Nou die shake maak ik tot ene halve liter puddingquote:Op woensdag 14 september 2011 17:29 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Nou, zonder gemeen te willen doen: als ik tot 1 uur alleen maar shakes dronk zou mijn maag ook heel blij zijn met iets substantieels.
oh ja, en ik varieer ook graag inderdaad met pasta. Vandaag hadden we met citroen, peper en parmezaanse kaas. Of had ik dat al verteld?quote:Op woensdag 14 september 2011 19:47 schreef Perruche het volgende:
Oh en pasta maak ik altijd Anderssoms ragu, soms bolognese, soms carbpnara, soms bolognese, soms met stoofvlees (dat doen ze in italie ook we'll, in regio veneto), met champignonsuas, met pompoen, met walnoten en gorgonzola...
Hier bijna hetzelfde, alleen begin ik met een drupje olijfolie waarin ik de knoflook en ui even aanzet. Dan doe ik de tomaten er ontveld in stukjes door en meteen al wat kruiden en een paar blaadjes laurier die ik er later weer uithaal. Soms doe ik er nog een scheut rode wijn bij, maar met die basis kan je eigenlijk eindeloos varieren.quote:Op woensdag 14 september 2011 19:53 schreef Muks het volgende:
[..]
Nou die shake maak ik tot ene halve liter puddingdus ehhh das wel heftig vullend, voor mij dan
Kwa pasta begint ik hier met een kilo of anderhalf tomaten (ontveld), wat uien en knoflook die ik laat koken tot ze pap zijn. Vervolgens gaan daar kruiden bij (oregano, verse basilicum, marjolein etc) en laat ik het inkoken. Dit is mijn basis.
Dan rul ik voor 4 personen tartaar of mager gehakt, breng dit op smaak met kruiden naar keuze, voeg paprika, champignons, courgette, prei en wortel toe en laat dit garen tot het beetgaar is.
Dan kook ik pasta en serveer ik de pasta en saus met kaas.
Met gorgonzola vind ik het ook zo geweldigquote:Op woensdag 14 september 2011 20:17 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Oh, of met zalmsnippers, spinazie en gorgonzola.
Dat klinkt wel erg gezond voor The Young Onesquote:Op woensdag 14 september 2011 20:26 schreef V1z0R het volgende:
Kekers heb ik dus nog nooit van gehoordLinzen doen me denken aan The young ones...
Ze aten alleen maar linzenquote:Op woensdag 14 september 2011 20:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat klinkt wel erg gezond voor The Young Ones
lol! Wist ik niet meerquote:
quote:Op woensdag 14 september 2011 20:25 schreef Isabeau het volgende:
sigme, wat zijn kekers en waar haal ik lamsworstjes?
(en nu heb ik zin in port)
SPOILER: niet voor D&D geschiktOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lamsworstjes kan je onder de naam "merguez" halen bij de Turk/NoordAfrikaan/betere slager.
Ik maak ze zelf, dat is ook niet erg ingewikkeld maar er is een vleesmolen met worsttuut bij nodig, lamsgehakt (of je vleesmolen moet ook goed malen, maar dat doet de mijne niet) en alweer een goede slager om darm te kopen.
Biologische slagers hebben vaak lamsworstjes, in Assen zit er een.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
SPOILER: DaD, niet klikken!!!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat sigme ook al zegt dus.
Venus in pocketformaat
Š loveli
Ohh lekker!quote:Op woensdag 14 september 2011 20:47 schreef Tinkepink het volgende:
Vandaag heb ik een onwijs lekkere pasta gemaakt. Tagliatelle met prei, tomaat, ui, gerookte zalm en kruidenkaas.
quote:Op woensdag 14 september 2011 20:37 schreef V1z0R het volgende:
DaD is wat anders aan het doen![]()
Wat zal ze dan een hekel hebben aan Lady Gaga trouwens
SPOILER: niet voor DaDOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Arme Kermit.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
Met gorgonzola, peer en walnootquote:Op woensdag 14 september 2011 20:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Met gorgonzola vind ik het ook zo geweldig
Oh ik dacht dat ze misschien via kleine gaatjes in het plastic naar binnen waren gekropen of uit eitjes kwamen ofzo!quote:Op woensdag 14 september 2011 21:01 schreef sigme het volgende:
Van die hele kleine vliegjes zijn gewoon kloetjes dichte materie die zich groeperen als er gistdampen vrijkomen. Boven een glas port kan je ze ook uit het niets zien verschijnen.
Oh oeps sorry, het was een garpje.quote:Op woensdag 14 september 2011 21:10 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat ze misschien via kleine gaatjes in het plastic naar binnen waren gekropen of uit eitjes kwamen ofzo!![]()
Maar het kan dus geen kwaad? Ik heb het al weggemikt, maar voor de volgende keer![]()
![]()
Mwehe ik dacht al, 'wauw da's maf!'quote:Op woensdag 14 september 2011 21:12 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh oeps sorry, het was een garpje.
Het zijn van die ienieminifruitachtige vliegjes, geen illusies. Ik zou het brood aan de varkens gevoerd hebben.
quote:Op woensdag 14 september 2011 20:33 schreef sigme het volgende:
DankSPOILER: niet voor D&D geschiktOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lamsworstjes kan je onder de naam "merguez" halen bij de Turk/NoordAfrikaan/betere slager.
Ik maak ze zelf, dat is ook niet erg ingewikkeld maar er is een vleesmolen met worsttuut bij nodig, lamsgehakt (of je vleesmolen moet ook goed malen, maar dat doet de mijne niet) en alweer een goede slager om darm te kopen.
Biologische slagers hebben vaak lamsworstjes, in Assen zit er een.Misschien eens in Assen langsfietsen dan, want hier hebben we geen biologische slagers.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Dat klinkt volkomen briljant! Heb je er.al op gegoogled? Fair chance dat het ergens te vinden is.quote:Op woensdag 14 september 2011 19:53 schreef Ewelina het volgende:
Oh, ik maak pasta ook wel eens met creme fraiche, zalm, knoflook en ui (en evt. Japanse wokgroenten) of met zalm, dillesaus, komkommer en tomaat. Of idd carbonara, of met courgette, aubergine, ui, paprika en spekjes. Of een pastasalade met veldsla, garnalen, sweet chilisaus, radijsjes en tomaat.
Mijn tante had ooit een goddelijke pasta gemaakt met banaan en champignons, maar ze heeft het recept niet meer.
daar is natuurlijk niets carbonara aan, of bedoelde je dat ook niet?quote:Op woensdag 14 september 2011 21:12 schreef Muks het volgende:
pasta recepte gevonden, wel voor 1 persoon dus ff aanpassen :
50-75 gr verse pasta naar keuze, beetgaar
kookroomlight (3-4 eetlepels)
knoflook (veeel)
100 gram gerookte kalkoenreepjes
150-200 champignons
pittige kaas
wat stengels bosui
Recept is simpel : pasta beetgaar koken, afgieten en even omspoelen met water, van de rest een saus maken (, gerooktekalkoenreepjes en bosui en champignons kort bakken, kookroom en kaas en basilicum erbij) pasta en kaas erdoor en smullen maar !
Gezondste vreetkick everquote:Op woensdag 14 september 2011 22:00 schreef mille-feuille het volgende:
![]()
Lijstjesdump:
O: koffie verkeerd + smoothie
L: 4x roggebrood met vqr
T: 2x roggebrood met appelstroop
T: thee + gekookt ei
S: pilates
T: halve liter alpro soya bosvruchten en een banaan(vreetkick)
L: volkoren pasta met bolognesesaus ( met ui, wortel, bleekselderij, blik gepelde tomaten, quorngehakt)
Ik zou er dan eerder patak tandoori.pasta doorheen gooien. Maar het klinkt zo raar, dat het vast lekker is.quote:Op woensdag 14 september 2011 22:00 schreef Nallie het volgende:
http://www.arjenkookt.nl/recepten/Pasta-Tandoori-met-banaan.html ?
waarom staat er hier en daar een punt teveel in jouw zinnen?quote:Op woensdag 14 september 2011 22:03 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ik zou er dan eerder patak tandoori.pasta doorheen gooien. Maar het klinkt zo raar, dat het vast lekker is.
Omdat ik op mijn mobiel typ en dan soms een punt typ ipv een spatie.quote:Op woensdag 14 september 2011 22:04 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
waarom staat er hier en daar een punt teveel in jouw zinnen?
Veel mensen noemen het Carbonara als het wit is.quote:Op woensdag 14 september 2011 22:03 schreef Jagärtrut het volgende:
daar is natuurlijk niets carbonara aan, of bedoelde je dat ook niet?
ah, okay. Ik dacht al, wil ze hier nou een punt mee maken?quote:Op woensdag 14 september 2011 22:06 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Omdat ik op mijn mobiel typ en dan soms een punt typ ipv een spatie.
en het is zo lekker, een echte carbonara met veel parmezaanse kaas en wat pancetta. Hoeft er voor mij geen room doorheen, eieren, pasta, parmezaanse kaas en pancetta...quote:Op woensdag 14 september 2011 22:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Veel mensen noemen het Carbonara als het wit is.
Mijn eerste vriendje noemde zijn pastacreatie met creme fraiche en blokjes ham een pasta carbonara. Nu weet ik dat dat het niet echt was
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |