abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101792637
Wanneer mensen met kinderen gaan scheiden, is dat altijd een vervelende aangelegenheid. Zeker voor de kinderen, maar voor de ouders zelf is het ook geen pretje.

Je moet in elk geval proberen te zorgen dat alles zo goed mogelijk geregeld wordt en verloopt voor de kinderen.

En daar komt mijn 'probleem' om de hoek kijken.

Een tijdje geleden las ik iets over een man die geen alimentatie betaalde. Een van de reacties daarop was: 'dan zal hij zijn kinderen wel niet mogen zien.'

En als mensen uit elkaar gaan en vader ziet zijn kinderen een weekend in de 2 weken, wordt er ook automatisch van uit gegaan dat moeder dat wel zo geregeld zal hebben en vader daar niets over te zeggen heeft gehad.

Waarom is dat?
Kan het niet zo zijn dat vader en moeder wel degelijk overlegd hebben en dat vader het wel best vindt zo? Dat hij gewoon geen zin heeft om de alimentatie te betalen?

Ik vind het eerlijk gezegd best storend dat er meteen aangenomen wordt dat het aan mij ligt als ik zeg dat mn ex de kinderen maar een keer in de maand ziet.
Vandaar mijn vraag: waarom wordt automatisch aangenomen dat de vrouw fout zit in dit soort gevallen?
compact en kleverig.
pi_101792792
Gelul, de vrouw geeft altijd de man de schuld natuurlijk.
Niet dat wij daar trouwens gevoelig voor zijn...
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  zaterdag 10 september 2011 @ 19:56:06 #3
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_101792813
Omdat wij toch allemaal wraakzuchtige, egocentrische wijven zijn, die de kids als machtsmiddel gebruiken! :Y)
:{ Maar geen idee eigenlijk, ms omdat je zo vaak hoort over zulke verhalen?
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  zaterdag 10 september 2011 @ 19:57:33 #4
354317 Meloewa
Geen zin meer in fok
pi_101792866
Omdat...

Je vervolg moet zeggen ''hij WILT de kinderen maar eens per maand zien''
Doei!
  zaterdag 10 september 2011 @ 19:57:40 #5
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_101792876
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2011 19:51 schreef JaniesBrownie het volgende:
Vandaar mijn vraag: waarom wordt automatisch aangenomen dat de vrouw fout zit in dit soort gevallen?
Omdat het, helaas, toch vaak voorkomt dat de vrouw wraak probeert te nemen op de man via de kinderen, en dat de wetgever daar meestal niets tegen doet omdat zowel cel als boete uiteindelijk ook de kinderen weer schaadt.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_101792906
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 september 2011 19:55 schreef Stokstaart het volgende:
Gelul, de vrouw geeft altijd de man de schuld natuurlijk.
Niet dat wij daar trouwens gevoelig voor zijn...
Ik heb het niet over de reden van de scheiding.
Ook vrouwen hoor ik regelmatig zeggen dat het wel aan de vrouw zal liggen als de man na de scheiding geen alimentatie betaalt of de kinderen weinig ziet.
Dat vind ik raar.
compact en kleverig.
pi_101792960
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 19:57 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Omdat het, helaas, toch vaak voorkomt dat de vrouw wraak probeert te nemen op de man via de kinderen, en dat de wetgever daar meestal niets tegen doet omdat zowel cel als boete uiteindelijk ook de kinderen weer schaadt.
Andersom hoor je toch ook vaker? Dat vader moeder zwart maakt ofzo?
compact en kleverig.
pi_101793018
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2011 19:58 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ik heb het niet over de reden van de scheiding.
Ook vrouwen hoor ik regelmatig zeggen dat het wel aan de vrouw zal liggen als de man na de scheiding geen alimentatie betaalt of de kinderen weinig ziet.
Dat vind ik raar.
Hoezo? Als de kids bij de man zouden gaan wonen en de vrouw wilt geen alimentatie betalen dan zal het toch ook wel aan de man liggen?

Nouja...
Eigenlijk niet, want in een standaard rechtszaak wordt volgens mij standaard de vrouw aangewezen als de ouder waar de kinderen bij gaan wonen en niet de man..
Rustig aan.
pi_101793060
Ik had altijd het idee dat vooral de vader dan zwart gemaakt werd.
signatuurloos
pi_101793089
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 20:01 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Hoezo? Als de kids bij de man zouden gaan wonen en de vrouw wilt geen alimentatie betalen dan zal het toch ook wel aan de man liggen?
Eh nee, die vrouw wil toch niet betalen?
compact en kleverig.
pi_101793123
Omdat in het merendeel van de gevallen de vrouw de initiatiefneemster van de scheiding is.
pi_101793131
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2011 20:03 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Eh nee, die vrouw wil toch niet betalen?
Ja omdat ze de parenthood van de vader niet mee wilt financiėren omdat de kinderen niet bij haar opgroeien.
Rustig aan.
pi_101793146
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 20:02 schreef Captain_Maximum het volgende:
Ik had altijd het idee dat vooral de vader dan zwart gemaakt werd.
waarmee?
compact en kleverig.
pi_101793183
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 20:04 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ja omdat ze de parenthood van de vader niet mee wilt financiėren omdat de kinderen niet bij haar opgroeien.
ik vind alimentatie betalen voor je kind niet meer dan normaal.
compact en kleverig.
pi_101793206
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2011 20:06 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ligt aan het inkomen van de vrouw en haar nieuwe partner.
Als je zij een nieuwe man weet te veroveren met een dikke portemonnee is het wel cru dat de ex moet blijven betalen.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_101793243
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2011 20:06 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ik vind het niet meer dan normaal dat je het niet hoeft te betalen als je voor 100% buiten gesloten wordt bij het opgroeien van je kind als de moeder je niet toelaat...
Rustig aan.
pi_101793262
quote:

Hoe komt het dat de kinderen in 95% van de gevallen automatisch aan de moeder worden toegewezen?
Bedenk daar een antwoord op en dan heb je meteen je eigen vraag ook beantwoord.
pi_101793287
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 20:07 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik vind het niet meer dan normaal dat je het niet hoeft te betalen als je voor 100% buiten gesloten wordt bij het opgroeien van je kind als de moeder je niet toelaat...
daar heb ik het niet over...
compact en kleverig.
pi_101793306
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 20:07 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Idd. Als jij als man je kids niet zou mogen zien dan hoeft ze ook niet te komen bedelen.
Groetjes, Ezio.
pi_101793307
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2011 20:08 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

daar heb ik het niet over...
Ik wel :o
Rustig aan.
pi_101793397
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 20:08 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Hoe komt het dat de kinderen in 95% van de gevallen automatisch aan de moeder wordt toegewezen?
Bedenk daar een antwoord op en dan heb je meteen je eigen vraag ook beantwoord.
Moeder heeft vaak altijd al meer tijd in de kinderen gestoken en minder in werk, kan zich gemakkelijker aanpassen aan de volledige zorg voor een kind. Dat was althans zo.
Dat is tegenwoordig wel veel minder dan het was, co-ouderschap en toewijzing aan de vader komen inmiddels echt wel meer voor dan die 5%
compact en kleverig.
  zaterdag 10 september 2011 @ 20:12:04 #22
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_101793417
Omdat het Eva was die de verboden appel toch at in het hof van Eden.
pi_101793489
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 september 2011 20:09 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Idd. Als jij als man je kids niet zou mogen zien dan hoeft ze ook niet te komen bedelen.
dit is dus mijn punt. Als vader niet wil betalen, zal dat wel zijn omdat hij zijn kind niet mag zien..
Er zijn ook mannen die niet willen betalen omdat ze niet willen betalen. Waarom oordelen voordat je de reden kent?
compact en kleverig.
pi_101793509
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2011 20:11 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Moeder heeft vaak altijd al meer tijd in de kinderen gestoken en minder in werk, kan zich gemakkelijker aanpassen aan de volledige zorg voor een kind. Dat was althans zo.
Dat is tegenwoordig wel veel minder dan het was, co-ouderschap en toewijzing aan de vader komen inmiddels echt wel meer voor dan die 5%
Als de kinderen net zo vaak aan de vader zouden worden toegewezen als aan de moeder bestond jouw probleem niet.
pi_101793628
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2011 20:13 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dit is dus mijn punt. Als vader niet wil betalen, zal dat wel zijn omdat hij zijn kind niet mag zien..
Er zijn ook mannen die niet willen betalen omdat ze niet willen betalen. Waarom oordelen voordat je de reden kent?
Jij doet toch precies hetzelfde in je OP :?
Ken genoeg mannen die zonder zeiken en morren elke maand keurig de alimentatie overmaken.
Groetjes, Ezio.
pi_101793631
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 20:14 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Als de kinderen net zo vaak aan de vader zouden worden toegewezen als aan de moeder bestond jouw probleem niet.
het probleem is niet dat de vader minder vaak de kinderen 'krijgt' het probleem is dat mensen meteen oordelen dat moeder wel iets fout zal doen als vader zijn kinderen weinig ziet. Kįn dat niet aan vader zelf liggen dan?
compact en kleverig.
  zaterdag 10 september 2011 @ 20:17:26 #27
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101793644
Beetje een omgekeerde wereld lijkt me.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_101793655
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 20:04 schreef TimMer1981 het volgende:
Omdat in het merendeel van de gevallen de vrouw de initiatiefneemster van de scheiding is.
Dat. En, onder het mom van de kinderen, de man 12 tot 18 jaar lang financieel leegzuigt. Die mag meestal bijna 60% van zijn netto inkomen afstaan als zij denkt mwa, ik ga niet werken. (en er zijn er veel bij die op dit soort manieren wraak nemen). Andersom komt minder vaak voor.

Ergo: niet trouwen, of niet scheiden.
Whatever...
pi_101793671
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2011 20:17 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

het probleem is niet dat de vader minder vaak de kinderen 'krijgt' het probleem is dat mensen meteen oordelen dat moeder wel iets fout zal doen als vader zijn kinderen weinig ziet. Kįn dat niet aan vader zelf liggen dan?
Het kan aan de man liggen.
Rustig aan.
pi_101793694
quote:

[..]

Hoezo vooringenomen? :') Er wordt een "als"-scenario beschreven; "Als dit gebeurt dan vinden wij dat en dat logisch." Net als dit topic trouwens: gruwelijk vooringenomen en de wereld door een tunnelvisie brilletje bekeken. :')

TS heeft wat probleempjes met een scheiding begrijp ik? :')
pi_101793715
quote:
5s.gif Op zaterdag 10 september 2011 20:17 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Jij doet toch precies hetzelfde in je OP :?
Ken genoeg mannen die zonder zeiken en morren elke maand keurig de alimentatie overmaken.
nee, dat doe ik niet, ik heb het over de situatie dat er niét betaald wordt. Ik weet best dat dat meestal (vrijwel altijd) gewoon goed gaat.
En ik ga er niet van uit dat vader óf moeder wel iets verkeerd zal doen tot ik het verhaal ken.
compact en kleverig.
pi_101793788
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2011 20:19 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

nee, dat doe ik niet, ik heb het over de situatie dat er niét betaald wordt. Ik weet best dat dat meestal (vrijwel altijd) gewoon goed gaat.
En ik ga er niet van uit dat vader óf moeder wel iets verkeerd zal doen tot ik het verhaal ken.
Meid ga gewoon lekker werken en doe niet zo ingewikkeld. Dat jouw situatie kennelijk zo in elkaar zit dat je vol zaad gepompt bent en achtergelaten bent met 2 koters zonder rooie rotcent,wil niet automatisch zeggen dat alle mannen zoals jouw ex zijn.
Groetjes, Ezio.
pi_101793794
quote:

[..]

Omdat mensen het zich haast niet voor kunnen stellen dat een vader geen geld wil overmaken voor zijn kind.
Rustig aan.
pi_101793809
quote:

[..]

Als er niet betaald wordt dan zal daar naar het idee van de meeste mensen wel een reden voor zijn. Maar zoals je zelf al zegt:
quote:

Waarom oordelen voordat je de reden kent?
Het lijkt me handiger dat je je frustraties met de personen in kwestie bespreekt (of op één of ander feministische pottenwebsite bespreekt, daar krijg je direct gelijk; ook weleens lekker) dan hier, aangezien je toch niets anders dan je eigen mening wilt horen. :)
pi_101793897
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 20:18 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Hoezo vooringenomen? :') Er wordt een "als"-scenario beschreven; "Als dit gebeurt dan vinden wij dat en dat logisch." Net als dit topic trouwens: gruwelijk vooringenomen en de wereld door een tunnelvisie brilletje bekeken. :')

TS heeft wat probleempjes met een scheiding begrijp ik? :')
klopt, ik greep het aan als voorbeeld terwijl het een als-situatie was, omdat het een als-situatie was die in mijn verhaaltje paste.

En nee hoor, helemaal niet, het gaat prima.

Overigens kan het wel zo zijn dat ik selectief lees, aangezien ik dus steeds lees dat vader zijn kinderen vast niet mag zien van ex wanneer hij ze weinig ziet. En ik dus ook andere situaties ken.
compact en kleverig.
pi_101793953
quote:
15s.gif Op zaterdag 10 september 2011 20:21 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Meid ga gewoon lekker werken en doe niet zo ingewikkeld. Dat jouw situatie kennelijk zo in elkaar zit dat je vol zaad gepompt bent en achtergelaten bent met 2 koters zonder rooie rotcent,wil niet automatisch zeggen dat alle mannen zoals jouw ex zijn.
:')

Dat zeg ik ook niet, ik had het ook niet over mijn ex. Die betaalt altijd zonder problemen.

Ik zeg alleen dat het niet altijd zo is dat de vrouw iets verkeerd heeft gedaan waardoor het geoorloofd is dat er niet betaald wordt, óf dat hij ze maar weinig ziet evt.

Ik ben totaal niet verbitterd en ik vind feministe erg komisch, ik val ook niemand aan, ik vraag me alleen maar af waarom dat is.
compact en kleverig.
pi_101794314
Ik heb wat redenen gegeven maar je lijkt me niet zo serieus te nemen :o Terwijl ik naar mijn mening juist inhoudelijk was maargoed, succes.
Rustig aan.
  zaterdag 10 september 2011 @ 20:42:08 #38
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_101794669
quote:
Ik vind het eerlijk gezegd best storend dat er meteen aangenomen wordt dat het aan mij ligt als ik zeg dat mn ex de kinderen maar een keer in de maand ziet.
Omdat dat gewoon vaak zo is? Sowieso: waar maak je je druk over?
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_101794703
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 20:22 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

aangezien je toch niets anders dan je eigen mening wilt horen. :)
Nee hoor, ik vraag naar een reden. Dat is echt het enige dat ik doe.

Komt het omdat mensen veel verhalen kennen waarin een man zijn kind niet meer mag zien? Waar ken je die dan van? En wat is de verhouding van scheidingen waarbij vader zijn kinderen niet vaak mag zien van moeder tov vaders die geen moeite willen doen?

Ik ben daar gewoon nieuwsgierig naar.

Ik weet ook dat mijn ervaringen met scheidingen om me heen niet representatief zijn, ik ken nl 4 gezinnen van heel dichtbij waarbij de kinderen bij hun vader wonen en maar 2 waarbij ze bij hun moeder zijn.
(Dan heb ik t even niet over toen ik klein was)
Ik ken geen enkel gezin waarvan vader óf moeder de kinderen niet mag zien.

Ik vraag me vanuit mijn eigen ervaring dus af of dat echt zo vaak gebeurt en zo niet, waarom dat vooroordeel dan zo hardnekkig blijft hangen. (wellicht dat dat ook komt omdat negatieve dingen 'leuker' zijn om over te praten en meer nodig zijn om over te praten dan positieve? )

[ Bericht 0% gewijzigd door JaniesBrownie op 10-09-2011 21:09:35 ]
compact en kleverig.
pi_101794845
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 20:21 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Omdat mensen het zich haast niet voor kunnen stellen dat een vader geen geld wil overmaken voor zijn kind.
dat is idd een reden die ik me kan voorstellen. Ik begrijp dat ook niet, maar ik weet wel dat het gebeurt. Ik begrijp ook niet dat moeders hun kinderen weg houden van hun vader, maar ik weet ook dat dat gebeurt.

Ik vind het laatste nog onbegrijpelijker..

Ik zou het alleen wel voor de zekerheid vragen voor ik ervan uitga dat het de ene of de andere reden heeft.
compact en kleverig.
  zaterdag 10 september 2011 @ 20:56:43 #41
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_101795314
Dus omdat jij meer gezinnen kent waarbij de vader ze meer ziet i.p.v. andersom moet dat dus wel een soort gemiddelde zijn?
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_101795353
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 20:17 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dat. En, onder het mom van de kinderen, de man 12 tot 18 jaar lang financieel leegzuigt. Die mag meestal bijna 60% van zijn netto inkomen afstaan als zij denkt mwa, ik ga niet werken. (en er zijn er veel bij die op dit soort manieren wraak nemen). Andersom komt minder vaak voor.

Ergo: niet trouwen, of niet scheiden.
ik ken dit soort verhalen dus echt niet, ik ken sowieso niemand die wraak wilde nemen na uit elkaar gaan dmv de kinderen en ook niemand die zoveel alimentatie krijgt.
compact en kleverig.
pi_101795645
Ik herken dit helemaal niet. Ik ken verhalen van vaders die verdwijnen uit het leven van hun kind na zes jaar relatie, en ik ken vrouwen die 'per ongeluk' zwanger zijn geraakt om een man aan zich te binden, of gewoon, omdat ze een kind wilde. En alle verhalen daartussenin. Either way is het in mijn beleving nķet zo dat de vrouw het altijd heeft gedaan. :)
pi_101795679
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 20:56 schreef Catbert het volgende:
Dus omdat jij meer gezinnen kent waarbij de vader ze meer ziet i.p.v. andersom moet dat dus wel een soort gemiddelde zijn?
nee helemaal niet, ik leg duidelijk uit dat mijn beeld daardoor wat vertekend is.

Ik vraag het me gewoon serieus af, is het écht zo dat het 9 vd 10 keer de schuld van de moeder is dat vader zijn kinderen weinig ziet en is die aanname daarmee terecht, óf is dat in verhouding helemaal niet zo vaak het geval, maar hoor je het gewoon minder vaak als vader gewoon geen moeite meer wil doen?

Ik vind het overigens terecht dat er veel aandacht voor is en dat de situatie meer rechtgetrokken wordt. Daar zeg ik ook niets van, het gaat me écht puur om de reden(en) die er is (zijn) om aan te nemen dat het de schuld van de vrouw is.
compact en kleverig.
pi_101795753
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 21:04 schreef L-E het volgende:
Ik herken dit helemaal niet. Ik ken verhalen van vaders die verdwijnen uit het leven van hun kind na zes jaar relatie, en ik ken vrouwen die 'per ongeluk' zwanger zijn geraakt om een man aan zich te binden, of gewoon, omdat ze een kind wilde. En alle verhalen daartussenin. Either way is het in mijn beleving nķet zo dat de vrouw het altijd heeft gedaan. :)
Bedoel je dat ze het ook écht heeft gedaan of dat er vanuit gegaan wordt dat ze het heeft gedaan?
compact en kleverig.
pi_101795783
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2011 21:07 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Bedoel je dat ze het ook écht heeft gedaan of dat er vanuit gegaan wordt dat ze het heeft gedaan?
Dat eerste. :)
  zaterdag 10 september 2011 @ 21:08:20 #47
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101795785
Omdat het in mijn ervaring ook vaak voorgekomen is dat de vrouw opeens een bitch is na de scheiding die de man het leven zuur gaat maken. Ik denk ook niet dat ik de enige hierin ben.
pi_101795832
Ik moet overigens wel eerlijk zeggen dat de gemiddelde vrouw (die ik ken dan..) niet excelleert in grootmoedigheid na een breakup, dat kan het beeld natuurlijk aardig beļnvloeden.
pi_101795927
Het lijkt mij sowieso eens een heel goed idee de schuldvraag vooruit te schuiven tot dat de kinderen een jaar of 23 zijn.

Altijd van die ouders, die wel constant ruzie met elkaar en over de kinderen. Maar wel op zo'n manier dat de kinderen er niks van mee krijgen :') :') :') (denken ze althans).
pi_101796012
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 21:08 schreef Id_do_her het volgende:
Omdat het in mijn ervaring ook vaak voorgekomen is dat de vrouw opeens een bitch is na de scheiding die de man het leven zuur gaat maken. Ik denk ook niet dat ik de enige hierin ben.
dan snap ik idd dat je daar wat bevooroordeeld in staat en dat vind ik ergens ook logisch. Alleen is het niet zo leuk als je veroordeeld wordt op die basis.
En dan kun je het beide uitleggen en begrip voor elkaar opbrengen ;)
compact en kleverig.
  zaterdag 10 september 2011 @ 21:16:02 #51
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101796060
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2011 21:14 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dan snap ik idd dat je daar wat bevooroordeeld in staat en dat vind ik ergens ook logisch. Alleen is het niet zo leuk als je veroordeeld wordt op die basis.
En dan kun je het beide uitleggen en begrip voor elkaar opbrengen ;)
Nee, het is geen vooroordeel, het is mijn persoonlijke ervaring. Ik vooroordeel niemand, maar ik kan niet ontkennen dat vrouwen vaak allerlei gemene streken gingen uithalen, maar daarmee wil ik niet zeggen dat alle vrouwen dat doen.
pi_101796062
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 21:12 schreef Kandijfijn het volgende:
Het lijkt mij sowieso eens een heel goed idee de schuldvraag vooruit te schuiven tot dat de kinderen een jaar of 23 zijn.

Altijd van die ouders, die wel constant ruzie met elkaar en over de kinderen. Maar wel op zo'n manier dat de kinderen er niks van mee krijgen :') :') :') (denken ze althans).
huh? Waar heb jij het over?
compact en kleverig.
pi_101796073
quote:

En als mensen uit elkaar gaan en vader ziet zijn kinderen een weekend in de 2 weken, wordt er ook automatisch van uit gegaan dat moeder dat wel zo geregeld zal hebben en vader daar niets over te zeggen heeft gehad.

Waarom is dat?
omdat dat vaak zo gaat :Z
pi_101796140
Man geeft vrouw schuld.
Vrouw geeft man schuld.

Situatie die jij beschrijft, dat mensen zo denken, nog nooit tegengekomen of over gehoord.
pi_101796320
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 20:06 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Ligt aan het inkomen van de vrouw en haar nieuwe partner.
Als je zij een nieuwe man weet te veroveren met een dikke portemonnee is het wel cru dat de ex moet blijven betalen.
Waarom moet die nieuwe man betalen voor kinderen die niet van hem zijn?
pi_101796321
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 21:16 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Nee, het is geen vooroordeel, het is mijn persoonlijke ervaring. Ik vooroordeel niemand, maar ik kan niet ontkennen dat vrouwen vaak allerlei gemene streken gingen uithalen, maar daarmee wil ik niet zeggen dat alle vrouwen dat doen.
dat scheelt, dat was wel een vooroorel van mij.
Hee, ik ksn me voorstellen dat mannen doe weggehouden worden van hun kinderen of dit van dichtbij hebben meegemaakt ook vaker denken dat dat in een ander geval dan ook wel zo zal zijn gegaan.

maar is dat dan de reden?
compact en kleverig.
pi_101796452
de waarheid ligt ergens in het midden. sommige vrouwen gebruiken hun kinderen inderdaad als machtmiddel en als wraak. probleem is eigenlijk dat de man denkt dat de vrouw met dat alimentatie geld dan spullen voor haarzelf gaat kopen ipv spullen voor de kinderen. Ook is het zo dat sommige vrouwen vinden dat als de man geen alimenatie betaald dat die daarom z'n kinderen niet mag zien (wat ik normaal vind) ook komt het weinig voor dat als de vader de kinderen heeft dat die elke maand zit te zagen bij de moeder voor alimentatie wat bij de vrouwen wel het geval is. blijkbaar kunnen vrouwen niet zelf hun boontjes doppen tot ze een nieuwe partner hebben.

probleem is dat als je vrouwen geld geeft dat ze elke maand wel iets vinden om te kopen en nooit niet toekomen met geld terwijl het bij mannen meestal iets nuttig is of duur speelgoed dat ze zelf wilden hebben als ze klein waren en denken dat hun kinderen dat wel tof zouden vinden.

vrouwen klagen eigenlijk continue over onbenullige dingen daarom word er meestal ook geen aandacht besteed als vrouwen klagen dan denken mannen dat het wel over zal gaan.
mannen klagen eigenlijk nooit en kinderen dat is toch wel een zwak punt voor de meeste mannen
en vrouwen weten hoe ze dat moeten uitbuiten. bij een kleine ruzie kan je al verwachten bij sommige vrouwen dat ze hun ex vriend daarop straffen.

je hebt verschillende scenario's en elke scenario is anders bij sommige hebben het de vaders gedaan bij andere de moeder maar je kan pas oordelen als je heel de situatie kent.

mannen zijn geen engeltjes maar vrouwen evenmin
pi_101796457
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 21:16 schreef Ra-z het volgende:

[..]

omdat dat vaak zo gaat :Z
vaak uit ervaring? Horen van? Kees kent iemand en de neef daarvan? Of echt dichtbij of zelf meegemaakt?

Of cijfers ergens?

Het is echt niet een héél rare vraag voor iemand die dat in haar omgeving dus helemaal niet kent.
compact en kleverig.
  zaterdag 10 september 2011 @ 21:25:12 #59
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101796472
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2011 21:21 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dat scheelt, dat was wel een vooroorel van mij.
Hee, ik ksn me voorstellen dat mannen doe weggehouden worden van hun kinderen of dit van dichtbij hebben meegemaakt ook vaker denken dat dat in een ander geval dan ook wel zo zal zijn gegaan.

maar is dat dan de reden?
Dat doe ik niet, voor de duidelijkheid. Maar ik moet wel de eerste man nog tegen komen die na een scheiding allerlei snode plannetjes ging uitvoeren.
  zaterdag 10 september 2011 @ 21:25:26 #60
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_101796483
Ongeacht het antwoord op de vraag wie de oorzaak is van de scheiding, als de ouders dat al niet beiden zijn, is het resultaat van een scheiding in verreweg de meeste gevallen dat de vader:

1. Zijn kinderen een stuk minder vaak mag zien dan de moeder, en dat ze bij moeder gaan wonen
2. Alimentatie moet betalen

Dan hoef je het niet vreemd te vinden dat vaders daar bitter over worden. Het onrecht zit niet in de mening die mensen klaar hebben liggen over je scheiding en wie er schuldig is, maar het onrecht zit in de ellende die vele, vele onschuldige vaders is aangedaan.
Ik wens je een dolfijne dag
pi_101796654
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 21:24 schreef redboyke het volgende:
de waarheid ligt ergens in het midden. sommige vrouwen gebruiken hun kinderen inderdaad als machtmiddel en als wraak. probleem is eigenlijk dat de man denkt dat de vrouw met dat alimentatie geld dan spullen voor haarzelf gaat kopen ipv spullen voor de kinderen. Ook is het zo dat sommige vrouwen vinden dat als de man geen alimenatie betaald dat die daarom z'n kinderen niet mag zien (wat ik normaal vind) ook komt het weinig voor dat als de vader de kinderen heeft dat die elke maand zit te zagen bij de moeder voor alimentatie wat bij de vrouwen wel het geval is. blijkbaar kunnen vrouwen niet zelf hun boontjes doppen tot ze een nieuwe partner hebben.
ik vind dat er maar héél weinig redenen zijn om je kind contact met de andere ouder te ontzeggen, geld is daar niet een van :N

Je bent wel behoorlijk aan het generaliseer trouwens
quote:
probleem is dat als je vrouwen geld geeft dat ze elke maand wel iets vinden om te kopen en nooit niet toekomen met geld terwijl het bij mannen meestal iets nuttig is of duur speelgoed dat ze zelf wilden hebben als ze klein waren en denken dat hun kinderen dat wel tof zouden vinden.

vrouwen klagen eigenlijk continue over onbenullige dingen daarom word er meestal ook geen aandacht besteed als vrouwen klagen dan denken mannen dat het wel over zal gaan.
mannen klagen eigenlijk nooit en kinderen dat is toch wel een zwak punt voor de meeste mannen
en vrouwen weten hoe ze dat moeten uitbuiten. bij een kleine ruzie kan je al verwachten bij sommige vrouwen dat ze hun ex vriend daarop straffen.

je hebt verschillende scenario's en elke scenario is anders bij sommige hebben het de vaders gedaan bij andere de moeder maar je kan pas oordelen als je heel de situatie kent.

mannen zijn geen engeltjes maar vrouwen evenmin
ik zeg eigenlijk hetzelfde als jij, oordeel pas als je de situatie kent.

(ik zeg nergens dat vrouwen engeltjes zijn hoor ;) )
compact en kleverig.
pi_101796772
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 21:25 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Dat doe ik niet, voor de duidelijkheid. Maar ik moet wel de eerste man nog tegen komen die na een scheiding allerlei snode plannetjes ging uitvoeren.
ik niet helaas :')

(waaronder huisarts bellen om te zeggen dat ik een slechte moeder was en psychische hulp nodig had... :') )
compact en kleverig.
  zaterdag 10 september 2011 @ 21:34:04 #63
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101796820
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2011 21:32 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

(waaronder huisarts bellen om te zeggen dat ik een slechte moeder was en psychische hulp nodig had... :') )
Je kampt dus met een ex-man die dat wel doet? Was je zelf de initiatiefnemer van de scheiding?
pi_101796859
dus als je ex op de ene dag op de andere zou beslissen dat hij geen alimentatie meer wilt betalen dat maak je daar geen probleem van? want geld is toch niet belangerijk?
pi_101796960
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 21:25 schreef Pinterman het volgende:
Ongeacht het antwoord op de vraag wie de oorzaak is van de scheiding, als de ouders dat al niet beiden zijn, is het resultaat van een scheiding in verreweg de meeste gevallen dat de vader:

1. Zijn kinderen een stuk minder vaak mag zien dan de moeder, en dat ze bij moeder gaan wonen
2. Alimentatie moet betalen

Dan hoef je het niet vreemd te vinden dat vaders daar bitter over worden. Het onrecht zit niet in de mening die mensen klaar hebben liggen over je scheiding en wie er schuldig is, maar het onrecht zit in de ellende die vele, vele onschuldige vaders is aangedaan.
nogmaals, ik heb het over de reden van de scheiding.

En ok, dat kan ik me ook voorstellen. Ik zou er ook ziek van zijn als ik mijn kinderen maar eens in de twee weken zou zien en dan zou ik misschien ook wel oordelen dat het in die gevallen aan de ex die de kinderen 'heeft' ligt.

Ik ken alleen dus ook de kant dat vader zelf beslist dat het niet zo nodig hoeft en dat maakt misschien ook dat ik daar anders in sta. Als je je kinderen minder mag zien dan je wil, is dat gewoon kut.
compact en kleverig.
pi_101797038
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 21:34 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Je kampt dus met een ex-man die dat wel doet? Was je zelf de initiatiefnemer van de scheiding?
niet doet, deed gelukkig.
En ja, omdat hij tijdens onze relatie ook zo was, vond ik het tijd om te stoppen. :+

(hij nam bv de computer mee naar zijn werk, zodat ik niet op internet zou gaan als hij niet thuis was)
compact en kleverig.
  zaterdag 10 september 2011 @ 21:40:10 #67
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101797072
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2011 21:39 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

En ja, omdat hij tijdens onze relatie ook zo was, vond ik het tijd om te stoppen. :+

(hij nam bv de computer mee naar zijn werk, zodat ik niet op internet zou gaan als hij niet thuis was)
Vreemd dat je dan toch met hem getrouwd bent aangezien hij eerder zo deed.
pi_101797087
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 21:35 schreef redboyke het volgende:
dus als je ex op de ene dag op de andere zou beslissen dat hij geen alimentatie meer wilt betalen dat maak je daar geen probleem van? want geld is toch niet belangerijk?
dat zei ik niet, ik zei dat dat geen reden zou zijn om de kinderen van hem weg te houden.
compact en kleverig.
pi_101797240
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 21:40 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Vreemd dat je dan toch met hem getrouwd bent aangezien hij eerder zo deed.
we waren niet getrouwd (maar scheiden typt gemakkelijker dan uit.elkaar gaan)

En ja, dat klopt, het was niet slim van me. Maar dat doet er verder weinig toe voor mijn vraag dacht ik zo. Het geeft hooguit een beetje aan waarom ik het vooroordeel uit de op niet helemaal begrijp.
compact en kleverig.
pi_101797729
Het vooroordeel uit de OP is een vooroordeel dat jij dusdanig ervaart, lang niet iedereen. Je brengt het een beetje alsof het overal zo is.

Mijn kind heeft geen contact met zijn vader. Dat is de keus van de vader in kwestie. Ik word er nooit, werkelijk nooit, op aangesproken. Dus ik vraag me af of jij de dingen voor jezelf niet wat zwaarder ervaart doordat het een gevoelig puntje voor je is, of dat je gewoon met de verkeerde mensen over zulke dingen praat.. :)
  zaterdag 10 september 2011 @ 21:56:33 #71
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101797767
Ik herken het niet zo. Ik zou eerder denken dat de man misschien niet meer wil betalen omdat zijn ex een nieuwe relatie heeft en/of hijzelf een nieuwe relatie heeft. En als ik zou vermoeden dat de moeder de bezoeken tegen zou houden, zou ik me ook afvragen of ze daar misschien een goede reden voor had.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 10 september 2011 @ 21:59:40 #72
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101797885
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2011 21:43 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

we waren niet getrouwd (maar scheiden typt gemakkelijker dan uit.elkaar gaan)

En ja, dat klopt, het was niet slim van me. Maar dat doet er verder weinig toe voor mijn vraag dacht ik zo. Het geeft hooguit een beetje aan waarom ik het vooroordeel uit de op niet helemaal begrijp.
Een scheiding is heel wat anders dan een relatie die op de klippen loopt. Bij relaties heb ik wel zat 'mannen' meegemaakt die zich als kleine kinderen gingen gedragen.
pi_101797932
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 21:55 schreef L-E het volgende:
Het vooroordeel uit de OP is een vooroordeel dat jij dusdanig ervaart, lang niet iedereen. Je brengt het een beetje alsof het overal zo is.

Mijn kind heeft geen contact met zijn vader. Dat is de keus van de vader in kwestie. Ik word er nooit, werkelijk nooit, op aangesproken. Dus ik vraag me af of jij de dingen voor jezelf niet wat zwaarder ervaart doordat het een gevoelig puntje voor je is, of dat je gewoon met de verkeerde mensen over zulke dingen praat.. :)
ik doelde óók op sommige reacties op fok. ;)

En ik voel me soms wel veroordeeld ja, ook irl dus, gelukkig niet vaak btw.
compact en kleverig.
  zaterdag 10 september 2011 @ 22:01:47 #74
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101797965
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 21:59 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Een scheiding is heel wat anders dan een relatie die op de klippen loopt. Bij relaties heb ik wel zat 'mannen' meegemaakt die zich als kleine kinderen gingen gedragen.
Ik zie niet zoveel verschil, eigenlijk.
pi_101797970
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2011 22:01 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik doelde óók op sommige reacties op fok. ;)

En ik voel me soms wel veroordeeld ja, ook irl dus, gelukkig niet vaak btw.
Oh, idiote reacties op fok tel ik niet mee, misschien scheelt dat ja. ;)
pi_101798084
quote:

[..]

ik ben nooit gescheiden in die zin van het woord, maar we zijn 8,5 jaar samen geweest en hebben 2 kinderen.
Wat maakt dat dan voor verschil? Behalve dan dat scheiden geld kost en zo uit elkaar gaan niet. Hij moet nl ook gewoon alimentatie betalen en er is ook gewoon een omgangsregeling opgesteld.
compact en kleverig.
pi_101798138
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 22:01 schreef L-E het volgende:

[..]

Oh, idiote reacties op fok tel ik niet mee, misschien scheelt dat ja. ;)
het is ook niet zozeer dat ik me er echt druk om maak ofzo, het valt me gewoon op.
compact en kleverig.
pi_101798350
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2011 22:05 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

het is ook niet zozeer dat ik me er echt druk om maak ofzo, het valt me gewoon op.
quote:

Wat een faaltopic.
pi_101798481
quote:

[..]

jeetje.. dat is wel heftig.
Maar dat hij de kinderen eens in de maand ziet is zijn eigen idee?

Daarbij: of de kinderen ingezet worden als wapen hangt sterk af van hoe je uit elkaar gaat. en of er na de scheiding nog wraakgevoelens zijn.
Omdat de kinderen in bijna alle gevallen toegewezen worden aan de moeder, is het meer voor de hand liggend dat zij de kinderen het meeste uitspeelt. Zij kan ze immers het meest beinvloeden.
En ja, dat is ook een vooroordeel. Er zijn ongetwijfeld genoeg ouders die in harmonie een co-ouderschap delen en ook vaders die rotstreken leveren door de kinderen te manipuleren.
Het lijkt er op dat moeders dat gewoon vaker doen.
  zaterdag 10 september 2011 @ 22:18:33 #80
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101798754
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2011 22:04 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik ben nooit gescheiden in die zin van het woord, maar we zijn 8,5 jaar samen geweest en hebben 2 kinderen.
Wat maakt dat dan voor verschil? Behalve dan dat scheiden geld kost en zo uit elkaar gaan niet. Hij moet nl ook gewoon alimentatie betalen en er is ook gewoon een omgangsregeling opgesteld.
Misschien handig als je dit soort dingen eerder zegt voortaan, beetje moeilijk in te schatten zo.
pi_101799843
Maar TS wil niet scheiden, ondanks dat haar ex de meest gekke toeren uithaalt? Zoals haar ontoerekeningsvatbaar willen laten verklaren enzo?
  zaterdag 10 september 2011 @ 22:44:42 #82
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101799866
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 22:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Maar TS wil niet scheiden, ondanks dat haar ex de meest gekke toeren uithaalt? Zoals haar ontoerekeningsvatbaar willen laten verklaren enzo?
Lees eens wat beter.
pi_101799974
quote:

[..]

quote:

[..]

quote:
15s.gif Op zaterdag 10 september 2011 22:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Lees eens wat beter.
Wat heb ik verkeerd gelezen?
  zaterdag 10 september 2011 @ 22:54:49 #84
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101800228
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 22:47 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

[..]

[..]

Wat heb ik verkeerd gelezen?
quote:
Wanneer mensen met kinderen gaan scheiden, is dat altijd een vervelende aangelegenheid. Zeker voor de kinderen, maar voor de ouders zelf is het ook geen pretje.

Je moet in elk geval proberen te zorgen dat alles zo goed mogelijk geregeld wordt en verloopt voor de kinderen.

En daar komt mijn 'probleem' om de hoek kijken.

Een tijdje geleden las ik iets over een man die geen alimentatie betaalde. Een van de reacties daarop was: 'dan zal hij zijn kinderen wel niet mogen zien.'

Waarom is dat?
Kan het niet zo zijn dat vader en moeder wel degelijk overlegd hebben en dat vader het wel best vindt zo? Dat hij gewoon geen zin heeft om de alimentatie te betalen?

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 21:34 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2011 21:39 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

pi_101800594
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 22:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Dus - nogmaals - TS wil niet scheiden ondanks de gekke toeren van haar ex?
  zaterdag 10 september 2011 @ 23:06:05 #86
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101800737
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 23:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dus - nogmaals - TS wil niet scheiden ondanks de gekke toeren van haar ex?
quote:

[..]

Ik vermoed zomaar dat ze niet getrouwd waren. Maar dus al wel een tijdje uit elkaar zijn.

Mede vanwege de rare fratsen van haar ex.
pi_101801195
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 23:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]

[..]

Ik vermoed zomaar dat ze niet getrouwd waren. Maar dus al wel een tijdje uit elkaar zijn.

Mede vanwege de rare fratsen van haar ex.
Dat zou natuurlijk kunnen.. Alleen waarom komt ze er dan mee dat ze niet offcieel wil scheiden omdat dat alleen maar geld kost?
Vandaar mijn gedachtengang :P
  zaterdag 10 september 2011 @ 23:21:54 #88
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101801341
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 23:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat zou natuurlijk kunnen.. Alleen waarom komt ze er dan mee dat ze niet offcieel wil scheiden omdat dat alleen maar geld kost?
Vandaar mijn gedachtengang :P
Dan lees je die post niet goed. Je moet hem ook lezen met de post waarop ze reageert.
quote:

[..]

pi_101801440
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 23:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dan lees je die post niet goed. Je moet hem ook lezen met de post waarop ze reageert.

[..]

Je hebt helemaal gelijk. Dat had ik idd. over het hoofd gezien ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')