Gabriel Omarquote:
Stand deel 2396quote:Op maandag 5 september 2011 13:09 schreef InTrePidIvity het volgende:
Oh, Freddie Mercury natuurlijk.
Dat laatste jaquote:Op maandag 5 september 2011 14:00 schreef Da_Sandman het volgende:
Prikkende pleuriszooi. Maar je wil waarschijnlijk ontsmettingsmiddel horen.
gerard ekdom en art rooijakkersquote:Op maandag 5 september 2011 14:02 schreef Da_Sandman het volgende:
Wie zijn de presentatoren van het nieuwe seizoen van Fort Boyard, dat vanavond start?
En ik heb hem hier ook al 3 keer ofzo voorbij zien komen :0quote:Op maandag 5 september 2011 14:13 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Gisteren kwam die vraag nog op Een Tegen 100.
Stand deel 2396quote:
Stand deel 2396quote:
Stel nu eerst maar die vraagquote:
dan moet ik toch eerst weten of mijn antwoord goed was.quote:
Tot later.quote:Op maandag 5 september 2011 19:37 schreef Wasknijper21 het volgende:
Na een kwartier mag je al een opstartertje doen hoor, dus daarvoor is tijd genoeg geweest.
ik ga weer offline trouwens,dus ik kan geen vraag stellen, tot later.
Stand deel 2396quote:
Stand deel 2396quote:
quote:
Stand deel 2396quote:
Hamburger SV was ook met 6 keer nog hoog.quote:
quote:
Stand deel 2396quote:
NAC raakt Amoah kwijtquote:
quote:
quote:Op maandag 5 september 2011 23:52 schreef PhysicsRules het volgende:
Dat was de naam van de volkeren in Italië waar de Romeinen toe behoorden.
quote:Ze vestigden zich aan de benedenloop van de rivier de Tiber in een deel van het later naar hen genoemde landschap Latium. Een van de Latijnse stammen noemde zich het volk van de Romeinen en bewoonde het aanvankelijk kleine dorpje Rome aan de Tiber. Romeinen en Latijnen spraken dezelfde taal, het Latijn. In de 6e eeuw v.Chr. was Rome nog niet veel meer dan een van de 30 Latijnse stadstaatjes. Een tijdlang was het nabijgelegen Alba Longa zelfs nog machtiger dan Rome.
dit antwoord zocht ikquote:Op maandag 5 september 2011 23:59 schreef outtayourleague het volgende:
Latium was een regio buiten Rome, waarvan de taal het meest ging overheersen
en dit ga ik even lezenquote:Op dinsdag 6 september 2011 00:00 schreef PhysicsRules het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Latijnen
Ik heb trouwens gewoon gelijk.
Oh en mijn eerste antwoord staat er ookquote:Ze vestigden zich aan de benedenloop van de rivier de Tiber in een deel van het later naar hen genoemde landschap Latium. Een van de Latijnse stammen noemde zich het volk van de Romeinen en bewoonde het aanvankelijk kleine dorpje Rome aan de Tiber. Romeinen en Latijnen spraken dezelfde taal, het Latijn. In de 6e eeuw v.Chr. was Rome nog niet veel meer dan een van de 30 Latijnse stadstaatjes. Een tijdlang was het nabijgelegen Alba Longa zelfs nog machtiger dan Rome.
dus als ik het goed begrijp dan gaven de volkeren de naam aan de streek, en de streek gaf zijn naam aan de taal. Technisch gezien kun je er dus over redetwisten wie gelijk heeft, maar PR verdient de punten wat mij betreft ook welquote:Op maandag 5 september 2011 23:52 schreef PhysicsRules het volgende:
Dat was de naam van de volkeren in Italië waar de Romeinen toe behoorden.
ik denk dat ze hun naam aan zowel de streek als de taal leenden.quote:Op dinsdag 6 september 2011 00:05 schreef Wasknijper21 het volgende:
[..]
dus als ik het goed begrijp dan gaven de volkeren de naam aan de streek, en de streek gaf zijn naam aan de taal. Technisch gezien kun je er dus over redetwisten wie gelijk heeft, maar PR verdient de punten wat mij betreft ook wel
Stand deel 2396
3 Yankee
2 PhysicsRules
1 InTrePidIvity
1 Bart
1 Da_Sandman
1 Dopekoe
2 Wasknijper21
1 ß
1 Baszh
1 ScottTracy
1 Firefox1
2 Flitspaal
1 Quyxz_
1 Asap
ja, dat zal ook welquote:Op dinsdag 6 september 2011 00:07 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
ik denk dat ze hun naam aan zowel de streek als de taal leenden.
Het kan ook een hele bak zijnquote:Op dinsdag 6 september 2011 00:17 schreef outtayourleague het volgende:
daar koop je er vast niet één van
of braamquote:
w817, was het niet bramble? Is hier niet een verschil tussen Amerikaans en Brits?quote:
klopt, het hangt er ook vanaf of je de plant Braam bedoelt of de vrucht.quote:Op dinsdag 6 september 2011 00:29 schreef Wasknijper21 het volgende:
[..]
w817, was het niet bramble? Is hier niet een verschil tussen Amerikaans en Brits?
Juist. Veel mensen schijnen te denken dat een blackberry een zwarte bes is, maar dat is niet zo. (Zwarte bes = black currant.)quote:
oh dit wist ik niet.quote:
gaat het nog een beetje, mijnheer Wasknijper21???quote:Op dinsdag 6 september 2011 00:31 schreef Wasknijper21 het volgende:
[..]
klopt, het hangt er ook vanaf of je de plant Braam bedoelt of de vrucht.
Weet ik, daarom vroeg ik ook specifiek de vrucht. Die vis wist ik dan weer niet. Hoe smaakt-ie? (Altijd mijn eerste vraag bij vis.)quote:Op dinsdag 6 september 2011 00:39 schreef Wasknijper21 het volgende:
En een braam (oneffen metalen rand) is een burr in het Engels![]()
vergeef me mijn enthousiasme, ik hou van weetjes en dingen opzoekenquote:Op dinsdag 6 september 2011 00:40 schreef ß het volgende:
Heb je door dat van de laatste 12 posts er 8 van jou zijn wasknijper?
kloptquote:
Staat die S voor Schilder toevalligquote:
quote:Op dinsdag 6 september 2011 00:55 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
Staat die S voor Schilder toevallig![]()
quote:
Stand deel 2396quote:
Nee, in de verste verte niet. Overigens waren enkele van mijn voorouders (17e eeuw) wel kunstschilders, maar da's dan weer heel wat anders.quote:Op dinsdag 6 september 2011 00:55 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
Staat die S voor Schilder toevallig![]()
quote:Op dinsdag 6 september 2011 01:00 schreef Baszh het volgende:
Herken hem niet, domme namen van die Engelsen
't was een klein gebbetjequote:Op dinsdag 6 september 2011 01:01 schreef Nico_S. het volgende:
[..]
Nee, in de verste verte niet. Overigens waren enkele van mijn voorouders (17e eeuw) wel kunstschilders, maar da's dan weer heel wat anders.
Snap ik ook wel, ja.quote:Op dinsdag 6 september 2011 01:02 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
't was een klein gebbetje
Stand deel 2396quote:
quote:
Unemployment benefit. Hun liedjes hadden vaak een politiek getinte toon. Zo ging "rat in the kitchen" over Marget Thatcherquote:Op dinsdag 6 september 2011 01:09 schreef Wasknijper21 het volgende:
[..]
voor 0 extra bonuspunten: weet je ook wat die naam betekent?
3 outtayourleague
Formulier om bijstand (Unemployment Benefit) aan te vragen.quote:Op dinsdag 6 september 2011 01:09 schreef Wasknijper21 het volgende:
[..]
voor 0 extra bonuspunten: weet je ook wat die naam betekent?
Te laat, dit dus.quote:
quote:Op dinsdag 6 september 2011 01:12 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Unemployment benefit. Hun liedjes hadden vaak een politiek getinte toon. Zo ging "rat in the kitchen" over Marget Thatcher
kloptquote:Op dinsdag 6 september 2011 01:13 schreef Nico_S. het volgende:
[..]
Formulier om bijstand (Unemployment Benefit) aan te vragen.
Stand deel 2396quote:
Ik ben stiekem een Wet Wet Wet en UB40 fanquote:
kloptquote:Op dinsdag 6 september 2011 01:20 schreef outtayourleague het volgende:
100m sprint
110m horden
verspringen
hoogspringen
kogelstoten
discuswerpen
speerwerpen
1500m hardlopen
?
Geen idee hoe ze heet maar dat is dat K*t wijf dat bij Jules Unlimited niets durfdequote:Op dinsdag 6 september 2011 01:34 schreef outtayourleague het volgende:
Krijg je gelijk een leuk.. toetje voorgeschoteld (sorry)
[ afbeelding ]
Naam van deze dame?
In de ruime zin wel, alleen geen jenever maar rum vandaagquote:Op dinsdag 6 september 2011 01:33 schreef Wasknijper21 het volgende:
nog een piketanussie genomen lub?
quote:Op dinsdag 6 september 2011 01:39 schreef lubje25 het volgende:
[..]
Geen idee hoe ze heet maar dat is dat K*t wijf dat bij Jules Unlimited niets durfde![]()
Ga dan Lingo presenteren
quote:
quote:Op dinsdag 6 september 2011 01:41 schreef Wasknijper21 het volgende:
heet ze niet Vivian van Assem of zoiets?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.andere vraag komt- Why do people have to die?
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter. - Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite
Mij helemaal niksquote:Op dinsdag 6 september 2011 01:59 schreef Wasknijper21 het volgende:
ach ja! Die naam zegt me wel iets
Stand deel 2396quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AKQ, favoriete topics: taal, geschiedenis, topografie, sport algemeen, klassieke muziek, Rusland, schaken, de knorrepos
Er is een fles wijn uitgeloofd, voor degene die het RIVO een knorrepos bezorgt.
Ik had het overigens nooit eerder gezienquote:Op dinsdag 6 september 2011 10:46 schreef Berkery het volgende:
Ik heb met een schuin oog gekeken en ik kende er geen een van
Kim Lian is goed en ferry (somogyi) is ook goed maar Inge ipenburg niet...quote:Op dinsdag 6 september 2011 10:52 schreef BusterPosey het volgende:
Inge Iepenburg, (hoorde ik vanochtend toevallig bij Giel).
Zo te lezen is Fort Boyard een AVRO-programma?quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:13 schreef Dopekoe het volgende:
Tarzan en Zorro deden ook mee evenals die de dorpsnicht van gtst....
quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:17 schreef BusterPosey het volgende:
[..]
Zo te lezen is Fort Boyard een AVRO-programma?
Een echte soapliefhebber dusquote:Op dinsdag 6 september 2011 11:26 schreef Bundesrepublik het volgende:
Kim-Lian van der Meij
Ferry Doelens
Ferry Somogyi
quote:
Treasure verwijst niet naar Fort Knox, maar eerder naar de mijnbouw (goud, zilver)quote:Op dinsdag 6 september 2011 12:00 schreef Wasknijper21 het volgende:
is het de staat waar fort Knox ligt?
Fort Knox ligt volgens mij in Kentucky, maar ook naar die staat ben ik niet op zoek.quote:Op dinsdag 6 september 2011 12:10 schreef Wasknijper21 het volgende:
Colorado dan?
Ik dacht dat Fort Knox in Texas lag en dat is de Lone Star State dacht ik :S
quote:
genauquote:
Insomnia, Faithlessquote:Op dinsdag 6 september 2011 12:24 schreef lubje25 het volgende:
Welk nummer van wie?
Deep in the bosom of the gentle night
Is when I search for the light
Pick up my pen and start to write
I struggle, fight dark forces
Stand deel 2396quote:Op dinsdag 6 september 2011 12:25 schreef BusterPosey het volgende:
[..]
Insomnia, Faithless
(3fm aan het luisteren?)![]()
![]()
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.To err is human, to forgive bovine.
oh ja Pete Townsend was de zanger. toch?quote:Op dinsdag 6 september 2011 12:45 schreef Gillingham het volgende:
Pete Townsend
De drummer is ook erg bekend.
daltrey is nr 3quote:Op dinsdag 6 september 2011 12:46 schreef Wasknijper21 het volgende:
Keith Moon
Roger Daltrey
Peter Entwistle
Dat dacht ik ook.quote:Op dinsdag 6 september 2011 12:47 schreef Wasknijper21 het volgende:
[..]
oh ja Pete Townsend was de zanger. toch?
quote:
that's rightquote:
quote:
Stand deel 2396quote:Op dinsdag 6 september 2011 13:19 schreef BusterPosey het volgende:
Nee, wacht, in Athene natuurlijk!
terug van vakantie?quote:
quote:
quote:Op dinsdag 6 september 2011 12:56 schreef Wasknijper21 het volgende:
Volgens de spoiler heet hij trouwens John Entwistle, niet Peter.
negra is idd het tweede woord. Moet nog een woordje voor.quote:Op dinsdag 6 september 2011 13:51 schreef outtayourleague het volgende:
zal wel iets met nera of negra zijn dan...
weet niet
Ik ben geen The Who fan maar wel in bas en drum geinteresseerd, dus die namen kwamen eerder in me opquote:Op dinsdag 6 september 2011 13:33 schreef ScottTracy het volgende:
[..]Entwistle was de bassist. Je zou Pete Townshend toch wel moeten kennen als je 3 leden van The Who kunt opnoemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |