Dat contact opnemen kun je beter niet doen, mijn ex heeft het ook uitgemaakt 3 maanden geleden. En ik heb haar daarna niet meer gesproken of gezien, ik heb nog wel een keer naar huis gebeld maar daar kreeg ik te horen van haar stiefmoeder dat ze (voorlopig) geen contact wilde. Maarja na 3 maanden denk ik ook niet meer dat dat nog zal gebeuren.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 08:26 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Hello
Beetje vreemde situatie de laatste week..
Het is alweer bijna anderhalf jaar geleden.. dat mijn ex het uitmaakte met mij (Mei 2010)
Aan het begin erg moeilijk mee gehad, smeken of ze me terugwou etc etc. Aan het begin stond ze nog wel open voor contact en kwam ze ook nog weleens langs, maar aan het eind van de zomervakantie was ook dat opeens over....
Sindsdien eigenlijk NOOIT meer gesproken, al woont ze in dezelfde plaats als ik. Gelukkig ook echt al maanden niet gezien. In maart kreeg ze een nieuwe vriend, waar ze nog steeds mee heeft, en ergens rond die tijd stuurde ze me nog eens een sms over hoe het met me ging...
Inmiddels ging het alweer helemaal goed met me, was niet meer met haar bezig, had een heel ander leven gekregen.
Alleen nu droom ik ineens al 5 nachten achter elkaar over haar, waardoor ze overdag weer in mn kop zit :S Snap er helemaal niets van waarom het ineens weer komt ''bovendrijven'' oid...
Merk ook dat ik stiekem weer zin heb om haar weer eens een keer te zien / spreken, maar wil geen contact met haar opnemen omdat zij mij heeft gedumpt en ik toen ook al zo achter haar aan heb gelopen...
Een ervaringsdeskundige dus, nog tips?quote:Op maandag 3 oktober 2011 23:20 schreef Neo-Mullen het volgende:
Na een hele lange tijd niet meer hier te zijn geweest nam ik eens een kijkje.
Moet zeggen dat ik een beetje schrik van de hoeveelheid mensen die hier nog regelmatig komen. Uiteraard verwerkt niet iedereen de dingen even snel, maar dat het op zo'n grote schaal was had ik niet verwacht.
Ikzelf krijg wel redelijk wat aandacht van meiden en het is allemaal heel leuk en aardig
Soms denk ik nog wel eens aan haar 'zou ik haar een kort mailtje sturen hoe het met d'r gaat?', maar een dag later peins ik er niet meer over en laat ik het gaan.
Het gaat dus vrij goed met me en ik hoop dat dat hier met iedereen ook zo is/gauw gaat gebeuren
Ben ook niet van plan contact met haar op te nemen, al zou ik het stiekem wel leuk vinden/waarderen als zij ooit nog eens prive iets van zich laat horen...quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 09:10 schreef Jackson5 het volgende:
[..]
Dat contact opnemen kun je beter niet doen, mijn ex heeft het ook uitgemaakt 3 maanden geleden. En ik heb haar daarna niet meer gesproken of gezien, ik heb nog wel een keer naar huis gebeld maar daar kreeg ik te horen van haar stiefmoeder dat ze (voorlopig) geen contact wilde. Maarja na 3 maanden denk ik ook niet meer dat dat nog zal gebeuren.
Het is normaal dat je er af en toe nog aan denkt, dat betekent dat je een normaalmens bent en geen harteloos figuur.
Lastig, elke break-up is in mijn ogen uniek omdat het altijd tussen mensen gaan en niemand is hetzelfde in zijn of haar opvattingen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:12 schreef guybrusche het volgende:
[..]
Een ervaringsdeskundige dus, nog tips?
Dat tijd elke wond kan helen dat besef ik zelf ook al te goed. Dit probeer ik ook elke keer te herinneren. Het ging net na mijn breakup (nu 2 maanden geleden) best goed. Alleen de laatste week komen er opeens veel momenten naar boven, en kan ik het maar niet loslaten.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 00:44 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Lastig, elke break-up is in mijn ogen uniek omdat het altijd tussen mensen gaan en niemand is hetzelfde in zijn of haar opvattingen.
In het allereerste begin luisterde ik veel radio, zodat je naar iets luistert dat niet zo zeer met je verdriet te maken heeft.
Hou geen contact. Dit zorgt alleen voor valse hoop. Je kunt eventueel na een aantal maanden wel een afsluitend gesprek met hem/haar plannen, maar nog wat later zul je beseffen dat zo'n gesprek niet nodig is.
Nog later moet je jezelf toch openstellen voor anderen, daardoor krijg je aandacht van mannen/vrouwen. Daarmee distantieer je je automatisch van je ex, waarvan je deze aandacht gewend was (en dat is hetgene wat je mist na een break-up)
Kortom: je leven stopt niet, hoe erg je dat in het begin ook denkt.
Ik ben 2 keer in een heel diep gat gevallen. Note bene door dezelfde meidMaar hoe diep dat gat ook was, ik heb nu een mooi leven, zonder haar. Ik weet voor mezelf ook dat tijd elke wond kan helen.
Heel cliche dit allemaal, maar toch wel werkelijkheid. Ik hoop dat het iemand zal helpen
Ik heb zelfs nu (bijna 11 maanden na de break-up) soms nog wel een emotioneel uurtje erbij zitten. Accepteer die momenten, maar ga daarna verder.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 23:23 schreef guybrusche het volgende:
[..]
Dat tijd elke wond kan helen dat besef ik zelf ook al te goed. Dit probeer ik ook elke keer te herinneren. Het ging net na mijn breakup (nu 2 maanden geleden) best goed. Alleen de laatste week komen er opeens veel momenten naar boven, en kan ik het maar niet loslaten.
Dit was mijn eerste serieuze relatie, misschien dat dat ook wel meespeelt? Ik probeer het allemaal gefaseerd 'een plek te geven'. En ben ook wel blij dat ik een mooie periode heb gehad, en ik weet dat het beter kan..
Het openstellen naar andere mensen herken ik wel. Probeer het ook wel te doen. Vaak merk ik dan wel dat het allemaal nog te vers is.
Ook heb ik vaak de behoefte om alleen te zijn, terwijl ik juist helemaal niet zo ben.
Kan je je ex loslaten maar toch ook terugkijken op een mooie periode?
Op woensdag 5 oktober 2011 23:23 schreef guybrusche het volgende:
Dit. Vorig jaar ging m'n eerste relatie uit. Nu een maand geleden ging m'n 2e relatie uit. Door de verwerking van die eerste relatie en de daarbij behorende periode gaat de verwerking van de 2e een stuk beter/sneller. Je weet welke moties/emoties je gaat doorlopen, je weet dat er na regen zonneschijn is en je weet dat je leven gewoon doorgaat. Het is beter te relativeren (ook al doet het pijn). Je weet dat je even moet doorbijten.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 00:57 schreef Neo-Mullen het volgende:
Als je straks verder bent met verwerken zul je zien dat je leven niet stopt na een break-up. Als je dat eenmaal hebt meegemaakt, neem je dat onderbewust denk ik toch mee in je nieuwe relatie.
Ik ben blij om dit te horen...quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:43 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dit. Vorig jaar ging m'n eerste relatie uit. Nu een maand geleden ging m'n 2e relatie uit. Door de verwerking van die eerste relatie en de daarbij behorende periode gaat de verwerking van de 2e een stuk beter/sneller. Je weet welke moties/emoties je gaat doorlopen, je weet dat er na regen zonneschijn is en je weet dat je leven gewoon doorgaat. Het is beter te relativeren (ook al doet het pijn). Je weet dat je even moet doorbijten.
Dus ja, een eerste break-up is goed voor de komende break-ups (mochten die er komen). Als je er maar iets van leert. Probeer van elke break-up te leren, en word er completer door.
Vooral na je eerste denk je dat die gevoelens nooit overgaan, je nooit weer zo'n meisje vindt, je nooit weer verliefd wordt etc. Na de 2e weet je dat dat gewoon onzin is, je weet dat het je emoties zijn die met je spelen. Je bent dus ervaringsdeskundigequote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:24 schreef Mister_Bojangles het volgende:
[..]
Ik ben blij om dit te horen...
Mijn eerste relatie is nu iets langer dan een jaar over. De eerste 2 maanden waren klote, maar daarna ging het een jaar lang goed. Nu droom ik echter voor de 7e nacht achter elkaar over haar... Daardoor lijken de gevoelens oid weer een beetje terug te komen, heel vervelend.. Opeens vanuit het niets allemaal...
Het versterkt zich ook een beetje denk ik, ik droom over haar waardoor ik overdag meer aan haar denk, daardoor ga ik ' s nachts weer over haar dromen, heel irritant..
Maargoed zij was dus ook mijn eerste, en tot nu toe het enige meisje waar ik ooit zulke gevoelens voor heb gehad. Ik was al haar 4e vriend, daarom dat zij misschien een stuk makkelijker door kan gaan. Kan me bij mezelf ook wel voorstellen dat, mocht mijn volgende relatie overgaan, ik nu weet dat het allemaal wel goed komt...
Valkuil nummer 1. Je moet nu gewoon geen contact met elkaar hebben. Je bent beide verdrietig om dezelfde reden, en je houdt elkaar beide in dat verdriet als je nog met elkaar blijft omgaan voorlopig.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:19 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik begrijp het prima. Dat 2 mensen geen liefdesrelatie met elkaar delen omdat dit niet goed werkt, wil niet zeggen dat ze elkaar haten.
We zijn beide verdrietig om dezelfde redenen en ik heb veel gehad aan de eerste 2 dagen met haar.
Nu echter voel ik helemaal niks meer met haar en ik kan me niet voorstellen dat ik haar ooit nog zie.
Damn please, het is je ex! Wat ik zeg heeft helemaal niets met haat te maken, maar als je met ELKAAR een relatie verbreekt is het echt heel raar om vervolgens bij elkaar steun te gaan zoeken. Doe dan niet moeilijk en laat het gewoon aan...quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:19 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik begrijp het prima. Dat 2 mensen geen liefdesrelatie met elkaar delen omdat dit niet goed werkt, wil niet zeggen dat ze elkaar haten.
We zijn beide verdrietig om dezelfde redenen en ik heb veel gehad aan de eerste 2 dagen met haar.
Nu echter voel ik helemaal niks meer met haar en ik kan me niet voorstellen dat ik haar ooit nog zie.
Heb je er zelf soms nare ervaringen ermee, dat je zo reageert?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 13:04 schreef Mister_Bojangles het volgende:
[..]
Damn please, het is je ex! Wat ik zeg heeft helemaal niets met haat te maken, maar als je met ELKAAR een relatie verbreekt is het echt heel raar om vervolgens bij elkaar steun te gaan zoeken. Doe dan niet moeilijk en laat het gewoon aan...
Jullie lijken wel op een bevriend stelletje van mij, na 3 jaar relatie hadden ze een paar weken gezeur, en op een gegeven moment was het uit. Dat hielden ze welgeteld 2 dagen vol, toen werd het idee van een leven zonder elkaar te heftig en waren ze weer bij elkaar..
Nu gaat dat al 1.5 jaar zo door, met veel ruzie, gehuil en 2 ongelukkige mensen. Na zo' n lange periode samen zijn is het misschien eng om je ex los te laten, want je staat er opeens alleen voor. Niet meer die ene speciale persoon die je altijd even op kunt bellen als je iets kwijt moet, of waar je altijd naartoe kunt als je niets te doen hebt..., maar als je elkaar eenmaal LOS hebt gelaten, dan kun je op zoek naar iemand die wel bij je past...., alleen juist dat durven heel veel mensen niet...
Damn dat is wel erg lang geledenquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:51 schreef GroenerDanGras het volgende:
Ik zag gister me ex zitten in een bushokje.. het is al bijna 10 jaar uit maar toch voelde ik me weer even kut.. ernstig..
helaas uitgekomen, faalquote:Op maandag 3 oktober 2011 21:57 schreef beertenderrr het volgende:
Vanaf zaterdag mag ik me hier waarschijnlijk ook gaan melden![]()
Ondanks we nog net geen 2 maanden bij elkaar zijn, toch daarvoor ook een zeer leuke tijd samen gehad wat uiteindelijkwerd. Sinds een maand is ze echter verhuisd naar een andere stad, waar ze een traineeship volgt en zodoende tot over haar oren in het werk zit. Afgelopen weekend niet afgesproken omdat ze rust nodig had van al het werk en alle nieuwe dingen (waaronder relatie) werden haar teveel. Vandaag belletje gekregen dat ze twijfelt, en zaterdag langs komt om er over te praten.
* beertenderrr is alvast begonnen met het verwerkingsproces
we hadden het zo leuk samen
Sterkte man maarja als je aan de kant geschoven wordt voor werk dan was ze waarschijnlijk niet veel meer moeite waard geweest..quote:
Thnx. We hebben het er net over gehad en vinden elkaar gewoon heel erg leuk, nog steeds. Ze twijfelde wel alleen over een paar dingetjes, maar denk dat het voornamelijk door de stress van haar werk komt. Draait misschien nog wel een keer bij. Zo niet dan niet, ben blij om in ieder geval te weten waar ik aan toe ben. Ik ga haar sowieso missen, maar ze zal altijd een speciaal plekje blijven houdenquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 18:01 schreef JiggyJ het volgende:
[..]
Sterkte man maarja als je aan de kant geschoven wordt voor werk dan was ze waarschijnlijk niet veel meer moeite waard geweest..
De tijd van een relatie is geen graadmeter voor het verwerkingsproces ervan.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 18:21 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ach ja, gelukkig is het maar twee maanden. Die ben je over twee weken weer vergeten.
Dan heb je je ex nog niet compleet verwerkt. Met andere woorden: werk eerst aan jezelf voordat je je weer in een relatie stort.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 17:59 schreef JiggyJ het volgende:
[..]
Damn dat is wel erg lang geleden
Zit zelf een beetje in een dilemma, loopt de laatste tijd een beetje met een meisje af te spreken en te doen, en objectief is ze leuker dan mijn ex : Voor uiterlijk doet ze niet voor mijn ex onder, ze heeft een beter figuur, is hoog opgeleid en dus intelligenter, en is echt een verschrikkelijke lieverd...
Maar toch zegt mijn gevoel nee op bepaalde momenten. Aan het begin dacht ik nog vaak, geef haar toch een kans want je vergelijkt haar met je ex en dat is niet eerlijk. Maar nu scharrelen we al een tijdje met elkaar, maar nog steeds heb ik niet het gevoel voor haar te willen gaan... Voor geen een meisje sinds mijn ex dat gevoel meer gehad overigens...
Waarom dat gevoel echter nee zegt heb ik geen flauw idee van. Misschien is ze te lief voor me en wil ik een beetje tegengas, maar zo was mijn ex ook en daar werd ik wel gek op. Ben soms maar bang dat ik zo' n type ben dat maar eens in de 10 jaar verliefd kan worden oid.
En daar gaan we weer.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 08:17 schreef Bartinhoo het volgende:
Tja iets in mij, dat klinkt nogal abstact..
Het is niet zo dat ik er niets aan doe om haar echt te vergeten... Ik zit bij een studentenvereniging, sport vaak, opleiding, woon op kamers etc etc..
Maar ondanks dat mis ik haar toch nog steeds af en toe..
Imo. is dat eigenlijk best normaal, als het je maar niet teveel in de weg zit in je dagelijkse activiteiten...
We zijn uit elkaar gegaan, en ik vond dat toen erg. Nu een stuk minder maar zou haar nog steeds graag wel eens zien...Tijd heelt een hoop maar niet alles, gevoelen blijven nu eenmaal gevoelens en als die echt waren gaan die imo. niet meer weg...
Er zijn mensen die na 10 jaar hun ex tegenkomen en dan helemaal de weg kwijt zijn...
Is uiteraard ook zo, ik was ook niet anders van plan. Het was meer even een klaagzang op deze vroege ochtendquote:Op woensdag 12 oktober 2011 08:33 schreef Mint_Clansell het volgende:
Niks. Doorgaan met waar je mee bezig was.
Haha, kijk dat is nou de "kunst" van het loslaten van je ex. Gewoon een leukere vriendin zoekenquote:Op maandag 10 oktober 2011 13:49 schreef Wanderingwhy het volgende:
Hier gaat het uitstekend. Een nieuwe liefde en aan alle kanten beter, mooier, liever en leuker dan de vorige waar ik zo'n verdriet om had. Eind goed al goed zou je kunnen zeggen
Bwah, ik zou vooral niet hard op zoek gaan. Helemaal niet als het recent uit is gegaan met je vorige.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 08:56 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
Haha, kijk dat is nou de "kunst" van het loslaten van je ex. Gewoon een leukere vriendin zoeken
Mooi om te horen dat het zo goed met je gaat! (Al wist ik dat natuurlijk al wel een beetjequote:Op maandag 10 oktober 2011 13:49 schreef Wanderingwhy het volgende:
Zelf ondertussen een 'oudgediende'. Eind vorig jaar, net zoals Neo en Joycie een aantal maanden hier getreurd. Ook toen was Bartinhoo (of moet ik zeggen "al" of "nog steeds"...?) actief.
Hier gaat het uitstekend. Een nieuwe liefde en aan alle kanten beter, mooier, liever en leuker dan de vorige waar ik zo'n verdriet om had. Eind goed al goed zou je kunnen zeggen![]()
Dat er af en toe nog eens gedacht wordt aan de vorige bevreemd me niets. Dat was een intense relatie met een nog intensere en weirdo psycho-break-up.
Ik voel er geen verdriet meer om. Soms een tikkeltje boosheid dat ze zoveel stront heeft gebruikt naar mij terwijl alles te wijten was aan de psycho-shit in haar hoofd. Maar ja, dan denk ik maar weer aan een prachtige quote "We don't see things as they are. We see things as we are" en is alles gezegd wat gezegd moet worden.
Voor velen hier kan die quote misschien ook helpen. Je ex doet je geen pijn. Je doet jezelf pijn als je je ex niet los kunt laten. Velen pakken dat gelukkig binnen een aantal maanden feilloos op. Sommigen blijven te lang hangen in de pijn en het zelfmedelijden. Jammer. Daar doe je jezelf idd geen goed mee.
Ninja-edit: @Bartinhoo: Dat van jou heeft niets meer met je ex te maken. Dit heeft te maken met iets in jou. Je blijft hangen in je achteruit en komt geen meter naar voren op die manier. Werk aan de winkel kerel, maar niet met geklets of bespiegelingen over je ex![]()
@Bartinhoo: Eigenlijk is het niet zo heel normaal wat jij doetquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 08:17 schreef Bartinhoo het volgende:
Tja iets in mij, dat klinkt nogal abstact..
Het is niet zo dat ik er niets aan doe om haar echt te vergeten... Ik zit bij een studentenvereniging, sport vaak, opleiding, woon op kamers etc etc..
Maar ondanks dat mis ik haar toch nog steeds af en toe..
Imo. is dat eigenlijk best normaal, als het je maar niet teveel in de weg zit in je dagelijkse activiteiten...
We zijn uit elkaar gegaan, en ik vond dat toen erg. Nu een stuk minder maar zou haar nog steeds graag wel eens zien...Tijd heelt een hoop maar niet alles, gevoelen blijven nu eenmaal gevoelens en als die echt waren gaan die imo. niet meer weg...
Er zijn mensen die na 10 jaar hun ex tegenkomen en dan helemaal de weg kwijt zijn...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |