abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101732830
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 22:47 schreef du_ke het volgende:

[..]

Site van de 2e kamer zegt ook afgerond in 2000 nou zegt dat niet alles omdat het zelf aangeleverde stukjes zijn. En ook hier http://www.parlement.com/9291000/biof/02422
Kortom GSbrder roept dingen die niet waar zijn. Het mooie is dat hij als argument wil gebruiken waarom Irrgang er geen kaas van gegeten zou hebben. Dat backfired nu. Maakt verder niet uit.

Irrgang maakt een zeer goede indruk op mij.
pi_101732878
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 22:50 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nee, ik blijf het een slechte econoom vinden.
Of hij zijn studie nou wel of niet heeft afgerond.
Dat is prima hoor. Maar probeer het dan niet als argument te gebruiken, als het feitelijk geen argument is.
pi_101736850
In de bieb van de UvA is een economische scriptie van Irrgangs hand te vinden. Hij zal dus wel afgestudeerd zijn.

Hoe dan ook, zijn economische visie zal allicht aansluiten bij de SP-kijk op de wereld en daarmee kun je het eens zijn. Of niet. :)
pi_101742501
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 22:42 schreef Ludd het volgende:

[..]

Boeiend. Wie zegt dat trouwens? Volgens de website van de SP heeft hij in 2000 de studie economie afgerond.
Het is een misverstand om te denken dat mensen met een titel voor of achter hun naam plots iets weten. Vooral in de niet-beta hoek lopen er nogal wat postmodernistische professoren rond, die hun studenten opzadelen met een lading BS. Maar zelfs als de student een 'echte' studie heeft afgerond, heeft deze alleen de tools gekregen om er iets mee te doen. Het is dan aan de student om de echte wereld in te gaan, en om die tools toe te passen. Pas dat leer je echt iets.

Of Irrgang dat doet laat ik in het midden, maar op het eerste gezicht lijkt de SP me niet de meest logische plaats voor een econoom. Maar ja, ik ben natuurlijk niet helemaal objectief in deze.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 9 september 2011 @ 10:29:11 #30
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_101742942
Inderdaad, afwijkende meningen zijn per definitie altijd bullshit. :')
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_101743144
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:29 schreef DustPuppy het volgende:
Inderdaad, afwijkende meningen zijn per definitie altijd bullshit. :')
Nee, dat zijn ze niet. Wel als ze op een BS filosofie als het post-modernisme zijn gefundeerd.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 9 september 2011 @ 10:44:07 #32
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_101743289
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:38 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Nee, dat zijn ze niet. Wel als ze op een BS filosofie als het post-modernisme zijn gefundeerd.
Want?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_101743354
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:44 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Want?
Omdat het post-modernisme per definitie niets met wetenschap te maken heeft. Zo zwart wit durf ik het wel te stellen.
pi_101744305
Aan de hand van politieke uitspraken kun je niet bepalen of Irrgang iets van economie weet. Hij zit bij de SP, dus hij zal wel af en toe iets roepen waarvan hij zelf ook wel weet dat het niet waar is. En als hij een hele goede econoom is, dan roept hij heel vaak iets waarvan hij weet dat het niet waar is. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_101744347
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 21:23 schreef Lyrebird het volgende:
Ik ben het met je eens dat de PVV niet vooraan heeft gestaan toen onze Lieve Heer affiniteiten voor economie uit aan het delen was, maar de SP heeft helemaal geen kaas van het idee economie gegeten, omdat ze zo gefocusseerd zijn op niveleren en jaloezie.
In de meeste economische modellen die rekening houden met de politiek wordt er een factor in het model gevoegd die rekening houdt met de voorkeuren van de politiek. 0 is dan dus een zeer rechts politiek klimaat gericht op zo min mogelijk welvaartsherverdeling, 1 is dan een zeer links overheid die een sterk nivellerend beleid voert. Wat je als econoom wil is dus niet zo zeer een waardeoordeel vellen over de politieke koers die gevaren wordt, maar een waardeoordeel vellen over de wijze waarop het streven naar een bepaalde situatie wordt ingevuld. Zo is subsidie op hoger onderwijs niet verstandig voor een politiek die een sterk genivelleerde welvaart wil realiseren. En dat is het economisch 'gogme' waar ik op doel, inzien dat bepaald beleid leuk klinkt maar economisch gezien geen hout snijdt om een bepaald beleidsdoel te realiseren.
pi_101745780
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 11:20 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

In de meeste economische modellen die rekening houden met de politiek wordt er een factor in het model gevoegd die rekening houdt met de voorkeuren van de politiek. 0 is dan dus een zeer rechts politiek klimaat gericht op zo min mogelijk welvaartsherverdeling, 1 is dan een zeer links overheid die een sterk nivellerend beleid voert. Wat je als econoom wil is dus niet zo zeer een waardeoordeel vellen over de politieke koers die gevaren wordt, maar een waardeoordeel vellen over de wijze waarop het streven naar een bepaalde situatie wordt ingevuld. Zo is subsidie op hoger onderwijs niet verstandig voor een politiek die een sterk genivelleerde welvaart wil realiseren. En dat is het economisch 'gogme' waar ik op doel, inzien dat bepaald beleid leuk klinkt maar economisch gezien geen hout snijdt om een bepaald beleidsdoel te realiseren.
Jawel hoor.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  † In Memoriam † vrijdag 9 september 2011 @ 12:45:56 #37
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_101746891
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 21:51 schreef Ludd het volgende:

[..]

Niet om het een of ander, maar als je de politieke discussies over economische thema's volgt zul je zien dat Ewout Irrgang écht wel veel "kaas van economie gegeten heeft".
Als dat het enigste als vereiste is, zet je jezelf buitenspel. Er zijn meer afgestudeerde economen, ook die elkaar tegenspreken.
Wat nu?

Economie is onvoorspelbaar. Dat blijkt maar weer uit de crisis van 2008. Zelfs nu nog weet men niet de vinger op de zere plek te leggen van waar het toen begon.
Economie is een en al emotie en tendens afhankelijk. Dus hoe je ook afgestudeerd bent, het blijft gokken.

Dat jij de mening van deze man ophemelt heeft niets anders te maken dan je persoonlijke voorkeur voor hem in het bijzonder.

Dat zo iemand zijn mening uitsmeert over een huidig kabinet met een negatief beeld, geeft al aan hoe incapabel die man is.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_101747147
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 12:45 schreef 3-voud het volgende:

Economie is onvoorspelbaar. Dat blijkt maar weer uit de crisis van 2008. Zelfs nu nog weet men niet de vinger op de zere plek te leggen van waar het toen begon.
Dat is weldegelijk duidelijk. Dat jij dat hebt gemist is een tweede. Zo gek is dat niet, in de populaire media is 99% onzin daarover gepubliceerd, wat niet zo gek is, want journalisten begrijpen iha nog veel minder van economie dan Irrgang natuurlijk.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  † In Memoriam † vrijdag 9 september 2011 @ 12:57:15 #39
341203 3-voud
pi_101747200
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 12:55 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is weldegelijk duidelijk. Dat jij dat hebt gemist is een tweede. Zo gek is dat niet, in de populaire media is 99% onzin daarover gepubliceerd, wat niet zo gek is, want journalisten begrijpen iha nog veel minder van economie dan Irrgang natuurlijk.
Leg maar eens uit dan. Dat algemene vingertje wijzen naar "Banken!" ken ik onderhand wel.
pi_101747405
Ben ik ook wel benieuwd naar....
pi_101747798
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 12:57 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Leg maar eens uit dan. Dat algemene vingertje wijzen naar "Banken!" ken ik onderhand wel.
Lees eens een boek.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  † In Memoriam † vrijdag 9 september 2011 @ 13:25:33 #42
341203 3-voud
pi_101747960
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Lees eens een boek.
Prima dat je gevat wilt zijn over een thema wat je niet begrijpt, maar wat heeft een willekeurig boek hiermee te maken?
pi_101748107
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:25 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Prima dat je gevat wilt zijn over een thema wat je niet begrijpt, maar wat heeft een willekeurig boek hiermee te maken?
Jij weet blijkbaar niet wat de oorzaken zijn van de kredietcrisis in 2008. Daarom raad ik je aan een boek te lezen. Er zijn er zat verschenen over dat onderwerp.
pi_101748139
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij weet blijkbaar niet wat de oorzaken zijn van de kredietcrisis in 2008. Daarom raad ik je aan een boek te lezen. Er zijn er zat verschenen over dat onderwerp.
Wie zegt dat een willekeurig boek alle oorzaken over de crisis belicht?

Met andere woorden: zegt een boek dé waarheid?
  † In Memoriam † vrijdag 9 september 2011 @ 13:33:38 #45
341203 3-voud
pi_101748212
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En allen vertellen ze globaal de oorzaak. Maar de echte oorzaak en waar en hoe het begon, weet niemand.
Je draagt dus niets meer bij dan de door mij al voorspelde antwoorden die wild in de lucht schieten.
pi_101748253
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:31 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Wie zegt dat een willekeurig boek alle oorzaken over de crisis belicht?

Met andere woorden: zegt een boek dé waarheid?
Daar ga ik niet vanuit, maar een beetje boek kan wel bijdragen aan het begrijpen van de crisis.
pi_101748310
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Daar ga ik niet vanuit, maar een beetje boek kan wel bijdragen aan het begrijpen van de crisis.
Deels begrijpen ja. Maar zoals 3voud al aangeeft: het is onwaarschijnlijk dat een boek de volledige lading dekt.
  † In Memoriam † vrijdag 9 september 2011 @ 13:42:27 #48
341203 3-voud
pi_101748477
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:36 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Deels begrijpen ja. Maar zoals 3voud al aangeeft: het is onwaarschijnlijk dat een boek de volledige lading dekt.
Je gaat nu verlangen dat Koos mij gelijk moet geven?
Dit wordt cola/popcorn en een uurtje F5'en. Historisch moment... :')

*hint: gaat niet gebeuren*
pi_101748631
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:42 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Je gaat nu verlangen dat Koos mij gelijk moet geven?
Dit wordt cola/popcorn en een uurtje F5'en. Historisch moment... :')

*hint: gaat niet gebeuren*
Ik denk dat we nog wel wat langer dan een uur moeten wachten :P
pi_101748670
Kritisch nadenken zit er niet bij he. We lezen een boek en hoppa:

- Het boek zal wel de volledige lading dekken
- Het boek is objectief
- Het boek spreekt "de waarheid"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')