Europees recht @ een fatsoenlijke faculteitquote:
Ik lijd niet aan psychoses.quote:Op zondag 4 september 2011 01:27 schreef Buren_Kerkrade het volgende:
en in net in een ander topic zeg je nog dat mensen geen drugs moeten gebruikenhoezo hypocriet.
Drankje doen, dat zeggen alleen fragiele tuthola's.quote:
Ja. Blijkbaar wel meer dan een borrel sowieso, als ze er niet door kan studerenquote:Op zondag 4 september 2011 01:28 schreef OverRated het volgende:
Ja, want drugs gebruiken staat gelijk aan een borrel.
Dat valt toch wel mee. Of moet ik een (fictieve) hosseltopic openen?quote:
Hm ja, het blijft een student natuurlijk.quote:Op zondag 4 september 2011 01:29 schreef Buren_Kerkrade het volgende:
[..]
Ja. Blijkbaar wel meer dan een borrel sowieso, als ze er niet door kan studeren
Beter open je geen topics.quote:Op zondag 4 september 2011 01:31 schreef Gewetensvol het volgende:
[..]
Dat valt toch wel mee. Of moet ik een (fictieve) hosseltopic openen?
Mijn klacht is legitiem, alhoewel de moderators de bevoegdheid hebben om de regels zo te interpreteren dat ik geen recht heb op continuering van mijn topic.quote:
Duh, gratis bier, hoe kan je dat nou afslaanquote:Op zondag 4 september 2011 01:36 schreef Gemaskerde het volgende:
Je wilt toch zelf naar die borrels?
Daar gaat het toch niet om.quote:Op zondag 4 september 2011 01:36 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Duh, gratis bier, hoe kan je dat nou afslaan
Waarom zou je beter af zijn zonder studentenvereniging? Dat is juist één van de leukste dingen van het student zijn. Daarnaast is het goed voor je algemene kennis, ervaring, communicatie, relatie en genot.quote:Op zondag 4 september 2011 01:37 schreef Ijsbergvla het volgende:
Een mooie aanleiding om nu te gaan chillen en je voor te nemen maandag je lidmaatschap van 'de vereniging' op te zeggen. Je bent nu beter af, hebt geen extra borrel en bent in de toekomst zeker beter af.
Als je daar toch een studentenvereniging voor nodig hebtquote:Op zondag 4 september 2011 01:38 schreef VuilnisMetaal het volgende:
[..]
Waarom zou je beter af zijn zonder studentenvereniging? Dat is juist één van de leukste dingen van het student zijn. Daarnaast is het goed voor je algemene kennis, ervaring, communicatie, relatie en genot.
Borrels zijn niet altijd een keuze. Je moet sterker zijn dan je borrels, maar dat is zwaar!quote:Op zondag 4 september 2011 01:38 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Daar gaat het toch niet om.
TS doet moeilijk over dat ze nu 'moet' leren i.p.v. andere dagen er tijd voor te maken, omdat zij zelf allemaal borrels inpland.
Als je het lid zijn van en activiteiten ontplooien met een studentenvereniging als één van de leukste dingen van je studententijd beschouwt, heb je een totaal andere kijk op dat bestaan dan bijv. ik en veel mensen die ik ken. Maar sure, ieder z'n ding.quote:Op zondag 4 september 2011 01:38 schreef VuilnisMetaal het volgende:
[..]
Waarom zou je beter af zijn zonder studentenvereniging? Dat is juist één van de leukste dingen van het student zijn. Daarnaast is het goed voor je algemene kennis, ervaring, communicatie, relatie en genot.
Het verschilt heel erg per vereniging hč. Bij mijn vereniging is veel vrijheid en doet men niet zo moeilijk met verplichtingen e.d.. Voor mij is m'n studentenvereniging gewoon een soort van kroeg maar dan met (bijna) alleen maar leuke mensen.quote:Op zondag 4 september 2011 01:40 schreef Ijsbergvla het volgende:
[..]
Als je het lid zijn van en activiteiten ontplooien met een studentenvereniging als één van de leukste dingen van je studententijd beschouwt, heb je een totaal andere kijk op dat bestaan dan bijv. ik en veel mensen die ik ken. Maar sure, ieder z'n ding.
Ja, dat kan. Wij bepalen vaak zelf met wie, waar, wanneer etc. we gaan zuipen of trainen of whatever.quote:Op zondag 4 september 2011 01:42 schreef VuilnisMetaal het volgende:
[..]
Het verschilt heel erg per vereniging hč. Bij mijn vereniging is veel vrijheid en doet men niet zo moeilijk met verplichtingen e.d.. Voor mij is m'n studentenvereniging gewoon een soort van kroeg maar dan met (bijna) alleen maar leuke mensen.
quote:Op zondag 4 september 2011 01:43 schreef Godshand het volgende:
Een echte student schrijft dronken zn essays en haalt dan nog een 10!
Ik kots niet op corps, maar nee, in mijn geval niet.quote:
Waar zit je dan?quote:Op zondag 4 september 2011 01:48 schreef Gewetensvol het volgende:
Waarom verdenken jullie mij van een lidmaatschap bij een corps? Wat onzinnig en stereotype. Naast mijn studie probeer ik andere activiteiten te ontplooien. Niet zo gek, natuurlijk.
Ik plan deze borrels niet. Het is sociaal wenselijk dat ik mijn gezicht op deze borrels toon. Het draagt bij aan een goed begin van het collegejaar (lang niet gezien, mogelijke plannen bespreken).quote:Op zondag 4 september 2011 01:38 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Daar gaat het toch niet om.
TS doet moeilijk over dat ze nu 'moet' leren i.p.v. andere dagen er tijd voor te maken, omdat zij zelf allemaal borrels inpland.
lul niet, ze hebben je gewoon afgewezen. En nu maar beweren dat je er niet bij wou.quote:Op zondag 4 september 2011 01:48 schreef Gewetensvol het volgende:
Waarom verdenken jullie mij van een lidmaatschap bij een corps? Wat onzinnig en stereotype. Naast mijn studie probeer ik andere activiteiten te ontplooien. Niet zo gek, natuurlijk.
Je gaat buiten het collegejaar niet met die mensen om dus?quote:Op zondag 4 september 2011 01:49 schreef Gewetensvol het volgende:
[..]
Ik plan deze borrels niet. Het is sociaal wenselijk dat ik mijn gezicht op deze borrels toon. Het draagt bij aan een goed begin van het collegejaar (lang niet gezien, mogelijke plannen bespreken).
Niet in de zomervakantie nee. Reizen en elders in het land verblijven.quote:Op zondag 4 september 2011 01:51 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Je gaat buiten het collegejaar niet met die mensen om dus?
Qua vereniging bedoel je?quote:Op zondag 4 september 2011 01:52 schreef VuilnisMetaal het volgende:
[..]
Schaam je je zo erg voor je keuze?
Je hoeft niet te liegen hoor, we weten ook wel dat ze gewoon niet met je om willen gaan.quote:Op zondag 4 september 2011 01:52 schreef Gewetensvol het volgende:
[..]
Niet in de zomervakantie nee. Reizen en elders in het land verblijven.
Ik wil mijn anonimiteit een beetje waarborgen.quote:
quote:Op zondag 4 september 2011 01:56 schreef Gewetensvol het volgende:
[..]
Ik wil mijn anonimiteit een beetje waarborgen.
Je moet wel oppassen nu. We weten al dat je Europees recht studeert, lid bent van een mysterieuze vereniging en vermoedelijk belast bent met het hebben van een geweten.quote:Op zondag 4 september 2011 01:56 schreef Gewetensvol het volgende:
[..]
Ik wil mijn anonimiteit een beetje waarborgen.
Het is geen gezelligheidsvereniging trouwens, maar 4 studieverenigingen. Ik vind mijn tijd te waardevol om structureel te investeren in een pure gezelligheidsvereniging (alhoewel ik de voordelen natuurlijk ook wel zie).quote:Op zondag 4 september 2011 01:58 schreef Ijsbergvla het volgende:
[..]
Je moet wel oppassen nu. We weten al dat je Europees recht studeert, lid bent van een mysterieuze vereniging en vermoedelijk belast bent met het hebben van een geweten.
Whateverquote:Op zondag 4 september 2011 02:00 schreef Buren_Kerkrade het volgende:
"Ik wil mijn anonimiteit een beetje waarborgen" praat niet zo wannabe intelligent
oh my fucking godquote:Op zondag 4 september 2011 02:02 schreef Gewetensvol het volgende:
[..]
Het is geen gezelligheidsvereniging trouwens, maar 4 studieverenigingen. Ik vind mijn tijd te waardevol om structureel te investeren in een pure gezelligheidsvereniging (alhoewel ik de voordelen natuurlijk ook wel zie).
Je zit bij 4 studieverenigingen tegelijk?quote:Op zondag 4 september 2011 02:02 schreef Gewetensvol het volgende:
[..]
Het is geen gezelligheidsvereniging trouwens, maar 4 studieverenigingen. Ik vind mijn tijd te waardevol om structureel te investeren in een pure gezelligheidsvereniging (alhoewel ik de voordelen natuurlijk ook wel zie).
Jep, geen fuck doen en toch veel doekoe's over een jaartje verdienen.quote:Op zondag 4 september 2011 02:03 schreef Buren_Kerkrade het volgende:
[..]
oh my fucking godje voelt je wel heel cool eh, met je rechtenopleiding
ze is de sperma-dump van een aantal verenigingenquote:Op zondag 4 september 2011 02:04 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Je zit bij 4 studieverenigingen tegelijk?
Jep, zowel universitair als facultair.quote:Op zondag 4 september 2011 02:04 schreef Bravebart het volgende:
[..]
quote:Op zondag 4 september 2011 02:04 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Je kan maar geen echte vrienden hebben.quote:Op zondag 4 september 2011 02:05 schreef Gewetensvol het volgende:
[..]
Jep, zowel universitair als facultair.
Daar heb ik echt nog nooooit van gehoordquote:Op zondag 4 september 2011 02:05 schreef Gewetensvol het volgende:
[..]
Jep, zowel universitair als facultair.
Studievereniging is compleet iets anders dan een studentenvereniging.quote:Op zondag 4 september 2011 02:10 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
[..]
Je kan maar geen echte vrienden hebben.
Ik heb altijd een beetje medelijden met mensen die bij studentenverenigingen zitten.
2 verenigingen zijn een mix van alfa's, gamma's en beta'squote:Op zondag 4 september 2011 02:11 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Daar heb ik echt nog nooooit van gehoordVast iets van alfa-studies...
Nu ben ik de draad helemaal kwijtquote:Op zondag 4 september 2011 02:12 schreef Gewetensvol het volgende:
[..]
2 verenigingen zijn een mix van alfa's, gamma's en beta's
Oooooh, reken je dat er ook toe...quote:Op zondag 4 september 2011 02:13 schreef Gewetensvol het volgende:
(vereniging over universitaire medezeggenschap bijvoorbeeld)
Tja, als je een zinvolle functie namens deze verenging vervult, dan behoort het inderdaad tot het lijstje van verenigingen waar sociale verplichtingen aan verbonden zijn.quote:Op zondag 4 september 2011 02:13 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Oooooh, reken je dat er ook toe...
Mwa nee, dat zou ik bijvoorbeeld meer als commissie bestempelen dan als vereniging. Een studievereniging is iets voor (alle) mensen van 1 studie.quote:Op zondag 4 september 2011 02:14 schreef Gewetensvol het volgende:
[..]
Tja, als je een zinvolle functie namens deze verenging vervult, dan behoort het inderdaad tot het lijstje van verenigingen waar sociale verplichtingen aan verbonden zijn.
Men spreekt hier over studieverenigingen, maar goed, andere kwalificaties zijn inderdaad denkbaar.quote:Op zondag 4 september 2011 02:16 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Mwa nee, dat zou ik bijvoorbeeld meer als commissie bestempelen dan als vereniging. Een studievereniging is iets voor (alle) mensen van 1 studie.
Cool. Nu nier meer soggen!quote:Op zondag 4 september 2011 02:18 schreef Gewetensvol het volgende:
[..]
Men spreekt hier over studieverenigingen, maar goed, andere kwalificaties zijn inderdaad denkbaar.
Potato, potato...quote:Op zondag 4 september 2011 02:11 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Studievereniging is compleet iets anders dan een studentenvereniging.
die uitdrukking werkt geschreven niet zo goedquote:Op zondag 4 september 2011 02:18 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Potato, potato...
Studenten en borrels: ordinair zuipen, brallen en sletten.
Mensen die fatsoenlijk Engels spreken kennen de achterliggende gedachte; we zitten hier in een topic met universitair geschoolden, toch? Dan verwacht ik wel iets meer dan niveautje RTL4 Engels.quote:Op zondag 4 september 2011 02:19 schreef Buren_Kerkrade het volgende:
[..]
die uitdrukking werkt geschreven niet zo goed
Dat zou je wel denken ja.quote:Op zondag 4 september 2011 02:42 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Mensen die fatsoenlijk Engels spreken kennen de achterliggende gedachte; we zitten hier in een topic met universitair geschoolden, toch? Dan verwacht ik wel iets meer dan niveautje RTL4 Engels.
Lekker origineel...quote:Op zondag 4 september 2011 01:28 schreef Gewetensvol het volgende:
[..]
Europees recht @ een fatsoenlijke faculteit
Mannen ook.quote:Op zondag 4 september 2011 02:16 schreef igottagun het volgende:
Drinken en studeren niet kunnen combineren, vrouwen..
Ten eerste is het leukquote:Op zondag 4 september 2011 13:43 schreef Levolution het volgende:
Mensen die een geforceerd druk sociaal leven opbouwen tijdens hun studie
Ja, want iedereen wil liever een baan omdat hij veel heeft genetwerkt tijdens de studie, dan op basis van je competenties.quote:Op zondag 4 september 2011 13:52 schreef Gewetensvol het volgende:
[..]
Ten eerste is het leuk
Ten tweede is netwerken altijd handig
Ten derde wil je na je studie direct een mooie baan
Samenvattend: Het is meerom mijn bezigheden als
te kwalificeren.
Je wilt gewoon een mooie baan hebben en ook nog een boel kunnen zuipen en lol maken. Prima om beide te combineren. Iets met het nuttige en het aangename.quote:Op zondag 4 september 2011 13:55 schreef Boe-man het volgende:
[..]
Ja, want iedereen wil liever een baan omdat hij veel heeft genetwerkt tijdens de studie, dan op basis van je competenties.
Om (potentiële) competenties verder te kunnen ontwikkelen, moet je wel de kans krijgen om mooie activiteiten uit te voeren. Om deze kansen te kunnen krijgen, is het inderdaad verstandig en gezellig om informeel elkaar te ontmoeten bij een biertje.quote:Op zondag 4 september 2011 13:55 schreef Boe-man het volgende:
[..]
Ja, want iedereen wil liever een baan omdat hij veel heeft genetwerkt tijdens de studie, dan op basis van je competenties.
Ik ben principieel tegen het idee van vernederende ontgroeningen. Een persoon mag hiërarchisch (functioneel) boven mij staan, maar hij heeft niet het recht om mij zo onfatsoenlijk te behandelen.quote:Op zondag 4 september 2011 14:04 schreef gers het volgende:
TS is zo'n type dat zich perrse moet laten ontgroenen om vrienden te maken
Verklaar je nader. Verklaar waarom jij mijn internetwezen als idioot ervaart.quote:Op zondag 4 september 2011 14:03 schreef Zolder het volgende:
Wat is de ts toch een idioot. Aan zijn manier van typen kan ik me al precies een voorstelling van hem maken.
Omdat het niet gaat om het halen van een voldoende, maar het om verkrijgen van een mooie functie.quote:Op zondag 4 september 2011 15:07 schreef Seam het volgende:
Europees Recht een studie noemen. Man als je die essays schrijft tijdens de borrels scoor je nog een voldoende, dus waar doe je moeilijk over
Want bij iedere essay die je schrijft is het een vereiste om een negen te halen, wil je een mooie functie krijgenquote:Op zondag 4 september 2011 15:08 schreef Gewetensvol het volgende:
[..]
Omdat het niet gaat om het halen van een voldoende, maar het om verkrijgen van een mooie functie.
Je vindt netwerken handig, maar je vindt het niet nodig jezelf te ontwikkelen?quote:Op zondag 4 september 2011 13:52 schreef Gewetensvol het volgende:
[..]
Ten eerste is het leuk
Ten tweede is netwerken altijd handig
Ten derde wil je na je studie direct een mooie baan
Samenvattend: Het is meerom mijn bezigheden als
te kwalificeren.
maar je bent dus wel ontgroend/kmt ?quote:Op zondag 4 september 2011 15:07 schreef Gewetensvol het volgende:
[..]
Ik ben principieel tegen het idee van vernederende ontgroeningen. Een persoon mag hiërarchisch (functioneel) boven mij staan, maar hij heeft niet het recht om mij zo onfatsoenlijk te behandelen.
Ik denk het laatste.quote:Op zondag 4 september 2011 15:13 schreef Ijsbergvla het volgende:
De vraag die vooral in mij opkomt: worden hier grootse ambities nagejaagd door iemand die weet wat zij wil? Of zijn het krampachtige pogingen van een wereldvreemd persoon die wil voldoen aan een bepaald clichébeeld?
Waar heb je het over? Ik moet in een essay een beleidsplan uiteen zetten.quote:Op zondag 4 september 2011 15:09 schreef Seam het volgende:
[..]
Want bij iedere essay die je schrijft is het een vereiste om een negen te halen, wil je een mooie functie krijgen
Nooit: dat is toch wel duidelijk lijkt mij (uit mijn opvatting over ontgroening).quote:
quote:Op zondag 4 september 2011 15:13 schreef Ijsbergvla het volgende:
De vraag die vooral in mij opkomt: worden hier grootse ambities nagejaagd door iemand die weet wat zij wil? Of zijn het krampachtige pogingen van een wereldvreemd persoon die wil voldoen aan een bepaald clichébeeld?
misschien is TS wel een prontig hertjequote:
TSquote:geregisteerd op zondag 28 augustus 2011 @ 05:54
En als je de 40 passeert word je depressief van je duffe kantoorbaan en ga je enge medicijnen slikken omdat het niet allemaal gaat zoals je verwacht had, terwijl het 'netwerk' dat je nu zogenaamd hebt opgebouwd, je grotendeels niet meer bekend is en niemand van de personen die wél over zijn, bereid zijn je te helpen. Zo gaat dat met oppervlakkige borrelcontacten.quote:
Ik moet altijd lachen om zulke mensen.quote:Op zondag 4 september 2011 17:26 schreef Levolution het volgende:
[..]
En als je de 40 passeert word je depressief van je duffe kantoorbaan en ga je enge medicijnen slikken omdat het niet allemaal gaat zoals je verwacht had, terwijl het 'netwerk' dat je nu zogenaamd hebt opgebouwd, je grotendeels niet meer bekend is en niemand van de personen die wél over zijn, bereid zijn je te helpen. Zo gaat dat met oppervlakkige borrelcontacten.
Dit.quote:Op zondag 4 september 2011 01:29 schreef Gewetensvol het volgende:
[..]
Drankje doen, dat zeggen alleen fragiele tuthola's.
Het gaat om het hier en nu. Ik ben nu actief en ik onderneem nu allerlei activiteiten. Deze contacten komen en gaan (snel). Verzuurd mannetje.quote:Op zondag 4 september 2011 17:26 schreef Levolution het volgende:
[..]
En als je de 40 passeert word je depressief van je duffe kantoorbaan en ga je enge medicijnen slikken omdat het niet allemaal gaat zoals je verwacht had, terwijl het 'netwerk' dat je nu zogenaamd hebt opgebouwd, je grotendeels niet meer bekend is en niemand van de personen die wél over zijn, bereid zijn je te helpen. Zo gaat dat met oppervlakkige borrelcontacten.
Anderzijds zag je toch ook veel voordelen op de lange termijn?quote:Op zondag 4 september 2011 21:23 schreef Gewetensvol het volgende:
[..]
Het gaat om het hier en nu. Ik ben nu actief en ik onderneem nu allerlei activiteiten. Deze contacten komen en gaan (snel). Verzuurd mannetje.
Nee, jij bent straks degene die verzuurd en verbitterd is omdat de carričre niet zoals gepland gaat...quote:Op zondag 4 september 2011 21:23 schreef Gewetensvol het volgende:
[..]
Het gaat om het hier en nu. Ik ben nu actief en ik onderneem nu allerlei activiteiten. Deze contacten komen en gaan (snel). Verzuurd mannetje.
Hier kan inderdaad wel een aparte topic voor komen in de KLB....quote:Op zondag 4 september 2011 16:27 schreef Snuf. het volgende:
Wat begrijpen mensen niet aan het verschil tussen een studentenvereniging en een studievereniging
BAMquote:Op zondag 4 september 2011 22:04 schreef Ijsbergvla het volgende:
[..]
Anderzijds zag je toch ook veel voordelen op de lange termijn?
Ja, nu denkt ze nog dat het er in het rechtenwereldje net zo stoer aan toe gaat als in films en series.quote:Op zondag 4 september 2011 22:06 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Nee, jij bent straks degene die verzuurd en verbitterd is omdat de carričre niet zoals gepland gaat...
Wedden voor 20 euro dat TS de DVD-reeks van Ally MacBeal in haar verzameling heeft?quote:Op zondag 4 september 2011 23:50 schreef Levolution het volgende:
[..]
BAM
[..]
Ja, nu denkt ze nog dat het er in het rechtenwereldje net zo stoer aan toe gaat als in films en series.
:-/ Te veel gezopen afgelopen maanden... Beter focus je op de studie, en drink je gewoon een cola'tje bij de borrel. Niet waar?quote:Op vrijdag 25 november 2011 18:47 schreef Splutje het volgende:
Moeilijk te combineren inderdaad. Ik denk dat ik ga stoppen met studeren een full time ga borrelen
Niet waar inderdaadquote:Op vrijdag 25 november 2011 18:51 schreef Gewetensvol het volgende:
[..]
:-/ Te veel gezopen afgelopen maanden... Beter focus je op de studie, en drink je gewoon een cola'tje bij de borrel. Niet waar?
Wat dacht je ervan dat je laat zien hoe goed je op je eigen 'wetenschapsgebied' (rechtenquote:Op vrijdag 25 november 2011 18:55 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Een essay ter voorbereiding van een sollicitatiegesprek. Like what the fuck? Welke wetenschappelijke dwarsverbanden wil je daarin gaan betogen.
Wat dacht je ervan dat het behoorlijk vreemd in de oren klinkt. Een essay schrijf je nooit ter voorbereiding van een sollicitatiegesprek, maar goed wellicht dat jij op een aparte (fictieve) school of uni je studie volgt.quote:Op vrijdag 25 november 2011 19:09 schreef Gewetensvol het volgende:
[..]
Wat dacht je ervan dat je laat zien hoe goed je op je eigen 'wetenschapsgebied' (rechten) bent?
En ze postte net iets over de opening van het academisch jaar in januari. Ik weet niet hoe dat op den Hollander zit, maar hier in Bels kan dat alvast niet.quote:Op vrijdag 25 november 2011 18:55 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Een essay ter voorbereiding van een sollicitatiegesprek. Like what the fuck? Welke wetenschappelijke dwarsverbanden wil je daarin gaan betogen.
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 6 januari 2012 01:24 schreef Gewetensvol het volgende:
Ik ben gekozen uit de verschillende kandidaten.![]()
![]()
![]()
![]()
MBO/HBO'er?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 02:23 schreef FokkenopFok het volgende:
Aandachtshoer. Maak een Twitter account of zo.
Ja, lekker jointje roken in de pauzes en op technofeestjes XTC gebruiken. Zin in!quote:Op vrijdag 6 januari 2012 02:47 schreef Vincent17 het volgende:
Misschien moet TS gewoon een MBO gaan doen, net als het vriendje van der vriendin
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |