Veel soda oplossen in heet water. Iets laten afkoelen ivm potentiele brandwonden. KoelkastDiepvries goed reinigen met de soda. Uurtje laten staan en daarna nog even goed schoonmaken met water.quote:Op zaterdag 3 september 2011 13:08 schreef Dingest het volgende:
[..]
Ik heb een Lada Niva gespot deze vakantie
[..]
Alles zit verpakt, dus ik gooi alles gewoon eerst weg en doe er wel wat schoonmaakmiddel in en laat het wat luchten. Ik ga niet met vriezers lopen slepen alleen omdat hij wat muf ruikt
O ja... geen stroom is ook geen werkende boiler is ook geen warm water. Ben ik daarvoor gisteren in één ruk vanuit Gdansk hierheen geredenWas een beetje fris de laatste dagen op de camping, maar ik had verdorie wel stroom en een warme douche
![]()
Het gaat echt lekker de laatste weken - eerst ging het dashboard en een processor in de Picasso kaduuk in Vilnius, toen knapten er twee tentstokken, twee van de stoelen zijn kapot gegaan, mijn telefoon is verlept (beeldscherm doet het niet als hij helemaal uitgeschoven is), het schaartje van mijn zakmes is kapot gegaan en we hebben de verkeerde boot geboekt waardoor we de overtocht naar Helsinki hadden omgedraaid. De persoon die het voor ons had opgezocht en gereserveerd - een Fries natuurlijk- dacht dat er 'Vertrek vanuit Tallinn 08:00 - Vertrek vanuit Helsinki 17:00' stond maar er bleek in het Ests 'Vertrek náár Tallinn 08:00 - Vertrek náár Helsinki 17:00' te staan. Dus wij wilden om 08:00 vanuit Tallinn naar Helsinki, en toen stonden we dus aan de verkeerde kant
Het trekt er vaak behoorlijk in. Soda werkt als het goed is wel goed, vooral als je het lang kan laten weken. En koelkasten en diepvriezen stinken meestal als ze 'ontdooid' zijn. Ooit in een supermarkt gewerkt en toen daar de grote vriezer werd vervangen kwam er toch een putlucht uit de inmiddels ontdooide ouwe vriezerquote:Op zaterdag 3 september 2011 13:28 schreef Duvel het volgende:
Ik heb een tijd een koelkast gehad (tweedehands) waarin een kilo rosbief had liggen ontbinden na net zo'n akkefietje. Die lucht is er nooit meer uit gegaan.
Geen ouders/buren die af en toe even langskomen?quote:Op zaterdag 3 september 2011 01:59 schreef Dingest het volgende:
Hmmmm.... lekker midden in de nacht thuis komen in het compleet donker en met de onmiskenbare geur van rotting en schimmelerijKennelijk zijn de stoppen eruit geslagen en heeft al het spul in mijn vriezer tot zo'n 3 weken lang mogen rotten
Is het een bepaalde zekering die de aardlek er uit doet klappen? Misschien is die vierde voor de schuur o.i.d.?quote:Op zaterdag 3 september 2011 13:55 schreef Dingest het volgende:
Aardlekschakelaar springt eruit als ik allevier de stoppen omzet, met drie blijft hij aan en heb ik wel overal stroom zo te zien.
Mijn ouders waren mee - of eigenlijk andersomquote:Op zaterdag 3 september 2011 14:00 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Geen ouders/buren die af en toe even langskomen?
Er hingen maar 4 dingen aan de stroom terwijl ik weg was; vriezer, koelkast, wasmachine en een lamp op een tijdklok. Vannacht alles eraan gehad en vanochtend had ik iig nog steeds gewoon stroom.quote:Op zaterdag 3 september 2011 14:09 schreef Paladijn het volgende:
Tijd om apparaten/lampen aan/uit te zetten zo te zien
Zolder, gok ik. Voor de rest heb ik beneden overal stroom. Maar op de zolder kom ik nooit, dus ik laat de boel even zo en wacht af of er het er nog een keer uitspringt. Tot die tijd gooi ik uiteraard even niets meer in de vriezer (nadat die schoon is gemaakt).quote:Op zaterdag 3 september 2011 14:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
Is het een bepaalde zekering die de aardlek er uit doet klappen? Misschien is die vierde voor de schuur o.i.d.?
OK, dan niet.quote:Op zaterdag 3 september 2011 14:30 schreef Dingest het volgende:
[..]
Trouwens - niet om naar felicitaties te vissen - dit is niet alleen een leuk begin van de thuiskomst, maar ook van mijn verjaardag
Er was toch sowieso een aversie tegen de beveiliging van DigiD?quote:Op zaterdag 3 september 2011 14:30 schreef Paladijn het volgende:
in het kader van IT shit hits the fan:
http://tweakers.net/nieuw(...)tolen-door-hack.html
Bedoel je niet het digitaal patientendossier?quote:Op zaterdag 3 september 2011 15:24 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Er was toch sowieso een aversie tegen de beveiliging van DigiD?
Oh dat ook vast.quote:Op zaterdag 3 september 2011 15:24 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Bedoel je niet het digitaal patientendossier?
Dat was meer geneuzel dat het password aangeleverd werd via post en dus te onderscheppen was, dit verhaal rond digitale certificaten gaat erom dat je nu niet 100% meer zeker weet dat je met de juiste server (belastingdienst bijvoorbeeld) verbind.quote:Op zaterdag 3 september 2011 15:24 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Er was toch sowieso een aversie tegen de beveiliging van DigiD?
Burgers?quote:Op zaterdag 3 september 2011 12:32 schreef cofi het volgende:
Blijkbaar ga ik straks naar de dierentuin
quote:
quote:Op zaterdag 3 september 2011 15:37 schreef Paladijn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je beseft je wel dat je nu in Anne's kalender staat en elk jaar felicitaties gaat krijgen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Molklemmen kopen en op jacht!quote:Op zaterdag 3 september 2011 15:49 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb volgens mij een monster-mol in de tuin die mijn grassie aan het verkutten iser liggen molshopen van 70 dia en 30 cm hoog in mijn gras; smerig klotebeest
Zou de overbuurvrouw het dan toch zijn geweest?quote:Op zaterdag 3 september 2011 15:53 schreef Paladijn het volgende:
Weet je zeker dat het niet zoeen is?
[ afbeelding ]
all of the above heb ik niet in huisquote:Op zaterdag 3 september 2011 15:58 schreef Anne het volgende:
"Leg stukjes ui, knoflook of eucalyptus in de gangen."
of
"Steek om de paar meter een fles in een mollengang waarbij de flessenhals boven de grond blijft uitsteken. Mollen hebben een hekel aan het fluitende geluid van de wind in de fles." (wel de bodem uit de fles snijden btw)
quote:Op zaterdag 3 september 2011 16:02 schreef Sounddragon het volgende:
Was niet de buurvrouw, dan hadden er diepe voetafdrukken omheen moeten staan, en was mijn tuinpad verzakt geweest![]()
Trust me, mollenvallenquote:Op zaterdag 3 september 2011 15:58 schreef Anne het volgende:
"Leg stukjes ui, knoflook of eucalyptus in de gangen."
of
"Steek om de paar meter een fles in een mollengang waarbij de flessenhals boven de grond blijft uitsteken. Mollen hebben een hekel aan het fluitende geluid van de wind in de fles." (wel de bodem uit de fles snijden btw)
ow het steekt niet op een dag. die beesten heb je toch niet binnen een week weg.quote:Op zaterdag 3 september 2011 16:52 schreef Anne het volgende:
[..]
Ja. Die heeft ie uiteraard wel in huis..
be my guestquote:Op zaterdag 3 september 2011 16:49 schreef BaraCuda het volgende:
[peumode]Ik ben ook een koning wat betreft mollenvangen[/peumode]![]()
Als hier zo'n kutbeest zit is het meestal 2 klemmen zetten en klaar
QFTquote:Op vrijdag 2 september 2011 14:39 schreef Dangel het volgende:
[..]
jij bent de ontsteking van de blinde darm die PTA SC heet
Hahaha ook echt.quote:Op vrijdag 2 september 2011 14:39 schreef Dangel het volgende:
[..]
jij bent de ontsteking van de blinde darm die PTA SC heet
Ik ben er trots op dat een aantal van de kwaliteitstopics in PTA van mij afkomen, en ik dus een mooi stukje heb bijgedragen aan deze prestatie van PTA. Gefeliciteerd Anne en SD!quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:52 schreef Anne het volgende:
We zitten bijna aan de 30.000 topics in PTA(29.952).
there it is, schoolbord verfquote:Op vrijdag 2 september 2011 12:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Matzwart.
Of schoolbordverf. Is ook matzwart, maar dan anders.
nu nog een mooie tekeningquote:Op zaterdag 3 september 2011 18:53 schreef blup het volgende:
[..]
there it is, schoolbord verf
[ afbeelding ]
nu nog 10cm zakken met dat ding
Taart staat bijna klaar. Een fles champagne mag je wat mij betreft opsturenquote:Op zaterdag 3 september 2011 18:53 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Ik ben er trots op dat een aantal van de kwaliteitstopics in PTA van mij afkomen, en ik dus een mooi stukje heb bijgedragen aan deze prestatie van PTA. Gefeliciteerd Anne en SD!
Staan de taart en champagne al klaar?
ben je aan het bakken gegaan?quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:56 schreef Anne het volgende:
[..]
Taart staat bijna klaar. Een fles champagne mag je wat mij betreft opsturen.
Tofheid!quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:53 schreef blup het volgende:
[..]
there it is, schoolbord verf
[ afbeelding ]
nu nog 10cm zakken met dat ding
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |