abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101477976
Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_101477978
:W hoi!
Sigme werkze
pi_101477984
Hoi :W

Dank! Vandaag moest liefste eerder weg dan ik, dus ik mag zometeen beginnen met het voeren van alle beesten. Daarna nette kleren aan en dan op pad. Ik laat 5 km hardlopen daarom maar achterwege, ik weet nog niet of dat wel in het vrijdagschema past.

Moet je ook vroeg werken Puff?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_101477996
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 september 2011 05:39 schreef sigme het volgende:
Hoi :W

Dank! Vandaag moest liefste eerder weg dan ik, dus ik mag zometeen beginnen met het voeren van alle beesten. Daarna nette kleren aan en dan op pad. Ik laat 5 km hardlopen daarom maar achterwege, ik weet nog niet of dat wel in het vrijdagschema past.

Moet je ook vroeg werken Puff?
Ja, ook als je net werk doet moeten de beesten nog hun eten :P

Moet straks weer om 8 uur beginnen, maar wordt steeds gebeld over iets dat elk uur gecontroleerd moet worden (vanaf half 4), dan is tussendoor slapen niet zo makkelijk.
Maar het is beter dan op dit tijdstip ergens heen moeten rijden, dan komt er helemaal niets meer van de nacht!
pi_101478103
Mogge :W
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_101478157
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 00:16 schreef V1z0R het volgende:
Ml-etje, de Total want die heeft 10,3gr eiwitten/4gr kh en die yioaurti 5gr eiwitten/4gr kh per 100gr.
Thanks V1z! Ik kwam er niet meer uit :@
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  vrijdag 2 september 2011 @ 07:02:45 #7
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_101478181
O hai. Om 8 uur beginnen vandaag, dan ben ik om 19 uur in drachten als alles mee zit /klopt af.
Niet meer actief op Fok!
pi_101478396
mogguh,

ik ga zo de tandarts maar bellen, volgens mij heb ik een lekke vulling :X -O-
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_101478646
Goedemorgen. :)

Vandaag weer druk aan de masterscriptie, wil proberen om op 3/4 van mn introductie te komen vanmiddag. Vanavond waarschijnlijk even naar het plaatselijke festival hier, dus de avond-T is optioneel.

Lijstje:
O: schaaltje vanilleyoghurt met special K
L: tarlysalade met tomaat, olijf, paprika en wat geraspte kaas
T: schaaltje citroenkwark
D: aardappeltjes met doperwtjes met ei en spekjes en rozemarijn
T: wijn, chips
pi_101478868
Mogguh!
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 06:57 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Thanks V1z! Ik kwam er niet meer uit :@
Geen probleem :)
Daarnaast bevat de total ook casseine en ik weet niet of dit bij yioaurti het geval is.

Auw, Aurum. Tot die tijd even kruidnagel?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_101478886
Morning!!

Nou bootcamp was lekker gisteren, denk dat ik er wel spierpijn aan ga overhouden. De buik voel ik al :D

Little bee O+ zo'n leuk boek! Ik wil eigenlijk een amazon Kindle kopen voor ik op vakantie ga naar Spanje/Egypte. Maar ik wil ook nog 2 paar nieuwe schoenen en een horloge en ik heb er geen geld voor :').
pi_101478899
Maar Mltje, die 0% vet is echt VIES. Vind ik dan he :P. Kan je beter voor de volle gaan, da's tenminste lekker :P
pi_101478943
Lijstje gisteren:

O: meergranencroissant
T: cappuccino
L: foccacia met salami, 200 gr rauwkost met feta en dressing
T: appel, 2 handjes cashew, 150 ml hv yoghurt
B: 2x20 minuten fietsen
S: bootcamp
D: 1 gekookt ei, kleine drumstick zonder vel, couscoussalade*

(* 3 eetls. couscous, kwart komkommer, rode paprika, 1 wortel allen in stukjes, gemixt met olijfoliedressing)

*O*
pi_101479013
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 08:45 schreef V1z0R het volgende:
Mogguh!

[..]

