Hij is wel een paar keer bijna verslagen. Als Murray, Federer of Nadal vijf sets krijgen, kunnen ze best winnen. Djokovic is fenomenaal, maar het is niet alsof hij onverslaanbaar is, zeker niet voor tennissers die zo goed zijn als de rest van de top-4quote:Op maandag 5 september 2011 13:43 schreef Morthill het volgende:
Hij is dit seizoen alleen verslagen door zijn lichaam en een fenomenale Federer, daarnaast stond hij al twee keer eerder in de finale. Hij is torenhoge favoriet, dat is vrij duidelijk.
Dit jaar zo ongeveer wel.quote:Op maandag 5 september 2011 14:05 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Hij is wel een paar keer bijna verslagen. Als Murray, Federer of Nadal vijf sets krijgen, kunnen ze best winnen. Djokovic is fenomenaal, maar het is niet alsof hij onverslaanbaar is, zeker niet voor tennissers die zo goed zijn als de rest van de top-4
Wie moet er dan winnen?quote:Op maandag 5 september 2011 13:37 schreef Yamahahaha het volgende:
Alsof het bij de heren van zelfsprekend is dat Djonko wint?
Nadal en Murray zie ik niet van Djokovic winnen als het een spannende vijfsetter wordt (ik bedoel een vijfsetter waar het vooral in de vijfde set gelijk opgaat). Nadal is volgens mij nog te bang voor Djokovic en Murray gelooft er aan het eind ook niet in denk ik, al is het voordeel dat het een halve finale is. Federer zie ik nog wel van Djokovic winnen in een spannende vijfsetter.quote:Op maandag 5 september 2011 14:05 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Hij is wel een paar keer bijna verslagen. Als Murray, Federer of Nadal vijf sets krijgen, kunnen ze best winnen. [...]
Mee eens. En Del Potro is blijkbaar ook nog niet helemaal terug. What about Fish trouwens? Is dat geen dark horse?quote:Op maandag 5 september 2011 14:17 schreef Norrage het volgende:
En in tegenstelling tot de vorige 3 grand slams lijkt er geen andere speler uberhaupt in vorm te zijn. Op Wimby speelde Rafa gewoon erg goed en waren Murray en Fed ook wel goed aan het spelen. Daar kon je realistisch gezien nog verwachten dat Djoko ging verliezen. Op RG en de AO ook (Nadal, Murray, Fed allemaal supergoed)...
Nu daarentegen...Nadal is geen schim van eerder in het seizoen (alhoewel tegen Nalby het al wat beter ging), Fed is ook totaal niet overtuigend..en Murray werd er bijna door Haase afgeragd.
De enige waarvan ik denk dat ie kan stunten is Tsonga. Maar die is weer niet topfit (tenminste, gezien zijn Cinci en Montreal blessure...)
Djoko gaat dit gewoon winnen...en hij hoeft er niet eens voor op zijn best te gaan spelen....
Die verdient echt een piemel in d'r gezicht.quote:
Fish moet tegen Tsonga. 1 van die twee zou het Fed/Djoko lastig kunnen gaan maken. En dan zet ik mijn geld op Tsonga...(sowieso zie ik Tsonga niet verliezen van Fish)quote:Op maandag 5 september 2011 14:39 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Mee eens. En Del Potro is blijkbaar ook nog niet helemaal terug. What about Fish trouwens? Is dat geen dark horse?
Waarom niet? Dit lijk me echt zo'n match waarbij beide evenveel kans hebben om te winnen. Qua slagen gaat het vrijwel gelijk op, maar Fish is wel wat fitter.quote:Op maandag 5 september 2011 15:00 schreef Norrage het volgende:
[..]
(sowieso zie ik Tsonga niet verliezen van Fish)
Ik vind Fish zo overrated. ALs het er echt op aan komt wint hij echt nooit. Hij heeft een goed hardcourt seizoen, maar afgezien van een winstpot tegen Nadal (die gewoon abominabel slecht was) heeft ie geen grote namen verslagen. Hij kan mooi tennissen maar als de druk te hoog wordt lukt het hem niet meer.quote:Op maandag 5 september 2011 15:09 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Waarom niet? Dit lijk me echt zo'n match waarbij beide evenveel kans hebben om te winnen. Qua slagen gaat het vrijwel gelijk op, maar Fish is wel wat fitter.
Haten op Fishquote:Op maandag 5 september 2011 15:13 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vind Fish zo overrated. ALs het er echt op aan komt wint hij echt nooit. Hij heeft een goed hardcourt seizoen, maar afgezien van een winstpot tegen Nadal (die gewoon abominabel slecht was) heeft ie geen grote namen verslagen. Hij kan mooi tennissen maar als de druk te hoog wordt lukt het hem niet meer.
Tsonga daarentegen....
Ik haat niet op Fish hoor. Vind het een geweldige speler. Maar hij kan het gewoon niet bolwerken tegen de toppers...quote:Op maandag 5 september 2011 15:15 schreef Salamando het volgende:
[..]
Haten op Fish.
Fish is in goede vorm, heeft het thuispubliek mee. Tsonga was geblesseerd, geen ideal voorbereiding. 50/50 pot en de winnaar maakt het Federer sowieso lastig.
Tsonga komt zelf ook nog gewoon te kort tegen de top 4.quote:Op maandag 5 september 2011 15:13 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vind Fish zo overrated. ALs het er echt op aan komt wint hij echt nooit. Hij heeft een goed hardcourt seizoen, maar afgezien van een winstpot tegen Nadal (die gewoon abominabel slecht was) heeft ie geen grote namen verslagen. Hij kan mooi tennissen maar als de druk te hoog wordt lukt het hem niet meer.
Tsonga daarentegen....
Tsonga heeft ze alle 4 al meerdere keren verslagen en ook nog eens op GSs, waar heb je het over?quote:Op maandag 5 september 2011 15:25 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Tsonga komt zelf ook nog gewoon te kort tegen de top 4.
Hij heeft Federer verslagen op Wimbledon en in Canada.quote:Op maandag 5 september 2011 15:25 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Tsonga komt zelf ook nog gewoon te kort tegen de top 4.
Tja die twee wedstrijden waren in 2006 en 2007.quote:Op maandag 5 september 2011 15:10 schreef rhubarb het volgende:
Ik snap niet dat mensen Tipsi als favoriet zien tegen Ferrero. Ferrero staat 2-0 in H2H (op hardcourt en gras).
Fish wordt door veel mensen vergeten, maar is in erg goede vorm (misschien nog wel beter dan Nadal en Federer op dit moment).
Berdych (#7) op Wimbledon 2011 (finalist van het jaar ervoor)quote:Op maandag 5 september 2011 15:29 schreef Norrage het volgende:
En uit mijn hoofd heeft Fish nog nooit een top 10 speler op een grand slam verslagen (behalve wellicht een fluke top 10-er)
amenquote:Op maandag 5 september 2011 15:32 schreef Szura het volgende:
[..]
Tja die twee wedstrijden waren in 2006 en 2007.
Op de AO van 2006 en Wimbledon 2007 stond Ferrero nog in de top-20, waar Tipsarevic toen respectievelijk buiten de top-100 en rond plaats 60 stond. In 2007 haalde ie de kwartfinales op Wimbledon, beste prestatie die hij daar behaald heeft.
Op dit moment zijn de rollen een beetje omgedraaid en is Tipsarevic de top-20 speler en staat Ferrero buiten de top-100. Moet wel bij gezegd worden dat Ferrero terugkomt van blessureleed en laatst wel het toernooi van Stuttgart won, weliswaar op gravel. Ook z'n andere goede prestatie dit jaar, in Umag, was op gravel. Op de Masters toernooien, ook laatst in Canada en Cincinnati werd hij vroeg uitgeschakeld terwijl Tipsarevic in Canada tot de halve finales reikte en ook in Cincinnati verder kwam. Tel dat bij elkaar op en ik vind het wel te verklaren waarom Tipsarevic de favoriet is.
Misschien wel, maar ik denk dat Federer en Nadal op de belangrijke momenten meer in huis hebben dan hij.quote:Op maandag 5 september 2011 15:10 schreef rhubarb het volgende:
Ik snap niet dat mensen Tipsi als favoriet zien tegen Ferrero. Ferrero staat 2-0 in H2H (op hardcourt en gras).
Fish wordt door veel mensen vergeten, maar is in erg goede vorm (misschien nog wel beter dan Nadal en Federer op dit moment).
Tsonga heeft pas nog twee keer gewonnen v federer dus waarom nu niet?quote:Op maandag 5 september 2011 16:59 schreef Federer-fan het volgende:
Ik geloof echt wel dat een speler als Fish of Tsonga de finale kan halen; ik zie ze alleen met geen mogelijkheid winnen van Federer, Nadal, Murray of Djokovic.
Omdat het niet in een GS-finale was. In een GS-finale komt het maar zelden voor dat er een verrassing is. Federer heeft al 16 GS'en gewonnen en Tsonga 0. Dat speelt ook mee in zo'n wedstrijd. Kijk maar eens naar de verrassende tegenstanders in finales; de enige uitzondering van de afgelopen tien jaar die in me opkomt, is DP in de 2009-finale van de US Open.quote:Op maandag 5 september 2011 17:04 schreef franklop het volgende:
[..]
Tsonga heeft pas nog twee keer gewonnen v federer dus waarom nu niet?
Toch weer 3-3.quote:Op maandag 5 september 2011 20:29 schreef Ambrosius het volgende:
Serena gaat Ana waarschijnlijk in de tijd van 1 set JCF-Tips van de baan vegen: *2-0 al.
4-1 voor. Heerlijk man.quote:Op maandag 5 september 2011 20:37 schreef Drassss het volgende:
Tipsa staat echt een lekkere pot te ballen zeg
Onzin natuurlijk. Hij had toen al de AO gewonnen en Federer in de halve finale verslagen.quote:Op maandag 5 september 2011 21:34 schreef Federer-fan het volgende:
Ik lees net een Facebookberichtje van de ATP dat Djokovic in 2010 toen de US Open begon nog geeneen wedstrijd van een toptienspeler had gewonnen.
in 2010 won federer toch de AO?quote:Op maandag 5 september 2011 21:42 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. Hij had toen al de AO gewonnen en Federer in de halve finale verslagen.
Ze bedoelen in het jaar 2010.quote:Op maandag 5 september 2011 21:42 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. Hij had toen al de AO gewonnen en Federer in de halve finale verslagen.
6-5 ondertussen al hoorquote:Op maandag 5 september 2011 22:14 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
4-4 en elk punt is nog een UE of een tactische fout geweest.
Niet mijn soort humor.quote:Op maandag 5 september 2011 22:09 schreef Szura het volgende:
[..]
Ze spelen met rackets hoor... /Fed-fan
Klopt, niet zo best. Dolgo sliced ook werkelijk alles, dat maakt het alleen maar erger.quote:Op maandag 5 september 2011 22:17 schreef TheGeneral het volgende:
Niet de 1e keer dat Djoko een bal zo angstig slaat dat hij midden in het net komt. Heeft ook al meerdere ballen gehad die maar net over de netrand gingen, of er tegen aan.
Ik had vandaag ook iets bizars op de tennisbaan. Tijdens de wissel lagen de drie ballen waar we mee speelden achter de baan en die vormden precies een driehoek.quote:
leg mij eens uit over het recordquote:Op maandag 5 september 2011 22:20 schreef Szura het volgende:
Ze willen het record van gisteren breken
17-15 in de tiebreak. Bij de vrouwen nog nooit gebeurd.quote:Op maandag 5 september 2011 22:22 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
leg mij eens uit over het record
Stosur-Kirilenko. 17-15 in de TB. Record in een GS-wedstrijd bij de dames.quote:Op maandag 5 september 2011 22:22 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Langste tiebreak tussen Kirilenko en Stosur: 17-15quote:Op maandag 5 september 2011 22:22 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Ditquote:Op maandag 5 september 2011 22:23 schreef Szura het volgende:
Flikker eens op met je sliceballen Dolgo
Dat valt wel mee hoorquote:Op maandag 5 september 2011 22:24 schreef Afhaalchinees het volgende:
Ik kan pas vanaf half 11 kijkennu mis ik een epische tiebreak ;'(
Meer een epische faal-tiebreak.quote:Op maandag 5 september 2011 22:24 schreef Afhaalchinees het volgende:
Ik kan pas vanaf half 11 kijkennu mis ik een epische tiebreak
Story of your life.quote:Op maandag 5 september 2011 22:26 schreef franklop het volgende:
ben er net heengezapt, dus zal wel over 2 punten klaar zijn
valt me nog meequote:
Het was die 1e lob die hem de das omdeed. Die kwam op een meter van het net... Een wonder dat Dolgo die bal niet in 1x wegsloeg.quote:Op maandag 5 september 2011 22:27 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Die laatste lob ook maar 10 cm uit.
Inderdaad. Gewoon slaan, niet slicen.quote:Op maandag 5 september 2011 22:30 schreef Plus_Ultra het volgende:
dit punt had dolgo makkelijk kunnen maken
Moet gewoon doorslaan met Djoko aan het netquote:Op maandag 5 september 2011 22:30 schreef Plus_Ultra het volgende:
dit punt had dolgo makkelijk kunnen maken
Nadaltrekjes, schijnt te werken en te mogenquote:
hij heet geen Timquote:
De PR weet allesquote:
Tim is niet zo dom om z'n eigen combo te jinxenquote:
niet eens het prinsessenduoquote:Op maandag 5 september 2011 22:44 schreef TheGeneral het volgende:
Kirilenko door in de dubbel!
Helaas niet met Goerges of Pennetta, maar met Petrova..
quote:Op maandag 5 september 2011 22:31 schreef jojomen4 het volgende:
Waar op de website van het us open kun je zien hoe lang een partij duurt?
http://www.usopen.org/en_US/scores/cmatch/index.html?promo=subnavquote:
Dulko/Pennetta ook verlorenquote:Op maandag 5 september 2011 22:44 schreef TheGeneral het volgende:
Kirilenko door in de dubbel!
Helaas niet met Goerges of Pennetta, maar met Petrova..
Dank (ook zoonlief). En nee, geen betje. Ben gewoon benieuwd (ook voor het vervolg van het toernooi).quote:Op maandag 5 september 2011 22:55 schreef BobW het volgende:
[..]
http://www.usopen.org/en_US/scores/cmatch/index.html?promo=subnav
Hier de wedstrijd zoeken, dan Match Statistics en de minuten optellen per set.
Betje geplaatst?
We gaan net te laat komenquote:Op maandag 5 september 2011 23:35 schreef Ambrosius het volgende:
Schiet even op Djoko, dan kunnen we naar Tsonga-Fish.
Zo lang was de wedstrijd toch ook weer niet, daarnaast verloor hij eerder geen set, dit moet hij kunnen hebben, lijkt me.quote:Op dinsdag 6 september 2011 01:46 schreef Salamando het volgende:
KNap van Tsonga, hoop dat dit hem niet gesloopt heeft. Zul je zien dat ie de volgende ronde zo'n ontzettend zapige pot verliest.
Hij was wel geblesseerd in Cincinatti toch?quote:Op dinsdag 6 september 2011 02:03 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Zo lang was de wedstrijd toch ook weer niet, daarnaast verloor hij eerder geen set, dit moet hij kunnen hebben, lijkt me.
Ja, vooral die 3-0 is met de hakken over de sloot.quote:Op dinsdag 6 september 2011 07:30 schreef Gramulanion het volgende:
Ging slapen met het gevoel dat Fish wel zou winnen, maar combo toch gelukt.
Pavlyuchenkova, Tipsarevic, Tsonga, Djokovic 3-0. Met de hakken over de sloot bij die laatste twee.
quote:In haar jacht op een vierde titel op het US Open stuit de ervaren Williams in de kwartfinale op de jonge Anastasia Pavljoetsjenkova. De als zeventiende ingeschaalde Russin toonde zich in een waar foutenfestival iets minder slecht dan de Italiaanse Francesca Schiavone, de nummer zeven van de plaatsingslijst.
In totaal produceerden de twee speelsters 21 dubbele fouten. Liefst zestien keer werd een opslagbeurt ingeleverd. De 95 onnodige afzwaaiers maken het bedenkelijke plaatje compleet.
Zou heel goed kunnen. Ik hoop alleen op een Federer-Nadalfinale en dat Federer wint. Vaak ben ik voor Nadal als ze tegen elkaar moeten maar Nadal krijgt volgens mij nog veel meer reële kansen om een GS te winnen dan Federer.quote:
Uhh, ja?quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:41 schreef DeMessias het volgende:
Ik bekijk even de OP... Titelverdedigers: Kim Clijsters?
Ik denk dat het Djokovic - Murray wordt en dat Murray gaat winnenquote:Op dinsdag 6 september 2011 12:02 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Zou heel goed kunnen. Ik hoop alleen op een Federer-Nadalfinale en dat Federer wint. Vaak ben ik voor Nadal als ze tegen elkaar moeten maar Nadal krijgt volgens mij nog veel meer reële kansen om een GS te winnen dan Federer.
Zit wat in. Titelhouder is het eigenlijk.quote:
En dan wint Federer neem ik aan?quote:Op dinsdag 6 september 2011 12:52 schreef jojomen4 het volgende:
Zoals Djoko gisteren speelde zie ik Rafa hem wel verslaan. Ook al speelt Djoko wel goed, dan zie ik Federer hem zoiezo verslaan.
Mijn finale is Fed - Rafa.
VAMOSSSSS!!!
Ja, die Dolgopolov is een beetje de Fabrice Santoro van het tennis.quote:Op dinsdag 6 september 2011 12:53 schreef Szura het volgende:
Djokovic speelde gisteren matig ja maar ik denk dat ie op een gegeven moment helemaal gek werd van die sliceballen van Dolgopolov en dat dat zijn spel drastig beïnvloed heeft. Tegen Tsonga/Federer staat ie er wel weer.
Titelhoudsterquote:Op dinsdag 6 september 2011 13:24 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Zit wat in. Titelhouder is het eigenlijk.
quote:
Verkeerde topic.quote:Op dinsdag 6 september 2011 13:25 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, die Dolgopolov is een beetje de Fabrice Santoro van het tennis.
Volgens mij niet. Hij heeft ook zo'n ontregelende speelstijl als Santoro en ik kan me voorstellen dat Djokovic er veel moeite mee had.quote:
Stel je voor dat Sock op een gegeven moment Wimbledon wint. Lijkt me een raar gezicht, zo'n naam op die beker.quote:Op dinsdag 6 september 2011 15:31 schreef Szura het volgende:
Zie nu pas dat Sock in de halve finale van de mixed staat
Met Oudin
Is er iets gezegd over hoe lang het minimaal duurt? Vind het persoonlijk niet zo heel erg want ik ga zo nog tennissen en dan mis ik minder.quote:
Nee, maar het ziet er niet goed uit.quote:Op dinsdag 6 september 2011 17:33 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Is er iets gezegd over hoe lang het minimaal duurt? Vind het persoonlijk neit zo heel eg want ik ga zo nog tennissen en dan mis ik minder.
Dit is wat er op de US Opensite staat:quote:Op dinsdag 6 september 2011 17:34 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Nee, maar het ziet er niet goed uit.
Bron.quote:Latest Weather and Schedule Information
Tuesday, September 6, 2011
(As of Tuesday, September 6, at 11 a.m. ET) [17.00 uur NL tijd dus - F-f]
2011 US Open Weather Update
The current forecast calls for showers to continue for the next few hours followed by a period of dryness, when we hope to begin match play.
Thank you for your patience, and please check back for updates or sign up for US Open weather text alerts for further updates.
For any ticket-related questions, please see the Inclement Weather Policy.
de wind had ook invloed op het mindere spel denk ikquote:Op dinsdag 6 september 2011 12:53 schreef Szura het volgende:
Djokovic speelde gisteren matig ja maar ik denk dat ie op een gegeven moment helemaal gek werd van die sliceballen van Dolgopolov en dat dat zijn spel drastig beïnvloed heeft. Tegen Tsonga/Federer staat ie er wel weer.
Daar word ik nog treuriger vanquote:Op dinsdag 6 september 2011 19:49 schreef Szura het volgende:
Ach joh, je kan nog een helft genieten van het geweldige spel van Nederland tegen Finland.
Kuijt voorop, wat een klasbak
Mooie smile.quote:Op dinsdag 6 september 2011 08:37 schreef franklop het volgende:
http://www.usopen.org/en_(...)0550.html?promo=home
the Wozzer imiteert nadal
Of dat Donald Young 30 wordtquote:Op dinsdag 6 september 2011 16:09 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Stel je voor dat Sock op een gegeven moment Wimbledon wint. Lijkt me een raar gezicht, zo'n naam op die beker.
puur tactiek dit keer...Dolgo is normaal een van de meest aanvallende spelers van de hele tour..hit or miss. Vergelijking met Santoro slaat echt nergens op..quote:Op dinsdag 6 september 2011 13:56 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Hij heeft ook zo'n ontregelende speelstijl als Santoro en ik kan me voorstellen dat Djokovic er veel moeite mee had.
Als ik me niet vergis, staat Dolgopolov erom bekend dat hij heel onorthodox en ontregelend speelt. Dat heeft hij dan gemeen met Santoro volgens mij. Ik wil niet zeggen dat hij verder dingen gemeen heeft met Santoro.quote:Op woensdag 7 september 2011 00:44 schreef Tim86 het volgende:
[..]
puur tactiek dit keer...Dolgo is normaal een van de meest aanvallende spelers van de hele tour..hit or miss. Vergelijking met Santoro slaat echt nergens op..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |