abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101792637
Wanneer mensen met kinderen gaan scheiden, is dat altijd een vervelende aangelegenheid. Zeker voor de kinderen, maar voor de ouders zelf is het ook geen pretje.

Je moet in elk geval proberen te zorgen dat alles zo goed mogelijk geregeld wordt en verloopt voor de kinderen.

En daar komt mijn 'probleem' om de hoek kijken.

Een tijdje geleden las ik iets over een man die geen alimentatie betaalde. Een van de reacties daarop was: 'dan zal hij zijn kinderen wel niet mogen zien.'

En als mensen uit elkaar gaan en vader ziet zijn kinderen een weekend in de 2 weken, wordt er ook automatisch van uit gegaan dat moeder dat wel zo geregeld zal hebben en vader daar niets over te zeggen heeft gehad.

Waarom is dat?
Kan het niet zo zijn dat vader en moeder wel degelijk overlegd hebben en dat vader het wel best vindt zo? Dat hij gewoon geen zin heeft om de alimentatie te betalen?

Ik vind het eerlijk gezegd best storend dat er meteen aangenomen wordt dat het aan mij ligt als ik zeg dat mn ex de kinderen maar een keer in de maand ziet.
Vandaar mijn vraag: waarom wordt automatisch aangenomen dat de vrouw fout zit in dit soort gevallen?
compact en kleverig.
pi_101792792
Gelul, de vrouw geeft altijd de man de schuld natuurlijk.
Niet dat wij daar trouwens gevoelig voor zijn...
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  zaterdag 10 september 2011 @ 19:56:06 #3
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_101792813
Omdat wij toch allemaal wraakzuchtige, egocentrische wijven zijn, die de kids als machtsmiddel gebruiken! :Y)
:{ Maar geen idee eigenlijk, ms omdat je zo vaak hoort over zulke verhalen?
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  zaterdag 10 september 2011 @ 19:57:33 #4
354317 Meloewa
Geen zin meer in fok
pi_101792866
Omdat...

Je vervolg moet zeggen ''hij WILT de kinderen maar eens per maand zien''
Doei!
  zaterdag 10 september 2011 @ 19:57:40 #5
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_101792876
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2011 19:51 schreef JaniesBrownie het volgende:
Vandaar mijn vraag: waarom wordt automatisch aangenomen dat de vrouw fout zit in dit soort gevallen?
Omdat het, helaas, toch vaak voorkomt dat de vrouw wraak probeert te nemen op de man via de kinderen, en dat de wetgever daar meestal niets tegen doet omdat zowel cel als boete uiteindelijk ook de kinderen weer schaadt.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_101792906
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 september 2011 19:55 schreef Stokstaart het volgende:
Gelul, de vrouw geeft altijd de man de schuld natuurlijk.
Niet dat wij daar trouwens gevoelig voor zijn...
Ik heb het niet over de reden van de scheiding.
Ook vrouwen hoor ik regelmatig zeggen dat het wel aan de vrouw zal liggen als de man na de scheiding geen alimentatie betaalt of de kinderen weinig ziet.
Dat vind ik raar.
compact en kleverig.
pi_101792960
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 19:57 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Omdat het, helaas, toch vaak voorkomt dat de vrouw wraak probeert te nemen op de man via de kinderen, en dat de wetgever daar meestal niets tegen doet omdat zowel cel als boete uiteindelijk ook de kinderen weer schaadt.
Andersom hoor je toch ook vaker? Dat vader moeder zwart maakt ofzo?
compact en kleverig.
pi_101793018
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2011 19:58 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ik heb het niet over de reden van de scheiding.
Ook vrouwen hoor ik regelmatig zeggen dat het wel aan de vrouw zal liggen als de man na de scheiding geen alimentatie betaalt of de kinderen weinig ziet.
Dat vind ik raar.
Hoezo? Als de kids bij de man zouden gaan wonen en de vrouw wilt geen alimentatie betalen dan zal het toch ook wel aan de man liggen?

Nouja...
Eigenlijk niet, want in een standaard rechtszaak wordt volgens mij standaard de vrouw aangewezen als de ouder waar de kinderen bij gaan wonen en niet de man..
Rustig aan.
pi_101793060
Ik had altijd het idee dat vooral de vader dan zwart gemaakt werd.
signatuurloos
pi_101793089
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 20:01 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Hoezo? Als de kids bij de man zouden gaan wonen en de vrouw wilt geen alimentatie betalen dan zal het toch ook wel aan de man liggen?
Eh nee, die vrouw wil toch niet betalen?
compact en kleverig.
pi_101793123
Omdat in het merendeel van de gevallen de vrouw de initiatiefneemster van de scheiding is.
pi_101793131
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2011 20:03 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Eh nee, die vrouw wil toch niet betalen?
Ja omdat ze de parenthood van de vader niet mee wilt financiėren omdat de kinderen niet bij haar opgroeien.
Rustig aan.
pi_101793146
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 20:02 schreef Captain_Maximum het volgende:
Ik had altijd het idee dat vooral de vader dan zwart gemaakt werd.
waarmee?
compact en kleverig.
pi_101793183
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 20:04 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ja omdat ze de parenthood van de vader niet mee wilt financiėren omdat de kinderen niet bij haar opgroeien.
ik vind alimentatie betalen voor je kind niet meer dan normaal.
compact en kleverig.
pi_101793206
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2011 20:06 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ligt aan het inkomen van de vrouw en haar nieuwe partner.
Als je zij een nieuwe man weet te veroveren met een dikke portemonnee is het wel cru dat de ex moet blijven betalen.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_101793243
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2011 20:06 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ik vind het niet meer dan normaal dat je het niet hoeft te betalen als je voor 100% buiten gesloten wordt bij het opgroeien van je kind als de moeder je niet toelaat...
Rustig aan.
pi_101793262
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2011 19:51 schreef JaniesBrownie het volgende:

Hoe komt het dat de kinderen in 95% van de gevallen automatisch aan de moeder worden toegewezen?
Bedenk daar een antwoord op en dan heb je meteen je eigen vraag ook beantwoord.
pi_101793287
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 20:07 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik vind het niet meer dan normaal dat je het niet hoeft te betalen als je voor 100% buiten gesloten wordt bij het opgroeien van je kind als de moeder je niet toelaat...
daar heb ik het niet over...
compact en kleverig.
pi_101793306
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 20:07 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Idd. Als jij als man je kids niet zou mogen zien dan hoeft ze ook niet te komen bedelen.
Groetjes, Ezio.
pi_101793307
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2011 20:08 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

daar heb ik het niet over...
Ik wel :o
Rustig aan.
pi_101793397
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 20:08 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Hoe komt het dat de kinderen in 95% van de gevallen automatisch aan de moeder wordt toegewezen?
Bedenk daar een antwoord op en dan heb je meteen je eigen vraag ook beantwoord.
Moeder heeft vaak altijd al meer tijd in de kinderen gestoken en minder in werk, kan zich gemakkelijker aanpassen aan de volledige zorg voor een kind. Dat was althans zo.
Dat is tegenwoordig wel veel minder dan het was, co-ouderschap en toewijzing aan de vader komen inmiddels echt wel meer voor dan die 5%
compact en kleverig.
  zaterdag 10 september 2011 @ 20:12:04 #22
12221 Tijn