abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106458080
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 16:22 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Met die filosofie is alles op kunst na en niet organisch van aard - design...
Het lijkt me dan ook meer een definitie om te laten zien dat product ontwerpen heel breed is, en wat iets wat je ontwerpt onderscheidt van kunst :P
pi_106459944
Het is gewoon toegepaste kunst :)
pi_106462638
Toch mooi om te weten dat een scheetkussen en een gft container ook design zijn :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  vrijdag 6 januari 2012 @ 17:23:47 #154
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_106490320
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 22:54 schreef RanTheMan het volgende:
Toch mooi om te weten dat een scheetkussen en een gft container ook design zijn :)
Je bent niet bekend met de Red Dot Design Award zeker?
  maandag 9 januari 2012 @ 15:57:11 #155
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_106603734

Later als ik groot ben koop ik een Parabolica om lekker in te lezen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_107090417
Ik ben op zoek naar een wandmeubel dat lijkt op deze, iemand een idee?

pi_107092007
Ik weet niet precies wat dit is, maar je zou kunnen kijken bij Pastoe, Hülsta, Castelijn. Er is ook nog een Duits merk dat dit soort kasten maakt, van hele hoge kwaliteit, maar daarvan schiet me de naam even niet te binnen.
  zondag 22 januari 2012 @ 15:07:00 #158
126620 Krln
Belg in Breda
pi_107097822
of boconcept
pi_107097989
quote:
7s.gif Op zondag 22 januari 2012 12:34 schreef k_man het volgende:
Ik weet niet precies wat dit is, maar je zou kunnen kijken bij Pastoe, Hülsta, Castelijn. Er is ook nog een Duits merk dat dit soort kasten maakt, van hele hoge kwaliteit, maar daarvan schiet me de naam even niet te binnen.
Banzbord?
pi_107098399
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 15:10 schreef cikolata het volgende:

[..]

Banzbord?
Nee, Interlübke.
pi_107112945
Dank voor de tips ! Ik ga snel checken
  maandag 23 januari 2012 @ 01:14:10 #162
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_107126587
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 15:00 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ja hoor. Wij hebben er ook wat van hangen in de hal. De "Simple" in alu. Vanwege het feit dat de vorm volledig terug komt in de trap vonden we dat wel een aardige.

[ afbeelding ]
Mooie lampen daar. Ik kwam laatst deze oude lampen van philips tegen: klik
Iemand enig idee hoe zo'n modellen nog te verkrijgen zijn?
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:59 schreef Erasmo het volgende:
De eetkamerstoelen hier zijn aan vervanging toe(van die dingen met zo'n hoge achterkant) en waarschijnlijk kom er Gispen 101 of 103's in tuigleer :)

Edit: Zit weer op niet-mobiel internet dus pics:

101:
[ afbeelding ]

103
[ afbeelding ]
De tafel bij die 103 vind ik ook erg tof! Weet je welk model dat is toevallig?
  vrijdag 27 januari 2012 @ 20:45:02 #163
246614 KingsCrown
The opposite of Faith is Fear!
pi_107307829
Afgelopen weken ons huis aangevuld met wat nieuwe meubels.

Onze Eames DAR stoelen zijn eergisteren binnengekomen, de lamp hebben we gekocht tijdens een kerstaanbieding.

Nu zijn we nog opzoek naar een leuke klok voor aan de wand. Heeft iemand nog suggesties? Tot 250,- EUR o.i.d. Hoeft niet typisch design te zijn, anders kom je al snel op de klokken van Nelson. En die vinden we net niet & te duur.

Een aantal klokken van Karlsson welke we leuk vinden zijn:
pi_107316612
Als de klok wél design mag zijn; een hele bekende is de Bankers' Clock van Arne Jacobsen.

Of anders de overbekende Zwitserse stationsklokken van Mondaine.
pi_107321273
Kijk ook even op de website van Vitra, die hebben ook een aantal klokken die wel mooi zijn vind ik zelf! Leuk die combinatie van de DAR met die mega tolomeo. Wij hebben straks 2 extra DSR stoeltjes besteld en hebben al een tolomeo sospensione aan het plafond!
Fingerspitzgefühl
  maandag 30 januari 2012 @ 17:36:03 #166
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_107407715
Ik ben van plan om de Barcalona stoel te hallen. Echter is een orgine extreem duur, en ben ik dus aan het kijken voor een replica. Die zijn er rond de 400 euro.

Iemand hier ervaring mee? Ben erg benieuwd!
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_107410720
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 17:36 schreef ook_gek het volgende:
Ik ben van plan om de Barcalona stoel te hallen. Echter is een orgine extreem duur, en ben ik dus aan het kijken voor een replica. Die zijn er rond de 400 euro.
:')
  maandag 30 januari 2012 @ 19:25:33 #168
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_107411528
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 17:36 schreef ook_gek het volgende:

Iemand hier ervaring mee? Ben erg benieuwd!
verkoop dan je 3 beocenters :')
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  maandag 30 januari 2012 @ 21:10:20 #169
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_107416756
quote:
13s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:03 schreef k_man het volgende:

[..]

:')
Ah jij wilt mij een leuke bijdragen doen voor een stoel van 5k plus?
Top, zal ik anders even je een PM sturen voor me bank rekening?

quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:25 schreef lipje het volgende:

[..]

verkoop dan je 3 beocenters :')
Dan ga ik het nog niet redden ben ik bang. -O-
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
pi_107417114
Ik heb veel replica's gezien van de Barcelona stoel, en weinig zijn er de moeite waard. Maar goed, ook tussen de replica's heb je enorm kwaliteitsverschil natuurlijk. Ik koop graag enkel originele en ook enkel "vintage", aangezien die beter hun waarde houden en ik het er vaak mooier uit vind zien.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 30 januari 2012 @ 21:23:25 #171
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_107417520
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 21:16 schreef Bajskorv het volgende:
Ik heb veel replica's gezien van de Barcelona stoel, en weinig zijn er de moeite waard. Maar goed, ook tussen de replica's heb je enorm kwaliteitsverschil natuurlijk. Ik koop graag enkel originele en ook enkel "vintage", aangezien die beter hun waarde houden en ik het er vaak mooier uit vind zien.
Het zal duidelijk zijn dat het me niet om de waarde gaat, en met 2 katten vind ik he een veiliger gevoel als ik een replica neem. Tevens vind ik 5k een stoel niet waard. Ik geef dat geld liever aan andere dingen uit.

En 2de hands zijn die stoelen nog veel te duur.
pi_107417785
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 21:23 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Het zal duidelijk zijn dat het me niet om de waarde gaat, en met 2 katten vind ik he een veiliger gevoel als ik een replica neem. Tevens vind ik 5k een stoel niet waard. Ik geef dat geld liever aan andere dingen uit.

En 2de hands zijn die stoelen nog veel te duur.
Yup, maar 2e hands houden ze hun waarde tenminste goed. Dan schrijf je bij een goeie vintage gewoon niks af, en dus ben je uiteindelijk niet duur uit. Je moet alleen de cash voor de investering hebben.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
pi_107417865
Grappig dat jullie die klokken hier neer zetten. Heb de flipover klok in de keuken hangen (erg makkelijk ivm houdbaarheidsdatums) en de bankers clock van Arne Jacobsen in de woonkamer.
Dus ik mag jullie complimenteren met jullie goede smaak ;)

De Bankersclock is erg mooi. Het glas is ook een beetje bol. Overigens denk ik wel dat de prijs voor de klok veels te hoog is. Een mooie klok vinden is lastig, hetzelfde met spiegels. Ik zoek al tijden naar een spiegel waar ik echt weg van ben, maar kan maar niks vinden.
pi_107418008
Als je een lage stoel zoekt van Leer dan is de Kjaerholm PK22 misschien iets. Het origineel is prijzig maar niet Barcelona chair prijzig.
  maandag 30 januari 2012 @ 21:35:40 #175
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_107418185
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 21:28 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Yup, maar 2e hands houden ze hun waarde tenminste goed. Dan schrijf je bij een goeie vintage gewoon niks af, en dus ben je uiteindelijk niet duur uit. Je moet alleen de cash voor de investering hebben.
Probleem is dat ik weinig waarde hecht aan meubels. Snap dat het voor iemand een investering kan zijn, maar na max 2 jaar ben ik het al zat en gaat ik meubels vervangen. Dat zal ook met de stoel zijn.

Dus zonde om daar geld in te stoppen naar mijn mening :)

quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 21:32 schreef Rapaille het volgende:
Als je een lage stoel zoekt van Leer dan is de Kjaerholm PK22 misschien iets. Het origineel is prijzig maar niet Barcelona chair prijzig.
mooie stoel inderdaad, maar als ik me niet vergis beginnen de prijzen bij 2000 euro toch?
Dat vind ik echt te duur.
pi_107418510
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 21:35 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Probleem is dat ik weinig waarde hecht aan meubels. Snap dat het voor iemand een investering kan zijn, maar na max 2 jaar ben ik het al zat en gaat ik meubels vervangen. Dat zal ook met de stoel zijn.

Dus zonde om daar geld in te stoppen naar mijn mening :)

Snap ik, maar persoonlijk vind ik 500 euro weg gooien in 2 jaar pas echt zonde...
  maandag 30 januari 2012 @ 21:48:27 #177
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_107418834
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 21:41 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Snap ik, maar persoonlijk vind ik 500 euro weg gooien in 2 jaar pas echt zonde...
dat is max wat ik wil uitgeven, en het is inderdaad voor 2 hoog uit 3 jaar. Maar dat is een keuze die ik gemaakt heb :)
pi_107419043
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 21:35 schreef ook_gek het volgende:

mooie stoel inderdaad, maar als ik me niet vergis beginnen de prijzen bij 2000 euro toch?
Dat vind ik echt te duur.
Voor dat bedrag kan je ze vaak scoren :) Het is een hoop geld, maar de helft van wat een barcelona chair kost en ontzettend waardevast. Al merk ik ook dat je dat niet echt uit maakt.
  maandag 30 januari 2012 @ 21:58:04 #179
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_107419380
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 21:52 schreef Rapaille het volgende:

[..]

Voor dat bedrag kan je ze vaak scoren :) Het is een hoop geld, maar de helft van wat een barcelona chair kost en ontzettend waardevast. Al merk ik ook dat je dat niet echt uit maakt.
In dit geval niet, ik zal helemaal gek worden als 1 van me katten z'n nagels in een stoel zet van 2 a 5k :D

Nee maar klopt inderdaad, ik vind het model geweldig mooi. Maar ik ga dat geld er niet aan uitgeven.

Ik heb andere hobbys, in mijn geval Bang en Olufsen zoals dat al eerder werd opgemerkt in een reacties hier boven.
  maandag 30 januari 2012 @ 21:59:38 #180
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_107419450
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 20:45 schreef KingsCrown het volgende:
Afgelopen weken ons huis aangevuld met wat nieuwe meubels.

Onze Eames DAR stoelen zijn eergisteren binnengekomen, de lamp hebben we gekocht tijdens een kerstaanbieding.

[ afbeelding ]

Nu zijn we nog opzoek naar een leuke klok voor aan de wand. Heeft iemand nog suggesties? Tot 250,- EUR o.i.d. Hoeft niet typisch design te zijn, anders kom je al snel op de klokken van Nelson. En die vinden we net niet & te duur.

Een aantal klokken van Karlsson welke we leuk vinden zijn:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Die lamp is geweldig! Zo iets zoek ik ook nog voor precies de zelfde situatie. Kan je deze lamp ook in hoogte verstellen? Zo te zien wel toch?

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen waar je die vandaan hebt?
pi_107419713
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 21:59 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Die lamp is geweldig! Zo iets zoek ik ook nog voor precies de zelfde situatie. Kan je deze lamp ook in hoogte verstellen? Zo te zien wel toch?

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen waar je die vandaan hebt?
Die lamp zie je echt overal (heb er zelf drie _O- ). Is van Artemide, met een snelle Google zul je zo een winkel in de buurt vinden. Alle hoeken (en dus hoogte) zijn instelbaar.
  maandag 30 januari 2012 @ 22:09:58 #182
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_107420015
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 22:04 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Die lamp zie je echt overal (heb er zelf drie _O- ). Is van Artemide, met een snelle Google zul je zo een winkel in de buurt vinden. Alle hoeken (en dus hoogte) zijn instelbaar.
Top, dit is precies wat ik zoek. Effe sparen zie ik :P
pi_107420424
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 22:09 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Misschien hebben ze nog ergens een imitatieversie voor je. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2012 22:18:49 ]
pi_107420480
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 22:09 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Prijzen verschillen online behoorlijk. Ook zijn ze gek genoeg in Londen veel goedkoper, dus ik heb ze hier gekocht. Geen idee waarom ze in Nederland zoveel duurder zijn.
pi_107420499
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 21:10 schreef ook_gek het volgende:
Ah jij wilt mij een leuke bijdragen doen voor een stoel van 5k plus?
Top, zal ik anders even je een PM sturen voor me bank rekening?
Namaak kopen is gewoon kansloos. Alsof je een 316i koopt en er een M3 badge op plakt.
pi_107420976
Even aansluiten nu het over lampen gaat.

Na flink het internet afspeuren heb ik een lamp gevonden die ik eigenlijk wil hebben. Punt is alleen dat ik geen winkel kan vinden die hem heeft hangen... ook de leverancier/fabrikant heeft hem niet in een showroom of weet waar hij hangt.

Is wellicht één van jullie hem in een winkel tegengekomen? Graag wil ik hem in het echt bekijken voordat ik hem koop. Het gaat toch om c.a. ¤700,- en voor dat geld wil ik geen miskoop doen.

Kortom: weet iemand de Ornametrica van Bloom te hangen?
www.ornametrica.nl

pi_107421021
quote:
13s.gif Op maandag 30 januari 2012 22:18 schreef k_man het volgende:

[..]

Namaak kopen is gewoon kansloos. Alsof je een 316i koopt en er een M3 badge op plakt.
Mwah, niet helemaal hetzelfde. Een 316 heeft gewoon minder features dan een M3. Je hebt tegenwoordig goede replica's (Google maar even voor vergelijkingen door "vintage" experts), die gewoon qua kwaliteit niks onder doen.

Ik hou er niet van een zou het nooit kopen, maar bij dit soort stoelen (die extreem veel nagemaakt worden) is de kwaliteit van de replica inmiddels erg goed.
  maandag 30 januari 2012 @ 22:43:35 #188
246614 KingsCrown
pi_107422081
Wij hebben de lamp gescoord voor 600,-EUR bij Meijer Wonen in Zwolle. Het is een parelmoer/grijze medium kap. Tijdens kerst dus met dikke korting. :D
pi_107422248
Voor dat geld koop je hem dus in Londen bij de Conran Shop (en dat is een goeie dure design zaak) zonder korting. Met de kerst is hij altijd in de aanbieding en gaat er nog 20 procent ofzo vanaf.

Design in Nederland is we'll vaker bijzonder geprijsd, vind ik. Mijn Eames stoelen waren in Nederland ook duurder dan in Londen.
  maandag 30 januari 2012 @ 22:52:03 #190
246614 KingsCrown
pi_107422528
Helaas is Londen niet naast de deur. Ook voor de eames stoelen kan je prima deals doen in NL eerst zoeken en dan onderhandelen. :)
  maandag 30 januari 2012 @ 22:58:57 #191
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_107422899
quote:
3s.gif Op maandag 30 januari 2012 22:17 schreef k_man het volgende:

[..]

Misschien hebben ze nog ergens een imitatieversie voor je. :')
Prima, je hebt nu een paar keer je mening duidelijk laten merken. Helemaal top en prima. Maar het draagt niks bij aan mijn vraag. En na 1x is je mening ook wel duidelijk.

kusje :W

quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 22:18 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Prijzen verschillen online behoorlijk. Ook zijn ze gek genoeg in Londen veel goedkoper, dus ik heb ze hier gekocht. Geen idee waarom ze in Nederland zoveel duurder zijn.
Ah bedankt voor de tip! ik gaat eens rond kijken op internet. Heb er toch geen haast bij dus heb alle tijd :)
pi_107423985
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 22:52 schreef KingsCrown het volgende:
Helaas is Londen niet naast de deur. Ook voor de eames stoelen kan je prima deals doen in NL eerst zoeken en dan onderhandelen. :)
Natuurlijk, maar onderhandelen kan in Engeland ook nog. Gewoon grappig dat ik in NL veel meer kwijt ben dan in Engeland (twee huisjes), maar zelf vervoeren is net weer niet de moeite...
  dinsdag 31 januari 2012 @ 08:45:15 #193
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_107430509
Gewoon een import handeltje opzetten. Design voor weînig.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_107430577
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 08:45 schreef Dagonet het volgende:
Gewoon een import handeltje opzetten. Design voor weînig.
Daar is mijn uurloon iets te hoog voor... Ik werk al 60 uur in de week.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 09:04:02 #195
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_107430822
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 22:27 schreef Fackel het volgende:
Even aansluiten nu het over lampen gaat.

Na flink het internet afspeuren heb ik een lamp gevonden die ik eigenlijk wil hebben. Punt is alleen dat ik geen winkel kan vinden die hem heeft hangen... ook de leverancier/fabrikant heeft hem niet in een showroom of weet waar hij hangt.

Is wellicht één van jullie hem in een winkel tegengekomen? Graag wil ik hem in het echt bekijken voordat ik hem koop. Het gaat toch om c.a. ¤700,- en voor dat geld wil ik geen miskoop doen.

Kortom: weet iemand de Ornametrica van Bloom te hangen?
www.ornametrica.nl

[ afbeelding ]
Ik denk dat je gewoon een zooi mailtjes moet versturen naar de betere zaken en naar wat webshops die ook over een showroom beschikken. Wellicht dat één van hen je anders kan verwijzen naar een publieke ruimte die zo'n lamp heeft gekocht? (zoals een kroeg of museum).
  dinsdag 31 januari 2012 @ 09:06:50 #196
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_107430881
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 08:48 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Daar is mijn uurloon iets te hoog voor... Ik werk al 60 uur in de week.
Af en toe een bestellinkje opnemen voor wat dingen, beetje marge erop gooien en dan op de boot als je toch weer eens deze kant op komt. Niet een echte handel natuurlijk, het moet wel leuk blijven. :P.
pi_107431725
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 09:06 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Af en toe een bestellinkje opnemen voor wat dingen, beetje marge erop gooien en dan op de boot als je toch weer eens deze kant op komt. Niet een echte handel natuurlijk, het moet wel leuk blijven. :P.
Eerst mijn auto binnen krijgen... En de boot is ellende, ik vlieg.
pi_107460854
even een vraagje over Eames Lounge Chair. Als ik google is deze stoel op sommige sites 799 euro en op andere 8700 euro. Is die van 799 dan de neppe?
pi_107461045
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:37 schreef zapato61 het volgende:
even een vraagje over Eames Lounge Chair. Als ik google is deze stoel op sommige sites 799 euro en op andere 8700 euro. Is die van 799 dan de neppe?
Dat lijkt me haast een retorische vraag.
pi_107461130
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:41 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat lijkt me haast een retorische vraag.
Heb es verder gegoogled en idd zijn neppers. pfff
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')