Wacht ff, ik snap het niet helemaal. Bedoelt hij om een land gewoon failliet te laten gaan, maar toch binnen de Euro te houden?quote:Op zaterdag 10 september 2011 12:19 schreef SeLang het volgende:
[..]
Mooi dat er toch nog politici zijn die het snappen. Helaas is het een klein onbetekenend kut landje maar toch.
Het artikel geeft goed aan waar de schoen wringt....quote:Op zaterdag 10 september 2011 12:29 schreef GoudIsEcht het volgende:
Want?
Griekenland is nu exit? Heb je daar bevestiging van?
http://www.nu.nl/economie(...)d-in-verschiet-.htmlquote:De Griekse overheid kan mogelijk geen lonen meer betalen in oktober als de internationale kredietverstrekkers niet onmiddellijk akkoord gaan met het zesde deel van de lening ter hoogte van 8 miljard euro.
Als ik in de Griekse politiek zou zitten of heb gezeten zou ik serieus overwegen om te vluchten.quote:Op zaterdag 10 september 2011 12:37 schreef Plus_Ultra het volgende:
supermooi
[..]
http://www.nu.nl/economie(...)d-in-verschiet-.html
En wat is 'klappen' precies?quote:Op zaterdag 10 september 2011 12:34 schreef Drugshond het volgende:
Dat Griekenland gaat klappen is al een uitgemaakte zaak.
Ja, waarom zou dat niet kunnen?quote:Op zaterdag 10 september 2011 12:29 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Wacht ff, ik snap het niet helemaal. Bedoelt hij om een land gewoon failliet te laten gaan, maar toch binnen de Euro te houden?
Een land gaat niet failliet, maar default.quote:Op zaterdag 10 september 2011 12:29 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Wacht ff, ik snap het niet helemaal. Bedoelt hij om een land gewoon failliet te laten gaan, maar toch binnen de Euro te houden?
Ja.quote:Op zaterdag 10 september 2011 12:43 schreef Plus_Ultra het volgende:
Als we Griekenland nu snoeihard aanpakken (die Grieken interesseren me geen FUCK, de Illias is nota bene niet eens een Grieks verhaal: http://www.troy-in-england.co.uk/) zal dat een prachtig afschrikwekkend voorbeeld zijn voor potentiële zondaars.
Maakt dat iets uit.... de banken die garant stonden voor de schuld van Griekenland hebben een leuk probleem erbij. Dat zullen ze in Italie en Frankrijk wel gaan voelen. En daar ging het ook al niet zo goed.quote:
Ja natuurlijk maakt dat iets uit. Het draait in deze wereld niet alleen maar om de banken, maar ook om de euro-dollar spanning (en alles daaromheen).quote:Op zaterdag 10 september 2011 12:45 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Maakt dat iets uit.... de banken die garant stonden voor de schuld van Griekenland hebben een leuk probleem erbij. Dat zullen ze in Italie en Frankrijk wel gaan voelen. En daar ging het ook al niet zo goed.
Zal weer een 'ouderwetse' zondagavond worden..?quote:Op zaterdag 10 september 2011 12:37 schreef Drugshond het volgende:
Vergeet niet dat het inter-bancing verkeer al redelijk plat ligt..(vertrouwen tusen banken gaat weer richting 0).. . En het is weekend... dan gebeuren altijd rare dingen.
Nou, dan ben ik het er wel mee eens!quote:
Ja ieder jaar het door de ECB vastgestelde aantal aan de hand van de uitgegeven nummersquote:Op zaterdag 10 september 2011 12:50 schreef Plus_Ultra het volgende:
Kan Griekenland eigenlijk nog euro's bij drukken?
De rest is allemaal al min of meer door de markt verwerkt maar nog niet de afwaarderingen van Gr. assets die op de balanssheet van banken staan.quote:Op zaterdag 10 september 2011 12:48 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Ja natuurlijk maakt dat iets uit. Het draait in deze wereld niet alleen maar om de banken, maar ook om de euro-dollar spanning (en alles daaromheen).
quote:Op zaterdag 10 september 2011 12:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja ieder jaar het door de ECB vastgestelde aantal aan de hand van de uitgegeven nummers
max 3% van de hoeveelheid
Het is ook beter om Griekenland eenmalig 100% te laten drukken / vrijgeven en ze dan eruit mikken
Dat ze geen Euro's meer krijgen en dus geen rente meer kunnen betalen op hun schulden als ook de salarissen niet, behalve de EU parlementariërs want die krijgen hun veel te forse belastingvrije vergoeding uit Brussel / Straatsburgquote:Op zaterdag 10 september 2011 12:40 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
En wat is 'klappen' precies?
Uit de euro? Of een haircut?
Zo bekeken valt het nog mee... Maar dan krijg je nog wel te maken met een boel fall-out.quote:Op zaterdag 10 september 2011 13:03 schreef Sloggi het volgende:
Op de totale balans stelt het niets voor, of zie ik dat verkeerd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |