SPOILER: Handige sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige delen
Topicreeks: Het grote haaktopic
Haaksels uit het vorige topic
Wizzy's Ezel
Esseei's nijn
Jochoc's Ezel
Dottey goed gemutst
[ Bericht 9% gewijzigd door Dottey op 07-09-2011 21:52:49 ]Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
Giraffefamilie (2 grote en een kleintje)quote:Op woensdag 7 september 2011 21:08 schreef Whoopdidoo het volgende:
Herfstblad, wat staat er allemaal in amigurumi&more?
stokjes.quote:Op woensdag 7 september 2011 22:48 schreef trui het volgende:
dottey, wat voor steek gebruikte je voor die muts?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
Dat idee had ik inderdaad ook.quote:Op donderdag 8 september 2011 10:05 schreef trui het volgende:
[..]
met een 'tussenlosse' of lijkt dat maar zo?
Ik doe ook niet echt aan beestjes, resulteert bij mij ook altijd in "vier ronden haken, twee uithalen"quote:Op donderdag 8 september 2011 06:48 schreef Tan het volgende:
Wat een leuke kikker!!! Als ik die diertjes zo zie moet ik er misschien toch ook maar weer eens aan. Ik maak alleen altijd telfouten waardoor ze er misvormd uit zienNou ja, oefening baart kunst zullen we maar zeggen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, geen tussenlosse. Mijn hoofd rekt hem uitquote:Op donderdag 8 september 2011 10:05 schreef trui het volgende:
[..]
met een 'tussenlosse' of lijkt dat maar zo?
coole kikker!
goh, verrassend! ook bovenop zie ik op het fotootje van de liggende versie best grote gaten, dat komt dus niet door 'clusters' zoals bij gs-jes?quote:Op donderdag 8 september 2011 13:23 schreef Dottey het volgende:
Nee, geen tussenlosse. Mijn hoofd rekt hem uit
ik vind haar inderdaad niet zo van toepassing bij een kikker. 't is gewoon een smalbek-variant.quote:
Hij is gehaakt met een 5 naald.quote:Op donderdag 8 september 2011 13:55 schreef trui het volgende:
[..]
goh, verrassend! ook bovenop zie ik op het fotootje van de liggende versie best grote gaten, dat komt dus niet door 'clusters' zoals bij gs-jes?
als ik de tuin ga doen, wilde ik misschien een zooi achter houden voor een stroachtig hoedje, Maar vind hem wel best zo.quote:Op donderdag 8 september 2011 13:56 schreef trui het volgende:
[..]
ik vind haar inderdaad niet zo van toepassing bij een kikker. 't is gewoon een smalbek-variant.je zou 'm nog keroppi-achtige blosjes kunnen geven.
Nou ja, gelukkig zou ik deze zelf ook gekocht hebben. Bij 1 stond het er wel bij op de factuur hoorquote:Op donderdag 8 september 2011 13:06 schreef trui het volgende:
hm, dat laatste is wel wat slordig. maar ja, opheffing, er zal wel weinig ruil mogelijk zijn ook... ik ben benieuwd wanneer mijn pakketje komt.maar ik ben vooralsnog nog druk met de afrikaansevlagtas (die ik van drops eskimo maak, heel groot, zodat ie nog vervilt kan worden).
leuk! ik heb een tijdje terug een telefoontasje voor m'n zusje gemaakt, zelfde kleuren, zelfde ideequote:
Ja, het is heel eenvoudig!quote:Op donderdag 8 september 2011 18:57 schreef Mirjam het volgende:
[..]
leuk! ik heb een tijdje terug een telefoontasje voor m'n zusje gemaakt, zelfde kleuren, zelfde idee
3 mnd groot, eh... Laatste x consultatie bureau:38cm rond!;) had alleen een USA patroon voor slofjes, maar dat is niet helemaal kloppend denk ik. Ze waren zelfs te klein voor de pop van dochter 1! Ben nu nieuwe begonnen, kijken of ik goed uitkom.quote:
hoe vervilt je dan?quote:Op donderdag 8 september 2011 21:43 schreef trui het volgende:
oh en even een tussenview op m'n gekke afrikaanse-vlag-tas-in-wording:
[ afbeelding ]
nu nog belachelijk groot, beide panden (er ligt een haaknaald 8mm dikte bij, misschien geeft dat een indruk), hopelijk krimpt 't geheel genoeg in de was. (de ster ga ik apart vervilten, zodat hij passend wordt op het blauwe stuk).
absoluut niet mijn kleuren dit, ik merk ook dat ik 't daardoor minder leuk vind om er mee bezig te zijn. maar ik weet ook dat degene die 'm krijgt er heel blij mee zal zijn, dat maakt het wel weer goed.. ze komt uit dit land.
omdat ik nieuwschierig werdquote:Op donderdag 8 september 2011 22:51 schreef trui het volgende:
wassen. (en vanwaar de? ) bijv. in de wasmachine (ik doe 't dan wel in een kussensloop). als je pure wol hebt (die niet het predikaat 'machine washable' draagt althans) kun je 't door het wat warm te wassen flink laten krimpen en zo ontstaat er een heel andere look (en gevoel trouwens, veel dikker & steviger materiaal). je ziet de steken dan ook niet meer zo goed. soms moet het wel een paar keer achter elkaar hoor, maar elke keer krimpt 't dan ook weer een beetje, dus afhankelijk van wat je maakt moet je even bekijken hoe groot het eindproduct moet zijn. ik heb al eerder een paar tassen gemaakt met dit type wol en die werden bijna 2x zo klein als de originele staat. zie bijv. deze. de onderste foto is voor het wassen. hij beslaat daar een flink stuk van onze bank (en die is niet klein). vergelijk met de bovenste foto.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
Zoals verzocht.. le frog met must ^^ stukken beter dat kale koppiequote:Op donderdag 8 september 2011 06:58 schreef EsseEi het volgende:
de kikker is grappigik zou 'm nog iets van een hoedje geven ofzo, vind zn hoofdje zo kaal
Nee, is een verrassing. Ben erg benieuwd hoe ze hem vindt.quote:Op vrijdag 9 september 2011 11:52 schreef trui het volgende:
prachtig tan, echt geweldig leuk geworden! is 't een verrassing of had ze 'm al gezien?
blijkbaar kan het wel.quote:Op vrijdag 9 september 2011 11:56 schreef Tyler-Girl het volgende:
De slinger is leuk geworden, Tan!
Is er hier iemand bekend met de love(r) knot steek? Zou die ook geschikt zijn voor een sjaal??? Of is hij daar te open voor?
Ja die had ik net ook al op ravelry gevonden.....Binnenkort maar weer wat dik wol aanschaffen voor een lekker lange en dikke sjaal......nu eerst de rest afmakenquote:
misschien handiger als je even naar hele patroon linkt of het hier kopieert. maar als je bovenstaande rijtje 4x moest herhalen: heb je die ch1 in 't begin wel ook steeds herhaald? volgens mij gaat het nl om vier corner spaces van telkens 1 chain, dus niet om spaces van 4 chains.quote:Op vrijdag 9 september 2011 14:06 schreef Morretje het volgende:
Ah ok. Ik zal eens kijken wat het wordt Trui, dank je..
Edit: een vierkantje dus, als je het om een rondje doet. Nu zegt het patroon dat ik in totaal 36 sts and 4 ch-1 corner sps moet hebben.. Ik heb er 33, niks nie 4 ch en wat 1 corner sps betekent weet ik ook niet![]()
![]()
Ah.. Dat zou em kunnen zijn..quote:Op vrijdag 9 september 2011 14:23 schreef trui het volgende:
[..]
misschien handiger als je even naar hele patroon linkt of het hier kopieert. maar als je bovenstaande rijtje 4x moest herhalen: heb je die ch1 in 't begin wel ook steeds herhaald? volgens mij gaat het nl om vier corner spaces van telkens 1 chain, dus niet om spaces van 4 chains.
Die verzamel ik ook klokje rond. Vreselijk zo... ligt veel te veel om te doenquote:Op vrijdag 9 september 2011 16:29 schreef SunshineFlower het volgende:
Oh wauw, die kikker en die slinger!![]()
Ik ben vandaag gezellig met mijn moeder naar het Stoffen Spektakel geweest, wat een gave dingen hebben ze daar zeg! Heb een paar leuke lapjes en lintjes gekocht, volgens mij heb ik er weer een nieuwe hobby bij![]()
Hahaha, ik ben gelukkig niet de enige!quote:Op vrijdag 9 september 2011 17:11 schreef Dottey het volgende:
[..]
Die verzamel ik ook klokje rond. Vreselijk zo... ligt veel te veel om te doenWatmooie stofjes gevonden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door SunshineFlower op 09-09-2011 17:41:43 ]People take different roads seeking fulfillment and happiness. Just because they're not on your road doesn't mean they've gotten lost.
-- Dalai Lama
O Tanquote:Op vrijdag 9 september 2011 11:38 schreef Tan het volgende:
Jippie, de slinger is op tijd af, mijn dochter is morgen pas jarig.
De letters vormen haar naam C H I N O O K
[ afbeelding ]
Een paar close-ups
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als ik het niet vergeet plaats ik morgen nog wel een foto dat 'ie hangt.
hoe coolquote:Op vrijdag 9 september 2011 19:47 schreef nieslief het volgende:
Gnagnagnagna.
Weten jullie nog dat mijn zusje hier telkens zat te spieken om te kijken of ik haar verjaarscadeautje hier zou posten.
Ga ik nu lekker doen en ze kan er lekker niet bij komen......
Klik hier
Van harte gefeliciteerdquote:Op vrijdag 9 september 2011 11:38 schreef Tan het volgende:
(..)
Wow, creativiteit ten top met samenvoegen van patroontjes. Erg mooi geworden!quote:Op vrijdag 9 september 2011 19:47 schreef nieslief het volgende:
Gnagnagnagna.
Weten jullie nog dat mijn zusje hier telkens zat te spieken om te kijken of ik haar verjaarscadeautje hier zou posten.
Ga ik nu lekker doen en ze kan er lekker niet bij komen......
Klik hier
Mooiquote:Op zaterdag 10 september 2011 09:30 schreef Bijou het volgende:
jazeker
[ afbeelding ]
Ben er iets meer dan twee maanden mee bezig geweest. Volgende deken wordt in herfstkleuren, genoeg wit gezien voorlopig
Ik werk gemiddeld 50 uur in de weekquote:Op zaterdag 10 september 2011 09:55 schreef Serinde het volgende:
Mooi![]()
Twee maanden klinkt ontzettend snel, haak je erg snel of heb je veel tijd?
Ok ik wist niet dat je niet kon breienquote:Op vrijdag 9 september 2011 22:19 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Nieslief: volgens mij snap ik je niet helemaal..en ik kan niet breien..;)
Maar is dus niet genoeg voor een sjaal. (het is voor naald 7-8, did moet ik eerst nog kopen) Wat zou ik er dan van maken? Iemand tips?
Oh en leuke stofjes!! Ik heb ook nog flink wat lapjes liggen, maar de haaknaald wint t momenteel vd machine.
Restecp!quote:Op zaterdag 10 september 2011 09:08 schreef Bijou het volgende:
Mijn mega witte project is af
[ afbeelding ]
1.90 x 2.10m
Ik heb eigenlijk gewoon die paperclips die met plastic omhuld zijn (die metalen niet doen die kunnen roestvlekken afgeven en blijven steken in je werk). Van het middelste lusje heb ik het metaal naar elkaar toegebogen zeg maar en ook iets eruit gedrukt. Dan kun je hem makkelijk in een steek steken. Maar die echte of zelfgemaakte met kraaltjes enzo staan nog wel op mijn verlanglijstje.quote:Op zaterdag 10 september 2011 19:43 schreef Guppyfriend het volgende:
Wa een gave dingen zijn er weer gemaaktgeinige Hello Kitty, een mega deken, nog een deken en een beer ook nog!
Zeg, waar kun je stekenmarkeerders kopen? Of, wat gebruiken jullie hiervoor?
Late reactie maarquote:Op vrijdag 9 september 2011 11:38 schreef Tan het volgende:
De letters vormen haar naam C H I N O O K
[ afbeelding ]
Een paar close-ups
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als ik het niet vergeet plaats ik morgen nog wel een foto dat 'ie hangt.
ik heb ze van ebay, heb 3 dollar betaald voor 12 stitch markersquote:Op zaterdag 10 september 2011 19:43 schreef Guppyfriend het volgende:
Wa een gave dingen zijn er weer gemaaktgeinige Hello Kitty, een mega deken, nog een deken en een beer ook nog!
Zeg, waar kun je stekenmarkeerders kopen? Of, wat gebruiken jullie hiervoor?
Goede tip, ik raak mijne altijd kwijtquote:Op zaterdag 10 september 2011 21:28 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik heb ze van ebay, heb 3 dollar betaald voor 12 stitch markers
Grappig, ik ging vandaag gewapend met m'n boekje garen halen bij het lokale winkeltje en toen vertelde die vrouw dat er onlangs iemand in de winkel was die baby allstars ging haken. Ze hoopte dat zij nog eens kwam omdat ze het patroontje wel wilde hebben om ze te haken voor in de winkel!quote:Op zaterdag 10 september 2011 20:07 schreef Sanne het volgende:
[..]
Restecp!
Ik ben nog aan het stoeien met de baby AllStars. Gaat me lukken, ze moeten af voor het babietje er uit gegroeid is.
Ik maak ze mbv een instructiefilmpje op YouTube:quote:Op zaterdag 10 september 2011 22:31 schreef Serinde het volgende:
[..]
Grappig, ik ging vandaag gewapend met m'n boekje garen halen bij het lokale winkeltje en toen vertelde die vrouw dat er onlangs iemand in de winkel was die baby allstars ging haken. Ze hoopte dat zij nog eens kwam omdat ze het patroontje wel wilde hebben om ze te haken voor in de winkel!
Had net al op ravelry gekeken, 1 van de twee gratis patroontjes is portugees dus die valt af. Bij het andere patroontje staat geen foto dus ik weet niet of die goed is.
Wat een prachtige beer kwam er voorbij zeg!![]()
Ik ga ook stekenmarkeerders kopen, gebruik nu inderdaad ook van die plastic paperclips maar dat werkt toch niet zo goed...
Haha die zijn wel heel tofquote:Op zaterdag 10 september 2011 22:39 schreef Sanne het volgende:
Ik maak ze mbv een instructiefilmpje op YouTube:
Patroon staat ook hier:
http://crochet-mania.blog(...)igh-top-booties.html
Op Ravelry staan deze: http://www.ravelry.com/patterns/library/crochet-baby-converse
maar ik vond het prettiger om YouTube als leidraad te kunnen gebruiken.
Doe je het niet te strak dan? Of je haaknaald misschien te klein voor de wol?quote:Op zondag 11 september 2011 00:15 schreef Mirjam het volgende:
zeg, k ben nu een lapje aan het maken, en wissel af en toe een toer stokjes af met wat toeren vasten, maar hoe zie ik in godsnaam het verschil?
ik zie amper verschil tussen stokjes en vasten als ik m'n lapje voor me hou
Zeker leuk als cadeautjequote:Op zondag 11 september 2011 00:22 schreef jochoc het volgende:
[ afbeelding ]
heb me zeebra op een luiertaart geplaatst.
misschien leuk al geboorte kadootje.
Heb je een foto?? Misschien dat je te strak gaat of een te kleine maat naald gebruikt.quote:Op zondag 11 september 2011 00:15 schreef Mirjam het volgende:
zeg, k ben nu een lapje aan het maken, en wissel af en toe een toer stokjes af met wat toeren vasten, maar hoe zie ik in godsnaam het verschil?
Het verschil is daar tussen toch meestal wel goed te zien. Een stokje is echt een langere steek, terwijl een vaste korter is.quote:Op zondag 11 september 2011 00:15 schreef Mirjam het volgende:
ik vind 't verschil echt enorm, dus ik snap niet hoe dit kan. maak je niet perongeluk halve stokjes?quote:Op zondag 11 september 2011 00:15 schreef Mirjam het volgende:
Leuk zo!quote:Op zondag 11 september 2011 00:22 schreef jochoc het volgende:
[ afbeelding ]
heb me zeebra op een luiertaart geplaatst.
misschien leuk al geboorte kadootje.
Ik doe het altijd omgekeerd, ik ga wol shoppen voor een sjaal en daar kies ik later wel een naald of patroon bijquote:Op zondag 11 september 2011 11:43 schreef Herfstblad het volgende:
Ik wil een sjaal maken, maar ik weet niet goed van welk soort wol. Ik zat aan Phildar partner 6 te denken of iets van Drops. Ik wil graag iets voor naald 5. Iemand een suggestie?
heb je in ieder geval genoeg tijd om tehaken..maar wel twee kleuren of je moet weten wat het is.quote:Op zondag 11 september 2011 11:43 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Leuk zo!![]()
Misschien ga ik ook wel zoiets geven aan een vriendin tegen de tijd dat ze moet bevallen (ergens in maart volgend jaar haha).
Wat een leuke Allstars!
eBay, natuurlijk! Dat ik dat vergeten was. Straks meteen even kijkenquote:Op zaterdag 10 september 2011 21:28 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik heb ze van ebay, heb 3 dollar betaald voor 12 stitch markers
Ik geef Kikker en Eend, denk ik. Kan voor beidequote:Op zondag 11 september 2011 12:41 schreef jochoc het volgende:
[..]
heb je in ieder geval genoeg tijd om tehaken..maar wel twee kleuren of je moet weten wat het is.
oh, wauw, wat een geweldige link!quote:Op zondag 11 september 2011 15:42 schreef Doobsie het volgende:
Ik vond deze pas toen ik zelf op zoek was naar een bloem..
http://mooisvanme.blogspo(...)roonverzameling.html
Wauw, dat zijn nog eens veel soorten bloemen!quote:Op zondag 11 september 2011 15:42 schreef Doobsie het volgende:
daar zitten leuke linkjes bij! wel een beetje gek dat ze een patroon van 'crafty valley' onder de engelstalige patronen heeft staan, terwijl die site tweetalig is opgezet (zowel engels als nl).quote:Op zondag 11 september 2011 15:42 schreef Doobsie het volgende:
Ik zie het verschil heel duidelijk. Misschien dat het voor jou iets duidelijker wordt (met de uitleg van jochoc erbij) als je het werkje iets uitrekt. De stokjes zijn zeg maar iets schuin net als dit:///// en ook de andere kant op.quote:Op zondag 11 september 2011 12:30 schreef Mirjam het volgende:
ik weet zeker dat ik ecvht stokjes haak![]()
maar ik kan met moeite een rij stokjes onderscheiden, maar heb bijvoorbeeld géén idee waar de eerste rij vasten ophoudt, en de tweede begint
[ afbeelding ]
ah, de schuine opmerking in combinatie met /// deed het hemquote:Op zondag 11 september 2011 17:44 schreef nieslief het volgende:
[..]
Ik zie het verschil heel duidelijk. Misschien dat het voor jou iets duidelijker wordt (met de uitleg van jochoc erbij) als je het werkje iets uitrekt. De stokjes zijn zeg maar iets schuin net als dit:///// en ook de andere kant op.
quote:Op zondag 11 september 2011 19:37 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ah, de schuine opmerking in combinatie met /// deed het hem
bedankt
4 losse daarin 5 vasten.quote:Op zondag 11 september 2011 14:48 schreef BrainTeaser het volgende:
Ik doe weer even een beroep op jullie haakkennis
Weet er iemand een simpel patroontje voor een klein bloemetje? Ik ben weer bezig aan zo'n (spelden)kussentje (van 3-4 delen geleden; gaat ook zo hard hier!), en daar wil ik graag een klein bloemetje op maken, dat zag ik toen ook een paar keer voorbij komen hier...
Iemand een idee? Het hoeft echt maar een heel simpel dingetje te zijn hoor!
heb ik toevallig zatedag ook in staan kijken..heb het terug gelegen maar toch wel spijt van eigenlijk.quote:Op zondag 11 september 2011 17:43 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb bij de Slegte eens het boek 100 bloemen haken en breien gekocht. Staan ook hele leuke dingen in
Hij is wel van behoorlijk dik katoen gemaakt, maar zit ook op vier punten met een dubbelzijdig plakbandje vastquote:Op zondag 11 september 2011 21:17 schreef Bijou het volgende:
mooie bloem Tan, hij ziet er zo 'stevig' uit, of is hij helemaal vastgeplakt op het cadeau?
Ah, wat lievquote:Op maandag 12 september 2011 14:47 schreef Tyler-Girl het volgende:
Wat een leuk kussen....ik vind de ripple sticht ook echt een leuke steek
Ik heb mijn girafje ook eindelijk af. Duurde voornamelijk heel lang omdat ik geen zin had in het inelkaar zetten, gefriemel de hele tijd![]()
![]()
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Van achter is hij best scheef....maar aan de voorkant valt het niet echt opIk ben blij
![]()
Ben nu alweer bezig aan een Zpagetti kussen, ben alleen bang dat ik Zpagetti te kort kom
Zoiets zocht ik inderdaad, bedankt! Nu nog ff uitzoeken hoe je een stokje doetquote:Op zondag 11 september 2011 23:28 schreef jochoc het volgende:
[..]
4 losse daarin 5 vasten.
1 vasten in de eerste vasten 3 stokjes 1 vasten
de volgende vasten het zelfde 1 v 3 st 1v
tot je rond ben..
en je heb een mini bloem
kussen is met (baby)merino gedaan, naald 4,5! is heel lekker zachtquote:Op maandag 12 september 2011 19:30 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Wat voor katoen gebruiken jullie om zulke dingen te maken?(giraf/kussen/tas)
Ik zag bij de wibra katoen, maar die draad lijkt me zo dun, duurt dat niet een eeuwigheid om daar iets van te maken, en je hebt er vast veel van nodig (of zie ik dat gewoon verkeerd?)
Ze zijn trouwens weer leuk al die WIPjes en projecten!
Nee dit girafje is niet van Echtstudio. Deze is van ZiezoDuchtDesign/crea me......het girafje van echtstudio heeft een dikker lijfje en een kortere nek.quote:Op maandag 12 september 2011 20:00 schreef mjk86 het volgende:
Girafje is trouwens gaaf. Die is van echtstudio toch?
Aventura, ik heb het mijzelf zittend voor YouTube geleerd, het is wel te doen hoor! Maar als je het niet kunt wil ik met alle liefde een paar voor die kleine van jou maken.quote:Op maandag 12 september 2011 22:34 schreef Aventura het volgende:
Wat geweldig leuk SanneIk wou dat ik kon haken...Ik kan nog geen knoop vastzetten bij wijze van. Misschien tijd voor een nieuwe hobby
zeker mooi! en dat moet te doen zijn (afhankelijk van wat je nog meer allemaal te doen hebt tot die tijd uiteraard.quote:Op maandag 12 september 2011 19:25 schreef mjk86 het volgende:
Ik zal trouwens ook eens een update-je plaatsen van wat ik aan het maken ben.
Uiteindelijk moet het een tas worden voor m'n zusje. Moet nog 7 blokken haken én het dan nog in elkaar zetten en voeren. (oh gruwel, voeren!)
Hier zijn de 6 blokken die ik al heb. Het zijn de willow blokken uit het boek van Jan Eaton
[ afbeelding ]
Dus.. 6 down, 7 to go. En dat allemaal vóór 16 oktober.. Moet lukken, toch?
Dank je.quote:Op dinsdag 13 september 2011 10:59 schreef PaarsBeestje het volgende:
Wat een leuke sjaal, welk katoentje/wolletje heb je daarvoor gebruikt als ik vragen mag?
Heel erg leuk, serieus..quote:Op dinsdag 13 september 2011 11:03 schreef Kniertje22 het volgende:
[..]
Dank je.Ik heb Odessa gebruikt van Schoeller en Stahl (kleur 201), is 51% scheerwol en 49% polyacryl. En ik heb gewoon heel simpel heen-en-weergaande toeren gemaakt van halve stokjes.
Tja, die kikker... Ik vind zelf dat ie nogal spillebeentjes heeft.
quote:waarom MEPCARLA?
Hi hi ja dat klopt inderdaad, MEP staat voor Mijn Eigen Patronen. Ik dacht aan die gekke afkortingen die bij haken gebruikt worden, zoals WIP (Work In Progress) en UFO (UnFinished Object), en vandaar MEP. En vanwege de petsquote:Mijn Eigen Patronen-Carla?
Ik zou het niet weten haha
wat leuk allemaal!quote:Op dinsdag 13 september 2011 10:51 schreef Kniertje22 het volgende:
Zoals beloofd nog even een paar fotootjes van mijn projectjes.
Lief klein konijntje uit Amigurumi & More:
[ afbeelding ]
Mijn sjaal, waar nog een stukje bij aan moet:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En de koala en kikker uit Toybox van Ana Paula Rimoli. Ze zijn allebei nog niet helemaal 'af'; de koala krijgt nog een baby op haar rug en de kikker 'hoort' op een waterlelie te zitten....
[ afbeelding ]
Ja dat was ik! Jammer dat het dus echt te weinig is, ik vind de kleur zo mooi en het is zulk zacht spul! Nouja, wie toch genoeg voor een babymutsje.quote:Op maandag 12 september 2011 23:47 schreef Kniertje22 het volgende:
Oh ja, was ik nog vergeten te zeggen; ik ben ook nog bezig met een lekkere warme wintersjaal. Er was hier pas iemand (sorry, weet ff niet wie en heb geen zin om terug te kijken) die 3 bolletjes van 80 meter had en een sjaal wilde haken? Ik heb voor mijn sjaal 3 bollen van 85 meter gebruikt en hij is nu 17cm breed en 136 cm lang, gehaakt in halve stokjes met haaknaald 8. Dan heb je een beetje een indicatie... Ik vind 'm eigenlijk nog wat te kort, maar gelukkig heb ik nog een 4e bolletje om te gebruiken.
Wow dat lijkt me geweldig!quote:Op maandag 12 september 2011 22:36 schreef Sanne het volgende:
[..]
Aventura, ik heb het mijzelf zittend voor YouTube geleerd, het is wel te doen hoor! Maar als je het niet kunt wil ik met alle liefde een paar voor die kleine van jou maken.
Een setje haaknaalden van Ebay met 10 maten is mijn favoriet tegenwoordig, erg handig. Met een beetje hulp van YouTube is het helemaal niet zo moeilijk om op te pikken.quote:Op dinsdag 13 september 2011 19:06 schreef Aventura het volgende:
[..]
Wow dat lijkt me geweldig!
Heb trouwens meteen even Youtube aangeslingerd. De techniek bekijkend kwam er toch een vergeten herinnering naar boven, ik heb ooit weleens gehaakt. Heel vroegah op de basisschool. Mijn moeder en oma deden het ook. Vraag me af of zij nog spullen heeft.
Een baby sjaal is heel wat smaller en hoeft ook geen anderhalve meter lang te zijn. Misschien kun je ze wel allebei maken. Alleen voor een sjaal voor volwassenen zou ik echt minimaal 15 cm breed aanhouden. Voor mezelf vind ik dat al smal maar ja ik hou ook van hele brede sjaals.quote:Op dinsdag 13 september 2011 18:50 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
[..]
Ja dat was ik! Jammer dat het dus echt te weinig is, ik vind de kleur zo mooi en het is zulk zacht spul! Nouja, wie toch genoeg voor een babymutsje.
Zwart of donkergrijsquote:Op dinsdag 13 september 2011 19:31 schreef Sanne het volgende:
[..]
Een setje haaknaalden van Ebay met 10 maten is mijn favoriet tegenwoordig, erg handig. Met een beetje hulp van YouTube is het helemaal niet zo moeilijk om op te pikken.
De AllStars voor het pasgeboren babietje zijn klaar!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Welke kleur voor jouw zoontje Aventura?
Ik Ben erg benieuwd naar het resultaat, ik vind het zo knap dat je gewoon maar uit 'wat doet' (zonder patroon) en het nog hartstikke mooi word ook!!quote:Op dinsdag 13 september 2011 23:08 schreef Dottey het volgende:
Ik ben een poesje freestyle aan het haken.
kleine kitten maar hoor. Voor mijn zusje voor morgen![]()
ik ben gewoon niet goed in patronen volgenquote:Op dinsdag 13 september 2011 23:22 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
[..]
Ik Ben erg benieuwd naar het resultaat, ik vind het zo knap dat je gewoon maar uit 'wat doet' (zonder patroon) en het nog hartstikke mooi word ook!!
klopt, zie de beschrijving van 't project voor details én een linkje naar 't patroon. (south bay shawlette)quote:Op woensdag 14 september 2011 09:38 schreef Doobsie het volgende:
@kirsten, dat was volgens mij gewoon die grannyomslagdoek toen.. en volgens mij met Norro ofzo gehaakt ?? weet het niet zeker meer maar er ligt me zoiets van bij, maar goed daar kan Trui vast beter antwoord op geven
Bedoelde je deze niet kirsten??
[ afbeelding ]
is dus NIET mijn sjaal he!!! dit is die van trui uit topic deel 80 dacht ik!
quote:Op woensdag 14 september 2011 11:52 schreef trui het volgende:
oja, dat lijkt wel een beetje op de achterkant van mijn 'elmer' kussen, alleen deed ik 't daar met halve stokjes ipv vasten. haak je die vasten dan onder de losse uit de vorige ronde door of echt in het 'v'tje ervan?
cool!!quote:Op woensdag 14 september 2011 10:50 schreef Tyler-Girl het volgende:
Die cowl-sjaal lijkt me erg warm en hij ziet er mooi uit....eventjes opslaan
Ik heb mijn Zpagetti kussen afMoest gisteren nog snel opzoek naar een nieuwe bol omdat ik te weinig had voor het afwerkrandje.
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Ben er erg blij mee...
dat is ook de steek die ik voor mijn cowl gebruik en ik moet zeggen, hij is niet echt opgenwerkt. Ligt natuurlijk ook aan het garen (bij mij 6.0 op een 5.5 naald) maar alsnog is hij vrij dicht vind ik.quote:Op woensdag 14 september 2011 11:39 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik moest steeds 1 vaste en 1 losse doen, de volgende rij moesten alle vaste dan in de losse gedaan worden, zodat het om en om viel zeg maar. Of het een naam heeft weet ik niet.
En ik heb gewoon een 12mm naald gebruikt...
Ja precies....als ik er aan trek dan zie je t wel, maar zo verder ook niet.quote:Op woensdag 14 september 2011 15:10 schreef kirsten. het volgende:
[..]
dat is ook de steek die ik voor mijn cowl gebruik en ik moet zeggen, hij is niet echt opgenwerkt. Ligt natuurlijk ook aan het garen (bij mij 6.0 op een 5.5 naald) maar alsnog is hij vrij dicht vind ik.
coolquote:Op woensdag 14 september 2011 18:27 schreef NijntjesUk het volgende:
Wat een mooie dingen zie ik er weer tussen!
Ik heb een boefje gehaakt..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
hey mepcarla, ik heb nu pas echt op je site gekeken maar wat een leuke patronen! en wat een werk, al die rupsjes-nooit-genoeg! (ik kan me zo voorstellen dat je er zelf op een gegeven moment wel genoeg van had.quote:Op dinsdag 13 september 2011 09:38 schreef carlaevelien het volgende:
Ik heb een blog opgezet met mijn eigen haakpatronen. Het zijn er nog niet zo veel, maar ik hoop ze regelmatig te kunnen aanvullen: http://mepcarla.blogspot.com.
Haha, succes ermee!quote:Op donderdag 15 september 2011 19:24 schreef Dottey het volgende:
Er is gelukkig een babyboom in mijn vrienden en familiekring!! Dus ik mag haken wat ik wil
quote:Op vrijdag 16 september 2011 08:42 schreef BrainTeaser het volgende:
Cartman is af!![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu de rest van de 'gang' nog!
idd gekquote:Op vrijdag 16 september 2011 18:34 schreef BrainTeaser het volgende:
Even een vraagje:
Ik heb een (nogal vreemd) patroon gevonden voor een Hello Kitty. Het vreemde zit 'm in het meerderen/minderen. Er staat per toer alleen het aantal steken vermeld dat je moet meerderen/minderen, maar niet hoe je die steken moet verdelen over het rondje.
Ook is het aantal steken dat je moet meerderen/minderen af en toe nogal vreemd:
Toer 1: 7v
Toer 2: 12v
Toer 3: 18v
Toer 4: 26v
Toer 5: 34v
etc.
Iemand een idee?
Ik ben nu bezig aan Stan, en daarna Kyle en Kenny nog!quote:
Ja, zo ben ik het ook gewend inderdaad; 6, 12, 18, etc. Maar in het patroon staan steeds zulke vreemde aantallen steken. En enerzijds kan ik me voorstellen dat het Hello Kitty hoofdje een beetje ovaal moet worden, maar dat staat er nergens echt bij ofzo...quote:Op vrijdag 16 september 2011 21:29 schreef Dottey het volgende:
[..]
idd gek
met 7 starten is gek.
ik zou vals spelen, magic ring met 6
meerderen in elke steek naar 12
Tour 3, om en om (1 gewoon , 1 meerderen ) (18)
en dan gaat het idd vreemd worden... ik heb niet genoeg skills om dat te verzinnen denk ik..
Ja, denk inderdaad dat ik dat maar doe dan, dat geeft toch het mooiste resultaat denk ik.quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:16 schreef trui het volgende:
gewoon gelijkmatig verdelen, dus als je er in een ronde van 18 naar 26 moet, moet je er over de toer heen 8 bij maken.
Haha, zo'n kerststal is geen gek idee ja!quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:21 schreef Serinde het volgende:
Je kunt een Southpark kerststalletje maken! Of had je er al andere plannen mee?![]()
...
Grappig trouwens, ik ben nog steeds aan het bijlezen in deze reeks, ben nu bij topic 21. Wat zie ik veel leuke dingen voorbijkomen! En het is net of ik heel veel mensen hier al ken, want ik heb nu al zoveel gelezen![]()
Dankjewel!quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:25 schreef EsseEi het volgende:
oeeh die cartman is mooi gemaakt!netjes afgewerkt enzo!
...
raar trouwens van die Hello Kitty dat er alleen cijfertjes staan :S zelf nadenken is stom;)
Papegaai is goed te doenquote:Op zaterdag 17 september 2011 15:25 schreef EsseEi het volgende:
oeeh die cartman is mooi gemaakt!netjes afgewerkt enzo!
En die shawl is leuk! lijkt me erg luchtig, een echt zomershawltje!
ik ben begonnen aan de papegaai van christel krukkert.
Oh en op Twitter las ik dat ze dus bezig is met een nieuw boek (waarvan zij de eerste versie al in handen heeft gehad) ben benieuwd!
raar trouwens van die Hello Kitty dat er alleen cijfertjes staan :S zelf nadenken is stom;)
Ik heb nog 2 van die bollen liggen ofzo, anders stuur ik je wat op? Kan niet een ganse bol opsturen, dat gaat me te veel kosten, maar als je me zegt hoeveel je nodig hebt, kan ik je wel iets opsturen. Anders pm me maar even.quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:21 schreef Serinde het volgende:
Je kunt een Southpark kerststalletje maken! Of had je er al andere plannen mee?![]()
Ik heb wat katoen gehaald voor de patroontjes in mijn boekje![]()
[ afbeelding ]
Inclusief mijn WIP: lichtelijk misvormd aapje![]()
En nog wat goedkope wol:
[ afbeelding ]
Ben bezig met een lavender bunny voor het dochtertje van mijn zusje, zij wordt vrijdag een jaar. Ik gebruik de roze wol (die had ik afgelopen week al gehaald) maar toen ik net bij de Zeeman was, bleek die uitverkocht te zijn. En volgens mij red ik het net niet met een bol..... Misschien de oren maar een andere kleur doen? Ik weet nog niet hoe ik het op ga lossen. Heb net de ogen en het neusje geborduurd, ben pas bij toer 23 van het lijfje nu
Met de babywol ga ik denk ik een lekker knuffeldekentje maken. Lekker op Ravelry rondneuzen naar makkelijke beginnerspatronen!
Grappig trouwens, ik ben nog steeds aan het bijlezen in deze reeks, ben nu bij topic 21. Wat zie ik veel leuke dingen voorbijkomen! En het is net of ik heel veel mensen hier al ken, want ik heb nu al zoveel gelezen![]()
Ik heb ook nog van die rose wol liggen van de zeeman.. dus mocht je nodig hebben dan hoor ik t welquote:Op zaterdag 17 september 2011 15:21 schreef Serinde het volgende:
En nog wat goedkope wol:
[ afbeelding ]
Ben bezig met een lavender bunny voor het dochtertje van mijn zusje, zij wordt vrijdag een jaar. Ik gebruik de roze wol (die had ik afgelopen week al gehaald) maar toen ik net bij de Zeeman was, bleek die uitverkocht te zijn.
Ik heb inderdaad een poef gehaaktquote:Op donderdag 15 september 2011 11:53 schreef Tyler-Girl het volgende:
Muck, jij had laatst toch ook een poef gehaakt toch?
Heb jij ook een kussenhoes (of iets anders om het binnenkussen te verbergen) eromheen? Of hb je gewoon zo om kussen gehaakt?
Ik ben aan het twijfelen wat te doen.....en hoe ik dan aan een passende hoes kom
Dank je, hij is inderdaad heerlijk warm! Hij is ook wat ruim, maar nu kan ik tenminste ook al dat haar eronder proppenquote:Op zondag 18 september 2011 17:53 schreef _Ophelia_ het volgende:
Die ziet er heel warm en comfy uit![]()
*koud heeft
Hihihi, klopt! We hebben een goede smaak, zullen we maar zeggenquote:Op zondag 18 september 2011 19:09 schreef Serinde het volgende:
Guppy, mooie muts!
grappig, wij zijn in dezelfde reeksen te vinden, jij wat actiever dan ik. Konijntjes, postcrossing en hier![]()
oei!quote:Op zondag 18 september 2011 15:32 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik vond nog iets in de "doe maar niet" categorie![]()
[ afbeelding ]
Ik neem aan dat de lossen meetellen voor 1 stokje, maar vaak staat dit in het patroon! Als je nu niet uitkomt, no worries. Past de hoes nog om de poef? Moet je in het patroon nog meerderen? Zo ja, dan zou ik zodra je moet meerderen 1x minder meerderen zodat het aantal weer gelijk is. Maar meestal maakt 1 steek geen wereld van verschil hoorquote:Op dinsdag 20 september 2011 22:05 schreef Tyler-Girl het volgende:
Help! Ik snap er niets meer van. Ik ben begin om een poef te haken....en vanaf ronde 5 heb ik steeds 1 stokje over.....ik moet op 60 uitkomen maar kom steeds op 61 uit....en ik snap er niets van.
In het begin van elke ronde moet ik 2keerlosse maken...moet deze nu wel of niet meetellen of zijnde een steek/stokje. en waarom klopt het de andere rondes wel en nu ineens niet meer....
maar die vind ik kei leuk ^^quote:
Ik ookquote:
dan minder je gewoon toch af en toe ergens eentje.quote:Op woensdag 21 september 2011 20:09 schreef Tyler-Girl het volgende:
Wat een leuk geldzakje Tan.
En een leuk konijntje Brainteaser.....hij is beter gelukt als die van toentertijd
Mijn poef lukt nogsteeds/alweer niet....Het leek weer goed te gaan, maar deze ronde heb ik alweer 1 steek teveel.....Ik ga nu gewoon verder, maar ben bang dat hij dadelijk helemaal niet meer klopt en ik straks nog meer steken overhou....
Bedenk me net....als ik steeds aan het eind niet uitkom en ik niet meerder daar....krijg ik dan geen scheve lap?....mssn toch maar opnieuw beginne???
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |