abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101741216
En nog heeft die tijd om hier te posten, GO Thaboel !
  vrijdag 9 september 2011 @ 09:13:08 #152
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_101741381
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 01:52 schreef TMartina het volgende:

[..]

hierarchie.
Zelfs in een anarchistische beweging is er een hiërarchie.

quote:
verplichtingen.
Touché.. :')

quote:
kleding etiquettes
Bij een willekeurige sportvereniging is er strengere "etiquette"..

quote:
Koningsgezindheid
Hoe koningsgezind denk je dat de gemiddelde militair is?

quote:
""tradities""
juist.. :')
quote:
tadaaa! :)
probeer het nog maar een keer..
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_101741438
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 01:52 schreef TMartina het volgende:

[..]

hierarchie.
verplichtingen.
kleding etiqeutte's
Koningsgezindheid
""tradities""
tadaaa! :)
Vroeger op de middelbare school

Hierarchie... (leraren, leerlingen) check
Verplichtingen.... ow zeker wel
Kleding etiquette's.... ook
Koningsgezindheid.... ik zie meer afbeeldingen van de koniging op een school dan hier in het leger :P
Tradities.... al zeg ik alleen eindexamen eindfeest, ik kan er nog 20 verzinnen :P

TADAA !
pi_101741531
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 09:01 schreef Braamyo het volgende:
En nog heeft die tijd om hier te posten, GO Thaboel !
Zat in de auto opweg naar school :P

Ben blijkbaar de enigste uit me klas die z'n tas al heeft ingepakt. Eens kijken hoe het gaat lopen
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_101741557
Je bent op school dus?

enigste = enige...

zo leer momentje weer gehad :P
pi_101741580
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 09:24 schreef Braamyo het volgende:
Je bent op school dus?

enigste = enige...

zo leer momentje weer gehad :P
thxs :P

Jup nu aan het wachten op de jaar opening. Paar km lopen in de duinen :D
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_101743943
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2011 09:13 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Zelfs in een anarchistische beweging is er een hiërarchie.

[..]

Touché.. :')

[..]

Bij een willekeurige sportvereniging is er strengere "etiquette"..

[..]

Hoe koningsgezind denk je dat de gemiddelde militair is?

[..]

juist.. :')

[..]

probeer het nog maar een keer..
Argh okey je hebt gelijk. :'(
pi_101744337
quote:
6s.gif Op donderdag 8 september 2011 22:23 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Helemaal niet :').
Ik heb niks met studentenbiertank-kroegentocht-festijnen, dus aan mij is zo'n studentenvereniging idd niet besteed. Je gaat echter wel met een reden in dienst, waarschijnlijk onder andere omdat je wel ergens bij wilt horen. Dan doe je daar ook voor wat het vraagt. En die ontgroening bij het cad.-korps zal sowieso wel heel anders zijn dan bij de gemiddelde studentenvereniging. Als in: niet per se gericht op feesten en bier zuipen maar gewoon veel serieuzer.
De ontgroening op de KMA duurde in mijn tijd 7 dagen en had inderdaad niks met feesten en bier zuipen te maken. Ja, voor de 'ouderejaars' die zich ineens heel wat voelden wel ja. Bijna alles gebeurt achter gesloten deuren en er zitten ook excessen tussen die niet goed vallen te praten. Interessant voer voor psychologen.
Hoe heet dat experiment ook alweer met die groep vrijwilligers die opgedeeld worden in gevangenen en cipiers? Daarmee kun je het vergelijken.
pi_101744376
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2011 01:21 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Afgezien van een ideale voedingsbodem voor alcoholisme zie ik er 0,0. Lul toch niet zo stom man.. :')
Heb je het nu over defensie?
  vrijdag 9 september 2011 @ 11:24:28 #160
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_101744463
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 11:20 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

De ontgroening op de KMA duurde in mijn tijd 7 dagen en had inderdaad niks met feesten en bier zuipen te maken. Ja, voor de 'ouderejaars' die zich ineens heel wat voelden wel ja. Bijna alles gebeurt achter gesloten deuren en er zitten ook excessen tussen die niet goed vallen te praten. Interessant voer voor psychologen.
Hoe heet dat experiment ook alweer met die groep vrijwilligers die opgedeeld worden in gevangenen en cipiers? Daarmee kun je het vergelijken.
Stanford experiment. Heel interessante materie. Kijk maar naar Abu Graib toen... maar dat is weer een andere discussie.
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_101745032
quote:

[..]

Stanford prison experiment door Zimbardo :).

Overigens, ga aub NOOIT de film The Experiment kijken :'). Das Experiment was nog wel leuk om te kijken, maar The Experiment is echt verschrikkelijk. Allebei losjes gebaseerd op het Stanford Prison Experiment.

[ Bericht 8% gewijzigd door EllaN op 09-09-2011 11:47:23 ]
pi_101745348
Het zal zeker een functie hebben, maar dat wordt in het geval van de KMA overschaduwd door enkelen die niet zo goed met ongecontroleerde macht om kunnen gaan. Schijnbaar luistert thuis niet eens hun hondje naar ze, en hebben ze daarom een uitlaatklep nodig.
Pluspunten van de ontgroening op de KMA waren wat mij betreft fysieke en mentale grensverlegging. Zelden zo kut gevoeld :')
Van alle historie van de KMA en sub-verenigingen dat ondertussen werd verteld ben ik direct 90% vergeten, dus dat had weinig toegevoegde waarde. Waarschijnlijk omdat het me geen hol boeide.
Ik moet het met Samthegreat eens zijn. Ontgroening is voornamelijk voor ouderejaars een mogelijkheid om zich legaal te kunnen misdragen en zich machtig te voelen voor een (paar) dag(en). Als het echt om netwerken/historische kennis etc gaat, dan kan dat veel beter op een WEL effectieve en leuke manier.
Mja, hoe dat in het studentenleven gaat weet ik niet, want daar heb ik nooit in gezeten. Ben ik veel te recalcitrant voor :')
pi_101745602
Een leuke psychologische invalshoek dan nog maar?

OK :D.

Bij ontgroening komt er ook (over het algemeen en alle disclaimers) cognitieve dissonantie bij zielepootjes. Ontgroening is kut en zwaar, maar je hebt er toch echt zelf voor gekozen, wat eigenlijk niet met elkaar strookt.

Dan gaan de hersenen werken om die spanning weg te nemen en dat kan onder andere door jezelf onbewust wijs te maken dat (bijvoorbeeld) het lid zijn echt super leuk is en dat de ontgroening daarvoor dus maar een kleine prijs is.

Ik kan zo even niet met artikelen komen (heb dit ooit bij sociale psychologie gehad), maar er is onderzoek naar gedaan en het bleek ook dat als je meer moeite hebt moeten doen om iets te bereiken, je het bereikte meer waardeert.

Dit is eigenlijke hetzelfde wat er gebeurt bij ontgroening. Zowel bij def als bij verenigingen. Zware ontgroening --> meer binding. Zwaar valt natuurlijk dan zelf in te vullen. Fysiek zwaar, zwaar zuipen, zwaar de lul zijn :').

Dat je bij def de fysieke grenzen opzoekt en dat dat nuttig is voor je carriere bij def spreek ik ook zeker niet tegen. Het leren zuipen is ook nuttig voor je carriere bij de vereniging zullen we dan maar denken :').

[ Bericht 9% gewijzigd door EllaN op 09-09-2011 12:08:40 ]
pi_101745905
Tja... Wat voor hersenen heb ik dan? Want ik bleef het maar zielige lui vinden, de meeste van de ontgroeners. Het was gigantisch kut, maar ik heb gewoon m'n tijd uitgezeten en lachte hun in mezelf uit.
Ik ben altijd een ontzettende afkeer van die enorme poppenkast, met de 'senaat' en het cadettenkowwrrrrr blijven houden. Mannetjes die NIKS bereikt hebben, NIKS betekenen binnen Defensie, maar wel denken dat ze god toegevoegd zijn.
pi_101745951
En ondertussen heb ik een hogere rang dan de meeste van die suckers en blijf ik voor altijd een negatieve bijsmaak in m'n mond krijgen als ik ze nu nog zie. Gewoon puur om hoe een mens een ander mens kan behandelen.
pi_101746016
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 12:09 schreef Lightning_NL het volgende:
Tja... Wat voor hersenen heb ik dan? Want ik bleef het maar zielige lui vinden, de meeste van de ontgroeners. Het was gigantisch kut, maar ik heb gewoon m'n tijd uitgezeten en lachte hun in mezelf uit.
Ik ben altijd een ontzettende afkeer van die enorme poppenkast, met de 'senaat' en het cadettenkowwrrrrr blijven houden. Mannetjes die NIKS bereikt hebben, NIKS betekenen binnen Defensie, maar wel denken dat ze god toegevoegd zijn.
Jij bent speciaal :).

Nee, maar het kan natuurlijk. Iedereen heeft andere grenzen, de een relativeert beter dan de andere en kan meer hebben.
  vrijdag 9 september 2011 @ 12:21:25 #167
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_101746310
quote:
Ok, dit misschien niet :'), maar het zou me niet verbazen als de 11e wel wat gaat gebeuren.
  vrijdag 9 september 2011 @ 12:35:54 #169
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_101746655
Mwa, alles en iedereen is in de hoogste staat van paraatheid.

Maar je weet het nooit
pi_101747657
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 11:59 schreef EllaN het volgende:
Een leuke psychologische invalshoek dan nog maar?

OK :D.

Bij ontgroening komt er ook (over het algemeen en alle disclaimers) cognitieve dissonantie bij zielepootjes. Ontgroening is kut en zwaar, maar je hebt er toch echt zelf voor gekozen, wat eigenlijk niet met elkaar strookt.

Dan gaan de hersenen werken om die spanning weg te nemen en dat kan onder andere door jezelf onbewust wijs te maken dat (bijvoorbeeld) het lid zijn echt super leuk is en dat de ontgroening daarvoor dus maar een kleine prijs is.

Ik kan zo even niet met artikelen komen (heb dit ooit bij sociale psychologie gehad), maar er is onderzoek naar gedaan en het bleek ook dat als je meer moeite hebt moeten doen om iets te bereiken, je het bereikte meer waardeert.

Dit is eigenlijke hetzelfde wat er gebeurt bij ontgroening. Zowel bij def als bij verenigingen. Zware ontgroening --> meer binding. Zwaar valt natuurlijk dan zelf in te vullen. Fysiek zwaar, zwaar zuipen, zwaar de lul zijn :').

Dat je bij def de fysieke grenzen opzoekt en dat dat nuttig is voor je carriere bij def spreek ik ook zeker niet tegen. Het leren zuipen is ook nuttig voor je carriere bij de vereniging zullen we dan maar denken :').
Groepsdynamica: Als je een groep dezelfde activiteit laat ondernemen onstaat er binding in de groep.

Misschien moeten die studenten gewoon een AMO volgen, daar hebben ze heel wat meer aan dan zo'n 'ontgroening'. Ik zie het nut er ook helemaal niet van in. Mensen leren kennen en omgeving kan ook op een hele andere manier.
pi_101747981
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:15 schreef Clan het volgende:

[..]

Groepsdynamica: Als je een groep dezelfde activiteit laat ondernemen onstaat er binding in de groep.

Misschien moeten die studenten gewoon een AMO volgen, daar hebben ze heel wat meer aan dan zo'n 'ontgroening'. Ik zie het nut er ook helemaal niet van in. Mensen leren kennen en omgeving kan ook op een hele andere manier.
^O^ Hier ben ik het mee eens
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  vrijdag 9 september 2011 @ 14:27:51 #172
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_101749687
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 september 2011 11:21 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Heb je het nu over defensie?
Ja.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_101749700
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:15 schreef Clan het volgende:

[..]

Maar dan heb je niet dezelfde binding met je vereniging en je jaargenoten als je hebt bij een ontgroening.

Je kunt leuk bier gaan drinken en de historie doornemen, maar als je allemaal hetzelfde zure hebt meegemaakt, dan zorgt dat voor binding met elkaar en met de vereniging.

Dat geef je zelf net aan.

Word je er een beter, sterker mens van? Waarschijnlijk niet. Wat dat betreft kun je misschien beter de AMO gaan doen idd. Maar dat is voor zo ver ik weet ook niet de doelstelling.

.. Nu dan eindelijk.. WEEKENDDDD *O* .
  vrijdag 9 september 2011 @ 14:35:06 #174
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_101749874
quote:

[..]

Wanneer heb jij de co-tijd gedaan? Want ik had bij die van mij wel het gevoel dat alle mentale en fysieke momentjes echt ontzettend gebonden waren aan regeltjes en normen.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_101750486
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 14:28 schreef EllaN het volgende:

[..]

Maar dan heb je niet dezelfde binding met je vereniging en je jaargenoten als je hebt bij een ontgroening.

Je kunt leuk bier gaan drinken en de historie doornemen, maar als je allemaal hetzelfde zure hebt meegemaakt, dan zorgt dat voor binding met elkaar en met de vereniging.

Dat geef je zelf net aan.

Word je er een beter, sterker mens van? Waarschijnlijk niet. Wat dat betreft kun je misschien beter de AMO gaan doen idd. Maar dat is voor zo ver ik weet ook niet de doelstelling.
Het enige verderfelijke aan ontgroeningen is dat het vaak (niet altijd) uitloopt tot vernederingen, en dan krijg je een tegen gestelde werking. Dus geen creëren van banden meer maar creëren van haat gevoelend en of minderwaardigheid gevoelens, iets wat in mijn ogen niet de bedoeling is
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')