Geen probleem :)
Daarnaast bevat de total ook casseine en ik weet niet of dit bij yioaurti het geval is.

Auw, Aurum. Tot die tijd even kruidnagel?
gaat niet, het zit tussen 2 kiezen :')

Kan gelukkig wel eind van de morgen bij de tandarts terecht! Ik zag 't al gebeuren dat ze me zouden vertellen dat ze geen plek hadden :X
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_101479041
lijstje voor vandaag, of iig wat ik wil eten of het lukt is een ander verhaal.

O: smoothie+nootjes
T: zoete aardappel+kip en salade
L: rijst, kalkoenfilet en groente
T: kwark,bessen en havermout. Nootjes
S: fitness -> benen + cardio
D: bbq
T: kwark
pi_101479072
De volle Total z'n E/K/V is 9/3,8/5(3,6 verz.)

Gelukkig hebben ze nog plek! Weet hoe het is om een vol weekend kiespijn te hebben :{
2 flessen wodka zijn toen ook opgegaan :')

;( Je hebt vanavond ook nog een BBQ :o Nou, dan hoop ik echt dat je gewoon kunt eten na het bezoekje aan de tandarts.

[ Bericht 29% gewijzigd door V1z0R op 02-09-2011 09:06:21 ]
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_101479570
tv tip: diva's draaien door

:D
Worry is a misuse of imagination
pi_101479587
Zo, eindelijk de in-check en security door. De nieuwe self-service bagage drop-off is geen succes :N . Ik heb nog nooit zo lang staan wachten met maar 4 mensen voor me :') . (sowieso, ik vlieg verdorie met klm, kan ik nog alles zelf doen) Daarna was ik uiteraard straal vergeten om mijn flesje water leeg te gooien voor de douane...

Maar nu wachten op boarden, duurt zo te zien niet zo lang meer O+ . Tot snel slankies!!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_101479624
Veel plezier phaidra!!! Geniet van je vakantie *O*
  vrijdag 2 september 2011 @ 09:33:48 #20
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_101479670
Veel plezier Phai! *O*

Net ziekenhuis gebeld, is de opnameplanningmiep er niet. Er is nog een andere, maar die was niet bereikbaar nu. Ik word hopelijk teruggebeld en zo niet, dan moet ik maandagochtend zelf weer bellen.

*zucht*
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_101479713
Veel plezier Phaidra! *O*

Vervelend is dat, als je net al je moed hebt verzameld om te bellen en dan is de juiste persoon er niet. -O-
Hoop dat ze je snel terug bellen en dat ze je afspraak kunnen verzetten XM. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_101479730
Owja, en ik weet mijn beloning al voor na het plasma doneren. B-)
De bloedbank zit namelijk vlakbij Koekela. B-)
Doe wat je niet durft.
pi_101479919
Goedemorgen :W
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_101479935
Iew, ProBilly :{ Hoe kun jij een half uur lang naar Patty Brard kijken? Word al misselijk als ik er aan denk.

Op FB al gezegd maar Phai, veel plezier in Boedapest! /jompels

Hoop dat je spoedig terecht kunt XM :Y

LOL HPKW :') :D Verdien je wel hoor ;)

Hoi Ewelina, leuke verjaardag gehad?
  Vis een optie? vrijdag 2 september 2011 @ 09:49:49 #25
70532 loveli
N
pi_101479966
Ow ja, vakantielectuur: ik heb Wij zijn ons brein van Dick Swaab mee en een uitgegeven proefschrift over muziek in de oudheid :P .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_101480000
En bedank allen O+ !
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_101480063
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 09:48 schreef V1z0R het volgende:
Iew, ProBilly :{ Hoe kun jij een half uur lang naar Patty Brard kijken? Word al misselijk als ik er aan denk.

Op FB al gezegd maar Phai, veel plezier in Boedapest! /jompels

Hoop dat je spoedig terecht kunt XM :Y

LOL HPKW :') :D Verdien je wel hoor ;)

Hoi Ewelina, leuke verjaardag gehad?
Ik kan geen hele uitzending online vinden! Alleen fragmenten. Misschien daarom :P
Worry is a misuse of imagination
pi_101480064
Fijne vakantie Phaidra! :) :W

Goedemorgen!

Wat heb ik geslaaaaaapen, en ik ben/blijf ook maar moe en ik heb geen idee waar het moe zijn vandaan komt. :o

Maar toch gaan we vanmiddag richting Peak District :) Wellicht dat een weekendje weg weer even wat energie levert? Geen idee dus, maar wel frustrerend! ;( :O :z :Z

Lijstje vandaag:

O: Griekse yoghurt met perzik en bran flakes
S: hardlopen (eens kijken of dat lukt)
T: 2 gekookte eitjes
L: 2 plakken roggebrood met pindakaas

<en de rest weet ik nog niet>
Ja doei.
  Vis een optie? vrijdag 2 september 2011 @ 09:58:08 #30
70532 loveli
N
pi_101480123
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 09:55 schreef motorbloempje het volgende:
Wat heb ik geslaaaaaapen, en ik ben/blijf ook maar moe en ik heb geen idee waar het moe zijn vandaan komt. :o
Dat heb ik bij te veel carbs.
crap in = crap out
pi_101480454
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 09:36 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Owja, en ik weet mijn beloning al voor na het plasma doneren. B-)
De bloedbank zit namelijk vlakbij Koekela. B-)
Beter dan een roze koek!
pi_101480509
Perr is er nog niet he? Maar ze hebben dus ook worteltjescake :D
pi_101480557

[ Bericht 80% gewijzigd door Perruche op 02-09-2011 10:25:57 ]
pi_101480630
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2011 10:11 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Beter dan een roze koek!
Vooral ook heeeeeeeeeeeel veel lekkerder. :P
Doe wat je niet durft.
pi_101480687
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 10:19 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Vooral ook heeeeeeeeeeeel veel lekkerder. :P

:9~ :9~ :9~

Hoewel mijn taart van gister ook erg lekker was.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  Vis een optie? vrijdag 2 september 2011 @ 10:24:32 #36
70532 loveli
N
pi_101480766
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 10:16 schreef Perruche het volgende:

[..]

waar is die vogelsmiley van je?
_O-
crap in = crap out
pi_101480973
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 08:46 schreef Perruche het volgende:
Morning!!

Nou bootcamp was lekker gisteren, denk dat ik er wel spierpijn aan ga overhouden. De buik voel ik al :D

Little bee O+ zo'n leuk boek! Ik wil eigenlijk een amazon Kindle kopen voor ik op vakantie ga naar Spanje/Egypte. Maar ik wil ook nog 2 paar nieuwe schoenen en een horloge en ik heb er geen geld voor :').
ik wil ook een e-reader. en een tablet. En zo veel andere zaken. Maar het lijkt me zo makkelijk als ik reis. Nu sleep ik altijd heel veel boeken mee. Maar goed, ik hou ook van boeken!
pi_101480974
quote:
:D ^O^
pi_101481037
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 09:55 schreef motorbloempje het volgende:
Fijne vakantie Phaidra! :) :W

Goedemorgen!

Maar toch gaan we vanmiddag richting Peak District :) Wellicht dat een weekendje weg weer even wat energie levert? Geen idee dus, maar wel frustrerend! ;( :O :z :Z

Lijstje vandaag:

O: Griekse yoghurt met perzik en bran flakes
S: hardlopen (eens kijken of dat lukt)
T: 2 gekookte eitjes
L: 2 plakken roggebrood met pindakaas

<en de rest weet ik nog niet>
misschien slaap je teveel? En emigreren en wennen aan een nieuwe leef omgeving maakt heel erg moe!

Boh, ze hebben gister office 2010 op m'n werk computer geinstalleerd, maar nu werkt niets meer en ik heb geen rechten om dingen te downloaden...onhandig!
  Vis een optie? vrijdag 2 september 2011 @ 10:37:59 #40
70532 loveli
N
pi_101481066
crap in = crap out
pi_101481074
Wellicht eerder dat laatste, want ik slaap zeker niet te lang! Gewoon wat ik normaal ook altijd slaap als ik zou moeten werken: van 00.00uur tot ongeveer 7.30uur: heb er bewust voor gekozen om doordeweeks dit ritme aan te houden.. :)

Maar nu ik weer even up and running ben gaat het wel weer. Ontbijt zit erin, nu nog wat thee, serie afkijken en dan lopen! :)
Ja doei.
pi_101481482
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 10:34 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik wil ook een e-reader. en een tablet. En zo veel andere zaken. Maar het lijkt me zo makkelijk als ik reis. Nu sleep ik altijd heel veel boeken mee. Maar goed, ik hou ook van boeken!
ik ben echt heel erg blij met mijn e-reader. Koop er wel een met een E-Ink scherm. Dan heb je ook in volle zon gewoon goed beeld. Echt ideaal!
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_101481565
quote:
Awwww O+ Naamtopic O+

:')
pi_101481806
Progje welke e-reader heb jij?
pi_101481894
Fijne vakantie Phaidra!

En ewelina, nog gefeliciteerd! Leuke dag/cadeau's gehad?
~ Bonito La Risa ~
pi_101482308
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 10:53 schreef progje het volgende:

[..]

ik ben echt heel erg blij met mijn e-reader. Koop er wel een met een E-Ink scherm. Dan heb je ook in volle zon gewoon goed beeld. Echt ideaal!
Maar jij hebt ook een iPad toch? Dat voldeed niet? Ik denk er ook over om een e-reader te kopen, maar dat zou dan alleen voor op reis zijn denk ik. Want ik vind gewone boeken ook wel erg fijn om te hebben. Hoewel mijn boekenkasten propvol zijn en ik er eigenlijk een kast bij zou moeten hebben en daar niet zoveel plek voor heb.
pi_101482464
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:20 schreef conleche het volgende:

[..]

Maar jij hebt ook een iPad toch? Dat voldeed niet? Ik denk er ook over om een e-reader te kopen, maar dat zou dan alleen voor op reis zijn denk ik. Want ik vind gewone boeken ook wel erg fijn om te hebben. Hoewel mijn boekenkasten propvol zijn en ik er eigenlijk een kast bij zou moeten hebben en daar niet zoveel plek voor heb.
Een e-ink scherm is echt fantastisch, lijkt op een "gewone" pagina! Een ipad ofzo kan je niet echt lezen in licht en gaat niet lang mee. De amazon e-reader gaat tot iets van een maand mee, als je wiifi niet veel gebruikt!
pi_101482486
Oh en ik zou hem ook alleen/vooral voor reizen gebruiken. ga voor werk regelmatig met de trein en dan is het echt prettig om gewoon wat te lezen te hebben...!
pi_101482538
Wij hebben de Ipad gehad (verkocht aan zn moeder). Ik gebruikte hem vooral voor internet & film kijken. Maar idd, in de zon wordt het gewoon minder.

Z'n moeder gebruikt hem echt werkelijk iedere dag, boeken lezen, en apps gebruiken. Ideaal ding verder
~ Bonito La Risa ~
  vrijdag 2 september 2011 @ 11:31:14 #50
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101482636
Goeiemorgen!
Ik zag boekentips :9

En Phaidra, veeeel plezier en goeie reis! O+

Ik had gisteravond een maffe avond! Ik lag op de bank met een dekentje Biutiful te kijken toen vriendje belde of ik ook naar de stad wou (koopavond + een vriend met een winkel), dus ik dacht, prrrrima. Maar de hele middag zaten de traantjes stom genoeg nogal hoog :') waarom precies weet ik ook niet _O- Dus ik fietste en had besloten om niet te gaan lekken 8-) Ik vang een glimp op van vriendje en barst in snikken uit :')
Toen ik eenmaal was opgedroogd (harhar) was het heel gezellig in de winkel en we waren pas om 11 uur ofzo thuis :D Ik was weer helemaal positivo :9
O+ Gezelligheid O+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')