abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101649879
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:24 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, ik vind dit allemaal ook reuze interessant. Maar ik stel je die vragen omdat ik benieuwd ben naar jouw inzicht/mening. Zelf lees ik ook veel artikelen hierover, maar ga vervolgens altijd zelf op onderzoek uit naar andere bronnen/argumenten en vorm dan mijn mening/visie. Graag wil ik die nu ook vergelijken met anderen op dit forum.
Ik weet niet of er een link te leggen is met opwarming van onze planeet en mogelijk iets wat ons zonnestelsel binnen is gedrongen. Of dit nu Elenin is of Nibiru of weet ik veel wat (trouwens wel een stevige storm hier)
pi_101649969
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:28 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op dinsdag 6 september 2011 21:12 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Er zijn geen aanwijzingen dat ons zonnestelsel opwarmt.

[..]

Is het niet zo dat Pluto en Neptunus feller zijn geworden de laatste tijd? Komt niet door de zonneactiviteit maar de seizoensverandering van die planeten?
Ja, dat is juist. Een jaar op Neptunus duurt bijna 165 jaar, het begint nu "zomer" te worden op Neptunus en dat kunnen we voor het eerst waarnemen.
pi_101650022
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 14:55 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Het punt is dat de aarde de laatste tijd tektonisch actiever wordt. En ook dat de aardas versneld aan het verschuiven is.
Hier heb je een site met alle actuele globale natuurlijke gebeurtenissen..
http://globaldisasterwatch.blogspot.com/
  dinsdag 6 september 2011 @ 21:35:11 #179
157186 SoddimoKolehmainen
veni, vidi, vaginalis
pi_101650034
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:32 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Ik weet niet of er een link te leggen is met opwarming van onze planeet en mogelijk iets wat ons zonnestelsel binnen is gedrongen. Of dit nu Elenin is of Nibiru of weet ik veel wat (trouwens wel een stevige storm hier)
Lekkere herfststorm! Ik hoop dat die hier vanavond of vannacht ook nog komt.

Maar die link probeerde je wel te leggen, daar heb je toch een reden voor?
Tell me, what was the indisputable evidence, you were going to use on me, right before I walked up to you and put my hands in the air!
  dinsdag 6 september 2011 @ 21:36:12 #180
veni, vidi, vaginalis
pi_101650106
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:34 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Ja, dat is juist. Een jaar op Neptunus duurt bijna 165 jaar, het begint nu "zomer" te worden op Neptunus en dat kunnen we voor het eerst waarnemen.
Dat is dus wel degelijk een opwarming van de planeet Neptunus })
Tell me, what was the indisputable evidence, you were going to use on me, right before I walked up to you and put my hands in the air!
pi_101650166
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:36 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:

[..]

Dat is dus wel degelijk een opwarming van de planeet Neptunus })
Ja, dat klopt, haha! ;) Nou ja, op één halfrond dan.
  dinsdag 6 september 2011 @ 21:41:37 #182
veni, vidi, vaginalis
pi_101650411
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:34 schreef Maron het volgende:

[..]

Hier heb je een site met alle actuele globale natuurlijke gebeurtenissen..
http://globaldisasterwatch.blogspot.com/
Interessante link! Maar wat wil je hiermee aantonen?
pi_101650903
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:41 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:

[..]

Interessante link! Maar wat wil je hiermee aantonen?
Kan je een beetje in de gaten houden of er met de alignments meerdere zware aardbevingen voorkomen .. :Y)
  dinsdag 6 september 2011 @ 21:51:38 #184
veni, vidi, vaginalis
pi_101651026
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:49 schreef Maron het volgende:

[..]

Kan je een beetje in de gaten houden of er met de alignments meerdere zware aardbevingen voorkomen .. :Y)
Als dat zo is, zal ik dat snel genoeg lezen in deze topic verwacht ik. :P
  dinsdag 6 september 2011 @ 21:53:30 #185
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_101651157
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:51 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:
Als dat zo is, zal ik dat snel genoeg lezen in deze topic verwacht ik. :P
(Zelf) Meten is weten (8>
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_101652534
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:41 schreef Truthfinder7 het volgende:
Er moet wel een verband zijn tussen aardbevingen en vulkanische activiteit (lijkt mij logisch)
Had ik eens ergens gelezen. (sorry weet niet meer waar)
Dat is er in zekere zin ook. Bijvoorbeeld: aardbevingen in diens nabijheid kunnen de Yellowstone caldera triggeren.
pi_101654254
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 22:13 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Dat is er in zekere zin ook. Bijvoorbeeld: aardbevingen in diens nabijheid kunnen de Yellowstone caldera triggeren.
Daar ben ik wel bang voor ja!
En dan deze...http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)gen.dhtml?redirected
In de hoop dat het rustig blijft :{
Er zijn trouwens 16 heel gevaarlijke vulkanen op onze geliefde planeet, als er daar een van gaat wil ik je ruimteschip lenen Verstraten ;)
pi_101654980
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 september 2011 22:37 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Ik las dat hij de laatste tijd weer rustig is. Ik ben er ook bang voor hoor. Maar aangezien ik er geen enkele invloed op heb, zet ik dat van me af.
quote:
Er zijn trouwens 16 heel gevaarlijke vulkanen op onze geliefde planeet, als er daar een van gaat wil ik je ruimteschip lenen Verstraten ;)
Nou, dat mag hoor, maar het is slechts een virtueel ruimteschip, dus of we daar veel aan hebben...
  dinsdag 6 september 2011 @ 22:48:48 #189
veni, vidi, vaginalis
pi_101655086
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 september 2011 22:37 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Het is het AD, in het artikel staan wat foutieve gegevens. De laatste keer dat deze vulkaan uitbarstte was in de 16e eeuw en niet de 15e eeuw. Er zijn inderdaad een paar mooie grote vulkanen op de Aarde! En die kun je niet onder controle houden, Wat Dhr. Verstraten dus al aangeeft, maak je niet druk!

Maar je springt van de hak op de tak in je postings? Wat heeft dit met Elenin te maken? Je geeft steeds een nieuw artikel om te lezen over aardbevingen en vulkanen die al sinds het begin der tijden een dreiging vormen voor het leven op Aarde. Of is dit toch te linken aan de aanwezigheid van Elenin?
  dinsdag 6 september 2011 @ 22:49:44 #190
veni, vidi, vaginalis
pi_101655164
Dubbel :@
pi_101655247
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 22:48 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:

[..]

Het is het AD, in het artikel staan wat foutieve gegevens. De laatste keer dat deze vulkaan uitbarstte was in de 16e eeuw en niet de 15e eeuw. Er zijn inderdaad een paar mooie grote vulkanen op de Aarde!

Maar je springt van de hak op de tak in je postings? Wat heeft dit met Elenin te maken? Je geeft steeds een nieuw artikel om te lezen over aardbevingen en vulkanen die al sinds het begin der tijden een dreiging vormen voor het leven op Aarde. Of is dit toch te linken aan de aanwezigheid van Elenin?
Raak, ik wil er niet al te diep op ingaan.
  dinsdag 6 september 2011 @ 22:53:06 #192
veni, vidi, vaginalis
pi_101655399
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 22:51 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Raak, ik wil er niet al te diep op ingaan.
Kijk ik vind je links en berichten stuk voor stuk interessant om te lezen, maar deze topic was toch bedoelt voor Elenin? Wilde je niet raken btw.
pi_101655459
Verstraten gaat te bed en groet jullie allen.
pi_101656361
Ik ga ook naar bed, trusten allen
pi_101665199
Kan iemand mij uitleggen waar die vlam vandaan komt? rechts in beeld van dit filmpje. Aan de linker kant de zon en dan komt er een vlam van de andere kant hoe kan dat?
pi_101665401
Ik heb de vraag hier ook gesteld hoe het komt dat Elenin zogezegd uit mekaar gevallen is.
De ene zegt door de zon, anderen zeggen door Jupiter ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_101665403
Dat zijn zgn. "hot" of "blooming" pixels. Die komen veel voor op digitale ruimteopnames, vanwege de sterke lichtintensiteit van de objecten.

[ Bericht 14% gewijzigd door AVerstraten op 07-09-2011 10:31:16 ]
pi_101665456
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 10:25 schreef UncleScorp het volgende:
Ik heb de vraag hier ook gesteld hoe het komt dat Elenin zogezegd uit mekaar gevallen is.
De ene zegt door de zon, anderen zeggen door Jupiter ...
Elenin is niet uit elkaar gevallen door Jupiter. Het proces is mogelijk in gang gezet door de cme van enige tijd geleden waar Elenin mee in aanraking kwam. Het gebeurt overigens vaak dat kometen uit elkaar vallen; bij elke passage langs de zon worden ze zwakker - ze "slijten" als het ware - en op een gegeven moment is de koek op.
pi_101665556
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 10:25 schreef AVerstraten het volgende:
Dat is een gevolg van zgn. blooming pixels. Die komen veel voor op digitale ruimteopnames, vanwege de sterke lichtintensiteit van de objecten.
Ja dat kan bijna niet anders, maar ik heb dit nooit eerder gezien.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 10:27 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Elenin is niet uit elkaar gevallen door Jupiter. Het proces is mogelijk in gang gezet door de cme van enige tijd geleden waar Elenin mee in aanraking kwam. Het gebeurt overigens vaak dat kometen uit elkaar vallen; bij elke passage langs de zon worden ze zwakker - ze "slijten" als het ware - en op een gegeven moment is de koek op.
Een komeet is een vuile ijsbal tenminste wordt ons uitgelegd dus is het logisch dat hij door de hitte van de zon uit elkaar valt. ijs hitte effect :)
pi_101665583
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 10:31 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Ja dat kan bijna niet anders, maar ik heb dit nooit eerder gezien.
Je ziet ze heel veel op de opnames van SOHO.
quote:
[..]

Een komeet is een vuile ijsbal tenminste wordt ons uitgelegd dus is het logisch dat hij door de hitte van de zon uit elkaar valt. ijs hitte effect :)
Klopt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')