enigste oplossing voor een crisis is oorlogquote:Op woensdag 14 september 2011 14:28 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Waarom zou dit uitlopen op een oorlog? Er valt niks van waarde te halen in de zuidelijke landen en hun leger stelt ook geen reed voor in vergelijking met die van Frankrijk en Duitsland. Duitsland en Frankrijk zullen overigens nooit overgaan tot een invasie omdat het publiek daar niet achter staat, die landen lid zijn van de NAVO en het nog duurder is dan de crisis. En nog een paar grote redenen.
Je hebt er zin in of niet?quote:Op woensdag 14 september 2011 18:20 schreef macca728 het volgende:
[..]
enigste oplossing voor een crisis is oorlog
Jan Kees de Jager heeft een enorm paternalistisch toontje. Hij heeft het nog net niet over "centjes".quote:Op woensdag 14 september 2011 18:31 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik kan daar helemaal niet tegen, hoe hij altijd het volk toespreekt alsof hij het tegen een stel kleuters heeft.
Realiteit is dat het merendeel van NL geen idee heeft waar het over gaat. Als hij het moeilijker zou maken dan was hij weer onbegrijpbaar en verschuilde hij zich achter mooie dure woordjes.quote:Ik kan daar helemaal niet tegen, hoe hij altijd het volk toespreekt alsof hij het tegen een stel kleuters heeft.
Anders begrijpt de PVV het nietquote:Op woensdag 14 september 2011 18:31 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik kan daar helemaal niet tegen, hoe hij altijd het volk toespreekt alsof hij het tegen een stel kleuters heeft.
Ach het ligt eraan. Groot-Brittanie was na WOII financieel kapot, de USSR eigenlijk ook maar die betaalde gewoon niet. En niemand die ze kon dwingen. En Duitsland had geen munt meer, dus ook geen schulden en kreeg een gezellige reset.quote:Op woensdag 14 september 2011 18:26 schreef Glazenmaker het volgende:
Oorlog roeit alleen een generatie jonge mannen uit en maakt een kleine groep mensen heel erg rijk. Top idee. EDIT ik was een gigantische staatsschuld na afloop nog vergeten. Laat die schuld nu net het probleem zijn.
Tja, de Jager gelooft in allerlei sprookjes, dus dit sprookje kun je hem eigenlijk niet erg kwalijk nemen.quote:Op donderdag 15 september 2011 11:43 schreef Cobra4 het volgende:
De Jager verwacht dat Athene terugbetaalt
15 sep. 2011, 08:38
Minister Jan Kees de Jager (Financiën) gaat er nog altijd vanuit dat Griekenland de leningen met rente aan ons land terugbetaalt. ,,Daar ga ik absoluut van uit’’, stelde De Jager donderdagochtend op Radio 1.
De Jager zei dat wanneer het toch mis mocht gaan met Griekenland, ons land een redelijke bescherming geniet via de zogenoemde club van Parijs, dat bemiddelt tussen krediet verstrekkende landen en landen die dat geld niet kunnen terugbetalen. De minister benadrukte wel dat de crisis Nederland ,,linksom of rechtsom’’ geld kost.
In de Tweede Kamer weersprak De Jager woensdagavond opnieuw berichten dat ons land aanstuurt op een faillissement van het noodlijdende Griekenland.
Nederland heeft inmiddels rond de 2,5 miljard euro rechtstreeks overgemaakt aan Griekenland. Dat komt neer op ruim 300 euro per huishouden. Het gaat om een lening, die Griekenland met rente moet terugbetalen. Maar de financiële markten gaan er inmiddels van uit dat het land gaat bezwijken onder zijn schulden. Het geld van de belastingbetaler is volgens De Jager voldoende beschermd.
Bron: www.telegraaf.nl
Je wordt er moedeloos van. Die mentaliteit zal daar wel nooit verdwijnen.quote:Op woensdag 14 september 2011 19:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Net ook weer op het RTL nieuws zo'n reportage in Griekenland. Ze geven het gewoon toe dat ze liegen en bedriegen en de boel oplichten. En wij hadden ze gewoon niet zoveel moeten lenen!!!
Ondertussen word ik er echt moe van. Het is toch al lang duidelijk dat de politiek het hoofd boven water probeert te houden maar dat het schip nou eenmaal behoorlijk snel aan het zinken is. Hoe lang gaan we nog door met deze struisvogelpolitiek?quote:Op donderdag 15 september 2011 11:43 schreef Cobra4 het volgende:
De Jager verwacht dat Athene terugbetaalt
15 sep. 2011, 08:38
Minister Jan Kees de Jager (Financiën) gaat er nog altijd vanuit dat Griekenland de leningen met rente aan ons land terugbetaalt. ,,Daar ga ik absoluut van uit’’, stelde De Jager donderdagochtend op Radio 1.
De Jager zei dat wanneer het toch mis mocht gaan met Griekenland, ons land een redelijke bescherming geniet via de zogenoemde club van Parijs, dat bemiddelt tussen krediet verstrekkende landen en landen die dat geld niet kunnen terugbetalen. De minister benadrukte wel dat de crisis Nederland ,,linksom of rechtsom’’ geld kost.
In de Tweede Kamer weersprak De Jager woensdagavond opnieuw berichten dat ons land aanstuurt op een faillissement van het noodlijdende Griekenland.
Nederland heeft inmiddels rond de 2,5 miljard euro rechtstreeks overgemaakt aan Griekenland. Dat komt neer op ruim 300 euro per huishouden. Het gaat om een lening, die Griekenland met rente moet terugbetalen. Maar de financiële markten gaan er inmiddels van uit dat het land gaat bezwijken onder zijn schulden. Het geld van de belastingbetaler is volgens De Jager voldoende beschermd.
Bron: www.telegraaf.nl
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |