abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116450476
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 23:35 schreef bleiblei het volgende:

Sijben ken ik dan niet, echter als ik je goed begrijp zit het dus wel tegen de bovenkant van de markt aan. Dus dat is niet bepaald tussen de Artemide, Pastoe, Leolux, Vitra, etc. en Ikea in. Maar schurkt aardig tegen die merken en hoger aan.
Sijben heeft een enorme range. Je kan daar dus een bank kopen van 1.000 euro tot aan meer dan 100.000 euro.

quote:
3K voor een bank is voor minimaal 80% van de Nederlanders een zot bedrag.
BankSTEL.

En dan is het zeker geen zot bedrag voor minimaal 80% van de Nederlanders. Zelfs niet als het alleen maar een losse bank zou zijn overigens.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_116450523
quote:
7s.gif Op donderdag 6 september 2012 00:09 schreef k_man het volgende:
Design heeft niet zoveel te maken met oplage of prijsstelling. IKEA verkoopt ook design. Sommige IKEA-omtwerpen zullen waarschijnlijk over 50 jaar in de boekjes met designklassiekers staan. Af en toe werkt IKEA ook met bekende designers, zoals bijv Hella Jongerius. Dat is massaproductie en relatief goedkoop, maar wel design.
Dat ben ik niet met je eens. Ook de materialen en de wijze van produceren bepaalt of je iets tot design moet rekenen.

Ikea kan wel ontwerpen hebben die slim in elkaar zitten. Maar het is absoluut onvergelijkbaar met echte kwaliteitsmeubelen (die maak je b.v. van hout en niet van houtpulp).
pi_116450545
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 00:59 schreef henkde_j het volgende:

Ook zit er vrijwel nooit een groot kwaliteitsverschil tussen meubels van top design merken en meubels van B-merken...
Wat een onzin zeg. Waar denk jij dat het extra gewicht vandaan komt?
pi_116450623
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 09:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg. Waar denk jij dat het extra gewicht vandaan komt?
Zeker geen onzin. Genoeg design waar je een stevige prijs voor betaalt en dat niet terugziet in de kwaliteit. (lees matige afwerking)
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  donderdag 6 september 2012 @ 10:03:05 #285
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_116451031
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 09:46 schreef henkde_j het volgende:

[..]

Zeker geen onzin. Genoeg design waar je een stevige prijs voor betaalt en dat niet terugziet in de kwaliteit. (lees matige afwerking)
Voorbeeld? Een handgemaakt maatpak is ook losser in elkaar gezet dan een machinaal vervaardigde...

Want met een slechte afwerking ga je het niet redden...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_116451072
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 09:46 schreef henkde_j het volgende:

Noem eens drie designklassiekers die slecht in elkaar steken.

Overigens zou dat voor mij dus een reden zijn om niet te kopen. Ik wil kwaliteit. Duurzaamheid.
pi_116451164
quote:
14s.gif Op donderdag 6 september 2012 10:03 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Voorbeeld? Een handgemaakt maatpak is ook losser in elkaar gezet dan een machinaal vervaardigde...

Want met een slechte afwerking ga je het niet redden...

De Daphine Terra van Lumina bijvoorbeeld.
Als je kijkt hoe slecht deze lamp in elkaar zit. De airvents in de kap zijn er zo ingeponst dat er deuken zijn ontstaan rond de gaten. Niet strak verchroomd. En het hitte beschermingsbeugeltje is altijd krom. Er zijn verkeerde/goedkope productietechnieken gebruikt voor het vervaardigen. De afwerking past niet bij een lamp van zo'n 500e.

Maar er zijn uiteraard ook genoeg designklassiekers waar de kwaliteit dik in orde is. :)
Ik wil alleen even zeggen dat het stempel 'design' een meubel niet meteen beter maakt.
Jij begrijpt _O_
pi_116452445
Nou vind ik het geen meubel, maar dat terzijde.

Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat er uitzonderingen zijn als het gaat om kwaliteit. Maar normaliter is design wel wat meer dan alleen het visuele ontwerp. Dat is ook hoe e.e.a. in elkaar steekt en met welke materialen. En als je consequent kiest voor de beste materialen en de meest duurzame productiemethode met de beste vakmensen... dan is de hogere prijs ook gewoon gerechtvaardigd.

Ik heb zelf een rondleiding gehad in de fabriek waar mijn banken vandaan komen. Met eigen ogen kunnen zien hoe zo'n bank in elkaar steekt en met welke materialen gewerkt wordt. Overigens: de mannen van de expeditie weten het ook, want die vinden het dus geen fijne banken en arbotechnisch lijkt mij het vervoer ook niet helemaal in orde. ;)
  donderdag 6 september 2012 @ 11:19:00 #289
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_116452935
Vorige week de keuken een kleine opfrisser gegeven, nieuwe lamp boven de tafel en 5 nieuwe stoelen :)

Brunklaus Shady Tree

En 5 nieuwe stoelen ( Eames DSW wit)
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_116454260
Als het goed is volgende week bij ons binnen voor boven de eetkamertafel:

Copernico van Artemide.
pi_116459633
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 09:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens. Ook de materialen en de wijze van produceren bepaalt of je iets tot design moet rekenen.

Ikea kan wel ontwerpen hebben die slim in elkaar zitten. Maar het is absoluut onvergelijkbaar met echte kwaliteitsmeubelen (die maak je b.v. van hout en niet van houtpulp).
Tja, je kunt het er ook niet mee eens zijn dat de zon 's morgens opgaat, maar dat is nou eenmaal een gegeven. Sla zelf maar eens een boek over designklassiekers open. Daar staan echt niet alleen dure, exclusieve dingen in. De eend en de kever zijn net zo goed designklassiekers geworden als de Ferrari 250 GTO.
pi_116460059
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 11:02 schreef DS4 het volgende:
Nou vind ik het geen meubel, maar dat terzijde.

Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat er uitzonderingen zijn als het gaat om kwaliteit. Maar normaliter is design wel wat meer dan alleen het visuele ontwerp. Dat is ook hoe e.e.a. in elkaar steekt en met welke materialen. En als je consequent kiest voor de beste materialen en de meest duurzame productiemethode met de beste vakmensen... dan is de hogere prijs ook gewoon gerechtvaardigd.

Ik heb zelf een rondleiding gehad in de fabriek waar mijn banken vandaan komen. Met eigen ogen kunnen zien hoe zo'n bank in elkaar steekt en met welke materialen gewerkt wordt. Overigens: de mannen van de expeditie weten het ook, want die vinden het dus geen fijne banken en arbotechnisch lijkt mij het vervoer ook niet helemaal in orde. ;)
Ten eerste is 'design' niet iets feitelijks. Wat is volgens jou bijvoorbeeld design? Wat zijn de criteria die het 'design' maken? Het is zeker niet zo dat alle 'design klassiekers' gemaakt zijn van het beste materiaal/productietechnieken. Ik durf dus ook te zeggen dat goede ontwerpen zeker niet altijd duurder dienen te zijn.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 11:19 schreef IkWilbert het volgende:
Vorige week de keuken een kleine opfrisser gegeven, nieuwe lamp boven de tafel en 5 nieuwe stoelen :)

Brunklaus Shady Tree
[ afbeelding ]

En 5 nieuwe stoelen ( Eames DSW wit)
[ afbeelding ]
Erg mooie stoeltjes zijn dat, en nog goed zittend ook. Maar waarom 5 als ik vragen mag? Niet handiger om er ook meteen een 6e bij te kopen? :P

quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 12:00 schreef DS4 het volgende:
Als het goed is volgende week bij ons binnen voor boven de eetkamertafel:

[ afbeelding ]

Copernico van Artemide.
Ubervette lamp dat ^O^
al ben ik benieuwd naar het lichtbeeld en of het niet eye strain veroorzaakt. Het blijven open lichtbronnen.
Jij begrijpt _O_
pi_116461479
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 15:04 schreef henkde_j het volgende:
Ten eerste is 'design' niet iets feitelijks. Wat is volgens jou bijvoorbeeld design? Wat zijn de criteria die het 'design' maken? Het is zeker niet zo dat alle 'design klassiekers' gemaakt zijn van het beste materiaal/productietechnieken. Ik durf dus ook te zeggen dat goede ontwerpen zeker niet altijd duurder dienen te zijn.
Wat wel of geen design is, valt lastig te vatten in een definitie. Het wordt vooral bepaald door de collectieve opinie, denk ik. Als er onder liefhebbers en 'deskundigen' een algemeen gedeeld gevoel heerst over het belang van een bepaald ontwerp. In ieder geval heeft het niet noodzakelijkerwijs te maken met het gebruik van hele goede materialen, met goed vakmanschap, met prijs, met lage oplage, of zelfs met bruikbaarheid. Wel altijd met vormgeving.

Kijk naar de bankjes van Le Corbusier. Algemeen geaccepteerd als design klassiekers, maar wie er wel eens op gezeten heeft weet dat dat geen onverdeeld genoegen is. Hetzelfde met de citruspers van Starck. Ziet er schitterend uit, maar bruikbaar? Neuh. Degelijk? Ook niet echt.

Andersom zijn die banken van DS4 gemaakt door vakmensen, met gebruik van de beste materialen en zitten ze heerlijk. Ze schieten echter te kort op het gebied van vormgeving, dus in mijn ogen geen design.
  donderdag 6 september 2012 @ 15:52:46 #294
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_116461924
quote:

[..]

[..]

Erg mooie stoeltjes zijn dat, en nog goed zittend ook. Maar waarom 5 als ik vragen mag? Niet handiger om er ook meteen een 6e bij te kopen? :P

[..]

Ubervette lamp dat ^O^
al ben ik benieuwd naar het lichtbeeld en of het niet eye strain veroorzaakt. Het blijven open lichtbronnen.
Die zesde komt nog wel een keer als de kleine groot is... De Tripp Trapp voor de kleine moet ook nog ergens staan ;-)

Licht is erg mooi al zeg ik het zelf... het is niet de hoofdverlichting maar zorgt voor een mooi sfeer met de juiste lamp erin.

Is toch ook wel een beetje design zo'n tripptrapp ;)

* I intend to live forever, so far so good! *
pi_116462423
quote:
7s.gif Op donderdag 6 september 2012 15:42 schreef k_man het volgende:

[..]

Hetzelfde met de citruspers van Starck. Ziet er schitterend uit, maar bruikbaar? Neuh. Degelijk? Ook niet echt.

Meeste mensen hebben die gewoon ongebruikt staan als kunstwerk.

Ik heb speciaal ervoor drie putjes laten maken in het marmeren blad van mijn bar, zodat hij wel degelijk blijft staan als je hem gebruikt, als je hem fixeert werkt hij prima, en anders heb je overal Citrus.
pi_116462968
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 16:04 schreef HJVanNigtevegtenBisschop het volgende:

[..]

Meeste mensen hebben die gewoon ongebruikt staan als kunstwerk.

Ik heb speciaal ervoor drie putjes laten maken in het marmeren blad van mijn bar, zodat hij wel degelijk blijft staan als je hem gebruikt, als je hem fixeert werkt hij prima, en anders heb je overal Citrus.
Pics! :D
Jij begrijpt _O_
  donderdag 6 september 2012 @ 17:29:57 #297
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_116465887
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 09:41 schreef DS4 het volgende:

Ook hier kun je weer wat kanttekeningen bij plaatsen...
Nogmaals het voorbeeld de kratmeubelen van Rietveld. Ik weet zeker dat toen hij daarmee op de proppen kwam, er ook mensen waren die neerbuigend deden over het materiaal dat hij daarvoor gebruikte - heel simpel hout, dat inderdaad zomaar afkomstig had kunnen zijn van houten kratjes. Nu beschouwen we die meubels als een geweldige innovatieve vonst en staan ze daarom in het museum.
Ik vind het idee van Ikea om voor sommige meubels zelfs karton te gebruiken als ''opvulling" een vergelijkbare innovatie. Maakt de meubels stevig, maar toch heel erg licht.

"Design" is nou eenmaal geen exacte wetenschap. Wat de een er wel onder schaart vindt de volgende juist afschuwelijk. Om maar eens een voorbeeld te noemen: de logge, lompe meubels van merken als Rolf Benz en zo. Wordt vaak aangeduid als ''design'', zit heel stevig en solide in elkaar, is peperduur, maar oh man, wat vind ik het lelijk spul. ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_116478409
Geen klassieker, maar ik zou graag deze willen hebben :D

Van Roche Bobois. Ken het merk verder niet echt, maar heb wel eens op een bank gezeten en dat zag/voelde kwalitatief prima. Net als Rolf Benz bijv.

Of valt dit niet in de categorie design meubels?
pi_116491585
quote:
7s.gif Op donderdag 6 september 2012 14:52 schreef k_man het volgende:

Tja, je kunt het er ook niet mee eens zijn dat de zon 's morgens opgaat, maar dat is nou eenmaal een gegeven. Sla zelf maar eens een boek over designklassiekers open. Daar staan echt niet alleen dure, exclusieve dingen in. De eend en de kever zijn net zo goed designklassiekers geworden als de Ferrari 250 GTO.
Ik vind het leuk dat je doet alsof het exacte wetenschap is, maar dat is niet zo.

Mijn mening is mijn mening. En daar moet je het mee doen. ;)
pi_116491604
quote:

Ten eerste is 'design' niet iets feitelijks.
Ik gaf dan ook uitdrukkelijk mijn mening. ;)
pi_116491653
quote:
7s.gif Op donderdag 6 september 2012 15:42 schreef k_man het volgende:

Andersom zijn die banken van DS4 gemaakt door vakmensen, met gebruik van de beste materialen en zitten ze heerlijk. Ze schieten echter te kort op het gebied van vormgeving, dus in mijn ogen geen design.
Dat mag jij vinden, maar dat is wederom een mening.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')