quote:Op maandag 12 september 2011 17:59 schreef OverRated het volgende:
Niemand denk ik? Dus een enorm pech geval, waarbij de eigenaar van de scooter de schade zelf zal moeten betalen, of jullie zouden het met z'n drieën kunnen betalen.
Ter aanvulling, op de volgende website vond ik nog wat tekst en uitleg:quote:Op maandag 12 september 2011 18:02 schreef -tape- het volgende:
Pech. De eigenaar van de scooter kan het allemaal zelf betalen
Waarom zou ts in godsnaam meebetalen?quote:Op maandag 12 september 2011 17:59 schreef OverRated het volgende:
Niemand denk ik? Dus een enorm pech geval, waarbij de eigenaar van de scooter de schade zelf zal moeten betalen, of jullie zouden het met z'n drieën kunnen betalen.
Weet ik veel, hij lijkt er mee te zittenquote:Op maandag 12 september 2011 18:52 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Waarom zou ts in godsnaam meebetalen?
De eigenaar van de omgevallen fiets heeft pech bedoel jequote:Op maandag 12 september 2011 19:38 schreef Niltag het volgende:
inderdaad, die scooterdude heeft gewoon een keer pech. Jammer joh, je gaat niet langs start en ontvangt geen gratis nieuwe scooter van de verzekering.
Waarom? Die fiets is er toch de oorzaak van dat er schade is ontstaan?quote:Op maandag 12 september 2011 19:38 schreef Niltag het volgende:
inderdaad, die scooterdude heeft gewoon een keer pech. Jammer joh, je gaat niet langs start en ontvangt geen gratis nieuwe scooter van de verzekering.
Juist.quote:Op maandag 12 september 2011 20:50 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Waarom? Die fiets is er toch de oorzaak van dat er schade is ontstaan?
Is toch niet zo lastig?quote:Op maandag 12 september 2011 21:03 schreef Five_Horizons het volgende:
Mja, moet er nog wel aangetoond worden dat het onrechtmatig of toerekenbaar is.
Volgens de OP stond de fiets er eerst.quote:Op maandag 12 september 2011 21:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Is toch niet zo lastig?
Fiets los naast een scooter zetten is kans dat de fiets omvalt tegen scooter.
Goed dan de vraag, staat er duidelijk gemarkeerd dat het een oplaadpunt betreft voor elektrische scooters?quote:Op maandag 12 september 2011 21:07 schreef OverRated het volgende:
[..]
Volgens de OP stond de fiets er eerst.
Scooter naast een losse fiets zetten is kans dat, als de fiets omvalt, het tegen de scooter is. Tel daarbij op dat in Nederland in beginsel ieder zijn eigen schade draagt. Dan is de uitkomst: scootereigenaar betaalt zelf zijn eigen schade. Inderdaad niet zo lastig nee.quote:Op maandag 12 september 2011 21:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Is toch niet zo lastig?
Fiets los naast een scooter zetten is kans dat de fiets omvalt tegen scooter.
Dus als ik mijn fiets op een auto parkeerplaats zet, iemand parkeert zijn auto ernaast, fiets valt om tegen auto heeft de eigenaar van de auto pech?quote:Op maandag 12 september 2011 21:37 schreef r_one het volgende:
[..]
Scooter naast een losse fiets zetten is kans dat, als de fiets omvalt, het tegen de scooter is. Tel daarbij op dat in Nederland in beginsel ieder zijn eigen schade draagt. Dan is de uitkomst: scootereigenaar betaalt zelf zijn eigen schade. Inderdaad niet zo lastig nee.
In beginsel: ja.quote:Op maandag 12 september 2011 21:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dus als ik mijn fiets op een auto parkeerplaats zet, iemand parkeert zijn auto ernaast, fiets valt om tegen auto heeft de eigenaar van de auto pech?
En als dat winkelkarretje nou op de stoep naast een parkeerplek staat?quote:Op maandag 12 september 2011 21:46 schreef r_one het volgende:
[..]
In beginsel: ja.
Case 2: vervang 'fiets' door 'los winkelkarretje' en stel jezelf dezelfde vraag nog eens.
Nou wil ik de plek pal naast een fietsenrek niet onmiddellijk een scooter parkeerplaats noemen dus je vergelijking gaat al mank.
quote:Op maandag 12 september 2011 19:49 schreef hugsy33 het volgende:
ook een beetje vreemd dat diegene zijn fiets NAAST de stalling zet, je gaat toch ook niet naast de plee pot zitten? Maar t zal wel weer een meter dichter bij de ingang zijn geweest
Ik was benieuwd of jij analoog de eigenaar van het winkelwagentje dan ook aansprakelijk wilde houden voor de schade aan de scooter auto.quote:Op maandag 12 september 2011 21:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
En als dat winkelkarretje nou op de stoep naast een parkeerplek staat?
Wat is het verschil?
Net zo logisch als dat je een fiets naast een fietsenrek parkeert als het fietsenrek vol is.quote:Lijkt mij vrij logisch dat je een elektrische scooter bij een oplaadpunt parkeert.
Nee dan klop ik wel aan bij het waarborgfonds.quote:Op maandag 12 september 2011 21:54 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik was benieuwd of jij analoog de eigenaar van het winkelwagentje dan ook aansprakelijk wilde houden voor de schade aan de scooter auto.
Hmja, ligt er ook natuurlijk aan wat de APV te melden heeft in dit geval.quote:Net zo logisch als dat je een fiets naast een fietsenrek parkeert als het fietsenrek vol is.
Helaas keert die alleen uit bij schade door onbekende motorvoertuigen en niet bij winkelwagentjes of fietsen..quote:Op maandag 12 september 2011 21:58 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nee dan klop ik wel aan bij het waarborgfonds.![]()
quote:Op maandag 12 september 2011 22:02 schreef Peter het volgende:
[..]
Helaas keert die alleen uit bij schade door onbekende motorvoertuigen en niet bij winkelwagentjes of fietsen..
Doe dat dan ook in geval van een fiets.quote:Op maandag 12 september 2011 21:58 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nee dan klop ik wel aan bij het waarborgfonds.![]()
Wat denk je nu zelf? Als de fietser zijn fiets parkeert en daarbij de scooter beschadigt, zou hij wel aansprakelijk gehouden kunnen worden.quote:Ik begrijp alleen niet waarom de eigenaar van de fiets, in mijn voorbeeld, niet aansprakelijk zou zijn. Immers, als hij tegen mijn geparkeerde auto aan zou fietsen zou hij gewoon aansprakelijk zijn. Waarin zit het verschil?
Wat hoop je daar voor aanknopingspunten in te vinden?quote:Hmja, ligt er ook natuurlijk aan wat de APV te melden heeft in dit geval.
Maar als diezelfde fiets vervolgens omvalt en de scooter beschadigt dus niet.quote:Op maandag 12 september 2011 22:05 schreef r_one het volgende:
Wat denk je nu zelf? Als de fietser zijn fiets parkeert en daarbij de scooter beschadigt, zou hij wel aansprakelijk gehouden kunnen worden.
Er was plek alleen de fietser was bang voor een slag in zijn wiel.quote:Op maandag 12 september 2011 22:07 schreef Document1 het volgende:
Kan dat bedrijf die fietsenstalling niet uitbreiden als er geen plek is?
Omdatquote:Op maandag 12 september 2011 22:08 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Maar als diezelfde fiets vervolgens omvalt en de scooter beschadigt dus niet.
Waarom niet?
quote:Op maandag 12 september 2011 21:37 schreef r_one het volgende:
in Nederland in beginsel ieder zijn eigen schade draagt.
Het wel of niet verzekerd zijn maakt iemand niet meer of minder schadeplichtig.quote:Op maandag 12 september 2011 22:14 schreef Fer het volgende:
Een scooter is [bold]verplicht[/bold] WA verzekert. Als gedupeerde kun je dan een claim indienen en als je gelijk hebt keert deze uit.
Een fiets heeft niet altijd een AVP, of spreekt deze niet aan. Dan zul je als gedupeerde een advocaat of rechtsbijstand moeten inschakelen.
Goed.quote:
Preciesquote:Op maandag 12 september 2011 22:18 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Goed.
Tenzij dus aangetoond kan worden dat... bla bla.
Tuurlijk kan dat.quote:Op maandag 12 september 2011 22:20 schreef Guppyfriend het volgende:
Had scootermeneer dan niet een allrisk verzekering moeten kiezen, als ie dit wilde voorkomen?
Of kan dat niet bij scooters?
QFTquote:Op maandag 12 september 2011 18:01 schreef Kandijfijn het volgende:
Mensen in Nederland moeten eens gaan leren dat ze soms gewoon pech hebben. Niet alles kan je afschuiven op iemand anders of je verzekering.
Als er tijdens storm een dakpan van m'n huis waait en die op het hoofd van een passant valt dan hoef ik ook niks te betalen.quote:Op maandag 12 september 2011 20:50 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Misschien moet je iets verder in het topic kijken wat ik en anderen al meldden.quote:
Haha iddquote:Op maandag 12 september 2011 18:52 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Waarom zou ts in godsnaam meebetalen?
Want een stalling kan natuurlijk niet vol zijnquote:Op maandag 12 september 2011 19:49 schreef hugsy33 het volgende:
ook een beetje vreemd dat diegene zijn fiets NAAST de stalling zet, je gaat toch ook niet naast de plee pot zitten? Maar t zal wel weer een meter dichter bij de ingang zijn geweest
Wat me nu te binnen schiet: ook apart dat de scooter zo makkelijk omvalt, niet? Een beetje fatsoenlijk geparkeerde scooter valt echt niet om van een omvallende fiets. Conclusie ...quote:Op maandag 12 september 2011 17:57 schreef Sjoerd102 het volgende:
in zijn val ook dat de scooter omvalt.
Dat dacht ik in 1e instantie ook, maar stond er van te kijk hoe ligt zo'n scooter was.quote:Op dinsdag 13 september 2011 02:30 schreef r_one het volgende:
[..]
Wat me nu te binnen schiet: ook apart dat de scooter zo makkelijk omvalt, niet? Een beetje fatsoenlijk geparkeerde scooter valt echt niet om van een omvallende fiets. Conclusie ...
Haha idd, heb zelf een scooter en die dingen vallen af en toe gewoon om, zeker hier in de randstad. Fiets valt om, als het flink stormt zorgt het windscherm er wel voor dat hij omvalt. Ben al lang blij dat iemand met zijn dronken kop niet geprobeerd heeft hem in de gracht te duwen of zo.quote:Op dinsdag 13 september 2011 09:39 schreef noutie het volgende:
Ts is wel lief, ik had de scooter misschien nog wel opgepakt. Maar zo'n mail van de receptie... Dat ie opdondert met zijn scooter. Zoals gezegd, dikke pech voor de scooteraar.
Wat is er mis met buigende banden?quote:Op donderdag 15 september 2011 11:08 schreef Roces18 het volgende:
en niemand is verplicht om zijn fiets in een fietsenstalling te zetten waar je banden altijd buigen
Is dat zo? Damn, dan had ik dus gewoon tegen de buurvrouw kunnen zeggen dat het haar probleem was dat mijn fiets tegen haar auto gevallen is. Mijn standaard functioneer immers naar behoren...quote:Op donderdag 15 september 2011 11:08 schreef Roces18 het volgende:
De eigenaar van de fiets is ook niet aansprakelijk tenzij hij gebreken aan zijn fiets heeft. Zoals een standaard dat elke keer losschiet waardoor de fiets omvalt.
Kijk daar anders eens naar,
en niemand is verplicht om zijn fiets in een fietsenstalling te zetten waar je banden altijd buigen
Als ik m'n fiets ergens neerzet en deze valt veel later door bijvoorbeeld wind tegen een scooter aan die hierdoor omvalt is het gewoon dikke pech voor de scootermeneer. Niet in alle situaties is een persoon 'schuldig'.quote:Op maandag 12 september 2011 20:50 schreef Five_Horizons het volgende:
Lees even verderquote:Op donderdag 15 september 2011 13:10 schreef Catbert het volgende:
[..]
Als ik m'n fiets ergens neerzet en deze valt veel later door bijvoorbeeld wind tegen een scooter aan die hierdoor omvalt is het gewoon dikke pech voor de scootermeneer. Niet in alle situaties is een persoon 'schuldig'.
Ja, zat te slapen en had niet door dat er een 2e pagina wasquote:Op donderdag 15 september 2011 13:17 schreef Five_Horizons het volgende:
Lees even verderer wordt namelijk weleens iets aangevuld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |