Geloof het wel, zie genoeg klasgenoten het gebruikenquote:Op donderdag 15 september 2011 16:23 schreef _GdR_ het volgende:
ik hoor(de) veel mensen klagen die van snow leopard gingen updaten naar lion. Office deed t niet meer etc.
Is dit inmiddels opgelost?
Ik heb die problemen nooit gehad of voorbij zien komen hier. Lijkt me dus prima gaan.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:23 schreef _GdR_ het volgende:
ik hoor(de) veel mensen klagen die van snow leopard gingen updaten naar lion. Office deed t niet meer etc.
Is dit inmiddels opgelost?
Beter komt dat ding binnenkort een keer ja.quote:Op donderdag 15 september 2011 18:41 schreef Sharpdressedman het volgende:
m.bgr.com/2011/09/15/iphone-5-to-have-radical-new-design-according-to-case-mate-images/
De 13" MacBook was altijd al 999 toch?quote:Op donderdag 15 september 2011 21:02 schreef Adelante het volgende:
V&D Prijzencircus heeft de 13" MacBook voor 999 euro.
Is dat een oud model soms, of komen er nieuwe aan dat ze zo'n afprijzing doen?
Yup, heb ik ook gehad.quote:Op donderdag 15 september 2011 21:49 schreef King_of_cubes het volgende:
De laatste tijd heb ik het idee dat af toe als de 3G verbinding op mijn iPhone uitvalt, hij weigert om opnieuw verbinding te maken ook na een lange tijd.
Vaak helpt het om de vliegtuigmodus dan aan en uit te zetten waarna hij weer gaat zoeken en meestal wel weer verbinding kan maken. Komt iemand dit bekend voor?
Bestaat niet meer hè. Bovendien was 999 gewoon de nieuwprijs bij Apple.quote:Op donderdag 15 september 2011 21:02 schreef Adelante het volgende:
De Macbook-lijn voor consumenten is stopgezet. De kleine Air is Apple's nieuwe instapmodel.quote:Op donderdag 15 september 2011 21:02 schreef Adelante het volgende:
Lijkt mij toch echt de pro: http://www.vd.nl/fh_page.jsf?fhquery=fh_refview%3Dlister%26fh_refpath%3Dfacet_55%26fh_reffacet%3Dbrand%26fh_location%3D%252f%252fcatalog01%252fnl_NL%252fgrey_top_navigation%253e%257bprijzencircus%257d%252fbrand%253d%257bapple%257d%26fh_eds%3D%25c3%259fquote:Op donderdag 15 september 2011 22:18 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De Macbook-lijn voor consumenten is stopgezet. De kleine Air is Apple's nieuwe instapmodel.
Dus het is niet dezelfde 13" pro die je nu bij apple.com haalt?quote:Op vrijdag 16 september 2011 00:43 schreef T_Fuff het volgende:
MC700N/A is macbook pro base model early 2011 ja. Ik had deze begin augustus bij MM zoetermeer gehaald.
Gewone macbook is soms nog te verkrijgen, met korting, bij winkels als amac, icentre, vanuit voorraad. Ik denk dat inmiddels alle standaard macbooks wel weg zijn.
Welquote:Op vrijdag 16 september 2011 00:54 schreef DannyDeko het volgende:
[..]
Dus het is niet dezelfde 13" pro die je nu bij apple.com/nl haalt?
In het krantje staat toch echt een i5 processor?quote:Op vrijdag 16 september 2011 01:22 schreef Muchachooo het volgende:
Nee, het is een verouderde versie zonder Sandy Bridge processor en thunderbolt aansluiting, als ik me niet vergis.
Mijn iMac heeft ook een i5 processor maar is ook geen Sandy Bridgequote:Op vrijdag 16 september 2011 09:16 schreef Adelante het volgende:
[..]
In het krantje staat toch echt een i5 processor?
Ik gebruik mijn Mac 45uur per week zakelijk... Dus ik heb er wel een beeld van, werkt hier prima maar ik gebruik geen 40 verschillende pakketten.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:58 schreef _GdR_ het volgende:
Nja ik ben er een beetje voorzichtig mee. want ik moet elke dag op mn laptop werken. en als er programma's niet meer functioneren dan heb ik een aardig probleem.
hoorde van een conculega dat zn MAMP en Office niet meer functioneerde na de update. Laat ik beide programmas nou dagelijks nodig hebben
Maar de MacBook Pro had dat niet. Die ging van core2duo naar Sandy Bridge.quote:Op vrijdag 16 september 2011 09:30 schreef gamefreek het volgende:
[..]
Mijn iMac heeft ook een i5 processor maar is ook geen Sandy Bridge
Volgens mij niet... Collega van mij heeft een i7 MBP maar dat is geen Sandy Bridge.quote:Op vrijdag 16 september 2011 09:42 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Maar de MacBook Pro had dat niet. Die ging van core2duo naar Sandy Bridge.
Niet zo agressief reageren. Nergens voor nodig.quote:Op vrijdag 16 september 2011 10:26 schreef jackson het volgende:
[..]
Volgens mij niet... Collega van mij heeft een i7 MBP maar dat is geen Sandy Bridge.
De Mid-2010 heeft ook een i5 gehad dus het klopt totaal niet.
excuses, je hebt gelijk...quote:Op vrijdag 16 september 2011 09:16 schreef Adelante het volgende:
[..]
In het krantje staat toch echt een i5 processor?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar doet dat eigenlijk nauwelijks nog.
Hadden we het over de 13" dan? Overigens reageer ik helemaal niet agressief, het leek me alleen zo sterk en het blijkt dus ook niet te kloppen. Dat checkte ik alleen even en toen deed ik een edit over de i5.quote:Op vrijdag 16 september 2011 10:32 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Niet zo agressief reageren. Nergens voor nodig.
De 13" MacBook Pro heeft alleen sinds de laatste generatie een Sandy Bridge-processor. De 2009 modellen hadden een 2.26MHz en 2.53 MHz core2duo, en de 2010 modellen een 2.4MHz en een 2.66Mhz core2duo.
Het klopt dus totaal wel.
CandyBarquote:Op vrijdag 16 september 2011 15:58 schreef -tape- het volgende:
Ik ben opzoek naar een app/programma waarmee ik makkelijk mij Dock aan kan passen, net als mijn icons van de programma's op de Dock. Iemand die hiervoor een makkelijk programma voor gebruikt?
Dat mag best, maar DIG is geen Apple-fanboyforum, dus gewoon opbokken met die onzinnige Apple-verheerlijkende TT's die nergens op slaan.quote:Op vrijdag 16 september 2011 16:20 schreef kadeya het volgende:
Het is niet de bedoeling dat je in DIG iets positiefs over Apple plaatst...
Apple trendsetter
quote:Op vrijdag 16 september 2011 17:29 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Dat mag best, maar DIG is geen Apple-fanboyforum, dus gewoon opbokken met die onzinnige Apple-verheerlijkende TT's die nergens op slaan.
Ik heb niks tegen Apple, ze maken ook gewoon mooie apparaten. Maar dat topic sloeg helemaal nergens op. Dat irritante fanboygedrag in het algemeen trouwens ook niet, waar jij ook wel een flink handje van hebt.quote:Op vrijdag 16 september 2011 17:33 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Laat ik je eens wat vertellen he, je bent een grotere fanboy als je ALLES van iemand anders maar stom en kut en lelijk vindt dan wanneer je ergens fan van bent, bijvoorbeeld van Apple of van Sony.
Ik heb geen idee, ik heb niet in dat topic gekeken. Maar als jij er speciaal voor naar het Apple topic komt zit je duidelijk wat dwars.quote:Op vrijdag 16 september 2011 17:40 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ik heb niks tegen Apple, ze maken ook gewoon mooie apparaten. Maar dat topic sloeg helemaal nergens op.
Ik kwam daarvoor niet naar dit Apple-topic, ik kwam juist in dat topic door de link in dit topic. Ik reageerde gewoon op zijn gehuil, en fanboys op hun plaats zetten is altijd leuk.quote:Op vrijdag 16 september 2011 17:44 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, ik heb niet in dat topic gekeken. Maar als jij er speciaal voor naar het Apple topic komt zit je duidelijk wat dwars.
Bovendien moet je op zulke topics helemaal niet klikken want het is al direct duidelijk dat dat een troll is die weer eens de zelfde nutteloze discussie uit wil lokken. Mensen als jij die nog even wat meer olie op het vuur gooien helpen dan niet echt.
Waarom zou je dat doen? Heb je het geld nodig of wil je graag een Air?quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:49 schreef Splackavellie02 het volgende:
Hoe groot is de stap terug als je van een 2011 model MacBook Pro 13" naar een late 2010 model MacBook Air 13" gaat? Van 2.3GHz i5 naar 1.86GHz core2duo lijkt mij een vrij grote stap achteruit..
Ik krijg namelijk een mail van iemand die zijn 13" Air tegen mijn 13" Pro wilt ruilen, met een kleine bijbetaling van zijn kant.
Van ruilen komt huilen.quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:49 schreef Splackavellie02 het volgende:
Hoe groot is de stap terug als je van een 2011 model MacBook Pro 13" naar een late 2010 model MacBook Air 13" gaat? Van 2.3GHz i5 naar 1.86GHz core2duo lijkt mij een vrij grote stap achteruit..
Ik krijg namelijk een mail van iemand die zijn 13" Air tegen mijn 13" Pro wilt ruilen, met een kleine bijbetaling van zijn kant.
Ik wil graag een Air. Maar met het oog op de komende release van de iPhone 5 en nieuwe studieboeken die ik voor dit jaar moet aanschaffen, is er geen geld om gewoon de nieuwe te kopen. Ik had mijn MacBook Pro te ruil aangeboden, en deze reactie leek het overwegen waard.quote:Op zaterdag 17 september 2011 12:31 schreef -tape- het volgende:
[..]
Waarom zou je dat doen? Heb je het geld nodig of wil je graag een Air?
Waarom?quote:
Als je van wachten houdt, dan zou ik het doen.quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:49 schreef Splackavellie02 het volgende:
Reactie van mijn vader die hier zojuist was: Heb je nu dan alles van Apple?quote:Op zaterdag 17 september 2011 12:30 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Mijn eerste post vanaf mijn iPad 2, 16 GB wifi model.
i5quote:Op zaterdag 17 september 2011 13:55 schreef Splackavellie02 het volgende:
Maw: niet doen dus?
Een half jaar geleden was iedereen nog laaiend enthousiast over diezelfde Air. Waar zijn die fanboys gebleven?
je mist nog een iBed,iAuto,iBank...iClubquote:Op zaterdag 17 september 2011 14:43 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Reactie van mijn vader die hier zojuist was: Heb je nu dan alles van Apple?
En met een laptop, desktop, mp3-speler, telefoon en tablet kom ik wel aardig in de buurt.
De Air is nog steeds de beste laptop ooit gemaakt. En sorry, ik kijk niet meer zo vaak op Fok omdat er te veel mongolen rondlopen de laatste tijd.quote:Op zaterdag 17 september 2011 13:55 schreef Splackavellie02 het volgende:
Maw: niet doen dus?
Een half jaar geleden was iedereen nog laaiend enthousiast over diezelfde Air. Waar zijn die fanboys gebleven?
Air heeft geen optical drive, geen dedicated videokaart, geen firewire, maar is (veel) lichter. Pro heeft dat allemaal wel en is in die zin een 'traditionelere' laptop.quote:Op zondag 18 september 2011 12:04 schreef Borizzz het volgende:
Maar even in de apple SC;
Ik overweeg om binnenkort over te stappen naar een applecomputer. En dan waarschijnlijk een laptop (iMac is krachtiger, maar ik vind een laptopje toch handiger).
Heb een beetje rondgeneusd en er zijn macbook- air en een -pro versie. Kan iemand aangeven wat de belangrijkste verschillen tussen deze 2 zijn?
Ik niet.quote:Op zondag 18 september 2011 13:36 schreef __Saviour__ het volgende:
Het ontwerp van de Air is de toekomst. Ik zie alle Macbooks nog wel samensmelten tot één productlijn. Zonder optisch station.
Dat instant on is vergelijkbaar met de iPad. Zorgt ervoor dat je laptop dieper in slaap kan gaan, waardoor de accu minder snel leeg loopt in standby.quote:Op zondag 18 september 2011 13:36 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
De 13" MacBook pro heeft trouwens dezelfde videochip als de air. Wat moet ik me bij dat 'instant on' voorstellen? Merkbaar sneller uit sleep komen dan mijn 13" MBP kan bijna niet.
Doen ze al, ik zeg niet dat ik het niet wil, alleen dat ik het gewoon niet zie gebeuren dat er alleen maar laptops worden gemaakt zonder optical drives.quote:Op zondag 18 september 2011 13:55 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Geef het tijd. Als Lenovo het doet, ben jij ook overstag.
Gaat niet gebeuren. Het MacBook trackpad is het beste trackpad op de markt, mede door het formaat dat hij dankzij het ontbreken van knoppen heeft.quote:Op zondag 18 september 2011 13:59 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Doen ze al, ik zeg niet dat ik het niet wil, alleen dat ik het gewoon niet zie gebeuren dat er alleen maar laptops worden gemaakt zonder optical drives.
Mmm ik zit nu op mijn Lenovo Thinkpad en mijn vriendins laptop. Als ze nu Mac OSX op een laptop hadden met een thinkpad toetsen, een klit en een trackpad met fysieke knoppen dan was ik in de hemel. Nu zit ik altijd tussen 2 besten te dubben.
Smaken verschillen, ik vind het trackpad van de macbook zeker goed, ik waardeer fysieke knoppen gewoon. Daarnaast moet je ze hard drukken op de mac. Maar goed.quote:Op zondag 18 september 2011 14:01 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren. Het MacBook trackpad is het beste trackpad op de markt, mede door het formaat dat hij dankzij het ontbreken van knoppen heeft.
En spelen met een klit doe ik liever niet op een laptop. Bovendien ziet het er niet uit, dus past het niet bij Apple.
Daarom Lenovoquote:Op zondag 18 september 2011 14:10 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Smaken verschillen, ik vind het trackpad van de macbook zeker goed, ik waardeer fysieke knoppen gewoon. Daarnaast moet je ze hard drukken op de mac. Maar goed.
Over die die trackpoint, tja... Ik koop een laptop om de functionaliteit, niet om hoe mooi die is.
Maar daarom er zouden lenovo's moeten zijn met Mac OSXquote:Op zondag 18 september 2011 14:18 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Daarom LenovoIk vind het trackpad lekkerder werken dan die klit, maar smaken verschillen, en met Lenovo is verder weinig mis.
Ik denk trouwens wel dat laptops zonder optische drive de standaard gaan worden, met laptops spade MacBook Air voor de gemiddelde consument, en laptops als de Sony Vaio Z voor powerusers: met een optische drive in een media docking.
Hier zeggen ze toch dat de nieuwe (2011) MBA 13'' hoger scoort (Geekbench score) dan de 2010 17'' i7 MacBook Pro:quote:Op zondag 18 september 2011 12:08 schreef problematiQue het volgende:
macbook air: kleiner en lichter
macbook pro: (op de meeste vlakken) sneller
Wat is het voordeel van CDs/DVDs ten opzichte van breedband internet? CDs en DVDs gaan dezelfde weg op als cassettebandjes.quote:Op zondag 18 september 2011 13:59 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Doen ze al, ik zeg niet dat ik het niet wil, alleen dat ik het gewoon niet zie gebeuren dat er alleen maar laptops worden gemaakt zonder optical drives.
Ja, maar de MBP is sinds 2010 ook alweer een keer verfrist.quote:Op zondag 18 september 2011 14:48 schreef Marurk het volgende:
[..]
Hier zeggen ze toch dat de nieuwe (2011) MBA 13'' hoger scoort (Geekbench score) dan de 2010 17'' i7 MacBook Pro:
http://www.macrumors.com/(...)nd-2010-macbook-pro/
Voor de echt zware dingen (beeld-/videobewerking, etc.) zal de MBP wellicht beter zijn, maar de nieuwe MBA is gewoon heel erg goed voor normaal en bovengemiddeld gebruik.
Vooral uit fullscreen gaan is nogal omslachtig. Esc doet het bij mij in ieder geval niet.quote:Op zondag 18 september 2011 20:56 schreef TwyLight het volgende:
Chrome heeft nu ook fullscreen teruggekregen, maar het werkt helaas niet zo lekker als in Safari
cmd+shift+fquote:Op zondag 18 september 2011 21:30 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Vooral uit fullscreen gaan is nogal omslachtig. Esc doet het bij mij in ieder geval niet.
Hoe sterk zijn die geruchten? Want ik twijfel ook nog steeds tussen een 13" air en pro en vind dat SSD wel zo fijn.quote:Op maandag 19 september 2011 00:00 schreef Muchachooo het volgende:
Wat betreft de huidige configuraties is de Air in bijna alle opzichten superieur aan de Pro. Al gaan er dus de laatste tijd wat geruchten rond die zeggen dat de Pro binnenkort ook een upgrade naar een SSD gaat krijgen.
Als je het mij vraagt een zeer welkome upgrade, het gebrek aan SSD storage is op dit moment naast portability de enige reden waarom ik een Air boven een Pro verkies
Ik zou er niet teveel waste aan hechten. Als de Pro's een SSD zouden krijgen, blijft er weinig reden over om een MacBook Air te kopen. En aangezien Apple de Air er juist als primaire laptop doorheen probeert te drukken, zie ik ze niet zoiets doms doen.quote:Op maandag 19 september 2011 10:49 schreef DannyDeko het volgende:
[..]
Hoe sterk zijn die geruchten? Want ik twijfel ook nog steeds tussen een 13" air en pro en vind dat SSD wel zo fijn.
Nee. Hoe wil je je OS laden vanaf een SSD zonder dat je SATA-drivers en dergelijke in je geheugen hebt?quote:Op maandag 19 september 2011 11:06 schreef CaptainCookie het volgende:
Zou het trouwens niet kunnen dat SSD's straks zo snel zijn, dat RAM-geheugen overbodig wordt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |