Als je jouw argument omdraait kun je ook Nederlands laten vallen voor dyslectische personen. Ben je daar ook voor?quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:16 schreef Argo het volgende:
Wiskunde mogelijk verplicht examenvak
Serieus?....
Er zijn veel mensen die erg slim zijn, maar slecht in wiskunde. Moeten die dan maar putjes gaan scheppen?
Klacht: Wiskunde misschien verplicht!!
En geen Engels, Frans, Economie, en Aardrijkskunde, ook geen probleem toch? Schaf de hele middelbare school maar af en laat mensen naast Nederlands één vak volgen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:19 schreef Argo het volgende:
[..]
Yup een docent geschiedenis, die geen wiskunde kan. Dat is echt een rampzalige ramp!
Er zit een verschil in rekenen en wiskunde makker.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:19 schreef TR08 het volgende:
[..]
Als je jouw argument omdraait kun je ook Nederlands laten vallen voor dyslectische personen. Ben je daar ook voor?
Je moet gewoon een beetje kunnen rekenen punt uit.
De vroegere ambachten konden toch ook maar een vak? En hoe lang hebben die het wel niet gered. Jouw voor voor ouders overleefde ook! En die maakte misschien tafels, maar dat waren wel nog echte timmer mannen! Daar was vroeger nog respect voor!quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:20 schreef TNA het volgende:
[..]
En geen Engels, Frans, Economie, en Aardrijkskunde, ook geen probleem toch? Schaf de hele middelbare school maar af en laat mensen naast Nederlands één vak volgen.
Gaat niet alleen om de wiskunde zelf, maar ook het verbeteren/op niveau houden van de analytische kwaliteiten. Die komen juist wel weer goed van pas in het dagelijks leven en zo ook als docent geschiedenis.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:19 schreef Argo het volgende:
[..]
Yup een docent geschiedenis, die geen wiskunde kan. Dat is echt een rampzalige ramp!
Is dat zo? De vragen van mbo-wiskunde kwamen vaak niet veel verder dan een vermenigvuldiging of een deling doen..quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:22 schreef Argo het volgende:
[..]
Er zit een verschil in rekenen en wiskunde makker.
Je vindt dus dat de middelbare school overbodig is. In dat geval begrijp ik je klacht.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:22 schreef Argo het volgende:
[..]
Er zit een verschil in rekenen en wiskunde makker.
[..]
De vroegere ambachten konden toch ook maar een vak? En hoe lang hebben die het wel niet gered. Jouw voor voor ouders overleefde ook! En die maakte misschien tafels, maar dat waren wel nog echte timmer mannen! Daar was vroeger nog respect voor!
Pff analytische kwaliteiten overated!quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:22 schreef H.FR het volgende:
[..]
Gaat niet alleen om de wiskunde zelf, maar ook het verbeteren/op niveau houden van de analytische kwaliteiten. Die komen juist wel weer goed van pas in het dagelijks leven en zo ook als docent geschiedenis.
Ja maar wat als je de Havo wilt doen, nu gaat dat nog zonder Wiskunde. Maar als dat straks met wiskunde word kan ik het vergeten heh.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:24 schreef Natrium het volgende:
[..]
Is dat zo? De vragen van mbo-wiskunde kwamen vaak niet veel verder dan een vermenigvuldiging of een deling doen..
Vooroordelen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:28 schreef Solomon het volgende:
Als je zelfs de meest basic wiskunde op de middelbare school niet snapt ben je inderdaad dom en mag je gewoon putjesschepper worden van mij!
Ach, ik ben ook niet goed in wiskunde hoor, maar heb het ook gewoon gehaald. De HAVO wiskunde A is gewoon wat kansrekenen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:25 schreef Argo het volgende:
[..]
Pff analytische kwaliteiten overated!.
De aarde vergaat toch de noordpool smelt en deze politiek word steeds draconischer!
[..]
Ja maar wat als je de Havo wilt doen, nu gaat dat nog zonder Wiskunde. Maar als dat straks met wiskunde word kan ik het vergeten heh.![]()
Ze zeggen eerste je hebt geen wiskunde nodig, dus je doet het maar 2 jaar haalt 4tjes denkt ik heb het niet meer nodig. Je hebt een achterstand van jaren, en dan zou je havo willen doen en dan pis je naast de pot. Als ze dat willen laten gelden moet het maar voor iedereen in groep 8 gelden, maar voor niemand die al op het middelbaar onderwijs zit!
Alsof Julius Ceasar zonder wiskunde is opgevoedquote:Op vrijdag 2 september 2011 11:29 schreef Argo het volgende:
[..]
Vooroordelen.![]()
![]()
Dus zonder wiskunde ben je geen waardig man? Ja Alexander de grote wie weet wat hij voor Wiskunde zou krijgen, of een Julius Caesar. Maar een ding weet ik wel jullie voorouders zoude al in hun broek pissen als zon baas in de buurt kwam.
Ik hoop het want stellingen van Pythagoras etc word ik misselijk van.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:31 schreef H.FR het volgende:
[..]
Ach, ik ben ook niet goed in wiskunde hoor, maar heb het ook gewoon gehaald. De HAVO wiskunde A is gewoon wat kansrekenen.
Toch was het toen niet met proefwerken etc. En zijn wiskundige talenten hebben hem vast niet laten doen wat hij deed.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:33 schreef H.FR het volgende:
[..]
Alsof Julius Ceasar zonder wiskunde is opgevoed![]()
De wiskunde was toen nog niet waar het nu is, maar hij kreeg zeker wiskunde.
Ik ookquote:Op vrijdag 2 september 2011 11:33 schreef Argo het volgende:
[..]
Ik hoop het want stellingen van Pythagoras etc word ik misselijk van.
Ja de Chinezen konden er ook niks van tijdens de donkere middeleeuwen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:27 schreef Pharkus het volgende:
Geen wiskunde snappen, dan kan je inderdaad maar beter putjesschepper of meester in de rechten worden
Ik hoop het, want om te werken met geodriehoeken en al die shizzle daar staat mijn hoofd niet naar.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:34 schreef H.FR het volgende:
[..]
Ik ook![]()
Maar maak je daar niet druk over. Voornamelijk kansrekenen. Veel moeilijker dan dat wordt het niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |