hoe bedoel je die?quote:Op woensdag 7 september 2011 15:20 schreef Jochemz het volgende:
Voor je gebooren werd zat je als het goed is in de gedachte van je ouders, maar dat is dan niet bij iedereen het geval.
leuk om te zien toch hoe men dr over denktquote:Op woensdag 7 september 2011 15:21 schreef dewshine het volgende:
zo apart.. de menselijke gedachtes enzo...
Volgens mij zie je dan nog niet zoveelquote:Op woensdag 7 september 2011 15:22 schreef dewshine het volgende:
zou vet zijn als je zou weten hoe het voelt om geboren te worden ofzo.. of klinkt dat heel stom,,, hoe de wereld er voor jezelf uitzag toen je voor t eerst je ogen open deed
hoezo niet? nja, behalve dan dat je ogen niet echt super zijn... maar u catch my driftquote:Op woensdag 7 september 2011 15:22 schreef heartz het volgende:
[..]
Volgens mij zie je dan nog niet zoveel
Ja voor mij wel, de tijd dat je bewust bent van je bestaan is tussen je geboorte en je dood. Daarbuiten ben je niet, ervaar je niets --> voor jezelf is je eigen leven eeuwigquote:Op woensdag 7 september 2011 15:15 schreef DAS1234 het volgende:
[..]
Is het leven hetzelfde dan als een bewustzijn ervaren? ( ook al kan je deze misschien niet herrineren)...
Daarmee ga je dus voorbij aan de evidente feiten, dat je bestaan begint bij je verwekking, en je leven eindig met de dood. Het lijkt op wensdromen over de mogelijkheid dat het leven niet op deze wijze is afgebakend, zonder enig reeel bewijs dat deze zienswijze ondersteunt.quote:Op woensdag 7 september 2011 15:20 schreef heartz het volgende:
Ik zie het leven als een soort reis.
Misschien reis je dan ook of reiste je toen ook (voor of na je leven)...maar in welke vorm en in welke omgeving... I really don't know. Maar het universum lijkt op het 1e gezicht groot genoeg
Ik weet niet precies waarom eigenlijk. Misschien moeten ze nog ontwikkelen ofzoquote:Op woensdag 7 september 2011 15:23 schreef dewshine het volgende:
[..]
hoezo niet? nja, behalve dan dat je ogen niet echt super zijn... maar u catch my drift
Wat bedoel je?quote:Op woensdag 7 september 2011 15:26 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Daarmee ga je dus voorbij aan de evidente feiten, dat je bestaan begint bij je verwekking, en je leven eindig met de dood. Het lijkt op wensdromen over de mogelijkheid dat het leven niet op deze wijze is afgebakend, zonder enig reeel bewijs dat deze zienswijze ondersteunt.
zei ook niet dat ze niet zien....quote:Op woensdag 7 september 2011 15:27 schreef heartz het volgende:
[..]
Ik weet niet precies waarom eigenlijk. Misschien moeten ze nog ontwikkelen ofzo
Vast wel iemand hier op die het weet FOK
Bij baby's kan je zien dat ze zienals ze reageren op dingen die ze zien.
Ook op vingers enz (zonder geluid).
Je eigen geboorte en dood zijn voor jezelf geen ervaringsfeiten. Je ouders weten meer over je verwekking, maar wat jezelf betreft kom je gewoon uit de lucht vallen. Je dood is iets dat de nabestaande zien gebeuren, maar zelf maak je dat niet meer helemaal mee. Dat de doden niet kunnen praten is een understatement. Je valt namelijk volledig uit elkaar.quote:Op woensdag 7 september 2011 15:27 schreef DAS1234 het volgende:
Vanuit de psychologie kan je t zo bekijken: mensen willen altijd zekerheid dat is van nature zo. De dood is een 'element' wat voor iedereen onbekend is. NIEMAND weet hoe het is om dood te zijn, immers de doden praten niet.
Een typisch kenmerk van wensdromen is dat het louter bestaat uit persoonlijke ideeen.quote:Op woensdag 7 september 2011 15:28 schreef heartz het volgende:
[..]
Wat bedoel je?
Ik heb het niet zozeer over feiten, maar over mijn persoonlijke ideeen hierover.
Nee dat zeg ik.quote:Op woensdag 7 september 2011 15:29 schreef dewshine het volgende:
[..]
zei ook niet dat ze niet zien....
maar...
Sommige mensen kunnen zich dat herinneren, beweren ze.quote:hoe zou de wereld er uit zien als je die voor het eerst zag.. wou dat die indrukken bewaard bleven in je geheugen
daar voelen mensen zich veilig bij:Dquote:Op woensdag 7 september 2011 15:32 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Een typisch kenmerk van wensdromen is dat het louter bestaat uit persoonlijke ideeen.
Dus ik wensdroom?quote:Op woensdag 7 september 2011 15:32 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Een typisch kenmerk van wensdromen is dat het louter bestaat uit persoonlijke ideeen.
Iedereen doet aan wensdromen. Ik ook. Maar het maakt een verschil of je deze voor waar aanzien of voor de wensdromen die het zijn.quote:Op woensdag 7 september 2011 15:34 schreef dewshine het volgende:
[..]
daar voelen mensen zich veilig bij:D
alsof jij dat niet hebt
Je reizen voor en na je bestaan, zijn mijns inziens wensdromen. De manier om wensdromen te onderscheiden van de werkelijkheid is deze proberen te onderbouwen met objectieve feiten. Met de stelling dat het persoonlijke ideeen zijn, ga je dat uit de weg.quote:
Ja maar zijn er dan ''feiten'' mbt leven voor / na de dood dan?quote:Op woensdag 7 september 2011 15:37 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Iedereen doet aan wensdromen. Ik ook. Maar het maakt een verschil of je deze voor waar aanzien of voor de wensdromen die het zijn.
[..]
Je reizen voor en na je bestaan, zijn mijns inziens wensdromen. De manier om wensdromen te onderscheiden van de werkelijkheid is deze proberen te onderbouwen met objectieve feiten. Met de stelling dat het persoonlijke ideeen zijn, ga je dat uit de weg.
Dus ik ben niet realistisch?quote:Op woensdag 7 september 2011 15:37 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Je reizen voor en na je bestaan, zijn mijns inziens wensdromen. De manier om wensdromen te onderscheiden van de werkelijkheid is deze proberen te onderbouwen met objectieve feiten. Met de stelling dat het persoonlijke ideeen zijn, ga je dat uit de weg.
Niet automatisch.quote:Op woensdag 7 september 2011 15:38 schreef dewshine het volgende:
zie je daar niet automatisch waarheid in.. .voor jezelf... geloof etc
Dat zijn aangeboren zaken die ieder mens heeft, op dezelfde wijze dat andere diersoorten ook bij de geboorte al die mechanismen in zich hebben om te eten, poepen, voortplanten en angst voor bepaalde roofdieren. Allemaal prima verklaarbaar vanuit de biologie en prima verklaarbaar vanuit de evolutie.quote:Op dinsdag 6 september 2011 22:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou ja, het is in ieder geval niet zo dat iemand helemaal niets weet na de geboorte. Zo'n kind kan al huilen, poepen, drinken, zich geborgen voelen. Dat hoeft hij niet te leren.
Maar ook op latere leeftijd doen er zich nog allerlei zaken voor (sex, bevallen, etc), waarvan mensen gewoon weten hoe ze het moeten doen de eerste keer. Ook bepaalde angsten (bijv voor spinnen) zie je terug bij een 2-jarige. Nooit aangeleerd.
De werking van bewustzijn is aardig onderzocht, ja.quote:Op woensdag 7 september 2011 15:39 schreef DAS1234 het volgende:
[..]
Ja maar zijn er dan ''feiten'' mbt leven voor / na de dood dan?
Nee, omdat je bent ontstaan en weer vergaat, zijn er tijden waarin je er gewoon niet bent, en dat verklaart de afwezigheid van deze feiten.quote:Op woensdag 7 september 2011 15:39 schreef DAS1234 het volgende:
[..]
Ja maar zijn er dan ''feiten'' mbt leven voor / na de dood dan?
Inderdaad.quote:
Helemaal oneens.quote:
Alles draait om de vraag of je jezelf mag beschouwen als iets eeuwigs. Zo ja, dan is het feit dat je er nu bent voldoende om te concluderen dat je er altijd al was en er altijd zal zijn. Maar niets wijst erop dat je eeuwig bent. Hoeze vooroordeel?quote:Op woensdag 7 september 2011 15:43 schreef heartz het volgende:
[..]
Ik vind dat heel erg bevooroordeeld.
Zal ff opzoeken of het dusdanig is onderzocht dat ze durven te stellen dat er na de dood geen bewustzijn meer isquote:Op woensdag 7 september 2011 15:41 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
De werking van bewustzijn is aardig onderzocht, ja.
Je kan niet echt (of echt nietquote:Op woensdag 7 september 2011 15:42 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Nee, omdat je bent ontstaan en weer vergaat, zijn er tijden waarin je er gewoon niet bent, en dat verklaart de afwezigheid van deze feiten.
Hoe zou dat nou komen? De feiten zijn duidelijk genoeg, maar worden gewoon genegeerd. Men vraag zich vervolgens af, of je het ook absoluut bewijzen kan. Niets is namelijk absoluut bewijsbaar, en zo probeer je er dan uit te redden.quote:Op woensdag 7 september 2011 15:46 schreef heartz het volgende:
[..]
Je kan niet echt (of echt niet) over feiten spreken betreft dit onderwerp.
Er is geen enkele reden om aan te nemen dat er iets voor het leven en na de dood is, dat is puur speculatie zonder ook maar een greintje bewijs of solide argumenten.quote:Op woensdag 7 september 2011 15:43 schreef heartz het volgende:
[..]
Ik vind dat heel erg bevooroordeeld.
Je beoordeeld mij: je vind me niet realistisch, maar wensdromerig.quote:Op woensdag 7 september 2011 15:45 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Alles draait om de vraag of je jezelf mag beschouwen als iets eeuwigs. Zo ja, dan is het feit dat je er nu bent voldoende om te concluderen dat je er altijd al was en er altijd zal zijn. Maar niets wijst erop dat je eeuwig bent. Hoeze vooroordeel?
Waar zeg ik dat het een feit is of mijn geloofquote:Op woensdag 7 september 2011 15:47 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Er is geen enkele reden om aan te nemen dat er iets voor het leven en na de dood is, dat is puur speculatie zonder ook maar een greintje bewijs of solide argumenten.
Moeten we elk idee/mening/geloof waarvoor helemaal geen onderbouwing is serieus nemen? Natuurlijk niet!
Ik ben een enorme fan van dromers. Wat is het leven zonder. Maar ik hecht er ook aan me er niet in te verliezen en wil, op mijn serieuze dagen, wel enige onderbouwing zien.quote:Op woensdag 7 september 2011 15:47 schreef heartz het volgende:
[..]
Je beoordeeld mij: je vind me niet realistisch, maar wensdromerig.
Leuk dat je dat denkt, maar dat maakt het niet minder onzinnig.quote:Op woensdag 7 september 2011 15:49 schreef heartz het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat het een feit is of mijn geloof![]()
Ik geeft aan dat ik denk dat het zou een optie kunnen zijn.
Ja ik denk daar weleens over na ja en dan onstaan er ideeen he.
Ik volg vaak me gevoel en die bestaat ook niet uit feitenquote:Op woensdag 7 september 2011 15:47 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Hoe zou dat nou komen? De feiten zijn duidelijk genoeg, maar worden gewoon genegeerd. Men vraag zich vervolgens af, of je het ook absoluut bewijzen kan. Niets is namelijk absoluut bewijsbaar, en zo probeer je er dan uit te redden.
Vind jijquote:Op woensdag 7 september 2011 15:52 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Leuk dat je dat denkt, maar dat maakt het niet minder onzinnig.
Er zijn vrijwel eindeloos opties zonder dat daar eigenlijk een aanleiding voor is om die opties serieus te nemen.
Vind ik met een reden, jij vindt dingen zonder reden (in dit geval althans), welke denk je dat beter is?quote:
Hoe kom je erbij dat ik dingen vind zonder redenenquote:Op woensdag 7 september 2011 16:00 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Vind ik met een reden, jij vind dingen zonder reden, welke denk je dat beter is?
Hij heeft gewoon gelijk. Dat jij iets heel erg vind is geen argument dat het ook maar enigszins redelijk of rationeel is. Zolang je iets niet op een wetenschappelijke wijze kunt onderbouwen, is er geen noodzaak om dat serieus te nemen.quote:
Je zelf iets aantrekkelijks voorstellen en jezelf daarnaar toe werken (je dromen realiseren) is mogelijk. Misschien kan de wetenschap ons ooit op het punt brengen dat je nooit meer dood hoeft te gaan. Maar er zijn ook genoeg dromen die niet uitkomen. Hoe maak jij het onderscheid?quote:Op woensdag 7 september 2011 15:58 schreef heartz het volgende:
[..]
Ik volg vaak me gevoel en die bestaat ook niet uit feiten![]()
Noem eens een paar feiten zou ik zeggen.
Overigens hebben mijn wensdromen me aardig vooruitgebracht in mijn leven. Door realistisch te handelen op mijn wensdromen.
En zijn heel wat wensdromen uitgekomen...
Dus wat wil je nou zeggen. Dat ik dromerig en onrealistisch ben omdat ik met het idee speel
Je was maar een idee van mijquote:Op dinsdag 6 september 2011 22:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
In de Ideeėnwereld natuurlijk.
Stomme vraag.
Ik wacht nog op de feiten.quote:Op woensdag 7 september 2011 16:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon gelijk. Dat jij iets heel erg vind is geen argument dat het ook maar enigszins redelijk of rationeel is. Zolang je iets niet op een wetenschappelijke wijze kunt onderbouwen, is er geen noodzaak om dat serieus te nemen.
Natuurlijk kan iemand het alsnog serieus nemen, maar dat hangt meer af van de welwillendheid van die persoon.
Er zijn verschillende soorten dromen.quote:Op woensdag 7 september 2011 16:05 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Je zelf iets aantrekkelijks voorstellen en jezelf daarnaar toe werken (je dromen realiseren) is mogelijk. Misschien kan de wetenschap ons ooit op het punt brengen dat je nooit meer dood hoeft te gaan. Maar er zijn ook genoeg dromen die niet uitkomen. Hoe maak jij het onderscheid?
Ach, wat zielig. Je mag spelen met ideeen zoveel je wilt. Maar mag je mag niet claimen, dat iedere fantasie van jouw door anderen serieus genomen wordt.quote:Op woensdag 7 september 2011 16:06 schreef heartz het volgende:
[..]
Ik wacht nog op de feiten.![]()
En natuurlijk mag men tegenwoordig niet met ideeen spelen, stel je voor.
Zo iemand kan je toch niet serieus nemen.![]()
Je moet je alleen met feiten bezighouden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |