Hoorde het gister ook.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:10 schreef Roces18 het volgende:
Ik zag gister toevallig het wiskundeboek van mijn jongste zus , en ik moest spontaan lachen![]()
Ze doet trouwens MBO en opgave 1 was als volgt:
Schrijf de volgende getallen voluit in woorden![]()
whhahaha wat een niveau
Wat is dat doel?quote:Op vrijdag 2 september 2011 14:39 schreef Argo het volgende:
[..]
Klopt zij zullen mij helpen op mijn pad. Dan kan zelfs wiskunde mij niet weerhouden van mijn doel.
Ga jij maar even een huis kopen wat 150 meter breed is.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:25 schreef Kw4Kje het volgende:
Basis rekenen oke, optellen, aftrekken, vermedigvuldigen. Maar waarom ik Kwadrateren, Machtsverheffen, Worteltrekken ect. heb moeten doen, heb ik nooit begrepen.
ik zeg doen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:20 schreef TNA het volgende:
[..]
En geen Engels, Frans, Economie, en Aardrijkskunde, ook geen probleem toch? Schaf de hele middelbare school maar af en laat mensen naast Nederlands één vak volgen.
quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:42 schreef ploxerderp het volgende:
[..]
ik zeg doen.
Niet dat iemand frans wil spreken/het nodig heeft.
Als iemand frans praat gewoon neerknuppelen ipv zijn taal spreken
Je moet het totaal plaatje zien. Als he later iets in de wetenschap wil doen heb je veel aan de gecombineerde kennis van wiskunde, biologie, natuur en scheikunde, nederlands.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:25 schreef Kw4Kje het volgende:
Basis rekenen oke, optellen, aftrekken, vermedigvuldigen. Maar waarom ik Kwadrateren, Machtsverheffen, Worteltrekken ect. heb moeten doen, heb ik nooit begrepen.
Hier wil ik pics van zien, dit gaat er bij mij niet inquote:Op vrijdag 2 september 2011 17:10 schreef Roces18 het volgende:
Ik zag gister toevallig het wiskundeboek van mijn jongste zus , en ik moest spontaan lachen![]()
Ze doet trouwens MBO en opgave 1 was als volgt:
Schrijf de volgende getallen voluit in woorden![]()
whhahaha wat een niveau
Het is wel zoquote:Op vrijdag 2 september 2011 18:09 schreef thenxero het volgende:
[..]
Hier wil ik pics van zien, dit gaat er bij mij niet in
Mwa zo'n soort opgave als inleiding op wortels vind ik nog niet zo heel gek. Dan krijg je een beetje een idee wat worteltrekken doet "in de praktijk", want de worteltheorie is voor vmbo al best geavanceerd. Zolang het maar geen examen- of toetsniveau is.quote:Op vrijdag 2 september 2011 18:11 schreef Dromenvangertje het volgende:
[..]
Het is wel zoZodra ik van de week mijn boeken heb maak ik ook wel een foto van sommige opdrachten die wij hier krijgen op vmbo theoretische leerweg
Krijg je stuk of 10 sommetjes waar je de wortel van moet berekenen, mag je gewoon met je rekenmachine doen.
Het klopt wel dat er basisschool niveau sommen als inleiding wordt gebruikt voor een nieuw hoofdstuk oid. Maar echt gewoon sommige sommen/vragen slaan simpelweg nergens opquote:Op vrijdag 2 september 2011 18:16 schreef thenxero het volgende:
[..]
Mwa zo'n soort opgave als inleiding op wortels vind ik nog niet zo heel gek. Dan krijg je een beetje een idee wat worteltrekken doet "in de praktijk", want de worteltheorie is voor vmbo al best geavanceerd. Zolang het maar geen examen- of toetsniveau is.
Maar kom op, dan zit je op het mbo en kom je van het vmbo. Ja, het voorbereidend mbo. En dan moet je nog oefenen om getallen in woorden op te schrijven? Wat doe je dan in godsnaam op het vmbo? Toch niet alleen maar opgaves waar je getallen in je rekenmachine moet invoeren?
Iemand vroeg me of ik bijles wou geven in "wiskunde" aan iemand die van vmbo-tl dreigde geschopt te worden en op het kader ofzo gezet te worden. Dat lijkt me nog best een zware klus als dat er al niet in gaat. Het doet ook pijn in mijn hart dat haar ouders een dergelijk niveau ook niet aankunnen.
Hoe kan jij hier je mening over geven, heb je toevallig basis/kader, vmbo tl én havo gedaan?quote:Op vrijdag 2 september 2011 18:33 schreef Dromenvangertje het volgende:
[..]
Het klopt wel dat er basisschool niveau sommen als inleiding wordt gebruikt voor een nieuw hoofdstuk oid. Maar echt gewoon sommige sommen/vragen slaan simpelweg nergens op
Wiskunde is niet mijn sterkste kant, totaal niet eigenlijk, maar ik vind wel dat het niveau van de vmbo tl boeken soms wel erg neigt naar de basis/kader kant.
Ik wil niet eens weten hoe de wiskunde boeken van vmbo basis eruit zienDat is vast groep 5 werk.
Je hebt gelijk dat vmbo een voorbereiding is op het mbo, maar ik neem aan dat het mbo wel wat pittiger is qua stress, plannen, opdrachten etc. En ik vind niet dat de stof in het 3e/examenjaar de leerling goed voorbereid op het mbo. En al helemaal niet als de leerling door wilt stromen naar de havo.
Een vriendin stroomde van 3 havo naar 4 mavo omdat ze het anders moeilijk zou krijgen met examens van havo. Nu zegt zij dat zij met 2 vingers in de neus en ogen dicht vmbo heeft kunnen doen want er zit een extreem verschil tussen havo en vmbo tl.
Dat slaat ook nergens op
Ik ben van 2 vmbo tl naar 3 havo gegaan. Ik moet zeggen dat havo nou niet echt moeilijker was. We gingen alleen met iets meer snelheid door de stof heen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 18:46 schreef Flepke het volgende:
[..]
Hoe kan jij hier je mening over geven, heb je toevallig basis/kader, vmbo tl én havo gedaan?
Je hebt dus geen zicht op de centraal examens.quote:Op vrijdag 2 september 2011 18:50 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Ik ben van 2 vmbo tl naar 3 havo gegaan. Ik moet zeggen dat havo nou niet echt moeilijker was. We gingen alleen met iets meer snelheid door de stof heen.![]()
En inderdaad, wiskunde zou gewoon een verplicht examenvak moeten zijn!
Dit dus.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:51 schreef Zolder het volgende:
[..]
Je moet het totaal plaatje zien. Als he later iets in de wetenschap wil doen heb je veel aan de gecombineerde kennis van wiskunde, biologie, natuur en scheikunde, nederlands.
Op andere gebieden zijn geschiedenis en aardrijkskunde weer van belang. Maatschappijleer voor algemene kennis van zaken.
Behalve als je op het vmbo zit dan heb je er later niks aan.
quote:Op vrijdag 2 september 2011 19:35 schreef Yreal het volgende:
Mensen die geen basale reken shit kunnen bevatten![]()
![]()
![]()
Niet kunnen optellen, aftrekken, delen, vermenigvuldigen,machtsverheffen, procenten uitreken, breuken snappen,meetkunde snappen en basis algebra kunnen snappen![]()
![]()
![]()
Je gaat mij niet wijs maken dat je vwo kan halen als je dat niet kan.
Je diploma kunnen halen met Nederlands, Engels, Frans, Duits, Teken, Handarbeid, Geschiedenis en Aardrijkskunde. C&M, DAT is pas een terechte klacht.
Pretpakket, dat is inderdaad klachtwaardig.quote:Op vrijdag 2 september 2011 19:35 schreef Yreal het volgende:
Mensen die geen basale reken shit kunnen bevatten![]()
![]()
![]()
Niet kunnen optellen, aftrekken, delen, vermenigvuldigen,machtsverheffen, procenten uitreken, breuken snappen,meetkunde snappen en basis algebra kunnen snappen![]()
![]()
![]()
Je gaat mij niet wijs maken dat je vwo kan halen als je dat niet kan.
Je diploma kunnen halen met Nederlands, Engels, Frans, Duits, Teken, Handarbeid, Geschiedenis en Aardrijkskunde. C&M, DAT is pas een terechte klacht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |