quote:De kunst van het loslaten van je ex, een goede topic titel..
Na een relatie van 1,5 jaar ben ik nu alweer een maandje single. Dit was mijn eerste echte liefde.
Zij gaf aan op de dag dat ze het uitmaakte dat ik wel de perfecte match was, maar dat de relatie niet meer werkte. Omdat ik daar precies hetzelfde over denk, kan ik dat maar niet loslaten.
Loslaten gaat bij mij maar erg moeizaam. Het verwerken van een relatie/scharrel deed ik normaal gesproken altijd door onbewust boos te worden en negatief over iemand te denken, en de persoon verder uit mijn leven te wissen. Dit keer probeer ik het positief te zien, en de tijd die wij samen hebben gedeeld te zien als een mooie periode. Het probleem is alleen dat ik het niet echt kan doseren, en dat is vaak erg energieverslindend.
Werkt deze methode wel, of ben ik nu tegen beter weten in aan het romantiseren?
Blijf jezelf maar lekker voor de gek houden, Bartje. Als je ex totaal geen rol meer speelt in leven, waarom zit je dan nog steeds elke keer dat je hier post te emmeren over haar?quote:Op dinsdag 20 september 2011 10:44 schreef Bartinhoo het volgende:
Ik voel me opeens ook weer een beetje vreemd, terwijl mijn ex over het algemeen totaal geen rol meer speelt in mijn leven...
Bedacht me juist dat het alweer twee jaar geleden is dat we iets kregen, en alweer ruim een jaar geleden is dat het uit is gegaan..
Ze maakt totaal geen deel meer uit van mijn leven, we hebben totaal geen contact meer en de enige ''link'' die er nog tussen ons is, is dat we nog vrienden zijn op facebook..
Soms vraag ik me wel eens af of ze echt helemaal niets meer met me te maken wil hebben, of dat we gewoon beiden niet de eerste willen zijn die contact op willen nemen.
Zag zojuist weer eens wat fotos van haar op facebook en het deed niet meer echt pijn om ze te zien, maar het voelt nog altijd heel erg vreemd... Ze is over 3 dagen jarig en aan de ene kant zit ik eraan te denken om helemaal niets van me te laten horen om haar gewoon zo voor mezelf helemaal compleet af te stoten, maar aan de andere kant denk ik ook dat ik dit niet kan maken...
Dus? Zoals ik het heb gelezen toendertijd had je dat ook aan jezelf te danken.quote:Op dinsdag 20 september 2011 11:48 schreef Bartinhoo het volgende:
Ik ben namelijk degene die gedumpt is, terwijl zij juist degene was die aan het begin een relatie met mij bijna forceerde...
Ik moet zeggen dat ik het hier mee eens ben.quote:Op dinsdag 20 september 2011 12:02 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Dus? Zoals ik het heb gelezen toendertijd had je dat ook aan jezelf te danken.
En als je niets te klagen hebt wat vrouwen betreft, waarom heb je dan nog geen nieuwe vriendin?
Volgens mij zoek jij gewoon een vervanging van je ex.
Je doet alsof het iets vanzelfsprekends is dat men een tweede kans behoort te krijgen wanneer het uitgaat. Als die relatie die je nu helemaal zit op te hemelen zo te gek super fantastisch was, waarom is het nu dan uit?quote:Op dinsdag 20 september 2011 12:19 schreef Bartinhoo het volgende:
Nu zit ik echter in een fase dat ik er absoluut niet aan moet denken... Dat heeft misschien ook een beetje te maken met die laatste relatie waarin ik helemaal te gek, super en alles was maar het wel opeens uitging zonder ooit een 2e kans te krijgen.
Zij wil de lusten en niet de lasten.quote:Op donderdag 22 september 2011 02:30 schreef DerptieDurp het volgende:
Een jaar verder en ik heb nog steeds seks met mn ex..Ook nog steeds intensief contact.. Als ze op stage zit belt en smst ze me regelmatig (ik werk thuis) en ook nodigt ze me vaak uit om naar haar toe te komen om een filmpje te kijken ofzo. Meestal kruipt ze dan dicht tegen me aan en kroelt door mn haar of iets dergelijks. Uiteraard doe ik dat ook bij haar. Af en toe zoent ze me spontaan en passioneel. We lijken wel een stel, maar toch wil ze geen relatie met me. Ik snap het aan de ene kant totaal niet, maar aan de andere kant heb ik zoiets van "lekker genieten van wat ik heb".
ik heb niet veel van jou gelezen, maar als jij denkt dat je over je ex heen bent dan zit je echt in een droomwereld hoor! Als ik over een jaar nog zo over mijn ex aan het praten ben dan klopt er echt iets niet.quote:Op dinsdag 20 september 2011 12:56 schreef Bartinhoo het volgende:
Tja weet je, ik zie mijn tijd met haar nog altijd als een soort ''veilige'' en vertrouwde tijd waar ik nog altijd een fijn gevoel bij krijg.
Maar als ik nu terugdenk aan hoe ik toen leefde dan schaam ik me een beetje, want dat was absoluut niet goed.
Ik deed de dingen omdat ze vertrouwd voor me voelde, maar ging geen stap vooruit. Daarom bleef ik ook bij haar, terwijl toch twijfelde.
Daarom heb ik wel eens, in tijden zoals nu, met veel ''spannende'' dingen op het programma : presentaties, sollicitatie, tentamens, veel samenwerken met nieuwe mensen etc..., dat ik een beetje terugverlang naar de tijd met haar wat eigenlijk alleen maar bestond uit sporten, samen op mij kamer hangen of een beetje winkelen oid. Terwijl dit leven mij toch veel meer brengt dan destijds met haar, toen ik alleen maar geld uitgaf en mijn opleiding niet haalde etc...
Top man! Heel veel plezier, geluk en alles wat er maar te wensen valt voor de komende tijd!!quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:31 schreef Cocktailprikker het volgende:
dat was het voor mijGister weer eens iets met een ander, leuker meisje gedaan en dat sluit echt het boek van mijn ex
Misschien heb je gelijk.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:41 schreef Murmeli het volgende:
[..]
ik heb niet veel van jou gelezen, maar als jij denkt dat je over je ex heen bent dan zit je echt in een droomwereld hoor! Als ik over een jaar nog zo over mijn ex aan het praten ben dan klopt er echt iets niet.
Als je er overheen zou zijn, dan zou je namelijk een soort vrede en berusting in de situatie moeten hebben, en niet bij elke scheet die je aan haar doet denken weer gaan zitten denken aan hoe het vroeger was.
Dus ik zou eerst ff een lesje loslaten doen voordat je weer roept dat je er overheen bent. Ik vind het dan weer wel wijs van je dat je geen zin hebt in een nieuwe relatie. Blijkbaar weet je (gezien de onderbouwing die je geeft bij het niet willen van een relatie) diep van binnen dus wel dat je er nog niet overheen bent.
Lijken gewoon niet echt op mij van toepassing. Ik weet wel van mezelf dat de pijn die toen constant in mijn lichaam zat weg is, maar soms nog in een mildere vorm voor een dagje oid boven komt drijven...quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:31 schreef Cocktailprikker het volgende:
dat was het voor mijGister weer eens iets met een ander, leuker meisje gedaan en dat sluit echt het boek van mijn ex
Hangt van de inhoud af lijkt me.quote:Op zaterdag 24 september 2011 11:30 schreef J0ycie88 het volgende:
Fuck, mailtje van mijn ex.. Gisteren.. Wat moet je daar nu mee..
Dat dus. Verstandigste ongeacht de inhoud is even paar dagen wachten met een eventuele reactiequote:Op zaterdag 24 september 2011 11:32 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Hangt van de inhoud af lijkt me.
Afspreken vanuit mijn initiatief zal nooit meer gaan lukken, want nog altijd zal ze ervan genieten om mij als een zoort van 2e keer af te wijzen denk ik.... Verder heb je helemaal gelijk!quote:Op zaterdag 24 september 2011 11:15 schreef goofy_goober het volgende:
Misschien moet je daar eens mee leren omgaan. Mensen worden gedumpt en dat is nooit leuk, maar hoe jij je hebt gedragen naar haar toe in de relatie had je daar op kunnen wachten dat ze er een keer een punt achter zou zetten. Trek er lering uit en blijf niet hangen bij wat er in het verleden is gezegd, daar heb je nu niks meer aan en dat soort dingen worden nou eenmaal gezegd wanneer je verliefd bent. Feit is dat ze nu weer de status van vreemde heeft. Als je dat niet wilt dan moet je niet hier gaan zitten janken dat ze vervreemdt van je, maar wat met haar afspreken voor zover dat nog nut heeft.
Zo ga ik proberen te denken! Ik had het denk ik ook wel kunnen verwachten enerzijds. Anderzijds bleef ze maar zeggen dat ik HEt helemaal was voor haar. Ik zie haar nog zitten hier in de woonkamer een week voordat ze het uitmaakte helemaal doen of alles geweldig was. Dat was toen natuurlijk al niet meer zo...quote:Op zaterdag 24 september 2011 11:22 schreef Murmeli het volgende:
Probeer voor jezelf een manier te vinden om te accepteren dat het zo is gelopen en je geen slachtoffer te voelen van de situatie. Zolang je die gevoelens hebt dat het jou 'is aangedaan' kom je niet echt verder.
Ik heb dat slachtoffer-gevoel soms ook nog, maar het is al veel minder dan het was. Ik ben mezelf gaan afvragen: ben ik onverwacht zo behandeld, of had ik het wel kunnen voorspellen? Wat zegt dit over mij? Waar moet ik op letten tijdens een evt volgende relatie om niet weer in dezelfde situatie te belanden?
De antwoorden op deze vragen zijn confronterend, maar ik voel me nu een stuk sterker. En het gevoel van: alle mannen zijn klootzakken en de volgende gaat me weer pijn doen, is minder, omdat ik weet dat ik veel meer invloed hierop heb dan ik dacht.
Dat zegt niet dat ik het verkeerd heb gedaan (en jij ook niet), maar wel dat ik voortaan wat meer op sommige signalen moet letten (en naar mijn gevoel moet luisteren) ipv te denken dat een ander het beter weet dan ik.
Het komt er op neer dat hij erg spijt heeft van wat hij heeft gedaan, en dat hij zich dat steeds meer gaat beseffen..quote:Op zaterdag 24 september 2011 11:32 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Hangt van de inhoud af lijkt me.
dan inderdaad het contact zo houden (dus geen contact)quote:Op zaterdag 24 september 2011 11:35 schreef Bartinhoo het volgende:
[..]
Afspreken vanuit mijn initiatief zal nooit meer gaan lukken, want nog altijd zal ze ervan genieten om mij als een zoort van 2e keer af te wijzen denk ik.... Verder heb je helemaal gelijk!
[..]
Zo ga ik proberen te denken! Ik had het denk ik ook wel kunnen verwachten enerzijds. Anderzijds bleef ze maar zeggen dat ik HEt helemaal was voor haar. Ik zie haar nog zitten hier in de woonkamer een week voordat ze het uitmaakte helemaal doen of alles geweldig was. Dat was toen natuurlijk al niet meer zo...
Ik voel me inderdaad ook nog steeds heel erg slachtoffer zoals jullie wel zien aan mijn manier van posten...
Wat natuurlijk wel zo is, is dat veel mensen claimen over hun ex heen te zijn, terwijl deze persoon in feite natuurlijk altijd een zwak punt blijft. Zie hierboven joycie, haar heb ik hier ook al een tijd niet meer gezien. Maar nu krijgt ze een mailtje van haar ex en dan loopt ze er toch weer mee in haar hoofd. Dat soort dingen heeft iedereen imo.
Ja dat bedoel ik dus...hij is totaal niet eerlijk geweest en gaat nu vrolijk door met daten. Weet ik ook precies waar ik aan toe ben en gaat hij maar zijn gang zonder mij. Houdt niet echt rekening met mij gezien ik het nogal moeilijk heb gehad om mijn ex los te laten. Nu is het gewoon verder gaan, hoe moeilijk dat af en toe ook is!quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:33 schreef Murmeli het volgende:
In vind eigenlijk ook dat je van de ex van je beste vriend moet afblijven.
En áls je dan onverhoopt toch verliefd wordt op de ex van je beste vriend (of op de beste vriend van je ex) wees er dan vanaf het begin eerlijk over (die vriend moet dat dus doen, je ex niet denk ik). Zo ineens iemand voor een voldongen feit gaan zetten vind ik niet netjes. En het lijkt me ook niet leuk, ook niet als je al over de betreffende ex heen bent
Dit. Doe hier wat mee Bart!!quote:Op zaterdag 24 september 2011 11:15 schreef goofy_goober het volgende:
Misschien moet je daar eens mee leren omgaan. Mensen worden gedumpt en dat is nooit leuk, maar hoe jij je hebt gedragen naar haar toe in de relatie had je daar op kunnen wachten dat ze er een keer een punt achter zou zetten. Trek er lering uit en blijf niet hangen bij wat er in het verleden is gezegd, daar heb je nu niks meer aan en dat soort dingen worden nou eenmaal gezegd wanneer je verliefd bent. Feit is dat ze nu weer de status van vreemde heeft. Als je dat niet wilt dan moet je niet hier gaan zitten janken dat ze vervreemdt van je, maar wat met haar afspreken voor zover dat nog nut heeft.
heeft iemand daar ervaring mee? Ik kan me echt absoluut niet voorstellen hoe iemand anders, hoe geleerd en deskundig dan ook, dat gevoel bij jezelf kan uitschakelen. Zo'n psycholoog kan nog zo goed praten maar het is toch geen rationeel iets, je gevoel luistert niet naar redenatie en tegeltjes wijsheden als "het leven gaat wel verder en je houd nu alleen jezelf tegen", dat weet je zelf ook wel. En medicatie voorschrijven om gevoelens af te vlakken lijkt me helemaal geen oplossing. Wat dan wel? Tijd en die gevoelens uitzitten, ook al kan het heel lang duren (zie Barts verhaal..)quote:Op zaterdag 24 september 2011 14:38 schreef Mr.Myst het volgende:
[..]
Wat ik bij Bart lees is echter niet goed. Niks mis met hier je verhaal neerzetten, je ei even kwijt willen, dat heb ik ook allemaal gedaan. Maar er staat keer op keer hetzelfde verhaal, en het lijkt alsof je gewoon geen stap verder komt. Zoek een manier om het achter je te laten, of zoek professionele hulp. Misschien dat je het dan beter kunt verwerken. Want eerlijk is eerlijk, over een half jaar staat hier waarschijnlijk nog steeds hetzelfde verhaal...
En hoe lang is het al uit tussen jou en je ex?quote:Op zaterdag 24 september 2011 12:18 schreef ro85 het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik dus...hij is totaal niet eerlijk geweest en gaat nu vrolijk door met daten. Weet ik ook precies waar ik aan toe ben en gaat hij maar zijn gang zonder mij. Houdt niet echt rekening met mij gezien ik het nogal moeilijk heb gehad om mijn ex los te laten. Nu is het gewoon verder gaan, hoe moeilijk dat af en toe ook is!
Dit kan natuurlijk een poging van zijn kant zijn om het contact te hervatten en wellicht hoopt 'ie op meer, dus als jij het niet ziet zitten dan zou ik die mail lekker negeren en wellicht zijn mailadres blokkeren.quote:Op zaterdag 24 september 2011 11:41 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Het komt er op neer dat hij erg spijt heeft van wat hij heeft gedaan, en dat hij zich dat steeds meer gaat beseffen..
Hij mailde ook om me te feliciteren met mijn woning, en dat hij blij voor me was dat ik nu eindelijk een plekje voor mezelf had.. (Geen idee hoe hij weet dat ik een nieuwe woning heb maar goed..)
Medicatie lijkt me geen oplossing. Een psycholoog kan helpen, je moet er wel open voor staan. Verder ben ik het met je eens hoor. Ik bedoel het ook absoluut niet lullig tegenover hem, we weten allemaal hoe het voelt. Maar het feit dat er (mijns inziens) geen echte vooruitgang in z'n posts zit, baart me wel zorgen. Daarom deze suggestie.quote:Op zaterdag 24 september 2011 16:14 schreef Bittere_Bal het volgende:
[..]
heeft iemand daar ervaring mee? Ik kan me echt absoluut niet voorstellen hoe iemand anders, hoe geleerd en deskundig dan ook, dat gevoel bij jezelf kan uitschakelen. Zo'n psycholoog kan nog zo goed praten maar het is toch geen rationeel iets, je gevoel luistert niet naar redenatie en tegeltjes wijsheden als "het leven gaat wel verder en je houd nu alleen jezelf tegen", dat weet je zelf ook wel. En medicatie voorschrijven om gevoelens af te vlakken lijkt me helemaal geen oplossing. Wat dan wel? Tijd en die gevoelens uitzitten, ook al kan het heel lang duren (zie Barts verhaal..)
Ik besef dat wanneer ik me verveel ik niet meteen moet gaan denken aan hoe het met de ex was, want ik schiet er geen flikker mee op en ben zelf toch tig leuker, zij is enkel nog leuk als pno om eerlijk te zijn.quote:Op donderdag 29 september 2011 23:17 schreef guybrusche het volgende:
Lekker een dagje vrij nemen met zonneschijn.. hele dag aan haar gedacht omdat ik weinig te doen had verder. Stop dat ook een keer?
Update?quote:Op zaterdag 24 september 2011 11:41 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Het komt er op neer dat hij erg spijt heeft van wat hij heeft gedaan, en dat hij zich dat steeds meer gaat beseffen..
Hij mailde ook om me te feliciteren met mijn woning, en dat hij blij voor me was dat ik nu eindelijk een plekje voor mezelf had.. (Geen idee hoe hij weet dat ik een nieuwe woning heb maar goed..)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |