abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101877533
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 21:00 schreef Fredo55 het volgende:
Schade hagelbui loopt in Zeeland hoog op
Los van de schade wel een keer tof om precies in ground-zero te zijn. Een lot uit de loterij :P
quote:
Nog steeds snap ik niet waarom het KNMI zó laat code oranje gaf.
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 21:23 schreef SpeedyGJ het volgende:
Er is ook al een 1 en ander wat op WW voorbij gekomen waaronder ik ook wat het getypt:
Niet (helemaal) mee eens. Code oranje werd pas om half negen afgegeven voor Zeeland, terwijl het zware onweerscomplex al om zeven uur goed zichtbaar was op de radar. Iedereen in dit topic wist al gelijk hoe laat het was. Dan moeten de weerexperts bij het KNMI het al zéker gezien hebben! De bui was immers zichtbaar, het moest niet nog ontstaan. Sterker nog, om half negen was het kwaad al geschied. Wat is dan nog het nut van een weeralarm?

Het probleem zit hem in het feit dat ze een voorbeeldfunctie hebben en dat ze vroeger te snel met een alarm kwamen. Nu durven ze niet meer zo goed. Zoals ik al eerder zei moet het KNMI de definities en gradaties van hun weeralarmfases herzien. Dit werkt niet.

Zie hier de radar om 19:00:
  maandag 12 september 2011 @ 22:02:53 #212
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_101878353
Oke daar zit wel wat in, maar dan komt het op neer dat de media KNMI de grond proberen in te drukken.
Beter een goeie waarschuwing dan geen, en ja te snel afgeven kan nadelen hebben maar geen alarm heeft nog een grotere nadeel, want ja wie zegt nou dat het geen weeralarm waardig was tijdens b.v een storm?
De media bemoeien zich te veel hiermee, iets wat ze aantal jaren geleden nog niet deden.
Het systeem van nu is ook maar niks, want ze krijgen nu alleen maar meer kritiek...op het laatst weet je het zelf ook niet meer en dan ga je dus deze fouten maken..het is nooit goed.
  maandag 12 september 2011 @ 22:08:29 #213
34586 kepler
No bounce, no play
pi_101878731
quote:
2s.gif Op maandag 12 september 2011 21:51 schreef zoem het volgende:

[..]

Los van de schade wel een keer tof om precies in ground-zero te zijn. Een lot uit de loterij :P

[..]

[..]

Niet (helemaal) mee eens. Code oranje werd pas om half negen afgegeven voor Zeeland, terwijl het zware onweerscomplex al om zeven uur goed zichtbaar was op de radar. Iedereen in dit topic wist al gelijk hoe laat het was. Dan moeten de weerexperts bij het KNMI het al zéker gezien hebben! De bui was immers zichtbaar, het moest niet nog ontstaan. Sterker nog, om half negen was het kwaad al geschied. Wat is dan nog het nut van een weeralarm?

Het probleem zit hem in het feit dat ze een voorbeeldfunctie hebben en dat ze vroeger te snel met een alarm kwamen. Nu durven ze niet meer zo goed. Zoals ik al eerder zei moet het KNMI de definities en gradaties van hun weeralarmfases herzien. Dit werkt niet.

Zie hier de radar om 19:00:
[ afbeelding ]
Een weeralarm voor een enkele bui (ok het was wel een supercell) is natuurlijk weer overdreven. Het alarm kwam pas toen er meerdere buien onstonden, en er dus kans was op wijdverspreide schade. Ze hadden al wel gewaarschuwd voor een lokale onweersbui in de eerdere berichten :) Dus eigenlijk hadden ze gewoon gelijk, maar onstonden er meer georganiseerde buien later op de avond, waarvoor ook gewaarschuwd werd uiteindelijk.

Kijk naar vorige week, toen waren er ook alle ingredienten voor noodweer. Maar toen gebeurde er uiteindelijk niks... Ik snap ook wel waarom KNMI niet met eeen voorwaarschuwing kwam
The line is a dot to you!
  maandag 12 september 2011 @ 22:16:02 #214
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_101879213
quote:
2s.gif Op maandag 12 september 2011 21:51 schreef zoem het volgende:
Het probleem zit hem in het feit dat ze een voorbeeldfunctie hebben en dat ze vroeger te snel met een alarm kwamen. Nu durven ze niet meer zo goed
verhaal komt me bekend voor in n andere context.
Staat in n heeeel oud "fabeltjes" boek :+
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_101879232
quote:
2s.gif Op maandag 12 september 2011 22:08 schreef kepler het volgende:
Een weeralarm voor een enkele bui (ok het was wel een supercell) is natuurlijk weer overdreven. Het alarm kwam pas toen er meerdere buien onstonden, en er dus kans was op wijdverspreide schade. Ze hadden al wel gewaarschuwd voor een lokale onweersbui in de eerdere berichten :) Dus eigenlijk hadden ze gewoon gelijk, maar onstonden er meer georganiseerde buien later op de avond, waarvoor ook gewaarschuwd werd uiteindelijk.

Kijk naar vorige week, toen waren er ook alle ingredienten voor noodweer. Maar toen gebeurde er uiteindelijk niks... Ik snap ook wel waarom KNMI niet met eeen voorwaarschuwing kwam
Klopt, het blijft lastig. Afgelopen weken toch 2-3 keer gehad dat het met een sisser afliep. Dan wil je natuurlijk geen flater slaan. Daarom pleit ik ook voor het herzien van het alarmsysteem. Het gat tussen 'waarschuwing' en 'extreem weer' is te groot. Gooi er voor mijn part iets van 'zwaar weer' tussen. Extreem klinkt al meteen of de wereld vergaat. Wat moet 'weeralarm' alias code rood dan wel niet zijn... de hel? :P

quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2011 22:16 schreef marcel-o het volgende:
verhaal komt me bekend voor in n andere context.
Staat in n heeeel oud "fabeltjes" boek :+
Haal die aanhalingstekens maar weg, dan is het precies goed :+
  maandag 12 september 2011 @ 22:25:50 #216
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_101879878
Het grote probleem is dat code geel redelijk vaak gegeven wordt en dat deze niet echt serieus genomen wordt. Een tussenstap tussen geel en oranje lijkt me niet alleen kleurtechnisch gezien lastig maar ook als je naar de definities gaat kijken moeilijk. Enige mogelijkheid lijkt me de minimumwaarde voor geel omhoog bijstellen

Geel
Het weer is potentieel gevaarlijk. De verwachte weerfenomenen zijn niet uitzonderlijk, maar wees voorzichtig indien je activiteiten gaat uitoefenen die door het weer een risico kunnen inhouden. Blijf op de hoogte van de verwachte meteorologische omstandigheden en neem geen risico’s die je kunt vermijden.

Oranje
Het weer is gevaarlijk. Er worden ongewone meteorologische omstandigheden verwacht. Schade en ongevallen zouden kunnen optreden. Wees erg waakzaam en informeer je regelmatig en nauwgezet over de verwachte meteorologische omstandigheden. Wees op je hoede voor gevaren die mogelijk onvermijdelijk zijn. Volg elk advies van de bevoegde instanties.

Rood
Het weer is erg gevaarlijk. Bijzonder intense meteorologische omstandigheden worden verwacht. Grote schade en ongevallen over een grote oppervlakte zijn heel waarschijnlijk, vaak ook met een risico voor lijf en leden. Blijf constant en in detail op de hoogte van de meteorologische verwachtingen en van de risico’s. Volg onder alle omstandigheden de raad en opdrachten van de autoriteiten, wees voorbereid op buitengewone maatregelen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_101879958
Je kunt nog altijd de kleur paars toevoegen na rood?

@vetgedrukt:
Daar viel m'n oog ook al meteen op. Dat was niet echt van toepassing afgelopen zaterdag :P
  maandag 12 september 2011 @ 22:34:38 #218
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_101880426
quote:
2s.gif Op maandag 12 september 2011 22:27 schreef zoem het volgende:
Je kunt nog altijd de kleur paars toevoegen na rood?

@vetgedrukt:
Daar viel m'n oog ook al meteen op. Dat was niet echt van toepassing afgelopen zaterdag :P
Een herziening lijkt me inderdaad geen slecht plan, maar wanneer je met Groen-Geel-Oranje-Rood-Paars gaat werken zijn de grenzen wel heel vaag. Hoe wil je dat definiëren? Meest simpele lijkt me

Groen - Ga buiten spelen
Geel - Geniet van het slechte weer
Oranje - Blijf binnen en geniet van het slechte weer of wees dapper en doe dat buiten
Rood - Bid voor je naasten en jezelf en bereid je voor op de hel
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 12 september 2011 @ 22:42:41 #219
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_101880851
Code oranje = Koninginnendag
  maandag 12 september 2011 @ 22:43:05 #220
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_101880876
_O-
  maandag 12 september 2011 @ 22:44:29 #221
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_101880955
of bedoelde je deze? :P

maandag 12 september 2011 @ 22:46:27 #222
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_101881044
quote:
10s.gif Op maandag 12 september 2011 22:44 schreef marcel-o het volgende:
of bedoelde je deze? :P

[ afbeelding ]
Die was in Eindhoven wel leuk idd. :Y
pi_101882614
Ik heb zin in een dik pak sneeuw, zouden we dit jaar weer zo n winter als vorig jaar krijgen ? :9 >:O ~:)
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_101883334
Een WA had wel op zijn plaats geweest vind ik, je zal die hagelstenen maar op je koppie hebben gekregen. Ook veel schade dus WA moest er komen. Maar goed, leve noodweercentrale!

Rood
Het weer is erg gevaarlijk. Bijzonder intense meteorologische omstandigheden worden verwacht. Grote schade en ongevallen over een grote oppervlakte zijn heel waarschijnlijk, vaak ook met een risico voor lijf en leden.
Weer of geen weer, altijd actueel www.onweer-online.nl
pi_101883367
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 23:14 schreef TLC het volgende:
Ik heb zin in een dik pak sneeuw, zouden we dit jaar weer zo n winter als vorig jaar krijgen ? :9 >:O ~:)
Lol ben zelf net erover aan het schrijven
pi_101883516
quote:
Geen idee, ik kreeg alleen maar dit te zien :+

maandag 12 september 2011 @ 23:35:09 #227
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_101883835
quote:
Vorig jaar was het in het westen zowaar een keer langer dan één dag wit, lang geleden dat ik dat meegemaakt heb inderdaad! Nu met een kamer in Zwolle hopelijk nog beter, anders maar weer even een paar keer naar Zweden :9
  maandag 12 september 2011 @ 23:46:17 #228
11766 eymey
koning één-oog
pi_101884450
Mensen Alhier en in het foto en video verzameltopic van het onweer op de 10e, nog bedankt voor uw materiaal _O_

Mijn god, wat heb ik zitten balen afgelopen weekend :X . De hele zomer heb ik zitten wachten op een onweersbui van enige betekenis in Almere (onweer van eind juni ook al gemist omdat ik toen op vakantie was).

Brak het ook hier afgelopen zaterdag eens goed los, zit ik uitgerekend weer op een plek in Nederland waar niets boeiend is gebeurd (Zuid-Limburg) :(

Gelukkig wel gezellig (familie)weekend gehad maar toch, nog steeds balen :')
You may be right, I may be crazy. But it just might be a lunatic you're looking for... -- Billy Joel
pi_101887246
Over de weerswaarschuwingdiscussie:
Persoonlijk denk ik ook wel dat het een verschil is van beleving. Ikzelf zit, alhoewel dat objectief lastig te bepalen is, nog redelijk onder het enthousiasme-niveau van de veel regelmatige users hier als we het over uitzonderlijke weersituaties hebben. Zo hebben we bijvoorbeeld dus afgelopen zaterdag; een situatie waarvan 'jullie', maar ik dus ook, wist dat er kans was op extreem weer. Ik ben gewoon naar de barbecue gegaan, ondanks sommige doomsdayberichten.
Mijn idee is altijd: het kan flink tekeergaan, maar het is allemaal zo lastig te zeggen dat het netzogoed weinig gaat betekenen, dus ga ik er ook niet al te veel om dralen.
Wat ik dus probeer te zeggen is dat 'wij enthousiastelingen/meteorologen/hobbyisten/wel-geïnformeerden' ons meer bewust zijn van de mogelijkheid op catastrofale omstandigheden. En zodra dit het geval is, willen wij onze medemens hiervoor waarschuwen.
Maar als wij (<- bij 'wij' kan ik wederom aanhalingstekens gebruiken maar ik neem aan dat het duidelijk is) zeggen dat het weer weleens voor hachelijke situaties zou kunnen zorgen gaan een hoop mensen, journalisten, Telegraafmongolen etc, hierop inspelen door sensatie en grootspraak te verspreiden. En als het dan mee blijkt te vallen, ookal is er lokaal genoeg gebeurd: de meesten zullen om het hardst roepen dat ze niks gemerkt hebben, dan zijn instituten als het KNMI de gebeten hond.
What Would Goku Do
pi_101887675
quote:
:{w :X }:|

De afgelopen winters hebben me honderden euro's gekost plus ernstige overlast omdat ik mijn huis niet kon bereiken :(
  dinsdag 13 september 2011 @ 02:07:41 #231
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_101888174
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 01:33 schreef kissaa het volgende:

[..]

:{w :X }:|

De afgelopen winters hebben me honderden euro's gekost plus ernstige overlast omdat ik mijn huis niet kon bereiken :(
Geluk van de medemens wanneer deze sneeuwengeltjes kan maken terwijl de rest aan de rand van het meer bij de koek en zopie tent zich opwarmt aan oerhollandse gerechten en dranken met op dat meer een horde schaatsers zich uitleven op het meer valt natuurlijk niet in geld uit te drukken. Let it snow let it snow let it snow! >:O ~:)
pi_101889564
Lekker! Word wakker, zie een sluipend zonnestraaltje met moeite door het gordijn heen prikken.
Trek het gordijn open, en wat een genot :)
Op zich ook niet koud buiten, rustige wind.

Denk dat ik zo maar eens een lekker stuk ga fietsen :D

Hier word ik nu vrolijk van.
pi_101889852
Ik vond het nog best fris, maar inderdaad de wind is wat gaan liggen. Vannacht omgeving Utrecht vond ik het wel vrij pittig met de wind. Tennissen was geen succes :P
  dinsdag 13 september 2011 @ 10:12:33 #234
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_101891346
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 08:45 schreef Drassss het volgende:
Ik vond het nog best fris, maar inderdaad de wind is wat gaan liggen. Vannacht omgeving Utrecht vond ik het wel vrij pittig met de wind. Tennissen was geen succes :P
Nachttennis? :D
pi_101891422
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 10:12 schreef Dven het volgende:

[..]

Nachttennis? :D
Gister niet :P Maar za op zondag wel gedaan hehe.
  dinsdag 13 september 2011 @ 10:45:33 #236
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_101892043
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 10:15 schreef Drassss het volgende:

[..]

Gister niet :P Maar za op zondag wel gedaan hehe.
Oké, bijzonder :P Ik zou in ieder geval mijn ogen uitkijken als ik onderweg ben naar de kroeg en een tweetal heftig zie tennissen onder de nachtelijke hemel :P
Hoe ben je bij deze hobby gekomen? :D
pi_101892078
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 10:45 schreef Dven het volgende:

[..]

Oké, bijzonder :P Ik zou in ieder geval mijn ogen uitkijken als ik onderweg ben naar de kroeg en een tweetal heftig zie tennissen onder de nachtelijke hemel :P
Hoe ben je bij deze hobby gekomen? :D
Was voor een goed "doel". 25u tennismarathon ;)
  dinsdag 13 september 2011 @ 10:47:53 #238
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_101892091
Net vernomen dat ter hoogte van Umea (Zweden) vannacht de eerste sneeuw alweer is gevallen. Niet zo veelzeggend, maar toch :')
  dinsdag 13 september 2011 @ 10:52:19 #239
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_101892200
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 10:47 schreef Drassss het volgende:

[..]

Was voor een goed "doel". 25u tennismarathon ;)
Goede actie dan! Voor herhaling vatbaar?
pi_101892214
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 10:52 schreef Dven het volgende:

[..]

Goede actie dan! Voor herhaling vatbaar?
Club bestaat 50 jaar :P Dus over 50 jaar weer gok ik _O-
  dinsdag 13 september 2011 @ 10:54:21 #241
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_101892249
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 10:52 schreef Drassss het volgende:

[..]

Club bestaat 50 jaar :P Dus over 50 jaar weer gok ik _O-
Genoeg tijd om uit te rusten en weer voor te bereiden in ieder geval ;)
pi_101892251
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 10:47 schreef Dven het volgende:
Net vernomen dat ter hoogte van Umea (Zweden) vannacht de eerste sneeuw alweer is gevallen. Niet zo veelzeggend, maar toch :')
Even gekeken. Noord-Finland zit op 10C. Daar valt het nog mee.
  dinsdag 13 september 2011 @ 11:02:34 #243
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_101892399
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 10:54 schreef Drassss het volgende:

[..]

Even gekeken. Noord-Finland zit op 10C. Daar valt het nog mee.
Waarschijnlijk ook heel plaatselijk! Weet van afgelopen zomer ook nog dat de voorspelling van de minimumtemperatuur meestal rond een graad of 10 lag maar dat het in de praktijk zelden boven de 5 kwam.

Ben nu met klasgenoten een reis naar Lapland aan het plannen voor in februari. Sterren bekijken, hopen op goed noorderlicht en verder vooral snowboarden, snowscooteren, sledehondtochten maken en lange nachten houden rond het kampvuur O+ Met een beetje geluk krijg ik ze nog zover om te overnachten in een zelfgemaakte sneeuwhut _O_

Waarschijnlijk ook het moment om het weerstation te installeren, of ik moet voor die tijd nog met mijn vader op en neer gaan.
pi_101892440
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 11:02 schreef Dven het volgende:

[..]

Waarschijnlijk ook heel plaatselijk! Weet van afgelopen zomer ook nog dat de voorspelling van de minimumtemperatuur meestal rond een graad of 10 lag maar dat het in de praktijk zelden boven de 5 kwam.

Ben nu met klasgenoten een reis naar Lapland aan het plannen voor in februari. Sterren bekijken, hopen op goed noorderlicht en verder vooral snowboarden, snowscooteren, sledehondtochten maken en lange nachten houden rond het kampvuur O+ Met een beetje geluk krijg ik ze nog zover om te overnachten in een zelfgemaakte sneeuwhut _O_

Waarschijnlijk ook het moment om het weerstation te installeren, of ik moet voor die tijd nog met mijn vader op en neer gaan.
Moet je ook nog even naar dat ijshotel gaan he ;)
  dinsdag 13 september 2011 @ 11:11:57 #245
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_101892656
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 11:04 schreef Drassss het volgende:

[..]

Moet je ook nog even naar dat ijshotel gaan he ;)
Had ik graag gedaan, wil ook zeker nog een keertje in de omgeving van Kiruna vertoeven gezien de gigantische natuurreservaten daar in de omgeving. Maar vanaf ons naar het hotel is een enkele reis al precies 675km, wat in winterse omstandigheden neerkomt op een rit van tenminste 10 uur, dus dat gaat hem helaas niet worden :(

Valt in de omgeving verder ook niet zoveel te doen. Misschien nog een keertje de nooit in gebruik genomen militaire luchthaven doorspitten :P

[ Bericht 8% gewijzigd door Dven op 13-09-2011 11:27:32 ]
  dinsdag 13 september 2011 @ 12:19:21 #246
3185 Adelante
To let it go now
pi_101894558
De woei zit er aardig in vandaag :7
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_101894794
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 12:19 schreef Adelante het volgende:
De woei zit er aardig in vandaag :7
Niet alleen vandaag :+
pi_101897934
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 12:27 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Niet alleen vandaag :+
Is het morgen nog zo dan?
  dinsdag 13 september 2011 @ 15:21:37 #249
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_101900271
Waar bevindt Zeeplatform F3 zich?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_101900541
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 september 2011 15:21 schreef Dagoduck het volgende:
Waar bevindt Zeeplatform F3 zich?
:)
  dinsdag 13 september 2011 @ 16:29:15 #251
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_101902645
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 15:30 schreef Drassss het volgende:

[..]

[ afbeelding ] :)
Oké!
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_101905180
Ben weer terug van 2 weken Albufeira. Heerlijk weer gehad daar! Continue 30+ en 1 ochtendje regen, meer niet. Heb ik toch nog even zomer gehad :D!
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 13 september 2011 @ 18:07:53 #253
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_101906244
Zo, er komt even een bui overwaaien hier! , het waait zo snel dat een bui zo groot als Nederland binnen een uur weer weg is _O-
pi_101907518
Onweer in Harlingen
  dinsdag 13 september 2011 @ 18:49:28 #255
34663 SpeedyGJ
pi_101907541
Leuke buienlijn op de noordzee :) misschien nog een windstoot van 60km\h of meer?
Het waait momenteel nog steeds pittig.
pi_101908132
Onweer is weer voorbij. Een stuk of 4 flinke dreunen en een stortbui.

-edit- nog steeds onweer.

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2011 19:19:09 ]
  dinsdag 13 september 2011 @ 19:49:27 #257
34663 SpeedyGJ
pi_101909831
Ook hier dikke knallen gehad, opvallend was wel de bui, flinke hoosbui tijdens zonneschijn :) en een prachtige regenboog :)
  dinsdag 13 september 2011 @ 19:56:36 #258
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_101910175
was dat voor n bui ineens :')
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |&lt;-- draai zelf je platen
pi_101911031
Die bui is hier inmiddels zonder het onweer gearriveerd :{
If you Kanye me, I will Chris Brown your girlfriend and Tiger Woods your mother!
  dinsdag 13 september 2011 @ 20:20:28 #260
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_101911393
Dis nog hardere regen dan met dat onweer vandeweek hier :')
pi_101916476
Waar is het nog wel zomer?

In Nederland hoeven we voorlopig geen stabiel weer te verwachten, met name in het weekend komen wij weer onder invloed van een nieuw lagedrukgebied, buien, veel wind, veel bewolking en lage temperaturen zijn het gevolg hiervan. Maar waar moet je naartoe in Europa als je nog wilt genieten van zomers weer? Meteo-info zal in dit artikel antwoordt geven op deze vraag en u een overzicht geven over het weer in een aantal Europese landen op dit moment en over een aantal dagen.

Spanje:
Veel zon, waarbij de temperaturen in het binnenland oplopen tot boven de 30 graden, langs de Costa Brava wordt het zomers warm, langs de Franse grens en in het noorden van Spanje kan er in de loop van de week wel een bui gaan vallen.

Portugal:
Het is heerlijk vertoeven in Portugal, de zon schijnt veelvuldig en de temperaturen liggen meest tussen de 25 en 30 graden.

Italië:
Zon, zon en nog eens zon, de temperaturen liggen over het hele land tussen de 25 en 30 graden. In het noorden van Italië is er in het weekend wel kans op een onweersbui.

Turkije:
In het binnenland is het gewoon heet met temperaturen rond de 35 graden, langs de kusten is het aangenamer met temperaturen tussen de 25 en 30 graden, de zon schijnt hier de van zonsopkomst tot zonsondergang.

Kroatië/Griekenland:

Zonnig weer en temperaturen gemiddeld rond de 30 graden .

Als u dus nog met vakantie gaat, dan kunt u een retour naar een van deze landen boeken en genieten van een heerlijke zonnige vakantie! Staat het vakantieland er niet bij, vraag het aan een van de meteorologen van

Meteo-info zal voor u een verwachting maken voor dat vakantieland.

Bron: Meteo-info
pi_101918927
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 21:52 schreef Narasan het volgende:
vraag het aan een van de meteorologen van

[url]Meteo-info[/url] zal voor u een verwachting maken voor dat vakantieland.

Man man, kap eens een keertje met dat gespam. Tegenwoordig is iedereen maar meteoroloog :r :r :r
pi_101922417
Tropische bui nu boven Zeist. :o
  dinsdag 13 september 2011 @ 23:37:49 #264
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_101922877
zit idd flink wat slagregen in die buien
pi_101928413
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 21:52 schreef Narasan het volgende:

Meteo-info zal voor u een verwachting maken voor dat vakantieland.

Bron: Meteo-info
Dit begint inderdaad verdacht veel op spam te lijken.
  woensdag 14 september 2011 @ 10:08:05 #266
34663 SpeedyGJ
pi_101930233
Vanmorgen vroeg toch nog een windstoot van 62km/h gehad :o dat had ik nou niet verwacht gezien de wind zou gaan afnemen :')
  woensdag 14 september 2011 @ 14:11:40 #267
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_101936928
La Nina zit er weer aan te komen, verwachtingen worden naar beneden bijgesteld

Voor wat het waard is:

woensdag 14 september 2011 @ 14:19:08 #268
34663 SpeedyGJ
pi_101937165
Ben benieuwd wat het gaat opleveren. Een leuke koude periode zou mooi zijn met eerst stralend mooi weer + elf stedentocht en dan eind jan/feb de nodige sneeuwval _O-
pi_101944450
Ik geloof geen ene k*t van die voorspellingen meer!
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 14 september 2011 @ 18:11:10 #270
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_101945477
Wat geeft dat bovenste gifje nou eigenlijk precies weer?! :)
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_101945612
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 18:11 schreef INViCTuS het volgende:
Wat geeft dat bovenste gifje nou eigenlijk precies weer?! :)
Sea Surface Temperature (SST) gestandaardiseerd naar Niño 3.4. 'Anomalies' staat voor de (mogelijke) afwijkingen van de normaal/het gemiddelde. De afwijking is gegeven in Kelvin.

En CFS is Climate Forecast System.
  woensdag 14 september 2011 @ 18:42:00 #272
34663 SpeedyGJ
pi_101946375
Man man het was de groot deel van de dag droog, en nu hoost het om het leven :D
  woensdag 14 september 2011 @ 18:54:50 #273
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_101946875
quote:
2s.gif Op woensdag 14 september 2011 18:16 schreef zoem het volgende:

[..]

Sea Surface Temperature (SST) gestandaardiseerd naar Niño 3.4. 'Anomalies' staat voor de (mogelijke) afwijkingen van de normaal/het gemiddelde. De afwijking is gegeven in Kelvin.

En CFS is Climate Forecast System.
ik vind het maar een vaag ding...volgens de verwachting zou het dus door la nina een koudere winter dan normaal worden?!
Never Stop Exploring!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  woensdag 14 september 2011 @ 19:23:06 #274
34663 SpeedyGJ
pi_101948112
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 18:54 schreef INViCTuS het volgende:

[..]

ik vind het maar een vaag ding...volgens de verwachting zou het dus door la nina een koudere winter dan normaal worden?!
Ach dat zeggen ze zo vaak :')
  woensdag 14 september 2011 @ 19:40:47 #275
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_101948857
Als het maar niet te vaak wisseld vind ik alles best :) geen regen de ene dag en sneeuw de andere dag waarna het een dag later weer +4 is en 2 dagen later weer -2.
Never Stop Exploring!
pi_101949133
Nou wat wordt het zaterdag?
pi_101949536
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 19:47 schreef Frutsel het volgende:
Wisselvallig.
Life is Music
  woensdag 14 september 2011 @ 21:58:53 #278
34663 SpeedyGJ
  donderdag 15 september 2011 @ 00:07:47 #279
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_101963066
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 19:47 schreef Frutsel het volgende:
Regenachtig zit geen warmte of koufront meer boven Nederland... En wat er zit, zit in W-Duitsland.
  donderdag 15 september 2011 @ 01:11:12 #280
34663 SpeedyGJ
pi_101964965
Zaterdag weer veel wind, mogelijk even 7bft en misschien op vlieland/texel wel een 8bft :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')