abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102672401
Na een hele lange tijd niet meer hier te zijn geweest nam ik eens een kijkje.
Moet zeggen dat ik een beetje schrik van de hoeveelheid mensen die hier nog regelmatig komen. Uiteraard verwerkt niet iedereen de dingen even snel, maar dat het op zo'n grote schaal was had ik niet verwacht.

Ikzelf krijg wel redelijk wat aandacht van meiden en het is allemaal heel leuk en aardig :)
Soms denk ik nog wel eens aan haar 'zou ik haar een kort mailtje sturen hoe het met d'r gaat?', maar een dag later peins ik er niet meer over en laat ik het gaan.
Het gaat dus vrij goed met me en ik hoop dat dat hier met iedereen ook zo is/gauw gaat gebeuren :)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_102677152
Hello :)

Beetje vreemde situatie de laatste week..

Het is alweer bijna anderhalf jaar geleden.. dat mijn ex het uitmaakte met mij (Mei 2010)
Aan het begin erg moeilijk mee gehad, smeken of ze me terugwou etc etc. Aan het begin stond ze nog wel open voor contact en kwam ze ook nog weleens langs, maar aan het eind van de zomervakantie was ook dat opeens over....

Sindsdien eigenlijk NOOIT meer gesproken, al woont ze in dezelfde plaats als ik. Gelukkig ook echt al maanden niet gezien. In maart kreeg ze een nieuwe vriend, waar ze nog steeds mee heeft, en ergens rond die tijd stuurde ze me nog eens een sms over hoe het met me ging...

Inmiddels ging het alweer helemaal goed met me, was niet meer met haar bezig, had een heel ander leven gekregen.
Alleen nu droom ik ineens al 5 nachten achter elkaar over haar, waardoor ze overdag weer in mn kop zit :S Snap er helemaal niets van waarom het ineens weer komt ''bovendrijven'' oid...

Merk ook dat ik stiekem weer zin heb om haar weer eens een keer te zien / spreken, maar wil geen contact met haar opnemen omdat zij mij heeft gedumpt en ik toen ook al zo achter haar aan heb gelopen...
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 09:10:35 #53
314390 Jackson5
Annie are you ok?
pi_102677905
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 08:26 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Hello :)

Beetje vreemde situatie de laatste week..

Het is alweer bijna anderhalf jaar geleden.. dat mijn ex het uitmaakte met mij (Mei 2010)
Aan het begin erg moeilijk mee gehad, smeken of ze me terugwou etc etc. Aan het begin stond ze nog wel open voor contact en kwam ze ook nog weleens langs, maar aan het eind van de zomervakantie was ook dat opeens over....

Sindsdien eigenlijk NOOIT meer gesproken, al woont ze in dezelfde plaats als ik. Gelukkig ook echt al maanden niet gezien. In maart kreeg ze een nieuwe vriend, waar ze nog steeds mee heeft, en ergens rond die tijd stuurde ze me nog eens een sms over hoe het met me ging...

Inmiddels ging het alweer helemaal goed met me, was niet meer met haar bezig, had een heel ander leven gekregen.
Alleen nu droom ik ineens al 5 nachten achter elkaar over haar, waardoor ze overdag weer in mn kop zit :S Snap er helemaal niets van waarom het ineens weer komt ''bovendrijven'' oid...

Merk ook dat ik stiekem weer zin heb om haar weer eens een keer te zien / spreken, maar wil geen contact met haar opnemen omdat zij mij heeft gedumpt en ik toen ook al zo achter haar aan heb gelopen...
Dat contact opnemen kun je beter niet doen, mijn ex heeft het ook uitgemaakt 3 maanden geleden. En ik heb haar daarna niet meer gesproken of gezien, ik heb nog wel een keer naar huis gebeld maar daar kreeg ik te horen van haar stiefmoeder dat ze (voorlopig) geen contact wilde. Maarja na 3 maanden denk ik ook niet meer dat dat nog zal gebeuren.

Het is normaal dat je er af en toe nog aan denkt, dat betekent dat je een normaalmens bent en geen harteloos figuur. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Jackson5 op 04-10-2011 09:18:10 ]
pi_102715640
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 23:20 schreef Neo-Mullen het volgende:
Na een hele lange tijd niet meer hier te zijn geweest nam ik eens een kijkje.
Moet zeggen dat ik een beetje schrik van de hoeveelheid mensen die hier nog regelmatig komen. Uiteraard verwerkt niet iedereen de dingen even snel, maar dat het op zo'n grote schaal was had ik niet verwacht.

Ikzelf krijg wel redelijk wat aandacht van meiden en het is allemaal heel leuk en aardig :)
Soms denk ik nog wel eens aan haar 'zou ik haar een kort mailtje sturen hoe het met d'r gaat?', maar een dag later peins ik er niet meer over en laat ik het gaan.
Het gaat dus vrij goed met me en ik hoop dat dat hier met iedereen ook zo is/gauw gaat gebeuren :)
Een ervaringsdeskundige dus, nog tips?
pi_102719527
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 09:10 schreef Jackson5 het volgende:

[..]

Dat contact opnemen kun je beter niet doen, mijn ex heeft het ook uitgemaakt 3 maanden geleden. En ik heb haar daarna niet meer gesproken of gezien, ik heb nog wel een keer naar huis gebeld maar daar kreeg ik te horen van haar stiefmoeder dat ze (voorlopig) geen contact wilde. Maarja na 3 maanden denk ik ook niet meer dat dat nog zal gebeuren.

Het is normaal dat je er af en toe nog aan denkt, dat betekent dat je een normaalmens bent en geen harteloos figuur. :)
Ben ook niet van plan contact met haar op te nemen, al zou ik het stiekem wel leuk vinden/waarderen als zij ooit nog eens prive iets van zich laat horen...

Het is echt al een tijdje uit, maar ze was destijds wel erg gek op me ( en ik ook op haar ) . Toch maakte ze het vrij onverwachts uit. De reden was voor haar dat zij een stuk serieuzer in onze relatie stond dan ik, en van mij niet kreeg wat ze in een relatie zocht, en dat klopt opzich ook wel. Ik snap dus uiteinderlijk ook wel dat ze die keuze heeft gemaakt.

We zijn op een hele goede manier uit elkaar gegaan, en juist daarom vind ik het vreemd dat we totaal geen contact meer hebben, vooral omdat we zo dicht bij elkaar wonen.
Het hoeft van mij absoluut niet veel te zijn, maar zo heel heel af en toe eens een teken van leven geven, het zou leuk zijn... Ik doe/durf het niet omdat ik de gedumpte partij ben, en als ik nu iets van me zou laten horen gaat ze misschien weer denken dat ik weer achter haar aan zit.....

We hadden altijd een soort slagzinnetje dat we in bepaalde situaties gebruiken, en ik ging er eigenlijk vanuit dat ze mij / dit soort dingen al lang vergeten was, maar zag haar vorige week toevallig juist dit zinnetje voor de grap posten als reactie op een facebook update van mn zusje. Dat deed me toch wel even denken van hey, misschien denkt ze toch nog wel eens terug aan onze tijd samen. Geeft me toch wel een goed gevoel...
pi_102719731
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:12 schreef guybrusche het volgende:

[..]

Een ervaringsdeskundige dus, nog tips?
Lastig, elke break-up is in mijn ogen uniek omdat het altijd tussen mensen gaan en niemand is hetzelfde in zijn of haar opvattingen.
In het allereerste begin luisterde ik veel radio, zodat je naar iets luistert dat niet zo zeer met je verdriet te maken heeft.
Hou geen contact. Dit zorgt alleen voor valse hoop. Je kunt eventueel na een aantal maanden wel een afsluitend gesprek met hem/haar plannen, maar nog wat later zul je beseffen dat zo'n gesprek niet nodig is.
Nog later moet je jezelf toch openstellen voor anderen, daardoor krijg je aandacht van mannen/vrouwen. Daarmee distantieer je je automatisch van je ex, waarvan je deze aandacht gewend was (en dat is hetgene wat je mist na een break-up)

Kortom: je leven stopt niet, hoe erg je dat in het begin ook denkt.
Ik ben 2 keer in een heel diep gat gevallen. Note bene door dezelfde meid :P Maar hoe diep dat gat ook was, ik heb nu een mooi leven, zonder haar. Ik weet voor mezelf ook dat tijd elke wond kan helen.

Heel cliche dit allemaal, maar toch wel werkelijkheid. Ik hoop dat het iemand zal helpen :)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_102756323
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 00:44 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Lastig, elke break-up is in mijn ogen uniek omdat het altijd tussen mensen gaan en niemand is hetzelfde in zijn of haar opvattingen.
In het allereerste begin luisterde ik veel radio, zodat je naar iets luistert dat niet zo zeer met je verdriet te maken heeft.
Hou geen contact. Dit zorgt alleen voor valse hoop. Je kunt eventueel na een aantal maanden wel een afsluitend gesprek met hem/haar plannen, maar nog wat later zul je beseffen dat zo'n gesprek niet nodig is.
Nog later moet je jezelf toch openstellen voor anderen, daardoor krijg je aandacht van mannen/vrouwen. Daarmee distantieer je je automatisch van je ex, waarvan je deze aandacht gewend was (en dat is hetgene wat je mist na een break-up)

Kortom: je leven stopt niet, hoe erg je dat in het begin ook denkt.
Ik ben 2 keer in een heel diep gat gevallen. Note bene door dezelfde meid :P Maar hoe diep dat gat ook was, ik heb nu een mooi leven, zonder haar. Ik weet voor mezelf ook dat tijd elke wond kan helen.

Heel cliche dit allemaal, maar toch wel werkelijkheid. Ik hoop dat het iemand zal helpen :)
Dat tijd elke wond kan helen dat besef ik zelf ook al te goed. Dit probeer ik ook elke keer te herinneren. Het ging net na mijn breakup (nu 2 maanden geleden) best goed. Alleen de laatste week komen er opeens veel momenten naar boven, en kan ik het maar niet loslaten.

Dit was mijn eerste serieuze relatie, misschien dat dat ook wel meespeelt? Ik probeer het allemaal gefaseerd 'een plek te geven'. En ben ook wel blij dat ik een mooie periode heb gehad, en ik weet dat het beter kan..

Het openstellen naar andere mensen herken ik wel. Probeer het ook wel te doen. Vaak merk ik dan wel dat het allemaal nog te vers is.

Ook heb ik vaak de behoefte om alleen te zijn, terwijl ik juist helemaal niet zo ben.
Kan je je ex loslaten maar toch ook terugkijken op een mooie periode?
pi_102759274
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 23:23 schreef guybrusche het volgende:

[..]

Dat tijd elke wond kan helen dat besef ik zelf ook al te goed. Dit probeer ik ook elke keer te herinneren. Het ging net na mijn breakup (nu 2 maanden geleden) best goed. Alleen de laatste week komen er opeens veel momenten naar boven, en kan ik het maar niet loslaten.

Dit was mijn eerste serieuze relatie, misschien dat dat ook wel meespeelt? Ik probeer het allemaal gefaseerd 'een plek te geven'. En ben ook wel blij dat ik een mooie periode heb gehad, en ik weet dat het beter kan..

Het openstellen naar andere mensen herken ik wel. Probeer het ook wel te doen. Vaak merk ik dan wel dat het allemaal nog te vers is.

Ook heb ik vaak de behoefte om alleen te zijn, terwijl ik juist helemaal niet zo ben.
Kan je je ex loslaten maar toch ook terugkijken op een mooie periode?
Ik heb zelfs nu (bijna 11 maanden na de break-up) soms nog wel een emotioneel uurtje erbij zitten. Accepteer die momenten, maar ga daarna verder.
Jij zit pas op 2 maanden. Toen ik zover was postte ik hier veel, maar dat kwam omdat ik veel toenadering zocht met m'n ex. Dat is een valkuil waar ik en vele anderen intrappen.

Het klinkt heel vreemd, maar je moet in het begin gewoon leren op eigen benen te staan en niet meer te steunen op de schouders van je ex.
Dat je na 2 maanden nog niet helemaal open bent naar buiten toe en soms helemaal alleen wilt zijn is ook niet gek, maar schiet er niet in door.
Elk moment dat je alleen bent vul je op met gedachtes. En omdat de break-up zo vers is zullen de gedachtes over je break-up gaan. Doe dus ook voldoende dingen met anderen, zodat je gedachtes ook met leuke dingen bezig zijn.

Ikzelf kijk terug met een gemengd gevoel naar m'n relatie. Vlak na de break-up zag ik alleen maar wat voor iets moois er aan duigen viel. Nu kijk ik daar wel iets anders tegenaan. De mooie momenten moet je koesteren. De slechte dingen moet je van leren :)

edit: en dat het je eerste relatie is speelt heel erg mee. Mijn eerste en tweede serieuze relatie waren met dezelfde meid. De eerste keer dat het uitging heeft me echt bizar veel pijn gedaan. De tweede keer een stuk minder, hoewel die relatie wel veel intiemer was.
Als je straks verder bent met verwerken zul je zien dat je leven niet stopt na een break-up. Als je dat eenmaal hebt meegemaakt, neem je dat onderbewust denk ik toch mee in je nieuwe relatie.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_102763653
[quote]0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 23:23 schreef guybrusche het volgende:

[..]

[ Bericht 89% gewijzigd door Mister_Bojangles op 06-10-2011 10:25:22 ]
pi_102764717
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 00:57 schreef Neo-Mullen het volgende:
Als je straks verder bent met verwerken zul je zien dat je leven niet stopt na een break-up. Als je dat eenmaal hebt meegemaakt, neem je dat onderbewust denk ik toch mee in je nieuwe relatie.
Dit. Vorig jaar ging m'n eerste relatie uit. Nu een maand geleden ging m'n 2e relatie uit. Door de verwerking van die eerste relatie en de daarbij behorende periode gaat de verwerking van de 2e een stuk beter/sneller. Je weet welke moties/emoties je gaat doorlopen, je weet dat er na regen zonneschijn is en je weet dat je leven gewoon doorgaat. Het is beter te relativeren (ook al doet het pijn). Je weet dat je even moet doorbijten.

Dus ja, een eerste break-up is goed voor de komende break-ups (mochten die er komen). Als je er maar iets van leert. Probeer van elke break-up te leren, en word er completer door.
pi_102767082
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:43 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Dit. Vorig jaar ging m'n eerste relatie uit. Nu een maand geleden ging m'n 2e relatie uit. Door de verwerking van die eerste relatie en de daarbij behorende periode gaat de verwerking van de 2e een stuk beter/sneller. Je weet welke moties/emoties je gaat doorlopen, je weet dat er na regen zonneschijn is en je weet dat je leven gewoon doorgaat. Het is beter te relativeren (ook al doet het pijn). Je weet dat je even moet doorbijten.

Dus ja, een eerste break-up is goed voor de komende break-ups (mochten die er komen). Als je er maar iets van leert. Probeer van elke break-up te leren, en word er completer door.
Ik ben blij om dit te horen...

Mijn eerste relatie is nu iets langer dan een jaar over. De eerste 2 maanden waren klote, maar daarna ging het een jaar lang goed. Nu droom ik echter voor de 7e nacht achter elkaar over haar... Daardoor lijken de gevoelens oid weer een beetje terug te komen, heel vervelend.. Opeens vanuit het niets allemaal...
Het versterkt zich ook een beetje denk ik, ik droom over haar waardoor ik overdag meer aan haar denk, daardoor ga ik ' s nachts weer over haar dromen, heel irritant..

Maargoed zij was dus ook mijn eerste, en tot nu toe het enige meisje waar ik ooit zulke gevoelens voor heb gehad. Ik was al haar 4e vriend, daarom dat zij misschien een stuk makkelijker door kan gaan. Kan me bij mezelf ook wel voorstellen dat, mocht mijn volgende relatie overgaan, ik nu weet dat het allemaal wel goed komt...
pi_102774997
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 12:24 schreef Mister_Bojangles het volgende:

[..]

Ik ben blij om dit te horen...

Mijn eerste relatie is nu iets langer dan een jaar over. De eerste 2 maanden waren klote, maar daarna ging het een jaar lang goed. Nu droom ik echter voor de 7e nacht achter elkaar over haar... Daardoor lijken de gevoelens oid weer een beetje terug te komen, heel vervelend.. Opeens vanuit het niets allemaal...
Het versterkt zich ook een beetje denk ik, ik droom over haar waardoor ik overdag meer aan haar denk, daardoor ga ik ' s nachts weer over haar dromen, heel irritant..

Maargoed zij was dus ook mijn eerste, en tot nu toe het enige meisje waar ik ooit zulke gevoelens voor heb gehad. Ik was al haar 4e vriend, daarom dat zij misschien een stuk makkelijker door kan gaan. Kan me bij mezelf ook wel voorstellen dat, mocht mijn volgende relatie overgaan, ik nu weet dat het allemaal wel goed komt...
Vooral na je eerste denk je dat die gevoelens nooit overgaan, je nooit weer zo'n meisje vindt, je nooit weer verliefd wordt etc. Na de 2e weet je dat dat gewoon onzin is, je weet dat het je emoties zijn die met je spelen. Je bent dus ervaringsdeskundige :)
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 11:08:10 #63
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_102801491
Het is nu 3 weken uit, na een relatie van 4,5 jaar. Hoewel het steeds ietsje beter ging, voelt het vandaag of ik weer terug ben bij af.

De eerste 2,5 dag hebben we veel aan elkaar gehad, er was immers niemand anders met wie ik het zou willen delen. Daarna vluchtte ze en ontweek ze me, omdat ze vond dat ik haar meer kwaad dan goed deed.
Op het moment dat het weer iets beter ging, ging ze naar bed met een vriend van haar, wat ik al een week van te voren aan zag komen. Ze vertelde het niet, maar ik kwam er achter. Ik ben een week lang alleen maar boos geweest en besloot dat ze totaal niet meer om mij gaf, ondanks haar woorden.
Gister kwam ze haar spullen inpakken voor de verhuizing en ik had het een beetje moeilijk met sommige dingen. Net als vroeger probeerde ze me weer te troosten en op het moment dat ik weet iets van een band begon te voelen, trapt ze me weer helemaal de grond in. Niet bewust waarschijnlijk, maar ik ben enorm boos geworden.

Ik heb haar verteld dat ze me de afgelopen 2 weken als stront heeft behandeld en dat ik niks geloof van enige gevoelens. Ik heb bijna alles in ons huis in haar verhuisdozen gegooid en ben een wandeling gaan maken.
In het gesprek daarna was uiteraard alles mijn schuld en mijn huis treurig leeg. Spartaans en vies door verwaarlozing. Ik heb een lijst van dingen die ik moet kopen, maar daar heb ik eigenlijk geen geld voor. Ik moest immers de vaste lasten van 2 personen nu in mijn eentje opbrengen.

Ik voel me nu verdrietig en boos, maar tegelijkertijd leeg. Ik ben een stapje verder dan dat ik 20 jaar geleden was. Ik heb nu een eigen huurhuisje in plaats van een kamertje bij mijn ouders.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_102801639
Niet lullig bedoeld, maar ik heb het idee dat jij de betekenis van uit niet echt begrijpt of wil begrijpen...

Dat is toch wel een van de meest vreemde dingen die ik gehoord heb, dat je relatie uitgaat en dat je vervolgens troost zoekt bij je ex :?

Natuurlijk begrijp ik dat je het belangrijk vindt om een bepaalde band te blijven voelen, maar in jouw situatie is je ex voorlopig even iemand waarbij je zo ver mogelijk vandaan moet blijven de komende weken / maanden..
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 11:19:00 #65
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_102801806
Ik begrijp het prima. Dat 2 mensen geen liefdesrelatie met elkaar delen omdat dit niet goed werkt, wil niet zeggen dat ze elkaar haten.

We zijn beide verdrietig om dezelfde redenen en ik heb veel gehad aan de eerste 2 dagen met haar.

Nu echter voel ik helemaal niks meer met haar en ik kan me niet voorstellen dat ik haar ooit nog zie.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_102802950
quote:
99s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 11:19 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik begrijp het prima. Dat 2 mensen geen liefdesrelatie met elkaar delen omdat dit niet goed werkt, wil niet zeggen dat ze elkaar haten.

We zijn beide verdrietig om dezelfde redenen en ik heb veel gehad aan de eerste 2 dagen met haar.

Nu echter voel ik helemaal niks meer met haar en ik kan me niet voorstellen dat ik haar ooit nog zie.
Valkuil nummer 1. Je moet nu gewoon geen contact met elkaar hebben. Je bent beide verdrietig om dezelfde reden, en je houdt elkaar beide in dat verdriet als je nog met elkaar blijft omgaan voorlopig.

Contact blijven houden kan werken, maar niet vanaf 't begin.
pi_102804959
quote:
99s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 11:19 schreef Kaneelstokje het volgende:

Damn please, het is je ex! Wat ik zeg heeft helemaal niets met haat te maken, maar als je met ELKAAR een relatie verbreekt is het echt heel raar om vervolgens bij elkaar steun te gaan zoeken. Doe dan niet moeilijk en laat het gewoon aan...

Jullie lijken wel op een bevriend stelletje van mij, na 3 jaar relatie hadden ze een paar weken gezeur, en op een gegeven moment was het uit. Dat hielden ze welgeteld 2 dagen vol, toen werd het idee van een leven zonder elkaar te heftig en waren ze weer bij elkaar..

Nu gaat dat al 1.5 jaar zo door, met veel ruzie, gehuil en 2 ongelukkige mensen. Na zo' n lange periode samen zijn is het misschien eng om je ex los te laten, want je staat er opeens alleen voor. Niet meer die ene speciale persoon die je altijd even op kunt bellen als je iets kwijt moet, of waar je altijd naartoe kunt als je niets te doen hebt..., maar als je elkaar eenmaal LOS hebt gelaten, dan kun je op zoek naar iemand die wel bij je past...., alleen juist dat durven heel veel mensen niet...
pi_102809225
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 13:04 schreef Mister_Bojangles het volgende:

[..]

Damn please, het is je ex! Wat ik zeg heeft helemaal niets met haat te maken, maar als je met ELKAAR een relatie verbreekt is het echt heel raar om vervolgens bij elkaar steun te gaan zoeken. Doe dan niet moeilijk en laat het gewoon aan...

Jullie lijken wel op een bevriend stelletje van mij, na 3 jaar relatie hadden ze een paar weken gezeur, en op een gegeven moment was het uit. Dat hielden ze welgeteld 2 dagen vol, toen werd het idee van een leven zonder elkaar te heftig en waren ze weer bij elkaar..

Nu gaat dat al 1.5 jaar zo door, met veel ruzie, gehuil en 2 ongelukkige mensen. Na zo' n lange periode samen zijn is het misschien eng om je ex los te laten, want je staat er opeens alleen voor. Niet meer die ene speciale persoon die je altijd even op kunt bellen als je iets kwijt moet, of waar je altijd naartoe kunt als je niets te doen hebt..., maar als je elkaar eenmaal LOS hebt gelaten, dan kun je op zoek naar iemand die wel bij je past...., alleen juist dat durven heel veel mensen niet...
Heb je er zelf soms nare ervaringen ermee, dat je zo reageert?

Ik zie nou niet echt wat Kaneelstokje verkeerd doet. En ja, in sommige gevallen is het vrij normaal dat, wanneer je zonder ruzie uit elkaar gaat, nog steeds troost zoekt bij elkaar. Een relatie van 4,5 jaar zet je niet zo uit je hoofd.

Dat zijn ex-vriendin daarna met de eerste de beste sukkel het bed induikt (zwak moment, aandacht tekort, kan/wil niet alleen zijn?) is voor Kaneelstokje alleen maar een goeie aansporing om voorlopig het contact op een laag pitje te zetten en zijn eigen plan te trekken.
pi_102819391
Dat is dan toch precies wat ik zeg? Contact op een laag pitje zetten en vooral niet je troost zoeken bij je ex :)

Ga op stap met maten, en richt je vizier op de toekomst in plaats van krampachtig vast te houden aan iets dat waarschijnlijk heel gauw verleden tijd wordt.

Dat was ook wat mij destijds door vrienden werd aangeraden ( want ja ik heb er ervaring mee met maar troost en aandacht bij mn ex blijven zoeken ). Uiteinderlijk heeft me dat echt pijn gedaan, en begon het verwerken pas echt toen ik haar een flinke tijd niet had gezien en gesproken...

Aan het begin was het echt een kwelling om uit te gaan met vrienden die lol hebben en volop achter de meiden aan zitten, waar ik toen nog helemaal geen zin in had. Maar het moest van hen, omdat ze wisten dat ik mezelf anders thuis helemaal gek ging lopen maken, of erger nog : Mijn ex weer bellen en contact zoeken..
Daar zou ze dan als het haar uitkwam op reageren door langs te komen, om vervolgens weer een week lang alles van mijn kant te negeren of inderdaad voor mijn gezicht met een andere jongen gaan zoenen...
Zelf was ik destijds te stom om dat in te zien dat ze het er gewoon om deed om mij te kwellen, nu ben ik blij dat die gasten me toen mee op stap sleurden...
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 10:13:01 #70
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_102837083
Sterkte, kaneelstokje. Dit is wel ff een flinke kuttijd voor je. Kan je geen spulletjes krijgen of lenen van anderen? Of via van die gratis af te halen sites of marktplaats? Zal niet ideaal zijn, maar iets ouds is beter dan niks. Wat voor dingen heb je nodig?
Maak je eigen plek van je huis, zet de dingen die je bijv voor je ex uit huis/de woonkamer/de slaapkamer heb gezet weer terug (dat deed mijn ex ook zodra ik de deur uit was, en hoewel het confronterend was, ik vond het fijn om te zien dat hij weer zijn eigen plekje had gemaakt, waar hij zich lekker voelt).
Je komt er wel, en we sleuren je er anders een beetje door.

Hier gaat het wel ok qua ex. Dwz: ik mis hem wel, das best klote, maar ik heb nog geen neiging om terug te willen oid. 1 van ons zou dan een ander persoon moeten worden en dat kan niet. Op zich is het missen zelf niet tof, maar beter kan kwaad zijn. Vorige week zag ik hem lopen, was er wel even van slag door, maar gelukkig maar n uurtje ofzo. Ik zal er toch aan moeten wennen om hem te zien, want we werken voor dezelfde toko (wel een grote toko gelukkig)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_102845351
Ik zag gister me ex zitten in een bushokje.. het is al bijna 10 jaar uit maar toch voelde ik me weer even kut.. ernstig.. :')
Sex met condoom is hetzelfde als een Fruitella eten met het papiertje er nog omheen
pi_102848631
quote:
15s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 15:51 schreef GroenerDanGras het volgende:
Ik zag gister me ex zitten in een bushokje.. het is al bijna 10 jaar uit maar toch voelde ik me weer even kut.. ernstig.. :')
Damn dat is wel erg lang geleden :D

Zit zelf een beetje in een dilemma, loopt de laatste tijd een beetje met een meisje af te spreken en te doen, en objectief is ze leuker dan mijn ex : Voor uiterlijk doet ze niet voor mijn ex onder, ze heeft een beter figuur, is hoog opgeleid en dus intelligenter, en is echt een verschrikkelijke lieverd...

Maar toch zegt mijn gevoel nee op bepaalde momenten. Aan het begin dacht ik nog vaak, geef haar toch een kans want je vergelijkt haar met je ex en dat is niet eerlijk. Maar nu scharrelen we al een tijdje met elkaar, maar nog steeds heb ik niet het gevoel voor haar te willen gaan... Voor geen een meisje sinds mijn ex dat gevoel meer gehad overigens...

Waarom dat gevoel echter nee zegt heb ik geen flauw idee van. Misschien is ze te lief voor me en wil ik een beetje tegengas, maar zo was mijn ex ook en daar werd ik wel gek op. Ben soms maar bang dat ik zo' n type ben dat maar eens in de 10 jaar verliefd kan worden oid.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 17:59:22 #73
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_102848636
quote:
9s.gif Op maandag 3 oktober 2011 21:57 schreef beertenderrr het volgende:
Vanaf zaterdag mag ik me hier waarschijnlijk ook gaan melden :')

Ondanks we nog net geen 2 maanden bij elkaar zijn, toch daarvoor ook een zeer leuke tijd samen gehad wat uiteindelijk O+ werd. Sinds een maand is ze echter verhuisd naar een andere stad, waar ze een traineeship volgt en zodoende tot over haar oren in het werk zit. Afgelopen weekend niet afgesproken omdat ze rust nodig had van al het werk en alle nieuwe dingen (waaronder relatie) werden haar teveel. Vandaag belletje gekregen dat ze twijfelt, en zaterdag langs komt om er over te praten.

* beertenderrr is alvast begonnen met het verwerkingsproces ;(

we hadden het zo leuk samen ;(
helaas uitgekomen, faal ;(
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_102848706
quote:
9s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 17:59 schreef beertenderrr het volgende:

[..]

helaas uitgekomen, faal ;(
Sterkte man maarja als je aan de kant geschoven wordt voor werk dan was ze waarschijnlijk niet veel meer moeite waard geweest..
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 18:11:59 #75
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_102849018
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 18:01 schreef JiggyJ het volgende:

[..]

Sterkte man maarja als je aan de kant geschoven wordt voor werk dan was ze waarschijnlijk niet veel meer moeite waard geweest..
Thnx. We hebben het er net over gehad en vinden elkaar gewoon heel erg leuk, nog steeds. Ze twijfelde wel alleen over een paar dingetjes, maar denk dat het voornamelijk door de stress van haar werk komt. Draait misschien nog wel een keer bij. Zo niet dan niet, ben blij om in ieder geval te weten waar ik aan toe ben. Ik ga haar sowieso missen, maar ze zal altijd een speciaal plekje blijven houden :) Als ik haar tegen kom (wat nog wel gaat gebeuren gelukkig) krijgt ze gewoon een kus op de mond en een knuffel, maar verder ga ik door met mijn leven. Het ergste heb ik al achter de rug, namelijk de twijfel. Tijd om vooruit te kijken.

Next! :)
pi_102849307
Ach ja, gelukkig is het maar twee maanden. Die ben je over twee weken weer vergeten.
pi_102849389
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 18:21 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ach ja, gelukkig is het maar twee maanden. Die ben je over twee weken weer vergeten.
De tijd van een relatie is geen graadmeter voor het verwerkingsproces ervan.

Zo was mijn vorige relatie in een veel kortere periode veel intenser dan mijn relatie daarvoor, die veel langer duurde.

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 17:59 schreef JiggyJ het volgende:

[..]

Damn dat is wel erg lang geleden :D

Zit zelf een beetje in een dilemma, loopt de laatste tijd een beetje met een meisje af te spreken en te doen, en objectief is ze leuker dan mijn ex : Voor uiterlijk doet ze niet voor mijn ex onder, ze heeft een beter figuur, is hoog opgeleid en dus intelligenter, en is echt een verschrikkelijke lieverd...

Maar toch zegt mijn gevoel nee op bepaalde momenten. Aan het begin dacht ik nog vaak, geef haar toch een kans want je vergelijkt haar met je ex en dat is niet eerlijk. Maar nu scharrelen we al een tijdje met elkaar, maar nog steeds heb ik niet het gevoel voor haar te willen gaan... Voor geen een meisje sinds mijn ex dat gevoel meer gehad overigens...

Waarom dat gevoel echter nee zegt heb ik geen flauw idee van. Misschien is ze te lief voor me en wil ik een beetje tegengas, maar zo was mijn ex ook en daar werd ik wel gek op. Ben soms maar bang dat ik zo' n type ben dat maar eens in de 10 jaar verliefd kan worden oid.
Dan heb je je ex nog niet compleet verwerkt. Met andere woorden: werk eerst aan jezelf voordat je je weer in een relatie stort.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 18:33:50 #78
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_102849684
We hadden het er net over en we zijn eigenlijk beide onofficieel begonnen met tellen rond Koninginnedag. Dus eigenlijk iets langer, en was vrij intens. Maar ben er sowieso denk wel snel overheen. Ga haar zeker missen, maar het is niet meer onoverkomelijk. Vorige week vond ik veel lastiger in onzekerheid. Het feit dat we het hebben uitgepraat en elkaar gewoon nog steeds graag zien en ik haar situatie respecteer scheelt een hoop.

Er zijn hier mensen met een erger verhaal denk ik, al blijft het een flink gemiste kans.
pi_102849701
Zit zelf ook al een tijdje met een meid te ''scharrelen'' , stom woord..

Ze is wel lief en aardig enzo, maar ik begin toch steeds meer te twijfelen of ik wel met haar door wil gaan.

Want volgens mij heeft ze helemaal niet echt eigen vriendinnen namelijk, en hoe lief ze ook is, dat vind ik toch een beetje een afknapper :X

Sociaal is ze absoluut niet onhandig ofzo, maar ze heeft 2 jaar een vriend gehad in zweden waar ze elke vakantie heenging, soms wel voor 8 weken in de zomer bijvoorbeeld. En tsja als je altijd je vrije tijd bij je vriend 1300 km verderop zit dan stort je sociale leven hier in NL nogal in...
En ik heb nu een beetje het idee dat ze in mij weer een nieuwe vriend zoekt om haar sociale leven weer wat meer invulling te geven...

Maar in haar gesprekken hoor ik haar altijd alleen maar praten over haar kleine broertje die zo schattig is waar ze samen mee playstation heeft gespeeld, dat ze met haar vader mee naar zijn werk is geweest of met haar moeder naar de sportschool.

Is helemaal niets verkeerd mee, maar ik zie mezelf steeds al zitten daar op de bank, met haar vaders en moeders mee op stap naar volendam ofzo :P Terechte klacht of gezeik?
pi_102855035
Als je niet zoveel meemaakt dan heb je ook niet zoveel te vertellen, lijkt me.
pi_102855333
Nee dat is dus ook zo...

Ik ga nu niet lopen verkondigen dat ik zelf een super interessant leven heb, maar ik sport 2 x in de week met mijn team, zit bij een studentenvereniging en heb zelf ook nog een vaste groep vrienden vanuit de kleuterklas om het zo maar te zeggen...

Het komt dus ook regelmatig voor dat ik haar vanalles zit te vertellen over hoe mijn week is geweest, maar dat ze zelf eigenlijk helemaal niets heeft meegemaakt..

Ik veroordeel dat absoluut niet, want iedereen moet leven zoals hij of zij zelf wil, maar als ik haar bijvoorbeeld 3 keer in de week zie, dan heb ik er de eerste keer zin in, de tweede keer vind ik wel leuk, maar als ze voor de derde keer belt dan denk ik altijd tja daar heb ik eigenlijk niet zo veel zin in...

Vind het wel lastig want het is echt een enorme lieverd, maar ik ben bang dat als ik te veel naar haar toe trek dat ze te veel aan me gaat hangen.
Ze kan ook ELKE zaterdagavond met ons mee, heeft nooit zelf eens iets leuks bijvoorbeeld.. Best jammer....
pi_102913174
Zelf ondertussen een 'oudgediende'. Eind vorig jaar, net zoals Neo en Joycie een aantal maanden hier getreurd. Ook toen was Bartinhoo (of moet ik zeggen "al" of "nog steeds"...?) actief.

Hier gaat het uitstekend. Een nieuwe liefde en aan alle kanten beter, mooier, liever en leuker dan de vorige waar ik zo'n verdriet om had. Eind goed al goed zou je kunnen zeggen :Y

Dat er af en toe nog eens gedacht wordt aan de vorige bevreemd me niets. Dat was een intense relatie met een nog intensere en weirdo psycho-break-up.
Ik voel er geen verdriet meer om. Soms een tikkeltje boosheid dat ze zoveel stront heeft gebruikt naar mij terwijl alles te wijten was aan de psycho-shit in haar hoofd. Maar ja, dan denk ik maar weer aan een prachtige quote "We don't see things as they are. We see things as we are" en is alles gezegd wat gezegd moet worden.

Voor velen hier kan die quote misschien ook helpen. Je ex doet je geen pijn. Je doet jezelf pijn als je je ex niet los kunt laten. Velen pakken dat gelukkig binnen een aantal maanden feilloos op. Sommigen blijven te lang hangen in de pijn en het zelfmedelijden. Jammer. Daar doe je jezelf idd geen goed mee.

Ninja-edit: @Bartinhoo: Dat van jou heeft niets meer met je ex te maken. Dit heeft te maken met iets in jou. Je blijft hangen in je achteruit en komt geen meter naar voren op die manier. Werk aan de winkel kerel, maar niet met geklets of bespiegelingen over je ex ;)
Als de wereld een groot vraagteken voor je is ?
Strek je eens uit !
pi_102944551
Tja iets in mij, dat klinkt nogal abstact..

Het is niet zo dat ik er niets aan doe om haar echt te vergeten... Ik zit bij een studentenvereniging, sport vaak, opleiding, woon op kamers etc etc..

Maar ondanks dat mis ik haar toch nog steeds af en toe..

Imo. is dat eigenlijk best normaal, als het je maar niet teveel in de weg zit in je dagelijkse activiteiten...

We zijn uit elkaar gegaan, en ik vond dat toen erg. Nu een stuk minder maar zou haar nog steeds graag wel eens zien...Tijd heelt een hoop maar niet alles, gevoelen blijven nu eenmaal gevoelens en als die echt waren gaan die imo. niet meer weg...

Er zijn mensen die na 10 jaar hun ex tegenkomen en dan helemaal de weg kwijt zijn...
pi_102944701
Je moet je vooral met die mensen gaan vergelijken ja, dat helpt vast. En ook gevoelens kunnen veranderen.
pi_102945323
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 08:17 schreef Bartinhoo het volgende:

Het is niet zo dat ik er niets aan doe om haar echt te vergeten... Ik zit bij een studentenvereniging, sport vaak, opleiding, woon op kamers etc etc..

Imo. is dat eigenlijk best normaal, als het je maar niet teveel in de weg zit in je dagelijkse activiteiten...

We zijn uit elkaar gegaan, en ik vond dat toen erg. Nu een stuk minder maar zou haar nog steeds graag wel eens zien...Tijd heelt een hoop maar niet alles, gevoelen blijven nu eenmaal gevoelens en als die echt waren gaan die imo. niet meer weg...

Er zijn mensen die na 10 jaar hun ex tegenkomen en dan helemaal de weg kwijt zijn...
En daar gaan we weer.
pi_102945715
Toen ik hier anderhalf jaar geleden regelmatig postte kwam er ook wel eens een user langs die al zo'n 6 jaar niet over zijn ex heen was en daardoor ook geen enkele relatie meer had gehad. Hij had zo'n zelfmedelijden dat het nooit wat was geworden met zijn 'ware liefde', dat ie geen behoefte had aan een andere vrouw. Bartje is hard op weg om de opvolger te worden van deze user. God, hoe heette die mafkikker ook alweer..? Het was echt een zielig figuur.
pi_102946029
6+ jaar is natuurlijk wel even anders als 1 jaar..

Daarnaast is het echt niet zo dat ik nog vaak huilie huilie loop te doen over mijn ex. Die posts in de eerste pagina' s van dit topic zijn alweer 3 weken geleden, een paar dagen waarin ik geen reet te doen had en het slecht weer was...

Uit verveling ga ik dan maar weer een beetje over mn ex na lopen denken..

Maar verder heb ik inmiddels al een tijd een ''scharrel'' waarmee ik me prima vermaak, maar ik merk daardoor wel dat ik voorlopig absoluut geen zin heb in een nieuwe relatie... Ben dus echt geen verstokte zure vrijgezel oid...
pi_102946190
Het zijn er zo zes. ;)

Net even door mijn posthistorie heen zitten bladeren. Tarot heette die gast. Lees zijn berichten maar eens en pas op dat je niet ook zo wordt. Het zal me overigens niets verbazen als Tarot een trein heeft gekopt o.i.d...

Haha, zo te zien zat jij toen ook al in dat topic! :D
pi_102948798
Ik zit er nu een jaar ongeveer...

Ofwel, zitten, ik kijk hier over het algemeen een keer per maand oid... Ik vind de vergelijking een beetje overtrokken maarja
pi_102949723
Mijn ex zie ik over minder dan drie weken weer een heel weekend. Ik ben benieuwd wat er dan gaat gebeuren, want we hadden afgesproken dat als we hier beiden nog de behoefte aan hebben, dat we dan zouden praten over hoe en wat. Nu vroeg hij hoe ik het zag om weer af te spreken (hij kwam er ook mee aanzetten) en ik zei dat ik nu geen zin heb om dat uit te denken, dat we tegen die tijd moeten kijken waar het heengaat - relatie of vriendschap. Dat we het toch niet in een van die richtingen kunnen forceren, dus maar beter geen verwachtingen hebben tot we elkaar weer echt zien. Hij was wel weer flink flirterig bezig, maar wilde tot kort voor we elkaar weer zien nog steeds niet te veel contact. Dus we gaan het zien.

Het is nu overigens een maandje uit na bijna twee jaar relatie, en daarvoor was het ook een paar maanden... vreemd. Hij dacht dat onze problemen niet konden veranderen, maar wilde het toch nog een kans geven alleen dan rustig aan. Hij gaf toen zijn ongelijk aan, dat het nu echt goed ging, maar zei er ook bij dat zijn gevoelens nu niet meer genoeg waren. Hij vindt me nog steeds leuk, houdt van me, maar niet genoeg dus. Maar ondertussen wil hij me ook in zijn leven houden. Tsja. Hij was ook niet al te blij toen ik vertelde (checkte dat hij het niet erg vond) dat ik op een feestje met een klasgenote was, maar ook met zijn beste vriend en zijn neef. Was gewoon zo uitgekomen, kon het altijd goed met die jongens vinden, natuurlijk nooit dingen gebeurd en nu natuurlijk ook niet... Maar echt relaxt vond hij het evengoed niet, al zei hij later dat hij het niet relaxt vond dat ik erover vroeg ("wat boeit mij dat nou") en later was er niets meer aan de hand en vroeg hij dus of ik af wilde spreken. :P

Ondertussen ook alweer op date gevraagd en wat aan het praten met een andere jongen, maar zeker niet om hem jaloers te maken. En ik heb die date ook netjes afgekapt, dat wil ik nu nog niet. Het liefst zou ik ook willen dat het weekend ons tot nieuwe inzichten brengt en het toch meer richting die relatie gaat... Ook al zou ik hem niet meteen weer terugnemen (dat ga ik hem ook vertellen) en is het dan nog een tijdje aanpoten. De fysieke aantrekkingskracht is er ook zeker nog, ik merkte dat ook in hoe hij tegen me praatte, en hij is niet het type om me daarvoor te gebruiken. Hij was een maand geleden zelfs degene die zei dat seks niet slim is.

Maar ik ben benieuwd, hopelijk gaat het goed en kunnen we goed praten wat we gaan doen, en als hij het niet eens is met wat ik zeg (al had ik het dus als het ware al gezegd en was hij het er volgens mij wel mee eens) dan zal ik zelf de knoop maar door moeten hakken...
pi_102966172
Fuck dit zeg, de laatste dagen dus best wel weer veel met mn ex bezig...

Komt omdat ze morgen jarig is denk ik, zou het anders niet weten... Spreek haar echt never meer, misschien dat ik het daarom ook wel zo raar vind...

Gewoon dat idee dat ik ontelbare nachten naast die meid heb geslapen, bij haar heb gegeten, wel alles van elkaar wisten tot voor een jaar geleden, en nu heeft ze het super geweldig met haar nieuwe vriend :'(

9 vd 10 keer heb ik wel een ''fuck it, life goes on'' instelling, maar soms komt de waarheid toch wel ff hard om de hoek zetten en dan bedenk ik me : Het is en blijft zo dat ik toch maar mooi gedumpt ben, terwijl ik haar heel graag terug wou, daar is ze daar voor geen meter op in is gegaan...

Ze heeft nu ook echt never nooit meer de behoefte aan contact, zelfs niet een korte hoe is het met je, terwijl ze weet dat ik het er moeilijk mee heb gehad...

Komt er ook ooit een moment dat zelfs dat idee je niet meer kwetst?

Een ding brengt mn ego dan nog wel troost, en dat is het feit dat zij aan het begin in ieder geval degene was die alle initiatieven nam en mij ook vroeg voor een relatie... En achteraf doen alsof ze absoluut niet kan begrijpen dat er meisjes zijn die het wel in me zien zitten...

Best wel knap lullig eigenlijk :D maarja niets meer aan te veranderen...

[ Bericht 6% gewijzigd door Mister_Bojangles op 11-10-2011 19:31:14 ]
pi_102987784
Twee weken geleden (het is nu bijna 6 weken uit, op haar initiatief) zei ik dat het beter was dat ze geen contact met me zocht, omdat ik nu tijd voor mezelf wilde en wat dingen moet oplossen. Daarvoor stuurde ze me 1 soms 2x per week nog whatsappberichten om te vragen hoe het met me ging etc.

Twee weken lang heeft ze me dus met rust gelaten, tot gister. Kreeg ineens een willekeurig tekentje op whatsapp, waarna ze uiteraard deed alsof dat per ongeluk was. Nog even gepraat, maar uiteindelijk zei ik dat ik dacht dat het niet per ongeluk was. Ze gaf ook toe dat het niet per ongeluk was, maar dat ze me heel graag wil zien en spreken en dat dit een moment van zwakte was.

Ik heb aangegeven dat het nog steeds beter is dat ik tijd krijg, en dat vond ze ook. Ze zei sorry voor haar 'moment van zwakte'.

Wat moet ik daar nou mee.
pi_102987834
Niks. Doorgaan met waar je mee bezig was.
pi_102987940
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 08:33 schreef Mint_Clansell het volgende:
Niks. Doorgaan met waar je mee bezig was.
Is uiteraard ook zo, ik was ook niet anders van plan. Het was meer even een klaagzang op deze vroege ochtend :P
pi_102988121
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:49 schreef Wanderingwhy het volgende:
Hier gaat het uitstekend. Een nieuwe liefde en aan alle kanten beter, mooier, liever en leuker dan de vorige waar ik zo'n verdriet om had. Eind goed al goed zou je kunnen zeggen :Y
Haha, kijk dat is nou de "kunst" van het loslaten van je ex. Gewoon een leukere vriendin zoeken ^O^
There is a long line down from heaven.
pi_102988685
Goh hier ben ik ook al tijden niet meer geweest. Ik kan wel zeggen dat ik de meest bizarre nasleep ooit gehad heb met mijn ex, maar eigenlijk wilde we ook nooit uit elkaar. Het is gewoon zo gegaan, na een reeks lompigheid. Maar door de gekwetste gevoelens is het nooit meer echt goed gekomen. Toch zonde, want we passen prima bij elkaar. Er was nooit een reden.. It just happend. En ook al vochten we zo veel om elkaar, het was altijd op het verkeerde moment. Elk detail tot op het bot uitgepraat en besproken tot er niks meer te bespreken viel, en toch

Maar ik ben blij dat ik er van af ben. De hele nasleep heeft net zo lang geduurd als de relatie zelf. Zo'n 2,5 jaar. Ik kan het niemand aanraden. Ik kan het ook niet meer oproepen. Het doorslaggevend gevoel op het moment dat het echt tot je door dringt dat het klaar is. Een absolute hel. Constante mindfucks en geen zelfrespect meer.

Tis allemaal wel goed zo. Ook al weer een dikke negen maanden dat ik er goed mee ben. En niks is beter dan er helemaal klaar mee zijn. Met je hoofd, je gevoel, alles.

Verder gaan met je leven en je zelf er bij neer leggen. Eenmaal geaccepteerd is het mooi geweest.
Maar dat neemt niet weg dat je ex ooit deel heeft uitgemaakt van je leven en dat het dus in je geheugen gegriefd staat.

Het enige waar ik nog benieuwd naar ben is het moment dat ik hoor dat ze een ander heeft en wat mijn reactie daarop zal zijn. Maar goed, dat zien we dan wel.

Mijn tip btw, aan iedereen. Op het moment dat de kogel door de kerk is, hou de eer aan je zelf en verbreek direct al het contact. Geen extreem openhartige brieven of mails, ook niet als het van twee kanten komt. Geen openhartige gesprekken. Het leidt tot niks. Eerst alle gevoelens een plek geven zodat je helder kan denken. En in de tussentijd veel sporten, gekke dingen doen, pak de trein naar weetikveelwaar, bezoek feestjes, spreek af met mensen. Zoek afleiding.

Welja.. Succes er mee..
pi_102989212
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 08:56 schreef LostInSpace het volgende:

[..]

Haha, kijk dat is nou de "kunst" van het loslaten van je ex. Gewoon een leukere vriendin zoeken ^O^
Bwah, ik zou vooral niet hard op zoek gaan. Helemaal niet als het recent uit is gegaan met je vorige.
pi_103004830
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:49 schreef Wanderingwhy het volgende:
Zelf ondertussen een 'oudgediende'. Eind vorig jaar, net zoals Neo en Joycie een aantal maanden hier getreurd. Ook toen was Bartinhoo (of moet ik zeggen "al" of "nog steeds"...?) actief.

Dat er af en toe nog eens gedacht wordt aan de vorige bevreemd me niets. Dat was een intense relatie met een nog intensere en weirdo psycho-break-up.
Ik voel er geen verdriet meer om. Soms een tikkeltje boosheid dat ze zoveel stront heeft gebruikt naar mij terwijl alles te wijten was aan de psycho-shit in haar hoofd. Maar ja, dan denk ik maar weer aan een prachtige quote "We don't see things as they are. We see things as we are" en is alles gezegd wat gezegd moet worden.

Voor velen hier kan die quote misschien ook helpen. Je ex doet je geen pijn. Je doet jezelf pijn als je je ex niet los kunt laten. Velen pakken dat gelukkig binnen een aantal maanden feilloos op. Sommigen blijven te lang hangen in de pijn en het zelfmedelijden. Jammer. Daar doe je jezelf idd geen goed mee.

Ninja-edit: @Bartinhoo: Dat van jou heeft niets meer met je ex te maken. Dit heeft te maken met iets in jou. Je blijft hangen in je achteruit en komt geen meter naar voren op die manier. Werk aan de winkel kerel, maar niet met geklets of bespiegelingen over je ex ;)
Mooi om te horen dat het zo goed met je gaat! (Al wist ik dat natuurlijk al wel een beetje ;))
Ik heb even stukje 'bold' gemaakt in je quote.. Hiermee sla je echt de spijker op zijn kop. Het is jammer dat ik me dit nooit eerder heb beseft, tot een paar maanden geleden.

Op dit moment gaat het dan ook goed met me. Ik zal niet zeggen dat ik nooit meer aan m'n ex denk, want dat doe ik echt nog wel. Logisch, ik heb twee fantastische jaren met haar gehad, en die mooie herinneringen zal ik blijven houden.
Maar om dat even op een weegschaal te leggen: Het afgelopen half jaar was ook fantastisch, hetzij op een hele andere manier. Ik heb een aantal mensen leren kennen waarmee ik het ontzettend naar m'n zin heb. Een totaal ander sociaal leven. Waar ik vorig jaar eens in de twee of drie maanden een avondje ging stappen (wel vaker naar de bios o.i.d. samen) ga ik nu bijna iedere week wel een avondje weg. Veel meer mensen leren kennen, en wat dat betreft misschien ook wel wat 'losser' geworden.

Eerlijk is eerlijk, ik mis het leuke, het samenzijn met 'je' vriendin wel. Maar desondanks ben ik ook weer niet echt op zoek. Ik besef dat dat erg tegenstrijdig klinkt, maar zo is het wel. Het is bijna een jaar geleden dat het uit is gegaan, en in die tijd is er nog niks, maar dan ook écht niks, met een andere meid gebeurd. Ik heb er m'n best niet voor gedaan, maar ik heb volgens mij ook niet echt 'een kans' gehad om het te proberen. Dat vind ik soms weleens jammer, maar aan de andere kant: Het gaat zoals het gaat. Blijkbaar ben ik er nog niet klaar voor (?).

Ondanks dat negatieve laatste stukje, gaat het dus gewoon weer goed hier. :)
pi_103034418
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 08:17 schreef Bartinhoo het volgende:

@Bartinhoo: Eigenlijk is het niet zo heel normaal wat jij doet ;(

Met alle respect kerel, maar het aanhalen van normale dingen als bij een studentenvereniging zitten en dergelijke...is dat wat jij ziet als bewijs dat je het goed doet qua verwerking?

Je kijkt naar de verkeerde dingen waarmee je jezelf en je gedrag wilt goedpraten en juist datgene wat opvalt zie je niet, pfff....

Start eens met te beseffen dat je er zelf (het zijn je eigen woorden) voor het grootste gedeelte de oorzaak van bent dat je ex je gedumpt heeft (klinkt wat anders dan "We zijn uit elkaar gegaan" toch? :)
Dan dat stukje tekst van je waar ik bijna kriegelig van word, dat gezemel van je over "gevoelens blijven nu eenmaal gevoelens en als die echt waren gaan die imo. niet meer weg..." Dacht je dat Neo, MrMyst, Mint_Clansell, JOycie en noem ze allemaal maar op - dus ik ook! - geen echte gevoelens hebben gehad? Hier moet je jezelf eens duidelijk gaan maken dat je afwijkt(!) van mensen die hetzelfde hebben meegemaakt als jij. Ook die mensen hebben gevochten voor iets maar hebben uiteindelijk ingezien dat ze moeten loslaten als ze verder willen. Stuk voor stuk zijn ze verder gegaan. Jij niet.....

Dan wat je in een andere post schrijft over die scharrel van je. Alleen al hoe je haar typeert en wat je er verder over schrijft maakt een hoop duidelijk. Zij wordt het niet en het wordt het niet. Je kunt je nog lang niet binden want ergens ben je nog steeds bezig en zit je nog steeds vast in die achteruitversnelling. Krijg je daar nou geen stijve nek van, van dat steeds maar achterom kijken?

Met "iets in je" bedoel ik dat je het bij jezelf moet zoeken. Het is niet abstract maar de harde waarheid. Bartinhoo kan zijn ex nog (steeds) niet loslaten. Bartinhoo wil nog steeds graag zijn ex eens zien. Bartinhoo mist haar af en toe nog steeds.....

Niemand kan jou hier helpen Bartinhoo. En ik vraag me langzamerhand ook af of je dat wel wilt want het lijkt wel of het het bijna prettig vindt dat gehang naar wat er was maar niet meer bestaat. (Lees vooral die drie laatste woorden ok? ;) )

Succes ermee. Ik hoop dat je nu wat meer jezelf gaat kicken. o|O

[ Bericht 0% gewijzigd door Wanderingwhy op 13-10-2011 14:36:01 ]
Als de wereld een groot vraagteken voor je is ?
Strek je eens uit !
pi_103063965
Best wel raar eigenlijk, ex' en...

Mn ex en ik zijn als goede vrienden uit elkaar gegaan, maar spreken elkaar al ruim een jaar niet meer, nooit meer..

Alles wat er ooit tussen ons was, is weg, zelfs een miniscule vriendschap is er niet meer tussen ons, echt 100 % strangers voor elkaar... eerGisteren was ze jarig, en ik vond zelfs een persoonlijk sms' je al te ver gaan, dus ik feliciteerde haar via Facebook, en kreeg (uiteraard) net als de anderen gewoon een ''vind ik leuk'' als reatie...

En dat terwijl ik wel weet dat er ergens in haar kast nog 2 hele fotoalbums staan van onze vakanties samen. De laatste had ze zelfs nog laten maken toen het al uit was tussen ons, als leuke herinnering zei ze...

Gewoon dat verschil tussen dat er nu gewoon helemaal niets meer is tussen ons, maar anderzijds dat ze wel 100 + foto' s van me/ons ergens in haar kast heeft liggen vind ik best wel vreemd...
Je kent elkaar totaal niet meer, maar toch ook weer heel erg goed zeg maar :P

Moest het gewoon even kwijt, totaal geen boodschap verder :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')