abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101672003

Welkom 'het vernieuwde' Huizenmarkt topic! De plek waar de huizenmarkt besproken word in al haar facetten, van huren tot kopen, van nieuwbouw tot renovatieproject en van woningbouwvereniging tot vastgoedmagnaten. Wat is het beste moment om te kopen? Is kopen überhaupt nog wel verstandig? Wat gaan de hypotheekrentes doen en wat gebeurt er met de HRA? Wat doen de woningbouwverenigingen en wanneer is iets "scheefhuren"? Wat gaan de gevolgen van de vergrijzing worden? Op al deze vragen en meer zijn de antwoorden (goed of fout) hier te vinden.

Deze topicreeks loopt al meer dan 150 delen. Ruim 45000 posts vol met voorspellingen, interessante (al dan niet onderbouwde) meningen en vurige betogen.
Hier is een overzicht van de hele reeks, voor zover bekend.

De eerste 150 topics (min of meer):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De "laatste paar" topics:
Huizenmarkttopic #151: Een nieuwe start.
Huizenmarkttopic #152: In de ban van de huizenmarkt
Huizenmarkttopic #153: Waar verhuisboetes verlagen toch helpt
Huizenmarkttopic #154: Waar makelaars geen vakantie meer kennen.
Huizenmarkttopic #155: Waar de fundateller met vakantie gaat.
Huizenmarkttopic #159: What goes down, must come up #2
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  woensdag 7 september 2011 @ 16:16:49 #2
78918 SeLang
Black swans matter
pi_101675939
Op de Funda site:

quote:
DEZE WONING WORDT TIJDELIJK TEGEN DE SCHERPE VRAAGPRIJS VAN ¤ 275.000,-- k.k. AANGEBODEN. DEZE ACTIE EINDIGT OP 30 JUNI 2011!
Dit soort dingen werkt echt op m'n lachspieren. Prijs tijdelijk verlaagd. Yeah right :+. Als het huis niet wordt verkocht gaan ze de prijs zeker verhogen :')
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_101676270
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 16:16 schreef SeLang het volgende:
Dit soort dingen werkt echt op m'n lachspieren. Prijs tijdelijk verlaagd. Yeah right :+. Als het huis niet wordt verkocht gaan ze de prijs zeker verhogen :')
30 juni nog wel, en sindsdien niet meer de moeite gedaan dus?
Er zijn ongetwijfeld mensen gevoelig voor... Persoonlijk zou ik zeggen: Ik zie je 1 juli!
censuur :O
  woensdag 7 september 2011 @ 16:30:04 #4
78918 SeLang
Black swans matter
pi_101676524
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 16:24 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

30 juni nog wel, en sindsdien niet meer de moeite gedaan dus?
Er zijn ongetwijfeld mensen gevoelig voor... Persoonlijk zou ik zeggen: Ik zie je 1 juli!
Het betreffende huis is wel verkocht (maar voor hoeveel?).
Maar daar gaat het me niet om. Het gaat me om de complete stupiditeit om te denken dat er in de huizenmarkt zoiets is als een "tijdelijke" prijsverlaging, alsof iemand serieus zou denken dat de prijs weer omhoog zou gaan als het op de verlaagde prijs al niet wordt verkocht :')
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_101676686
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 16:30 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het betreffende huis is wel verkocht (maar voor hoeveel?).
Maar daar gaat het me niet om. Het gaat me om de complete stupiditeit om te denken dat er in de huizenmarkt zoiets is als een "tijdelijke" prijsverlaging, alsof iemand serieus zou denken dat de prijs weer omhoog zou gaan als het op de verlaagde prijs al niet wordt verkocht :')
Niet alleen in de huizenmarkt, dat proberen mensen met auto's/motoren/fitnessabonnementen ook. Als ze een dag later die prijs niet meer accepteren snijden ze alleen zichzelf in de vingers.
censuur :O
pi_101676912
Ik zie de huizenprijzen in de randstad alweer gaan stijgen:

'Geen wegen bouwen in mogelijk krimpgebied'
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_101678615
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 16:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ik zie de huizenprijzen in de randstad alweer gaan stijgen:

'Geen wegen bouwen in mogelijk krimpgebied'
Kennelijk begrijp je niet zo goed waarom ze geen wegen naar de vrijheid willen bouwen.... stel je voor dat het randstad tokkievolk de weg naar de mooie rustige delen van NL weet te vinden... waar is de elite dan nog wel veilig?
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_101678671
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 16:16 schreef SeLang het volgende:
Op de Funda site:

[..]

Het geeft goed weer hoe zulke slechte 'skills' de gemiddelde makelaar bezit, tot aan de crisis had je geen enkele kwalificatie nodig om als makelaar een woning te kunnen verkopen.
pi_101679237
quote:
10s.gif Op woensdag 7 september 2011 17:16 schreef ComplexConjugate het volgende:
waar is de elite dan nog wel veilig?
Bij mij in de straat. :+

[maar ik hoef ze ook niet)
pi_101682031
Zie je wel: in Dronten gaan de prijzen de komende jaren voorlopig omlaag, in de randstad gaan ze weer omhoog.

Nederlandse bevolking groeit tot 2020
  woensdag 7 september 2011 @ 18:49:46 #11
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_101682253
quote:
Wat er na 2020 gaat gebeuren, kan het Planbureau voor de Leefomgeving niet precies voorspellen. Het planbureau heeft een optimistisch en een pessimistisch scenario gemaakt. Daartussen bestaan aanzienlijke verschillen.
Dat is dus al over 8 jaar he, en we blijven lekker doordouwen , want gemeentes hebben geld nodig en corporaties willen van de woningen af

De huidige daling gaat dus gewoon door
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_101682401
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 18:49 schreef michaelmoore het volgende:
Dat is dus al over 8 jaar he, en we blijven lekker doordouwen , want gemeentes hebben geld nodig en corporaties willen van de woningen af

De huidige daling gaat dus gewoon door
Doorbouwen? Sinds wanneer? Er worden jaarlijks minder woningen gebouwd dan nodig zou zijn.

Overigens, mooi hokkie voor Xeno gevonden tussen de koopwoningen op Funda, met vliering, zonder trap, dat wel.

http://www.funda.nl/koop/(...)9-hs-b/omschrijving/
pi_101683399
Als de bevolking slechts tot 2020 blijft groeien dan ga je geen winst meer maken op je woning, dat is niet erg maar voor veel mensen is kopen dan ineens niet meer interessant. Huren is dan veelal goedkoper en in ieder geval heel wat flexibeler. Wie weet hoeveel inkomen je in de toekomst gaat mislopen omdat je die beter betaalde baan niet kan pakken omdat je je woning niet kwijt raakt.
pi_101683619
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 19:16 schreef ComplexConjugate het volgende:
Als de bevolking slechts tot 2020 blijft groeien dan ga je geen winst meer maken op je woning, dat is niet erg maar voor veel mensen is kopen dan ineens niet meer interessant. Huren is dan veelal goedkoper en in ieder geval heel wat flexibeler. Wie weet hoeveel inkomen je in de toekomst gaat mislopen omdat je die beter betaalde baan niet kan pakken omdat je je woning niet kwijt raakt.
1) Er staat dat in de randstad de groei afneemt, niet dat hij krimpt.
2) Er komen meer eenpersoonshuishoudens waardoor er nog altijd meer woningen nodig zijn dan nu.
pi_101684578
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 19:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

1) Er staat dat in de randstad de groei afneemt, niet dat hij krimpt.
2) Er komen meer eenpersoonshuishoudens waardoor er nog altijd meer woningen nodig zijn dan nu.
1) mmm... goed punt
2) mits het betaalbaar is voor eenpersoonshuishoudens, het inkomen is meestal ook maar de helft.
pi_101684602
Misschien is die garagebox voor xeno nog niet eens zo'n gek idee :D
pi_101684898
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 19:41 schreef ComplexConjugate het volgende:
Lijkt mij ook, want de makelaar zegt nadrukkelijk:

Geschikt voor eigen gebruik, verhuur of als belegging.

Nou, als Xeno ergens feeling voor heeft, dan zijn het wel beleggingsvormen. :+
pi_101696785
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 18:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Zie je wel: in Dronten gaan de prijzen de komende jaren voorlopig omlaag, in de randstad gaan ze weer omhoog.

Nederlandse bevolking groeit tot 2020
Niet perse. Zwolle gaat juist groeien, en Dronten krijgt eind volgend jaar een treinverbinding met Zwolle. Flevoland zal naar verwachting tot 2020 groeien, en daarna is 't nog onzeker. :)
pi_101699523
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 19:41 schreef ComplexConjugate het volgende:
Wait, what? Xeno-cloons die tegen Xeno praten? :o
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_101700959
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 08:02 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Wait, what? Xeno-cloons die tegen Xeno praten? :o
Volgens mij leest xeno niet meer mee, ik ontvang al maanden geen pm's meer van hem/haar/het ;)
pi_101701001
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 09:48 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Volgens mij leest xeno niet meer mee, ik ontvang al maanden geen pm's meer van hem/haar/het ;)
Dus eerst PM-de je jezelf regelmatig :?
Het gaat langzaam vooruit dan kennelijk. :D
  donderdag 8 september 2011 @ 11:29:49 #22
324665 meth77
to do or not to do
pi_101703159
quote:
do 08 sep 2011, 11:16

Huishouden houdt minder over
AMSTERDAM - Nederlanders zijn vorig jaar achteruit gegaan in koopkracht en inkomen, ondanks het economisch herstel. Ook zal de koopkracht dit en volgend jaar nog verder afnemen.

De koopkracht kromp vorig jaar een half procent, blijkt uit gegevens die het CBS vandaag over de economie in 2010 naar buiten bracht. Daarmee is een einde gekomen aan jaren van voorspoed. Sinds 2000 is de koopkracht van Nederlanders per jaar gemiddeld met 1,7 procent toegenomen. Alleen in 2005 nam de koopkracht af, maar minder sterk dan vorig jaar.

Het Centraal Planbureau verwacht dat de koopkracht in 2011 nog een procent krimpt en het jaar erop 1,25 procent. Drie opeenvolgende jaren van dalende koopkracht zijn de afgelopen 25 jaar niet voorgekomen.
pi_101704642
Ja... ja... hoe om te gaan met de huizenmarkt crash.... de prijzen zullen nog jaren blijven dalen :D
pi_101704881
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 12:17 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ja... ja... hoe om te gaan met de huizenmarkt crash.... de prijzen zullen nog jaren blijven dalen :D
Xeno, lees de laatste paragraaf maar, want dat is het meest zinnige deel:

quote:
Een andere optie is om het ‘te koop’-bord uit de tuin te halen en lekker te blijven zitten waar je zit. Dat de overwaarde verdampt moet je dan maar even voor lief nemen en bedenken dat een huis geen beleggingsobject is maar in de eerste plaats is bedoeld om fijn in te wonen.
pi_101704898
de poolkappen smelten

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')