ik ben nooit gescheiden in die zin van het woord, maar we zijn 8,5 jaar samen geweest en hebben 2 kinderen.quote:Op zaterdag 10 september 2011 21:59 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Een scheiding is heel wat anders dan een relatie die op de klippen loopt. Bij relaties heb ik wel zat 'mannen' meegemaakt die zich als kleine kinderen gingen gedragen.
het is ook niet zozeer dat ik me er echt druk om maak ofzo, het valt me gewoon op.quote:Op zaterdag 10 september 2011 22:01 schreef L-E het volgende:
[..]
Oh, idiote reacties op fok tel ik niet mee, misschien scheelt dat ja.
quote:Op zaterdag 10 september 2011 22:05 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
het is ook niet zozeer dat ik me er echt druk om maak ofzo, het valt me gewoon op.
Wat een faaltopic.quote:Op zaterdag 10 september 2011 19:51 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik vind het eerlijk gezegd best storend dat er meteen aangenomen wordt dat het aan mij ligt als ik zeg dat mn ex de kinderen maar een keer in de maand ziet.
jeetje.. dat is wel heftig.quote:Op zaterdag 10 september 2011 21:32 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik niet helaas
(waaronder huisarts bellen om te zeggen dat ik een slechte moeder was en psychische hulp nodig had...)
Misschien handig als je dit soort dingen eerder zegt voortaan, beetje moeilijk in te schatten zo.quote:Op zaterdag 10 september 2011 22:04 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik ben nooit gescheiden in die zin van het woord, maar we zijn 8,5 jaar samen geweest en hebben 2 kinderen.
Wat maakt dat dan voor verschil? Behalve dan dat scheiden geld kost en zo uit elkaar gaan niet. Hij moet nl ook gewoon alimentatie betalen en er is ook gewoon een omgangsregeling opgesteld.
Lees eens wat beter.quote:Op zaterdag 10 september 2011 22:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Maar TS wil niet scheiden, ondanks dat haar ex de meest gekke toeren uithaalt? Zoals haar ontoerekeningsvatbaar willen laten verklaren enzo?
quote:Op zaterdag 10 september 2011 21:32 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik niet helaas
(waaronder huisarts bellen om te zeggen dat ik een slechte moeder was en psychische hulp nodig had...)
quote:Op zaterdag 10 september 2011 22:04 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik ben nooit gescheiden in die zin van het woord, maar we zijn 8,5 jaar samen geweest en hebben 2 kinderen.
Wat maakt dat dan voor verschil? Behalve dan dat scheiden geld kost en zo uit elkaar gaan niet. Hij moet nl ook gewoon alimentatie betalen en er is ook gewoon een omgangsregeling opgesteld.
Wat heb ik verkeerd gelezen?quote:
quote:Op zaterdag 10 september 2011 22:47 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
[..]
[..]
Wat heb ik verkeerd gelezen?
quote:Op zaterdag 10 september 2011 19:51 schreef JaniesBrownie het volgende:
Wanneer mensen met kinderen gaan scheiden, is dat altijd een vervelende aangelegenheid. Zeker voor de kinderen, maar voor de ouders zelf is het ook geen pretje.
Je moet in elk geval proberen te zorgen dat alles zo goed mogelijk geregeld wordt en verloopt voor de kinderen.
En daar komt mijn 'probleem' om de hoek kijken.
Een tijdje geleden las ik iets over een man die geen alimentatie betaalde. Een van de reacties daarop was: 'dan zal hij zijn kinderen wel niet mogen zien.'
En als mensen uit elkaar gaan en vader ziet zijn kinderen een weekend in de 2 weken, wordt er ook automatisch van uit gegaan dat moeder dat wel zo geregeld zal hebben en vader daar niets over te zeggen heeft gehad.
Waarom is dat?
Kan het niet zo zijn dat vader en moeder wel degelijk overlegd hebben en dat vader het wel best vindt zo? Dat hij gewoon geen zin heeft om de alimentatie te betalen?
Ik vind het eerlijk gezegd best storend dat er meteen aangenomen wordt dat het aan mij ligt als ik zeg dat mn ex de kinderen maar een keer in de maand ziet.
Vandaar mijn vraag: waarom wordt automatisch aangenomen dat de vrouw fout zit in dit soort gevallen?
quote:Op zaterdag 10 september 2011 21:34 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Je kampt dus met een ex-man die dat wel doet? Was je zelf de initiatiefnemer van de scheiding?
quote:Op zaterdag 10 september 2011 21:39 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
niet doet, deed gelukkig.
En ja, omdat hij tijdens onze relatie ook zo was, vond ik het tijd om te stoppen.
(hij nam bv de computer mee naar zijn werk, zodat ik niet op internet zou gaan als hij niet thuis was)
quote:Op zaterdag 10 september 2011 23:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dus - nogmaals - TS wil niet scheiden ondanks de gekke toeren van haar ex?
Ik vermoed zomaar dat ze niet getrouwd waren. Maar dus al wel een tijdje uit elkaar zijn.quote:Op zaterdag 10 september 2011 22:04 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Dat zou natuurlijk kunnen.. Alleen waarom komt ze er dan mee dat ze niet offcieel wil scheiden omdat dat alleen maar geld kost?quote:Op zaterdag 10 september 2011 23:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
[..]
Ik vermoed zomaar dat ze niet getrouwd waren. Maar dus al wel een tijdje uit elkaar zijn.
Mede vanwege de rare fratsen van haar ex.
Dan lees je die post niet goed. Je moet hem ook lezen met de post waarop ze reageert.quote:Op zaterdag 10 september 2011 23:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat zou natuurlijk kunnen.. Alleen waarom komt ze er dan mee dat ze niet offcieel wil scheiden omdat dat alleen maar geld kost?
Vandaar mijn gedachtengang
quote:Op zaterdag 10 september 2011 21:59 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Een scheiding is heel wat anders dan een relatie die op de klippen loopt. Bij relaties heb ik wel zat 'mannen' meegemaakt die zich als kleine kinderen gingen gedragen.
Je hebt helemaal gelijk. Dat had ik idd. over het hoofd gezienquote:Op zaterdag 10 september 2011 23:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan lees je die post niet goed. Je moet hem ook lezen met de post waarop ze reageert.
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |