abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101695594
ZZZ Gefeliciteerd! ^O^
dag
pi_101696006
Als er nog iemand een reisje richting Zwitserland van plan is, je schijnt 50% korting te kunnen krijgen bij de treinreiswinkel:


[ Bericht 0% gewijzigd door Scarlet_Dragonfly op 07-09-2011 23:50:37 ]
  donderdag 8 september 2011 @ 07:47:27 #104
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101699423
Helaas, ik ben er dit jaar al geweest. 50% korting op trein zou wel mooi zijn, om de prijzen enigszins normaal te krijgen daar _O-

Ohja, dit was nog niet gemeld volgens mij:
railwaygazette twitterde op woensdag 07-09-2011 om 08:44:07 Speaking in Moscow, Alstom Technical Director Francois Lacote confirms development of double deck AGVII concept for SNCF #expo1520 reageer retweet


[ Bericht 70% gewijzigd door James1988 op 08-09-2011 08:28:00 ]
pi_101718853
Bij deze wil ik nog even de springer van vanochtend bedanken die het hele treinverkeer ontregelde tussen Driebergen en Ede
  donderdag 8 september 2011 @ 20:07:07 #106
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101721238
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 23:04 schreef greavy het volgende:
Geef je dan op Duuv :Y
Kan nu nog. Er is grote belangstelling voor.

Ik heb het ook al gedaan :P
Ik ben nergens lid, dus zal wel buiten de boot vallen... :{
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_101721886
Feli ziggy.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 8 september 2011 @ 20:58:28 #108
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_101723982
Thanx iedereen. :)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 8 september 2011 @ 21:37:12 #109
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_101727055
We hadden het eerder deze week over VCVL en Winsum. Hier een kleine uitleg.



Dit is een simpel VCVL-station, zoals dat onder Procesleiding nog steeds bestaat op een aantal trajecten. VCVL staat voor Vereenvoudigde Centrale Verkeersleiding en was ontworpen om kleine emplacementjes te bedienen zonder overbodige luxe.

Het ontwerp is vrij simpel. Seinen 2 en 8, de inrijders van het emplacement, zijn automatische seinen en kunnen niet door de treindienstleider bediend worden. Hij ziet ze zelfs niet op zijn scherm. Deze seinen tonen automatisch veilig als er geen spoorbezetting op het achterliggende spoor is (sein 2 toont dus veilig als spoor 101 "schoon" is, sein 8 toont veilig als spoor 102 "schoon" is). Wissels 1 en 3 zijn wissels met een voorkeursstand, in dit geval rechtsleidend. Deze kunnen slechts indirect omgelegd worden. Seinen 4 en 6 zijn bediende seinen en kunnen dus gebruikt worden om een rijweg in te stellen.

De werking in een normale situatie is als volgt voor een trein die van vrije baan AA naar vrije baan AB rijdt.
- Op het station dat links aan vrije-baan-spoor AA grenst, wordt een rijweg naar AA ingesteld. Het uitrijdsein aldaar komt veilig. Wissel 1 ligt standaard rechtsleidend, dus de trein komt op spoor 101 binnen. De treindienstleider kan hier niets aan veranderen, het wissel kan niet linksleidend worden gelegd voor deze trein.
- Er wordt een rijweg van spoor 101 naar spoor AB ingesteld. Wissel 3 loopt om naar de linksleidende stand en sein 6 komt veilig. De trein vertrekt en zodra deze sein 8 volledig is gepasseerd, loopt het wissel automatisch terug naar de voorkeursstand, rechtsleidend dus.

Er ontstaan problemen als een trein van rijrichting moet wisselen, bijvoorbeeld door een versperring verderop.
- Een trein die op spoor 101 staat, kan geen veilig naar spoor AA krijgen. Er staat geen sein in die richting en de treindienstleider kan dus geen rijweg instellen. Hij kan dan alleen richting spoor AA vertrekken na een rijopdracht van de treindienstleider. Dit komt grotendeels overeen met een aanwijzing STS (Stoptonend Sein), maar er staat geen sein, dus die aanwijzing gebruiken we niet letterlijk. Inhoudelijk komt het op hetzelfde neer: de treindienstleider zorgt ervoor dat er geen treinen van de andere kant komen en zorgt dat wissel 1 niet kan omlopen. We weten dat het wissel standaard rechtsleidend ligt, dus het ligt goed voor een beweging van 101 naar AA. Het voorkomen van het omlopen van het wissel doen we door te waarborgen dat er geen rijweg van sein 4 naar spoor AA kan worden ingesteld.
- Als het spoor AB wel bereden mag worden, maar we moeten wel van rijrichting keren, dan is er een makkelijker manier. Er wordt een rijweg ingesteld van spoor 101 naar AB. De trein rijdt volledig voorbij sein 8, stopt en bouwt om. Wissel 3 loopt automatisch om en als er geen trein op spoor 102 staat, toont sein 8 automatisch veilig. De trein kan binnenkomen op spoor 102 en een normale rijweg naar AA krijgen.

Voor de treindienstleider is VCVL een rare manier van werken. Er zijn inrijders die hij niet kan zien of bedienen en de stand van de wissels is ook niet op te vragen of te controleren, alleen logisch te beredeneren. Bij een wisselstoring is VCVL een crime, zeker als er ook nog wissels gekrukt moeten worden door machinisten.

Vragen?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 8 september 2011 @ 21:50:53 #110
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101728066
Volgens mij is Waddinxveen ook VCVL, kan dat? Mooie uitleg, leuk!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_101728525
Ik had vandaag een defecte deur in de 2de klas bovenverdieping.

Ik dacht dat bij M6 stellen niks defect zou zijn.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  donderdag 8 september 2011 @ 21:57:14 #112
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101728621
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2011 21:56 schreef sararaats het volgende:
Ik had vandaag een defecte deur in de 2de klas bovenverdieping.

Ik dacht dat bij M6 stellen niks defect zou zijn.
Wie heeft je dat wijsgemaakt? Het is verbouwd, dus gaat het stuk! ;)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 8 september 2011 @ 21:59:55 #113
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_101728876
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2011 21:56 schreef sararaats het volgende:
Ik had vandaag een defecte deur in de 2de klas bovenverdieping.

Ik dacht dat bij M6 stellen niks defect zou zijn.
Gaat het om pneumatische tussendeuren?
pi_101729277
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 21:59 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Gaat het om pneumatische tussendeuren?
Yep. Jengelende kinderen vonden dat alles te traag ging.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  donderdag 8 september 2011 @ 22:12:02 #115
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101729903
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2011 22:04 schreef sararaats het volgende:

[..]

Yep. Jengelende kinderen vonden dat alles te traag ging.
En toen was het stuk??
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 8 september 2011 @ 22:13:29 #116
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101729991
quote:
6s.gif Op donderdag 8 september 2011 21:57 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wie heeft je dat wijsgemaakt? Het is verbouwd, dus gaat het stuk! ;)
M6 is nieuw, bedoel je niet toevallig M5? ;)
  donderdag 8 september 2011 @ 22:14:25 #117
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101730042
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2011 22:13 schreef James1988 het volgende:

[..]

M6 is nieuw, bedoel je niet toevallig M5? ;)
Eh, vast! Jij bent de specialist! :D
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_101730101
quote:
5s.gif Op donderdag 8 september 2011 22:12 schreef Duvel het volgende:

[..]

En toen was het stuk??
Er stond iemand aan die deur te wringen toen zo'n kind riep van "doe die deur open"

Ik riep terug dat de deur tegenspartelde ;)
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  donderdag 8 september 2011 @ 22:19:56 #119
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_101730451
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2011 22:13 schreef James1988 het volgende:

[..]

M6 is nieuw, bedoel je niet toevallig M5? ;)
Ja, ik las er weer eens overheen.

quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2011 22:15 schreef sararaats het volgende:

[..]

Er stond iemand aan die deur te wringen toen zo'n kind riep van "doe die deur open"

Ik riep terug dat de deur tegenspartelde ;)
Ik wens echt dat de NMBS zijn wagenpark vereenvoudigt, dit om de onderhoudskosten te drukken.
  donderdag 8 september 2011 @ 22:31:19 #120
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101731445
quote:
2s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:07 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik ben nergens lid, dus zal wel buiten de boot vallen... :{
Proberen kan geen kwaad. Hoe langer je wacht, hoe minder kans je nog hebt natuurlijk
  donderdag 8 september 2011 @ 22:33:03 #121
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101731575
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 22:31 schreef greavy het volgende:

[..]

Proberen kan geen kwaad. Hoe langer je wacht, hoe minder kans je nog hebt natuurlijk
Ik ben al aangemeld. ;)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 8 september 2011 @ 22:33:39 #122
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101731632
quote:
6s.gif Op donderdag 8 september 2011 22:33 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik ben al aangemeld. ;)
Ok :P
  donderdag 8 september 2011 @ 22:36:29 #123
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101731825
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 22:19 schreef Ofyles2 het volgende:

Ik wens echt dat de NMBS zijn wagenpark vereenvoudigt, dit om de onderhoudskosten te drukken.
Dat doen ze ook: ze hebben 120 EuroSprinters (ES64U4, ofwel HLE 18), 305 stuks Desiro ML (stoptreinen en GEN) en veel M6-dubbeldekkers besteld.
  donderdag 8 september 2011 @ 22:37:39 #124
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_101731930
Doe mijn vcvl-verhaal ook maar in de OP. Het treinpics, -nieuws en -praattopic, #348
James?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 8 september 2011 @ 22:42:53 #125
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_101732349
Mooi en duidelijk verhaal z-z-ziggy! Tof :Y
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_101732576
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee ik heb gehoord dat de 7503 een proefrit gaat maken morgen. Het zijn geruchten hoor maar hij gaat naar Den Haag :Y

Bron wil anoniem blijven i.v.m. represailles :Y
Welke ?
pi_101733129
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 21:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
We hadden het eerder deze week over VCVL en Winsum. Hier een kleine uitleg.

[ afbeelding ]

Dit is een simpel VCVL-station, zoals dat onder Procesleiding nog steeds bestaat op een aantal trajecten. VCVL staat voor Vereenvoudigde Centrale Verkeersleiding en was ontworpen om kleine emplacementjes te bedienen zonder overbodige luxe.

Het ontwerp is vrij simpel. Seinen 2 en 8, de inrijders van het emplacement, zijn automatische seinen en kunnen niet door de treindienstleider bediend worden. Hij ziet ze zelfs niet op zijn scherm. Deze seinen tonen automatisch veilig als er geen spoorbezetting op het achterliggende spoor is (sein 2 toont dus veilig als spoor 101 "schoon" is, sein 8 toont veilig als spoor 102 "schoon" is). Wissels 1 en 3 zijn wissels met een voorkeursstand, in dit geval rechtsleidend. Deze kunnen slechts indirect omgelegd worden. Seinen 4 en 6 zijn bediende seinen en kunnen dus gebruikt worden om een rijweg in te stellen.

De werking in een normale situatie is als volgt voor een trein die van vrije baan AA naar vrije baan AB rijdt.
- Op het station dat links aan vrije-baan-spoor AA grenst, wordt een rijweg naar AA ingesteld. Het uitrijdsein aldaar komt veilig. Wissel 1 ligt standaard rechtsleidend, dus de trein komt op spoor 101 binnen. De treindienstleider kan hier niets aan veranderen, het wissel kan niet linksleidend worden gelegd voor deze trein.
- Er wordt een rijweg van spoor 101 naar spoor AB ingesteld. Wissel 3 loopt om naar de linksleidende stand en sein 6 komt veilig. De trein vertrekt en zodra deze sein 8 volledig is gepasseerd, loopt het wissel automatisch terug naar de voorkeursstand, rechtsleidend dus.

Er ontstaan problemen als een trein van rijrichting moet wisselen, bijvoorbeeld door een versperring verderop.
- Een trein die op spoor 101 staat, kan geen veilig naar spoor AA krijgen. Er staat geen sein in die richting en de treindienstleider kan dus geen rijweg instellen. Hij kan dan alleen richting spoor AA vertrekken na een rijopdracht van de treindienstleider. Dit komt grotendeels overeen met een aanwijzing STS (Stoptonend Sein), maar er staat geen sein, dus die aanwijzing gebruiken we niet letterlijk. Inhoudelijk komt het op hetzelfde neer: de treindienstleider zorgt ervoor dat er geen treinen van de andere kant komen en zorgt dat wissel 1 niet kan omlopen. We weten dat het wissel standaard rechtsleidend ligt, dus het ligt goed voor een beweging van 101 naar AA. Het voorkomen van het omlopen van het wissel doen we door te waarborgen dat er geen rijweg van sein 4 naar spoor AA kan worden ingesteld.
- Als het spoor AB wel bereden mag worden, maar we moeten wel van rijrichting keren, dan is er een makkelijker manier. Er wordt een rijweg ingesteld van spoor 101 naar AB. De trein rijdt volledig voorbij sein 8, stopt en bouwt om. Wissel 3 loopt automatisch om en als er geen trein op spoor 102 staat, toont sein 8 automatisch veilig. De trein kan binnenkomen op spoor 102 en een normale rijweg naar AA krijgen.

Voor de treindienstleider is VCVL een rare manier van werken. Er zijn inrijders die hij niet kan zien of bedienen en de stand van de wissels is ook niet op te vragen of te controleren, alleen logisch te beredeneren. Bij een wisselstoring is VCVL een crime, zeker als er ook nog wissels gekrukt moeten worden door machinisten.

Vragen?
Wat een kutsysteem.
  donderdag 8 september 2011 @ 22:57:49 #128
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101733350
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 22:54 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Wat een kutsysteem.
Waarom quote je dat hele stuk?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_101733363
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 22:46 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Welke ?
En de proefrit is niet doorgegaan wegens een mechanisch defect, lees ik net :P.
pi_101733462
quote:
7s.gif Op donderdag 8 september 2011 22:58 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

En de proefrit is niet doorgegaan wegens een mechanisch defect, lees ik net :P.
Wat voor trein? Wat is de 7503?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 september 2011 @ 23:00:06 #131
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_101733513
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 22:59 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Wat voor trein? Wat is de 7503?
een DDZ, een gereviseerde DD-AR
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_101733565
Dankjewel, ik reageerde iets te snel. Stond inderdaad boven de post van flash :Y
  donderdag 8 september 2011 @ 23:10:20 #133
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101734267
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 22:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Doe mijn vcvl-verhaal ook maar in de OP. Het treinpics, -nieuws en -praattopic, #348
James?
Ik zou het graag voor je doen. Maar ik kan de OP niet meer bewerken ;(
pi_101739552
quote:
15s.gif Op donderdag 8 september 2011 22:57 schreef Duvel het volgende:

[..]

Waarom quote je dat hele stuk?
Omdat het helemaal kut is.
pi_101740034
Ik vind het interessant, leuk om te lezen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  vrijdag 9 september 2011 @ 07:38:18 #136
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101740395
Ze gaan raildempers bij Vriezenveen neerleggen..
  vrijdag 9 september 2011 @ 07:41:25 #137
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101740413
Oh. Ze gaan het nog ingewikkelder maken: Altijd Korting, een nieuw product die geldig is in bus/tram/metro/trein, behalve bij NS ...
pi_101740457
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 september 2011 07:38 schreef greavy het volgende:
Ze gaan raildempers bij Vriezenveen neerleggen..
:D
  vrijdag 9 september 2011 @ 07:56:32 #139
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101740507
Wanneer gaat NS Hispeed nou eens met die Italiaanse meuk rondkarren? Die ICRm Prio ken ik nu wel :+
  vrijdag 9 september 2011 @ 08:41:25 #140
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101740939
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 07:56 schreef James1988 het volgende:
Wanneer gaat NS Hispeed nou eens met die Italiaanse meuk rondkarren? Die ICRm Prio ken ik nu wel :+
Als pasen en pinksteren op één dag valt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 9 september 2011 @ 08:44:41 #141
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_101740970
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 07:56 schreef James1988 het volgende:
Wanneer gaat NS Hispeed nou eens met die Italiaanse meuk rondkarren? Die ICRm Prio ken ik nu wel :+
Eind dit jaar is nu het verhaal geloof ik. Echt! Beloofd!
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  vrijdag 9 september 2011 @ 08:46:07 #142
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101740991
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 september 2011 08:44 schreef V2 het volgende:

[..]

Eind dit jaar is nu het verhaal geloof ik. Echt! Beloofd!
Ja hoor, tuurlijk!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 9 september 2011 @ 08:51:53 #143
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_101741069
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 september 2011 08:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja hoor, tuurlijk!
Wacht! Misschien was het eind van 'het' jaar ;) waarbij 'het' naar keus mag worden ingevuld. 2021 ofzo.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  vrijdag 9 september 2011 @ 08:55:58 #144
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101741122
Lekker zo, vanuit Breda naar Schiphol met de Fyra. En vanaf Schiphol naar Amsterdam Zuid met de IC Berlijn :D

Jammer dat ik niet mee kan tot Berlijn ;(

Totale reistijd 1u04. <3

[ Bericht 5% gewijzigd door James1988 op 09-09-2011 09:10:26 ]
pi_101741725
Is er momenteel nog zoiets als een dagkaarten aanbieding ergens?
pi_101741738
Die overstap gehaald ja? Was Fyra zo vroeg of de IC Berlijn vertraagd? 'k Zie eigenlijk altijd de IC Berlijn net vertrekken wanneer Fyra z'n deuren ontgrendeld..
  vrijdag 9 september 2011 @ 09:38:44 #147
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101741811
De Fyra stond om 8.46 met open deuren op spoor 1 te Schiphol. 3 minuten overstaptijd, ik had de overstap bijna niet gehaald omdat een groep kofferterroristen meteen begon met hun koffers in die trein te gaan laden... daar ben ik gewoon brutaal voor gaan staan totdat ik erlangs kon.

Om .49 nét op tijd in de Berlijntrein kunnen stappen. :)
pi_101742094
Ah nice :). 'k Neem zelf een half uur speling wanneer ik de IC Berlijn wil pakken, kan 'k nog even op m'n gemak naar een fatsoenlijke wc en met Starbucks-choco vliegtuigjes kijken :7 .
  vrijdag 9 september 2011 @ 09:58:43 #149
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101742216
Voor mij was het gewoon de eerste de beste aansluiting om op m'n werk te komen :+
pi_101742245
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 09:52 schreef Ireyon het volgende:
Ah nice :). 'k Neem zelf een half uur speling wanneer ik de IC Berlijn wil pakken, kan 'k nog even op m'n gemak naar een fatsoenlijke wc en met Starbucks-choco vliegtuigjes kijken :7 .
En mooi gratis, die wc op Schiphol :)

Ik zie hier mooi alles langs rijden vanaf mijn balkon O+ kan ook de perron-omroep prima horen :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 9 september 2011 @ 10:15:25 #151
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101742614
Balkon = Dv?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_101742780
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:15 schreef Duvel het volgende:
Balkon = Dv?
*)

Gisteren sleutel gehad, vannacht meteen blijven slapen *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 9 september 2011 @ 10:22:20 #153
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101742793
quote:
17s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

*)

Gisteren sleutel gehad, vannacht meteen blijven slapen *O*
*O* Goed man!

Dit weekend gelijk over?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 9 september 2011 @ 10:42:19 #154
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_101743235
Die vernieuwde DD-AR (DDZ), wat een afschuwelijke trein is dat.. Het middenstuk lijkt op een VIRM, dat vind ik nog meevallen, maar die voorkant :r

Welke gek heeft dat verzonnen?!
  vrijdag 9 september 2011 @ 10:47:37 #155
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101743392
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
Die vernieuwde DD-AR (DDZ), wat een afschuwelijke trein is dat.. Het middenstuk lijkt op een VIRM, dat vind ik nog meevallen, maar die voorkant :r

Welke gek heeft dat verzonnen?!
Foto?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_101743557
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:22 schreef Duvel het volgende:

[..]

*O* Goed man!

Dit weekend gelijk over?
Nein Mann, moet eerst nog honderdveel dingen gedaan worden :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 9 september 2011 @ 10:55:27 #157
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101743606
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nein Mann, moet eerst nog honderdveel dingen gedaan worden :D
Ga aan de slag dan, i.p.v. naar omroepberichten te luisteren op je balkon! :D
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 september 2011 @ 10:56:58 #158
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_101743648
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 09:35 schreef Sandrvich het volgende:
Is er momenteel nog zoiets als een dagkaarten aanbieding ergens?
Jumbo
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 07:56 schreef James1988 het volgende:
Wanneer gaat NS Hispeed nou eens met die Italiaanse meuk rondkarren? Die ICRm Prio ken ik nu wel :+
hoorde dat het medio 2012 wordt
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 9 september 2011 @ 11:03:26 #159
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_101743818
quote:
5s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:47 schreef Duvel het volgende:

[..]

Foto?
pi_101744010
quote:
6s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:55 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ga aan de slag dan, i.p.v. naar omroepberichten te luisteren op je balkon! :D
Mijn klusser komt dinsdag pas weer :') pa en ma komen vanmiddag verf brengen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 9 september 2011 @ 11:27:53 #161
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101744569
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2011 11:03 schreef blup het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ohw, ik dacht aan een foto in het wild.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 9 september 2011 @ 11:31:14 #162
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101744674






Op 24 augustus reden we door de Yorkshire Dales en stonden er ineens allemaal fotografen langs de weg. Te wachten op een stoomtrein over het Ribblehead Viaduct, zo bleek (in de lijn van Settle naar Carlisle). Helaas had het ding een uur vertraging, dus mijn lieve vriendin was heel blij. Gelukkig hebben we de foto's nog.

[ Bericht 25% gewijzigd door Duvel op 09-09-2011 11:39:27 (toelichting) ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 9 september 2011 @ 11:32:32 #163
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101744714

DDZ 7503 Hlmhwp by Arjen-V, on Flickr

De eerste DDZ in het wild. :)
  vrijdag 9 september 2011 @ 11:34:51 #164
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101744801
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 11:32 schreef James1988 het volgende:
[ link | afbeelding ]
DDZ 7503 Hlmhwp by Arjen-V, on Flickr

De eerste DDZ in het wild. :)
Dat gat in de voorkant was dus niet voor de bestemmingsaanduiding, maar voor de ruitenwissers. :')
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_101744992
Precies. Veel belangrijker :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 9 september 2011 @ 11:48:58 #166
208826 D-Mon
Duivels goed!
pi_101745271
quote:
De eerste DDZ in het wild. :)
Getver,

Was die 'oude' niet gestroomlijnder en dus efficienter?
  vrijdag 9 september 2011 @ 12:09:11 #167
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101745898
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 11:48 schreef D-Mon het volgende:

[..]

Getver,

Was die 'oude' niet gestroomlijnder en dus efficienter?
Nope, deze is gladder door de nieuwe, vlakke ruit.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_101746247
Die streep is wel echt heel lelijk.. een beetje een virm met downsyndroom zo..
  vrijdag 9 september 2011 @ 13:11:05 #169
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101747551
Ja godver, ik post foto's van een gave stoomtrein op een nog gaver viaduct en jullie lopen alleen maar te miepen over DDZ. :r
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 9 september 2011 @ 13:12:26 #170
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_101747584
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:11 schreef Duvel het volgende:
Ja godver, ik post foto's van een gave stoomtrein op een nog gaver viaduct en jullie lopen alleen maar te miepen over DDZ. :r
Iedereen is sprakeloos van die mooie stoomtrein, Duvel :P ik iig wel, wat een mooie fotolocatie zeg, damn.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_101747644
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:11 schreef Duvel het volgende:
Ja godver, ik post foto's van een gave stoomtrein op een nog gaver viaduct en jullie lopen alleen maar te miepen over DDZ. :r
Viaduct is idd echt een mooi staaltje kunstwerk! DDZ gaan we nog een lange tijd zien idd ;)
  vrijdag 9 september 2011 @ 13:16:42 #172
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101747705
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 09:35 schreef Sandrvich het volgende:
Is er momenteel nog zoiets als een dagkaarten aanbieding ergens?
Vanaf 14 September bij Jumbo (tm 27 september te krijgen), dagkaarten (alleen weekenden) voor 13,50 euro. Geldig van het eerstr weekend na 14 september t/m 31 december dacht ik.
  vrijdag 9 september 2011 @ 13:17:49 #173
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101747732
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:11 schreef Duvel het volgende:
Ja godver, ik post foto's van een gave stoomtrein op een nog gaver viaduct en jullie lopen alleen maar te miepen over DDZ. :r
Trololo ;D

Nee, mooie foto's. Mooie brug!

Ik heb niet zo veel op met stoomtreinen eigenlijk :@
  vrijdag 9 september 2011 @ 13:19:06 #174
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101747767
De DDZ heeft opnieuw geen proefrit gemaakt vanwege problemen met de tractie elektrische installatie.

Verder is het defintief dat de bekleding bij ICMm de tweedeklas stoelen/banken vervangen worden door kunstlederen bekleding.

Toffe foto's Duuv
  vrijdag 9 september 2011 @ 13:20:57 #175
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101747807
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:19 schreef greavy het volgende:

Verder is het defintief dat de bekleding bij ICMm de tweedeklas stoelen/banken vervangen worden door kunstlederen bekleding.
Lekker dure grap, net nu de laatste stellen in revisie zijn (of daar inmiddels alweer uit zijn?) _O-
  vrijdag 9 september 2011 @ 13:31:06 #176
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_101748128
Nice pics Duufje, ik heb me even ingelezen in Ribblehead, nog een geluk dat het bestaat, ze wilden die lijn compleet afstoten, mooi te zien trouwens op google earth streettview.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 9 september 2011 @ 13:35:40 #177
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101748278
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik heb niet zo veel op met stoomtreinen eigenlijk :@
Hier, voor jou!

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 9 september 2011 @ 13:37:55 #178
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101748350
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:31 schreef bork het volgende:
Nice pics Duufje, ik heb me even ingelezen in Ribblehead, nog een geluk dat het bestaat, ze wilden die lijn compleet afstoten, mooi te zien trouwens op google earth streettview.
Klopt, erg mooi dat het bewaard is! In het stationsgebouw van Ribblehead is een klein bezoekerscentrum ingericht.

Binnen o.a. dit bordje!


Edinburgh:


[ Bericht 19% gewijzigd door Duvel op 09-09-2011 13:55:44 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 9 september 2011 @ 15:04:21 #179
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101750700
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:20 schreef James1988 het volgende:

[..]

Lekker dure grap, net nu de laatste stellen in revisie zijn (of daar inmiddels alweer uit zijn?) _O-
Ja, alle stellen zijn inmiddels al gereviseerd (maar er nog niet volledig uit). Ergens in 2012 moet het klaar zijn. Het gaat totaal om 22.924 stoelen die aangepast moeten worden _O-

De reden: De stoelen waren niet schoon te houden, wat door de stoffen bekleding komt.
pi_101750752
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:20 schreef James1988 het volgende:

[..]

Lekker dure grap, net nu de laatste stellen in revisie zijn (of daar inmiddels alweer uit zijn?) _O-
Lekker, bijna 23000 stoelen opnieuw gaan bekleden! 8)7
  vrijdag 9 september 2011 @ 15:08:48 #181
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101750882
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 september 2011 15:05 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Lekker, bijna 23000 stoelen opnieuw gaan bekleden! 8)7
NS heeft er een betere oplossing voor: Gewoon nieuwe stoelen plaatsen, zodat het proces sneller gaat. Stoelen eruit, nieuwen erin. Een stel zou dan - in theorie - daarvoor maar één dag, hooguit 2 dagen voor in de wpl te hoeven staan. Als ze willen, zou het niet eens in Haarlem hoeven gebeuren (alhoewel ik dat wél verwacht, in de loods waar OBIS ook werd ingebouwd, die word anders toch niet gebruikt).

Ik hoop dat ze nu wel zo slim zijn om die irritante prullenbakjes bij de 2-zits gelijk te verbeteren.
  vrijdag 9 september 2011 @ 15:11:20 #182
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_101750988
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 15:08 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze nu wel zo slim zijn om die irritante prullenbakjes bij de 2-zits gelijk te verbeteren.
Hoop nou maar niet teveel jongen, je weet toch hoe dat gaat...
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  vrijdag 9 september 2011 @ 15:11:30 #183
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_101750997
Die DDZ _O-
niet echt geslaagd..
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 september 2011 @ 15:14:06 #184
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_101751077
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 15:08 schreef greavy het volgende:

[..]

NS heeft er een betere oplossing voor: Gewoon nieuwe stoelen plaatsen, zodat het proces sneller gaat. Stoelen eruit, nieuwen erin. Een stel zou dan - in theorie - daarvoor maar één dag, hooguit 2 dagen voor in de wpl te hoeven staan. Als ze willen, zou het niet eens in Haarlem hoeven gebeuren (alhoewel ik dat wél verwacht, in de loods waar OBIS ook werd ingebouwd, die word anders toch niet gebruikt).
Hopelijk kunnen ze dan de onderzijde van de zitting ook gelijk even goed vast zetten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_101751246
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 15:08 schreef greavy het volgende:

[..]

NS heeft er een betere oplossing voor: Gewoon nieuwe stoelen plaatsen, zodat het proces sneller gaat. Stoelen eruit, nieuwen erin. Een stel zou dan - in theorie - daarvoor maar één dag, hooguit 2 dagen voor in de wpl te hoeven staan. Als ze willen, zou het niet eens in Haarlem hoeven gebeuren (alhoewel ik dat wél verwacht, in de loods waar OBIS ook werd ingebouwd, die word anders toch niet gebruikt).

Ik hoop dat ze nu wel zo slim zijn om die irritante prullenbakjes bij de 2-zits gelijk te verbeteren.
In de zin van 23000 stoelen dadelijk op de schroothoop? Of maar een beperkt aantal met nieuwe bekleding bestellen en inbouwen, waarna de verwijderde stoelen opnieuw bekleed en ingebouwd worden en deze cyclus dan volhouden totdat alle stoelen nieuw bekleding hebben?

Hoe dan ook een dure grap! :X
  vrijdag 9 september 2011 @ 15:21:42 #186
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101751307
Ik denk inderdaad het laatste, dat ze in het begin nieuwe stoelen plaatsen, en dan die andere stoelen opnieuw bekleden. Mijn bron(binnen NedTrain en NS) durfde het niet zeker te zeggen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 september 2011 @ 15:22:59 #187
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_101751340
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 15:19 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

In de zin van 23000 stoelen dadelijk op de schroothoop? Of maar een beperkt aantal met nieuwe bekleding bestellen en inbouwen, waarna de verwijderde stoelen opnieuw bekleed en ingebouwd worden en deze cyclus dan volhouden totdat alle stoelen nieuw bekleding hebben?
Ze hebben altijd een reserve. Die gebruik je met de nieuwe bekleding plus enkele nieuwe denk ik. De stoelen die je verwijdert uit de stellen laat je opnieuw bekleden waarna ze weer in een ander stel geplaatst worden.

Om meer werkvoorraad te creëren kun je er voor kiezen om een defect stelletje wat langer aan de kant te houden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_101751580
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 15:21 schreef greavy het volgende:
Ik denk inderdaad het laatste, dat ze in het begin nieuwe stoelen plaatsen, en dan die andere stoelen opnieuw bekleden. Mijn bron(binnen NedTrain en NS) durfde het niet zeker te zeggen.
Dan vrees ik voor je dat het prullenbakje op zijn plek blijft...

quote:
14s.gif Op vrijdag 9 september 2011 15:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ze hebben altijd een reserve. Die gebruik je met de nieuwe bekleding plus enkele nieuwe denk ik. De stoelen die je verwijdert uit de stellen laat je opnieuw bekleden waarna ze weer in een ander stel geplaatst worden.

Om meer werkvoorraad te creëren kun je er voor kiezen om een defect stelletje wat langer aan de kant te houden.
Dat is inderdaad wat ik bedoel, al had ik het niet over reservestoelen gehad. Het lijkt me stug dat men zoveel nagenoeg nieuw staal en kunststof op de schroothoop gaat dumpen. De bekledingboer is er in ieder geval weer blij mee! :P

Maar dan snap ik nog steeds niet waarom ICMm een probleem is, maar ICRm en de laatste serie VIRM niet.
  vrijdag 9 september 2011 @ 15:46:39 #189
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101751988
Dat snap ik ook niet, ICRm Prio rijdt al jaren rond met dezelfde bekleding als het ICMm.
pi_101752409
maar die worden in fyra nooit gebruikt, en het buitenlandse volk in de benelux houdt het wel schoon
  vrijdag 9 september 2011 @ 16:04:48 #191
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101752439
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 16:03 schreef b2py het volgende:
maar die worden in fyra nooit gebruikt, en het buitenlandse volk in de benelux houdt het wel schoon
Nou... dan moet je in de spits maar eens in de Fyra kijken. _O-
pi_101753018
IRM ICR rijdt er ook al jaren mee rond... En daar zitten toch meestal meer mensen op dan in de fyra..

--edit-- sorry, verkeerde materiaal, ik bedoelde ICR!

[ Bericht 32% gewijzigd door Scarlet_Dragonfly op 09-09-2011 18:27:47 ]
  vrijdag 9 september 2011 @ 16:59:53 #193
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101754086
TT 752-2...!?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 september 2011 @ 17:02:22 #194
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_101754158
ICE die stopt in Blauwkapel Noord en niet in Amsterdam _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_101754610
Treinreizigers krijgen verwenpakketten

maandag 05 september 2011 | 11:20

ARNHEM (ANP) - Forenzen op de door vertragingen geplaagde treinverbinding tussen Arnhem en Winterswijk krijgen deze week een verwenpakket van vervoerder Syntus, spoorbeheerder ProRail en de provincie Gelderland. Het is een blijk van waardering voor de reiziger, aldus een woordvoerster van Syntus.

Op de lijn tussen Arnhem en Winterswijk is vaak sprake van vertragingen door sein- en wisselstoringen of problemen met treinen. Als goedmakertje krijgen reizigers een tas met daarin een appel, gevulde koek, water, tijdschriften en kortingsbonnen. De tassen worden elke dag op verschillende stations uitgedeeld


maar even langs binnenkort :9
  PR/Manusje van alles vrijdag 9 september 2011 @ 17:20:15 #196
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_101754690
neee.... serieus.... er is niemand bij de ns die kon bedenken dat die stoelen vies worden? ..... niemand?..
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  vrijdag 9 september 2011 @ 17:34:37 #197
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_101755092
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 17:20 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
neee.... serieus.... er is niemand bij de ns die kon bedenken dat die stoelen vies worden? ..... niemand?..
Die lichtblauwe stoelen in de nieuwste IRM's?
pi_101756916
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 15:04 schreef greavy het volgende:

[..]

De reden: De stoelen waren niet schoon te houden, wat door de stoffen bekleding komt.
En door asociale lui die een zwijnestal van de trein maken. :r

Jammer dat dit nodig is.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2011 18:35:01 ]
  vrijdag 9 september 2011 @ 19:06:16 #199
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101758137
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 september 2011 17:02 schreef Peterselieman het volgende:
ICE die stopt in Blauwkapel Noord en niet in Amsterdam _O-
Mooi hè? Ik zat mobiel, anders had ik 'm even opgeslagen!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 september 2011 @ 19:21:08 #200
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_101758851
Goed nieuws
quote:
Weer kaartjesautomaat op station Veendam

Uiterlijk eind september staat er op het treinstation van Veendam weer een kaartjesautomaat waar de reizigers terecht kunnen.

Het oude apparaat verdween met het VVV-ANWB kantoor, dat begin juli failliet ging. Sindsdien kunnen reizigers op het perron alleen een kaartje naar Groningen krijgen of gebruik maken van de OV-chipkaart.
Bron: http://www.rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=103475
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_101762278
quote:
t zou wel typerend zijn om alleen OV shitkaart te doen he ;)
pi_101763588
gezien vanuit de Thalys van Parijs naar Amsterdam;
station Schaarbeek. of Schaerbeek. maar misschien toch ook wel weer Schaarbeek. ze zijn er niet helemaal uit gekomen tijdens het maken van de borden.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')