abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 september 2011 @ 15:20:42 #51
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_101673859
Ik zie het leven als een soort reis.

Misschien reis je dan ook of reiste je toen ook (voor of na je leven)...maar in welke vorm en in welke omgeving... I really don't know. Maar het universum lijkt op het 1e gezicht groot genoeg :P
Volg je hart, gebruik je verstand.
pi_101673865
Voor je gebooren werd zat je als het goed is in de gedachte van je ouders, maar dat is dan niet bij iedereen het geval.
pi_101673875
zo apart.. de menselijke gedachtes enzo...
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.
After God created the world, He made man and woman. Then, to keep the whole thing from collapsing, He invented humor
pi_101673886
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2011 15:20 schreef Jochemz het volgende:
Voor je gebooren werd zat je als het goed is in de gedachte van je ouders, maar dat is dan niet bij iedereen het geval.
hoe bedoel je die?
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.
After God created the world, He made man and woman. Then, to keep the whole thing from collapsing, He invented humor
pi_101673893
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 15:21 schreef dewshine het volgende:
zo apart.. de menselijke gedachtes enzo...
leuk om te zien toch hoe men dr over denkt :P
pi_101673906
zou vet zijn als je zou weten hoe het voelt om geboren te worden ofzo.. of klinkt dat heel stom,,, hoe de wereld er voor jezelf uitzag toen je voor t eerst je ogen open deed
  woensdag 7 september 2011 @ 15:22:52 #57
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_101673923
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 15:22 schreef dewshine het volgende:
zou vet zijn als je zou weten hoe het voelt om geboren te worden ofzo.. of klinkt dat heel stom,,, hoe de wereld er voor jezelf uitzag toen je voor t eerst je ogen open deed
Volgens mij zie je dan nog niet zoveel :P
pi_101673946
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 15:22 schreef heartz het volgende:

[..]

Volgens mij zie je dan nog niet zoveel :P
hoezo niet? nja, behalve dan dat je ogen niet echt super zijn... maar u catch my drift
  woensdag 7 september 2011 @ 15:25:19 #59
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_101674006
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 15:15 schreef DAS1234 het volgende:

[..]

Is het leven hetzelfde dan als een bewustzijn ervaren? ( ook al kan je deze misschien niet herrineren)...
Ja voor mij wel, de tijd dat je bewust bent van je bestaan is tussen je geboorte en je dood. Daarbuiten ben je niet, ervaar je niets --> voor jezelf is je eigen leven eeuwig
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_101674049
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 15:20 schreef heartz het volgende:
Ik zie het leven als een soort reis.

Misschien reis je dan ook of reiste je toen ook (voor of na je leven)...maar in welke vorm en in welke omgeving... I really don't know. Maar het universum lijkt op het 1e gezicht groot genoeg :P
Daarmee ga je dus voorbij aan de evidente feiten, dat je bestaan begint bij je verwekking, en je leven eindig met de dood. Het lijkt op wensdromen over de mogelijkheid dat het leven niet op deze wijze is afgebakend, zonder enig reeel bewijs dat deze zienswijze ondersteunt.
The view from nowhere.
pi_101674068
Vanuit de psychologie kan je t zo bekijken: mensen willen altijd zekerheid dat is van nature zo. De dood is een 'element' wat voor iedereen onbekend is. NIEMAND weet hoe het is om dood te zijn, immers de doden praten niet. Daarom zoeken mensen voor hun zelf in vele gevallen een geruststellende gedachte: 'ik kom in de hemel' die gedachtegang word overgedragen naar anderen ( kuddegedrag ). Dan geloven die mensen in een voor hun eigen opgezette realiteit mbt de dood. Ik zeg niet dat de hemel niet bestaat of wel dat weet ik ook niet precies daar kom ik vanzelf achter!
  woensdag 7 september 2011 @ 15:27:57 #62
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_101674105
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 15:23 schreef dewshine het volgende:

[..]

hoezo niet? nja, behalve dan dat je ogen niet echt super zijn... maar u catch my drift
Ik weet niet precies waarom eigenlijk. Misschien moeten ze nog ontwikkelen ofzo
Vast wel iemand hier op die het weet FOK :P

Bij baby's kan je zien dat ze zien :P als ze reageren op dingen die ze zien.
Ook op vingers enz (zonder geluid).
  woensdag 7 september 2011 @ 15:28:57 #63
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_101674134
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 15:26 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Daarmee ga je dus voorbij aan de evidente feiten, dat je bestaan begint bij je verwekking, en je leven eindig met de dood. Het lijkt op wensdromen over de mogelijkheid dat het leven niet op deze wijze is afgebakend, zonder enig reeel bewijs dat deze zienswijze ondersteunt.
Wat bedoel je? :)
Ik heb het niet zozeer over feiten, maar over mijn persoonlijke ideeen hierover.
pi_101674170
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 15:27 schreef heartz het volgende:

[..]

Ik weet niet precies waarom eigenlijk. Misschien moeten ze nog ontwikkelen ofzo
Vast wel iemand hier op die het weet FOK :P

Bij baby's kan je zien dat ze zien :P als ze reageren op dingen die ze zien.
Ook op vingers enz (zonder geluid).
zei ook niet dat ze niet zien....
maar...

hoe zou de wereld er uit zien als je die voor het eerst zag.. wou dat die indrukken bewaard bleven in je geheugen
pi_101674210
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 15:27 schreef DAS1234 het volgende:
Vanuit de psychologie kan je t zo bekijken: mensen willen altijd zekerheid dat is van nature zo. De dood is een 'element' wat voor iedereen onbekend is. NIEMAND weet hoe het is om dood te zijn, immers de doden praten niet.
Je eigen geboorte en dood zijn voor jezelf geen ervaringsfeiten. Je ouders weten meer over je verwekking, maar wat jezelf betreft kom je gewoon uit de lucht vallen. Je dood is iets dat de nabestaande zien gebeuren, maar zelf maak je dat niet meer helemaal mee. Dat de doden niet kunnen praten is een understatement. Je valt namelijk volledig uit elkaar.
The view from nowhere.
pi_101674267
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 15:28 schreef heartz het volgende:

[..]

Wat bedoel je? :)
Ik heb het niet zozeer over feiten, maar over mijn persoonlijke ideeen hierover.
Een typisch kenmerk van wensdromen is dat het louter bestaat uit persoonlijke ideeen.
The view from nowhere.
  woensdag 7 september 2011 @ 15:33:58 #67
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_101674304
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 15:29 schreef dewshine het volgende:

[..]

zei ook niet dat ze niet zien....
maar...
Nee dat zeg ik. :D
Ik zeg dat een pasgeboren baby volgens mij niet meteen kan zien.
quote:
hoe zou de wereld er uit zien als je die voor het eerst zag.. wou dat die indrukken bewaard bleven in je geheugen
Sommige mensen kunnen zich dat herinneren, beweren ze.
Als het een intense indruk zou zijn, zou het misschien bewaard kunnen blijven?
Geen idee. Zouden het niet vooral vage beelden zijn waaruit je herkenning opbouwt (moeder, vader, flesje, bedje)?
pi_101674307
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 15:32 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Een typisch kenmerk van wensdromen is dat het louter bestaat uit persoonlijke ideeen.
daar voelen mensen zich veilig bij:D
alsof jij dat niet hebt
  woensdag 7 september 2011 @ 15:34:18 #69
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_101674315
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 15:32 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Dus ik wensdroom?
  woensdag 7 september 2011 @ 15:37:22 #70
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_101674417
Een baby kan misschien wel wat zien maar zijn hersens kunnen er waarschijnlijk nog geen chocola van maken dus eigenlijk ziet ie ook weer niks
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_101674428
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 15:34 schreef dewshine het volgende:

[..]

daar voelen mensen zich veilig bij:D
alsof jij dat niet hebt
Iedereen doet aan wensdromen. Ik ook. Maar het maakt een verschil of je deze voor waar aanzien of voor de wensdromen die het zijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 15:34 schreef heartz het volgende:

[..]

Dus ik wensdroom?
Je reizen voor en na je bestaan, zijn mijns inziens wensdromen. De manier om wensdromen te onderscheiden van de werkelijkheid is deze proberen te onderbouwen met objectieve feiten. Met de stelling dat het persoonlijke ideeen zijn, ga je dat uit de weg.
The view from nowhere.
pi_101674453
zie je daar niet automatisch waarheid in.. .voor jezelf... geloof etc
pi_101674474
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 15:37 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Iedereen doet aan wensdromen. Ik ook. Maar het maakt een verschil of je deze voor waar aanzien of voor de wensdromen die het zijn.

[..]

Je reizen voor en na je bestaan, zijn mijns inziens wensdromen. De manier om wensdromen te onderscheiden van de werkelijkheid is deze proberen te onderbouwen met objectieve feiten. Met de stelling dat het persoonlijke ideeen zijn, ga je dat uit de weg.
Ja maar zijn er dan ''feiten'' mbt leven voor / na de dood dan?
  woensdag 7 september 2011 @ 15:39:23 #74
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_101674475
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 15:37 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Dus ik ben niet realistisch?
pi_101674505
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 15:38 schreef dewshine het volgende:
zie je daar niet automatisch waarheid in.. .voor jezelf... geloof etc
Niet automatisch.
The view from nowhere.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: