Deloitte, Junior Consultant.quote:Op woensdag 7 september 2011 20:33 schreef Dr.Cooper het volgende:
Pritt. Bij welke van de vier?
En succes uiteraard.
Succes! Vanuit mijn ervaring kan ik vertellen dat een eerste gesprek meestal goed kan aangeven hoe jij de sfeer binnen het bedrijf vindt. Als je een beetje van een babbeltje houdt, is zo'n gesprek nog gezellig ookquote:
Nogmaals succes. Bereid alvast wat vragen voor (niet stampen natuurlijk, alleen probeer erover na te denken). Bijvoorbeeld waarom Deloitte en niet één van de anderen.quote:
Held! Zeer bruikbaar.quote:Op donderdag 8 september 2011 18:24 schreef Dr.Cooper het volgende:
[..]
Nogmaals succes. Bereid alvast wat vragen voor (niet stampen natuurlijk, alleen probeer erover na te denken). Bijvoorbeeld waarom Deloitte en niet één van de anderen.
Hier had ik nog redelijk veel aan: http://www.wikijob.co.uk/.
Pwc heet toch al sinds enkele maanden echt officieel pwc en geen Pricewaterhousecoopers meer?quote:Op woensdag 7 september 2011 18:57 schreef Dr.Cooper het volgende:
PriceWaterhouseCoopers (afgekort als PWC)
Ik denk dat je inderdaad in een lastig parket zat, ongeacht de discussie junior associate vs. associate. Een junior associate is gewoon goedkoper en volgt een intensief studieproces. Het feit dat jij een stage liep en geen vast dienstverband had, verklaart het verschil in beloning. Dit neemt niet weg dat iemand bij HR gigantisch heeft zitten slapen en jou een stage contract aan heeft geboden voor 4 of 5 dagen, zonder dit met jou af te stemmen. Jij had ongetwijfeld gezegd dat je het hier niet mee eens zou zijn. Je hebt echt enorm veel pech gehad, dit wens je gewoon niemand toe. Ik hoop dat je ergens anders aan een stage kan komen, want dit is natuurlijk schandalig.quote:Op woensdag 14 september 2011 18:58 schreef Eagle00 het volgende:
Ik bedoel het niet zo lullig. Het is een feit dat ze minder weten van accountancy dan iemand die bijna zijn master binnen heeft, nietwaar? Dat was het hele punt niet van mijn verhaal, maar dat jij daar expliciet op ingaat zegt voor mij al genoeg.
Ik heb er ook respect voor dat ze zo'n moeilijk traject volgen, dat terzijde, maar dat ze meer dagen in de week werken zegt ook niet veel. Als ik IFRS zeg weten ze niet eens waar de afkorting voor staat gozer.....
Ach, iemand met jouw kwaliteiten moet toch zo een andere plek gevonden hebben.quote:Op woensdag 14 september 2011 18:58 schreef Eagle00 het volgende:
Als ik IFRS zeg weten ze niet eens waar de afkorting voor staat gozer.....
Nogmaals; ik heb niks tegen VWO'ers oid, ik kom zelf ook van het VWO. Jij begrijpt vast ook dat iemand die bijna klaar is met zijn Master een ander niveau heeft dan iemand die net zijn VWO heeft afgerond. Ik heb ook niet hetzelfde niveau als iemand die zijn RA-opleiding heeft afgerond, dat lijkt me vrij logisch allemaal. Het gaat erom dat je werkgever je nog eventjes naar een cursus wil sturen voor je eigen bestwil, terwijl dat totaal niet je niveau is en je er uiteindelijk toch niks aan hebt. De strekking is duidelijk dunkt me.....quote:Op woensdag 14 september 2011 22:16 schreef snabbi het volgende:
[..]
Ach, iemand met jouw kwaliteiten moet toch zo een andere plek gevonden hebben.
Hehe ik mag me inderdaad wel een tikje assertiever opstellenquote:Op woensdag 14 september 2011 22:30 schreef Dr.Cooper het volgende:
Al twee weken wachten? Ik had gewoon direct gebeld (na één week) i.p.v. te gaan wachten. Een beetje initiatief tonen mag best. Het toont ook dat je gemotiveerd bent.
Overigens werd bij mij na beide gesprekken al na één dag gebeld. Vond ik ook wel zo netjes. Dat laat ook zien dat zij geinteresseerd zijn in jou.
Zodra er een klein beetje economische tegendruk is, stort de advisory afdeling van iedere big4 volledig in. Dat is een gegeven feit, maar het neemt niet weg dat de audit praktijk in ons land sowieso zwaar onder druk staat door het openbaar maken van de accountantskosten en het logisch nadenken over de achterlijke tarieven;)quote:Op woensdag 14 september 2011 23:14 schreef Malebolgia het volgende:
Het lijkt in veel van de Big4 topics hier te gaan over de audit kant van deze bedrijven. Wellicht oud nieuws voor jullie, maar de audit markt in Nederland is rampzalig om in te werken; hij is namelijk verzadigd en krimpt (in totale omzet door tariefdruk). Een beter perspectief bieden de advies / tax takken van de big four; iets wat allebei nog relatief gezonde markten zijn.
Omdat er idioot veel mensen zijn die accountancy (en aanverwanten) doen. De Tax kant is zwaar onderbelicht omdat er ongelooflijk weinig mensen zijn die fiscaal recht doen. Als het je niet ligt, is het gewoon een idioot taaie studie. Ik ken ook wel mensen die het doen 'voor een baan', die komen zichzelf snel genoeg tegen.quote:Op woensdag 14 september 2011 23:14 schreef Malebolgia het volgende:
Het lijkt in veel van de Big4 topics hier te gaan over de audit kant van deze bedrijven. Wellicht oud nieuws voor jullie, maar de audit markt in Nederland is rampzalig om in te werken; hij is namelijk verzadigd en krimpt (in totale omzet door tariefdruk). Een beter perspectief bieden de advies / tax takken van de big four; iets wat allebei nog relatief gezonde markten zijn.
Gaan m.i. wel een hoop wilde verhalen rondom het carriere/toekomstperspectief van de fiscalist.quote:Op zondag 25 september 2011 13:04 schreef Maharbal het volgende:
Maar hey, niks te klagen. Ondertussen maak ik mij niet druk om een baan en is solliciteren bijna een formaliteit
Die wilde verhalen zijn er altijd. Ik ga af op persoonlijke ervaringen. Het tekort blijft aardig, omdat er in de fiscaliteit ook een hoge vergrijzing is.quote:Op zondag 25 september 2011 15:35 schreef Space-Chinees het volgende:
[..]
Gaan m.i. wel een hoop wilde verhalen rondom het carriere/toekomstperspectief van de fiscalist.
Als ik zie wat er allemaal op het afgelopen LOF is afgekomen lijkt het aanbod van fiscalisten wel hard te groeien. Het zal toch wel een keer afgelopen moeten zijn met het tekort aan fiscalisten.
Maar inderdaad, ik maak mij nu op dit moment ook weinig zorgen over baankansen. Ondanks de crisis lijkt de vraag naar fiscalisten nog steeds hoog.
Ik zal kijken of ik (een deel van) je vragen kan uitzoeken morgen.quote:Ik vraag mij af wat het startsalaris is (en overige arbeidsvoorwaarden, heb ik bijvoorbeeld recht op een lease auto?) voor een MBO-er is bij Ernst&Young. Ik vraag mij ook af wat de doorgroeikansen zijn. Ik kan hier in de afgelopen 3 topics niets over vinden, wellicht worden er ook niet zo vaak MBO-ers aangenomen bij de big 4? Ik heb na mijn studie een jaar gewerkt bij een accountantskantoor.
Je weet dat MBA een master opleiding is? Ik denk dat je mba bedoelt.quote:Op zondag 25 september 2011 12:57 schreef Dennis88 het volgende:
MBA en daarna SPD-bedrijfsadministratie ga halen.
Ik heb nog nooit gehoord van MBO'ers bij EY. Om erachter te komen kan je het beste gewoon solliciteren. Bevalt het je niet, dan doe je het toch gewoon niet. Een sollicitatie is voor het bedrijf om jou te leren kennen, maar ook zeker andersom!quote:Ik vraag mij af wat het startsalaris is (en overige arbeidsvoorwaarden, heb ik bijvoorbeeld recht op een lease auto?) voor een MBO-er is bij Ernst&Young. Ik vraag mij ook af wat de doorgroeikansen zijn. Ik kan hier in de afgelopen 3 topics niets over vinden, wellicht worden er ook niet zo vaak MBO-ers aangenomen bij de big 4? Ik heb na mijn studie een jaar gewerkt bij een accountantskantoor.
Lijkt me sterk dat je rotklusjes moet opknappen. Je zal wel mee gaan werken in een team. Uiteraard krijg je wel 'makkelijkere' klussen. SPD bedrijfsadministratie is MBO toch? Dan is HBO inderdaad stukke beter. Waar een wil is is een weg.quote:Word ik binnen de organisatie gezien als iemand die de "rotklusjes" op moet knappen of krijg ik ook de kans om mijzelf echt te ontwikkelen en door te groeien? Ik wil in elk geval mijn HBO halen (ik heb ook mijn havo afgerond dus dit niveau moet haalbaar zijn) en het liefst doorstuderen voor AA accountant, vandaar dat ik de opleiding accountancy sterk prefereer boven de opleiding SPD bedrijfsadministratie.
Geen ervaring, maar denk dat je wel kansen hebt. Gewoon werken + doorleren.quote:Ik wil dus eigenlijk gewoon weten wat jullie ervaringen zijn met mensen die van het MBO afkomen, en hoe mijn kansen liggen binnen de organisatie.
Audit/Assurancequote:Op vrijdag 7 oktober 2011 12:45 schreef ejfaar het volgende:
Als je naar de site gaat van deze bedrijven heb je verschillende afdelingen: Tax,advisory etc etc.
Maar op welke afdeling zit een 'normale' (Register)accountant eigenlijk?
Is erg onhandige manier van instroom. Kan wel als je het echt wilt.quote:Op zondag 9 oktober 2011 10:46 schreef obl het volgende:
Vraagje namens m'n vriendin:
MSc-Accountancy & Control studente aan Erasmus, bachelor in bedrijfskunde. Wil graag de audit of tax instromen. Audit is een logische pad en gaat makkelijk bij de Big Four.
Maar ze vroeg zich af wat de mogelijkheden zijn voor instroom bij Tax? Ik heb ooit een profiel gelezen van iemand met zelfde achtergrond die nu associate tax was bij Pwc.
Weet iemand meer over dit soort carrierepaden, zowel bij de big four als bij kantoren als Grant Thornton etc?
Kan iemand trouwens meest recente arbeidsvoorwaarden geven (starter audit) voor:
- KPMG
- PWC
- EY
- Deloitte
quote:Op zondag 25 september 2011 12:57 schreef Dennis88 het volgende:
Ik kwam vandaag een vacature tegen van Ernst & Young. Het gaat om de functie assistent accountant in de samenstelpraktijk. De bedoeling is dat ik in dienst treed bij E&Y en vervolgens MBA en daarna SPD-bedrijfsadministratie ga halen. Zelf gaat mijn voorkeur echt uit naar de opleiding accountancy of fiscale economie, zou dat onderhandelbaar zijn?
Ik vraag mij af wat het startsalaris is (en overige arbeidsvoorwaarden, heb ik bijvoorbeeld recht op een lease auto?) voor een MBO-er is bij Ernst&Young. Ik vraag mij ook af wat de doorgroeikansen zijn. Ik kan hier in de afgelopen 3 topics niets over vinden, wellicht worden er ook niet zo vaak MBO-ers aangenomen bij de big 4? Ik heb na mijn studie een jaar gewerkt bij een accountantskantoor.
Word ik binnen de organisatie gezien als iemand die de "rotklusjes" op moet knappen of krijg ik ook de kans om mijzelf echt te ontwikkelen en door te groeien? Ik wil in elk geval mijn HBO halen (ik heb ook mijn havo afgerond dus dit niveau moet haalbaar zijn) en het liefst doorstuderen voor AA accountant, vandaar dat ik de opleiding accountancy sterk prefereer boven de opleiding SPD bedrijfsadministratie.
Ik wil dus eigenlijk gewoon weten wat jullie ervaringen zijn met mensen die van het MBO afkomen, en hoe mijn kansen liggen binnen de organisatie.
Klopt. Al moet je natuurlijk nog steeds niet in een Borat-bikini aankomen lopen.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 18:59 schreef Ravvie het volgende:
Ik moest hem op kantoor afleggen en kreeg dus gelijk de uitslag mee, bij andere sollicitaties kreeg ik eigenlijk altijd de volgende dag uitsluitsel.
Vandaag mijn derde gesprek gehad bij PwC, heb inmiddels de helft van de partners gesproken en alle directors van mijn groep. Ik neem trouwens aan dat na mijn derde gesprek er alleen nog een arbeidsvoorwaarden gesprek komt (kan iemand uitsluitsel geven?) ?
Een boete niet, maar wel de kosten die je werkgever heeft betaald voor je studie.quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:52 schreef lluvatar het volgende:
Hallo allemaal.
Ik had een vraag betreffende de RA.
Als ik de RA opleiding bij een van de big 4 vroegtijdig zou stoppen, zou ik dan een boete moeten betalen? Hoe zijn de arbeidsvoorwaarden omtrent dit?
Ik had eens gehoord dat bij KPMG dit geen probleem was, maar bij PWC of EY je dan de RA-kosten moest terugbetalen aan het kantoor. En hoe staat het hiermee bij Deloitte?
Alvast bedankt!
Bedankt voor je reactie. Geldt dit voor alle kantoren? Want ik hoorde dat bijvoorbeeld voor KPMG dit niet geldt.quote:Op maandag 17 oktober 2011 18:06 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Een boete niet, maar wel de kosten die je werkgever heeft betaald voor je studie.
Soms is het nog zo dat als je stopt in eerste jaar (pin me niet op de periode vast) niks hoeft terug te betalen.
Wil je stoppen NADAT je de studie hebt behaald, kan het ook nog zo zijn dat je (een deel van) de slm van de kosten moet terugbetalen. Dit is afhankelijk hoelang je nog daar hebt gewerkt, nadat je je studie hebt voltooid (:
Daar zou ik het niet van weten, maar eerlijk gezegd lijkt het me stugquote:Op maandag 17 oktober 2011 21:26 schreef lluvatar het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie. Geldt dit voor alle kantoren? Want ik hoorde dat bijvoorbeeld voor KPMG dit niet geldt.
Bij KPMG hoef je inderdaad niks terug te betalen, tenzij je op staande voet wordt ontslagen omdat je iets achtelijks hebt gedaan.quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:26 schreef lluvatar het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie. Geldt dit voor alle kantoren? Want ik hoorde dat bijvoorbeeld voor KPMG dit niet geldt.
Dat is bij andere kantoren niet heel anders hoor. Het is een natuurlijk uitstroom-moment.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 17:28 schreef Abeba het volgende:
[..]
Bij KPMG hoef je inderdaad niks terug te betalen, tenzij je op staande voet wordt ontslagen omdat je iets achtelijks hebt gedaan.![]()
Daar schijnt de bedrijfscultuur ook te zijn dat de meeste mensen na het behalen van hun titelzeggen, en het is wat formeler allemaal.
Test gemaakt voor Deloitte?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 16:58 schreef ebayaccountje het volgende:
zojuist ff contact opgenomen en ik heb die test gewoon gehaald. Ik vermoed dat ik ergens onderaan iemands mailbox heb gestaan ofzo.
Is het zo duidelijk?quote:1. zwart vierkantje [f1] wit vierkantje
2. wit vierkantje zonder streep [f2] wit vierkantje met streep
3. vierkantje [f3] driehoekje
vraag: wit driehoekje [f1] [f2] = ?
Vraag: defineer ?
Antwoord:
? = zwart driehoekje met streep
Ik heb ook nog nooit zo een test gevonden op internet.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:26 schreef Oidipous het volgende:
Voor Ernst en Young heb je maar één capaciteitentest die je moet maken en die zal ongeveer 20 minuten duren. Ik heb nooit eerder zo´n test gezien dus oefenlinks kan ik je niet geven.
Ik weet het, die zijn niet te vinden op internet.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 15:34 schreef RothCharlie het volgende:
Bedankt voor je reactie.
Ik heb nu een paar oefentestjes gedaan via verschillende sites maar zo een vraag die jij geeft heb ik nog niet gezien?
Prima perspectief, geen enkele belemmeringquote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:14 schreef Woussie1987 het volgende:
Hoe zijn de kansen voor een BE-starter bij de big 4. Ben onlangs afgestudeerd en heb ervaring met accountancywerkzaamheden, maar niet bij een big 4
Gezien je opleiding en wensen ligt de AA-opleiding het meest voor de hand. Het is veruit het minste werk voor je. Bij RA zul je eerst de overstap nog moeten maken naar een universitaire richting en daarna kun je pas aan de postdoc-opleiding zelf beginnen. Daarnaast is de RA-opleiding ook iets zwaarder dan de AA-opleiding.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:27 schreef Eijsselstein het volgende:
Goedendag FOK!ers, ik heb even een aantal vragen met betrekking tot accountancy. Ik hoop van harte dat jullie er zo veel mogelijk kunnen beantwoorden![]()
Allereerst even iets over mijn achtergrond, ik heb HBO Accountancy (nagenoeg) afgerond. Nu wil ik komende februari er dus een deeltijdstudie AA (- of RA) achter aan doen.
Ik ben naast de cijfers, vooral geïnteresseerd in het klantencontact. Ik zou het bijvoorbeeld geweldig vinden om naast de controle/samenstelwerkzaamheden ook te adviseren, en zodoende echt een 'vertrouwenspersoon' te zijn voor het MKB.
Hierbij de vragen :
1) In deze link staat een filmpje over een 'gemiddelde werkdag' van een AA-accountant : http://www.wateenaccounta(...)-een-accountant.html. Is deze werkdag eigenlijk realistisch of geeft dit een (positief) vertekend beeld. En bij welke kantoorgrootte/ welk functieniveau ziet een gemiddelde werkdag er zo uit?
2) Wat raden jullie mij in het algemeen aan? Er van uitgaande dat ik a) vooral geïnteresseerd bent in klantencontact (en je al snel uitkomst bij het MKB ) b) Het niveau van beide opleidingen aan kan.
Met vriendelijke groet,
Frank
Ik werk nu 3 jaar in de controlepraktijk bij een bigfour kantoor. Heb reeds sinds moment 1 zéér veel klantencontact. BIj kleinere klanten uiteraard op ander niveau dan bij beursgenoteerde klanten. Je bouwt mijns inziens juist bij grotere klanten eerder een band op. Dit omdat je meerdere weken in het jaar bij deze klanten zit. In de MKB samenstelpraktijk heb je toch vele malen minder frequent contact met de klant. Enkele dagen in het jaar houdt het wel op. In hoeverre kom je dan echt aan interessante adviezen toe?quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:27 schreef Eijsselstein het volgende:
Goedendag FOK!ers, ik heb even een aantal vragen met betrekking tot accountancy. Ik hoop van harte dat jullie er zo veel mogelijk kunnen beantwoorden![]()
Allereerst even iets over mijn achtergrond, ik heb HBO Accountancy (nagenoeg) afgerond. Nu wil ik komende februari er dus een deeltijdstudie AA (- of RA) achter aan doen.
Ik ben naast de cijfers, vooral geïnteresseerd in het klantencontact. Ik zou het bijvoorbeeld geweldig vinden om naast de controle/samenstelwerkzaamheden ook te adviseren, en zodoende echt een 'vertrouwenspersoon' te zijn voor het MKB.
Hierbij de vragen :
1) In deze link staat een filmpje over een 'gemiddelde werkdag' van een AA-accountant : http://www.wateenaccounta(...)-een-accountant.html. Is deze werkdag eigenlijk realistisch of geeft dit een (positief) vertekend beeld. En bij welke kantoorgrootte/ welk functieniveau ziet een gemiddelde werkdag er zo uit?
2) Wat raden jullie mij in het algemeen aan? Er van uitgaande dat ik a) vooral geïnteresseerd bent in klantencontact (en je al snel uitkomst bij het MKB ) b) Het niveau van beide opleidingen aan kan.
Met vriendelijke groet,
Frank
Dit onderzoek geeft geloof ik wel een realistisch beeld:quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:41 schreef Bitterdom het volgende:
Om maar even met de deur in huis te vallen: hoeveel kan je verdienen na 5 jaar in dienst, met een universitaire studie Accountancy (Erasmus o.i.d.) als je alle vervolgdingen en opleidingen hebt voltooid of ermee bezig bent?
Wat is het verschil tussen AA en RA?
Kan je in je 3e of 4e studiejaar al aan de bak?
En als je een naaste bij PWC hebt, een partner, kan die dan voor wat versnelling dan wel financiële vergroting zorgen?
Ja, dan word je geplaatst in de salarisschaal van een manager.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:41 schreef Bitterdom het volgende:
Om maar even met de deur in huis te vallen: hoeveel kan je verdienen na 5 jaar in dienst, met een universitaire studie Accountancy (Erasmus o.i.d.) als je alle vervolgdingen en opleidingen hebt voltooid of ermee bezig bent?
Wat is het verschil tussen AA en RA?
Kan je in je 3e of 4e studiejaar al aan de bak?
En als je een naaste bij PWC hebt, een partner, kan die dan voor wat versnelling dan wel financiële vergroting zorgen?
Och, als je onder hem werkt, kan hij je toch meenemen op allerhande reizen etc?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 17:14 schreef xminator het volgende:
[..]
Ja, dan word je geplaatst in de salarisschaal van een manager._!
Zelfde vragen worden keer op keer gesteld, neem de oude topics ook door. Also: www.watdoeteenaccountant.nl
Versie 2011 is ook al aanwezig!quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 16:48 schreef JohnSpek het volgende:
[..]
Dit onderzoek geeft geloof ik wel een realistisch beeld:
http://www.accountant.nl/(...)gsonderzoek_2010.pdf
Je bent toch niet die gast die een tijdje geleden tijdens een inhousedag van -ik meen- PWC aan een partner vroeg of er veel "vriendjespolitiek" was he? Dat was facepalmwaardig namelijk. Recruiter en partner die aan tafel zaten waren not amused, en de andere studenten zaten 'm vol ongeloof aan te kijken terwijl ie door bleef gaan met "ja maar als je nu de manager kent..."quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 17:52 schreef Bitterdom het volgende:
[..]
Och, als je onder hem werkt, kan hij je toch meenemen op allerhande reizen etc?
Ik weet dat hij zo'n 100 vluchten per jaar maakt en klauwen met geld verdient. Zo'n kerel in je familie kan toch wel regelen dat je (ik dus) snel hogerop zit?
Ik eis het!
Nee, dat ben ik niet, haha.quote:Op zondag 23 oktober 2011 15:23 schreef destrovel het volgende:
[..]
Je bent toch niet die gast die een tijdje geleden tijdens een inhousedag van -ik meen- PWC aan een partner vroeg of er veel "vriendjespolitiek" was he? Dat was facepalmwaardig namelijk. Recruiter en partner die aan tafel zaten waren not amused, en de andere studenten zaten 'm vol ongeloof aan te kijken terwijl ie door bleef gaan met "ja maar als je nu de manager kent..."
De waarde van zo'n contact hangt er volgens mij vanaf of je bij hem in de afdeling zit. Als dat zo is kan hij je misschien zo nu en dan op de "leukere" projecten plaatsen, maar ik zou niet verwachten dat je meteen een streepje voor hebt bij promoties, en al helemaal niet dat je voor dezelfde functie in een hogere schaal komt. Verwacht echt niet dat zo iemand je even door het hele bedrijf sleept en je binnen 5 jaar ook partner bent.
Wat betreft je studie: Enkele van de Big4 (in ieder geval Deloitte) bieden aan om je master in deeltijd te volgen. Je werkt dan 4 dagen in de week op kantoor en doet je master in 2 jaar.
Recruitment-afdelingen kunnen je daar wel meer over vertellen als je er echt interesse in hebt.
Praat ook eens met je studievereniging, zij hebben vaak contacten hiervoor.
De kantoren hebben ook instroom vanaf het VWO, je volgt dan je opleiding intern totdat je de AA/RA kan doen. Al weet ik daar verder niets meer van behalve dan dat het er is.quote:Op zondag 23 oktober 2011 15:55 schreef Bitterdom het volgende:
[..]
Nee, dat ben ik niet, haha.
Master in deeltijd.. ik neem aan dat je niet vanaf je 18e gaat werken en dan na 2 jaar je diploma behaald hebt?
Oh jee, de baas is erquote:Op zondag 23 oktober 2011 16:43 schreef ErwinRommel het volgende:
Verder wil ik niks meer horen over klachten binnen KPMG van kantoorpikkies!
Hoogachtend,
Uw Directeur
ER
Ja, dus, na het VWO kan je aan de slag. Krijg je dan ook een leaseauto en al die secundaire arbeidsvoorwaarden? Ik neem aan van niet in de eerste twee jaar, maar als je ook op bezoek moet..quote:Op zondag 23 oktober 2011 16:06 schreef destrovel het volgende:
[..]
De kantoren hebben ook instroom vanaf het VWO, je volgt dan je opleiding intern totdat je de AA/RA kan doen. Al weet ik daar verder niets meer van behalve dan dat het er is.
Sowieso is het niet zo dat je na 2 jaar vanaf je 18e je AA/RA hebt, je hebt daar behoorlijk veel kennis en kunde voor nodig. Uiteindelijk eindig je als ik het goed heb op dezelfde leeftijd als de universitaire studenten met je AA/RA, maar heb je gewoon al 4 jaar gewerkt. T schijnt wel een traject voor zeer gemotiveerde mensen te zijn, als je het niet echt wil moet je er niet aan beginnen. Maar zoals ik al zei; de recruiters kunnen je hier ongetwijfeld meer over vertellen. Bel ze gewoon eens?
O ja, nóg meer knabbelende vragen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 17:31 schreef xminator het volgende:
Ja je krijgt leaseauto e.d. Als je in de audit zit.
Startersalaris , lees voorgaande posts.
Als je gepromoveerd wordt...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
En dat. Overigens zul je in loondienst nooit echt rijk worden, daarvoor moet je toch echt beleggen of een eigen bedrijf opzetten. Beter doe je dat dus als het om geld gaatquote:Op zondag 23 oktober 2011 17:56 schreef Maraca het volgende:
Bitterdom. Heel veel van je vragen zijn ook te vinden op internet en op de websites van accountantskantoren zelfDat gaat misschien wat sneller. Daarnaast zou ik, als ik jou was, mij meer richten op de werkzaamheden van een accountant ipv de (secundaire) arbeidsvoorwaarden. Leuk een lease-auto en een Blackberry en een betaalde studie en alles, maar als je het werk 3x niks vind dan maakt dat allemaal niks meer uit.
Dus!!quote:
Ik kan op de websites van PWC en KPMG niets vinden over 18-jarigen die bijna volwaardig in dienst komen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 17:56 schreef Maraca het volgende:
Bitterdom. Heel veel van je vragen zijn ook te vinden op internet en op de websites van accountantskantoren zelfDat gaat misschien wat sneller. Daarnaast zou ik, als ik jou was, mij meer richten op de werkzaamheden van een accountant ipv de (secundaire) arbeidsvoorwaarden. Leuk een lease-auto en een Blackberry en een betaalde studie en alles, maar als je het werk 3x niks vind dan maakt dat allemaal niks meer uit.
Laat maar, gevonden!quote:Op zondag 23 oktober 2011 18:10 schreef Bitterdom het volgende:
[..]
Ik kan op de websites van PWC en KPMG niets vinden over 18-jarigen die bijna volwaardig in dienst komen.
Klopt, de mensen die het voor de arbeidsvoorwaarden doen falen ook meestal met de opleiding.quote:Op zondag 23 oktober 2011 17:56 schreef Maraca het volgende:
quote:Op zondag 23 oktober 2011 17:39 schreef KaBuf het volgende:
Worden heel veel VWO'ers aangenomen hoor bij accountantskantoren.Ja, maar de medewerkers in de desbetreffende afdelingen hebben dat liever niet meestal...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet alleen bij de opleiding lijkt mequote:Op zondag 23 oktober 2011 18:22 schreef xminator het volgende:
[..]
Klopt, de mensen die het voor de arbeidsvoorwaarden doen falen ook meestal met de opleiding.
Huh, kan je dit toevallig toelichten? Dit zegt mij niet veel namelijk.quote:Op zondag 23 oktober 2011 18:22 schreef xminator het volgende:
[..]
Ja, maar de medewerkers in de desbetreffende afdelingen hebben dat liever niet meestal...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |