abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101482197
Wiskunde mogelijk verplicht examenvak

Serieus?....

Er zijn veel mensen die erg slim zijn, maar slecht in wiskunde. Moeten die dan maar putjes gaan scheppen?

Klacht: Wiskunde misschien verplicht!!
  vrijdag 2 september 2011 @ 11:18:36 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_101482297
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:18 schreef TNA het volgende:
Onterechte klacht. Elementair vak.
Yup een docent geschiedenis, die geen wiskunde kan. Dat is echt een rampzalige ramp!
pi_101482302
Je hebt voor 9 van de 10 banen wiskunde nodig, dus ja, ga maar putjesscheppen als je zelfs de simpelste wiskunde van 't MBO niet aankan :')
Do you think you will walk away untested?
  vrijdag 2 september 2011 @ 11:19:53 #5
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_101482303
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:16 schreef Argo het volgende:
Wiskunde mogelijk verplicht examenvak

Serieus?....

Er zijn veel mensen die erg slim zijn, maar slecht in wiskunde. Moeten die dan maar putjes gaan scheppen?

Klacht: Wiskunde misschien verplicht!!
Als je jouw argument omdraait kun je ook Nederlands laten vallen voor dyslectische personen. Ben je daar ook voor?

Je moet gewoon een beetje kunnen rekenen punt uit.
pi_101482309
Onterecht klacht, belangrijk vak. En het verplichte gedeelte wordt heus niet de moeilijkste wiskunde.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
  vrijdag 2 september 2011 @ 11:20:44 #7
139330 TNA
For the stars that shine
pi_101482326
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:19 schreef Argo het volgende:

[..]

Yup een docent geschiedenis, die geen wiskunde kan. Dat is echt een rampzalige ramp!
En geen Engels, Frans, Economie, en Aardrijkskunde, ook geen probleem toch? Schaf de hele middelbare school maar af en laat mensen naast Nederlands één vak volgen.
pi_101482395
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:19 schreef TR08 het volgende:

[..]

Als je jouw argument omdraait kun je ook Nederlands laten vallen voor dyslectische personen. Ben je daar ook voor?

Je moet gewoon een beetje kunnen rekenen punt uit.
Er zit een verschil in rekenen en wiskunde makker.

quote:
10s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:20 schreef TNA het volgende:

[..]

En geen Engels, Frans, Economie, en Aardrijkskunde, ook geen probleem toch? Schaf de hele middelbare school maar af en laat mensen naast Nederlands één vak volgen.
De vroegere ambachten konden toch ook maar een vak? En hoe lang hebben die het wel niet gered. Jouw voor voor ouders overleefde ook! En die maakte misschien tafels, maar dat waren wel nog echte timmer mannen! Daar was vroeger nog respect voor!
pi_101482400
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:19 schreef Argo het volgende:

[..]

Gaat niet alleen om de wiskunde zelf, maar ook het verbeteren/op niveau houden van de analytische kwaliteiten. Die komen juist wel weer goed van pas in het dagelijks leven en zo ook als docent geschiedenis.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_101482454
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:22 schreef Argo het volgende:

[..]

Is dat zo? De vragen van mbo-wiskunde kwamen vaak niet veel verder dan een vermenigvuldiging of een deling doen..
Do you think you will walk away untested?
  vrijdag 2 september 2011 @ 11:25:17 #11
139330 TNA
For the stars that shine
pi_101482466
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:22 schreef Argo het volgende:

[..]

[..]

De vroegere ambachten konden toch ook maar een vak? En hoe lang hebben die het wel niet gered. Jouw voor voor ouders overleefde ook! En die maakte misschien tafels, maar dat waren wel nog echte timmer mannen! Daar was vroeger nog respect voor!
Je vindt dus dat de middelbare school overbodig is. In dat geval begrijp ik je klacht.
pi_101482473
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:22 schreef H.FR het volgende:

[..]

Gaat niet alleen om de wiskunde zelf, maar ook het verbeteren/op niveau houden van de analytische kwaliteiten. Die komen juist wel weer goed van pas in het dagelijks leven en zo ook als docent geschiedenis.
Pff analytische kwaliteiten overated! :').

De aarde vergaat toch de noordpool smelt en deze politiek word steeds draconischer!

quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:24 schreef Natrium het volgende:

[..]

Is dat zo? De vragen van mbo-wiskunde kwamen vaak niet veel verder dan een vermenigvuldiging of een deling doen..
Ja maar wat als je de Havo wilt doen, nu gaat dat nog zonder Wiskunde. Maar als dat straks met wiskunde word kan ik het vergeten heh. :')

Ze zeggen eerste je hebt geen wiskunde nodig, dus je doet het maar 2 jaar haalt 4tjes denkt ik heb het niet meer nodig. Je hebt een achterstand van jaren, en dan zou je havo willen doen en dan pis je naast de pot. Als ze dat willen laten gelden moet het maar voor iedereen in groep 8 gelden, maar voor niemand die al op het middelbaar onderwijs zit!

[ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2011 11:26:56 ]
pi_101482510
edit

[ Bericht 97% gewijzigd door LudoSanders op 02-09-2011 11:53:37 (begin maar eens iets toe te voegen) ]
Corporate translator
  vrijdag 2 september 2011 @ 11:27:02 #14
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101482518
Ik dacht dat sowieso al was. Goede zaak dit.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  Forum Admin vrijdag 2 september 2011 @ 11:27:29 #15
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_101482532
Geen wiskunde snappen, dan kan je inderdaad maar beter putjesschepper of meester in de rechten worden :')
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_101482560
Als je zelfs de meest basic wiskunde op de middelbare school niet snapt ben je inderdaad dom en mag je gewoon putjesschepper worden van mij!
pi_101482583
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:28 schreef Solomon het volgende:
Als je zelfs de meest basic wiskunde op de middelbare school niet snapt ben je inderdaad dom en mag je gewoon putjesschepper worden van mij!
Vooroordelen. :') :')

Dus zonder wiskunde ben je geen waardig man? Ja Alexander de grote wie weet wat hij voor Wiskunde zou krijgen, of een Julius Caesar. Maar een ding weet ik wel jullie voorouders zoude al in hun broek pissen als zon baas in de buurt kwam.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2011 11:30:16 ]
pi_101482646
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:25 schreef Argo het volgende:

[..]

Pff analytische kwaliteiten overated! :').

De aarde vergaat toch de noordpool smelt en deze politiek word steeds draconischer!

[..]

Ja maar wat als je de Havo wilt doen, nu gaat dat nog zonder Wiskunde. Maar als dat straks met wiskunde word kan ik het vergeten heh. :')

Ze zeggen eerste je hebt geen wiskunde nodig, dus je doet het maar 2 jaar haalt 4tjes denkt ik heb het niet meer nodig. Je hebt een achterstand van jaren, en dan zou je havo willen doen en dan pis je naast de pot. Als ze dat willen laten gelden moet het maar voor iedereen in groep 8 gelden, maar voor niemand die al op het middelbaar onderwijs zit!
Ach, ik ben ook niet goed in wiskunde hoor, maar heb het ook gewoon gehaald. De HAVO wiskunde A is gewoon wat kansrekenen.
  vrijdag 2 september 2011 @ 11:32:52 #19
319952 waj1
Wat kijk je nou?
pi_101482690
Als je de hele tijd gaat zeggen dat je er niets van bakt, dan wil het inderdaad ook niet lukken
"There are no stupid questions, just stupid people."
"être, c'est être vu"
pi_101482694
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:29 schreef Argo het volgende:

[..]

Vooroordelen. :') :')

Dus zonder wiskunde ben je geen waardig man? Ja Alexander de grote wie weet wat hij voor Wiskunde zou krijgen, of een Julius Caesar. Maar een ding weet ik wel jullie voorouders zoude al in hun broek pissen als zon baas in de buurt kwam.
Alsof Julius Ceasar zonder wiskunde is opgevoed :')
De wiskunde was toen nog niet waar het nu is, maar hij kreeg zeker wiskunde.
pi_101482701
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:31 schreef H.FR het volgende:

[..]

Ach, ik ben ook niet goed in wiskunde hoor, maar heb het ook gewoon gehaald. De HAVO wiskunde A is gewoon wat kansrekenen.
Ik hoop het want stellingen van Pythagoras etc word ik misselijk van.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:33 schreef H.FR het volgende:

[..]

Alsof Julius Ceasar zonder wiskunde is opgevoed :')
De wiskunde was toen nog niet waar het nu is, maar hij kreeg zeker wiskunde.
Toch was het toen niet met proefwerken etc. En zijn wiskundige talenten hebben hem vast niet laten doen wat hij deed.

Nee ik heb liever wijsheid zoals Socrates dat had. Wat een baas was dat!

[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2011 11:34:39 ]
  vrijdag 2 september 2011 @ 11:34:22 #22
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_101482746
Opzich een goed plan denk ik. Maar ik pleit echt voor een enorm strengere norm voor het eindexamen Nederlands.

Dat vind ik nou echt iets dat iedereen op een bepaald niveau moet beheersen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_101482748
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:33 schreef Argo het volgende:

[..]

Ik hoop het want stellingen van Pythagoras etc word ik misselijk van.
Ik ook -O-
Maar maak je daar niet druk over. Voornamelijk kansrekenen. Veel moeilijker dan dat wordt het niet.
pi_101482763
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:27 schreef Pharkus het volgende:
Geen wiskunde snappen, dan kan je inderdaad maar beter putjesschepper of meester in de rechten worden :')
Ja de Chinezen konden er ook niks van tijdens de donkere middeleeuwen.

Oh ja..... ze liepen in die tijd ontelbaren jaren voor ons qua technologie en ontwikkeling.
Corporate translator
pi_101482803
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:34 schreef H.FR het volgende:

[..]

Ik ook -O-
Maar maak je daar niet druk over. Voornamelijk kansrekenen. Veel moeilijker dan dat wordt het niet.
Ik hoop het, want om te werken met geodriehoeken en al die shizzle daar staat mijn hoofd niet naar.
Mijn ruimtelijk inzicht is slecht, die hersenhelft is slecht ontwikkeld. Maar zo ben ik geboren wat kan ik daar aan doen? En die ander die functioneert goed, ben ik dan gehandicapt? Kan ik daar dan een uitkering voor krijgen? Of vrijstelling?

Ik vind het allemaal draconisch. Ik kan der niks aan doen dat een van mijn hersenhelften niet functioneert zoals het moet. Laat mij dan als mens die wat het wel doet goed ontwikkelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')