, redeneert Microsoft.

quote:
Microsoft: Metro-versie IE10 in Windows 8 ondersteunt geen Flash

Het ontbreken van Flash-ondersteuning geldt alleen voor de Metro-versie van Internet Explorer 10 in Windows 8. In het besturingssysteem zitten twee varianten van IE; de andere, die vanuit de desktop-app kan worden gestart, heeft wel ondersteuning voor Flash en andere plug-ins.

Microsoft volgt met de stap onder meer Apple, dat in zijn Safari-browser voor iOS evenmin ondersteuning biedt voor Flash. Inmiddels heeft Adobe nieuwe software aangekondigd, waarmee Flash-content automatisch ook in html5 kan worden getoond.

Microsoft toonde Windows 8 deze week voor het eerst in zijn geheel op zijn eigen ontwikkelaarsconferentie Build. Daarnaast kwam een Developer Preview van het nieuwe besturingssysteem online. In Windows 8 is de interface van het OS op de schop gegaan. Zo is de traditionele desktop een app geworden, terwijl de Metro-interface de desktop vervangt. Tweakers.net publiceerde eerder een hands-on met Microsofts nieuwe besturingssysteem.
En terecht.
pi_102012566
Nu Android nog en iedereen is tegen flash.
pi_102012659
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 september 2011 12:07 schreef Dimens het volgende:
Nu Android nog en iedereen is tegen flash.
In principe zijn ze niet tegen het gebruik van flash, maar de wijze waarop flash op dit moment te vaak gebruikt wordt.
  vrijdag 16 september 2011 @ 12:21:50 #4
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_102012988
Allemaal over naar Android mensen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  vrijdag 16 september 2011 @ 12:36:09 #5
20758 Stringer
You have a nice day
pi_102013363
Je TT slaat nergens op.
"Als de toekomst een optelsom is van wat er mijn leven in het verleden is gebeurd, dan ga ik een ***vette tijd tegemoet."
pi_102013770
gast.... :|W de tt slaat wel ergens want Apple was de eerste die flash verfoeide en wegliet op de ipad,nu komt MS ook hiermee op de proppen en is Apple dus terdege,zoals gewoonlijk,de trendsetter in IT land. :O :W
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_102013807
Je kunt in win8 terug schakelen naar de desktop mode. Daarin is flash prima te gebruiken. Je hebt dus op 1 tablet de keuze tussen de langste batterijduur, maar een beperkte ervaring, of de "full monty", maar een minder lange batterijduur.

MS geeft je dus de keuze, dat in tegenstelling tot het rotte appeltjes merk, wat wel even voor jou bepaalt wat jij wil.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 16 september 2011 @ 12:54:42 #8
20758 Stringer
You have a nice day
pi_102013924
quote:
15s.gif Op vrijdag 16 september 2011 12:49 schreef rubje het volgende:
gast.... :|W de tt slaat wel ergens want Apple was de eerste die flash verfoeide en wegliet op de ipad,nu komt MS ook hiermee op de proppen en is Apple dus terdege,zoals gewoonlijk,de trendsetter in IT land. :O :W
Nee ze laten het weg in de metro interface. Het zit gewoon nog in de desktopversie. De TT is gewoon bullshit. Jarenlang is het geen flash hebben een 'manco' geweest, nu begint het evenwicht te verschuiven naar HTML5, dus is het logisch dat alle partijen in de markt Flash gaan afbouwen.

*edit*: Nuances aangebracht ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door Stringer op 16-09-2011 16:07:17 ]
"Als de toekomst een optelsom is van wat er mijn leven in het verleden is gebeurd, dan ga ik een ***vette tijd tegemoet."
pi_102014098
want html5 is natuurlijk ontwikkeld door apple :') |:(
Surely you can't be serious
I am serious... and don't call me Shirley
  vrijdag 16 september 2011 @ 13:39:58 #10
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102015263
Oh nee! Iets positiefs over Apple! :')
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  vrijdag 16 september 2011 @ 14:38:20 #11
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_102017357
quote:
nu begint het evenwicht te verschuiven naar HTML5,
En wie is een groot aandeelhouder in die verschuiving, denk je? :').
Ik ga naar huis.
pi_102017378
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 september 2011 12:36 schreef Stringer het volgende:
Je TT slaat nergens op.
  vrijdag 16 september 2011 @ 14:54:01 #13
20758 Stringer
You have a nice day
pi_102017962
quote:
5s.gif Op vrijdag 16 september 2011 14:38 schreef nietzman het volgende:

[..]

En wie is een groot aandeelhouder in die verschuiving, denk je? :').
Ze hebben HTML5 mede-geinitieerd ja. Neemt niet weg dat je jarenlang niet fatsoenlijk een flash site of een site met flash onderdelen op een iPhone of iPad kon bekijken. Om dan met terugwerkende kracht te roepen dat Apple visionair of trendsetting op dit gebied is is veels te makkelijk. Het is juist een manco geweest dat zij niet met Adobe tot een fatsoenlijke oplossing konden komen in al die jaren dat HTML5 nog nauwelijks een poot aan de grond had.

[ Bericht 25% gewijzigd door Stringer op 16-09-2011 15:12:49 ]
pi_102018199
ach, de metro interface van Windows8 is toch ruk.. en alleen leuk voor tablets of telefoons..
  vrijdag 16 september 2011 @ 15:13:51 #15
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102018766
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 september 2011 14:54 schreef Stringer het volgende:
Ze hebben HTML5 mede-geinitieerd ja. Neemt niet weg dat je jarenlang niet fatsoenlijk een flash site of een site met flash onderdelen op een iPhone of iPad kon bekijken.
Wat geen beperking maar een bewuste keuze was. Als je perse graag flash wil zien koop je toch gewoon geen iPhone? Flash is inefficiente closed-source meuk. Als je dat graag wil zijn er genoeg telefoons die 't wel afspelen.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  vrijdag 16 september 2011 @ 15:31:02 #16
20758 Stringer
You have a nice day
pi_102019421
*edit*
pi_102019531
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 september 2011 14:54 schreef Stringer het volgende:

[..]

Ze hebben HTML5 mede-geinitieerd ja. Neemt niet weg dat je jarenlang niet fatsoenlijk een flash site of een site met flash onderdelen op een iPhone of iPad kon bekijken. Om dan met terugwerkende kracht te roepen dat Apple visionair of trendsetting op dit gebied is is veels te makkelijk. Het is juist een manco geweest dat zij niet met Adobe tot een fatsoenlijke oplossing konden komen in al die jaren dat HTML5 nog nauwelijks een poot aan de grond had.
Je hebt er wel een handje naar om gewoon per definitie ergens fel tegenin te gaan, he? Zelfs als je weet dat je redenering nergens op slaat.

Ja, je kon jarenlang geen flash afspelen op de iPad/iPhone. Dat kan nu nog steeds niet. Maar dat is een bewuste keuze, juist om HTML5 er doorheen te drukken. Wat dus uiteindelijk gewoon gaat lukken. Grotendeels dankzij Apple die zijn poot stijf hield en weigerde flash te ondersteunen in een van de best verkopende mobiele besturingssystemen.
  vrijdag 16 september 2011 @ 15:47:51 #18
20758 Stringer
You have a nice day
pi_102020053
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 15:33 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Je hebt er wel een handje naar om gewoon per definitie ergens fel tegenin te gaan, he? Zelfs als je weet dat je redenering nergens op slaat.

Ja, je kon jarenlang geen flash afspelen op de iPad/iPhone. Dat kan nu nog steeds niet. Maar dat is een bewuste keuze, juist om HTML5 er doorheen te drukken. Wat dus uiteindelijk gewoon gaat lukken. Grotendeels dankzij Apple die zijn poot stijf hield en weigerde flash te ondersteunen in een van de best verkopende mobiele besturingssystemen.
Windows 8 Metro ondersteunt niet alleen Flash niet langer, ze gooien alle proprietary plugins eruit. Zelfs hun eigen Silverlight. Dus het is niet zo dat Apple Flash eruit heeft gedrukt. Nou kan je zeggen dat Apple eerder dan Microsoft was met het kappen van non-open standaarden. Ik had het echter een enorm gemis gevonden als de afgelopen jaren geen enkele Flash site op één van mijn mobiele devices had gedraaid. En dat gemis bij een Apple device weegt voor mij niet op tegen het geven van die 'trendsetter credits'.

Ohja, dit soort TT's en de UI van de TS, dat is een soort rode lap ja.
  vrijdag 16 september 2011 @ 15:51:18 #19
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102020174
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 15:47 schreef Stringer het volgende:
Windows 8 Metro ondersteunt niet alleen Flash niet langer, ze gooien alle proprietary plugins eruit. Zelfs hun eigen Silverlight. Dus het is niet zo dat Apple Flash eruit heeft gedrukt.
Nee, maar ze hebben wel een hele grote invloed gehad omdat mobiele sites die de iPhone e.d. willen bedienen een alternatief voor Flash moeten bieden. Ik snap niet waarom het zo lastig is te bekennen dat Apple ook wel eens wat goed doet.

quote:
Ohja, dit soort TT's en de UI van de TS, dat is een soort rode lap ja.
Als je dat weet reageer er dan niet op?
pi_102020311
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 15:47 schreef Stringer het volgende:

[..]

Windows 8 Metro ondersteunt niet alleen Flash niet langer, ze gooien alle proprietary plugins eruit. Zelfs hun eigen Silverlight. Dus het is niet zo dat Apple Flash eruit heeft gedrukt. Nou kan je zeggen dat Apple eerder dan Microsoft was met het kappen van non-open standaarden. Ik had het echter een enorm gemis gevonden als de afgelopen jaren geen enkele Flash site op één van mijn mobiele devices had gedraaid. En dat gemis bij een Apple device weegt voor mij niet op tegen het geven van die 'trendsetter credits'.
Sure, maar dat is het verschil tussen jou en tussen mensen die wel verder kunnen kijken dan hun neus lang is.
  vrijdag 16 september 2011 @ 15:56:01 #21
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_102020330
HTML5 _O_
Flash :')
Apple die gebruikers zelf geen keuze laat maken :')
  vrijdag 16 september 2011 @ 15:56:02 #22
20758 Stringer
You have a nice day
pi_102020331
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 15:55 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Sure, maar dat is het verschil tussen jou en tussen mensen die wel verder kunnen kijken dan hun neus lang is.
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 15:51 schreef Catbert het volgende:

[..]

Nee, maar ze hebben wel een hele grote invloed gehad omdat mobiele sites die de iPhone e.d. willen bedienen een alternatief voor Flash moeten bieden. Ik snap niet waarom het zo lastig is te bekennen dat Apple ook wel eens wat goed doet.

[..]

Als je dat weet reageer er dan niet op?
Nou Kudo's voor Apple dan. :6

Ik heb liever een genuanceerde TT zoals "Microsoft: Metro-versie IE10 in Windows 8 ondersteunt geen Flash", of "Geen proprietary plug-ins in Windows 8 Metro." Discussie of de credits hiervoor aan Apple moeten worden toegeschreven horen dan in het topic thuis.
  vrijdag 16 september 2011 @ 15:59:59 #23
20758 Stringer
You have a nice day
pi_102020479
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 15:55 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Zegt iemand die klaagt over de vertraging van z'n trein bij een zelfmoord. The irony..
pi_102020481
Waarom is er zoveel kritiek op de TT. Apple was de voorloper met het niet ondersteunen van flash, daar was ongelooflijk veel kritiek op, vaak was dat zelfs het grootste argument tegen de iPhone/iPad en nu volgt Microsoft Apple. Dan is Apple gewoon een trendsetter en ik begrijp al helemaal niet waarom dat dan weer felle reacties zou uitlokken.
pi_102020525
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 september 2011 15:56 schreef VladimirPoetin het volgende:
HTML5 _O_
Flash :')
Apple die gebruikers zelf geen keuze laat maken :')
Heel veel mensen willen alleen de beste keuze.
http://www.uie.com/brains(...)ange-their-settings/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')