abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101836464
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 21:43 schreef RobinOok het volgende:
Ik snap dat gezeur over die vellen op vla of melk niet. Moesten jullie die dan ook opeten of zo? :?
wij schepten die er gewoon af en dan de wasbak in ofzo :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_101836629
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 20:22 schreef rac het volgende:
Een tante van mij lepelde elke dag levertraan in mijn neefje, ik dacht dus dat dat lekker zou zijn en heb het dus ook maar een keer geprobeerd , wat is dat goor zeg!! Ook een keer met deze tante mee geweest naar een poelier , kregen we een kalkoen poot om mee te spelen dat was dan wel weer leuk.
En bij mijn oma ontbijt met karnemelkse pap en Roggebrood , heel bijzonder een authentiek streek gerecht.
Karnemelkse pap met stroop :9 Dat is lang geleden!
  zondag 11 september 2011 @ 22:09:51 #178
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_101836854
Was ook niet echt een trauma hoor , wel een goede herinnering! Karnemelkse pap die niet schifte , anders was die niet zo lekker. Mijn oma kon echt authentiek koken .
pi_101837172
Gatverdamme dat is dus echt 1 van mijn grootste trauma's oooooit :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_101837875
Hmmm macaroni met smak is zo'n beetje de enige pasta die ik te eten vind. (oh nee lasagna ook! :) )
Al jaren niet meer gegeten trouwens.

Mijn trauma's: overal een dikke laag vet in de pan "voor over de aardappels". YUCK.
Kip die nog niet gaar was maar wel op tafel stond. Sowieso dingen die over datum waren maar wel in de koelkast stonden.
pi_101838826
Heb nog nooit velletjes gezien op mijn melk, chocomelk, pap of vla :S
  Moderator zondag 11 september 2011 @ 22:42:21 #182
9859 crew  Karina
Woman
pi_101838939
Het allerviest vond ik tuinbonen, ik weet niet wat mijn moeder erop gooide, maar daarvan moest ik echt kokhalzen.

En verder spruitjes en witlof.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_101839681
Oh ja, mijn moeder kookte aardappelen en rode kool en bakte gehakt rul en dat werd inclusief bakvet bij elkaar gedaan en tot een zompige massa geroerd. Ik krijg er nog de rillingen van.
De rest van het gezin vond het heerlijk (ik goot er een pot appelmoes overheen en slurpte het met moeite naar binnen) en restjes werden door mama en zusje de volgende dag bij de lunch opgebakken en op brood gegeten. Dan ging ik altijd ergens anders zitten, die lucht van opgebakken stamppot is zooooo smerig.
  zondag 11 september 2011 @ 23:24:28 #184
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_101841137
Ho eens even. Pannekoeken met Smac, dat heeft juist potentie!
pi_101841573
Ik ben blij dat zowel mijn moeder als mijn vader lekker kunnen koken. Smacaroni heb ik nooit gegeten en maizena-saus ook niet.

Enige waar ik jeugdtrauma's van heb, zijn de huismiddelen als je bijvoorbeeld verkouden bent. Lepel melasse met zelfgeraspte nootmuskaat, of een stuk verse gember in je mond. :'(
Soms zijn Surinaamse huismiddelen niet zo een pretje :X
pi_101846935
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 21:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Wij aten geen zilvervliesrijst thuis, maar het is wel beestenvoer
Oh Piet nu haal je weer wat herinneringen bij mij op :')
Mijn ouders zijn een periode van die natuurwinkel geitenwollensokken geweest, en toen aten we geen chocolade maar ''carobe''; een ''gezonde'' chocoladevervanger.. Bweeeh dat is echt vies de smaak van marmite maar dan zoeter ik kan me nog steeds herinneren hoe vies ik dat vond.

We maalden ook zelf ontbijtgranen, dat was dus net karton met yoghurt :')

En de vla van de natuurwinkel had altijd klontjes *ril*.

En inderdaad zilvervliesrijst, na vijf minuten zit je nog te kauwen en het overheerst de smaak van je gerecht ook nog, bah.
  maandag 12 september 2011 @ 07:23:37 #187
344435 OneTeaspoon
of common sense
pi_101847158
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 05:48 schreef Selestha het volgende:

[..]

Oh Piet nu haal je weer wat herinneringen bij mij op :')
Mijn ouders zijn een periode van die natuurwinkel geitenwollensokken geweest, en toen aten we geen chocolade maar ''carobe''; een ''gezonde'' chocoladevervanger.. Bweeeh dat is echt vies de smaak van marmite maar dan zoeter ik kan me nog steeds herinneren hoe vies ik dat vond.

We maalden ook zelf ontbijtgranen, dat was dus net karton met yoghurt :')

En de vla van de natuurwinkel had altijd klontjes *ril*.

En inderdaad zilvervliesrijst, na vijf minuten zit je nog te kauwen en het overheerst de smaak van je gerecht ook nog, bah.
Haha! Die carobe aten wij ook. Geen chocoladepasta meer, maar 'Carobella'.

Ik was de enige die het best lekker vond.
  maandag 12 september 2011 @ 07:27:56 #188
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_101847171
Mijn moeder kookte alle groente te lang door, waardoor alles bitter en vies was. Toen ik op mezelf woonde, leerde ik ook zelf te koken en eindelijk weer de smaak van bepaalde groente -op de goede manier gekookt- te waarderen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_101849432
de doorgekookte groente is toch wel een bekend fenomeen.
verder had mijn moeder een zout fobie, dus dat werd niet gebruikt. maar wel aromat.
ook had ze van die fasen:
op alle groente ging geraspte kaas of bij elk gerecht pesto

ook dingen die ik niet te vreten vond schotelde ze me vrolijk elke week weer voor
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  maandag 12 september 2011 @ 10:15:01 #190
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101849454
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 13:13 schreef boyv het volgende:
Ontbijt :r
Zwaar, zwaar overrated.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  maandag 12 september 2011 @ 10:22:21 #191
251095 Purdey
Better off alone..
pi_101849647
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 00:42 schreef motorbloempje het volgende:
Roze fruittella's :')

Één keer autoziek geworden na het eten van zo'n ding. Waarschijnlijk totaal geen verband :') maar sindsdien, als ik ze ook maar ruik, ga ik al half over m'n nek. De gele en oranje daarentegen vind ik wel lekker.
Dat heb ik met sinaasappelsnoepjes :')
Ooit naar de dierentuin geweest, bij de ingang een zakje sinaasappelsnoepjes gekregen, en die na een half uur uitgekotst. Sindsdien krijg ik níks met sinaasappelsmaak meer weg.
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  maandag 12 september 2011 @ 10:28:15 #192
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_101849787
Oh ja! Ben een keer bijna gestikt in een rang, er moest de Heimlich manoeuvre toegepast worden om het ding eruit te krijgen :P
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 12 september 2011 @ 10:38:53 #193
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_101850061
Oh nog een trauma, ben ooit heel erg ziek geworden na het eten van witte bonen in tomatensaus. Had waarschijnlijk niks met elkaar te maken maar ik wil het nog steeds niet eten.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_101850168
Smac :r :r :r

Mijn moeder kon fantastisch lekkere gehaktballen maken, maar toen heeft ze op een dag besloten ipv paneermeel stukken brood door de gehaktballen te doen. :r :r :r

Ik heb ook nog een tijd bij een oom en tante gewoond, daar was het de hele week:
Chicken Tonight :r
Rijst met wokgroentes en kant en klare woksaus :r
Lasagne, kant en klaar. :r
Kip Tandoori en Kip madras uit een pakje. :r
Sterkheidsbaas van alles.
pi_101850270
Moeder kon vroeger heerlijk koken, vader trouwens ook, maar als ze me nu vragen wat ik wil eten als ik kom en ik bedenk dan iets van vroeger (de lekkere hachee of de goulash ofzo) Maken ze nu alles met pakjes...
Alleen hun kalfstong is nog steeds onovertroffen :9~
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  maandag 12 september 2011 @ 10:47:46 #196
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101850307
quote:
2s.gif Op maandag 12 september 2011 10:42 schreef Lonaa het volgende:
Chicken Tonight :r
Rijst met wokgroentes en kant en klare woksaus :r
Als ik schreeuwend wakker word in de nacht, droom ik hiervan.
pi_101850369
ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb laatste een pot chicken tonight gekocht.

al jaaaren niet meer gehad en in mijn herinnering niet vies.
kan ik die maar beter weggooien dan?
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  maandag 12 september 2011 @ 10:56:50 #198
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101850567
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2011 10:49 schreef gianni61 het volgende:
ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb laatste een pot chicken tonight gekocht.

Doe maar, als iemand dat ding ziet gaan ze weer zo gay-ass met je armen van die 'kippevleugels' maken en dat is dan grappig.
pi_101850833
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2011 10:49 schreef gianni61 het volgende:

Waarom zou je het weggooien zonder te proeven :)
  † In Memoriam † maandag 12 september 2011 @ 11:15:51 #200
91830 MaximusTG
pi_101851118
Heb zelf gelukkig geen jeugdtrauma's qua eten! Mijn moeder kookte en kookt nog steeds altijd hartstikke lekker. Maar dat is ingegeven door haar eigen "jeugdtrauma's". Haar moeder kookte bv rode kool helemaal kapot. Mn moeder zelf maakt het tegenwoordig door het te laten weken in druivensap en te stoven met appeltjes. Of in de römertopf. Zo veel lekkerder.
Mn vriendin heeft ook een zware jeugd gehad wat dat betreft. Gister nog bij haar ouders gegeten:
Varkensfiletlapjes, super droog. Krieltjes uit de frituur, die waarschijnlijk niet heet genoeg stond. En dat alles samen met een pakket roerbakgroenten waar een woksaus doorheen gegooid was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')