abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101825354


quote:
De engine die The Elder Scrolls V: Skyrim draait heet de Creation Engine, en Bethesda heeft alle nieuwe truukjes en vernieuwingen uit de doeken gedaan. Veel van de technologie achter Oblivion en Fallout 3 is uit het raam gegooid en vervangen met nieuwe methodes, vertelt Bethesda's Todd Howard aan Game Informer.

Creation Engine
De nieuwe Creation engine is verantwoordelijk voor het neerzetten van de wereld. Een grote verandering is volgens Howard hoe er met licht en schaduw omgegaan wordt. In tegenstelling tot in Oblivion wordt schaduw in Skyrim dynamisch toegepast op alle objecten in het oogveld van de speler, wat de wereld realistischer moet laten lijken. Daarnaast is het oude SpeedTree systeem, wat gebruikt werd om de wereld van bomen en gewassen te voorzien, vervangen met een nieuwe technologie die Bethesda zelf heeft gemaakt. Zo kunnen ze nu zelf bepalen wat voor bomen waar staan en hoe ze animeren. Als de speler een winderige bergpas betreedt, kunnen de bomen gevaarlijk over een ravijn hangen terwijl de takken heen en weer zwaaien. Een nieuw systeem om neerslag te genereren is ook gemaakt, zodat bijvoorbeeld sneeuwval op een realistische manier wordt weergegeven en op het landschap beland.

Radiant AI
Het Radiant AI systeem zorgde er in Oblivion voor dat NPC's (non-player characters) hun dagelijkse taken in de achtergrond deden om de wereld 'levend' te laten lijken. Echter, het systeem was niet zo geavanceerd en de karakters hadden maar vijf of zes taken. In Skyrim is het systeem verbeterd en hebben de bewoners meer te doen en meer individualiteit. Een dorp in een bos zal bijvoorbeeld bevolkt zijn met werkers die hout hakken, werken in een houtmolen en goederen vervoeren door het dorp. Het verbeterde Radiant AI systeem zal er ook voor zorgen dat NPC's een relatie met de speler op kunnen bouwen. Als de speler iemand heeft geholpen, zal deze persoon hem als vriend kunnen beschouwen. Mocht je dan ineens 's nachts zijn huis binnen vallen, zou hij je bijvoorbeeld een bed kunnen aanbieden. Als je 'per ongeluk' zijn huis een beetje overhoop gooit of dingen vernielt, zal de reactie van het personage bepaald worden door de relatie die de speler met hem heeft.

Havok Behavior
De personages uit Oblivion bewogen niet altijd op de meest realistische manieren. Om dit te verbeteren heeft Bethesda een nieuwe middleware gelicenseerd, Havok Behavior. Deze techniek is volgens Howard niet eerder gebruikt in een 'grote' game. Havok zorgt normaal voor de physics, ofwel dat objecten in de wereld realistisch reageren op externe krachten, maar Behavior zal ervoor zorgen dat animaties vloeiend overgaan in elkaar. In tegenstelling tot Oblivion en Fallout 3 zal de wereld niet meer stilstaan als de speler met een NPC praat, en de levenloze close-ups van het gezicht van degene met wie je praat behoren ook tot het verleden. De NPC zal gewoon doorgaan met zijn of haar acties tijdens het gesprek. Het Behavior-systeem kan dynamisch animaties genereren. Denk bijvoorbeeld aan het Euphoria systeem wat gebruikt werd in GTA IV, Red Dead Redemption en The Force Unleashed. Volgens Bethesda zullen de draken er fantastisch uitzien en zullen veel van hun animaties niet gescript zijn.

Radiant Story
Radiant Story is misschien wel de meest ambitieuze nieuwe technologie in Skyrim. Dit systeem moet ervoor zorgen dat side-quests dynamisch gegenereerd worden gebaseerd op jouw level, locatie, bezigheden en relaties met NPC's. Heb je bijvoorbeeld iemand geholpen, kan die persoon jou later vragen om iets voor hem te doen of om iemand om te brengen. De betrokken personages en locaties waar deze quests zich afspelen zullen allemaal dynamisch 'bedacht' worden door het spel. Ben je ergens al geweest, dan zal de quest zich waarschijnlijk afspelen in een locatie die je nog niet bezocht hebt. Als je een NPC hebt gedood die jou een quest had moeten geven, bijvoorbeeld een barman, dan kan later zijn zus die rol overnemen en je alsnog die quest geven. Of ze kan wraak komen zoeken voor de moord van haar broer. Het spel zal ook willekeurige gebeurtenissen in de wereld genereren, net als in Red Dead Redemption. Bethesda is zich wel bewust van het gevaar dat de speler zich overweldigd kan voelen door de side-quests, dus ze zullen het binnen de perken houden.

Als al deze beloftes waar gemaakt worden zou Skyrim de lat wel eens hoger kunnen legen voor open-wereld games.
Creation Engine van TES V: Skyrim uitgelegd.

Vorige delen:
#4#3 | #2 | #1

quote:
To say that Bethesda's upcoming RPG epic The Elder Scrolls V: Skyrim is highly anticipated would be an understatement. Our coverage of the game, beginning with our cover story, drew unprecedented interest from our readers. Now, after the long wait, we're happy to be able to show you a new trailer for the game -- one that gives us a first look at gameplay, but also a glimpse of the game's dragons.

In the trailer, you'll get a good look at gameplay, particularly combat, which mixes traditional weapons like sword and shield with powerful magic. Listen close, and you'll even hear the game's protagonist -- or Dovahkiin -- emit a powerful "dragon shout." Oh, yes...the dragons. They look amazing, especially when flying around the grand vistas and ruins that Bethesda has created. If you're anything like us, this just made your day.
Trailer: http://www.gameinformer.c(...)c-dragon-action.aspx

Gamekings preview: http://www.gamekings.tv/v(...)er-scrolls-v-skyrim/

Behind the scenes:
Bekijk deze YouTube-video

E3 (nog niet goede kwaliteit) gamefootage met Todd Howard (6-6-2011):
Bekijk deze YouTube-video

Algemene info (bron: http://www.gamefaqs.com/b(...)ls-v-skyrim/57934750)
quote:
Release Date
November 11th, 2011.

Number of players: 1. Yes. 1. It will always be 1. That is all.

Plot
Your main character plays the role of the last Dragonborne. The setting is Skyrim, 2 centuries later from the events of Oblivion. Your mentor in the game is one, if not the last remaining members of the Blades, he is voiced by Max Von Sydow, who is also the narrator of the teaser.

-GASP- We start in a prison again :p.

Setting

- The game takes place primarily in Skyrim which is in the north of Tamriel, it is not known if we will be able to go to other regions.
- Skyrim contains more than just snow, as seen in screenshots, there are rivers, lakes, waterfalls, forests, etc.
- The game is set 200 years after the events of Oblivion.
- There are going to be five 'massive' cities in the game world.
- Dungeons are said to be a lot more unique in Skyrim, should be less repetitive.

Attributes and Leveling

- 18 Skills in total.
- New skill 'Enchantment'
-New skill "Smithing"
- There is no level cap, however after reaching level 50, it will take a lot longer to gain experience.
- At each level, you get a health upgrade and you can then select if you want to upgrade your Stamina or your Magicka.
- You select perks when you level, just like in Fallout 3/New Vegas, however it is not known how frequent these perks will be able to be selected, or how many there will be.
-Dragon Shouts can be found throughout the world.

Creatures and NPCs ~

- Known returning creatures are skeletons, zombies, wolves, horses and elk.
- Confirmed new creatures are giant spiders, mountain and frost giants, dragons, mammoths and sabretoothed tigers.
- NPC face and body models have been significantly approved.
- NPCs are now more dynamic, and will interact with you more.
-Creatures/weapons do NOT scale with you. It's closer to FO3.

Combat ~

- Confirmed weapons are maces, axes, long swords, daggers, bow & arrow.
- There are 85 spells in the game.
- The 'Mysticysm' school of magic has been removed, it's spells have been dispersed to other schools.
- You can perform finishing moves which are unique to the weapon you are using and the creature you are fighting.
- You can dual wield weapons with many different combinations, including left hand spell, right hand weapon.
- You can fight using the shield, however it isn't known to which degree.
- Bethesda has put a lot of time into making the weapons feel real.
- Bow & Arrow is said to 'dominate' the long-distance combat, and are now slower to use, but more powerful.
- They've tried to kill off 'cheap' combat tactics such as backpedaling, when walking backwards you're not fast enough to keep your distance from your opponent and at the same time attack him.
--Customizable menu allows on-the-fly weapon/spell/item usage.

General:

- You can now sprint, at the cost of fatigue.
- You can now edit body features.
- Bethesda has hired a lot more voice actors this time to keep the dialogue fresh.
- Each race is going to look more distinct.
- Faces are now more emotive and are more distinguishable.
- There are now more activities to do in the cities, for example smithing, woodcutting and even cooking.
- When engaging in conversation, you no longer zoom in on the character you talk to, nor does it freeze time.
- The NPC's are much more dynamic, for example, if you drop a weapon inside a city, a young boy may pick it up, run after you, and ask if you dropped it.
Another example of the same event is two men find the weapon and then fight over who gets to keep it.
- The Oblivion styled enemy leveling & loot leveling is out, the one in Skyrim is more in the style of Fallout 3, which in turn is more in the style of Morrowind.
- Fast Travel is still in the game.
- 3rd person view has been improved.

- The new Radiant Story feature will tailor the sidequests found in the world to your playing style.
-The new Radiant Story feature will tailor the sidequests found in the world to your playing style.
- There are kids in the game.
- You can choose to play without the HUD.
-With the new engine, water looks better, trees look better and snow falls dynamically rather than just being a texture on the ground.
- Draw distance greatly increased.
-10 playable races again.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_101825395
Skyrim *O*
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  zondag 11 september 2011 @ 18:41:02 #3
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_101825414
Ik ben benieuwd of je na lvl 50 ook nog perks kan halen (meestal ben ik voordat ik lvl 50 ben al afgehaakt :') namelijk om een andere char te spelen)
pi_101825496
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 18:41 schreef RickoKun het volgende:
Ik ben benieuwd of je na lvl 50 ook nog perks kan halen (meestal ben ik voordat ik lvl 50 ben al afgehaakt :') namelijk om een andere char te spelen)
De ''naked bushmen'' Perk is wel wat voor jou Ricko!

quote:
+10 sexterity when naked
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_101825502
Zit er ook weer Glass armor in?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  zondag 11 september 2011 @ 18:45:54 #6
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_101825575
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 18:43 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

De ''naked bushmen'' Perk is wel wat voor jou Ricko!

[..]

:@ Ik hoop dat er ook een neuk minigame in zit ofzo
pi_101825689
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 18:45 schreef RickoKun het volgende:

[..]

:@ Ik hoop dat er ook een neuk minigame in zit ofzo
:')
pi_101825781
Ik wil graag verschillende gebieden zien maar dan ook echt originele en geen copy/paste rommel -O-
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  zondag 11 september 2011 @ 18:50:46 #9
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_101825783
anders ga ik wel zo'n sex mod downen aangezien ik toch een nieuwe PC haal (want mods jeweettog)
  zondag 11 september 2011 @ 18:51:25 #10
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_101825820
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2011 18:50 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik wil graag verschillende gebieden zien maar dan ook echt originele en geen copy/paste rommel -O-
Volgens mij moet dat goed komen, ze hebben nu meerdere artiesten en ze hebben zelf gezegd dat ze alles met 'de hand' gemaakt hebben.
pi_101825859
Dat zou mooi zijn :Y
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_101825875
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 18:45 schreef RickoKun het volgende:

[..]

:@ Ik hoop dat er ook een neuk minigame in zit ofzo
En dan krijg je dezelfde commotie als rond de 'Hot Coffee Mod'. Echt een geweldig idee ja. :P
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_101827807
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 18:37 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Dat zou dan wel weer tof zijn, als je zo alles kon inspecteren. Zou wel leuk zijn voor 'detective' quests :)
Volgens mij hebben ze ook ergens gezegd dat dat een van de redenen daarvoor was.
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
pi_101828137
he NPC's are much more dynamic, for example, if you drop a weapon inside a city, a young boy may pick it up, run after you, and ask if you dropped it.
Another example of the same event is two men find the weapon and then fight over who gets to keep it.

Super vet!!
pi_101828236
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 19:43 schreef larry_flynt het volgende:
he NPC's are much more dynamic, for example, if you drop a weapon inside a city, a young boy may pick it up, run after you, and ask if you dropped it.
Another example of the same event is two men find the weapon and then fight over who gets to keep it.

Super vet!!
Dar soort random maakt het wel vet natuurlijk.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  zondag 11 september 2011 @ 19:48:43 #16
8369 speknek
Another day another slay
pi_101828429
Voor drie seconden zeker, ik heb liever dat ze die resources in iets wezenlijks stoppen. Las vanmiddag dat je weer vampier kon worden. Zou mooi zijn als je een ondood leger kon maken ofzo.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 11 september 2011 @ 20:00:28 #17
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_101829067
Eens met speknek. Een extra laag gameplay, dat je idd legertjes kan aanvoeren ofzo. Maarja, ik ga eerst mAar zien wat ik kan doen als ik master ve guild ben...
pi_101829112
Ik denk dat de consoles het niet gaan trekken als je aankomt met je undead leger :')
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
  zondag 11 september 2011 @ 20:03:46 #19
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_101829224
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 20:01 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Ik denk dat de consoles het niet gaan trekken als je aankomt met je undead leger :')
Je hebt gelijk idd :') kut consoles
  zondag 11 september 2011 @ 20:04:10 #20
8369 speknek
Another day another slay
pi_101829240
Ik bedoelde ook niet echt een leger (echt een RTS maken zou weer veel te veel resources kosten voor iets dat 99% van de spelers niet meemaakt), maar dat je in plaats van een vrouw die meevecht, er een aantal kunt hebben. Kan die engine van Bethesda prima aan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_101829349
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 20:04 schreef speknek het volgende:
Ik bedoelde ook niet echt een leger (echt een RTS maken zou weer veel te veel resources kosten voor iets dat 99% van de spelers niet meemaakt), maar dat je in plaats van een vrouw die meevecht, er een aantal kunt hebben. Kan die engine van Bethesda prima aan.
Tenzij je een drukke stad inloopt.
Kan me nog herinneren met Oblivion dat je mods had die de steden drukker bevolkt maakten, maar dat liep nou niet bepaald soepel.
Komt natuurlijk grotendeels omdat Oblivion niet echt voor multi-core was geoptimaliseerd.
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
pi_101829486
In Oblivion vond ik het stom dat je maar één summon tegelijk kan hebben. Zo wordt een skeleton na level 10 of zoiets al volstrekt nutteloos. Maar tegen die tijd heb je waarschijnlijk al een stuk meer magicka en zou het tof zijn om er 3 of 4 tegelijk te kunnen oproepen. Dan heb je tenminste wat.
pi_101829501
Inderdaad er was nauwelijks tot geen optimalisatie in de Oblivion engine voor de computer.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_101829512
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 18:38 schreef Rezania het volgende:

With the new engine, water looks better, trees look better and snow falls dynamically rather than just being a texture on the ground.

Betere bomen ftw ^O^. Ik heb de bomen/bossen altijd een belangrijk element gevonden voor de sfeer, mystiek en verwondering in rpg's.
pi_101829518
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 20:08 schreef Desunoto het volgende:
In Oblivion vond ik het stom dat je maar één summon tegelijk kan hebben. Zo wordt een skeleton na level 10 of zoiets al volstrekt nutteloos. Maar tegen die tijd heb je waarschijnlijk al een stuk meer magicka en zou het tof zijn om er 3 of 4 tegelijk te kunnen oproepen. Dan heb je tenminste wat.
Kon wel, maar dan had je mods nodig ;)
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')