Absoluutquote:Op zondag 4 september 2011 15:09 schreef djenneke het volgende:
Positief nieuws: Ik pas weer in twee oude dieselspijkerbroeken (een merk wat ik inmiddels veel te duur vind en nooit meer zou kopen) die ik nog maar een paar keer aan had gedaan in 2005 ofzo. Nu heb ik opeens dus nieuwe spijkerbroeken
Hopende u hiermee vandaag te hebben geïnspireerd om deze zondag de koekjes, taartjes, chipjes te laten staan!
Dat werkt zo echt niet meer voor mij hequote:Op zondag 4 september 2011 19:16 schreef Muks het volgende:
Soms kun je het niet verklaren waarom, maar het helpt mij om het hardop te zeggen. Zo van : ik ga nu een *insert dat wat je denkt te gaan nemen* opeten. Vraag 1 heb ik trek, vraag 2 wil ik dit.
Hierdoor ben ik een stuk bewuster geworden van mijn eigen snaaigedrag en heb ik het stukken beter in de hand. Negen van de tien keer kan ik de afspraken die ik met mezelf maak (bijv als je over een half uur nog zin hebt in een plakje kaas, dan mag je 1/2 plakje) handhaven en blijkt dat ik na dat halve uur het vergeten ben
Eigenlijk wel, maar dat vind ik ook echt stom dat ik dat doe hoorquote:Op zondag 4 september 2011 19:37 schreef Isabeau het volgende:
[me=Isabeau]kijkt naar lekkers voor haar. Ik ga nu dit lekkers opeten. Heb ik trek?
[/me]
Fuck it.
[me=Isabeau]steekt lekkers in mond.
[/me]
Zoiets, Sarabi?
Toen ik bij mijn ouders woonde kon ik er ook goed tegen, toen moest ik wel want zij gingen gewoon door met snoepenquote:Op zondag 4 september 2011 19:52 schreef Blistering het volgende:
Da's mooi makkelijk als je alleen woont ja. Ik ben afhankelijk van pa en ma, maar die weten wat ze wel en niet mogen halen voor me.
En bij alles wat je eet, zitten... Want als je zit, dan ben je veel bewuster van wat je eet. En het voorkomt ook dat ijsje op de hand in de stad, tenminste dat deed het bij mijquote:Op zondag 4 september 2011 20:27 schreef Purdey het volgende:
Ik woon indd nog thuis. Vaak haal ik niks in huis, omdat het dan ook niet in de kast ligt te branden. Morgen weer klaar. De nougat is toch ook op
Niet zo moeilijk hoor, de informatie staat in de OPquote:Op maandag 5 september 2011 09:57 schreef LovelyLady het volgende:
Silmarwen Welkom hier
Ik moet even kijken hoe ik zo'n ticker ding maak
Ja ik heb emquote:Op maandag 5 september 2011 10:10 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Niet zo moeilijk hoor, de informatie staat in de OPEn hem aanpassen is echt fijn..
Nog niet, je naam staat niet in de Ticker... zo weet niemand dattie van jou isquote:
Whaha duh, nu welquote:Op maandag 5 september 2011 10:22 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Nog niet, je naam staat niet in de Ticker... zo weet niemand dattie van jou is*je kunt die invullen bij omschrijving ofzo*
Xx
ik ben gelegenheidsvegetarier.. kan ik vegetarisch eten, graag, maar is er geen andere optie dan doe ik ook niet moeilijk en dat werkt primaquote:Op maandag 5 september 2011 09:53 schreef Tink89 het volgende:
Jeej, weer een halve kilo eraf*gaat heel snel de Ticker aanpassen* Gok erop dat het komt doordat ik gisteren heel veel gedronken heb, dus dat ga ik vandaag doorzetten.
Vandaag ontbijtje van yoghurt met cruesli de chinois die ik in de kast vonden een kop thee. Lunch is op school, dus dat wordt wrs iets van een broodje kipfilet, maar ik neem sowieso een flesje crystal clear mee en dat ga ik tijdens college in de pauze nog een keer vullen met water. Continu-koekje voor tussendoor en dan vanavond pasta met verse spinazie en boursin light. Vriendjelief en ik hadden bedacht dat we weekday-vegetarian gingen worden en vandaag is dag één. Ben benieuwd
Xx!
Wij wilden vooral minder vervuilend bezig zijn (vlees-industrie is echt enorm slecht voor het milieu) en dus zijn we weekday-vegetarians. Als we gaan uit eten, eters hebben of bij vrienden eten doen we niet moeilijkquote:Op maandag 5 september 2011 14:30 schreef RandomMoron het volgende:
ja, ik vond dat vroeger ook raar. Ik heb me erin berust en vind het heerlijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 51% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2011 19:44:37 ]
Inderdaad? Lukken andere manieren niet? Wil je snel resultaat? En waarom diequote:
Je kan idd ook gewoon een eigen schema maken waarbij je heel langzaam opbouwtquote:Op maandag 5 september 2011 21:40 schreef RandomMoron het volgende:
als dat Becks is, ik ben bij hoofdstuk 1
ik ben op zoek naar een hardloopschema voor astmaten. Met Evy gaat het te snel en loop ik les 1 nog prima, maar les twee loop ik erbij als een strompelende tomaat met de tong op mijn schoenen en loop ik de rest van de dag te trillen omdat ik zo benauwd ben geweest.
Misschien moet ik gewoon beginnen met 30 seconden rennen, 1 minuut lopen ofzo.
Dat is balen! Ik heb het voor mijn astma en voor het geval dat ik anafylactisch reageer op voedsel, werkt altijd goed. Maar het is geen wondermiddel helaas (en niet goed voor je gebit!), maar het helpt me altijd wel door het sporten.quote:Op maandag 5 september 2011 22:25 schreef RandomMoron het volgende:
ja, maar t werkt niet zo super langdurig helaas :S ik kan sowieso niets met ventolin,want dan gebeurt er niets.Elke longfunctie moet ik vaak weer Ventolin en dan verbazen ze zich er altijd over dat er geen verschil is met voor en na
Oooh, moeilijk is dat hè? Is niks om je voor tequote:Op maandag 5 september 2011 23:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
Geen goede dag. Te veel gesnoept.
Ik heb het heel verstandig aangepakt, ik ging eten bij een vriendin en daar staat standaard zoooveeel te snoepen op tafel en het eten komt pas laat. Ik ben expres na mijn werk naar huis gereden om een grote bak yoghurt met muesli te eten, maar zelfs dat hielp niet
Jup, Beck'squote:Op maandag 5 september 2011 21:40 schreef RandomMoron het volgende:
als dat Becks is, ik ben bij hoofdstuk 1
ik ben op zoek naar een hardloopschema voor astmaten. Met Evy gaat het te snel en loop ik les 1 nog prima, maar les twee loop ik erbij als een strompelende tomaat met de tong op mijn schoenen en loop ik de rest van de dag te trillen omdat ik zo benauwd ben geweest.
Misschien moet ik gewoon beginnen met 30 seconden rennen, 1 minuut lopen ofzo.
quote:Ga zitten als je eet
Het is absoluut noodzakelijk dat je je meer bewust wordt van alles wat je in je mond stopt.
Staand eten is meestal impulsief eten. Wat je staand eet, had je meestal niet van tevoren gepland. Wanneer je gaat zitten om te eten, vooral aan de eettafel, heb je bewust besloten om te eten.
Goeiemorgen!quote:Op dinsdag 6 september 2011 09:27 schreef Isabeau het volgende:
Goede tips mag je wel delen, Sjeen![]()
Ik heb gisteren veel te veel dingen gegeten die barstensvol suiker zitten. Ik lag in bed met een sugarrush, dat je je dus super nerveus voelt en zo. Ik geloof dat ik veel suiker een beetje ontwent ben
Jups, of aan de keukentafel, achter de computerquote:Op dinsdag 6 september 2011 09:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik stouw zittend op de bank van alles mijn gezicht in hoor...
Dus dan ga je aan de eettafel zitten...quote:Op dinsdag 6 september 2011 09:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik stouw zittend op de bank van alles mijn gezicht in hoor...
PC/TV uit... puur met je eten bezig zijn.quote:Op dinsdag 6 september 2011 09:54 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Jups, of aan de keukentafel, achter de computer
Snap het wel hoorquote:Op dinsdag 6 september 2011 09:56 schreef Sjeen het volgende:
[..]
PC/TV uit... puur met je eten bezig zijn.
Simpelweg omdat ik moeilijk kan bewegen. Ik heb een slijmbeursontsteking bij mijn heup zitten.quote:
Zie bovenstaandequote:Op maandag 5 september 2011 21:18 schreef m@x het volgende:
[..]
Inderdaad? Lukken andere manieren niet? Wil je snel resultaat? En waarom die?
Goed bezig Sjeenquote:Op maandag 5 september 2011 21:35 schreef Sjeen het volgende:
Hoofdstuk 10 vandaag... Stel haalbare doelen, 2,5 kilo per keer, om je einddoel te halen. Streef naar langzaam afvallen.
Net Evy les 3 gelopen, ging best lekker
woohooquote:Op dinsdag 6 september 2011 08:56 schreef mainedoll het volgende:
100,5 vanmorgen
Eind van de week zit ik onder de magische grens van de 100
Dat leer je uiteindelijk toch, met afbouwen van shakes en opbouwen van 'normaal' etenquote:Op dinsdag 6 september 2011 10:20 schreef Sarabi het volgende:
@LovelyLady maar hoe kan je bewust leren eten als je met dit dieet niet 'normaal' gaat eten?
Maar hopelijk kan je inderdaad fijner bewegen als je afgevallen bent
Waarom dan eerst beginnen met shakes?quote:Op dinsdag 6 september 2011 10:23 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Dat leer je uiteindelijk toch, met afbouwen van shakes en opbouwen van 'normaal' eten
Omdat ik met gewoon eten net zoveel binnen krijg als ik beweeg, en nu kan je wel zeggen ja dan moet je minder eten.. maar toch werkt dat niet zo. Nu wordt je elke week gecontroleerd en gewogen.quote:Op dinsdag 6 september 2011 10:26 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Waarom dan eerst beginnen met shakes?
en krijg je aan het eind net zo vaak en veel begeleiding als tijdens de shakes?
Die snap ik niet helemaalquote:Op dinsdag 6 september 2011 10:30 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Omdat ik met gewoon eten net zoveel binnen krijg als ik beweeg, en nu kan je wel zeggen ja dan moet je minder eten.. maar toch werkt dat niet zo. Nu wordt je elke week gecontroleerd en gewogen.
En je krijgt net zo vaak en veel begeleiding als je wil.
Neem Muks bijvoorbeeld, die is nu aan het afbouwen, maar die zal zeker nog wel een tijd bij de consulent komen.
Ik vind het fijn dat ik vanavond gewoon mag mee-eten met mijn gezin, alleen dan wel in aangepaste hoeveelheden
laten we het er op houden dat ik voor mezelf een knop omgezet heb dat ik het zo op deze manier wil doen want andere manieren werken nietquote:
Nee, dat bedoel ik niet... ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met 'minder eten, dat werkt zo niet'.quote:Op dinsdag 6 september 2011 10:33 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
laten we het er op houden dat ik voor mezelf een knop omgezet heb dat ik het zo op deze manier wil doen want andere manieren werken niet
Ik begrijp dat je voor jezelf een knop hebt omgezet maar heb je ook goed nagedacht over hoe het daarna verder moet?quote:Op dinsdag 6 september 2011 10:33 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
laten we het er op houden dat ik voor mezelf een knop omgezet heb dat ik het zo op deze manier wil doen want andere manieren werken niet
Als je net zoveel eet als je verbruikt val je niet af. Je zou dan moeten bewegen.quote:Op dinsdag 6 september 2011 10:33 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Nee, dat bedoel ik niet... ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met 'minder eten, dat werkt zo niet'.
Ik wil niet snel afvallen, (volgens mij heb ik dat nergens gezegd) en als je gewoon goed afbouwt en opbouwt dan zou dat voldoende moeten zijn, in combi met hopelijk bewegen, want ik fiets en loop zo graagquote:Op dinsdag 6 september 2011 10:37 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je voor jezelf een knop hebt omgezet maar heb je ook goed nagedacht over hoe het daarna verder moet?
Natuurlijk wil iedereen snel afvallen maar er zit nog een hele andere kant aan dat verhaal
Maar je kan toch ook met een dietist/consulent/psycholoog etc werken en dan een normaal etenspatroon aanleren? Waarom voor een crashdieet gaan? (wat het wel gewoon is)quote:Op dinsdag 6 september 2011 10:41 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Als je net zoveel eet als je verbruikt val je niet af. Je zou dan moeten bewegen.
Dan zou je kunnen zeggen, eet wat minder op een dag, maar dat werkt niet bij mij, ik pak uiteindelijk toch wel wat, koekjes broodje, etc.
Ik hoop dat ik d,v consulent daar beter van bewuster wordt niet steeds alles in mijn mond te stoppen wat voor het pakken ligt
Mezelf verwoorden faal ik nogal in, maar ik hoop dat je het snapt
[..]
Ik wil niet snel afvallen, (volgens mij heb ik dat nergens gezegd) en als je gewoon goed afbouwt en opbouwt dan zou dat voldoende moeten zijn, in combi met hopelijk bewegen, want ik fiets en loop zo graag
Dus het werkt wel, je hebt alleen het doorzettingsvermogen niet. En dat klinkt onaardiger dan ik het bedoel. Je weet toch nu ook al dat je dingen in je mond stopt die 'er niet horen'? Wat wil je dat een consulent nog meer tegen je zegt dan de dingen die je (blijkbaar) al weet?quote:Op dinsdag 6 september 2011 10:41 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Als je net zoveel eet als je verbruikt val je niet af. Je zou dan moeten bewegen.
Dan zou je kunnen zeggen, eet wat minder op een dag, maar dat werkt niet bij mij, ik pak uiteindelijk toch wel wat, koekjes broodje, etc.
Ik hoop dat ik d,v consulent daar beter van bewuster wordt niet steeds alles in mijn mond te stoppen wat voor het pakken ligt
Dat zou idd een goede optie kunnen zijn ja, misschien moet ik ook wel een psycholoog erbij zoekenquote:Op dinsdag 6 september 2011 10:43 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar je kan toch ook met een dietist/consulent/psycholoog etc werken en dan een normaal etenspatroon aanleren? Waarom voor een crashdieet gaan? (wat het wel gewoon is)
Zeker als je aangeeft niet perse snel te willen afvallen.
Ik neem aan dat je er niet voor gaat om straks zwaarder te eindigen dan dat je nu ben, daar is een dieet namelijk erg goed in.
Dat heb je idd heel goed, doorzettingsvermogen is idd prut om het even netjes te verwoorden, en misschien heb ik daar wel een ander voor nodig, ik doe dit voor mezelf, met behulp van iemand andersquote:Op dinsdag 6 september 2011 10:44 schreef motorbloempje het volgende:
Helemaal eens met bovenstaande..
[..]
Dus het werkt wel, je hebt alleen het doorzettingsvermogen niet. En dat klinkt onaardiger dan ik het bedoel. Je weet toch nu ook al dat je dingen in je mond stopt die 'er niet horen'? Wat wil je dat een consulent nog meer tegen je zegt dan de dingen die je (blijkbaar) al weet?
Dat hij/zij gaat controleren wat je eet en je een standje geeft als het fout is? Dan doe je het dus voor hem/haar, en daar gaat 't denk ik fout. Je moet 't voor jezelf doen, en niet omdat een ánder zegt dat 't niet goed is. Natuurlijk kan iemand je helpen om dat denkpatroon te veranderen, maar ik denk niet dat het een voedingsconsulent is die zich daar bezig mee moet houden
qftquote:Op dinsdag 6 september 2011 11:26 schreef Isabeau het volgende:
Omdat een diëtiste je vertelt dat je beter geen koekjes als tussendoortje neemt, maar bijv een appel en jij vervolgens wel koekjes neemt is de diëtiste niet goed (kort door de bocht hoor). Wat verwacht je dan van een consulente?
Nu ga je straks leven op shakes en dan leer je dus dat je geen koekjes moet eten.
Het zal wel.
Een psycholoog is misschien een beter idee, en dat meen ik zonder sarcasme. En jij kan volgens mij beter eerst normaal leren eten ipv afvallen op shakes. Daar leer je niets van, dat besef je toch wel?
Iedereen mag het zo doen zoals hij/zij wil... maar soms is het ook goed om eens na te denken over 'waarom doe ik iets' en 'wat verwacht ik er van'quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
Succes lovelylady!
Heel veel sterkte in je strijd
Dames kunnen we aanhouden: ieder kiest zn eigen weg.?
Gezond slank is gezond slank. Hier "mag" men ook kiezen voor methodes die je niet perse als gezond zou bestempelen.
Mja... kan ookquote:Op dinsdag 6 september 2011 11:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ja maar als advocaat van de duivel kan ik me voorstellen dat het overkomt als met 3/4 betweters inbeuken op iemand die.een.andere methode kiest.
Waardoor iemand misschien wel denkt "daaahaaaag topic"
huh?quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
Gezond slank is gezond slank. Hier "mag" men ook kiezen voor methodes die je niet perse als gezond zou bestempelen.
Excuus, mobiele hick up.quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:51 schreef DarkElf het volgende:
[..]
huh?
Wat is dat nou voor iets raars?![]()
Me dunkt dat dit een vrij forum is en als iemand zijn plannen kenbaar maakt, mag daar dus op gereageerd worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik snap dat hysterische "gezond afvallen" hier niet.. en al helemaal niet hoe er dan belachelijk gezondigd wordt..
maar.. ik nodig mezelf gewoon uit tussen deze hysterica's
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Mee eensquote:Op dinsdag 6 september 2011 13:11 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ga dan ook als vertegenwoordiger van het andere team niet door... Dat verneukt het topic net zo hard...
Agree to disagree is het motto mensen... Agree to disagree...
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |