Nou die shake maak ik tot ene halve liter puddingquote:Op woensdag 14 september 2011 17:29 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Nou, zonder gemeen te willen doen: als ik tot 1 uur alleen maar shakes dronk zou mijn maag ook heel blij zijn met iets substantieels.
oh ja, en ik varieer ook graag inderdaad met pasta. Vandaag hadden we met citroen, peper en parmezaanse kaas. Of had ik dat al verteld?quote:Op woensdag 14 september 2011 19:47 schreef Perruche het volgende:
Oh en pasta maak ik altijd Anderssoms ragu, soms bolognese, soms carbpnara, soms bolognese, soms met stoofvlees (dat doen ze in italie ook we'll, in regio veneto), met champignonsuas, met pompoen, met walnoten en gorgonzola...
Hier bijna hetzelfde, alleen begin ik met een drupje olijfolie waarin ik de knoflook en ui even aanzet. Dan doe ik de tomaten er ontveld in stukjes door en meteen al wat kruiden en een paar blaadjes laurier die ik er later weer uithaal. Soms doe ik er nog een scheut rode wijn bij, maar met die basis kan je eigenlijk eindeloos varieren.quote:Op woensdag 14 september 2011 19:53 schreef Muks het volgende:
[..]
Nou die shake maak ik tot ene halve liter puddingdus ehhh das wel heftig vullend, voor mij dan
Kwa pasta begint ik hier met een kilo of anderhalf tomaten (ontveld), wat uien en knoflook die ik laat koken tot ze pap zijn. Vervolgens gaan daar kruiden bij (oregano, verse basilicum, marjolein etc) en laat ik het inkoken. Dit is mijn basis.
Dan rul ik voor 4 personen tartaar of mager gehakt, breng dit op smaak met kruiden naar keuze, voeg paprika, champignons, courgette, prei en wortel toe en laat dit garen tot het beetgaar is.
Dan kook ik pasta en serveer ik de pasta en saus met kaas.
Met gorgonzola vind ik het ook zo geweldigquote:Op woensdag 14 september 2011 20:17 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Oh, of met zalmsnippers, spinazie en gorgonzola.
Dat klinkt wel erg gezond voor The Young Onesquote:Op woensdag 14 september 2011 20:26 schreef V1z0R het volgende:
Kekers heb ik dus nog nooit van gehoordLinzen doen me denken aan The young ones...
Ze aten alleen maar linzenquote:Op woensdag 14 september 2011 20:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat klinkt wel erg gezond voor The Young Ones
lol! Wist ik niet meerquote:
quote:Op woensdag 14 september 2011 20:25 schreef Isabeau het volgende:
sigme, wat zijn kekers en waar haal ik lamsworstjes?
(en nu heb ik zin in port)
SPOILER: niet voor D&D geschiktOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lamsworstjes kan je onder de naam "merguez" halen bij de Turk/NoordAfrikaan/betere slager.
Ik maak ze zelf, dat is ook niet erg ingewikkeld maar er is een vleesmolen met worsttuut bij nodig, lamsgehakt (of je vleesmolen moet ook goed malen, maar dat doet de mijne niet) en alweer een goede slager om darm te kopen.
Biologische slagers hebben vaak lamsworstjes, in Assen zit er een.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
SPOILER: DaD, niet klikken!!!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat sigme ook al zegt dus.
Venus in pocketformaat
Š loveli
Ohh lekker!quote:Op woensdag 14 september 2011 20:47 schreef Tinkepink het volgende:
Vandaag heb ik een onwijs lekkere pasta gemaakt. Tagliatelle met prei, tomaat, ui, gerookte zalm en kruidenkaas.
quote:Op woensdag 14 september 2011 20:37 schreef V1z0R het volgende:
DaD is wat anders aan het doen![]()
Wat zal ze dan een hekel hebben aan Lady Gaga trouwens
SPOILER: niet voor DaDOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Arme Kermit.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
Met gorgonzola, peer en walnootquote:Op woensdag 14 september 2011 20:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Met gorgonzola vind ik het ook zo geweldig
Oh ik dacht dat ze misschien via kleine gaatjes in het plastic naar binnen waren gekropen of uit eitjes kwamen ofzo!quote:Op woensdag 14 september 2011 21:01 schreef sigme het volgende:
Van die hele kleine vliegjes zijn gewoon kloetjes dichte materie die zich groeperen als er gistdampen vrijkomen. Boven een glas port kan je ze ook uit het niets zien verschijnen.
Oh oeps sorry, het was een garpje.quote:Op woensdag 14 september 2011 21:10 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat ze misschien via kleine gaatjes in het plastic naar binnen waren gekropen of uit eitjes kwamen ofzo!![]()
Maar het kan dus geen kwaad? Ik heb het al weggemikt, maar voor de volgende keer![]()
![]()
Mwehe ik dacht al, 'wauw da's maf!'quote:Op woensdag 14 september 2011 21:12 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh oeps sorry, het was een garpje.
Het zijn van die ienieminifruitachtige vliegjes, geen illusies. Ik zou het brood aan de varkens gevoerd hebben.
quote:Op woensdag 14 september 2011 20:33 schreef sigme het volgende:
DankSPOILER: niet voor D&D geschiktOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lamsworstjes kan je onder de naam "merguez" halen bij de Turk/NoordAfrikaan/betere slager.
Ik maak ze zelf, dat is ook niet erg ingewikkeld maar er is een vleesmolen met worsttuut bij nodig, lamsgehakt (of je vleesmolen moet ook goed malen, maar dat doet de mijne niet) en alweer een goede slager om darm te kopen.
Biologische slagers hebben vaak lamsworstjes, in Assen zit er een.Misschien eens in Assen langsfietsen dan, want hier hebben we geen biologische slagers.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Dat klinkt volkomen briljant! Heb je er.al op gegoogled? Fair chance dat het ergens te vinden is.quote:Op woensdag 14 september 2011 19:53 schreef Ewelina het volgende:
Oh, ik maak pasta ook wel eens met creme fraiche, zalm, knoflook en ui (en evt. Japanse wokgroenten) of met zalm, dillesaus, komkommer en tomaat. Of idd carbonara, of met courgette, aubergine, ui, paprika en spekjes. Of een pastasalade met veldsla, garnalen, sweet chilisaus, radijsjes en tomaat.
Mijn tante had ooit een goddelijke pasta gemaakt met banaan en champignons, maar ze heeft het recept niet meer.
daar is natuurlijk niets carbonara aan, of bedoelde je dat ook niet?quote:Op woensdag 14 september 2011 21:12 schreef Muks het volgende:
pasta recepte gevonden, wel voor 1 persoon dus ff aanpassen :
50-75 gr verse pasta naar keuze, beetgaar
kookroomlight (3-4 eetlepels)
knoflook (veeel)
100 gram gerookte kalkoenreepjes
150-200 champignons
pittige kaas
wat stengels bosui
Recept is simpel : pasta beetgaar koken, afgieten en even omspoelen met water, van de rest een saus maken (, gerooktekalkoenreepjes en bosui en champignons kort bakken, kookroom en kaas en basilicum erbij) pasta en kaas erdoor en smullen maar !
Gezondste vreetkick everquote:Op woensdag 14 september 2011 22:00 schreef mille-feuille het volgende:
![]()
Lijstjesdump:
O: koffie verkeerd + smoothie
L: 4x roggebrood met vqr
T: 2x roggebrood met appelstroop
T: thee + gekookt ei
S: pilates
T: halve liter alpro soya bosvruchten en een banaan(vreetkick)
L: volkoren pasta met bolognesesaus ( met ui, wortel, bleekselderij, blik gepelde tomaten, quorngehakt)
Ik zou er dan eerder patak tandoori.pasta doorheen gooien. Maar het klinkt zo raar, dat het vast lekker is.quote:Op woensdag 14 september 2011 22:00 schreef Nallie het volgende:
http://www.arjenkookt.nl/recepten/Pasta-Tandoori-met-banaan.html ?
waarom staat er hier en daar een punt teveel in jouw zinnen?quote:Op woensdag 14 september 2011 22:03 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ik zou er dan eerder patak tandoori.pasta doorheen gooien. Maar het klinkt zo raar, dat het vast lekker is.
Omdat ik op mijn mobiel typ en dan soms een punt typ ipv een spatie.quote:Op woensdag 14 september 2011 22:04 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
waarom staat er hier en daar een punt teveel in jouw zinnen?
Veel mensen noemen het Carbonara als het wit is.quote:Op woensdag 14 september 2011 22:03 schreef Jagärtrut het volgende:
daar is natuurlijk niets carbonara aan, of bedoelde je dat ook niet?
ah, okay. Ik dacht al, wil ze hier nou een punt mee maken?quote:Op woensdag 14 september 2011 22:06 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Omdat ik op mijn mobiel typ en dan soms een punt typ ipv een spatie.
en het is zo lekker, een echte carbonara met veel parmezaanse kaas en wat pancetta. Hoeft er voor mij geen room doorheen, eieren, pasta, parmezaanse kaas en pancetta...quote:Op woensdag 14 september 2011 22:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Veel mensen noemen het Carbonara als het wit is.
Mijn eerste vriendje noemde zijn pastacreatie met creme fraiche en blokjes ham een pasta carbonara. Nu weet ik dat dat het niet echt was
quote:
Het is soms wat puntig, maar dat went wel.quote:Op woensdag 14 september 2011 22:07 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ah, okay. Ik dacht al, wil ze hier nou een punt mee maken?
![]()
![]()
Ik heb niet eens luktenquote:Op woensdag 14 september 2011 22:20 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik.had al spierpijn in mm lukten, het wordt er alleen niet beter op na dit lesje!
hehe, daar spierpijn is mij ook nog nooit gelukt.quote:Op woensdag 14 september 2011 22:27 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik heb niet eens lukten. Dus zal ik er ook wel geen spierpijn in krijgen.
quote:Op woensdag 14 september 2011 22:32 schreef _aurum_ het volgende:
avondeten was mosselen, frietjes met zure mayo en een wit wijntje
quote:Op woensdag 14 september 2011 22:47 schreef MariaEtcetera het volgende:
Nou het was me een gedoe, die krengen versprongen steeds en vernaggelden mijn hele lay-out als ik iets probeerde te veranderenNu terug naar oude vertrouwde
tabjes
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Still a little bit of your face I haven't kissed.
Gamma, twee stukjes pijp, duc(k/t)tape, stukje schuimrubber.quote:Op donderdag 15 september 2011 00:01 schreef Chicolate het volgende:
En stom, ik wilde dat ding van de lidl kopen (optrekstok, hoe tof) maar mijn deur is waarschijnlijk te breed.
Ja ik overweeg inderdaad zelf wat te gaan knutselen. En dan meteen een oplossing te verzinnen voor het 2.10 meter hoge raampje aan de bovenkant waardoor ik straks helemaal niet bij die stok kan komenquote:Op donderdag 15 september 2011 00:21 schreef loveli het volgende:
[..]
Gamma, twee stukjes pijp, duc(k/t)tape, stukje schuimrubber.
Ik heb 5 maanden volledig CB, gedaan. Dus 4 weken op 500 kcal, 5e week 800, dan weer 4 500 etc en de laatste periode eetweekenden, dus 5 dagen 500 kcal en 2 dagen 800 kcalquote:Op donderdag 15 september 2011 07:03 schreef MevrouwPuff het volgende:
Mogge!
Mn wekker stond nog aan op uitslaapdag
Muks, je zegt dat deze hoeveelheden voor jou erg veel zijn, maar normaal at je toch ook niet zo weinig? Of heb je dat CB zo lang gedaan?
Je wordt hard.quote:Op woensdag 14 september 2011 23:12 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik kan het woord kikkererwten wel aan, denk ik.. Maar lief van jullie!
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:54 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik had je verteld over m'n fobie voor kikkers hč? Ik gruwel al van het woord.. Om ooit kikkererwten te eten zal ik over een flinke drempel moeten (en ja, ik weet dat ze niets met de beesten van doen hebben).
.
quote:Wat heb je toch een leuke baard aan de haak geslagen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Drie dagen kamperen naast een sloot vol kikkers heb ik overleefd. Dat heeft geholpen.quote:Op donderdag 15 september 2011 07:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Je wordt hard.
[..]
[..]
Wat heb je toch een leuke baard aan de haak geslagen!
Hoera!quote:Op donderdag 15 september 2011 08:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
Mogge! Straks naar Utrecht voor een hele dag vergaderen. Hoera!
Was hier alcohol bij betrokken?quote:Op donderdag 15 september 2011 08:50 schreef V1z0R het volgende:
Mogguh!
Auw... kan... maar... moeilijk... bewegen... spierpijn...
En kaalOngelukje met de tondeuse gehad
Trusten voor straks XM
Maar je zit niet in dezelfde trein als Vik, dus je kunt niet op haar tas neerploffen.quote:Op donderdag 15 september 2011 08:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
Mogge! Straks naar Utrecht voor een hele dag vergaderen. Hoera!
Nee, een defect opzetstukjequote:Op donderdag 15 september 2011 08:52 schreef Nallie het volgende:
[..]
Was hier alcohol bij betrokken?
quote:Op donderdag 15 september 2011 09:05 schreef Nallie het volgende:
[..]
Ah toe... ik kan wel wat lol gebruiken
Het is zn hoofd hoor!quote:
Just to be sure, laat die foto's maar zitten.quote:Op donderdag 15 september 2011 09:24 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Het is zn hoofd hoor!
toch?!
Fijn dat je bijna vakantie-klaar bent!quote:Op donderdag 15 september 2011 09:25 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Goedemorgen.
Gisteren gehoord dat mijn portfolio prima was, nu vandaag nog de bijbehorende paper schrijven en dan heb ik weer een mastervak afgerond, hurray! Moet wel ook werken van 14:00-00:00, maar dat is eigenlijk alleen oppassen dus kan daar gewoon verder met schrijven.
En dan... ben ik klaar met alles wat ik voor mijn vakantie wilde doen! Hoera-voor-overmorgen-op-vakantie-gaan!
Lijstje voor vandaag:
O: twee sneetjes roggebrood met kaas
L: drie boterhammen met filet americain
T: schaaltje vanilleyoghurt met all-bran
D: mosterdsoep met stokbrood met kruidenboter
T: banaan
1. Is dit te weinig?
2. Filet americain is gezonde keus toch?
Hoofdebstanddeel is vlees, dacht niet dat er mayo in ging.quote:Op donderdag 15 september 2011 09:31 schreef Perruche het volgende:
Ik begrijp niet hoe filet americain gezond kan zijn, dat zit tich boordevol mayonaise...?
Mayo in filet americain? Ik dacht dat het gewoon gemalen vlees was met wat kruiden..quote:Op donderdag 15 september 2011 09:31 schreef Perruche het volgende:
Ik begrijp niet hoe filet americain gezond kan zijn, dat zit tich boordevol mayonaise...?
quote:Verschil tussen ‘steak tartare’ en ‘filet américain’: Mayonaise!
‘Steak tartare’ bevat er geen terwijl mayonaise absoluut noodzakelijk is om ‘filet américain’ te bereiden.
Mooi lijstje MarMar, maar dat zijn die van jou eigenlijk altijd wel!quote:Op donderdag 15 september 2011 09:38 schreef MarMar het volgende:
Oh en lijstje:
O: havermout (eet ik vaak de laatste tijd, lekker warme havermout als ik het koud heb)
T: appel en koffie
L: omelet met veel groente, karnemelk
T: schaaltje fruit
T: komkommer, wortel
D: weet ik nog niet, vanmiddag krijgen we een lading nieuwe groente, even kijken wat daar tussen zit.
T: warme appel met kaneel en yoghurt
Tis kant-en-klare soep-uit-zak ivm eten mee moeten nemen. Maar weinig groente klopt idd, ik maak er stokbroodjes gezond van ipv met kruidenboter (of met allebeiquote:Op donderdag 15 september 2011 09:33 schreef Tinkepink het volgende:
@PPP Mosterdsoep kan zeer calorierijk zijn als het gemaakt is op basis van room. Of je te weinig eet hangt m.i. vooral af van de hoeveelheden. Maarre........ ik mis groente
Ik heb echt altijd trek 's avonds na alleen soep. Zelfs als de soep meer op een eenpansmaaltijd lijktquote:Op donderdag 15 september 2011 10:03 schreef V1z0R het volgende:
Niet wat bij de soep Mo? Denk dat je dan 's avonds zin krijgt in snaaien als je alleen maar soep eet als D...
Nee, de verzadiging van soep is minder dan wanneer je gewoon eet.quote:Op donderdag 15 september 2011 10:17 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik heb echt altijd trek 's avonds na alleen soep. Zelfs als de soep meer op een eenpansmaaltijd lijktHet zal wel psychisch zijn ofzo.
@mo: hoe gaat het eigenlijk verder met het afvallen? Ik zie de laatste tijd wel vaker "magere" lijstjes van je. En ik kan het niet helpen, maar soms moet ik toch denken aan de vorige keer dat je (te) snel afviel door (te) weinig eten
In mijn verbeelding zie jij eruit als Vin Dieselquote:Op donderdag 15 september 2011 10:27 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Nee, de verzadiging van soep is minder dan wanneer je gewoon eet.
Waar loveli het dus ook altijd over heeft met smoothies en shakes...Gisteren na de training een groot bord vol met gebakken aardappels, bruine bonen met zigeunersalade en maggi en 2 speklappen gehad... En om 10 uur toch nog weer trek
Dus blikje makreelfilets gegeten
Even teruglezen.quote:Op donderdag 15 september 2011 10:31 schreef Muis006 het volgende:
In mijn verbeelding zie jij eruit als Vin Dieselmet haar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
Iets met een onwillig opzetstukje. Geen haar.quote:Op donderdag 15 september 2011 10:35 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Geen tijd voor, ik post tussen het studeren door.
Wat was er dan?
quote:Op donderdag 15 september 2011 10:35 schreef V1z0R het volgende:
Met haar![]()
Voor progje haar blijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
Even kort door de bocht: Cornflakes zijn vooral snelle koolhydraten en daarnaast ook mais. In goede muesli zitten meer gezonde stofjes, meer vezels en meer langzame koolhydraten. En als de rozijnen het probleem zijn haal je er toch gewoon een paar uit?quote:Op donderdag 15 september 2011 10:36 schreef Luxuria het volgende:
Iedereen heeft het meestal over muesli eten, maar cornflakes zijn toch ook wel goed?
Daar zitten misschien een paar calorieen meer in per 100g en iets meer koolhydraten, maar minder suikers (dan de muesli die ik had met rozijnen in iig).
Of zit er nu naast? Wat vinden jullie van cornflakes?
'Echte' muesli is gezond, de meeste huidige varianten zitten echter volgepropt met suiker.quote:Op donderdag 15 september 2011 10:36 schreef Luxuria het volgende:
Iedereen heeft het meestal over muesli eten, maar cornflakes zijn toch ook wel goed?
Daar zitten misschien een paar calorieen meer in per 100g en iets meer koolhydraten, maar minder suikers (dan de muesli die ik had met rozijnen in iig).
Of zit er nu naast? Wat vinden jullie van cornflakes?
Oooh.quote:Op donderdag 15 september 2011 10:38 schreef loveli het volgende:
[..]
Iets met een onwillig opzetstukje. Geen haar.
Sozquote:Op donderdag 15 september 2011 10:40 schreef V1z0R het volgende:
[..]
'Echte' muesli is gezond, de meeste huidige varianten zitten echter volgepropt met suiker.
Cornflakes of suikermuesli zit bij mij weinig verschil in.
Muis, haar is foetsie
Ik kreeg van m'n collega's 'Goedemorgen meneer Neuteboom' naar m'n hoofd geslingerdquote:
Oh nee he, ik dacht dat het ging om hoe hoog het aantal suikers van de koolhydraten is, en dat is best laag van cornflakes.quote:Op donderdag 15 september 2011 10:45 schreef Tinkepink het volgende:
Glychemische index cornflakes: 83
Glychemische index muesli: 54
Glychemische index havermout: 48
Hoe lager, hoe beter. Hoe hoger, hoe sneller je trek hebt.
We hebben allemaal wel iets.quote:Op donderdag 15 september 2011 10:45 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Ik kreeg van m'n collega's 'Goedemorgen meneer Neuteboom' naar m'n hoofd geslingerd
Hahaha, maakt niet uit hoor Muis
quote:Op donderdag 15 september 2011 10:45 schreef Tinkepink het volgende:
Naar m'n jeugd. Toen ik nog een klein en lief Goedbijtje was. Braaf aan de brinta 's morgens.quote:
Ha! Dat had ik ookquote:Op donderdag 15 september 2011 10:48 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Oh nee he, ik dacht dat het ging om hoe hoog het aantal suikers van de koolhydraten is, en dat is best laag van cornflakes.
Heb ik gisteren zo'n megagrote doos gekocht, is het eigenlijk toch niet zo goed als ik dacht..![]()
Ik ben net wakker en zit naar dat woord te staren en weet wat dat er wat mis is, maar het duurde wel een minuut voordat ik in de gaten had dat de ene h weg moet.quote:Op donderdag 15 september 2011 10:45 schreef Tinkepink het volgende:
Joe kweezie woeman!quote:Op donderdag 15 september 2011 10:50 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Karton dat 3 weken in een blauwalgsloot heeft liggen weken..
Wie eet hier het eten van z'n huisdier dan? Oh, de voeding van de dieren die we zelf opeten, zeker!quote:Op donderdag 15 september 2011 10:51 schreef loveli het volgende:
Reply getikt, flikkert fok me eruit. Mais is slecht ivm te veel omega 6. Zorgt voor ontstekingsreacties en insuline/suikerschommelingen. Havermout is wel goed, rogge ook. Door mais in diervoeding krijgen we te veel omega6 binnen in verhouding.
Ah, duidelijk!quote:Op donderdag 15 september 2011 10:56 schreef V1z0R het volgende:
Is gewoon de GI * KH percentage * portie, kort door de bocht.
Dus wat je daadwerkelijk binnenkrijgt per portie
Tuinbonen heeft een hoge GI maar laag percentage KH's dus is de GL ook laag.
Ja, dat was 'm! Had ook door dat er iets niet klopte, maar kon er de vinger niet op leggenquote:Op donderdag 15 september 2011 10:51 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik ben net wakker en zit naar dat woord te staren en weet wat dat er wat mis is, maar het duurde wel een minuut voordat ik in de gaten had dat de ene h weg moet.
Bastognekoekenquote:Op donderdag 15 september 2011 11:01 schreef Tinkepink het volgende:
Bastognekoeken in de hoeveelheden hoe ik die eet hebben een hoge GL. En dat is te merken vandaagSuikerhigh én moe, tegelijkertijd
En je blijft dooreten als je eenmaal bent begonnen. Krengen zijn het.quote:Op donderdag 15 september 2011 11:01 schreef Tinkepink het volgende:
Bastognekoeken in de hoeveelheden hoe ik die eet hebben een hoge GL. En dat is te merken vandaagSuikerhigh én moe, tegelijkertijd
^^quote:Op donderdag 15 september 2011 11:04 schreef loveli het volgende:
[..]
En je blijft dooreten als je eenmaal bent begonnen. Krengen zijn het.
Ja. er liggen hier nog twee pakken op me te wachtenquote:Op donderdag 15 september 2011 11:04 schreef loveli het volgende:
[..]
En je blijft dooreten als je eenmaal bent begonnen. Krengen zijn het.
quote:The hobbit you just called fat? He’s skipping 2nd breakfast. The dwarf woman you called ugly? She spends hours braiding her beard so you can differentiate her from a dwarf man. The Uruk-Hai you just killed? He’s been abused by Saruman. See that Gollum creature with the gangly limbs & large eyes? For 500 years the Ring poisoned his mind. That Elf you just made fun of for crying? She just lost her wizard friend to a Balrog. Put this as your status if you’re against bullying in Middle-Earth.
Kleine dingen als kraanleertjes zijn voor eigen rekening, geen idee of de hele kraan voor de huisbaas is. Eerst huisbaas proberen zou ik zeggen.quote:Op donderdag 15 september 2011 11:36 schreef conleche het volgende:
Ow fuck. Draai ik net aan de knop om het badwater te laten weglopen, breekt dat kreng af. Ik heb echt zoooooo een (klusjes)man nodig.
Of is dit een huisbaasding? Ik heb echt geen flauw idee.
lolquote:
quote:Please copy this if you know someone, or have heard of someone who knows someone that may have known someone who knows anyone. If you don't know anyone, or even if you've heard of anyone who doesn't know anyone that doesn't know someone, then still copy this. It's important to spread the message. Oh, and the hearts. ♥♥ Don't forget the freakin' hearts. ♥♥
! die is leukquote:Op donderdag 15 september 2011 11:45 schreef Phaidra het volgende:
[..]
lol
Een FB-vriendinnetje had deze van de week:
[..]
! Die is wel goed!quote:Op donderdag 15 september 2011 11:45 schreef Phaidra het volgende:
Mijn vader, 25 kilo afgevallenquote:Op donderdag 15 september 2011 11:47 schreef Probability het volgende:
Heeft iemand wel eens prodimed gedaan?
Ligt eraan watvoor kraan het is. Maar meest waarschijnlijk is dat het geen los te krijgen onderdeel is en je de hele kraan moet vervangen.quote:Op donderdag 15 september 2011 11:47 schreef conleche het volgende:
Nou ja, het is geen leertje en geen kraan, maar iets er tussenin. Ik wil best zelf een nieuw draaiding halen, maar dat staat natuurlijk in verbinding met de stop. Dus die moet dan zeker ook vervangen? En hoe kom je daar dan bij? /Klusn00b
Check!quote:Op donderdag 15 september 2011 11:45 schreef Phaidra het volgende:
[..]
lol
[..]
Ik zou de huisbaas bellen hoe dat zit. En als je er zelf verantwoordelijk voor bent vragen of je je nog aan bepaalde regels moet houden. En of ze nog tips hebben "want noob"quote:Op donderdag 15 september 2011 11:47 schreef conleche het volgende:
Nou ja, het is geen leertje en geen kraan, maar iets er tussenin. Ik wil best zelf een nieuw draaiding halen, maar dat staat natuurlijk in verbinding met de stop. Dus die moet dan zeker ook vervangen? En hoe kom je daar dan bij? /Klusn00b
Hangt er vanaf of je service kosten betaald denk ik! Of een onderhoudscontract hebt..quote:Op donderdag 15 september 2011 11:36 schreef conleche het volgende:
Ow fuck. Draai ik net aan de knop om het badwater te laten weglopen, breekt dat kreng af. Ik heb echt zoooooo een (klusjes)man nodig.
Of is dit een huisbaasding? Ik heb echt geen flauw idee.
Ik geloof dat ik dat ook zou doen (al zou ik misschien eerst m'n vader bellenquote:Op donderdag 15 september 2011 11:50 schreef Tinkepink het volgende:
Ik zou de huisbaas bellen hoe dat zit. En als je er zelf verantwoordelijk voor bent vragen of je je nog aan bepaalde regels moet houden. En of ze nog tips hebben "want noob"
Toch 7 kilo winstquote:Op donderdag 15 september 2011 11:48 schreef Nallie het volgende:
[..]
Mijn vader, 25 kilo afgevallenEr is nu weer 18 kilo aan
Ja maar het heeft ook met wilskracht te maken. Het lijkt een beetje op dat Cambridge wat Muks deed. Eerst leven op zakjes en supplementen en dan onder begeleiding van de dietiste steeds weer een nieuw voedingsmiddel invoeren. Eerst groente en fruit, daarna vlees en tenslotte alle koolhydraatrijke producten en op zoek naar een nieuw goed en gezond eetpatroon.quote:
Niet helemaal.quote:Op donderdag 15 september 2011 12:00 schreef Nallie het volgende:
[..]
Ja maar het heeft ook met wilskracht te maken. Het lijkt een beetje op dat Cambridge wat Muks deed. Eerst leven op zakjes en supplementen en dan onder begeleiding van de dietiste steeds weer een nieuw voedingsmiddel invoeren. Eerst groente en fruit, daarna vlees en tenslotte alle koolhydraatrijke producten en op zoek naar een nieuw goed en gezond eetpatroon.
Maar ja, als je dan niet van de snaai af kan blijven na afloop. Vicueuze (?) cirkel
Hier nog een, maar heb ook bar weinig te doen... Nog maar 1,5 dag voor mn vakantie. Moest dingen afmaken, maar iets te hard gewerkt denk ikquote:Op donderdag 15 september 2011 12:02 schreef Tinkepink het volgende:
PotverdorieIk schiet voor geen meter op met mijn werk en zit maar te lanterfanten
Vind ik niet tof, want ik vind dat ik gewoon mijn werk moet doen.
70 kilo, dat is meer dan ik ooit gewogen heb!quote:Op donderdag 15 september 2011 12:02 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Niet helemaal.
Toen ik met een hongerdieet (sultana, avondeten, cola light) zo'n 70kg ben verloren, ben ik ook een groot gedeelte van m'n spierkracht verloren. Toen ik daarna gewoon rond de 2000kcal at kwam ik dus weer aan
Mocht je zo gewicht verliezen zou ik ten strengste aanraden flink aan de krachttraining te gaan!
Ik vind lanterfant altijd klinken als een magisch soort olifantquote:Op donderdag 15 september 2011 12:02 schreef Tinkepink het volgende:
PotverdorieIk schiet voor geen meter op met mijn werk en zit maar te lanterfanten
Vind ik niet tof, want ik vind dat ik gewoon mijn werk moet doen.
Ik ben meer dan een loveli afgevallen in 1,5jaarquote:Op donderdag 15 september 2011 12:03 schreef loveli het volgende:
[..]
70 kilo, dat is meer dan ik ooit gewogen heb!
Ja maar de bedoeling is dat je een gezond eetpatroon aanleert en aanhoudt. Sporten was trouwens wel verplicht tijdens het dieet.quote:Op donderdag 15 september 2011 12:03 schreef Nallie het volgende:
[..]
Hier nog een, maar heb ook bar weinig te doen... Nog maar 1,5 dag voor mn vakantie. Moest dingen afmaken, maar iets te hard gewerkt denk ik
Hij is bijna een mij afgevallen! Er zou in dit geval nog wat restafval overblijvenquote:Op donderdag 15 september 2011 12:03 schreef loveli het volgende:
[..]
70 kilo, dat is meer dan ik ooit gewogen heb!
Griptang. Dat en duc(k/t)tape, onmisbaar.quote:Op donderdag 15 september 2011 12:03 schreef conleche het volgende:
Of ik morgen kon terugbellen tijdens het 'spreekuur' van 8 tot 5 over 8. (maar eens een noodoplossing gaat zoeken.)
quote:Op donderdag 15 september 2011 11:51 schreef motorbloempje het volgende:
ik ga zo een avocado eten! Zo!
Ow bummerquote:Op donderdag 15 september 2011 12:07 schreef motorbloempje het volgende:
[..]avocado was niet goed meer
Dat leek me nou net bagger van de bovenste plankquote:Op donderdag 15 september 2011 12:08 schreef Probability het volgende:
'Wie trouwt mijn zoon' is echt een aanrader!!
Die moeder van Elmer zou maar je schoonmoeder zijn! Dramaquote:Op donderdag 15 september 2011 12:08 schreef Probability het volgende:
'Wie trouwt mijn zoon' is echt een aanrader!!
Klopt!quote:Op donderdag 15 september 2011 12:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat leek me nou net bagger van de bovenste plank
Dan maar 'n plakje brie. En zo het huis maar eens aan kant brengen. Morgen naar Nederland, en wil dan woensdag wel in een relatief schoon en opgeruimd huis terecht komenquote:
Ja, drá-má!quote:Op donderdag 15 september 2011 12:10 schreef Rituals het volgende:
[..]
Die moeder van Elmer zou maar je schoonmoeder zijn! Drama.
Dat, no way dat ik dat zou kijkenquote:Op donderdag 15 september 2011 12:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat leek me nou net bagger van de bovenste plank
En 'De Villa'!quote:Op donderdag 15 september 2011 12:12 schreef Nallie het volgende:
[..]
Bijna net zo slecht als: Hotter than my daughter...
Datquote:Op donderdag 15 september 2011 12:15 schreef Nallie het volgende:
[..]
Ik vond de Britse versie stukken beter! Veel platter
Nou.... ik kan m e de Villa van vroeger herinneren, maar ik vind de Nederlandse versie zeker niet onderdoen voor het origineel. Wat een triestheidquote:Op donderdag 15 september 2011 12:15 schreef Nallie het volgende:
[..]
Eerste gedachte: 'Is er ook een Britse versie?quote:Op donderdag 15 september 2011 12:15 schreef Nallie het volgende:
[..]
Ik dus welquote:Op donderdag 15 september 2011 12:03 schreef conleche het volgende:
Dat is het allermoeilijkste bij die zakjesmeuk. De opbouwfase. De meeste mensen houden die zakjes nog wel vol. Je hoeft nergens aan te denken en het hongergevoel valt mee. Maar daarna. Ik ken dus echt niemand bij wie het afgevallen gewicht er af is gebleven.
Of ik morgen kon terugbellen tijdens het 'spreekuur' van 8 tot 5 over 8. (maar eens een noodoplossing gaat zoeken.)
Hoe lang al dan? Ik merk dat het na een jaar of 3 toch lastiger wordt op gewicht te blijven.quote:Op donderdag 15 september 2011 12:20 schreef Muks het volgende:
[..]
Ik dus welEen flink aantal familie leden blijven netjes op gewicht plus een aantal mensen in mijn omgeving.
Ik ben benieuwd! Je doet het onder begeleiding, dus misschien dat dat wat uitmaakt.quote:Op donderdag 15 september 2011 12:20 schreef Muks het volgende:
[..]
Ik dus welEen flink aantal familie leden blijven netjes op gewicht plus een aantal mensen in mijn omgeving.
Dus het kan wel maar ja het is net als bij elk ander : opletten wat erin gaat en daarom heb ik mijzelf met hulp van een dieetist en de kennis die ik heb door mijn achtergrond een heel nieuw, gezond voedingspatroon aangeleerd, nou ja ik ben er mee bezig. Maar heb ik ook de psychologische achtergrond angepakt, ben ik gaan sporten (ja nog steeds 4-5 x per week minimaal)
En tot op heden werkt het prima ! Val nog iets af, maar dat mag, maar spiermassa blijft netjes gelijk, vet neemt nog steeds af.
Het kan best op de dag zelf, maar als het even gestaan heeft in een goed afgesloten pot wordt het vaak wel lekkerder / smeuīger.quote:Op donderdag 15 september 2011 12:28 schreef motorbloempje het volgende:
Iemand hier ervaring met het maken van (dadel)compote? Ik wil voor morgen wat compote maken, en vroeg me af of dat het beste te doen is een dag van te voren en het te laten rusten of dat het ook op de dag zelf kan?
Denk dat begeleiding ook wel helpt inderdaad, toch iemand anders waar je ook verantwoording aan moet afleggen.quote:Op donderdag 15 september 2011 12:31 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd! Je doet het onder begeleiding, dus misschien dat dat wat uitmaakt.![]()
En de theorie van dat gezonde voedingspatroon.....ik denk dat veel mensen dat ook wel weten, maar het gaat vaak mis bij de enorme trek waar je dan tegen moet vechten en dat is niet niks. Dat constante gevecht is bijna niet vol te houden én je komt makkelijker aan dan voorheen.
Het spijt me dat ik wat sceptisch ben en ik hoop dan ook dat ik het bij het verkeerde eind heb. En nogmaals, die begeleiding die je krijgt zou een factor van betekenis kunnen zijn hierin. Geen ervaring mee.
Precies daarom heb ik een paar keer inde week een verwen moment, bewust niet elke dag en ook niet altijd op dezelfde dag. En verder heel afwisselend eten, dus niet elke dag hetzelfde en moest er wat af moeten, dan kan dat makkelijk met een balansdagquote:Op donderdag 15 september 2011 12:59 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Denk dat begeleiding ook wel helpt inderdaad, toch iemand anders waar je ook verantwoording aan moet afleggen.
Als ik kijk naar mensen in m'n omgeving geef ik je gelijk, m'n ma, m'n zus, verscheidene kennissen, allemaal weer aangekomen.![]()
Maar ik ben het dan ook niet eens met hoe hun eetpatroon is. Laatst nog, m'n zus die at niet mee met de rest want ze wou weer wat kilo's kwijt dus at ze een salade i.p.v. normaal avondeten. 's Avonds grijpt ze naar een zak chips dus vroeg ik 'Je wou toch wat kilo's kwijt?', krijg ik als antwoord 'Ja maar ik heb alleen maar een salade gehad vanavond dus kan dit wel', ik:![]()
![]()
![]()
M'n ma die het kopje koffie van 15uur en 20uur een excuus vind om een dikke koek te eten, en ook na elke avondmaaltijd een toetje. Een toetje is toch geen traktatie meer als je het elke dag neemt?Of neem dan gewoon yoghurt, niet vla met fruit en een lading suiker...
quote:Op donderdag 15 september 2011 13:05 schreef V1z0R het volgende:
House IbizaWaar de rest dus vervalt in pulp, maakt Powned in ene een klasse TV-programma
Blijft eeuwige discussie...quote:Op donderdag 15 september 2011 13:35 schreef Tinkepink het volgende:
Het is hier al vaker gezegd Muks. En zonder je te willen demotiveren. Ik bewonder je positieve grondhouding. Ik hoop alleen echt dat het net zo rooskleurig zal verlopen als jij nu lijkt te denken. Zelfs met intensieve begeleiding blijft het lastig. Je begeleiding zit namelijk niet naast je op de momenten dat het moeilijk wordt en zal die gevulde koek dan ook niet uit je handen slaan (bij wijze van spreken).
Je spreekt zo optimistisch over het vervolgtraject dat ik eerlijk gezegd minder vertrouwen heb in een succesvolle afloop dan als je er iets realistischer over zou pratenIk hoop voor je dat ik er naast zit.
jaja alle T's staan er hopelijk al inquote:Op donderdag 15 september 2011 14:28 schreef V1z0R het volgende:
Ik hoef er niets bij te denken Perr!![]()
![]()
![]()
Nee, want ze maakt graag vieze maaltijden voor zichzelfquote:Op donderdag 15 september 2011 14:52 schreef Perruche het volgende:
Ik vind mosselcurry zo vies klinkenis het lekker?
quote:Op donderdag 15 september 2011 14:52 schreef Perruche het volgende:
Ik vind mosselcurry zo vies klinkenis het lekker?
Kan ik me voorstellen. Vindt het al minder fijn als de bak vol zit met baardenquote:Op donderdag 15 september 2011 15:00 schreef Tinkepink het volgende:
Sinds ik in een portie mosselen in iedere schelp een minikrabbetje vond ben ik niet meer zo dol op mosselen
Oh mijn mams maakte vroeger wel zo'n enorme pan mosselen met kruiden enzoquote:Op donderdag 15 september 2011 14:59 schreef Perruche het volgende:
Mosselen zijn wel lekker, maar ik eet ze het liefst klassiek geloof ik, lekker uit de witte wijn... misschien een goed idee voor vrijdag of zaterdag!
Koken en dan bakken met wat knoflook erbijquote:Op donderdag 15 september 2011 15:05 schreef motorbloempje het volgende:
jazou 's moeten vragen hoe ze bereid worden zaterdag aan m'n pa
we haalden ze wel eens bij de visboer vroeger
Ik moest denken aan Murth Mosselquote:Op donderdag 15 september 2011 15:09 schreef Perruche het volgende:
Murgh ik heb het even gehad endezeau, ik ben moe van 2 dagen weg en wil naar huis! nou nog 3 dingen doen en dan morgen verder.
Ik vind sigme wel sexyquote:Op donderdag 15 september 2011 15:17 schreef Perruche het volgende:
Murgh is wat ik ook zeg als ik me murw voel. Dan zeg ik "murgh". En dat is echt heel a-sexy, mijn vriendje zegt dan altijd "boerin" tegen me.
/exit wog.
Gelukkig zit jij niet naast mij en heb ik al menig moeilijk moment gehad en weerstaan !quote:Op donderdag 15 september 2011 13:35 schreef Tinkepink het volgende:
Het is hier al vaker gezegd Muks. En zonder je te willen demotiveren. Ik bewonder je positieve grondhouding. Ik hoop alleen echt dat het net zo rooskleurig zal verlopen als jij nu lijkt te denken. Zelfs met intensieve begeleiding blijft het lastig. Je begeleiding zit namelijk niet naast je op de momenten dat het moeilijk wordt en zal die gevulde koek dan ook niet uit je handen slaan (bij wijze van spreken).
Je spreekt zo optimistisch over het vervolgtraject dat ik eerlijk gezegd minder vertrouwen heb in een succesvolle afloop dan als je er iets realistischer over zou pratenIk hoop voor je dat ik er naast zit.
Check!quote:Op donderdag 15 september 2011 13:34 schreef Probability het volgende:
[..]
En Holland in da Hood
En Diva's draaien door!
Extra hard rijden, ben je eerder weer thuisquote:Op donderdag 15 september 2011 15:45 schreef Chicolate het volgende:
Mijn darmen zijn compleet over de zeik en uiteraard heb ik vanavond rijles.
Denk dat Tink doelde op wat voor de meesten juist het moeilijkst is, niet het aankomen, niet het afvallen, maar het gematigde...quote:Op donderdag 15 september 2011 15:32 schreef Muks het volgende:
[..]
Gelukkig zit jij niet naast mij en heb ik al menig moeilijk moment gehad en weerstaan !
Niet meer BINGEN is al een hele grote overwinning ! Jammer dat jij geen vertrouwen heb, gelukkig heb ik dat zelf wel en ook de mensen om mij heen ! En laat ik het daar nu mee moeten doen !
Het is volgens mij 'gestofzuigd'quote:Op donderdag 15 september 2011 14:54 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb al stofgezogen, boodschappenlijstjes voor hier én in Nederland gemaakt en ben in de verleiding aan het komen om ook te gaan dweilen...
Lijstje klopt al van geen kant meer, overigens, maar neem zo nog wel wat yoghurt en thee![]()
En zijn er mensen die zaterdagmiddag zin hebben in een drankje in Den Haag centrum / op Scheveningen?
Ja, weet ikquote:Op donderdag 15 september 2011 15:56 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Het is volgens mij 'gestofzuigd'![]()
En ik kan niet, want ik heb een tentamen zaterdagScheveningen
Goed punt, daar heb ik laatst ook over nagedacht. Is echt een valkuil, geloof ik meteenquote:Op donderdag 15 september 2011 15:52 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Denk dat Tink doelde op wat voor de meesten juist het moeilijkst is, niet het aankomen, niet het afvallen, maar het gematigde...
Dat is waar alle hulp en aanmoediging langzaam(soms ook heel snel) verdwijnt en je dus uiteindelijk op jezelf bent aangekeken. Waar je dus de aandacht kreeg toen je dik was, al zij het negatief, en de aandacht die je krijgt nu je bent afgevallen, dat zal verdwijnen en je ziet dan bij vele dat die aandacht ook een trigger was om het een of het andere te doen.
Hierdoor vervallen velen in het oude patroon, 'Goh, kom je weer aan? Zonde...', terwijl anderen juist doorslaan met het afvallen, 'Joh, zou je niet eens stoppen met afvallen?'.
Gewicht is bij velen die er moeite mee hebben toch vaak controle/aandacht-gerelateerd.
langetermijnbesparingen zou ik zeggen.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:28 schreef Tinkepink het volgende:
Even voor de spellingsnazi's onder ons. Is het lange termijn besparingen, langetermijn besparingen of langetermijnbesparingen?
quote:Samenstellingen met lange termijn worden als één woord gespeld.
google is afhankelijk van de domheid van de massaquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |