abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101864168
Het volgende is het geval.
Op mijn werk is een fietsenstalling (dit type: )
Deze zal circa een meter of 2,5 lang zijn.
Aan de rechterzijde staat een fiets niet in de rekken, en daarnaast een elektrische scooter aan het oplaadpunt.

Als ik op maandagmorgen aan kom fietsen is er nog 1 plekje aan de linkerzijde van het rek vrij om de fiets te stallen.

Op het moment dat ik mijn fiets op slot wil zetten hoor ik aan de andere kant de fiets die niet in de rekken staat omvallen, verschrikt kijk ik op en zie in zijn val ook dat de scooter omvalt.

Ik raap de omgevallen fiets en scooter op, en constateer gehaast dat er op het eerste oog geen schade is aan zowel fiets als scooter, en loop naar mijn werkplek.

3 dagen later ontvangen we van de receptie een mail. Er is een op maandag een scooter omgevallen, en er schade (oa scheur in kappen en het knipperlicht kapot). Als de ‘dader’ zich niet meldt zullen er camerabeelden opgevraagd worden.

Hierop meldt ik me bij de receptie met mijn kant van het verhaal. (ik zet mijn fiets in stalling en door onbekende oorzaak valt een fiets die niet in de rekken staat om tegen de scooter).
De receptie beschouwd me dan ook als ooggetuige en niet als veroorzaker.

Dit verhaal wordt ook gemeld de eigenaar van de scooter die even later bij mij komt om te vragen of eea via mijn verzekering vergoed kan worden.
Ik blijf bij mijn standpunt dat degene die zijn fiets niet in de rekken heeft gezet de schuldige is.

Helaas blijken er geen camerabeelden te bestaan, en moeten we maar zelf uitzoeken wie de eigenaar van de fiets is.

Het bedrijf zegt niet aansprakelijk hier voor te zijn.
De eigenaar van de scooter krijgt van zijn verzekering niks uitgekeerd omdat hij WA verzekerd is.
Mijn verzekering wil ook niet uitkeren omdat niet mijn fiets is omgevallen.

Na lang zoeken hebben we de eigenaar van de fiets kunnen traceren. Hij geeft aan dat hij niet schuld is omdat A: hij niet verplicht is om de fiets in de rekken te stallen, B: de scooter er nog niet stond toen hij zijn fiets er neerzette. Hij voelt zich ook niet als schuldige.

Wie is er volgens de geleerde hier verantwoordelijk voor de schade?
Net efkes anges
pi_101864243
Niemand denk ik? Dus een enorm pech geval, waarbij de eigenaar van de scooter de schade zelf zal moeten betalen, of jullie zouden het met z'n drieën kunnen betalen.
pi_101864300
Mensen in Nederland moeten eens gaan leren dat ze soms gewoon pech hebben. Niet alles kan je afschuiven op iemand anders of je verzekering.
pi_101864380
Pech. De eigenaar van de scooter kan het allemaal zelf betalen :)
  maandag 12 september 2011 @ 18:03:17 #5
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_101864400
quote:
2s.gif Op maandag 12 september 2011 17:59 schreef OverRated het volgende:
Niemand denk ik? Dus een enorm pech geval, waarbij de eigenaar van de scooter de schade zelf zal moeten betalen, of jullie zouden het met z'n drieën kunnen betalen.
It was an opportunity to honour our memories and to make room for new ones
pi_101865293
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 18:02 schreef -tape- het volgende:
Pech. De eigenaar van de scooter kan het allemaal zelf betalen :)
Ter aanvulling, op de volgende website vond ik nog wat tekst en uitleg:

http://auto-en-vervoer.in(...)aait-er-voor-op.html
History can't change the past, the future can.
pi_101866187
De eigenaar van de fiets is aansprakelijk.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_101866354
quote:
2s.gif Op maandag 12 september 2011 17:59 schreef OverRated het volgende:
Waarom zou ts in godsnaam meebetalen?
pi_101869116
inderdaad, die scooterdude heeft gewoon een keer pech. Jammer joh, je gaat niet langs start en ontvangt geen gratis nieuwe scooter van de verzekering.
pi_101869510
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2011 18:52 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Weet ik veel, hij lijkt er mee te zitten :') Ik had die scooter gast gewoon zelf laten betalen.
pi_101871862
TS moet zich er gewoon niet meer mee bemoeien.
Hij heeft die fiets niet omgegooid en heeft bij de receptie al zijn verhaal verteld.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_101872596
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 19:38 schreef Niltag het volgende:
inderdaad, die scooterdude heeft gewoon een keer pech. Jammer joh, je gaat niet langs start en ontvangt geen gratis nieuwe scooter van de verzekering.
De eigenaar van de omgevallen fiets heeft pech bedoel je
pi_101873277
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 19:38 schreef Niltag het volgende:
Waarom? Die fiets is er toch de oorzaak van dat er schade is ontstaan?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_101873864
quote:
14s.gif Op maandag 12 september 2011 20:50 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Juist.
Gewoon een gevalletje AVP dit.
pi_101874142
Mja, moet er nog wel aangetoond worden dat het onrechtmatig of toerekenbaar is.
pi_101874355
quote:
14s.gif Op maandag 12 september 2011 21:03 schreef Five_Horizons het volgende:
Mja, moet er nog wel aangetoond worden dat het onrechtmatig of toerekenbaar is.
Is toch niet zo lastig?
Fiets los naast een scooter zetten is kans dat de fiets omvalt tegen scooter.
pi_101874450
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 21:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Is toch niet zo lastig?
Volgens de OP stond de fiets er eerst.
pi_101874696
quote:
2s.gif Op maandag 12 september 2011 21:07 schreef OverRated het volgende:

[..]

Volgens de OP stond de fiets er eerst.
Goed dan de vraag, staat er duidelijk gemarkeerd dat het een oplaadpunt betreft voor elektrische scooters?
pi_101876607
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 21:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Is toch niet zo lastig?
Scooter naast een losse fiets zetten is kans dat, als de fiets omvalt, het tegen de scooter is. Tel daarbij op dat in Nederland in beginsel ieder zijn eigen schade draagt. Dan is de uitkomst: scootereigenaar betaalt zelf zijn eigen schade. Inderdaad niet zo lastig nee.
pi_101876967
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 21:37 schreef r_one het volgende:

[..]

Scooter naast een losse fiets zetten is kans dat, als de fiets omvalt, het tegen de scooter is. Tel daarbij op dat in Nederland in beginsel ieder zijn eigen schade draagt. Dan is de uitkomst: scootereigenaar betaalt zelf zijn eigen schade. Inderdaad niet zo lastig nee.
Dus als ik mijn fiets op een auto parkeerplaats zet, iemand parkeert zijn auto ernaast, fiets valt om tegen auto heeft de eigenaar van de auto pech?
pi_101877192
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 21:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dus als ik mijn fiets op een auto parkeerplaats zet, iemand parkeert zijn auto ernaast, fiets valt om tegen auto heeft de eigenaar van de auto pech?
In beginsel: ja.
Case 2: vervang 'fiets' door 'los winkelkarretje' en stel jezelf dezelfde vraag nog eens.

Nou wil ik de plek pal naast een fietsenrek niet onmiddellijk een scooter parkeerplaats noemen dus je vergelijking gaat al mank.
pi_101877418
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 21:46 schreef r_one het volgende:

[..]

In beginsel: ja.
Case 2: vervang 'fiets' door 'los winkelkarretje' en stel jezelf dezelfde vraag nog eens.

Nou wil ik de plek pal naast een fietsenrek niet onmiddellijk een scooter parkeerplaats noemen dus je vergelijking gaat al mank.
En als dat winkelkarretje nou op de stoep naast een parkeerplek staat?

Wat is het verschil?

Lijkt mij vrij logisch dat je een elektrische scooter bij een oplaadpunt parkeert. :)
pi_101877454
tsja persoon van 'losse'fiets vertelde dat hij dit altijd deed om schade (slag in wiel) te voorkomen.
plek is zelfs verder van deur verwijderd van stalling maar oplaadpunt is ruim bemeten (kunnen zelfs 2/3 scooters naast elkaar staan)
Net efkes anges
  maandag 12 september 2011 @ 21:50:30 #24
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_101877458
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 19:49 schreef hugsy33 het volgende:
ook een beetje vreemd dat diegene zijn fiets NAAST de stalling zet, je gaat toch ook niet naast de plee pot zitten? Maar t zal wel weer een meter dichter bij de ingang zijn geweest :')
:') :')
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_101877705
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 21:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

En als dat winkelkarretje nou op de stoep naast een parkeerplek staat?

Wat is het verschil?
Ik was benieuwd of jij analoog de eigenaar van het winkelwagentje dan ook aansprakelijk wilde houden voor de schade aan de scooter auto.
quote:
Lijkt mij vrij logisch dat je een elektrische scooter bij een oplaadpunt parkeert. :)
Net zo logisch als dat je een fiets naast een fietsenrek parkeert als het fietsenrek vol is.
pi_101878012
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 21:54 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik was benieuwd of jij analoog de eigenaar van het winkelwagentje dan ook aansprakelijk wilde houden voor de schade aan de scooter auto.

Nee dan klop ik wel aan bij het waarborgfonds. :)

Ik begrijp alleen niet waarom de eigenaar van de fiets, in mijn voorbeeld, niet aansprakelijk zou zijn. Immers, als hij tegen mijn geparkeerde auto aan zou fietsen of hij lazert met fiets en al om tegen mijn auto zou hij gewoon aansprakelijk zijn. Waarin zit het verschil?

[..]
quote:
Net zo logisch als dat je een fiets naast een fietsenrek parkeert als het fietsenrek vol is.
Hmja, ligt er ook natuurlijk aan wat de APV te melden heeft in dit geval.
pi_101878142
Ik rijd weleens een elec. scooter, die is letterlijk loodzwaar. Knappe fiets wil die hem om krijgen. Scooter eigenaar heeft in dit geval gewoon pech :) Hij heeft geen all-risk, enige wat rest is een advocaat of rechtsbijstand inschakelen.
.
pi_101878291
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 21:58 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Helaas keert die alleen uit bij schade door onbekende motorvoertuigen en niet bij winkelwagentjes of fietsen..
dag
pi_101878409
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 22:02 schreef Peter het volgende:

[..]

Helaas keert die alleen uit bij schade door onbekende motorvoertuigen en niet bij winkelwagentjes of fietsen..
:X
:|W

Je hebt gelijk, tijd voor c_/
pi_101878493
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 21:58 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Doe dat dan ook in geval van een fiets. :')
quote:
Ik begrijp alleen niet waarom de eigenaar van de fiets, in mijn voorbeeld, niet aansprakelijk zou zijn. Immers, als hij tegen mijn geparkeerde auto aan zou fietsen zou hij gewoon aansprakelijk zijn. Waarin zit het verschil?
Wat denk je nu zelf? Als de fietser zijn fiets parkeert en daarbij de scooter beschadigt, zou hij wel aansprakelijk gehouden kunnen worden.
quote:
Hmja, ligt er ook natuurlijk aan wat de APV te melden heeft in dit geval.
Wat hoop je daar voor aanknopingspunten in te vinden? :?
Wat heeft een APV te maken met een geschil tussen 2 civiele partijen? :?
pi_101878628
Kan dat bedrijf die fietsenstalling niet uitbreiden als er geen plek is?
pi_101878759
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 22:05 schreef r_one het volgende:

Wat denk je nu zelf? Als de fietser zijn fiets parkeert en daarbij de scooter beschadigt, zou hij wel aansprakelijk gehouden kunnen worden.

Maar als diezelfde fiets vervolgens omvalt en de scooter beschadigt dus niet.
Waarom niet?
pi_101878808
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 22:07 schreef Document1 het volgende:
Kan dat bedrijf die fietsenstalling niet uitbreiden als er geen plek is?
Er was plek alleen de fietser was bang voor een slag in zijn wiel.
pi_101878918
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 22:08 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Maar als diezelfde fiets vervolgens omvalt en de scooter beschadigt dus niet.
Waarom niet?
Omdat
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 21:37 schreef r_one het volgende:
in Nederland in beginsel ieder zijn eigen schade draagt.
pi_101879089
Een scooter is [bold]verplicht[/bold] WA verzekert. Als gedupeerde kun je dan een claim indienen en als je gelijk hebt keert deze uit.

Een fiets heeft niet altijd een AVP, of spreekt deze niet aan. Dan zul je als gedupeerde een advocaat of rechtsbijstand moeten inschakelen.
.
pi_101879197
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 22:14 schreef Fer het volgende:
Een scooter is [bold]verplicht[/bold] WA verzekert. Als gedupeerde kun je dan een claim indienen en als je gelijk hebt keert deze uit.

Een fiets heeft niet altijd een AVP, of spreekt deze niet aan. Dan zul je als gedupeerde een advocaat of rechtsbijstand moeten inschakelen.
Het wel of niet verzekerd zijn maakt iemand niet meer of minder schadeplichtig.
pi_101879369
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 22:11 schreef r_one het volgende:

[..]

Omdat

[..]

Goed.
Tenzij dus aangetoond kan worden dat... bla bla. :)
pi_101879522
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 22:18 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Goed.
Tenzij dus aangetoond kan worden dat... bla bla. :)
Precies :Y
  Moderator maandag 12 september 2011 @ 22:20:54 #39
155227 crew  Guppy
dus
pi_101879526
Had scootermeneer dan niet een allrisk verzekering moeten kiezen, als ie dit wilde voorkomen?
Of kan dat niet bij scooters?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_101879709
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 22:20 schreef Guppyfriend het volgende:
Had scootermeneer dan niet een allrisk verzekering moeten kiezen, als ie dit wilde voorkomen?
Of kan dat niet bij scooters?
Tuurlijk kan dat.
Zolang je maar betaald.
pi_101879860
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 22:20 schreef r_one het volgende:

[..]

Precies :Y
Weer wat geleerd. ^O^
pi_101880027
Ik zeg niks over schadeplichtig. Ik vertel alleen dat het makkelijker is te claimen van WA verzekering, dan van een persoon/avp. Zonder advocaat in te schakelen.
.
  maandag 12 september 2011 @ 23:28:11 #43
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_101883436
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 18:01 schreef Kandijfijn het volgende:
Mensen in Nederland moeten eens gaan leren dat ze soms gewoon pech hebben. Niet alles kan je afschuiven op iemand anders of je verzekering.
QFT
  maandag 12 september 2011 @ 23:53:06 #44
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_101884783
quote:

[..]

Als er tijdens storm een dakpan van m'n huis waait en die op het hoofd van een passant valt dan hoef ik ook niks te betalen.
Regel bij schadevergoeding is dat er sprake moet zijn van toerekenbaarheid. Als ik ergens een fiets neerzet en die fiets waait om en valt tegen een scooter dan is daar helemaal niks toerekenbaar aan. Je kunt niet verwachten dat ik een fiets met 10 kettingen en spandraden vastzet zodat hij geen kant op kan.

Gewoon pech dus, die scootergast had z'n scooter binnen moeten stallen ofzo als hij dit wilde voorkomen.

edit; en al helemaal omdat die fiets er eerder stond; die scootergast had kunnen weten dat de kans bestond dat die fiets zou omwaaien en zn dure scootie zou beschadigen. Dat kun je de fietseigenaar niet kwalijk nemen.
We zullen zien, zei de blinde.
pi_101884884
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2011 23:53 schreef Doodloper het volgende:

[..]
*al verteld verhaal*
Misschien moet je iets verder in het topic kijken wat ik en anderen al meldden. :)
  maandag 12 september 2011 @ 23:55:59 #46
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_101884922
of op pagina #2 klikken, sorry :')

oh en pagina #1 goed lezen ;( bedtijd dus..
We zullen zien, zei de blinde.
pi_101885456
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2011 18:52 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Haha idd
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 19:49 schreef hugsy33 het volgende:
ook een beetje vreemd dat diegene zijn fiets NAAST de stalling zet, je gaat toch ook niet naast de plee pot zitten? Maar t zal wel weer een meter dichter bij de ingang zijn geweest :')
Want een stalling kan natuurlijk niet vol zijn
pi_101885597
Ik zie dit als volgt voor mij!

1. Fietser komt aanrijden er is geen plaats meer in het fietsenrek maar wel ernaast,fietser zet fiets neer naast fietsenrek nadat de fietser is verdwenen komt de bestuurder van de brommer er aan en zet zijn brommer neer bij het oplaadpunt (en naast de losse fiets)

2. Er komt iemand die zijn fiets uit het rek haalt en weg rijd,nu is er een plaatsje vrij gekomen waar fietser 2 (onze man aan komt) en zijn fiets in het rek parkeert,fiets aan andere kant is topzwaar en valt om en veroorzaakt de schade.

Ergo geen van de bestuurders is volgens mij aansprakelijk omdat er geen opzet in het spel is en de fiets eenvoudig de wet van de zwaartekracht volgde,dus gevalletje stomme pech.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_101888463
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 17:57 schreef Sjoerd102 het volgende:
in zijn val ook dat de scooter omvalt.
Wat me nu te binnen schiet: ook apart dat de scooter zo makkelijk omvalt, niet? Een beetje fatsoenlijk geparkeerde scooter valt echt niet om van een omvallende fiets. Conclusie ...
pi_101888685
De fabrikant van de stoeptegels waar het fietsenrek op stond is aansprakelijk
En dat kan zomaar.....?
pi_101889146
quote:
3s.gif Op dinsdag 13 september 2011 02:30 schreef r_one het volgende:

[..]

Wat me nu te binnen schiet: ook apart dat de scooter zo makkelijk omvalt, niet? Een beetje fatsoenlijk geparkeerde scooter valt echt niet om van een omvallende fiets. Conclusie ...
Dat dacht ik in 1e instantie ook, maar stond er van te kijk hoe ligt zo'n scooter was.
Is natuurlijk ook veel plastic op zo'n ding.
Net efkes anges
pi_101890699
Ts is wel lief, ik had de scooter misschien nog wel opgepakt. Maar zo'n mail van de receptie... Dat ie opdondert met zijn scooter. Zoals gezegd, dikke pech voor de scooteraar.
pi_101969610
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 09:39 schreef noutie het volgende:
Ts is wel lief, ik had de scooter misschien nog wel opgepakt. Maar zo'n mail van de receptie... Dat ie opdondert met zijn scooter. Zoals gezegd, dikke pech voor de scooteraar.
Haha idd, heb zelf een scooter en die dingen vallen af en toe gewoon om, zeker hier in de randstad. Fiets valt om, als het flink stormt zorgt het windscherm er wel voor dat hij omvalt. Ben al lang blij dat iemand met zijn dronken kop niet geprobeerd heeft hem in de gracht te duwen of zo.

Wat voor ongelooflijke zeikerd ben je als je hierover een mail rond gaat sturen, zal wel zo'n chinese scooter zijn waar bij de eerste de beste val een gat in de kappen zit.
pi_101970127
Claimgedrag van sommige Nederlanders :')
pi_101970141
De eigenaar van de fiets is ook niet aansprakelijk tenzij hij gebreken aan zijn fiets heeft. Zoals een standaard dat elke keer losschiet waardoor de fiets omvalt.

Kijk daar anders eens naar,

en niemand is verplicht om zijn fiets in een fietsenstalling te zetten waar je banden altijd buigen :')
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_101970432
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 11:08 schreef Roces18 het volgende:
en niemand is verplicht om zijn fiets in een fietsenstalling te zetten waar je banden altijd buigen :')
Wat is er mis met buigende banden? :?
  Licht Ontvlambaar donderdag 15 september 2011 @ 11:37:13 #57
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_101970947
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 11:08 schreef Roces18 het volgende:
De eigenaar van de fiets is ook niet aansprakelijk tenzij hij gebreken aan zijn fiets heeft. Zoals een standaard dat elke keer losschiet waardoor de fiets omvalt.

Kijk daar anders eens naar,

Is dat zo? Damn, dan had ik dus gewoon tegen de buurvrouw kunnen zeggen dat het haar probleem was dat mijn fiets tegen haar auto gevallen is. Mijn standaard functioneer immers naar behoren...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 15 september 2011 @ 13:10:31 #58
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_101973662
quote:
Als ik m'n fiets ergens neerzet en deze valt veel later door bijvoorbeeld wind tegen een scooter aan die hierdoor omvalt is het gewoon dikke pech voor de scootermeneer. Niet in alle situaties is een persoon 'schuldig'.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_101973831
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 13:10 schreef Catbert het volgende:

[..]

Als ik m'n fiets ergens neerzet en deze valt veel later door bijvoorbeeld wind tegen een scooter aan die hierdoor omvalt is het gewoon dikke pech voor de scootermeneer. Niet in alle situaties is een persoon 'schuldig'.
Lees even verder :) er wordt namelijk weleens iets aangevuld.
  donderdag 15 september 2011 @ 13:32:07 #60
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_101974299
Die vlinder in zuid amerika die met zijn fladdervleugeltjes de wind liet waaien die uiteindelijk volgens de chaostheorie de fiets omverblies, die schurk moeten jullie juridisch aanpakken!
Kutbeest! }:|
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  donderdag 15 september 2011 @ 13:45:50 #61
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_101974701
quote:
14s.gif Op donderdag 15 september 2011 13:17 schreef Five_Horizons het volgende:
Lees even verder :) er wordt namelijk weleens iets aangevuld.
Ja, zat te slapen en had niet door dat er een 2e pagina was :)
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')