LOLquote:Op dinsdag 13 september 2011 20:12 schreef eight het volgende:
[..]
Dikke onzin. Diegenen die hier beweren dat ze dit vooraf al hadden zien aankomen sporen niet en overschatten zichzelf gruwelijk.
Dit Had Niemand Zien Aankomen!!!!111einzquote:Op dinsdag 13 september 2011 20:12 schreef eight het volgende:
[..]
Dikke onzin. Diegenen die hier beweren dat ze dit vooraf al hadden zien aankomen sporen niet en overschatten zichzelf gruwelijk.
Vraag het de overige partijen maar, als je denkt dat die niet ook simpele onzin roepen. Ze zijn er vast slim en zinnig genoeg om te vertellen hoe 't verder moet.quote:Op woensdag 14 september 2011 10:01 schreef De_Nuance het volgende:
Oké de SP en PVV hebben gelijk gekregen, dat wil ik best toegeven. Maar als je zoveel simpele onzin roept krijg je eens in de zoveel tijd gelijk.
De belangrijkste vraag is echter: wat nu?
Dan is europa kapot gemaakt door de mensen die het zo graag tot een succes wilde maken dat ze niet naar kritiek wilden luisteren.quote:Op woensdag 14 september 2011 10:06 schreef Oud_student het volgende:
Het kon wel eens het failliet van Europa betekenen.
Tuurlijk jongen, als jij iemand leent die diep in de schulden zit, geloof jij hem op je woord als hij je toezegt dat hij alles zal terug betalenquote:Op dinsdag 13 september 2011 20:12 schreef eight het volgende:
[..]
Inderdaad je weet van te voren dat landen als Griekenland, Portugal, alle Oostbloklanden armere landen zijn en dat ze nooit gelijke tred kunnen houden met landen als Nederland en Duitsland.quote:Op woensdag 14 september 2011 10:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan is europa kapot gemaakt door de mensen die het zo graag tot een succes wilde maken dat ze niet naar kritiek wilden luisteren.
Als je de kranten van 10-12 jaar terug ziet, en dan vooral de commentaren en spotprenten, dan zie je de bui al hangen. Het niet voldoen aan de eisen van de EMU van zo'n beetje alle landen behalve Luxemburg en Nederland. De ene schuldverstopnatie die de andere controleert.
Het was destijds al lang duidelijk dat de knoflookstaten niet aan de eisen voldeden, en daar wilde de politiek niets van weten.
als het teveel gaat kosten, krijg je misschien wel weer oorlog.quote:Op woensdag 14 september 2011 11:39 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik ben benieuwd wat dit een gemiddelde Nederlander netto gaat kosten. Rutte hoeven we het niet te vragen in ieder geval.
Iig geval veel meer dan dat we kwijt zouden zijn geweest als we ze vorig jaar al failliet hadden laten gaan.quote:Op woensdag 14 september 2011 11:39 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik ben benieuwd wat dit een gemiddelde Nederlander netto gaat kosten. Rutte hoeven we het niet te vragen in ieder geval.
Heeft niet zozeer te maken met hun lagere BNP per Capita maar alles met de overheidstekorten en staatsschuld van deze landen.quote:Op woensdag 14 september 2011 11:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
Inderdaad je weet van te voren dat landen als Griekenland, Portugal, alle Oostbloklanden armere landen zijn en dat ze nooit gelijke tred kunnen houden met landen als Nederland en Duitsland.
Men wil een verenigd Europa, net als de VS, maar dat kan niet en de mensen willen het ook niet.
Misschien zijn de EU bonzen wel de grote winnaars.quote:Op woensdag 14 september 2011 10:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Dan is europa kapot gemaakt door de mensen die het zo graag tot een succes wilde maken dat ze niet naar kritiek wilden luisteren.
Als je de kranten van 10-12 jaar terug ziet, en dan vooral de commentaren en spotprenten, dan zie je de bui al hangen. Het niet voldoen aan de eisen van de EMU van zo'n beetje alle landen behalve Luxemburg en Nederland. De ene schuldverstopnatie die de andere controleert.
Het was destijds al lang duidelijk dat de knoflookstaten niet aan de eisen voldeden, en daar wilde de politiek niets van weten.
Waar is je bron? Die heb je niet.quote:Op woensdag 14 september 2011 09:44 schreef Harlon het volgende:
[..]
ja want op je 40ste met pensioen gaan is natuurlijk geen toonbeeld van luiheid.
Waarom zouden die cijfers kloppen?quote:Op woensdag 14 september 2011 12:42 schreef Mercer het volgende:
Waar is je bron? Die heb je niet.In Duitsland gaat men vroeger met pensioen.
[ afbeelding ]
Omdat ze van de OECD komen. Waarom zouden die cijfers niet kloppen? Nog een leuke:quote:Op woensdag 14 september 2011 12:47 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Waarom zouden die cijfers kloppen?
Wat nu? Er is maar 1 ding mogelijk en dat is Griekenland failliet laten gaan waarna de rest van de PIIGS in de problemen komen. Die kunnen maar op 1 manier daaruit komen en dat is hoe ze dat altijd al deden en dat is hun munt laten devalueren. Waarom denk je dar er zo'n enorm verschil in waarde was tussen 1 gulden en 1 lire? Omdat ze altijd hun kunt lieten devalueren om de schuld minder waard te laten zijn! Maar dat kan nu niet meer want voor een NL en DU is dat nu ongunstig want je bezittingen worden dan minder waard. Het is echt totale waanzin een muntunie te hebben tussen zulke verschillende landen zonder een politieke unie te hebben. Onmogelijk! En dat zei men al direct bij de invoer ervan.quote:Op woensdag 14 september 2011 10:01 schreef De_Nuance het volgende:
Oké de SP en PVV hebben gelijk gekregen, dat wil ik best toegeven. Maar als je zoveel simpele onzin roept krijg je eens in de zoveel tijd gelijk.
De belangrijkste vraag is echter: wat nu?
Ik moest grinniken.quote:Op woensdag 14 september 2011 11:39 schreef Cracka-ass het volgende:
Nee, volgens mij zit het anders nu ik er nog eens over nadenk. Het loopt via het EFSF. Het EFSF kan zelf geld van de kapitaalmarkt halen, met AAA-rating, omdat de Eurolanden afzonderlijk garant staan voor het EFSF. De lening, die verstrekt wordt in tranches, komt uit het EFSF, maar Nederland staat natuurlijk wel garant voor een deel van die lening omdat Nederland ook deels garant staat voor EFSF.quote:Op woensdag 14 september 2011 07:21 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Volgens mij betreft het 110 miljard euro aan leningen, die in tranches aan de Grieken gegeven zou worden. 4,7 miljard komt voor rekening van Nederland. 65 miljard van die 110 is al overgemaakt. Dus ik neem aan dat NL ook al wat betaald heeft.
Haha. Dit is dan gebaseerd op dezelfde Griekse adminstratiewonder dat de belastingdienst gebruikt zeker?quote:Op woensdag 14 september 2011 12:56 schreef Mercer het volgende:
[..]
Omdat ze van de OECD komen. Waarom zouden die cijfers niet kloppen? Nog een leuke:
[ afbeelding ]
OECD: gemiddeld aantal werkuren per jaar voor geselecteere landen (2008)
quote:Griekenland heeft, net als Nederland een officiële pensioenleeftijd van 65 jaar. Grieken kunnen echter op hun 55ste al met vervroegd pensioen. Dat blijkt uit cijfers van de OESO. In Nederland is het vervroegde pensioen pas vanaf 60 jaar.
Om de gemiddelde pensioenleeftijd, nu dus 61 jaar, omhoog te krijgen, zullen de Grieken of de officiële pensioenleeftijd omhoog moeten brengen, of de leeftijd voor vervroegd pensioen moeten verhogen
Waarom zou dit uitlopen op een oorlog? Er valt niks van waarde te halen in de zuidelijke landen en hun leger stelt ook geen reed voor in vergelijking met die van Frankrijk en Duitsland. Duitsland en Frankrijk zullen overigens nooit overgaan tot een invasie omdat het publiek daar niet achter staat, die landen lid zijn van de NAVO en het nog duurder is dan de crisis. En nog een paar grote redenen.quote:als het teveel gaat kosten, krijg je misschien wel weer oorlog.
of een nog grotere crisis.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |