Je bent inderdaad niet aanwezig om de wereld waar te nemen. Je neemt echter in je dromen wanneer je slaapt bijvoorbeeld wel je eigen dromen waar, dus is er een indicatie voor een waarneming met je eigen geest over je eigen geestelijke producten.quote:Op woensdag 7 september 2011 15:42 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Nee, omdat je bent ontstaan en weer vergaat, zijn er tijden waarin je er gewoon niet bent, en dat verklaart de afwezigheid van deze feiten.
Waar claim ik dat?quote:Op woensdag 7 september 2011 16:09 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Ach, wat zielig. Je mag spelen met iedeeen zoveel je wilt. Maar mag je mag niet claimen dat je iedere fantasie van jouw door anderen serieus genomen wordt.
Waarom voel je je zo persoonlijk aangevallen? Dit is geen kritiek op jou, maar kritiek op je idee.quote:Op woensdag 7 september 2011 16:06 schreef heartz het volgende:
[..]
Ik wacht nog op de feiten.![]()
En natuurlijk mag men tegenwoordig niet met ideeen spelen, stel je voor.
Zo iemand kan je toch niet serieus nemen.![]()
Je moet je alleen met feiten bezighouden.
Klopt.quote:Op woensdag 7 september 2011 16:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Waarom voel je je zo persoonlijk aangevallen? Dit is geen kritiek op jou, maar kritiek op je idee.
Daarnaast zeg ik niet dat je je alleen met feiten mag bezighouden. Ik zeg dat niets dat niet met feiten onderbouwd is serieus genomen moet worden. Het hangt 100% af van de welwillendheid van de discussiepartners.
Dat sommige ideeën wel serieus genomen worden, heeft vooral te maken met het feit dat ze onderbouwd worden met observaties en argumenten. Jouw idee is voornamelijk een schot in het duister.
Fantaseren doe ik veel en wensdromen ook. Mijn sympathie heb je. Maar ik zou nooit van een flat afspringen, omdat ik bedacht heb dat ik kan vliegen als een vogeltje.quote:Op woensdag 7 september 2011 16:12 schreef heartz het volgende:
[..]
Waar claim ik dat?
En waarom vind je het zielig?
Het lijkt me eerder zielig om fantasieloos te leven.
Maar wel naar Lord of the Rings kijken
Dat heeft weer met een gezond verstand te maken ivm persoonlijke ideeen.quote:Op woensdag 7 september 2011 16:15 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Fantaseren doe ik veel en wensdromen ook. Mijn sympathie heb je. Maar ik zou nooit van een flat afspringen, omdat ik bedacht heb dat ik kan vliegen als een vogeltje.
Je eigen geestelijke producten kun je waarnemen/ herrinneren. Maar kan je geest bestaan zonder zijn natuurlijke grond (het fysieke lichaam).quote:Op woensdag 7 september 2011 16:11 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Je bent inderdaad niet aanwezig om de wereld waar te nemen. Je neemt echter in je dromen wanneer je slaapt bijvoorbeeld wel je eigen dromen waar, dus is er een indicatie voor een waarneming met je eigen geest over je eigen geestelijke producten.
Goed, je bent gewoon aan het spelen. Dan heb ik niets gezegd.quote:
Deze is pas gewaagd.quote:Op woensdag 7 september 2011 16:17 schreef Waaghals het volgende:
voor mijn geboorte was ik op 2 plekken tegelijk, knap he
Wat ik me hierop afvraag... Als die zielen "gemaakt" zijn, zijn er dan ook expres "slechte" gemaakt? Of zijn die zo geworden in de loop der tijd? (denk aan oorlogen/ slechte mensen)quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:58 schreef LXIV het volgende:
Ik lees net (vind het wel interessant) dat de zielen van alle mensen bij de schepping gemaakt zijn en dat ze 40 dagen na de bevruchting in de vrucht in de baarmoeder geplaatst worden.
Ik zou zeggen van wel, omdat anderen jouw geestelijke producten niet kunnen identificeren of begrijpen zonder jou aanwezigheid.quote:Op woensdag 7 september 2011 16:19 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Je eigen geestelijke producten kun je waarnemen/ herrineren. Maar kan je geest bestaan zonder zijn natuurlijke grond (het fysieke lichaam).
Het zou pas gewaagd zijn als hij zou zeggen dat hij maar op één plek aanwezig zou zijn en nooit zijn plek heeft verlatenquote:
Klopt. Je innerlijke geest is eeuwig en alleen maar waarneembaar / kenbaar dankzij de mogelijkheden die het fysieke lichaam met zich meebrengt. Maar dat zit je nog met het probleem hoe je geest het lichaam bestuurd.quote:Op woensdag 7 september 2011 16:26 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ik zou zeggen van wel, omdat anderen jouw geestelijke producten niet kunnen identificeren of begrijpen zonder jou aanwezigheid.
Dan is het leven de wensdroom en heb je de zaken omgekeerd.quote:Het zou pas gewaagd zijn als hij zou zeggen dat hij maar op één plek aanwezig zou zijn en nooit zijn plek heeft verlaten.
Dit is biologisch prima te verklaren.quote:De moeder is de magische autoriteit, het zachtaardige, beschermende van het vrouwelijke en de plek van wedergeboorte.
Georg Fink
Ik maak ook onderscheid tussen de wereld van binnenuit beleeft en van buitenaf beschouwd. Maar is dit een goede reden om er een magisch wereldbeeld van te maken. Ik probeer juist erachter te komen hoe deze twee sporen op de juiste manier met elkaar verbind, zodat je niet tot de conclusie komt dat iedereen zijn eigen waarheid over het goede heeft, of dat dit alleen dmv van macht kan worden beslecht.quote:Op woensdag 7 september 2011 16:46 schreef heartz het volgende:
[..]
Dit is biologisch prima te verklaren.
Maar ik ervaar nog wel de magie van het moeder zijn.
Biologisch wist ik hoe het werkte, gemeenschap/ voortplanting, de zwangerschap en het bevallen.
Maar de ervaring maakte de gebeurtenis ervan voor mij magisch en bijzonder.
Nog steeds heb ik 'magische' ervaringen.
Steeds als ik over mijn kind droom (tot nu toe) is zij steeds ziek geweest.
Ik weet nog vlak voordat ik mijn diploma haalde, ik droomde over de aankomst op een perron.
Ik stapte uit en was aangekomen. Volgens mijn moeder had dat met het behalen van mijn diploma te maken.
En zo heb ik wel vaker hele duidelijke dromen. Ik ervaar het als een soort magie. Het spirituele.
Maar het kan ook zo zijn dat het komt omdat het verleden, het heden en de toekomst vlak naast elkaar staan. Onbewust weet je dan misschien al wat je te wachten staat?
Het is denk ik voor ieder anders en een soort persoonlijke reis.quote:Op woensdag 7 september 2011 17:58 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Ik maak ook onderscheid tussen de wereld van binnenuit beleeft en van buitenaf beschouwd. Maar is dit een goede reden om er een magisch wereldbeeld van te maken. Ik probeer juist erachter te komen hoe deze twee sporen op de juiste manier met elkaar verbind, zodat je niet tot de conclusie komt dat iedereen zijn eigen waarheid over het goede heeft, of dat dit alleen dmv van macht kan worden beslecht.
Ze hebben daar ook een oppas, om ervoor te zorgen dat de zielen niet weglopen. En elke twee dagen krijgen ze moedermelk van de geit.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:58 schreef LXIV het volgende:
Ik lees net (vind het wel interessant) dat de zielen van alle mensen bij de schepping gemaakt zijn en dat ze 40 dagen na de bevruchting in de vrucht in de baarmoeder geplaatst worden.
In vergelijking met jou ben ik spiritueel begrensd.quote:Op woensdag 7 september 2011 19:39 schreef heartz het volgende:
Ik zie mezelf dan ook niet als religieus of echt heel spiritueel ofzo. Maar ik ben zeker niet spiritueel begrensd.
Waarom zou je jezelf spiritueel willen begrenzenquote:Op donderdag 8 september 2011 01:49 schreef deelnemer het volgende:
[..]
In vergelijking met jou ben ik spiritueel begrensd.
Waarom zou er iets moeten zijn? Alles is continu in beweging, ook tjdens jouw leven, de tijd daarvoor en de tijd daarna.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:51 schreef DAS1234 het volgende:
Ik weet het niet ik denk dr veel over na maar het is best vreemd als je dr zo serieus bij nadenkt.. Wat denken jullie
Waarom niet?quote:Op donderdag 8 september 2011 09:27 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Waarom zou er iets moeten zijn? Alles is continu in beweging, ook tjdens jouw leven, de tijd daarvoor en de tijd daarna.
Waarom zou "je" er moeten zijn geweest voor je leven en waarom zou je er moeten zijn na je leven? En waarom is dat zo speciaal?
Waarom is dat zo belangrijk?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |