abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101798084
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 21:59 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Een scheiding is heel wat anders dan een relatie die op de klippen loopt. Bij relaties heb ik wel zat 'mannen' meegemaakt die zich als kleine kinderen gingen gedragen.
ik ben nooit gescheiden in die zin van het woord, maar we zijn 8,5 jaar samen geweest en hebben 2 kinderen.
Wat maakt dat dan voor verschil? Behalve dan dat scheiden geld kost en zo uit elkaar gaan niet. Hij moet nl ook gewoon alimentatie betalen en er is ook gewoon een omgangsregeling opgesteld.
compact en kleverig.
pi_101798138
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 22:01 schreef L-E het volgende:

[..]

Oh, idiote reacties op fok tel ik niet mee, misschien scheelt dat ja. ;)
het is ook niet zozeer dat ik me er echt druk om maak ofzo, het valt me gewoon op.
compact en kleverig.
pi_101798350
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2011 22:05 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

het is ook niet zozeer dat ik me er echt druk om maak ofzo, het valt me gewoon op.
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2011 19:51 schreef JaniesBrownie het volgende:

Ik vind het eerlijk gezegd best storend dat er meteen aangenomen wordt dat het aan mij ligt als ik zeg dat mn ex de kinderen maar een keer in de maand ziet.

Wat een faaltopic.
pi_101798481
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2011 21:32 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik niet helaas :')

(waaronder huisarts bellen om te zeggen dat ik een slechte moeder was en psychische hulp nodig had... :') )
jeetje.. dat is wel heftig.
Maar dat hij de kinderen eens in de maand ziet is zijn eigen idee?

Daarbij: of de kinderen ingezet worden als wapen hangt sterk af van hoe je uit elkaar gaat. en of er na de scheiding nog wraakgevoelens zijn.
Omdat de kinderen in bijna alle gevallen toegewezen worden aan de moeder, is het meer voor de hand liggend dat zij de kinderen het meeste uitspeelt. Zij kan ze immers het meest beinvloeden.
En ja, dat is ook een vooroordeel. Er zijn ongetwijfeld genoeg ouders die in harmonie een co-ouderschap delen en ook vaders die rotstreken leveren door de kinderen te manipuleren.
Het lijkt er op dat moeders dat gewoon vaker doen.
  zaterdag 10 september 2011 @ 22:18:33 #80
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101798754
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2011 22:04 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik ben nooit gescheiden in die zin van het woord, maar we zijn 8,5 jaar samen geweest en hebben 2 kinderen.
Wat maakt dat dan voor verschil? Behalve dan dat scheiden geld kost en zo uit elkaar gaan niet. Hij moet nl ook gewoon alimentatie betalen en er is ook gewoon een omgangsregeling opgesteld.
Misschien handig als je dit soort dingen eerder zegt voortaan, beetje moeilijk in te schatten zo.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_101799843
Maar TS wil niet scheiden, ondanks dat haar ex de meest gekke toeren uithaalt? Zoals haar ontoerekeningsvatbaar willen laten verklaren enzo?
  zaterdag 10 september 2011 @ 22:44:42 #82
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101799866
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 22:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Maar TS wil niet scheiden, ondanks dat haar ex de meest gekke toeren uithaalt? Zoals haar ontoerekeningsvatbaar willen laten verklaren enzo?
Lees eens wat beter.
The love you take is equal to the love you make.
pi_101799974
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2011 21:32 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik niet helaas :')

(waaronder huisarts bellen om te zeggen dat ik een slechte moeder was en psychische hulp nodig had... :') )
quote:

[..]

quote:
15s.gif Op zaterdag 10 september 2011 22:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Lees eens wat beter.
Wat heb ik verkeerd gelezen?
  zaterdag 10 september 2011 @ 22:54:49 #84
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101800228
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 22:47 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

[..]

[..]

Wat heb ik verkeerd gelezen?
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2011 19:51 schreef JaniesBrownie het volgende:
Wanneer mensen met kinderen gaan scheiden, is dat altijd een vervelende aangelegenheid. Zeker voor de kinderen, maar voor de ouders zelf is het ook geen pretje.

Je moet in elk geval proberen te zorgen dat alles zo goed mogelijk geregeld wordt en verloopt voor de kinderen.

En daar komt mijn 'probleem' om de hoek kijken.

Een tijdje geleden las ik iets over een man die geen alimentatie betaalde. Een van de reacties daarop was: 'dan zal hij zijn kinderen wel niet mogen zien.'

En als mensen uit elkaar gaan en vader ziet zijn kinderen een weekend in de 2 weken, wordt er ook automatisch van uit gegaan dat moeder dat wel zo geregeld zal hebben en vader daar niets over te zeggen heeft gehad.

Waarom is dat?
Kan het niet zo zijn dat vader en moeder wel degelijk overlegd hebben en dat vader het wel best vindt zo? Dat hij gewoon geen zin heeft om de alimentatie te betalen?

Ik vind het eerlijk gezegd best storend dat er meteen aangenomen wordt dat het aan mij ligt als ik zeg dat mn ex de kinderen maar een keer in de maand ziet.
Vandaar mijn vraag: waarom wordt automatisch aangenomen dat de vrouw fout zit in dit soort gevallen?
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 21:34 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Je kampt dus met een ex-man die dat wel doet? Was je zelf de initiatiefnemer van de scheiding?
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2011 21:39 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

niet doet, deed gelukkig.
En ja, omdat hij tijdens onze relatie ook zo was, vond ik het tijd om te stoppen. :+

(hij nam bv de computer mee naar zijn werk, zodat ik niet op internet zou gaan als hij niet thuis was)
pi_101800594
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 22:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Dus - nogmaals - TS wil niet scheiden ondanks de gekke toeren van haar ex?
  zaterdag 10 september 2011 @ 23:06:05 #86
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101800737
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 23:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dus - nogmaals - TS wil niet scheiden ondanks de gekke toeren van haar ex?
quote:

[..]

Ik vermoed zomaar dat ze niet getrouwd waren. Maar dus al wel een tijdje uit elkaar zijn.

Mede vanwege de rare fratsen van haar ex.
pi_101801195
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 23:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]

[..]

Ik vermoed zomaar dat ze niet getrouwd waren. Maar dus al wel een tijdje uit elkaar zijn.

Mede vanwege de rare fratsen van haar ex.
Dat zou natuurlijk kunnen.. Alleen waarom komt ze er dan mee dat ze niet offcieel wil scheiden omdat dat alleen maar geld kost?
Vandaar mijn gedachtengang :P
  zaterdag 10 september 2011 @ 23:21:54 #88
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101801341
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 23:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat zou natuurlijk kunnen.. Alleen waarom komt ze er dan mee dat ze niet offcieel wil scheiden omdat dat alleen maar geld kost?
Vandaar mijn gedachtengang :P
Dan lees je die post niet goed. Je moet hem ook lezen met de post waarop ze reageert.
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 21:59 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Een scheiding is heel wat anders dan een relatie die op de klippen loopt. Bij relaties heb ik wel zat 'mannen' meegemaakt die zich als kleine kinderen gingen gedragen.
pi_101801440
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 23:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dan lees je die post niet goed. Je moet hem ook lezen met de post waarop ze reageert.

[..]

Je hebt helemaal gelijk. Dat had ik idd. over het hoofd gezien ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')