TY !quote:Op vrijdag 9 september 2011 22:59 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Volgens mij zit hij by default te lurken.... WB
quote:Op vrijdag 9 september 2011 23:17 schreef Againzender het volgende:
[..]
Oom_Agent is er!!
* Againzender gaat alvast roeiboot opblazen en ramen dichtspijkeren.
Dat meende ik ook al.quote:Op vrijdag 9 september 2011 23:34 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Die halen het daar niet vandaan
Van de site, stuur je ff DM want ga hier niet spammenquote:Op vrijdag 9 september 2011 23:45 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dat meende ik ook al.
Waar haal jij die info vandaan dan?
En zo is datquote:Op zaterdag 10 september 2011 00:24 schreef Apotheose het volgende:
ach dat zal hier in het hoge noorden vast reuze meevallen met dat onweer, hagel etc. Same shit, different day
Ik zei het tochquote:
Het gaat wel warm worden, maar de zon laat het afweten.quote:Op zaterdag 10 september 2011 08:57 schreef flugeltje het volgende:
Zeg waar is dat prachtige weer dat jullie me beloofd hadden?
Jan Visserquote:Vandaag en morgen: Zomers warm, vanavond in het westen kans op onweer
Vanochtend zijn er nog wolkenvelden, maar in de loop van de ochtend klaart het van het zuiden uit op en komt de zon op steeds meer plaatsen tevoorschijn. Er komen dan echter wel velden sluierbewolking voor. Het wordt een warme dag met middagtemperaturen van 24 graden in het noordelijk kustgebied tot plaatselijk 28 in het zuiden van het land. In de avond neemt vooral in het westen van het land de kans op enkele stevige regen- en onweersbuien toe, daarbij zijn ook windstoten mogelijk. De zuid- tot zuidoostenwind is meest matig, rond kracht 3.
quote:Tussen een hogedrukgebied boven het Europese vasteland en een tamelijk diepe depressie ten westen van Ierland (kerndruk 973 hPa) wordt vandaag met een zuidelijke stroming warme lucht naar ons land getransporteerd. Vanwege het vochtige karakter van de luchtmassas (van origine lucht uit de tropen) is het aanvankelijk tamelijk bewolkt en nevelig. Plaatselijk komt eerst ook nog mist voor. Later vanochtend lossen mist, nevel en lage bewolking grotendeels op. Vervolgens een afwisseling van zonneschijn en wolkenvelden waarbij het kwik omhoog snelt naar zomerse waarden. De maxima komen uiteindelijk uit op waarden omstreeks 24 graden in het noordelijk kustgebied en 28 graden in het zuiden. De wind waait uit het zuiden tot zuidoosten en is meest matig van sterkte.
Aan de voorzijde van een naderend koufront neemt vanavond (van het zuidwesten uit) de kans op enkele donderbuien toe. Dat kunnen zware buien zijn. De buien lijken hun pijlen vooral te richten op het westen en noorden maar het zou net zo goed kunnen zijn dat ook elders in het land onweersbuien hun opwachting maken.
Hmm meer cape in het noorden dan in het westen, dus je zou moeten zeggen dat de buien in het westen al activerend naar het noorden zouden trekken.. of zie ik het nu verkeerdquote:
quote:Aan de voorzijde van een KF wordt vandaag warme lucht naar het noorden gestuurd waarbij de latente onstabiliteit overdag danig toeneemt tot rond 2000 J/kg bij een LI rond -6 à -7°. Echter het lijkt erop dat deze onstabiliteit grotendeels latent zal blijven wegens te hoge CIN. Ook de triggering in de hoogte is weinig overtuigend (bv slechts een zwakke hoogtetrog in nadering) . Wel is er een CONV.LINE welke om 18z over het westen arriveert en dit zou voor de nodige triggering moeten zorgen. Zowat alle modellen zijn het er over eens dat vooral over het westen de buien getriggerd zullen worden. Verderop in het binnenland lijkt de triggering problematischer. In het westen zijn de shear parameters en gecombineerde parameters (STP/SCP/EHI) gunstig en daarom ga ik er van uit dat de ontwikkelende buien aldaar georganiseerd zullen zijn.
Ook een dynamische onweerscel is geenszins uitgesloten. Hagel van 2-3 cm en rukwinden in grootte orde 90 km/h zijn mogelijk. Lokale wateroverlast is mogelijk, doch niet meer in de orde als we de laatste weken hebben gekend (PW is wat minder alsook de onstabiliteit). Wat betreft bliksem kunnen de cellen (clusters) actief zijn want de toppen kunnen vlot uitgroeien naar hoogtes rond 12-14 km.
Vannacht trekt het KF doorheen ons land maar het lijkt erop dat er niet veel onweer zal op ontstaan.
Heerlijk dat geklaag, dag is net een paar uur oud en ze lopen alweer te miepen. Zou zeggen... Kom maar op met je verwachtingquote:Op zaterdag 10 september 2011 09:36 schreef flugeltje het volgende:
Ach welnee, dat wordt niets meer vandaag. Ik ga zo lekker naar de markt, helaas niet in het zonnetje zoals beloofd...
Stelletje amateurs hier
Jij moet mij duidelijk nog leren kennenquote:Op zaterdag 10 september 2011 09:38 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Heerlijk dat geklaag, dag is net een paar uur oud en ze lopen alweer te miepen. Zou zeggen... Kom maar op met je verwachting
Dat idee had ik gisteravond al nadat ik enkele kaarten had bekeken.quote:Op zaterdag 10 september 2011 09:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hmm meer cape in het noorden dan in het westen, dus je zou moeten zeggen dat de buien in het westen al activerend naar het noorden zouden trekken.. of zie ik het nu verkeerd
Ja, de zon breekt nu goed door hier in Zeeland.quote:Op zaterdag 10 september 2011 10:08 schreef Nijna het volgende:
Iemand de zon gezien? Ik wil mn was buiten te drogen hangen... dus kom maar op met wat warmte
"Tornado chance"quote:Op zaterdag 10 september 2011 08:56 schreef aloa het volgende:
A level 1 was issued for northern France, Belgium, Netherlands mainly for severe wind gusts and tornado chance.
[ afbeelding ]
De meeste CAPE/LI centreert zich weer boven Tilburg en Eindhoven... en dan zal je zien dat hier niets gebeurt.quote:Op zaterdag 10 september 2011 12:07 schreef aloa het volgende:
Als je naar de neerslagkaart kijkt dan gaan de buien ontstaan aan het eind van de middag/begin avond.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gezellig!quote:Op zaterdag 10 september 2011 12:16 schreef aloa het volgende:
Blijft er extreem uitzien die wolkenhoogte. In het hele land tussen de 14 en 16 km.![]()
Die buien die nu op de noordzee liggen komen amper tot 9 km.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 10 september 2011 14:58 schreef RiKe het volgende:
In Leiden is het heel benauwd en plakkerig!
Kom maar op met die onweer, even de spanning uit de lucht halen
Hagel mag wel achterwege blijven...het dak van m'n auto is er nogal gevoelig voor en heb geen zin in een rijdende poffertjes pan
Dat is de neerslag.quote:Op zaterdag 10 september 2011 15:30 schreef RiKe het volgende:
[..]
Wat moet ik me daar bij voorstellen Meteo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |