quote:Op maandag 12 september 2011 17:59 schreef OverRated het volgende:
Niemand denk ik? Dus een enorm pech geval, waarbij de eigenaar van de scooter de schade zelf zal moeten betalen, of jullie zouden het met z'n drieën kunnen betalen.
Ter aanvulling, op de volgende website vond ik nog wat tekst en uitleg:quote:Op maandag 12 september 2011 18:02 schreef -tape- het volgende:
Pech. De eigenaar van de scooter kan het allemaal zelf betalen
Waarom zou ts in godsnaam meebetalen?quote:Op maandag 12 september 2011 17:59 schreef OverRated het volgende:
Niemand denk ik? Dus een enorm pech geval, waarbij de eigenaar van de scooter de schade zelf zal moeten betalen, of jullie zouden het met z'n drieën kunnen betalen.
Weet ik veel, hij lijkt er mee te zittenquote:Op maandag 12 september 2011 18:52 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Waarom zou ts in godsnaam meebetalen?
De eigenaar van de omgevallen fiets heeft pech bedoel jequote:Op maandag 12 september 2011 19:38 schreef Niltag het volgende:
inderdaad, die scooterdude heeft gewoon een keer pech. Jammer joh, je gaat niet langs start en ontvangt geen gratis nieuwe scooter van de verzekering.
Waarom? Die fiets is er toch de oorzaak van dat er schade is ontstaan?quote:Op maandag 12 september 2011 19:38 schreef Niltag het volgende:
inderdaad, die scooterdude heeft gewoon een keer pech. Jammer joh, je gaat niet langs start en ontvangt geen gratis nieuwe scooter van de verzekering.
Juist.quote:Op maandag 12 september 2011 20:50 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Waarom? Die fiets is er toch de oorzaak van dat er schade is ontstaan?
Is toch niet zo lastig?quote:Op maandag 12 september 2011 21:03 schreef Five_Horizons het volgende:
Mja, moet er nog wel aangetoond worden dat het onrechtmatig of toerekenbaar is.
Volgens de OP stond de fiets er eerst.quote:Op maandag 12 september 2011 21:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Is toch niet zo lastig?
Fiets los naast een scooter zetten is kans dat de fiets omvalt tegen scooter.
Goed dan de vraag, staat er duidelijk gemarkeerd dat het een oplaadpunt betreft voor elektrische scooters?quote:Op maandag 12 september 2011 21:07 schreef OverRated het volgende:
[..]
Volgens de OP stond de fiets er eerst.
Scooter naast een losse fiets zetten is kans dat, als de fiets omvalt, het tegen de scooter is. Tel daarbij op dat in Nederland in beginsel ieder zijn eigen schade draagt. Dan is de uitkomst: scootereigenaar betaalt zelf zijn eigen schade. Inderdaad niet zo lastig nee.quote:Op maandag 12 september 2011 21:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Is toch niet zo lastig?
Fiets los naast een scooter zetten is kans dat de fiets omvalt tegen scooter.
Dus als ik mijn fiets op een auto parkeerplaats zet, iemand parkeert zijn auto ernaast, fiets valt om tegen auto heeft de eigenaar van de auto pech?quote:Op maandag 12 september 2011 21:37 schreef r_one het volgende:
[..]
Scooter naast een losse fiets zetten is kans dat, als de fiets omvalt, het tegen de scooter is. Tel daarbij op dat in Nederland in beginsel ieder zijn eigen schade draagt. Dan is de uitkomst: scootereigenaar betaalt zelf zijn eigen schade. Inderdaad niet zo lastig nee.
In beginsel: ja.quote:Op maandag 12 september 2011 21:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dus als ik mijn fiets op een auto parkeerplaats zet, iemand parkeert zijn auto ernaast, fiets valt om tegen auto heeft de eigenaar van de auto pech?
En als dat winkelkarretje nou op de stoep naast een parkeerplek staat?quote:Op maandag 12 september 2011 21:46 schreef r_one het volgende:
[..]
In beginsel: ja.
Case 2: vervang 'fiets' door 'los winkelkarretje' en stel jezelf dezelfde vraag nog eens.
Nou wil ik de plek pal naast een fietsenrek niet onmiddellijk een scooter parkeerplaats noemen dus je vergelijking gaat al mank.
quote:Op maandag 12 september 2011 19:49 schreef hugsy33 het volgende:
ook een beetje vreemd dat diegene zijn fiets NAAST de stalling zet, je gaat toch ook niet naast de plee pot zitten? Maar t zal wel weer een meter dichter bij de ingang zijn geweest
Ik was benieuwd of jij analoog de eigenaar van het winkelwagentje dan ook aansprakelijk wilde houden voor de schade aan de scooter auto.quote:Op maandag 12 september 2011 21:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
En als dat winkelkarretje nou op de stoep naast een parkeerplek staat?
Wat is het verschil?
Net zo logisch als dat je een fiets naast een fietsenrek parkeert als het fietsenrek vol is.quote:Lijkt mij vrij logisch dat je een elektrische scooter bij een oplaadpunt parkeert.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |