abonnement Unibet Coolblue
pi_101468020
Het grote Ebook & Ereader-topic

Wat is een ereader:
Een eReader is een apparaat waarmee men digitale teksten kan lezen. De twee voornaamste vormen van digitale teksten op een eReader zijn het eBook en de ePaper, als equivalenten van respectievelijk het boek en de krant.(Bron: Wiki)

Wat is een ebook:
Ga naar: navigatie, zoeken
Een e-reader, waarop een e-boek kan worden gelezen.

Een e-boek (of e-book) is een verzamelnaam voor digitale teksten die gelezen kunnen worden op beeldschermen van computers en smartphones evenals op een speciaal voor dit doel ontwikkelde e-reader. Het gaat hierbij zowel om teksten die eerder (of tegelijkertijd) verschenen zijn op papier, dus als conventioneel boek, als om teksten die uitsluitend voor digitaal gebruik geschreven zijn. E-boeken hebben doorgaans net als een gewoon boek een hoofdstukindeling, maar bovendien een zoekfunctie op woorden.(Bron: Wiki)

Reviews:
• Fok! Review BeBook Neo

• Fok! Review Pocketbook Pro 903

• Fok! Review Pocketbook Pro 602

• Fok! Review Icarus Go


• Fok! Review Sony PRS 650

Eerdere delen:
Deel 1

Deel 2

Nuttige links:
Ereaders.nl
Ereaderclub
Erookies
e-readers-review

quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 11:03 schreef Steven184 het volgende:
Sinds een uurtje de eigenaar van een Pocketbook Pro 903. Voornamelijk voor de studie, aangezien ik daar veel pdf's en dergelijke voor moet lezen.

Nu maar een beetje uitvogelen hoe alles werkt.
Laatste post van mij waarmee er een slotje opging.
pi_101469225
Voor mijn moeder absoluut hot, handig voor op vakantie, scheelt weer wat kilo's, en met pijn in haar duimen is dit ook beter.
pi_101494222
Hoi :@

Even de vorige topics doorgelezen en... ik wil ook een kindle! Volgens mij is de kwaliteit zeer goed voor de prijs die je betaalt. Ga er nog niet direct een hoesje bijkopen, voorlopig doet een "sok" het ook wel. Maar ik ga over 2 maanden op vakantie en voor die tijd zou ik er evt, wel een stevigere hoes bij kopen denk ik.

Nog een vraagje had ik; werkt Calibre ook goed op de mac? Ik zie dat ze er wel een versie voor hebben, maar heeft iemand er ervaring mee?
pi_101494885
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 17:07 schreef Perruche het volgende:
Hoi :@
[..]
Nog een vraagje had ik; werkt Calibre ook goed op de mac? Ik zie dat ze er wel een versie voor hebben, maar heeft iemand er ervaring mee?
Hoi!
Ik gebruik Calibre voor Mac. Het programma detecteert de Kindle direct. Ik kan het niet vergelijken met de versie voor Windows maar ik neem aan dat het verder precies hetzelfde werkt! Maar het werkt als een trein. Het converteren van de ebooks en het overzetten naar de Kindle gaat enorm snel. Het duurts iets van 10 seconden (converteren EN overzetten. Ik converteer alles, want ik heb 5000 epub-boeken in mijn Calibre library).
pi_101503119
Hier net zo, Calibre op mac en windows werkt perfect. Thuis staat de mac aan en die verstuurt iedere dag de krant en een samenvatting van nu.nl. Kan het hier niet ontvangen, maar zie wel dat het gebeurt.
Echt een topaankoop voor een relatief laag bedrag.
pi_101522753
*O* net een vakantie geboekt maar denk dat ik hem voor mijn veraardag ga vragen :P
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 3 september 2011 @ 12:28:28 #7
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_101522836
Ik heb een giga lading boeken gelezen tijdens mijn vakantie. Ik denk toch wel een boek of 20 in nog geen 3 weken _O_

Niet allemaal hoogstaande literatuur uiteraard, maar wat is het heerlijk om zoveel keuze bij je te hebben ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_101554813
Passen jullie in Calibre altijd de metadata aan van de boeken voordat je ze op de Kindle zet? Ik doe dat wel. Ik vind het o.a. handig om de flaptekst/commentaar over het boek in Calibre te hebben.
Standaard wordt de informatie over het boek gehaald uit de database van Amazon.com en Google.
Je kan echter ook een plugin installeren waarbij de database van Bol.com wordt toegevoegd. Voortaan krijg je dus ook alle metadata voor Nederlandse en in het Nederlands vertaalde boeken!
Via de knop 'preferences' kun je de plugin downloaden en installeren. Hij heet Bol_NL.

Nog een tip: als je je kabeltje niet bij de hand hebt kan je via Calibre (of natuurlijk vanuit je e-mailaccount) boeken (via de 'connect/share'-knop) wireless op je Kindle zetten via het speciale Kindle e-mailadres dat je hebt gekregen (die staat in je account op de site van Amazon vermeld).

[ Bericht 2% gewijzigd door cinnamongirl op 04-09-2011 15:19:38 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 4 september 2011 @ 16:02:13 #9
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_101556940
Da's handig van die plug-ins ^O^ Er staan er een heleboel in trouwens, omdat ik ook Duitse boeken erop heb staan heb ik Bol.de ook maar meteen meegenomen :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_101947780
Ik heb ineens wattpad gevonden. Op android(tablet), pc en iphone dezelfde verhalen (gratis) lezen O+
dag
pi_102393471
Mensen, ik denk erover een Kindle aan te schaffen via amazon.co.uk
Hoe zit het met de wireless version? Heeft die voor gebruik in NL meerwaarde? Is het mogelijk boeken te downloaden via wireless in Nederland?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_102417125
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 12:06 schreef JohnDDD het volgende:
Mensen, ik denk erover een Kindle aan te schaffen via amazon.co.uk
Hoe zit het met de wireless version? Heeft die voor gebruik in NL meerwaarde? Is het mogelijk boeken te downloaden via wireless in Nederland?
Ze hebben standaard wifi, de 3g moet je niet doen. Ik heb 'm maar de functie is enorm beperkt. Ja, je kan een boek kopen, maar kan geen naslagwerk doen (wiki, google etc) en ook het downloaden van bestanden via je kindle mail is over 3G beperkt.
pi_102418264
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 21:51 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Ze hebben standaard wifi, de 3g moet je niet doen. Ik heb 'm maar de functie is enorm beperkt. Ja, je kan een boek kopen, maar kan geen naslagwerk doen (wiki, google etc) en ook het downloaden van bestanden via je kindle mail is over 3G beperkt.
Dat 3G wat betekent dat nou eigenlijk precies? Dat je - buiten wifi-verbindingen die je kunt gebruiken om - standaard een internetverbinding op dat ding hebt die overal werkt? Of wat houdt het precies in?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  maandag 26 september 2011 @ 22:36:56 #14
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_102419685
Daarbij heb je volgens mij allene maar echt mogelijkheid tot het kopen op amazon van boeken (als ik het goed heb hoor, pin me er niet op vast)

als je bv nederlandse boeken wilt kopen van bv bol.com dan kan je beter voor de nieuwste sony gaan.
  maandag 26 september 2011 @ 22:55:48 #15
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102420591
Wifi heeft voor mij wel nut. Ik mail bojvoorbeeld boeken via mijn kindle-mailadres rechtstreeks naar mijn Kindle. Handig als ik even geen kabel bij de hand heb.
  maandag 26 september 2011 @ 23:03:02 #16
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102420958
Klopt niet Cue. Je kunt prima in NL gekochte boeken op de kindle zetten.
pi_102421137
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 22:09 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Dat 3G wat betekent dat nou eigenlijk precies? Dat je - buiten wifi-verbindingen die je kunt gebruiken om - standaard een internetverbinding op dat ding hebt die overal werkt? Of wat houdt het precies in?
Met 3G heb je altijd een internetverbinding, maar alleen met de winkel Amazon.com en Wikipedia. Met wifi kun je internetten -op het WWW- wanneer er een wifi-netwerk in de buurt is waar jij toegang tot hebt.
3G heeft hier in NL eigenlijk geen toegevoegde waarde, want boeken kopen op Amazon kan ook zonder 3G, en zelfs zonder Wifi.
Ik heb de Wifi-versie maar heb zelfs die functionaliteit niet echt nodig; ik internet niet op de Kindle en ik koop geen ebooks in de Kindle Store.
Ik gebruik Calibre en de datakabel om ebooks van mijn computer naar mijn Kindle te zetten.
  dinsdag 27 september 2011 @ 14:17:34 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_102436737
Een gratis e-book voor de ipad
Gelukkig zijn we machteloos

Mijn commentaar staat hier

Gelukkig zijn we machteloos, de iPad flop
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_102496927
http://www.ereaders.nl/28(...)blet_en_kindle_touch

De standaard Kindle is nu maar 79 dollar, de Touch is 99 maar is geloof ik niet leverbaar buiten de VS!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_102836916
Mijn Kindle is tijdens de vakantie kapot gegaan, de bovenste anderhalve centimeter van het scherm verversde niet meer. Geen idee hoe dit gekomen is, ik had geen bescherming om de Kindle, maar hij is ook niet gevallen ofzo. Hoe dan ook, contact gehad met Amazon en ze stuurden meten een nieuwe op, zelfs voordat ik mijn oude naar Amazon gestuurd had. De enige kosten die ik hier aan had waren de telefoonkosten naar de helpdesk. Ofwel prima service van Amazon!

(Misschien dat dit interessant is voor mensen die twijfelen over de garantie voorwaarden van Amazon.com als niet Europees bedrijf)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 8 oktober 2011 @ 10:12:16 #21
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_102837078
De service van Amazon is prima voorzover ik weet ja. Erg netjes van ze! :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_102837127
Ik heb ook een hele goede ervaring met hun service. Ik heb heel netjes mijn geld terug gehad.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:21 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik heb de Kindle 3 en ben er heel tevreden mee. Helaas ging hij tijdens mijn vakantie stuk (het scherm stopte er gewoon mee). Ik was zo kwaad en teleurgesteld; ik heb hem juist gekocht om ook mee te nemen op reis zodat ik zware boeken thuis kan laten! Enfin, thuisgekomen snel het euvel aangemeld bij Kindle en binnen 1 week had ik alweer een vervangend exemplaar.
De oude moest ik terugsturen. De financiele afhandeling is wat vreemd: direct na de schademelding sturen ze een nieuwe Kindle en boeken ze meteen een bedrag af van je creditcard: kosten nieuwe Kindle + shipping en handling. Zodra zij het kapotte exemplaar dan van mij hebben gekregen, boeken ze dat bedrag weer terug. Ik hoop dat dat goed gaat straks...

Buiten dat akkefietje is het een perfect apparaat. Het contrast is erg goed; hoe feller het licht, hoe scherper de tekst zich aftekent tegen de achtergrond. Het lijkt net een echte bedrukte pagina! Betekent wel dat je 's avonds in bed een beste nachtlamp nodig hebt! Verder is het apparaat heel licht, past het goed in mijn handen en gaat het bladeren supersnel. De tekstgrootte kan je aanpassen en je kan de tekst ook laten voorlezen (al is dat wel erg monotoon).
Ik gebruik hem icm Calibre. Ik heb ruim 5.000 e-books (wie zoekt die vindt ;). Dat zijn vrijwel allemaal epubs. Bij het syncen naar de reader moet dit formaat worden geconverteerd naar mobi, maar dat gaat supersnel! Je beperken tot de aanschaf van ebooks in mobi-formaat is dus zeker niet nodig. Je bent dus ook niet slechts op Engelstalige boeken aangewezen, want Nederlandstalige boeken zijn dus prima via Calibre te converteren en op de Kindle te plaatsen.
Qua layout zit dat wel goed: een epub-boek met een goede layout is in mobi ook gewoon prima weergegeven!
Het is wel jammer dat niet alle metadata van de boeken in Calibre meegaat naar de Kindle bij het syncen. Bij boeken die onderdeel zijn van een serie is dat zeer onhandig. Ook heb ik graag de 'flaptekst' bij de hand.
Ook jammer is dat de Kindle niet werkt op een netwerk dat de 802.11n standaard gebruikt (werkt alleen met 802.11b/g. Ik kan dus geen gebruik maken van de wifi-functionaliteit van de Kindle maar erg is het niet; ik gebruik daarvoor de kabel.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 10:23:53 #23
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_102837206
Amazon haar service ben ik ook erg tevreden over, ben daar ook niet voor niets een zeer goede klant. Net weer schoenen, boeken en dvds daar gekocht. Koop er eigenlijk vrijwel al mijn boeken, dvds, electronica, camera/optiek, en zelfs regelmatig kleding, schoenen, wijn, speelgoed voor de kids in de familie, etc etc
Aantal keer wat terug moeten sturen, nooit een probleem met de service, altijd snel en correct.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 9 oktober 2011 @ 17:27:10 #24
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_102880547
Voor de mensen met een Kindle.. Hoe houden jullie het overzicht? Slaan jullie de boeken op onder verschillende mappen en zo ja. Doen jullie dit handmatig via de Kindle of via Calibre?
pi_102895821
kun je mappen maken in de kindle? :o
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 9 oktober 2011 @ 22:16:18 #26
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102895966
Beheren doe ik met Calibre op mijn laptop. Wil ik een boek lezen, dan mail ik hem naar mijn Kindle of zet hem er via de kabel op. Ik heb nooit meer dan 10 boeken op het apparaat zelf. Waarom zou ik er meer op zetten. Dat vind ik alleen maar onoverzichtelijk.
pi_102896298
ik heb geloof ik 14 pagina's met boeken :D
het past er toch op :9
maar ik weety ook wel ongeveer wat waar staat, dat scheelt
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_102896893
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 22:20 schreef Mirjam het volgende:
ik heb geloof ik 14 pagina's met boeken :D
het past er toch op :9
maar ik weety ook wel ongeveer wat waar staat, dat scheelt
Dat. :Y

Ik rangschik ze per auteur en boeken waarvan ik er maar eentje van een auteur heb komen in een map per taal of genre.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 10 oktober 2011 @ 19:43:09 #29
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_102926393
Goed, die kindle lijkt mij wel wat. Voegt touch veel toe? Of is de normale ook prima?

En kan ik die in NL gewoon kopen?

En jullie lezen uPub boeken erop?
  maandag 10 oktober 2011 @ 19:48:19 #30
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_102926662
Als andere mensen een ander merk/type gebruiken en tevreden zijn hoor ik het ook wel graag, vooral ten opzichte van die kindle. :s).
  maandag 10 oktober 2011 @ 21:57:17 #31
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_102934538
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 22:14 schreef Mirjam het volgende:
kun je mappen maken in de kindle? :o
je kan collections maken op je kindle en daar vervolgens boeken aan toevoegen. Vind ik fijn als ik een boekenreeks lees.

Maar hoopte dat er miss meer mogelijk zou zijj maar zo te horen zal dat wss niet zo zijn
pi_102935011
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2011 21:57 schreef Cue_ het volgende:

[..]

je kan collections maken op je kindle en daar vervolgens boeken aan toevoegen. Vind ik fijn als ik een boekenreeks lees.

Maar hoopte dat er miss meer mogelijk zou zijj maar zo te horen zal dat wss niet zo zijn
oh, dat wist ik heul niet :D :@
keihandig!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_102935043
quote:
14s.gif Op maandag 10 oktober 2011 19:43 schreef PiRANiA het volgende:
Goed, die kindle lijkt mij wel wat. Voegt touch veel toe? Of is de normale ook prima?

En kan ik die in NL gewoon kopen?

En jullie lezen uPub boeken erop?
ik zou niet weten wat touch toevoegt aan een kindle.
je leest er toch vnl. op
ik lees er epub op ja
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 10 oktober 2011 @ 22:32:28 #34
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102936801
quote:
14s.gif Op maandag 10 oktober 2011 19:43 schreef PiRANiA het volgende:
Goed, die kindle lijkt mij wel wat. Voegt touch veel toe? Of is de normale ook prima?

En kan ik die in NL gewoon kopen?

En jullie lezen uPub boeken erop?
Ik vind dat je je best wat meer zou kunnen inlezen in plaats van hier nu deze vragen te stellen. Ze zijn al tig keer aanbod gekomen in deze reeks.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:45:21 #35
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_102952243
http://tweakers.net/plan/(...)0-e-readers-weg.html
en hier:
http://www.ereaders.nl/

Geven allebei 20 e-readers weg. Niet willekeurig, je moet een goed verhaal schrijven.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 12:55:26 #36
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_103321346
M'n ('normale') Kindle is binnen, ziet er goed uit ^O^. Erg mooi scherm!

Dinsdagavond besteld uit Amerika, nu in huis. Het is niet normaal.
pi_103321698
quote:
10s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 12:55 schreef PiRANiA het volgende:
M'n ('normale') Kindle is binnen, ziet er goed uit ^O^. Erg mooi scherm!

Dinsdagavond besteld uit Amerika, nu in huis. Het is niet normaal.
en hij is zo fijn,die kindle O+
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:15:56 #38
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_103362913
Nu een uur of vijf op de Kindle gelezen. Het is echt geweldig.

Binnenkort maar eens kijken hoe ik m'n eigen screensavers erop kan zetten *).
pi_103372051
Ik heb drie weken geleden in de VS een Pandigital Novel 6" ereader gehaald.

Erg fijn ding, zeker voor die prijs... $79,99 :)
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_103380715
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 10:15 schreef PiRANiA het volgende:
Nu een uur of vijf op de Kindle gelezen. Het is echt geweldig.

Binnenkort maar eens kijken hoe ik m'n eigen screensavers erop kan zetten *).
En weer een fan erbij. *O*

Mijn Kindle hangt nu weer gezellig bij mij pc aan de lader. Kan ik straks weer een maand vooruit. ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 18:02:46 #41
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_103381701
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 17:30 schreef Cat22 het volgende:

[..]

En weer een fan erbij. *O*

Mijn Kindle hangt nu weer gezellig bij mij pc aan de lader. Kan ik straks weer een maand vooruit. ^O^
Ik plugde hem in aan m'n nokia-lader, dat werkte prima, ik was blij verrast.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 23:57:41 #42
111228 Hopey
Di Jillae?!
pi_103402296
Ik heb de baby kindle besteld! *O* Yeeey, iets van 117 euro. Hij komt volgende week binnen op het werk. Ga hem gebruiken voor vakantie. Ben zo benieuwd! Na de reacties op internet en de prijs/kwaliteit verhouding ben ik toch voor deze gegaan ipv de nieuwe sony e-reader. :D
Seen it all done it all, can't remember most of it
pi_103402592
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 10:15 schreef PiRANiA het volgende:
Nu een uur of vijf op de Kindle gelezen. Het is echt geweldig.

Binnenkort maar eens kijken hoe ik m'n eigen screensavers erop kan zetten *).
kan dat ook?
ik moet er echt eens mee rmee doen dan enkel lezen :D :')
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 00:13:32 #44
105440 Ruis
Tweeletterige halfgod®
pi_103403057
Heb sinds kort ook de nieuwe kindle binnen. Geweldig ding, heb de goedkopere versie die advertenties toont als je niet leest, kan me niet echt storen en scheelde me weer een paar tientjes in de aanschaf.
pi_103403223
bestaat die ook nog?
echt, een wereld gaat voor me open hier :D
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 09:40:10 #46
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_103408920
Baby kindle, advertentiekindle? Er is veel veranderd sinds ik de mijne bestelde. Eind augustus!
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 10:23:15 #47
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_103409401
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 00:03 schreef Mirjam het volgende:

[..]

kan dat ook?
ik moet er echt eens mee rmee doen dan enkel lezen :D :')
Moet je je eigen firmware erop zetten :s).
pi_103426645
Heb ook een baby Kindle besteld, wordt maandag verwacht! UPS is vreselijk snel met verzenden, echt niet normaal. Newark, Philadelphia en de Kindle is nu net vertrokken uit Keulen. :)

Ik heb deze USB lader van dealextreme erbij genomen, stuk goedkoper dan die van Amazon. http://www.dealextreme.com/photogallery.dx/sku.29417
Dat geld kan beter gebruikt worden voor een mooie hoes.

Tips voor mooie hoezen zijn welkom!
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:18:05 #49
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_103426894
'Baby Kindle' is een term die ik niet ken?
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:18:18 #50
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_103426902
Hoeveel boeken lezen jullie tegelijk? Eéntje?
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:52:24 #51
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_103430689
quote:
5s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 20:18 schreef PiRANiA het volgende:
Hoeveel boeken lezen jullie tegelijk? Eéntje?
Toen ik nog 'gewone' boeken las zo'n 4 tegelijk. Maar met de kindle nu meestal 1.
pi_103431388
Ik ook eentje. Normaal had ik nog wel eens een dik boek voor thuis en een dun voor onderweg of in bad. Maar met de Kindle maakt dat niet uit.
En ik vind het ook niet handig om te switchen. Dan moet je elke keer dat je de Kindle aanzet weer naar je boek zoeken. Als je één boek per keer leest zit je meteen op de juiste pagina.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_103432760
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 22:08 schreef Cat22 het volgende:
Ik ook eentje. Normaal had ik nog wel eens een dik boek voor thuis en een dun voor onderweg of in bad. Maar met de Kindle maakt dat niet uit.
En ik vind het ook niet handig om te switchen. Dan moet je elke keer dat je de Kindle aanzet weer naar je boek zoeken. Als je één boek per keer leest zit je meteen op de juiste pagina.
Da's niet echt praktisch inderdaad... Die van mij onthoudt van vijf boeken (geloof ik, kunnen er ook meer zijn) precies waar je gebleven bent en die staan in een aparte lijst onderaan het menu.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_103432952
quote:
5s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 20:18 schreef PiRANiA het volgende:
Hoeveel boeken lezen jullie tegelijk? Eéntje?
1, ik heb echt nooit meerdere boeken tegelijk gelezen, vind ik erg onprettig
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_103433020
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 22:37 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Da's niet echt praktisch inderdaad... Die van mij onthoudt van vijf boeken (geloof ik, kunnen er ook meer zijn) precies waar je gebleven bent en die staan in een aparte lijst onderaan het menu.
Kindle onthoudt het volgens mij ook van alle boeken die niet helemaal uit zijn, maar omdat ik er zo'n 300 in heb staan is het evengoed nog een gezoek. En om de boeken waarin ik bezig ben apart in een collectie onder te brengen vind ik ook gedoe. Ik mis het ook niet, meerdere boeken lezen, nu kan ik me lekker op één verhaal richten. :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 23:13:21 #56
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_103434346
Volgens mij veranderd de kindle wel de volgorde van de boeken. Wss de laatst gelezen bovenaan ofzo, maar dat heb ik nog niet echt bekeken omdat i ze altijd in collecties heb zitten.
pi_103434431
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 23:13 schreef Cue_ het volgende:
Volgens mij veranderd de kindle wel de volgorde van de boeken. Wss de laatst gelezen bovenaan ofzo, maar dat heb ik nog niet echt bekeken omdat i ze altijd in collecties heb zitten.
Bij mij niet. Ik heb nu een collectie van 26 delen die ik keurig genummerd ontvangen heb. En die staat in volgorde.
Als in: 1 en 10 t/m 19 bij elkaar. Dan 2 en 20-26 bij elkaar. Verandert niks aan terwijl ik nu bij deel 13 ben.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_103435256
Ik heb in juli een Kindle gewonnen en ben er echt onwijs blij mee! Ik was nogal sceptisch over ereaders maar ik vind het nu toch wel heel tof. Ik lees een stuk sneller dan wanneer ik een 'echt' boek lees!

Ik heb mappen naar genre en dat werkt eigenlijk prima. De mijne zet ook 'laatst geopend' bovenaan maar ik heb daar verder helemaal geen last van.
pi_103435275
gewonnen, relaxed :9
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 23 oktober 2011 @ 10:51:32 #60
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_103444869
We kunnen dit topic wel veranderen in een pro kindle topic zeg :P Ik ben gelukkig nog steeds erg tevreden met mijn ondertussen oude sony. :D
  zondag 23 oktober 2011 @ 10:58:02 #61
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_103445025
Ik moet calibre updaten om de categoriën te kunnen gebruiken op m'n kindle (Nu, Later en Uit). Nog even geen zin in gehad :+.
pi_103448341
quote:
2s.gif Op zondag 23 oktober 2011 10:51 schreef bioloogje het volgende:
We kunnen dit topic wel veranderen in een pro kindle topic zeg :P Ik ben gelukkig nog steeds erg tevreden met mijn ondertussen oude sony. :D
Ach ja joh, de Kindle is gewoon de iPad/iPhone onder de ereaders... ;)
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  zondag 23 oktober 2011 @ 14:04:19 #63
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_103451649
quote:
6s.gif Op zondag 23 oktober 2011 12:56 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Ach ja joh, de Kindle is gewoon de iPad/iPhone onder de ereaders... ;)
Wat? Onderfunctioneel, overpriced en overgewaardeerd? :P
  zondag 23 oktober 2011 @ 17:14:49 #64
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_103459501
quote:
6s.gif Op zondag 23 oktober 2011 14:04 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Wat? Onderfunctioneel, overpriced en overgewaardeerd? :P
Volgens mij wordt de Kindle toch juist als beste en goedkoopste beschouwd? :P
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
  zondag 23 oktober 2011 @ 17:24:35 #65
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_103459904
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 17:14 schreef DrDurden het volgende:

[..]

Volgens mij wordt de Kindle toch juist als beste en goedkoopste beschouwd? :P
Ja als ik het zo lees wel, maar Bas-beest vergelijkt hem met de ipad/iphone... En die zijn niet bepaald het beste en zeker niet het goedkoopste :P
  maandag 24 oktober 2011 @ 09:34:48 #66
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_103487704
Hier moest ik gisteren toch een beetje om lachen:
pi_103548276
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 12:56 schreef bas-beest het volgende:

Ach ja joh, de Kindle is gewoon de iPad/iPhone onder de ereaders...6s.gif

Op zondag 23 oktober 2011 14:04 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Wat? Onderfunctioneel, overpriced en overgewaardeerd? :P

Foei, voor straf dit T-shirt aan!
pi_103549109
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 23:33 schreef Mirjam het volgende:
gewonnen, relaxed :9
:Y Ik was redelijk hysterisch toen ik de email kreeg (en toen opnieuw toen de UPS man een mooi doosje afleverde)

Denk dat ik anders nu nog niet aan de eReader zou zijn, maar het zou hebben uitgesteld tot volgend jaar ofzo (geldgebrek enzo..)
pi_103551132
quote:
2s.gif Op zondag 23 oktober 2011 17:24 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Ja als ik het zo lees wel, maar Bas-beest vergelijkt hem met de ipad/iphone... En die zijn niet bepaald het beste en zeker niet het goedkoopste :P
Het was een grapje uiteraard... omdat er ineens zoveel Kindle-fans opduiken in dit topic, lijkt het net of dat apparaat overhypt wordt/is. :)
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_103551455
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 17:45 schreef Daph_ het volgende:

[..]

:Y Ik was redelijk hysterisch toen ik de email kreeg (en toen opnieuw toen de UPS man een mooi doosje afleverde)

Denk dat ik anders nu nog niet aan de eReader zou zijn, maar het zou hebben uitgesteld tot volgend jaar ofzo (geldgebrek enzo..)
Gefeliciteerd. Hebben jullie meegedaan met een prijsvraag of zo?
pi_103551500
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 18:43 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Het was een grapje uiteraard... omdat er ineens zoveel Kindle-fans opduiken in dit topic, lijkt het net of dat apparaat overhypt wordt/is. :)
De Kindle 3 heeft een uiterst gunstige prijs/kwaliteit verhouding en sinds kort is hij te bestellen zonder torenhoge verzend- en douanekosten. Dat verklaart een deel van de populariteit ervan, denk ik.
pi_103551634
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 18:53 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Gefeliciteerd. Hebben jullie meegedaan met een prijsvraag of zo?
Nwah, ik had geboden op boeken in een veiling en degene die het organiseerde had de namen van alle mensen die een veiling hadden gewonnen (of op een andere manier hadden geholpen bij het ophalen van geld voor het goede doel) in een hoge hoed gegooid en verlootte een Kindle. En ik was de gelukkige :)
pi_103575118
Maandag stond UPS voor de deur met een pakje van Amazon: de nieuwe Kindle. Erg snelle levering, in een paar werkdagen vanuit de US.

Wat direct opvalt hoe klein en licht deze Kindle is. Dat had ik van te voren al gehoord maar het valt echt op als je de nieuwe Kindle voor het eerst in de hand houdt. Bewust gekozen voor het basismodel Kindle, geen onnodige toeters of bellen als touchscreen of mp3-speler. Keep it simple, wat er niet op zit, kan ook niet kapot. :) Het gaat tenslotte om het lezen.

Hier een paar foto's samen met mijn Kindle 3. De nieuwe Kindle is een cadeau dus deze gaat weer weg. Aan de achterkant kun je de elektrische contactjes zien voor de Amazon Lighted cover. De cover met lampje wat gevoed wordt door de batterij van de Kindle.

Paar foto's:










pi_103575501
ik vind de oude kindle mooier :D :@
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  Moderator woensdag 26 oktober 2011 @ 13:27:19 #75
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_103579253
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:45 schreef Mirjam het volgende:
ik vind de oude kindle mooier :D :@
Echt? :o
Ik vind de nieuwe ook wel erg mooi hoor :Y
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  woensdag 26 oktober 2011 @ 13:29:48 #76
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_103579352
Oké. De knoop is doorgehakt en er komt een eReader. Alleen nu ben ik nog een beetje aan het orienteren op de markt. Het liefst wil ik een Kindle, maar de belangrijkste vraag is: kan ik er ook aantekeningen op maken? Kan ik ook dingen onderstrepen etc? Ik heb het wel eens eerder gezien bij een eReader, maar niet specifiek bij een Kindle.

Binnenkort maar even een CC bestellen zodat áls ik een Kindle koop ook er makkelijk aan kan komen.
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_103583292
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:33 schreef lukaon het volgende:
Maandag stond UPS voor de deur met een pakje van Amazon: de nieuwe Kindle. Erg snelle levering, in een paar werkdagen vanuit de US.

Wat direct opvalt hoe klein en licht deze Kindle is. Dat had ik van te voren al gehoord maar het valt echt op als je de nieuwe Kindle voor het eerst in de hand houdt. Bewust gekozen voor het basismodel Kindle, geen onnodige toeters of bellen als touchscreen of mp3-speler. Keep it simple, wat er niet op zit, kan ook niet kapot. :) Het gaat tenslotte om het lezen.

Hier een paar foto's samen met mijn Kindle 3. De nieuwe Kindle is een cadeau dus deze gaat weer weg. Aan de achterkant kun je de elektrische contactjes zien voor de Amazon Lighted cover. De cover met lampje wat gevoed wordt door de batterij van de Kindle.

Paar foto's:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dank voor de mooie en duidelijke foto's, even een vraagje; heb begrepen dat er op de Kindle ook een browser zit om bijv. via Wikipedia dingen te kunnen opzoeken. Maar op de nieuwe Kindle zit geen toetsenbord meer. Zit de browser er nog op en hoe kun je navigeren? Is het mogelijk om snel en gemakkelijk dingen in een woordenboek op te zoeken bijv.?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 15:11:26 #78
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_103583566
Ik vind de nieuwer mooier ;(
  woensdag 26 oktober 2011 @ 15:35:16 #79
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_103584513
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 13:29 schreef Finland. het volgende:
Oké. De knoop is doorgehakt en er komt een eReader. Alleen nu ben ik nog een beetje aan het orienteren op de markt. Het liefst wil ik een Kindle, maar de belangrijkste vraag is: kan ik er ook aantekeningen op maken?
Ja, daarvoor is een toetsenbord handig
quote:
Kan ik ook dingen onderstrepen etc?
Ja, dat gebruik ik erg veel op mijn toetsenbordloze kindle.
quote:
Ik heb het wel eens eerder gezien bij een eReader, maar niet specifiek bij een Kindle.

Binnenkort maar even een CC bestellen zodat áls ik een Kindle koop ook er makkelijk aan kan komen.
^O^.
pi_103585150
quote:
14s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 15:35 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Ja, daarvoor is een toetsenbord handig

[..]

Ja, dat gebruik ik erg veel op mijn toetsenbordloze kindle.

[..]

^O^.
Hoe onderstreep jij dingen zonder toetsenboard?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 16:11:35 #81
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_103585888
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 15:53 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Hoe onderstreep jij dingen zonder toetsenboard?
Met de 5-punts pijltjestoetsen.
Pijltje omlaag laat de cursor verschijnen, en in het menu kan je dan kiezen een selectie te maken. De selectie komt dan netjes in een .txt op de kindle.
pi_103585946
mja ergens ziti k toch heel erg op de touch te wachten, maar die is gewoon nog niet beschikbaar in Europa. zit wel te ednken een vriendin uit de VS te vragen er eentje voor me mee te nemen met Kerst, maar ik wil eigenlijk komende week al een kindle bestellen...
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 16:14:12 #83
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_103585997
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 16:13 schreef JohnDDD het volgende:
mja ergens ziti k toch heel erg op de touch te wachten, maar die is gewoon nog niet beschikbaar in Europa. zit wel te ednken een vriendin uit de VS te vragen er eentje voor me mee te nemen met Kerst, maar ik wil eigenlijk komende week al een kindle bestellen...
De kindle via amazon is vaak gewoon binnen een week binnen hoor :Y
  woensdag 26 oktober 2011 @ 16:16:20 #84
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_103586086
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 16:14 schreef Cue_ het volgende:

[..]

De kindle via amazon is vaak gewoon binnen een week binnen hoor :Y
Ik bestelde de mijne dinsdagavond en had hem donderdagochtend :D.
pi_103586132
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 16:14 schreef Cue_ het volgende:

[..]

De kindle via amazon is vaak gewoon binnen een week binnen hoor :Y
Ja ik weet het, probleem is dat ik graag een touch wil en die is niet in Europa te verkrijgen momenteel. vanaf 21 november wel in de VS. Dus wilde 'm laten meenemen door een vriendinnetje uit New York die met de Kerst hier komt. Vraag me af of dat dan allemaal werkt hier ook al verkopen ze 'm eig niet in Europa?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_103586705
Ik heb hier de Kobo-reader in gebruik!
Prachtig ding en loopt heerlijk snel op Adobe software. Batterij doet het 10,000 pagina omslagen, dus opladen hoef je zelden te doen. Daarnaast kan je hem uitbreiden met een SD kaartje waardoor je er 1000-en boeken op kwijt kan :)
Daarnaast is de rubbere achterkant ook erg chill voor het vasthouden



Kost bij elkaar maar ¤ 77 om hem op je deurmat te laten vallen. ^O^
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
  woensdag 26 oktober 2011 @ 16:38:49 #87
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_103587160
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 16:29 schreef Wootism het volgende:
Ik heb hier de Kobo-reader in gebruik!
Prachtig ding en loopt heerlijk snel op Adobe software. Batterij doet het 10,000 pagina omslagen, dus opladen hoef je zelden te doen. Daarnaast kan je hem uitbreiden met een SD kaartje waardoor je er 1000-en boeken op kwijt kan :)
Daarnaast is de rubbere achterkant ook erg chill voor het vasthouden

[ afbeelding ]

Kost bij elkaar maar ¤ 77 om hem op je deurmat te laten vallen. ^O^
Issie ook draadloos en slikt hij epub gewoon? :s). Hoe makkelijk is het om te onderstrepen? :s).
pi_103587306
quote:
14s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 16:38 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Issie ook draadloos en slikt hij epub gewoon? :s). Hoe makkelijk is het om te onderstrepen? :s).
Draadloos? Je kan ermee door verschillende webshops surfen om boeken te kopen. Of bedoel je dat niet? ePub slikt hij uiteraard. En onderstrepen kan ie niet. Zou ook niet weten waarom je iets zou willen onderstrepen :P

Ze hebben tegenwoordig trouwens nog een verbeterde versie uitgebracht met touch-screen. Die ziet er ook best wel slick uit met zijn ene knopje

[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
  woensdag 26 oktober 2011 @ 18:41:54 #89
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_103592106
Ik heb de Sony Reader™ Wi-Fi® (PRS-T1) besteld op bol.com! Morgen kan ik hem hopelijk afhalen!

Jammer dat ik het hele weekend aan het feesten en leren ben, maar ik vind vast wel een uurtje om lekker te lezen! Op mijn huidige HBO-opleiding zal ik hem wel niet zo veel gebruiken, maar volgend jaar op de uni denk ik wel, heb al gezien dat ik veel eBooks in de UB kan lenen.

En als het niet bevalt dan heeft bol.com ook een hele goede klantenservice!
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 18:50:55 #90
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_103592484
quote:
17s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 18:41 schreef Finland. het volgende:
En als het niet bevalt dan heeft bol.com ook een hele goede klantenservice!
En grote en zware wasmachines! :D
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  woensdag 26 oktober 2011 @ 19:00:58 #91
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_103592881
Onderstrepen gebruik ik nu regelmatig :s). De meeste boeken die ik tot nu toe gelezen heb zijn wetenschappelijke boeken, daar kan dat best handig zijn :).
  woensdag 26 oktober 2011 @ 19:01:37 #92
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_103592902
Daar heb ik geen klantenservice voor nodig, die staan ook wel in ons huis *O*
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_103593725
quote:
14s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 19:00 schreef PiRANiA het volgende:
Onderstrepen gebruik ik nu regelmatig :s). De meeste boeken die ik tot nu toe gelezen heb zijn wetenschappelijke boeken, daar kan dat best handig zijn :).
Als je het gebruik om PDF's te lezen voor je studie is dat inderdaad handig. Maar daarvoor prefereer ik nog steeds een fysiek boek, een lineaal en een potlood. Toch net iets sneller :)
Ik gebruik het enkel voor het lezen van verhalende boeken.
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_103676987
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 15:05 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Dank voor de mooie en duidelijke foto's, even een vraagje; heb begrepen dat er op de Kindle ook een browser zit om bijv. via Wikipedia dingen te kunnen opzoeken. Maar op de nieuwe Kindle zit geen toetsenbord meer. Zit de browser er nog op en hoe kun je navigeren? Is het mogelijk om snel en gemakkelijk dingen in een woordenboek op te zoeken bijv.?
Ja de browser zit er nog op. Je kunt een toetsenbordje bedienen met de pijltjestoetsen. De eInk schermtechniek werkt echter niet fijn voor browsen, het is gewoon te langzaam met verversen van het scherm. Hooguit als je iets heel incidenteel even wilt opzoeken.

Het woordenboek werkt echter veel fijner: gewoon met de pijltjestoetsen op een woord gaan staan, even wachten en je krijgt de uitleg onderaan het scherm. Er zitten meerdere woordenboeken op, geen Nederlands, wel Engels-Engels, Duits, Spaans, Frans en nog een paar talen.
pi_103679149
Bedankt! ZIjn woordenboeken ook te downloaden/kopen?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 10:35:55 #96
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_103700335
Ooooh, ik ben helemaal verliefd O+! Ik vond lezen op m'n iPhone al aardig relaxt, maar dit is echt helemaal ideaal.

Hoe heb ik ooit zonder gekunt? Alleen nog even kijken hoe ik mijn NRC Next op dat ding krijg.
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_103705532
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 10:35 schreef Finland. het volgende:

Alleen nog even kijken hoe ik mijn NRC Next op dat ding krijg.
Volgens mij hebben die nog steeds alleen een iPad-app, maar als het je wel lukt, hoor ik graag hoe!
  maandag 31 oktober 2011 @ 13:46:07 #98
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_103784035
Gebruiken jullie ook Calibre? Ik heb een donatie gedaan, heeft die developer wel verdiend *O*.
  maandag 31 oktober 2011 @ 15:39:45 #99
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_103788106
Lezen jullie er ook nieuws op? Hoe?
  Moderator maandag 31 oktober 2011 @ 18:49:59 #100
42184 crew  DaMart
pi_103796281
Wellicht ook voor een aantal mensen hier interessant: vandaag kun je gratis het e-book 'De weldoener' van P.F. Thomese aanvragen (e-mailadres invullen en je krijgt het boek toegestuurd): http://www.ebook.nl/store/ebook_pages_r.php?id=212.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  maandag 31 oktober 2011 @ 21:55:23 #101
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_103808898
@Bleie Ook op de iPhone hoor!
@PiRANiA Tot nu toe even op de 'online krant lezen'-manier van de NRC.
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
  maandag 31 oktober 2011 @ 22:48:44 #102
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_103812343
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 21:55 schreef Finland. het volgende:
@Bleie Ook op de iPhone hoor!
@PiRANiA Tot nu toe even op de 'online krant lezen'-manier van de NRC.
Welke link gebruik je?
  maandag 31 oktober 2011 @ 23:02:07 #103
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_103813026
De gewone.
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
  maandag 7 november 2011 @ 23:26:49 #104
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_104104213
Mijn pennetje van m'n eReader kan gewoon in de was! Bleef steken in m'n dekbed toen ik hen ging wassen.

Nu maar hopen dat m'n eReader niet hetzelfde grapje uithaalt :D.
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_104110500
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 21:55 schreef Finland. het volgende:
@Bleie Ook op de iPhone hoor!
@PiRANiA Tot nu toe even op de 'online krant lezen'-manier van de NRC.
Heb ook geen iPhone :(

Ooh, wacht zie nu dat je als abonnee de next ook als ePub kan downloaden. Beter!
pi_104110976
Als ik een kindl in duitsland koop, kan ik dan ook op de US amazon boeken kopen? maakt dat wat uit?
pi_104112285
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 09:24 schreef Jagärtrut het volgende:
Als ik een kindl in duitsland koop, kan ik dan ook op de US amazon boeken kopen? maakt dat wat uit?
De vraag is of je een duitse Kindle kan bestellen :) Ik kon vanuit NL bijv. geen UK kindle bestellen. En ik twijfel of je anders US boeken kan bestellen. Misschien de vraag aan Amazon stellen?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 8 november 2011 @ 10:28:43 #108
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_104112494
Ik ben van t weekend per ongeluk op m'n kindle gaan staan :@ Maar niets gebroken en werkt perfect nog O+
pi_104113084
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 10:19 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

De vraag is of je een duitse Kindle kan bestellen :) Ik kon vanuit NL bijv. geen UK kindle bestellen. En ik twijfel of je anders US boeken kan bestellen. Misschien de vraag aan Amazon stellen?
ik kan een duitse kindle bestellen, omdat duitse vriend in duitsland. Kan inderdaad wel even Amazon mailen.
pi_104115060
quote:
14s.gif Op maandag 31 oktober 2011 13:46 schreef PiRANiA het volgende:
Gebruiken jullie ook Calibre? Ik heb een donatie gedaan, heeft die developer wel verdiend *O*.
Pas als hij de interface wat mooier maakt kan hij een donatie krijgen. Ondanks dat het een fijn programma is, ziet het er gewoonweg niet uit.
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
  dinsdag 8 november 2011 @ 20:39:55 #111
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_104136211
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 11:58 schreef Wootism het volgende:

[..]

Pas als hij de interface wat mooier maakt kan hij een donatie krijgen. Ondanks dat het een fijn programma is, ziet het er gewoonweg niet uit.
:o.

Het is best goed functioneel toch? Dat converteren vind ik knap gedaan :s).
pi_104138014
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 november 2011 20:39 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

:o.

Het is best goed functioneel toch? Dat converteren vind ik knap gedaan :s).
Ik ga eens kijken of dat converteren goed werkt. Gebruikte daar totnutoe altijd www.2epub.com voor (dat anders dan de naam doet vermoeden ook naar andere formaten kan converteren). Twee nadelen van die site zijn dat niet alles geconverteerd kan worden en dat je max. maar 5 boeken tegelijk kunt converteren.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 8 november 2011 @ 21:49:43 #113
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_104140332
Ha, ik las nu iets over mappen op de Kindle, ik heb net mijn collectie opnieuw ingedeeld ^O^

Alles op auteur (achternaam, voornaam) en die weer in mappen op letter (dus mapjes A t/m Z gemaakt). Is een stuk handiger zoeken :Y
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 8 november 2011 @ 22:11:16 #114
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_104141687
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 21:49 schreef Rewimo het volgende:
Ha, ik las nu iets over mappen op de Kindle, ik heb net mijn collectie opnieuw ingedeeld ^O^

Alles op auteur (achternaam, voornaam) en die weer in mappen op letter (dus mapjes A t/m Z gemaakt). Is een stuk handiger zoeken :Y
Ik heb gewoon "Nu", "Later" en "Uit" :). Op m'n kindle heb ik toch maar ~20 boeken.
pi_104143795
Ik heb vanavond maar eens een heleboel boeken van m'n Oyo afgegooid (staan nog wel op m'n laptop). Hij heeft geen zoekfunctie, je kan alleen sorteren op titel of auteur, en er staan 5 boeken op je homescreen als 'laatst aangeschaft of gelezen' (dus het boek waar je in bezig bent, kun je wel altijd makkelijk vinden), maar als je dan 1000 boeken erop hebt staan, zoekt dat niet zo heel makkelijk. Nu staan er nog iets van 100 boeken op. Dat is te doen.

En ik heb ook de ePub van NrcNext geprobeerd, maar daar werd ik nog niet heel enthousiast van. Is toch iets wat beter werkt op een iPad denk ik. En die zal ook nog weleens in huis komen. Voorlopig lees ik de krant nog maar op papier.
pi_104148976
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 22:44 schreef Bleie het volgende:
Ik heb vanavond maar eens een heleboel boeken van m'n Oyo afgegooid (staan nog wel op m'n laptop). Hij heeft geen zoekfunctie, je kan alleen sorteren op titel of auteur, en er staan 5 boeken op je homescreen als 'laatst aangeschaft of gelezen' (dus het boek waar je in bezig bent, kun je wel altijd makkelijk vinden), maar als je dan 1000 boeken erop hebt staan, zoekt dat niet zo heel makkelijk. Nu staan er nog iets van 100 boeken op. Dat is te doen.

En ik heb ook de ePub van NrcNext geprobeerd, maar daar werd ik nog niet heel enthousiast van. Is toch iets wat beter werkt op een iPad denk ik. En die zal ook nog weleens in huis komen. Voorlopig lees ik de krant nog maar op papier.
Meer dan 100 boeken lijkt me ook niet direct nodig. Zijn toch dingen waar je niet meerdere op een dag van leest en niet veel door elkaar. Op mijn Nook heb ik er zo'n 30 in verschillende genres. Heb nooit het idee dat ik iets mis, integendeel.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 9 november 2011 @ 06:32:35 #117
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_104150724
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 november 2011 22:11 schreef PiRANiA het volgende:
Ik heb gewoon "Nu", "Later" en "Uit" :). Op m'n kindle heb ik toch maar ~20 boeken.
Ik weet niet precies hoeveel erop staan, maar het zijn er veel :) Ik ben iemand die graag switcht tussen boeken of ineens iets wil opzoeken in een boek.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 9 november 2011 @ 09:23:49 #118
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_104152238
Ik heb er 725 boeken op staan :D. Ik lees er overigens maar één tegelijk. Dit was ook doorslaggevend voor het kopen van een eReader, want als ik 10 boeken zou kopen dan zou ik meer kwijt zijn dan wanneer ik een eReader kocht waarop ik een shitload aan boeken op kwijt kon.

Ik heb er een behoorlijk aantal via de piratenbaai verkregen en ook enkele écht gratis boeken (bijvoorbeeld de gratis boeken in iTunes of de Nederland Leest - actie).
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_104153155
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 09:23 schreef Finland. het volgende:
Ik heb er 725 boeken op staan :D. Ik lees er overigens maar één tegelijk. Dit was ook doorslaggevend voor het kopen van een eReader, want als ik 10 boeken zou kopen dan zou ik meer kwijt zijn dan wanneer ik een eReader kocht waarop ik een shitload aan boeken op kwijt kon.

Ik heb er een behoorlijk aantal via de piratenbaai verkregen en ook enkele écht gratis boeken (bijvoorbeeld de gratis boeken in iTunes of de Nederland Leest - actie).
Je kan ook eens op http://www.gutenberg.org/wiki/Main_Page kijken voor gratis boeken. :)

quote:
Project Gutenberg offers over 36,000 free ebooks
Staat vast wel wat tussen. :P
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_104155360
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 21:49 schreef Rewimo het volgende:
Ha, ik las nu iets over mappen op de Kindle, ik heb net mijn collectie opnieuw ingedeeld ^O^

Alles op auteur (achternaam, voornaam) en die weer in mappen op letter (dus mapjes A t/m Z gemaakt). Is een stuk handiger zoeken :Y
Hebben ze de software geupdated? Vanavond maar ff wireless aangooien dan :D
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 9 november 2011 @ 11:36:10 #121
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_104155486
Dankjewel voor de link!

Ja, ik snap helemaal niks van dat programma dat er bij hoort, dus ik ben allang blij wanneer die boeken er op staan :').
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_104169139
Ik ben na mijn vakantie ook maar eens gaan oriënteren op een ereader. Een van de reisgenoten had er een mee en moet zeggen dat ik het praktischer vind dan al die dikke boeken die ik lees; die zijn zo lastig vast te houden in bed :').
  zaterdag 26 november 2011 @ 18:35:48 #123
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_104849527
Ik stuur (als test) een gegenereerde versie van de site van de Volkskrant naar m'n kindle, om 05:30 's morgens. Wie wil hem als proef ook ontvangen? DM me je kindle-adres dan even.
  zaterdag 26 november 2011 @ 18:38:59 #124
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_104849632
Da's 3 tot 4 megabyte, dagelijks rond 05:30.
pi_104850367
Ik lees momenteel verhalen van ongepubliceerde schrijvers (althans, niet op papier, soort van amateurs) via Wattpad. apps voor op de iphone, ipad, android en gewoon via je browser lezen. Heb de afgelopen 3 maanden al flink wat uurtjes zo gelezen. En gratis ook nog!

Zelf lees ik op de PC, op mijn android tablet en in de tram op m'n iphone...
dag
pi_104965790
Ik overweeg een Kindle te kopen (de versie van 109 dollar), maar vraag me af hoeveel er aan extra kosten bij komt (verzendkosten, importeren...). Het lukt me niet een mooi besteloverzicht in beeld te krijgen bij Amazon, waar het misschien wel op zou staan :(
Hebben de Kindle gebruikers hier nog een idee hoeveel jullie kwijt waren?
  dinsdag 29 november 2011 @ 13:59:01 #127
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_104965824
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 13:57 schreef effie_o het volgende:
Ik overweeg een Kindle te kopen (de versie van 109 dollar), maar vraag me af hoeveel er aan extra kosten bij komt (verzendkosten, importeren...). Het lukt me niet een mooi besteloverzicht in beeld te krijgen bij Amazon, waar het misschien wel op zou staan :(
Hebben de Kindle gebruikers hier nog een idee hoeveel jullie kwijt waren?
Voordat je daadwerkelijk gaat betalen (dus wel al 'besteld' als het ware) krijg je de totale kosten te zien natuurlijk.
pi_104966270
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 13:57 schreef effie_o het volgende:
Ik overweeg een Kindle te kopen (de versie van 109 dollar), maar vraag me af hoeveel er aan extra kosten bij komt (verzendkosten, importeren...). Het lukt me niet een mooi besteloverzicht in beeld te krijgen bij Amazon, waar het misschien wel op zou staan :(
Hebben de Kindle gebruikers hier nog een idee hoeveel jullie kwijt waren?
ik heb m'n kindle in duitsland gekocht, en was net iets over 100 euro kwijt. Heb je wel een adres in duitsland nodig. De US versie was iets duurder, geloof ik, met alles erbij...
pi_104966318
126 euro, volgens amazon. 16 euro voor shipping en 25 voor import fees deposit.
  dinsdag 29 november 2011 @ 14:19:38 #130
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_104966438
Ik heb m'n Kindle al een tijdje, maar ben er nu voor het eerst 3 weken mee op vakantie geweest...wat een verademing!! ...en ik heb 'm maar één keer moeten opladen ^O^
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  dinsdag 29 november 2011 @ 14:24:02 #131
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_104966552
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 november 2011 14:19 schreef Abbadon het volgende:
Ik heb m'n Kindle al een tijdje, maar ben er nu voor het eerst 3 weken mee op vakantie geweest...wat een verademing!! ...en ik heb 'm maar één keer moeten opladen ^O^
Heb je nieuws erop?
pi_104966612
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 14:15 schreef Jagärtrut het volgende:
126 euro, volgens amazon. 16 euro voor shipping en 25 voor import fees deposit.
Dank je wel!
Vraag ik me nu wel af waar je dat zo snel hebt kunnen vinden ;)
pi_104966904
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 14:26 schreef effie_o het volgende:

[..]

Dank je wel!
Vraag ik me nu wel af waar je dat zo snel hebt kunnen vinden ;)
gewoon doorklikken op bestellingen. en dan voordat je het helemaal 'final' maakt, zie je dat.

@ Pirania, hoe werkt je volkskrant nieuws? En wat kost het aan stroom om dat de wifi de hele tijd aan te hebben staan?
  dinsdag 29 november 2011 @ 14:41:44 #134
8372 Bastard
Persona non grata
pi_104967068
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 21:12 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Ik ga eens kijken of dat converteren goed werkt. Gebruikte daar totnutoe altijd www.2epub.com voor (dat anders dan de naam doet vermoeden ook naar andere formaten kan converteren). Twee nadelen van die site zijn dat niet alles geconverteerd kan worden en dat je max. maar 5 boeken tegelijk kunt converteren.
Hee dat is handig.
The truth was in here.
  dinsdag 29 november 2011 @ 14:45:14 #135
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_104967187
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 13:57 schreef effie_o het volgende:
Ik overweeg een Kindle te kopen (de versie van 109 dollar), maar vraag me af hoeveel er aan extra kosten bij komt (verzendkosten, importeren...). Het lukt me niet een mooi besteloverzicht in beeld te krijgen bij Amazon, waar het misschien wel op zou staan :(
Hebben de Kindle gebruikers hier nog een idee hoeveel jullie kwijt waren?
Amazon.com items (Sold by Amazon Export Sales, Inc.):

1 Kindle, Wi-Fi, Graphite, 6... $139.00 1 $139.00

Shipped via UPS International

Tracking number: 1ZW219X30482536158

--------------------------------------------------------------------
Item Subtotal: $139.00
Shipping and Handling: $20.98
Import Fees Deposit: $30.40
Total: $190.38 (EUR 137,19)
Paid by Mastercard: $190.38 (EUR 137,19)
  dinsdag 29 november 2011 @ 14:45:40 #136
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_104967203
Dit was dus mijn bestellingsoverzicht, eind augustus.
  dinsdag 29 november 2011 @ 14:51:10 #137
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_104967384
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 14:36 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

gewoon doorklikken op bestellingen. en dan voordat je het helemaal 'final' maakt, zie je dat.

@ Pirania, hoe werkt je volkskrant nieuws? En wat kost het aan stroom om dat de wifi de hele tijd aan te hebben staan?
M'n server genereert de Volkskrant van de website (via calibre). Het gaat dus om de gratis beschikbare artikelen.
Dit doet m'n server elke ochtend :). En dan mailt hij hem naar m'n kindle.
En ja, dat kost wat stroom ja (om wifi aan te laten staan), maar goed, opladen hoeft toch al niet vaak.
pi_104989242
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 november 2011 14:41 schreef Bastard het volgende:

[..]

Hee dat is handig.
Je kan dat 5 boeken per keer trouwens omzeilen door er bijv. eentje in FF te openen en eentje in IE.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_105011720
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 14:15 schreef Jagärtrut het volgende:
126 euro, volgens amazon. 16 euro voor shipping en 25 voor import fees deposit.
Het is ook nog zo dat je geld terug gestort krijgt wanneer het bedrag voor export fees te veel blijkt te zijn. Ik kreeg toevallig gisteren een mailtje dat ik 16 dollar teruggestort krijg,

Reason for refund: Export fee reduced

Toch lekker *O*
  maandag 5 december 2011 @ 12:25:17 #140
277627 Seven.
We are Borg.
pi_105203974
*O*

Ik verwacht mijn kindle dit weekend. Ik heb het nieuwste model besteld, dus niet die keyboard versie. Ben benieuwd!
Resistance is futile.
pi_105204038
quote:
2s.gif Op maandag 5 december 2011 12:25 schreef Seven. het volgende:
*O*

Ik verwacht mijn kindle dit weekend. Ik heb het nieuwste model besteld, dus niet die keyboard versie. Ben benieuwd!
Dat is de touchscreen toch? Ben heel benieuwd, ik denk dat ik die ook wil. Dus als je je bevindingen wil posten, dan heel graag!
  maandag 5 december 2011 @ 12:36:44 #142
277627 Seven.
We are Borg.
pi_105204380
quote:
14s.gif Op maandag 5 december 2011 12:27 schreef conleche het volgende:

[..]

Dat is de touchscreen toch? Ben heel benieuwd, ik denk dat ik die ook wil. Dus als je je bevindingen wil posten, dan heel graag!
Ik dacht niet dat het touchscreen was om eerlijk te zijn? Het is een lichtere versie en minder uitgebreid dan het keyboard model, geen 3G, geen toetsenbord maar meer back to basic en dus ook goedkoper.

Het is die van de homepage van amazon.com en .co.uk
Resistance is futile.
pi_105267963
Ik heb vandaag mijn ereader binnen gekregen, tijdje zitten twijfelen tussen van alles maar toch gegaan voor degene waar ik mee kennis heb gemaakt ooit, de nook touch. Calibre op mn pc gezet, stuk of 150 boeken erop gemikt en het is nu fijn tijd om te lezen :s)
pi_105312740
quote:
E-books landelijk vanaf eind 2012 te lenen
DEN HAAG - Er komt een landelijke, digitale bibliotheek, waar alle leden van openbare bibliotheken toegang toe hebben. Iedereen die lid is van de plaatselijke bibliotheek kan vanaf eind volgend jaar elektronische boeken lenen uit de digitale collecties van bijna alle bibliotheken.

De markt voor elektronisch lezen groeit. De markt voor elektronisch lezen groeit.
Staatssecretaris Halbe Zijlstra (Cultuur) heeft dat woensdag aan de Tweede Kamer gemeld. Hij ziet dat als efficiënter en goedkoper dan dat elke bibliotheek zijn eigen digitale collectie heeft. Naar verwachting neemt het gebruik van e-books de komende jaren flink toe.

http://www.telegraaf.nl/d(...)lijk_te_lenen__.html
pi_105342594
Waarom kost de Kindle bij amazon.com 109 dollar en bij amazon.co.uk 89 pond? Scheelt toch ongeveer 13 euro. (Duitsland kost 99 euro.) Via welke site bestellen is het beste?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 6% gewijzigd door FastFox91 op 08-12-2011 17:14:01 ]
pi_105344186
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 16:47 schreef FastFox91 het volgende:
Waarom kost de Kindle bij amazon.com 109 dollar en bij amazon.co.uk 89 pond? Scheelt toch ongeveer 13 euro. (Duitsland kost 99 euro.) Via welke site bestellen is het beste?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je hem naar je Nederlandse adres wilt laten verzenden, kun je alleen bij Amazon in de US bestellen. Als je een Duits postadres kunt regelen, kun je hem daar laten bezorgen via de Duitse site, maar verder is US de enige optie.
  donderdag 8 december 2011 @ 18:58:12 #147
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_105346939
US gaat snel _O_.
pi_105347275
quote:
14s.gif Op donderdag 8 december 2011 18:58 schreef PiRANiA het volgende:
US gaat snel _O_.
Klopt - ik was ook verbaasd toen ik een mailtje kreeg dat m'n Kindle onderweg was en ik 'm binnen anderhalve dag al binnen had. Super geregeld ^O^
  donderdag 8 december 2011 @ 19:10:28 #149
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_105347470
quote:
7s.gif Op donderdag 8 december 2011 19:05 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Klopt - ik was ook verbaasd toen ik een mailtje kreeg dat m'n Kindle onderweg was en ik 'm binnen anderhalve dag al binnen had. Super geregeld ^O^
En nog ingesteld ook :Y.

Ben alleen blij dat hij niet gejat is, anders had iemand allemaal aankopen kunnen doen op m'n creditcard. Die is al ingesteld en zonder wachtwoord toegankelijk.

Als je hier bang voor bent, geef dan aan dat het een kado is, vóór het opsturen.
  donderdag 8 december 2011 @ 19:32:17 #150
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105348514
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 december 2011 20:20 schreef douche-eendje het volgende:
Ik heb vandaag mijn ereader binnen gekregen, tijdje zitten twijfelen tussen van alles maar toch gegaan voor degene waar ik mee kennis heb gemaakt ooit, de nook touch. Calibre op mn pc gezet, stuk of 150 boeken erop gemikt en het is nu fijn tijd om te lezen :s)
[ afbeelding ]
Hee dat is ook een mooie! :)
Ik heb de cybook opus, die van jou heeft ook een 5" scherm?
The truth was in here.
pi_105355566
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 19:32 schreef Bastard het volgende:

[..]

Hee dat is ook een mooie! :)
Ik heb de cybook opus, die van jou heeft ook een 5" scherm?
Het is een 6 inch :).
Heb nu zo'n 90 pagina's gelezen van een boek wat normaal 738 pagina's zou hebben. Is dit toch een stukje lichter :+ Ben er echt heel blij mee.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')