Omdat het, helaas, toch vaak voorkomt dat de vrouw wraak probeert te nemen op de man via de kinderen, en dat de wetgever daar meestal niets tegen doet omdat zowel cel als boete uiteindelijk ook de kinderen weer schaadt.quote:Op zaterdag 10 september 2011 19:51 schreef JaniesBrownie het volgende:
Vandaar mijn vraag: waarom wordt automatisch aangenomen dat de vrouw fout zit in dit soort gevallen?
Ik heb het niet over de reden van de scheiding.quote:Op zaterdag 10 september 2011 19:55 schreef Stokstaart het volgende:
Gelul, de vrouw geeft altijd de man de schuld natuurlijk.
Niet dat wij daar trouwens gevoelig voor zijn...
Andersom hoor je toch ook vaker? Dat vader moeder zwart maakt ofzo?quote:Op zaterdag 10 september 2011 19:57 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Omdat het, helaas, toch vaak voorkomt dat de vrouw wraak probeert te nemen op de man via de kinderen, en dat de wetgever daar meestal niets tegen doet omdat zowel cel als boete uiteindelijk ook de kinderen weer schaadt.
Hoezo? Als de kids bij de man zouden gaan wonen en de vrouw wilt geen alimentatie betalen dan zal het toch ook wel aan de man liggen?quote:Op zaterdag 10 september 2011 19:58 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik heb het niet over de reden van de scheiding.
Ook vrouwen hoor ik regelmatig zeggen dat het wel aan de vrouw zal liggen als de man na de scheiding geen alimentatie betaalt of de kinderen weinig ziet.
Dat vind ik raar.
Eh nee, die vrouw wil toch niet betalen?quote:Op zaterdag 10 september 2011 20:01 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Hoezo? Als de kids bij de man zouden gaan wonen en de vrouw wilt geen alimentatie betalen dan zal het toch ook wel aan de man liggen?
Ja omdat ze de parenthood van de vader niet mee wilt financiėren omdat de kinderen niet bij haar opgroeien.quote:Op zaterdag 10 september 2011 20:03 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Eh nee, die vrouw wil toch niet betalen?
waarmee?quote:Op zaterdag 10 september 2011 20:02 schreef Captain_Maximum het volgende:
Ik had altijd het idee dat vooral de vader dan zwart gemaakt werd.
ik vind alimentatie betalen voor je kind niet meer dan normaal.quote:Op zaterdag 10 september 2011 20:04 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ja omdat ze de parenthood van de vader niet mee wilt financiėren omdat de kinderen niet bij haar opgroeien.
Ligt aan het inkomen van de vrouw en haar nieuwe partner.quote:Op zaterdag 10 september 2011 20:06 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik vind alimentatie betalen voor je kind niet meer dan normaal.
Ik vind het niet meer dan normaal dat je het niet hoeft te betalen als je voor 100% buiten gesloten wordt bij het opgroeien van je kind als de moeder je niet toelaat...quote:Op zaterdag 10 september 2011 20:06 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik vind alimentatie betalen voor je kind niet meer dan normaal.
Hoe komt het dat de kinderen in 95% van de gevallen automatisch aan de moeder worden toegewezen?quote:Op zaterdag 10 september 2011 19:51 schreef JaniesBrownie het volgende:
Vandaar mijn vraag: waarom wordt automatisch aangenomen dat de vrouw fout zit in dit soort gevallen?
daar heb ik het niet over...quote:Op zaterdag 10 september 2011 20:07 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik vind het niet meer dan normaal dat je het niet hoeft te betalen als je voor 100% buiten gesloten wordt bij het opgroeien van je kind als de moeder je niet toelaat...
Idd. Als jij als man je kids niet zou mogen zien dan hoeft ze ook niet te komen bedelen.quote:Op zaterdag 10 september 2011 20:07 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik vind het niet meer dan normaal dat je het niet hoeft te betalen als je voor 100% buiten gesloten wordt bij het opgroeien van je kind als de moeder je niet toelaat...
Ik welquote:Op zaterdag 10 september 2011 20:08 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
daar heb ik het niet over...
Moeder heeft vaak altijd al meer tijd in de kinderen gestoken en minder in werk, kan zich gemakkelijker aanpassen aan de volledige zorg voor een kind. Dat was althans zo.quote:Op zaterdag 10 september 2011 20:08 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Hoe komt het dat de kinderen in 95% van de gevallen automatisch aan de moeder wordt toegewezen?
Bedenk daar een antwoord op en dan heb je meteen je eigen vraag ook beantwoord.
dit is dus mijn punt. Als vader niet wil betalen, zal dat wel zijn omdat hij zijn kind niet mag zien..quote:Op zaterdag 10 september 2011 20:09 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Idd. Als jij als man je kids niet zou mogen zien dan hoeft ze ook niet te komen bedelen.
Als de kinderen net zo vaak aan de vader zouden worden toegewezen als aan de moeder bestond jouw probleem niet.quote:Op zaterdag 10 september 2011 20:11 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Moeder heeft vaak altijd al meer tijd in de kinderen gestoken en minder in werk, kan zich gemakkelijker aanpassen aan de volledige zorg voor een kind. Dat was althans zo.
Dat is tegenwoordig wel veel minder dan het was, co-ouderschap en toewijzing aan de vader komen inmiddels echt wel meer voor dan die 5%
Jij doet toch precies hetzelfde in je OPquote:Op zaterdag 10 september 2011 20:13 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dit is dus mijn punt. Als vader niet wil betalen, zal dat wel zijn omdat hij zijn kind niet mag zien..
Er zijn ook mannen die niet willen betalen omdat ze niet willen betalen. Waarom oordelen voordat je de reden kent?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |