abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101421801

Wat?

Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen (of mannen).

Wat bedoel je daarmee?

Sommige mensen zouden nog liever bungee-jumpen dan dat ze een vrouw/man aanspreken. Mensen met een sociale achterstand of een anderzijds verwaarloosd leven waardoor ze niet eens meer al te sterk in hun schoenen staan. Nieuw contact met andere mensen is té eng.

Maar je wil toch versieren?

Er is in de reeks al advies gegeven over het echte versieren. Dat je het als bovenstaand persoon, of als je je uiterlijk niet enorm mee hebt, niet moet proberen in het 'echte' uitgaansleven. Onzekerheid wordt bij dat soort gelegenheden enorm snel opgepikt.

Hoe ontmoet ik dan nieuwe mensen?

Ga weg bij je ouders om ergens te studeren / werken. Het liefst in een flatje, leer stapsgewijs je buren kennen, ga op een sport, ga elke week een paar keer naar de bibliotheek met wat huiswerk of een boek. Er kan dan van alles gebeuren, en zeg nou zelf, dat is toch veel productiever dan uitgaan. Twee vliegen in één klap.

Om zelfverzekerder over te komen en te worden zijn er de volgende tips:

1. Loop rechtop.

2. Kijk niet steeds naar de grond.

3. Begin met iedereen oogcontact te maken. Bij de kassa bijvoorbeeld als je je wisselgeld terug krijgt. Vergeet dan niet een klein beetje te lachen natuurlijk, zo vriendelijk mogelijk.

4. Vriendschappen met vrouwen zijn zeer welkom. Zo leer je ze kennen, studiemateriaal voor mogelijke relaties. Ga niet lopen huilen als een vrouw je enkel als vriend ziet. Gebruik dat.

5. Online versieren is een leuke eerste stap. Wees daar niet bang voor, ze kunnen je niet zien.

Enkele pointers voor online versieren:

1. Gebruik altijd hoofdletters en andere regels van punctuatie.

2. Matig uw gebruik van en de duim omhoog posticon en gebruik deze wijselijk op momenten waar u echt even ietwat superieur, alwetend en denigrerend wil overkomen. Dit zal uw alpha-status op FOK verhogen en waarschuwt andere mannelijke users ervoor dat ze niks met u moeten starten, want u bent verbaal zeer behendig.

3. Dat is het eigenlijk wel. Alle bommen los als je online bent, wees alleen niet zielig.

Uitgebreide info over eenzaamheid en onzekerheid:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

De OP vind je hier

Volgende meet, greet and eat -> [Meet] Als meeten niet zo makkelijk gaat
pi_101421857
Huilen? Dat doe ik nooit. :o Ik kan mij niet herinneren wanneer de laatste keer is dat ik gehuild heb
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 19:51:25 #3
350968 kedge
cicatrix manet
pi_101421896
Echte mannen durven te huilen :@
A vaincre sans péril, on triomphe sans gloire.
pi_101421904
Was even terugkomen op onderwerp in het vorige topic
pi_101421921
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 19:51 schreef kedge het volgende:
Inderdaad :Y
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_101421937
quote:
Ik had van de week bijna gehuild ;(
  woensdag 31 augustus 2011 @ 19:53:07 #7
350968 kedge
cicatrix manet
pi_101421964
quote:
17s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 19:52 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Om een ui ?
pi_101422035
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 19:53 schreef kedge het volgende:

[..]

Om een ui ?
Uien zijn veel makkelijker te handelen dan heel veel andere dingen.
pi_101422081
quote:
17s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 19:47 schreef debeterebob het volgende:
Zonder lullig te willen zijn ben je de volgende hier die eerst een vriendin wil en daarna/daarmee een sociaal leven. Lijkt me verkeerde volgorde.
Ja dat snap ik. Ik wil ook NU geen vriendin maar ik wil meer mezelf comfortabel kunnen voelen met de toekomst. En me geen zorgen moeten maken over alle excusen die ik moet gaan maken wanneer er naar me verleden wordt gevraagd.
Ook een sociaal leven starten heeft daar mee te maken, mijn verleden belemmerd me eigenlijk om er iets aan te doen. Want ik weet niet goed hoe ik er mee moet omgaan als er wordt gevraagd naar mijn sociale en of liefdes leven.
Ik heb geen van alle, voor mij is het begrijpelijk maar voor de buiten wereld niet. Al zeg ik direct dat kwam door angst/depressie. Dan roept dat of weerstand op waardoor ik alsnog alleen blijf of nog meer vragen over het hoe en wat daarvan.

Ik wil zelf graag vanaf NU gaan leven en me me verleden behandelen alsof ik het nooit heb mee gemaakt. Maar ja al blijf ik er maar mee geconfronteerd worden blijf ik mezelf rot voelen erover.

Hoe kan ik dit op een "mooie" manier uitleggen aan anderen?
pi_101422205
quote:
17s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 19:52 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ooooh wat dan *knuffel geeft
pi_101422224
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 19:56 schreef milliondollarbill het volgende:

[..]

Ja dat snap ik. Ik wil ook NU geen vriendin maar ik wil meer mezelf comfortabel kunnen voelen met de toekomst. En me geen zorgen moeten maken over alle excusen die ik moet gaan maken wanneer er naar me verleden wordt gevraagd.
Ook een sociaal leven starten heeft daar mee te maken, mijn verleden belemmerd me eigenlijk om er iets aan te doen. Want ik weet niet goed hoe ik er mee moet omgaan als er wordt gevraagd naar mijn sociale en of liefdes leven.
Ik heb geen van alle, voor mij is het begrijpelijk maar voor de buiten wereld niet. Al zeg ik direct dat kwam door angst/depressie. Dan roept dat of weerstand op waardoor ik alsnog alleen blijf of nog meer vragen over het hoe en wat daarvan.

Ik wil zelf graag vanaf NU gaan leven en me me verleden behandelen alsof ik het nooit heb mee gemaakt. Maar ja al blijf ik er maar mee geconfronteerd worden blijf ik mezelf rot voelen erover.

Je kan het ook anders noemen. Of minder erg dan gelijk angst/depressie.

Wat ik doe is zeggen dat ik gepest ben en een moeilijke jeugd heb gehad. Of iets in die trant.
14 SHADES OF GREY
pi_101422252
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 19:56 schreef milliondollarbill het volgende:

[..]

Belangrijkste stap is om je verleden te accepteren en blij te zijn met je zelf. Maar zover lijk je nog niet te zijn.
pi_101422348
quote:

[..]

Je kan zeggen dat je je zelf aan het ontwikkelen bent en dat je je verleden niet kan veranderen ;) Ik zou gewoon eerlijk zijn, zonder gelijk een hele shitload aan verhalen over je date heen te gooien,. Klinkt toch positief en als het echt zo is dan kan ze dat vast waarderen
pi_101422355
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 19:45 schreef TheGame het volgende:

[..]

Zeg gewoon dat je altijd heel verlegen bent geweest, maar dat je nu jezelf aan het vinden bent. Ik denk niet dat je hier dan heel veel verder over hoeft uit te wijden op een eerste date, dat komt later wel.
pi_101422401
Ik accepteer het verleden wel. Ik ben nu juist bezig met me hele leven veranderen. Maar hoe verklaar ik dat aan iemand anders. Vragen over sociaal leven of liefdes leven betekent voor mij automatisch vragen naar het verleden. En dat bestaat voor mij niet meer. Maar ik moet toch wel iets terug antwoorden.
pi_101422471
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:03 schreef milliondollarbill het volgende:
Ik accepteer het verleden wel. Ik ben nu juist bezig met me hele leven veranderen. Maar hoe verklaar ik dat aan iemand anders. Vragen over sociaal leven of liefdes leven betekent voor mij automatisch vragen naar het verleden. En dat bestaat voor mij niet meer. Maar ik moet toch wel iets terug antwoorden.
wat is er mis met, dat vertel ik wel als we elkaar beter leren kennen?
En dan kun je op een later moment nog in grote lijnen dat je een en ander hebt meegemaakt en dat boek hebt afgesloten.
Maar persoonlijk vind ik 'het verleden bestaat niet meer', geen acceptatie maar simpelweg wegdrukken :@ vandaar ook mijn opmerking
pi_101422473
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:02 schreef TheGame het volgende:

[..]

[..]

Ik had het gelezen, dankje, ik denk dat ik het daar maar bij hou. Of ik verzin een verleden maar dan moet ik me wel voor altijd daar aan houden..
pi_101422561
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:05 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

wat is er mis met, dat vertel ik wel als we elkaar beter leren kennen?
En dan kun je op een later moment nog in grote lijnen dat je een en ander hebt meegemaakt en dat boek hebt afgesloten.
Maar persoonlijk vind ik 'het verleden bestaat niet meer', geen acceptatie maar simpelweg wegdrukken :@ vandaar ook mijn opmerking
Maar het is de waarheid, het verleden bestaat ook echt niet meer. Al blijf ik maar dingen willen herdenken of weet ik het wat iets veranderen kun je toch niet. En accepteren, tja wat is accepteren nou eigenlijk? Volgens mij dat je uiteindelijk toch desondanks alles verder gaat.
Als je jezelf door dringt van het feit dat het verleden niet bestaat dan ben je uiteindelijk veel beter af.
pi_101422563
Je verleden maakt wie je bent. Dat moet je niet wegdrukken maar accepteren en verder gaan.
14 SHADES OF GREY
pi_101422610
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:07 schreef tijnbrein het volgende:
Je verleden maakt wie je bent. Dat moet je niet wegdrukken maar accepteren en verder gaan.
Maar al wil je iemand anders worden moet je toch iets anders doen dan dat je vroeger hebt gedaan, je moet het verleden dan los laten zodat er nieuwe ruimte ontstaat voor een nieuwe "ik".

Dat doet overigens bijna niemand hoor, de meeste mensen blijven vast houden aan wat ze hebben.
pi_101422655
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:07 schreef milliondollarbill het volgende:

[..]

Maar het is de waarheid, het verleden bestaat ook echt niet meer. Al blijf ik maar dingen willen herdenken of weet ik het wat iets veranderen kun je toch niet. En accepteren, tja wat is accepteren nou eigenlijk? Volgens mij dat je uiteindelijk toch desondanks alles verder gaat.
Als je jezelf door dringt van het feit dat het verleden niet bestaat dan ben je uiteindelijk veel beter af.
Ik heb ook genoeg shit mee gemaakt. Ik kan er wel over praten, maar het hoeft niet. Overigens heeft mijn verleden mij enkel sterker gemaakt. Accepteren houdt voor mij in, dat dit mij niet meer tegen houdt in wie ik ben en wie ik wil zijn. Ik val minder snel terug. En dit is nog altijd een lopend proces, want af en toe ben ik nog steeds boos en verdrietig om bepaalde situaties die dingen triggeren. Maar dan vloek ik en praat ik erover met mijn vriend, en krijg ik weer wat lucht.
pi_101422700
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:05 schreef milliondollarbill het volgende:

[..]

Ik had het gelezen, dankje, ik denk dat ik het daar maar bij hou. Of ik verzin een verleden maar dan moet ik me wel voor altijd daar aan houden..
Het is wat het is. Als iemand jou accepteert om wie je nu bent, maakt het verleden niet heel veel meer uit en zal diegene je hier ook nooit op afrekenen.
pi_101422730
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:08 schreef milliondollarbill het volgende:

[..]

Maar al wil je iemand anders worden moet je toch iets anders doen dan dat je vroeger hebt gedaan, je moet het verleden dan los laten zodat er nieuwe ruimte ontstaat voor een nieuwe "ik".

Dat doet overigens bijna niemand hoor, de meeste mensen blijven vast houden aan wat ze hebben.
Maar dat zijn twee verschillende dingen ;)
Je kan vasthouden aan iets, en in patronen blijven hangen, of je kan er overheen stappen en groeien. Maar dat is iets anders dan een verleden 'deleten'

Heb ik ook gedaan hoor. Tot ik instortte. Uiteindelijk komt het toch naar boven.
pi_101423393
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:10 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Maar dat zijn twee verschillende dingen ;)
Je kan vasthouden aan iets, en in patronen blijven hangen, of je kan er overheen stappen en groeien. Maar dat is iets anders dan een verleden 'deleten'

Heb ik ook gedaan hoor. Tot ik instortte. Uiteindelijk komt het toch naar boven.
Ik denk niet dat dat perse zo hoeft te zijn. Je voelt tijdens de verandering zelf wel aan of je nog verder kan gaan of dat je tegen je eigen limieten aan loopt.
Dan moet je gewoon rustiger aan doen, afwachten tot er een nieuwe comfortzone ontstaat en daarna weer verder gaan.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 20:26:27 #25
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101423436
quote:
Wijze man.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 20:28:00 #26
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101423507
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:03 schreef milliondollarbill het volgende:
Heel simpel: liep niet altijd even lekker maar ik werk er aan.
C'est la vie
pi_101423740
quote:
14s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:28 schreef heloef het volgende:

[..]

Gematigd gefrustreerd is dat een nieuwe religie?
14 SHADES OF GREY
  woensdag 31 augustus 2011 @ 20:34:13 #28
350968 kedge
cicatrix manet
pi_101423771
quote:
14s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:28 schreef heloef het volgende:

[..]

Je moet denk ik wel duidelijker zijn, anders denkt zo'n meisje dat je een wrak bent.
pi_101423824
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:25 schreef milliondollarbill het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dat perse zo hoeft te zijn. Je voelt tijdens de verandering zelf wel aan of je nog verder kan gaan of dat je tegen je eigen limieten aan loopt.
Dan moet je gewoon rustiger aan doen, afwachten tot er een nieuwe comfortzone ontstaat en daarna weer verder gaan.

Ik weet prima wat mijn limieten zijn :) Ik kan alleen simpelweg niet doen alsof de dingen niet bestaan. Of een verleden verzinnen, werkt ook niet :N
pi_101423913
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:34 schreef kedge het volgende:

[..]

Je moet denk ik wel duidelijker zijn, anders denkt zo'n meisje dat je een wrak bent.
Dat denk ik ook. Hoe en wat je verteld dat hangt van de situatie af. Je moet aanvoelen wat je wel en niet kan zeggen.
14 SHADES OF GREY
  woensdag 31 augustus 2011 @ 20:37:56 #31
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101423952
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:33 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Gematigd gefrustreerd is dat een nieuwe religie?
Nee de nieuwe ik alleen.
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:34 schreef kedge het volgende:

[..]

Waarom? Als je gewoon niet zegt dat het niet zo lekker liep met vrouwen of vrienden in het verleden door problemen zou ik niet inzien waarom ze je meteen zou zien als een of ander wrak.
C'est la vie
pi_101424005
quote:
14s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:37 schreef heloef het volgende:

[..]

Nee de nieuwe ik alleen.

Kan ik lid worden?
14 SHADES OF GREY
  woensdag 31 augustus 2011 @ 20:40:27 #33
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101424078
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:39 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Kan ik lid worden?
Lid worden? Nee tijd heeft het nodig en praten hielp ook wel.
C'est la vie
pi_101424159
quote:
14s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:40 schreef heloef het volgende:

[..]

Lid worden? Nee tijd heeft het nodig en praten hielp ook wel.
Of vandaar dat jij hier in dit topic post
14 SHADES OF GREY
  woensdag 31 augustus 2011 @ 20:44:02 #35
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101424243
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:42 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Of vandaar dat jij hier in dit topic post
Nou dat is de reden dat ik ben blijven hangen ja.
Maar wat het meeste heeft geholpen zijn toch wel gesprekken met vrienden.
C'est la vie
pi_101424362
quote:
14s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:44 schreef heloef het volgende:

[..]

Nou dat is de reden dat ik ben blijven hangen ja.
Maar wat het meeste heeft geholpen zijn toch wel gesprekken met vrienden.
Same here. Oh en natuurlijk toch een keertje actie hebben gehad
14 SHADES OF GREY
  woensdag 31 augustus 2011 @ 20:54:10 #37
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101424735
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:46 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Same here. Oh en natuurlijk toch een keertje actie hebben gehad
Ik had dat niet eens nodig, reken uit je voordeel.
C'est la vie
pi_101424906
quote:
14s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:54 schreef heloef het volgende:

[..]

Ik had dat niet eens nodig, reken uit je voordeel.
Ik ook niet. Bovendien zijn er andere dingen die belangrijker zijn dan een keertje seks. Liefde, aandacht, intimiteit
14 SHADES OF GREY
  woensdag 31 augustus 2011 @ 20:59:17 #39
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101425074
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:56 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik ook niet. Bovendien zijn er andere dingen die belangrijker zijn dan een keertje seks. Liefde, aandacht, intimiteit
Ach ik heb het gewoon geaccepteerd dat ik voorlopig zonder dat alles zit.
Lucht op.
C'est la vie
pi_101425134
quote:
14s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:59 schreef heloef het volgende:

[..]

Ach ik heb het gewoon geaccepteerd dat ik voorlopig zonder dat alles zit.
Lucht op.
Dat is wel het beste.
14 SHADES OF GREY
pi_101425687
Ik geloof mannen niet die zeggen dat ze nooit huilen.

Heloef, als jij niks doet komt er ook niemand (anders was dat bij jou al wel gebeurd). Initiatief nemen bij vrouwen. :P Je moet jezelf (en dat meen ik serieus) niet gaan opsluiten, aangezien je al niet zoveel doet. Althans dat geef je zelf aan dan.

En ik ben aangenomen bij Jack & Jones *O* Het gesprek liep niet echt lekker naar mijn gevoel maar ze zei; voor mij spring je er echt uit (waren meerdere sollicitanten) dus ben je sowieso aangenomen en die man was 't met haar eens. :7 :7 :7
  woensdag 31 augustus 2011 @ 21:10:25 #42
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101425746
Nee als ik niks doe gebeurt er niks dat weet ik ook wel.
Maar de wanhopigheid om een vriendin en/of seks te willen heb ik niet meer.
C'est la vie
  woensdag 31 augustus 2011 @ 21:13:46 #43
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101425967
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 21:09 schreef Mpj het volgende:
En ik ben aangenomen bij Jack & Jones *O* Het gesprek liep niet echt lekker naar mijn gevoel maar ze zei; voor mij spring je er echt uit (waren meerdere sollicitanten) dus ben je sowieso aangenomen en die man was 't met haar eens. :7 :7 :7
Gefeliciteerd.

Dit herinnert mij er aan, ik moet ook nog een baan zoeken.
C'est la vie
pi_101425977
quote:
14s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 21:10 schreef heloef het volgende:
Nee als ik niks doe gebeurt er niks dat weet ik ook wel.
Maar de wanhopigheid om een vriendin en/of seks te willen heb ik niet meer.
Hopen dat het zo blijft de komende jaren.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 21:14:19 #45
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_101426010
Vandaag langs heel leuk meisje gezeten (die was blijven zitten) en mee gepraat. Ik denk dat ze me iig wel chill vind maar ze heeft al een vriendje :')
Hier zeiLt.Surge: Kwaliteits user ben je wel.
Hier zei Murdera: Newb, een enorme baas. _O_
'Komt er dan nooit geen einde aan dit wonder?'
  woensdag 31 augustus 2011 @ 21:15:50 #46
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101426099
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 21:14 schreef Newbie114 het volgende:
Vandaag langs heel leuk meisje gezeten (die was blijven zitten) en mee gepraat. Ik denk dat ze me iig wel chill vind maar ze heeft al een vriendje :')
Ik voel je pijn vriend, ik voel je pijn.
C'est la vie
  woensdag 31 augustus 2011 @ 21:16:13 #47
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101426120
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 21:13 schreef Mpj het volgende:

[..]

Hopen dat het zo blijft de komende jaren.
Mwah moet wel lukken.
C'est la vie
pi_101426604
quote:
10s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 21:15 schreef heloef het volgende:

[..]

Ik voel je pijn vriend, ik voel je pijn.
lastig lastig
pi_101426820
quote:
Maar ik snap het niet; je hebt het echt altijd over andere meisjes. Flirten toch niet zo moeilijk? :P Ben je al afgevallen trouwens
  woensdag 31 augustus 2011 @ 21:31:57 #50
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101426997
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 21:24 schreef odetje het volgende:

[..]

lastig lastig
Ervaring mee?
C'est la vie
pi_101427011
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 21:09 schreef Mpj het volgende:
Ik geloof mannen niet die zeggen dat ze nooit huilen.

Heloef, als jij niks doet komt er ook niemand (anders was dat bij jou al wel gebeurd). Initiatief nemen bij vrouwen. :P Je moet jezelf (en dat meen ik serieus) niet gaan opsluiten, aangezien je al niet zoveel doet. Althans dat geef je zelf aan dan.

Je werkte toch al ergens?
  woensdag 31 augustus 2011 @ 21:34:57 #52
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101427197
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 21:28 schreef Mpj het volgende:

[..]

Maar ik snap het niet; je hebt het echt altijd over andere meisjes. Flirten toch niet zo moeilijk? :P Ben je al afgevallen trouwens
Dat is beter dan mijn school waar weinig leuks loopt.
Of nou ja wel op school niet op mijn afdeling.
C'est la vie
pi_101427449
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 21:32 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je werkte toch al ergens?
Moet nog ontslag nemen eigenlijk. ;) Maar ik ben bezig met verhuizen i.v.m. nieuwe studie, heb daar al een appartement. Heb daar gesolliciteerd vandaag, eigenlijk met de intentie om nieuwe mensen te leren kennen aangezien ik daar niemand ken. Dus hoop dat het goedkomt.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 21:41:22 #54
350968 kedge
cicatrix manet
pi_101427531
quote:
Wat klinkt me dat bekend in de oren zeg... Zat laatst ook naast een meisje en we raakten aan de praat. Ze begint me ineens te vragen of ik een vriendin heb en of ik al lang single ben, hoe oud ik ben, waar ik woon, waar ik werk, waar ik altijd uitga; en ineens begint ze over haar vriend _O- :W
pi_101427638
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 21:41 schreef kedge het volgende:

[..]

Wat klinkt me dat bekend in de oren zeg... Zat laatst ook naast een meisje en we raakten aan de praat. Ze begint me ineens te vragen of ik een vriendin heb en of ik al lang single ben, hoe oud ik ben, waar ik woon, waar ik werk, waar ik altijd uitga; en ineens begint ze over haar vriend _O- :W
Denken dat al die vragen meteen flirtend bedoeld zijn, ook niet slim. Dat vraag ik ook aan de onaantrekkelijke meiden, gewoon gezonde interesse of pure verveling, doen de meeste mensen.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 22:34:39 #56
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_101430261
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 21:41 schreef kedge het volgende:

[..]

Ik wist het niet maar zag het op facebook :')
  woensdag 31 augustus 2011 @ 22:39:56 #57
350968 kedge
cicatrix manet
pi_101430546
Mwa gezien haar lichaamshoudingen en diepteblikken, concludeerde ik; dat het ging om flirten.

Had die dag ook heel wat koude acquisitie gedaan en daar wordt je al helemaal niet vrolijk van. Chapeau eigenlijk voor haar dat ze zo aardig bleef doen.
pi_101430663
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 19:24 schreef moneyfornothing het volgende:
Als ik eenmaal verliefd ben maakt het me vast amper nog uit, maar voor die tijd is geen ervaring geen pre en zal ik me wel twee keer bedenken voordat ik ermee verder zou gaan.
Dus iemand zonder ervaring zou bij jou dus een achterstand hebben? :) Denken meer meisjes daar zo over?

Het doet me een beetje denken aan sommige delen van de arbeidsmarkt; Overal 10+ jaar ervaring vragen en dat is heel lastig als je juist die ervaring wil opdoen :)

Wat is er mis met jongens zonder ervaring?

quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:07 schreef tijnbrein het volgende:
Wat is accepteren nou eigenlijk precies? het is meerdere keren ook tegen mij gezegd dat ik mijn verleden moet accepteren; maar weet niet echt wat ik moet dat woord moet.

Wat is nou eigenlijk het verschil tussen 'accepteren en verdergaan' en 'verder gaan zonder te accepteren'?

En heeft iemand daarstraks dat programma op RTL4 gezien? Dat 'Wie trouwt mijn zoon?'? Het is dat mijn moeder niet van aandacht houdt, anders dan zou ik mezelf best op die plek terecht kunnen zien komen eigenlijk. Overigens zijn er wel veel mooie vrouwen die zich aangemeld hebben, dus misschien zou dat niet eens zo slecht zijn. Die jongen van 34 die zo zenuwachtig werd van die vrouwen tijdens die speeddates zou misschien wel wat aan dit topic hebben :+
pi_101431278
Hoe oud ben je MPj?
Ga je helemaal alleen naar een andere plaats verhuizen?
  woensdag 31 augustus 2011 @ 23:01:34 #60
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_101431682
Accepteren, acceptatie is de hoogst mogelijk aanleerbare discipline. Als je begint te mediteren zul je na lange tijd mediteren dingen waarlijk kunnen accepteren (weet niet of het normaal ook kan), of door er vaak over te praten (over probleemdingen) dan leer je er mee omgaan (=acceptatie) en kun je verder gaan. Net als de 5 stadia van rouw (woede ontkenning onbegrip verdriet acceptatie) (als dat klopt weet het namelijk niet zeker).
  woensdag 31 augustus 2011 @ 23:03:38 #61
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101431768
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 23:01 schreef Newbie114 het volgende:
Accepteren, acceptatie is de hoogst mogelijk aanleerbare discipline. Als je begint te mediteren zul je na lange tijd mediteren dingen waarlijk kunnen accepteren (weet niet of het normaal ook kan), of door er vaak over te praten (over probleemdingen) dan leer je er mee omgaan (=acceptatie) en kun je verder gaan. Net als de 5 stadia van rouw (woede ontkenning onbegrip verdriet acceptatie) (als dat klopt weet het namelijk niet zeker).
Accepteren is de sleutel tot rust, alhoewel zo beleef ik het zelf.
C'est la vie
  woensdag 31 augustus 2011 @ 23:08:18 #62
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_101432060
quote:
14s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 23:03 schreef heloef het volgende:

[..]

Dat bedoel ik eigenlijk ook. Ik zit trouwens serieus te denken om elke dag 20 minuten of meer te mediteren. Helpt misschien met mijn gevoelens iets in te teugelen (vandaag ontdekt dat ik voor 3 meisjes een groot zwak (allen van school, een omdat ze knap is maar anders knap en interessant, die ander omdat ik denk dat die mij ook wel chill vind en niet verkeerd is, en die laatste is gewoon ongelooflijk schattig en lief en interessant en etc) heb en er 2 leuk vind (in totaal, dat wel))
  woensdag 31 augustus 2011 @ 23:14:58 #63
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101432403
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 23:08 schreef Newbie114 het volgende:

[..]

Dat bedoel ik eigenlijk ook. Ik zit trouwens serieus te denken om elke dag 20 minuten of meer te mediteren. Helpt misschien met mijn gevoelens iets in te teugelen (vandaag ontdekt dat ik voor 3 meisjes een groot zwak (allen van school, een omdat ze knap is maar anders knap en interessant, die ander omdat ik denk dat die mij ook wel chill vind en niet verkeerd is, en die laatste is gewoon ongelooflijk schattig en lief en interessant en etc) heb en er 2 leuk vind (in totaal, dat wel))
Nou ik hoefde er niet voor te mediteren.
Praten en de tijd deden het werk.
C'est la vie
pi_101432917
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 22:42 schreef benzin het volgende:

[..]

Dus iemand zonder ervaring zou bij jou dus een achterstand hebben? :) Denken meer meisjes daar zo over?

Het doet me een beetje denken aan sommige delen van de arbeidsmarkt; Overal 10+ jaar ervaring vragen en dat is heel lastig als je juist die ervaring wil opdoen :)

Wat is er mis met jongens zonder ervaring?
Bij mij wel, er zullen er vast wel meer zijn die er zo over denken maar ook genoeg die er niet zo over denken. Of er echt wat mis is met die jongen weet ik niet, mogelijk wel een beetje omdat hij geen ervaring heeft terwijl hij geen tiener meer is. Ik vind vooral het idee dat ik iemands eerste en enige zou zijn maar niks. En daarnaast zou ik me afvragen waarom iemand geen ervaring heeft, maar daar kan uiteraard een prima verklaring voor zijn. Ik zie toch liever dat hij al weet hoe het met anderen is en een beter afgewogen keuze voor mij kan maken. Ofzoiets. ;)
  woensdag 31 augustus 2011 @ 23:28:04 #65
238453 hasjman
utter madness
pi_101433034
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 22:42 schreef benzin het volgende:

Overigens zijn er wel veel mooie vrouwen die zich aangemeld hebben, dus misschien zou dat niet eens zo slecht zijn. Die jongen van 34 die zo zenuwachtig werd van die vrouwen tijdens die speeddates zou misschien wel wat aan dit topic hebben :+
Dat programma serieus geloven :')

Alsof die dames niet aan de man kunnen komen _O-
  woensdag 31 augustus 2011 @ 23:28:30 #66
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_101433054
quote:
14s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 23:14 schreef heloef het volgende:

[..]

Nou ik hoefde er niet voor te mediteren.
Praten en de tijd deden het werk.
Nee maar ik ben een man met 1000 gedachten tegelijkertijd, mijn hoofd is nooit rustig en leeg. Daarom wil ik mediteren.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 23:29:12 #67
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_101433089
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 23:28 schreef hasjman het volgende:

[..]

Maar naamsbekendheid + geld...
  woensdag 31 augustus 2011 @ 23:33:46 #68
238453 hasjman
utter madness
pi_101433306
quote:

[..]

Helemaal mee eens :Y Zouden meer users in dit topic moeten proberen.
pi_101433564
quote:

[..]

Misschien is het boeddhisme iets voor je :+?
Finally, someone let me out of my cage
  woensdag 31 augustus 2011 @ 23:43:29 #70
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101433815
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 23:38 schreef minibeer het volgende:

[..]

Misschien is het boeddhisme iets voor je :+?
Het klinkt zweverig maar het klopt wel.
Als ik niet kan accepteren hoe de zaken er nu voorstaan wordt ik gek en vooral wanhopig.
C'est la vie
  donderdag 1 september 2011 @ 00:27:33 #71
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101435786
De blije klapjosti in mij heeft ook zijn zwakke momentjes.
Een vriend en vriendin van mijn vieren binnenkort hun 6 maanden jubileum. Dus ze zijn bezig met wat ze kunnen gaan doen.

Ik ben stiekem weer een partij jaloers. :')
C'est la vie
  donderdag 1 september 2011 @ 00:33:52 #72
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_101435985
Ik ga slapen, misschien tonen mijn dromen mij wat te doen, of gewoon iets leuks :D

Welterusten lui :W
pi_101436484
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 23:28 schreef hasjman het volgende:

Ik geloof het wel, ik denk alleen dat die dames meedoen omdat het op tv komt.

quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 23:25 schreef moneyfornothing het volgende:

Bij mij wel, er zullen er vast wel meer zijn die er zo over denken maar ook genoeg die er niet zo over denken. Of er echt wat mis is met die jongen weet ik niet, mogelijk wel een beetje omdat hij geen ervaring heeft terwijl hij geen tiener meer is.
Dus toch dat vooroordeel dat jongens die er laat bij zijn sukkels zijn (en er in elk geval iets mis is met ze)

Nou heloef, je moet opschieten, ik ben al te laat ;(
  donderdag 1 september 2011 @ 01:01:04 #74
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101436762
Opschieten? Nee joh zij representeert niet alle vrouwen.

Ik merk langzaam dat ik uit dingen de positieve dingen haal. Zo heb ik wel eens verteld over een vriendin waarmee wel eens wat mee had kunnen gebeuren als ik eerder geweest dan haar vriend. In plaats van de te mokken dat ik haar niet heb haal ik er uit dat als ze mij leuk vind zijn er vast meiden die die mening zullen delen.
C'est la vie
pi_101436770
quote:
14s.gif Op donderdag 1 september 2011 00:27 schreef heloef het volgende:
De blije klapjosti in mij heeft ook zijn zwakke momentjes.
Een vriend en vriendin van mijn vieren binnenkort hun 6 maanden jubileum. Dus ze zijn bezig met wat ze kunnen gaan doen.

Ik ben stiekem weer een partij jaloers. :')
Het zijn je vrienden hoor, slecht om jaloers te zijn eigenlijk. Schrijf je anders in op een tienerdatingsite, als die bestaan dan.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 00:51 schreef benzin het volgende:

[..]

[..]

Dus toch dat vooroordeel dat jongens die er laat bij zijn sukkels zijn (en er in elk geval iets mis is met ze)

Één meisje die het zegt en meteen denken dat alle vrouwen zo denken. Een meisje die een beetje door je heenkijkt ziet en accepteert dat simpelweg wel. Meisjes die wel denken dat er iets mis is met jou omdat je maagd bent, zijn je dan niet eens waard. Wel beetje dom trouwens: ''Jij bent maagd dus ik vermoed dat er iets mis met je is!'' Ligt maar net aan jezelf, de lelijkste en onzekerste mensen neuken namelijk..
  donderdag 1 september 2011 @ 01:05:54 #76
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101436872
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 01:01 schreef Mpj het volgende:

[..]

Het zijn je vrienden hoor, slecht om jaloers te zijn eigenlijk. Schrijf je anders in op een tienerdatingsite, als die bestaan dan.
Weet ik ook maar ik ben ook maar een mens.
Maar ze zijn een verdomd vreemd koppel die je totaal niet bij elkaar verwacht. Dat is op een vreemde manier wat ze sterk maakt als koppel. Maar ik ben echt wel blij voor ze ik denk ook dat ondanks ze 17 zijn nog lang bij elkaar blijven.
C'est la vie
pi_101439150
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 00:51 schreef benzin het volgende:

[..]

[..]

Lees eens wat er staat. Ik zeg dat er mogelijk wat mis is maar dat dit niet zo hoeft te zijn want er kan een prima verklaring voor zijn. Ik zei niet dat er in elk geval wat mis is, dat lees jij er in.
pi_101439902
een man met bagage is niet erg. Ik zou zelfs geen bezwaar hebben tegen iemand met problemen waardoor het sociaal leven niet of nauwelijks aanwezig is, als ik wel een klik met iemand heb.
Maar diegene moet er wel aan werken. En niet blijven piepen.
  donderdag 1 september 2011 @ 10:56:53 #79
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_101442264
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 08:50 schreef Cassandra87 het volgende:
een man met bagage is niet erg. Ik zou zelfs geen bezwaar hebben tegen iemand met problemen waardoor het sociaal leven niet of nauwelijks aanwezig is, als ik wel een klik met iemand heb.
Dus jij zal een contactueel gestoord persoon als vriend willen hebben?

Ik zal er niet aan moeten denken! Vind ik echt zonden van me tijd!

Kijk een vrouw met een rugzakje prima. Als ze het maar verwerkt en haar dagelijks leven niet al te veel beinvloed.

Een mogelijke relatie met een vrouw met een ziekte zal ik niet weten, dat vind ik heel erg moeilijk om te bepalen of ik dat wel of niet zal willen heb ik onlangs gemerkt.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_101443044
Iemand als MLIG die nooit buiten komt valt af, sowieso, waar moet ik zo iemand tegen komen als die nooit buiten komt?
En in wezen zeg ik het zelfde. Het verwerken moet er wel bij horen.
Maar als ik een klik heb met iemand, laat ik mij niet zo snel weer houden.
Maar dit is theoretisch geneuzel :+
Ik heb nog nooit in die situatie gezeten
  donderdag 1 september 2011 @ 11:43:40 #81
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_101443493
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:25 schreef Cassandra87 het volgende:
Iemand als MLIG die nooit buiten komt valt af, sowieso, waar moet ik zo iemand tegen komen als die nooit buiten komt?
ik kom wel buiten. Veels te erg uitvergroot is het als helemaal wordt gestelt dat ik echt nooit buiten kom....... ik kom alleen soms maandenlang zo min mogelijk buiten.

qua omgang met de meisjes en versieren(ontopic). ik reed op de snelweg gister, en ik haalde een vrachtwagen in, en een andere auto ook achter mij. en na de vrachtwagen ging ik weer naar de rechterbaan en die andere auto ging mij toen heel langzaam voorbij, en ik keek zo en er zaten meisjes druk in te zwaaien naar mij. allemaal jongeren geen familie ofzoiets.
toen zwaaide ik terug.
en dat was het weer, uiteraard niets gebeurd ik had geen zin om volgas hun dan weer terug in te halen of weet ik veel wat jongeren allemaal doen... dus voor de rest weet ik niets te melden.

[ Bericht 7% gewijzigd door mylifeisgrey op 01-09-2011 11:52:22 ]
  donderdag 1 september 2011 @ 11:53:55 #82
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_101443751
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:43 schreef mylifeisgrey het volgende:
ik kom wel buiten. Veels te erg uitvergroot is het als helemaal wordt gestelt dat ik echt nooit buiten kom....... ik kom alleen soms maandenlang zo min mogelijk buiten.
Dat bedoelt men dus. Niet letterlijk dat je helemaal niet buiten komt, maar veel te weinig. En maandenlang zo min mogelijk is dus veel te weinig. Jij hebt moeite met sociale interactie en dat leer je niet door het te vermijden.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_101444033
Ik zou echt niet hele dagen binnen kunnen zitten. Wat doe je dan?
En is het dan meer die angst van het contact maken? (ken je situatie niet goed..)
Kan me uiteraard wel wat bedenken, maar op den duur wordt alles zo saai (denk ik)..

Ben zelf sportief, dus ga dan vaak iets van sport doen.. En dat is vaak buiten..
pi_101444308
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 01:01 schreef Mpj het volgende:

Één meisje die het zegt en meteen denken dat alle vrouwen zo denken. Een meisje die een beetje door je heenkijkt ziet en accepteert dat simpelweg wel. Meisjes die wel denken dat er iets mis is met jou omdat je maagd bent, zijn je dan niet eens waard.
Nja, ik heb zelf ook al langer het idee dat dat zo is, dus ik baseer die gedachte niet op één meisje :)

Ik denk dat je niet van meisjes kan verwachten dat ze door zulke dingen heen kijken, het zijn vrouwen. Mijn ervaring is dat oppervlakkige dingen er altijd veel meer toe doen dan de dingen die echt belangrijk zijn. Aan de andere kant is het menselijk om niet altijd even goed te kijken welke goede intenties en goede eigenschappen schuil gaan achter 'slecht gedrag'.

quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2011 07:15 schreef moneyfornothing het volgende:

Lees eens wat er staat. Ik zeg dat er mogelijk wat mis is maar dat dit niet zo hoeft te zijn want er kan een prima verklaring voor zijn. Ik zei niet dat er in elk geval wat mis is, dat lees jij er in.
Mar toch geef je aan dat het jou afschrikt en je gaat heroverwegen. :) Dat is hoe dan ook slecht nieuws.

quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2011 10:56 schreef ook_gek het volgende:

Dus jij zal een contactueel gestoord persoon als vriend willen hebben?
Dat is ook weer zoiets; waarom is iemand die weinig sociale contacten heeft gelijk contactueel gestoord?

quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 08:50 schreef Cassandra87 het volgende:
Dat zeg je elke keer als ik iets schrijf ;( Maar ik zal daar maar niet over piepen :)
  donderdag 1 september 2011 @ 12:23:42 #85
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_101444645
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:25 schreef Cassandra87 het volgende:
internet

quote:
ik blijf er mooi uit de buurt! Heb geen zin om met ander mans gezeik opgezadeld te zitten. Leven is al zo kort, dus wil ik er optimaal van genieten! En niet afgeremd worden door andere :)
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
  donderdag 1 september 2011 @ 12:31:29 #86
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_101444871
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:12 schreef benzin het volgende:

Dat is ook weer zoiets; waarom is iemand die weinig sociale contacten heeft gelijk contactueel gestoord?

Wie zegt dat ik het over mensen heb die weinig sociale contacten heeft?

Jij betrekt alles op je zelf wanneer iets negatiefs gezegt word hier. Terwijl het over het algemeen gaat.

Stop daar mee. Je bent echt niet zo belangrijk als dat jij denkt, en dat wij altijd maar over jou hebben.
pi_101446155
Benzin, je kruipt te vaak in de slachtoffer rol :) heb ik je gezegd. En ja dat noem ik piepen. Dat is tevens ook gelijk het accepteren, niet meer terugvallen op of blijven hangen in t verleden. Je leeft nu.
Zolang je jezelf niet accepteerd en niet van jezelf houdt kom je niet verder
  donderdag 1 september 2011 @ 13:25:56 #88
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101446328
Ik merkte een tijdje geleden dat ik ook de slachtoffer ging uithangen.

Ik was een meisje net misgelopen en had zo'n gevoel van het is me niet gegund.
Was een enorme denkfout van mij een die benzin keer op keer maakt.
C'est la vie
pi_101446629
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 13:19 schreef Cassandra87 het volgende:
Benzin, je kruipt te vaak in de slachtoffer rol :) heb ik je gezegd. En ja dat noem ik piepen. Dat is tevens ook gelijk het accepteren, niet meer terugvallen op of blijven hangen in t verleden. Je leeft nu.
Zolang je jezelf niet accepteerd en niet van jezelf houdt kom je niet verder
Mensen zeggen dat hier vaker, maar ik voel mezelf niet echt per definitie een slachtoffer denk ik.

Het niet meer terugdenken aan het verleden is gemakkelijker gezegd dan gedaan; ik wil niets liever dan doen of het verleden niet heeft bestaan, maar tot er pilletjes worden uitgevonden die je geheugen wissen kan ik niet anders denk ik.

Van mezelf houden is iets wat ik misschien nooit zal kunnen leren.

Wat betreft dat accepteren; Ik weet niet wat het is.
quote:
accepteren
- 2 (omstandigheden) nemen zoals ze zijn;= aanvaarden;= goedvinden
Hoe kan ik de omstandigheden in hemelsnaam goed vinden? Als het goed was dan had ik hier niets te zoeken.
pi_101446818
Nee maar je kan wel vrede hebben met je verleden, dat het is gebeurd zoals het is. Je kan het niet meer terugnemen of veranderen, je kan alleen je heden en je toekomst leven zoals jij het wilt. Maar wat jij doet, jij bent boos en verdrietig om wat jou allemaal is aangedaan, en dit houdt je tegen om in de toekomst dingen op jouw manier te doen, waar of niet? Want er is je zoveel onrecht aangedaan etc. Dát is een slachtofferrol.
Je kan ook het heft in eigen handen nemen. Gisteren kun je niet veranderen, morgen wel! :)
  donderdag 1 september 2011 @ 13:42:42 #91
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_101446823
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 13:36 schreef benzin het volgende:

[..]

Mensen zeggen dat hier vaker, maar ik voel mezelf niet echt per definitie een slachtoffer denk ik.

Het niet meer terugdenken aan het verleden is gemakkelijker gezegd dan gedaan; ik wil niets liever dan doen of het verleden niet heeft bestaan, maar tot er pilletjes worden uitgevonden die je geheugen wissen kan ik niet anders denk ik.

Van mezelf houden is iets wat ik misschien nooit zal kunnen leren.

Wat betreft dat accepteren; Ik weet niet wat het is.

[..]

Hoe kan ik de omstandigheden in hemelsnaam goed vinden? Als het goed was dan had ik hier niets te zoeken.
Het verleden is gebeurd blijf er niet in hangen. Je kan het niet meer verranderen!

Laat het los!!! Kijk voor uit ipv achter je. Ga actie ondernemen ipv janken om vroeger!
pi_101448260
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 13:42 schreef Cassandra87 het volgende:
Nee maar je kan wel vrede hebben met je verleden, dat het is gebeurd zoals het is. Je kan het niet meer terugnemen of veranderen, je kan alleen je heden en je toekomst leven zoals jij het wilt. Maar wat jij doet, jij bent boos en verdrietig om wat jou allemaal is aangedaan, en dit houdt je tegen om in de toekomst dingen op jouw manier te doen, waar of niet?
Eigenlijk wil ik terug om het te kunnen veranderen omdat alles toen stuk is gegaan en is verpest.

Het is waar dat ik boos en verdrietig ben over het verleden en dat gebeurtenissen van vroeger mij ervan weerhouden dingen anders te doen. Daarom wil ik ook het verleden helemaal vergeten, want dan zou ik opnieuw kunnen beginnen :) Het verleden belemmert me omdat ik me alles wat gebeurd is kan herinneren.

quote:
Want er is je zoveel onrecht aangedaan etc. Dát is een slachtofferrol.
Je kan ook het heft in eigen handen nemen. Gisteren kun je niet veranderen, morgen wel! :)
:)
pi_101448408
Psycholoog..
Wat vind je belangrijker, hoe je je voelt, of de mening van je ouders?
Bij de eerste, doe er wat aan, bij de tweede, niet meer piepen.
pi_101448644
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 14:36 schreef Cassandra87 het volgende:
Psycholoog..
Wat vind je belangrijker, hoe je je voelt, of de mening van je ouders?
Bij de eerste, doe er wat aan, bij de tweede, niet meer piepen.
Dat is als kiezen tussen de amputatie van je linker- of rechterbeen.. Leuk om die keuze te krijgen, maar het is niet echt een keuze.

Ik wil en kan me niet meer zo voelen als ik me voel, maar ik kan zoiets mijn ouders niet aandoen.

Ik denk dat ik mijn mond houd en niet meer piep tot ik uit huis ben :)
  donderdag 1 september 2011 @ 14:46:07 #95
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101448728
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 14:43 schreef benzin het volgende:

[..]

Dat is als kiezen tussen de amputatie van je linker- of rechterbeen.. Leuk om die keuze te krijgen, maar het is niet echt een keuze.

Ik wil en kan me niet meer zo voelen als ik me voel, maar ik kan zoiets mijn ouders niet aandoen.

Nou dat maak jij er van je verzint en excuus om geen keuze te maken.
Je weigert de knoop door te hakken.
C'est la vie
pi_101448791
Jezus, vertel het dan gewoonweg je ouders niet. Je bent toch ouder dan 18? :') Zelfstandig zijn blijft moeilijk dus.
Ron Paul 2012
  donderdag 1 september 2011 @ 14:47:43 #97
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_101448792
benzin, we hebben een tijdje geleden afgesproken (of lievergezegd ik heb je op gedragen) om een stappenplan te maken om jouw leven te verbeteren. Heb je dat stappenplan inmiddels klaar?

Of was dat ook al iets dat je niet kunt?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 1 september 2011 @ 14:48:53 #98
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_101448834
:')
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_101448877
quote:
14s.gif Op donderdag 1 september 2011 14:46 schreef heloef het volgende:

[..]

Nou dat maak jij er van je verzint en excuus om geen keuze te maken.
Je weigert de knoop door te hakken.
Omdat ik linksom of rechtsom een been verlies (om maar bij mijn analogie te blijven). Ik wil beide benen houden.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 14:47 schreef Supersoep het volgende:
Jezus, vertel het dan gewoonweg je ouders niet. Je bent toch ouder dan 18? :') Zelfstandig zijn blijft moeilijk dus.
Dat gaat niet. Ik woon bij ze in huis, moet verantwoorden waar ik heen ga, ze maken mijn post open. Hoe kan je zoiets dan geheim houden? Als dat ook maar kans van slagen zou hebben dan had ik dat al lang zo gedaan.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 14:47 schreef Maanvis het volgende:

Of was dat ook al iets dat je niet kunt?
Blijkbaar.
  donderdag 1 september 2011 @ 14:51:59 #100
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101448935
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 14:50 schreef benzin het volgende:

[..]

Omdat ik linksom of rechtsom een been verlies (om maar bij mijn analogie te blijven). Ik wil beide benen houden.
Het is een been verliezen en een stap zetten (hoe toepasselijk maar goed) naar een leuker leven. Of alleen wegrotten met twee benen, aan jou de keuze.
C'est la vie
pi_101448942
quote:

Dat gaat niet. Ik woon bij ze in huis, moet verantwoorden waar ik heen ga, ze maken mijn post open. Hoe kan je zoiets dan geheim houden? Als dat ook maar kans van slagen zou hebben dan had ik dat al lang zo gedaan.

Zou je dat eerst niet veranderen? Zo lang jij niet zelfstandig wordt omdat je ouders je zo inferieur behouden als een klein kind, ga je nooit zelfs de kans krijgen om een wat gelukkiger leven te krijgen. Dan kan je er net zo goed nu maar een eind aan maken.

Dat moet je dan maar op de één of andere manier afdwingen. Beginnend met dat ze met hun poten van je post af moeten blijven.
Ron Paul 2012
pi_101448951
Jongens, het gaat over versieren, niet over het zielige leventje van hé. Als hij geen hulp wilt zoeken is dat zijn probleem.
  donderdag 1 september 2011 @ 14:52:53 #103
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_101448962
Nummer 250 al. Damn!

Verder huil ik alleen bij hele zielige films (uit empathie met de ellendigheid die ik zie) of bij hele slechte films (puur uit ellendigheid dan waarschijnlijk :P)

En uien zijn ook irritant, maar daar hebben ze duikbrillen voor uitgevonden.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 1 september 2011 @ 14:53:03 #104
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101448965
quote:

[..]

Ik moet verantwoorden waar je heen gaat? :')
Je moet ze mededelen waar je naar toe gaat, zijn ze nou helemaal gek geworden.
C'est la vie
  donderdag 1 september 2011 @ 14:54:34 #105
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_101449021
quote:

Blijkbaar.
Oke, zullen wij het stappenplan dan voor je schrijven? Of ga je het alsnog zelf doen?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 1 september 2011 @ 14:56:47 #106
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101449096
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 14:52 schreef Mpj het volgende:
Jongens, het gaat over versieren, niet over het zielige leventje van hé. Als hij geen hulp wilt zoeken is dat zijn probleem.
Eigenlijk wel ja, benzin hoort niet op FOK! thuis eigenlijk als ie al ergens zou thuis horen is het in:
Depressie & Angst #9
C'est la vie
  donderdag 1 september 2011 @ 14:57:54 #107
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101449135
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 14:52 schreef DustPuppy het volgende:
Nummer 250 al. Damn!

Verder huil ik alleen bij hele zielige films (uit empathie met de ellendigheid die ik zie) of bij hele slechte films (puur uit ellendigheid dan waarschijnlijk :P)

En uien zijn ook irritant, maar daar hebben ze duikbrillen voor uitgevonden.
Jij snijdt je uitjes met een duikbril?
C'est la vie
pi_101449196
quote:
14s.gif Op donderdag 1 september 2011 14:56 schreef heloef het volgende:

[..]

Eigenlijk wel ja, benzin hoort niet op FOK! thuis eigenlijk
Ok, iedereen valt me toch alleen maar aan hier.
  donderdag 1 september 2011 @ 15:00:19 #109
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101449216
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 14:59 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik val je niet aan. Dat maak jij er van.
C'est la vie
pi_101449218
quote:

[..]

:') _O- Het spijt me, maar ik neem jou niet meer serieus
  donderdag 1 september 2011 @ 15:01:24 #111
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_101449250
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2011 14:57 schreef heloef het volgende:

[..]

Jij snijdt je uitjes met een duikbril?
Nou ik heb er zelf weinig last van, maar mijn vader vond dat vroeger een hele handige methode als hij grote hoeveelheden uien moest snijden.

Zag er niet uit, maar boeiuh!
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 1 september 2011 @ 15:02:34 #112
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101449282
quote:

[..]

Depressie & Angst #9
Maar serieus je hoort daar eerder thuis dan hier.
En ga nou niet doen als ik je een depressie aanpraat of aanval. :')
C'est la vie
  donderdag 1 september 2011 @ 15:02:59 #113
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_101449295
quote:

[..]

als je zou doen wat wij zeggen ipv alleen maar niets doen en toch steeds om advies te vragen, dan zou je al heel wat beter behandeld worden.
Kijk naar dit topique:
Bepaalde gevoelens verwerken en mijn zelfbeeld verbeteren
Deze jongen doet daadwerkelijk iets om zijn leven te verbeteren, en zie, hij krijgt complimentjes en aanmoedigingen van iedereen. Jij kunt ook zo zijn!
Een gedicht over Maanvis
pi_101449824
quote:
14s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:00 schreef heloef het volgende:

Ik wil in elk geval even zeggen dat ik jou niets kwalijk neem. Ik doelde vooral op anderen.

quote:
14s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:02 schreef heloef het volgende:

Depressie & Angst #9
Maar serieus je hoort daar eerder thuis dan hier.
En ga nou niet doen als ik je een depressie aanpraat of aanval. :')
Dat zijn bijna allemaal mensen die wel hulp hebben gezocht en toe hebben durven geven dat het niet goed gaat. Wat moet ik tussen die mensen?

Ik post (en lees) hier al sinds deel 3 mee, maar misschien is 250 wel een mooi getal om te stoppen :)

Ik wens iedereen veel succes en als iemand ooit nog eens het geheim ontdekt dan moeten jullie maar een pm sturen.

Het beste.
  donderdag 1 september 2011 @ 15:30:22 #115
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_101450055
quote:

[..]

Ga je weer, je betrekt alles in het negatieve.

Jij wilt helemaal niet geholpen worden en je bent te lui om maar ook iets te ondernemen.

Je kan niet eens een lijstje voor je zelf maken hoe je iets wilt gaan veranderen.

Ik vind het zelfs extreem arrogant en egoisties van je dat je alle hulp in de wind slaat. Terwijl mensen hun tijd in jou willen steken om je te helpen. En keer op keer klaar staan voor je!

Dan ben je echt zielig sorry dat ik het zeg. Maar als je dat al niet wilt maar wel loopt te zeiken over alles en nog wat...

Ben er klaar mee. Ik kan en wil geen respect hebben voor een persoon zo zielig en kansloos als dat jij bent.

Pas als jij echr gaat werken aan verrandering hoe klein die ook is wil ik bovenstaande mening bij stellen. Tot die tijd blijf ik zo over je denken!
  donderdag 1 september 2011 @ 15:32:52 #116
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_101450124
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:21 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik wil in elk geval even zeggen dat ik jou niets kwalijk neem. Ik doelde vooral op anderen.

[..]

Dat zijn bijna allemaal mensen die wel hulp hebben gezocht en toe hebben durven geven dat het niet goed gaat. Wat moet ik tussen die mensen?

Ik post (en lees) hier al sinds deel 3 mee, maar misschien is 250 wel een mooi getal om te stoppen :)

Ik wens iedereen veel succes en als iemand ooit nog eens het geheim ontdekt dan moeten jullie maar een pm sturen.

Het beste.
En weer reageer je niet op mij terwijl ik je tips geef om je leven te verbeteren. Ik kan die tips niet voor je uitvoeren. Dat moet je zelf doen. Ik begrijp dat het moeilijk is maar dwing jezelf toch om uit te voeren wat wij zeggen.
Een gedicht over Maanvis
pi_101450287
hmmm, wat ik zelf probeer zijn telkens kleine doelstellingen. Ik heb iemand een keer onbedoeld beledigd en daarna een beetje half excuses gemaakt. Ze nam het geloof ik niet heel erg op. Ik wist dat ik haar gister tegen zou komen en daarom had ik me voorgenomen een welgemeend compliment te maken. Nog gelukt ook en ze kon het wel waarderen. ;)
Geen idee of dit soort kleine doelstellingen effectief zijn, maar ik vind het altijd wel leuk(en soms spannend) :)
pi_101451607
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 14:43 schreef benzin het volgende:

[..]

Want, je ouders zullen het vreselijk vinden als je hulp krijgt van een psycholoog?
pi_101451701
quote:
14s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:00 schreef heloef het volgende:

[..]

Ik vond het ook wel een beetje rare post. Als iemand zegt 'je hoort hier niet thuis' is dat enigzins beledigend. Als je gewoon wil zeggen dat benzin een whiner is zeg dat dan, maar 'je hoort hier niet thuis' is ook weer zoiets. Het is een internetforum :') hoezo zouden mensen daar wel of niet thuis horen en waarom bepaal jij dat?
pi_101451707
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:22 schreef minibeer het volgende:

[..]

Want, je ouders zullen het vreselijk vinden als je hulp krijgt van een psycholoog?
Dat is een smoesje, hij heeft er zelf gewoon geen vertrouwen in.
  donderdag 1 september 2011 @ 16:27:34 #121
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_101451738
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:26 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat is een smoesje, hij heeft er zelf gewoon geen vertrouwen in.
Waar woont Benzin eigenlijk, kunnen we nie tgewoon bij hem langs gaan?
Bij wijze van buddy zegmaar.
Een gedicht over Maanvis
pi_101451792
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:27 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Waar woont Benzin eigenlijk, kunnen we nie tgewoon bij hem langs gaan?
Bij wijze van buddy zegmaar.
Geen idee, dat weet Cassandra87 wel. Zij heeft hem meerdere keren ontmoet.
Een buddy zou hij wel goed kunnen gebruiken denk ik. Gewoon iemand die dingen met hem onderneemt.
  donderdag 1 september 2011 @ 16:30:19 #123
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_101451810
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:29 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Geen idee, dat weet Cassandra87 wel. Zij heeft hem meerdere keren ontmoet.
Een buddy zou hij wel goed kunnen gebruiken denk ik. Gewoon iemand die dingen met hem onderneemt.
Niet alleen dingen ondernemen voor het leuk maar ook iemand die hem dwingt om de stappen te nemen die wij hier neer zetten.
Een gedicht over Maanvis
pi_101451811
Jups :)
Maar dat houd ik voor mij :)
Ik spreek binnenkort nog wel met hem af.
  donderdag 1 september 2011 @ 16:30:56 #125
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_101451830
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:30 schreef Cassandra87 het volgende:
Jups :)
Maar dat houd ik voor mij :)
Ik spreek binnenkort nog wel met hem af.
Welke provincie?
Een gedicht over Maanvis
pi_101451846
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:30 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Welke provincie?
  donderdag 1 september 2011 @ 16:31:54 #127
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_101451869
quote:
17s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:31 schreef debeterebob het volgende:

[..]

als ie in fryslan woont heeft het voor mij geen zin om aan te bieden als buddy he.
Een gedicht over Maanvis
pi_101451876
Als benzin dat niet gaat melden, ga ik dat zeker niet doen ;)
pi_101451896
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:30 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Niet alleen dingen ondernemen voor het leuk maar ook iemand die hem dwingt om de stappen te nemen die wij hier neer zetten.
Dat ook. Maar dingen ondernemen zal voor hem al een hele stap zijn denk ik.
pi_101451900
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:31 schreef Maanvis het volgende:

[..]

als ie in fryslan woont heeft het voor mij geen zin om aan te bieden als buddy he.
Maar denk je dat Cassandra dat gaat zeggen als je het benzin ook gewoon kan vragen...
pi_101451907
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:32 schreef Cassandra87 het volgende:
Als benzin dat niet gaat melden, ga ik dat zeker niet doen ;)
Wil hij vast wel vertellen.

Waar woon je Benzin? :)
  donderdag 1 september 2011 @ 16:34:37 #132
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_101451958
quote:
7s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:32 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat ook. Maar dingen ondernemen zal voor hem al een hele stap zijn denk ik.
dat denk ik niet, want desnoods sleep ik hem aan zijn haren overal mee naar toe. en als ie dan niet open doet vertel ik z'n ouders gewoon wat er aan de hand is.
Een gedicht over Maanvis
pi_101451983
Nou jongens ik heb een date :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 1 september 2011 @ 16:36:19 #134
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_101452024
Wilt hij niet, hij wilt niet geholpen worden.
pi_101452037
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:34 schreef Maanvis het volgende:

[..]

dat denk ik niet, want desnoods sleep ik hem aan zijn haren overal mee naar toe. en als ie dan niet open doet vertel ik z'n ouders gewoon wat er aan de hand is.
hmmm Keep_walking was toch ook een buddy van iemand of was dat zelf. Hoe zat dat en hoe is dat afgelopen
  donderdag 1 september 2011 @ 16:38:09 #136
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_101452074
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:36 schreef ook_gek het volgende:
Wilt hij niet, hij wilt niet geholpen worden.
hij wil wel geholpen worden hij moet alleen ff een drempel over geschopt en geslagen worden.
Een gedicht over Maanvis
pi_101452133
KW heeft toen met Richard afgesproken, dat bedoel je vast
  donderdag 1 september 2011 @ 16:40:26 #138
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_101452139
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:38 schreef Maanvis het volgende:

[..]

hij wil wel geholpen worden hij moet alleen ff een drempel over geschopt en geslagen worden.
Zie je toch, hij wilt niet!

En was het niet dat hij onlangs door de mand gevallen was bij cassandra?
pi_101452226
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:40 schreef Cassandra87 het volgende:
KW heeft toen met Richard afgesproken, dat bedoel je vast
nou, was nog uit mijn lurkperiode. Ik kan me herinneren dat KW echt veel tijd in stak ern dat het ook een soort vrienden werden. Alleen was dat volgens mij geen Richard. Naja anders pm ik hem een keer.
pi_101452229
quote:
17s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:36 schreef debeterebob het volgende:

[..]

hmmm Keep_walking was toch ook een buddy van iemand of was dat zelf. Hoe zat dat en hoe is dat afgelopen
Keep_Walking is buddy geweest van meerdere mensen, of hoe je het ook wilt noemen. Ik denk dat je Richard bedoelt? Dat is de enige die hij in deze reeks irl geholpen heeft geloof ik.
  donderdag 1 september 2011 @ 16:44:20 #141
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_101452260
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:40 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Zie je toch, hij wilt niet!

En was het niet dat hij onlangs door de mand gevallen was bij cassandra?
hij wil wel hij moet alleen gedwongen worden, want het komt niet uit zichzelf.
als ik cassandra was dan zou ik gewoon zijn ouders informeren. misschien is het een idee om benzin te vragen om binnen 2 dagen hier een stappenplan neer te zetten op dreiging dat cassandra anders zijn ouders informeert over hem? PS: Eigenlijk vind ik dat te ver gaan maar ik moet het toch ff als optie aandragen.
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 1 september 2011 @ 16:44:50 #142
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_101452272
quote:
17s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:43 schreef debeterebob het volgende:

[..]

nou, was nog uit mijn lurkperiode. Ik kan me herinneren dat KW echt veel tijd in stak ern dat het ook een soort vrienden werden. Alleen was dat volgens mij geen Richard. Naja anders pm ik hem een keer.
shit, er zijn lurkers hier...?
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 1 september 2011 @ 16:45:14 #143
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_101452290
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:43 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Keep_Walking is buddy geweest van meerdere mensen, of hoe je het ook wilt noemen. Ik denk dat je Richard bedoelt? Dat is de enige die hij in deze reeks irl geholpen heeft geloof ik.
Richard was toch een hoax ofzo?
Een gedicht over Maanvis
pi_101452306
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:44 schreef Maanvis het volgende:

[..]

als ik cassandra was dan zou ik gewoon zijn ouders informeren. misschien is het een idee om benzin te vragen om binnen 2 dagen hier een stappenplan neer te zetten op dreiging dat cassandra anders zijn ouders informeert over hem? PS: Eigenlijk vind ik dat te ver gaan maar ik moet het toch ff als optie aandragen.
Met alle respect het is niet normaal zo in iemands leven in te grijpen. Ik snap je goede bedoelingen wel, maar dit is echt not done...
pi_101452315
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:44 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Gedwongen klinkt nogal negatief, maar je hebt hier zeker gelijk in. Normaal gesproken heb je daar ouders voor.
pi_101452327
Nee, ik ga Benzin niet onder druk zetten.
Hij viel ook niet door de mand, ik heb alleen aangegeven dat het me stoorde dat hij bij mij langs kwam en dezelfde dag nog op fok postte dat hij geen vrienden had en geen enkele vrouw aardig was tegen hem.
  donderdag 1 september 2011 @ 16:46:38 #147
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_101452331
quote:
17s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:45 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Met alle respect het is niet normaal zo in iemands leven in te grijpen. Ik snap je goede bedoelingen wel, maar dit is echt not done...
Benzin's gedrag is ook niet normaal. Er is nog zoiets als verplichte opname als je een gevaar bent voor je zelf en/of anderen. En bij benzin gaat het aardig die richting uit.
Een gedicht over Maanvis
pi_101452351
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:45 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Richard was toch een hoax ofzo?
Nah, hij liegt volgens mij over veel dingen, maar hij heeft wel degelijk psychische problemen.
  donderdag 1 september 2011 @ 16:48:34 #149
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_101452395
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:46 schreef Cassandra87 het volgende:
Nee, ik ga Benzin niet onder druk zetten.
Da's het enige dat nog kan om zijn leven te verbeteren. Anders denk ik serieus dat ie binnen nu en een half jaar zlefmoord pleegt.
Een gedicht over Maanvis
pi_101452399
quote:
17s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:45 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ik heb die fout (soortgelijke fout) eens gemaakt, is inderdaad iets wat je beter niet kan doen. Of je moet hele goede vrienden zijn of zo en die ouders ook kennen.
pi_101452467
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:48 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Da's het enige dat nog kan om zijn leven te verbeteren. Anders denk ik serieus dat ie binnen nu en een half jaar zlefmoord pleegt.
Dat is dan weer de andere kant idd. Wat gebeurt er als je niets doet, is het het waard? Voor die keuze kun je beter niet komen te staan.
pi_101452493
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:48 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ook benzin heeft vrije keuze en hij is echt niet zo achterlijk als dat jij doet voorkomen.
  donderdag 1 september 2011 @ 16:52:13 #153
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_101452514
Als versieren niet zo makkelijk gaat #218 Hoi

1 van de voorbeelden dat benzin alleen maar zeikt en ook nog eens niks kan waarderen als vreemde mensen hun tijd stoppen om hem te helpen.

Dat is gewoon in mijn ogen egoisties en respectloos naar mensen die hem willen helpen
pi_101452560
Ik denk dat hem naar de sportschool schoppen, bij wijze van, hem ook niet gelukkiger maakt. Ik kan hem ook niet dwingen om langs te komen, dat moet uit hemzelf komen. En verder vind ik het ook niets om dit en eventuele potentiele zelfmoordpogingen te bespreken buiten benzins weten om. Ik neem vanavond nog wel even contact met hem op, maar in dit topic laat ik het hierbij.
  donderdag 1 september 2011 @ 16:53:46 #155
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_101452573
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik heb die fout (soortgelijke fout) eens gemaakt, is inderdaad iets wat je beter niet kan doen. Of je moet hele goede vrienden zijn of zo en die ouders ook kennen.
mwah ik ken benzin verder niet, voor mij zou het een kleine moeite zijn die niet veel troubles met zich meebrengt voor mij. voor benzin wel. maar ja, had ie maar een stappenplan moeten maken denk ik dan.
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 1 september 2011 @ 16:55:09 #156
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_101452627
quote:
17s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:51 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ook benzin heeft vrije keuze en hij is echt niet zo achterlijk als dat jij doet voorkomen.
iemand die zelfs niet eens 1 suggestie uitgevoerd heeft die hier de afgelopen 5 jaar al staan, is weldegelijk achterlijk.
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 1 september 2011 @ 16:57:52 #157
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101452731
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:26 schreef minibeer het volgende:

[..]

Ik vond het ook wel een beetje rare post. Als iemand zegt 'je hoort hier niet thuis' is dat enigzins beledigend. Als je gewoon wil zeggen dat benzin een whiner is zeg dat dan, maar 'je hoort hier niet thuis' is ook weer zoiets. Het is een internetforum :') hoezo zouden mensen daar wel of niet thuis horen en waarom bepaal jij dat?
Daarmee bedoel ik dat hij zijn problemen niet kan oplossen door op dit forum de blijven hangen.
C'est la vie
  donderdag 1 september 2011 @ 16:58:28 #158
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_101452747
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:53 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik denk dat hem naar de sportschool schoppen, bij wijze van, hem ook niet gelukkiger maakt. Ik kan hem ook niet dwingen om langs te komen, dat moet uit hemzelf komen.
Het komt nooit uit hemzelf. Dus hij moet de drempel over geschopt worden. Dan merkt ie vanzelf wel dat het leuk is en zijn situatie verbetert.

quote:
En verder vind ik het ook niets om dit en eventuele potentiele zelfmoordpogingen te bespreken buiten benzins weten om.
Beter dat we het nu bespreken dan als we voor zijn kist staan, toch?

quote:
Ik neem vanavond nog wel even contact met hem op, maar in dit topic laat ik het hierbij.
Thanks. Hoe ga je hem overtuigen om iets te doen met zijn leven? Ga je de zachte heelmeester uit hangen of ga je hard te werk? Je hebt niets te verliezen want hij vindt je toch maar een kutwijf getuige zijn reactie hier.
Je kunt overigens ook altijd gewoon zeggen dat je zijn ouders inschakelt maar het in de praktijk niet doen. Dat het alleen maar bluf is om hem bang te maken dus :).
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 1 september 2011 @ 16:58:49 #159
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101452764
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:33 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Wil hij vast wel vertellen.

Waar woon je Benzin? :)
Ik heb het ook een paar maanden geleden aangeboden.
Had hij tenminste nog wat te doen.
C'est la vie
pi_101452889
Maanvis als hij hulp weigert, dan is dat zo.
De zelfmoordinsinuaties vind ik onbehoorlijk.
Overigens nog even vermelden dat ook benzin het een en ander heeft ondernomen.
pi_101452931
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:58 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Je kunt overigens ook altijd gewoon zeggen dat je zijn ouders inschakelt maar het in de praktijk niet doen. Dat het alleen maar bluf is om hem bang te maken dus :).
Ja laten we gaan liegen, want hij heeft vast nog niet genoeg leugenachtige mensen in zijn leven meegemaakt :')
  donderdag 1 september 2011 @ 17:08:01 #162
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101453004
Hem gaan voorliegen hoera wat een goed idee. :')
Hij moet het zelf doen hoor wij moeten ons daar niet mee bemoeien.
C'est la vie
pi_101453011
Klaar Maanvis, iemand als jij zal toch nooit wat bereiken bij een persoon als benzin, die voelt zich alleen verder in het nauw gedreven. Ik ga niet speculeren en ik vind de opmerkingen veel te ver gaan.
pi_101453130
quote:
17s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:03 schreef debeterebob het volgende:
Overigens nog even vermelden dat ook benzin het een en ander heeft ondernomen.
Die insinuaties is hij zelf mee begonnen, dat kan je maanvis niet aanrekenen.
pi_101453136
quote:
14s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:58 schreef heloef het volgende:

[..]

Ik heb het ook een paar maanden geleden aangeboden.
Had hij tenminste nog wat te doen.
Maar dat wilde hij dus niet? Of durfde hij niet?
  donderdag 1 september 2011 @ 17:19:58 #166
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_101453322
Hij is zelf gaan verkondigen betreft zelfmoord. Dus zo raar is de reactie van maanvis niet :)

Voornde geen die me net een DM stuurde over mijn taal fout.

Ik zit via me mobiel hier en ik zag hem wel maar ben hem nu kwijt en kan dus niet reageren.

Maar goed, ik heb de geweldige gaven van dislecty. Ben bang dat je over de fouten heen moet lezen. Ik probeer zo goed als ik kan de nederlandse taal te beheersen. En soms gaat dat wat minder, kan er weinig aan doen. Kusje
pi_101453498
Denk dat we al die zelfmoord reacties beter kunnen negeren.
Het is er nu niet echt het topic voor.

Maar ik ken het hele verhaal niet, zolang lees ik hier nog niet mee.
Iemand even een korte samenvatting? Want het gaat al een shitload aan topics terug zo te lezen.
En ik heb geen zin om die allemaal door te spitten.
Do what you love, love what you do!
pi_101453558
Jullie kunnen ook gewoon ontopic gaan, in plaats van aan een dood paard proberen te trekken.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_101453579
quote:
3s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:27 schreef CartWOman het volgende:
Jullie kunnen ook gewoon ontopic gaan, in plaats van aan een dood paard proberen te trekken.
mwa ik denk dat bepaalde mensen door dit topic ook vanzelf betrokkenheid kunnen gaan voelen bij de ander. Dat is toch niet heel raar? (Ondanks dat het internet is)
pi_101453611
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:26 schreef kree het volgende:
Denk dat we al die zelfmoord reacties beter kunnen negeren.
Het is er nu niet echt het topic voor.

Maar ik ken het hele verhaal niet, zolang lees ik hier nog niet mee.
Iemand even een korte samenvatting? Want het gaat al een shitload aan topics terug zo te lezen.
En ik heb geen zin om die allemaal door te spitten.
Zo ingewikkeld is het niet. Benzin wil een vriendin, heeft daar een deadline voor gesteld, maar doet verder vrij weinig om het te bereiken door depressieve gevoelens. En dat kabbelt al zo'n beetje jaren voort. Zijn ouders zijn niet op de hoogte van hoe het echt met hem gaat en kunnen hem daarin dus ook niet steunen/stimuleren.

Verder kan je de topics die hij geopend heeft uit zijn posthistory halen.

Gaat Benzin trouwens nog naar school?
pi_101453661
quote:
17s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:28 schreef debeterebob het volgende:

[..]

mwa ik denk dat bepaalde mensen door dit topic ook vanzelf betrokkenheid kunnen gaan voelen bij de ander. Dat is toch niet heel raar? (Ondanks dat het internet is)
Zeker niet. ^O^

Maar dit is al tijden een onbegonnen zaak, benzin wil alleen aandacht, geen hulp. Dan stop je er toch een keer mee?
En kijk eens naar de topictitel... ik bedoel: come on! :D
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_101453720
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:31 schreef CartWOman het volgende:

[..]

Zeker niet. ^O^

Maar dit is al tijden een onbegonnen zaak, benzin wil alleen aandacht, geen hulp. Dan stop je er toch een keer mee?
En kijk eens naar de topictitel... ik bedoel: come on! :D
Niks mis met uien :) Doe/deed je ook mee in dit topic eigenlijk?
pi_101453792
quote:
17s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:33 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Niks mis met uien :) Doe/deed je ook mee in dit topic eigenlijk?
Neuh, happily married. O+

Dus ik ben weg. :*
pi_101453835
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:30 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Zo ingewikkeld is het niet. Benzin wil een vriendin, heeft daar een deadline voor gesteld, maar doet verder vrij weinig om het te bereiken door depressieve gevoelens. En dat kabbelt al zo'n beetje jaren voort. Zijn ouders zijn niet op de hoogte van hoe het echt met hem gaat en kunnen hem daarin dus ook niet steunen/stimuleren.

Verder kan je de topics die hij geopend heeft uit zijn posthistory halen.

Gaat Benzin trouwens nog naar school?
Mjaah iedereen die hier meepost wil een vriendin/vriend denk ik anders zou je hier niet zitten.
Maar bij hem is het anders dus, het gaat niet om het versieren meer maar eerder hoe ie uit die "kuil" kan komen.
En ja het is al eerder gezegd, dat lukt niet als je er niet zelf aan werkt.
Eerst je eigen problemen oplossen en dan een vriendin.

Neem ik als voorbeeld even wat ik laatst meemaakte met dat meisje met die psychose.
(zullen sommigen van jullie wel gelezen hebben)
Dat is dus precies het tegenovergestelde.

Het verschil met haar en benzin is dat zij het wel begrijpt dat ze problemen heeft die ze moet oplossen (zelf) en daarom geen relatie aan wilde gaan met mij (wel kut voor mij uiteindelijk) maargoed zij begrijpt dat dus. Want ze kan pas 100% gaan voor een relatie als ze haar eigen problemen heeft opgelost en dat kan ik wel begrijpen.

En of ik er nou blij of niet blij om moet zijn dat het niks wordt, weet ik niet.
Maar ik ben wel blij dat ze het in ieder geval zelf aangeeft.
Achter zoiets wil je niet na een jaar relatie achterkomen lijkt me.
Do what you love, love what you do!
pi_101453868
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:36 schreef CartWOman het volgende:

[..]

mazzel dan :)
pi_101453908
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:37 schreef kree het volgende:

[..]

Mjaah iedereen die hier meepost wil een vriendin/vriend denk ik anders zou je hier niet zitten.
Maar bij hem is het anders dus, het gaat niet om het versieren meer maar eerder hoe ie uit die "kuil" kan komen.
En ja het is al eerder gezegd, dat lukt niet als je er niet zelf aan werkt.
Eerst je eigen problemen oplossen en dan een vriendin.

Neem ik als voorbeeld even wat ik laatst meemaakte met dat meisje met die psychose.
(zullen sommigen van jullie wel gelezen hebben)
Dat is dus precies het tegenovergestelde.

Het verschil met haar en benzin is dat zij het wel begrijpt dat ze problemen heeft die ze moet oplossen (zelf) en daarom geen relatie aan wilde gaan met mij (wel kut voor mij uiteindelijk) maargoed zij begrijpt dat dus. Want ze kan pas 100% gaan voor een relatie als ze haar eigen problemen heeft opgelost en dat kan ik wel begrijpen.

En of ik er nou blij of niet blij om moet zijn dat het niks wordt, weet ik niet.
Maar ik ben wel blij dat ze het in ieder geval zelf aangeeft.
Achter zoiets wil je niet na een jaar relatie achterkomen lijkt me.
Hier heb je helemaal gelijk in.
  donderdag 1 september 2011 @ 17:44:48 #177
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101454041
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:12 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Maar dat wilde hij dus niet? Of durfde hij niet?
Hij stond er voor open eerst maar heb daarna niks meer gehoord.
C'est la vie
pi_101454106
quote:
14s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:44 schreef heloef het volgende:

[..]

Hij stond er voor open eerst maar heb daarna niks meer gehoord.
En jij had toen niet zoiets van kom laten we een datum prikken?
pi_101454119
quote:
14s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:57 schreef heloef het volgende:

[..]

Daarmee bedoel ik dat hij zijn problemen niet kan oplossen door op dit forum de blijven hangen.
Ok. Dat heb ik ook al een paar keer gemeld (maar dan niet specifiek over benzin) dus daar kan ik niet tegenin gaan :')
  donderdag 1 september 2011 @ 17:55:44 #180
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101454369
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:47 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hij zou het nog wel laten weten zei hij.
Daarna ben ik het zelf ook nog wel vergeten door dat ik zelf heb opgetrokken met vrienden en op vakantie ben geweest.

[ Bericht 59% gewijzigd door heloef op 01-09-2011 18:18:46 ]
C'est la vie
  donderdag 1 september 2011 @ 18:30:59 #181
350968 kedge
cicatrix manet
pi_101455412
Ik heb over 2 weken mijn jaarlijkse training; People Skills en assertiviteit training. Deze worden jaarlijks georganiseerd in het bedrijf waar ik werk; voor de verkopers en inkopers. Persoonlijk 1x meegemaakt en je veranderd er daadwerkelijk door; indien je door blijft zetten. En als je niet door blijft zetten, dan is je kijk op sommige dingen geheel anders en komt het uiteindelijk wel. Het is ook een soort wake-up call.

Ik denk dat sommige mensen hier deze training ook een keer zouden moeten volgen !
pi_101456662
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 18:30 schreef kedge het volgende:
Ik heb over 2 weken mijn jaarlijkse training; People Skills en assertiviteit training. Deze worden jaarlijks georganiseerd in het bedrijf waar ik werk; voor de verkopers en inkopers. Persoonlijk 1x meegemaakt en je veranderd er daadwerkelijk door; indien je door blijft zetten. En als je niet door blijft zetten, dan is je kijk op sommige dingen geheel anders en komt het uiteindelijk wel. Het is ook een soort wake-up call.

Ik denk dat sommige mensen hier deze training ook een keer zouden moeten volgen !
Zo'n training is alleen zinvol als je lekker in je vel zit en wil veranderen.
14 SHADES OF GREY
  donderdag 1 september 2011 @ 19:12:04 #183
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_101456850
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:36 schreef CartWOman het volgende:

[..]

mag ik je toy boy zij die de sleur van trouwen door breekt?
  donderdag 1 september 2011 @ 19:13:13 #184
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101456907
quote:
12s.gif Op donderdag 1 september 2011 19:12 schreef ook_gek het volgende:

[..]

mag ik je toy boy zij die de sleur van trouwen door breekt?
Subtiel.
C'est la vie
pi_101457007
quote:
14s.gif Op donderdag 1 september 2011 19:13 schreef heloef het volgende:

[..]

Subtiel.
je zou raar staan te kijken als het nog werkt ook
14 SHADES OF GREY
  donderdag 1 september 2011 @ 19:16:01 #186
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_101457035
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 19:15 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

en ik zal de eerste zijn die dan raar staat te kijken haha :D
pi_101457085
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 19:16 schreef ook_gek het volgende:

[..]

En als ik jou was zou ik dan mijn mond houden. ;) (als het gebeurd natuurlijk)
14 SHADES OF GREY
  donderdag 1 september 2011 @ 19:18:52 #188
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101457158
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 19:15 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Vrouwen zijn raar dus het kan nog best werken.
C'est la vie
  donderdag 1 september 2011 @ 19:19:10 #189
350968 kedge
cicatrix manet
pi_101457169
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 19:07 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Zo'n training is alleen zinvol als je lekker in je vel zit en wil veranderen.
Nee hoor. Ik denk dat de assertiviteit training perfect bij bijv. MLIG zou passen en velen meer hier. Als je echt wil veranderen en veel assertiever wilt worden, dan is zo'n training een kans om de sleur te doorbreken.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 19:16 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Als ik de verhalen mag geloven die ik vandaag hoorde, dan zou ik maar je PM box in de gaten houden.
pi_101457314
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 19:19 schreef kedge het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik denk dat de assertiviteit training perfect bij bijv. MLIG zou passen en velen meer hier. Als je echt wil veranderen en veel assertiever wilt worden, dan is zo'n training een kans om de sleur te doorbreken.

Je zegt het zelf ook willen veranderen. Als je dat niet wil is die training zinloos.
14 SHADES OF GREY
  donderdag 1 september 2011 @ 19:27:27 #191
350968 kedge
cicatrix manet
pi_101457542
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 19:22 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Je zegt het zelf ook willen veranderen. Als je dat niet wil is die training zinloos.
Willen veranderen en er niks voor hoeven te doen is het algemene motto hier. Dat veranderd echter niet, dat zo'n training een stap in de goede richting is.
  donderdag 1 september 2011 @ 19:28:44 #192
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_101457614
Oke even een FA-momentje: mijn hele vriendengroep is uitgenodigd voor een feest, behalve ik :') nou wordt het gegeven door mensen die nog nooit bier aan hebben geraakt en lijkt het me nou niet supergaaf (maar komen wel chille mensen), maar zou toch gekomen zijn. Maar nu heeft dus een meisje uit de groep tegen haar moeder gezegt dat ze met mij mee zou fietsen (waarom weet ik verder niet) en vertelt ons mam dat weer tegen mij. Dus ik zo van waar heb je het over? Dus was wel echt awkward, je zag mijn moeder kijken van 'wtf kneusje :')'
pi_101457862
Zat net eens even te kijken, maar wat zijn assertiviteitscursussen duur
pi_101458202
kijk je kan het ook zo doen , gewoon in gesprek gaan met een hulpverlener en juist aangeven dat je iets wil wat je communicatie verbeterd en dan verwijst degene je door naar iets wat passend voor je is.
pi_101458345
Toen ik nog wat jonger was ben ik bijna naar zo'n speciale cursus gestuurd. Ik heb alleen mijn ouders kunnen overtuigen dat het allemaal veel beter ging :D Ik was denk ik een jaar of 12.
pi_101458352
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 19:41 schreef formerjellybean het volgende:
kijk je kan het ook zo doen , gewoon in gesprek gaan met een hulpverlener en juist aangeven dat je iets wil wat je communicatie verbeterd en dan verwijst degene je door naar iets wat passend voor je is.
Klopt via die weg heb ik ook zo'n soort cursus gedaan. 3 jaar geleden.
14 SHADES OF GREY
pi_101458415
quote:
17s.gif Op donderdag 1 september 2011 19:44 schreef debeterebob het volgende:
Toen ik nog wat jonger was ben ik bijna naar zo'n speciale cursus gestuurd. Ik heb alleen mijn ouders kunnen overtuigen dat het allemaal veel beter ging :D Ik was denk ik een jaar of 12.
Misschien had je er toch wat aan gehad die cursus. Speciale cursus klinkt wel heel erg negatief.
14 SHADES OF GREY
  donderdag 1 september 2011 @ 19:47:17 #198
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101458471
quote:
17s.gif Op donderdag 1 september 2011 19:44 schreef debeterebob het volgende:
Ze hielden dat soort klasjes bij ons op school.
Vond de leraar een goed idee voor mij.

Ik heb toen maar ja gezegd omdat ik dan een vervelende les zou missen.
Wat ik vreemd vond ik moest daar heen met een jongen die opdat moment niet zo heel stil was net zoals ik. Maar daarna werd hij best wel een over sociaal kind. En hij kwam uit de kast.

De man die die hem naar de cursus heeft gestuurd is toevallig ook homo. _O-
C'est la vie
pi_101458520
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 19:46 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Misschien had je er toch wat aan gehad die cursus. Speciale cursus klinkt wel heel erg negatief.
Ik ben speciaal :D Kende wel iemand die er echt wat aan had. Zou ik denk ik kinderen wel aanraden. En je kan het altijd proberen en dat soort cliches.
pi_101458732
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:47 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Anders doe jij dat toch zelf?

Wel weer typisch trouwens dat er weer pagina's lang aan een persoon wordt besteed die alleen maar aandacht wilt. It makes no sense, mensen die hem willen ''helpen'', doe dat dan a.u.b. in een groepsgesprek via MSN ofzo. :')

quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2011 19:47 schreef heloef het volgende:

[..]

Ze hielden dat soort klasjes bij ons op school.
Vond de leraar een goed idee voor mij.

Ik heb toen maar ja gezegd omdat ik dan een vervelende les zou missen.
Wat ik vreemd vond ik moest daar heen met een jongen die opdat moment niet zo heel stil was net zoals ik. Maar daarna werd hij best wel een over sociaal kind. En hij kwam uit de kast.

De man die die hem naar de cursus heeft gestuurd is toevallig ook homo. _O-
Wat voor cursus dan?
  donderdag 1 september 2011 @ 19:57:27 #201
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101458920
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 19:53 schreef Mpj het volgende:

[..]

Wat voor cursus dan?
Zo'n sociaal doen klasje, weet niet meer precies hoe het heet.
Moest je voor jezelf opkomen, zeggen welke complimenten je had gekregen in die week, wat gesprekjes houden. Dat soort onzin, maar zat liever daar kon je nog een beetje lachen op school.
C'est la vie
pi_101458979
quote:
14s.gif Op donderdag 1 september 2011 19:57 schreef heloef het volgende:

[..]

Zo'n sociaal doen klasje, weet niet meer precies hoe het heet.
Moest je voor jezelf opkomen, zeggen welke complimenten je had gekregen in die week, wat gesprekjes houden. Dat soort onzin, maar zat liever daar kon je nog een beetje lachen op school.
Was om mensen wat meer vertrouwen te geven als ze van de basisschool naar de middelbare gingen. Om te voorkomen dat ze gelijk buiten de groep vallen en zo.
  donderdag 1 september 2011 @ 19:59:42 #203
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101459022
quote:
17s.gif Op donderdag 1 september 2011 19:58 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Was om mensen wat meer vertrouwen te geven als ze van de basisschool naar de middelbare gingen. Om te voorkomen dat ze gelijk buiten de groep vallen en zo.
Bij mij deden ze het een half jaar nadat ik op de middelbare school.
C'est la vie
pi_101459054
quote:
14s.gif Op donderdag 1 september 2011 19:48 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ik ben speciaal :D Kende wel iemand die er echt wat aan had. Zou ik denk ik kinderen wel aanraden. En je kan het altijd proberen en dat soort cliches.
Inderdaad en jij? Nog baadt bij zoiets?
14 SHADES OF GREY
pi_101459138
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 20:00 schreef Cassandra87 het volgende:
Baadt?
Jaja blahblah. Taalfaal :+
14 SHADES OF GREY
pi_101459209
quote:
14s.gif Op donderdag 1 september 2011 19:59 schreef heloef het volgende:

[..]

Bij mij deden ze het een half jaar nadat ik op de middelbare school.
Eigenlijk een beetje te laat vergeleken met de bassisschool, maar ik denk zeker wel positief. Ik vind het nu wel jammer dat ik zo eigenwijs was om er niet heen te willen. Ik weet zeker dat ik een pesthekel gehad had aan al die domme spelletjes. Toch zou het mij hebben geholpen ondanks een lekker negatieve instelling. Nu maar op een andere manier vooruitgang boeken.
  donderdag 1 september 2011 @ 20:03:44 #208
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101459218
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 20:00 schreef Cassandra87 het volgende:
Baadt?
Taalnazi.
C'est la vie
  donderdag 1 september 2011 @ 20:04:12 #209
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101459242
quote:
17s.gif Op donderdag 1 september 2011 20:03 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Eigenlijk een beetje te laat vergeleken met de bassisschool, maar ik denk zeker wel positief. Ik vind het nu wel jammer dat ik zo eigenwijs was om er niet heen te willen. Ik weet zeker dat ik een pesthekel gehad had aan al die domme spelletjes. Toch zou het mij hebben geholpen ondanks een lekker negatieve instelling. Nu maar op een andere manier vooruitgang boeken.
Mij heeft het niet echt geholpen, leuk was het wel.
C'est la vie
pi_101459553
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2011 20:03 schreef heloef het volgende:

[..]

Taalnazi.
Ik moest harder lachen om ook_gek. Die het woord taalfout verkeerd schreef, net als dyslexie. En dat als reactie op een dm van mij dat hij egoïstisch goed moest schrijven. Ik moet moeite doen om niet bij elke taalfout toe te happen. Ik schrijf namelijk ook wel eens ''Ik vindt"
pi_101459667
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 20:00 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Inderdaad en jij? Nog baadt bij zoiets?
Nou nee, want ik ben onder de cursus uit gekomen.
pi_101459692
quote:
13s.gif Op donderdag 1 september 2011 20:12 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Nou nee, want ik ben onder de cursus uit gekomen.
En nu? Zou zo'n cursus nut hebben
14 SHADES OF GREY
  donderdag 1 september 2011 @ 20:13:57 #213
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_101459736
quote:
17s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:03 schreef debeterebob het volgende:
Hij weigert geen hulp, hij vindt het gewoon te moeilijk om de dagelijkse dingen des levens te doen. En daar moeten wij hem mee helpen.

quote:
Hoezo? Hij heeft al eens aangekondigd het te gaan doen als zijn situatie niet verbetert.
Dus we moeten zijn situatie verbeteren anders doet ie het.
Een gedicht over Maanvis
pi_101459763
Nouja, kan mij voorstellen dat je via mobiel sneller fouten maakt. O+ moet ook altijd kostelijk lachen als ik bijvoorbeeld Amterdam typ per abuis
pi_101459830
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 20:13 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

En nu? Zou zo'n cursus nut hebben
Ik denk het wel. Een van de dingen die ik het lastigst vind is bijvoorbeeld delegeren. Omdat ik daar niet in getraind ben, maar ook omdat dat aan mij als geheel persoon ligt. Snap u?
pi_101459876
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 20:13 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Hij weigert geen hulp, hij vindt het gewoon te moeilijk om de dagelijkse dingen des levens te doen. En daar moeten wij hem mee helpen.

[..]

Hoezo? Hij heeft al eens aangekondigd het te gaan doen als zijn situatie niet verbetert.
Waarom moet dat dan? Sinds wanneer zijn wij verantwoordelijk voor hem?
pi_101459940
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 20:13 schreef Maanvis het volgende:

[..]

[..]

Ik zou er niet de nadruk op willen leggen, zou voor positieve aanpak gaan. Want hier help je hem denk ik ook niet mee.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 20:16 schreef moneyfornothing het volgende:

[..]

en dit dus
pi_101459981
Het is goedbedoeld maar ik denk dat zoiets juist ook heel verkeerd uit kan pakken, je kan niet verantwoordelijk zijn voor een ander zijn leven.
pi_101460141
quote:
17s.gif Op donderdag 1 september 2011 20:15 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ik denk het wel. Een van de dingen die ik het lastigst vind is bijvoorbeeld delegeren. Omdat ik daar niet in getraind ben, maar ook omdat dat aan mij als geheel persoon ligt. Snap u?
I hear you ;)
Waarom moet je delegeren?
Ik had er moeite mee, vooral omdat ik dat als jonkie van 20 moest doen terwijl de gemiddelde leeftijd 45+ was. Gaat wel makkelijker :)
  donderdag 1 september 2011 @ 20:23:33 #220
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_101460301
quote:
17s.gif Op donderdag 1 september 2011 20:17 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ik zou er niet de nadruk op willen leggen, zou voor positieve aanpak gaan. Want hier help je hem denk ik ook niet mee.
In jouw lurkperiode deden we de positieve aanpak :). Misschien heb je dat toen gemist :).
En je ziet ook wel dat benzin niet reageert op positieve berichten. Want toen ik een stappenplan voorstelde toen reageerde ie daar niet eens op. Dat vind ik belachelijk want ik zit moeite voor hem te doen en dan reageert ie gewoon niet. Alleen negatieve berichten prikkelen hem.
Een gedicht over Maanvis
pi_101460352
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 20:23 schreef Maanvis het volgende:

[..]

In jouw lurkperiode deden we de positieve aanpak :). Misschien heb je dat toen gemist :).
En je ziet ook wel dat benzin niet reageert op positieve berichten. Want toen ik een stappenplan voorstelde toen reageerde ie daar niet eens op. Dat vind ik belachelijk want ik zit moeite voor hem te doen en dan reageert ie gewoon niet. Alleen negatieve berichten prikkelen hem.
Wie zegt dat jij moeite moet doen? ;)
  donderdag 1 september 2011 @ 20:24:31 #222
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_101460355
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 20:16 schreef moneyfornothing het volgende:

[..]

dit is de enige plaats waar ie praat over zijn problemen. dus als ie dalijk dood is dan zijn wij de enige die hem hadden kunnen helpen.
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 1 september 2011 @ 20:25:14 #223
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_101460395
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 20:24 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Wie zegt dat jij moeite moet doen? ;)
hij vroeg om mensen die hem konden helpen dus ik probeer hem te helpen hè, daar ben ik een samaritaan voor!
Een gedicht over Maanvis
pi_101460423
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 20:25 schreef Maanvis het volgende:

[..]

hij vroeg om mensen die hem konden helpen dus ik probeer hem te helpen hè, daar ben ik een samaritaan voor!
Je bent zo'n schatje O+
pi_101460453
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 20:24 schreef Maanvis het volgende:

[..]

dit is de enige plaats waar ie praat over zijn problemen. dus als ie dalijk dood is dan zijn wij de enige die hem hadden kunnen helpen.
Dan is het alsnog aan hem om die eventuele hulp te accepteren.
pi_101460482
quote:
17s.gif Op donderdag 1 september 2011 20:15 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Gewoon doen zo cursus
14 SHADES OF GREY
pi_101460794
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 20:26 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Gewoon doen zo cursus
Geen geld ervoor joa en ik weet niet of het nu nog echt nuttig voor me is.
  donderdag 1 september 2011 @ 20:33:13 #228
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_101460880
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 20:26 schreef moneyfornothing het volgende:

[..]

Dan is het alsnog aan hem om die eventuele hulp te accepteren.
Dat ben ik niet met je eens, ik vind dat ie verplicht is om onze hulp te accepteren. Maar dat is mijn mening hè :P.
Een gedicht over Maanvis
pi_101461139
quote:
2s.gif Op donderdag 1 september 2011 20:31 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Geen geld ervoor joa en ik weet niet of het nu nog echt nuttig voor me is.
Als je denkt dat het geen nut heeft dan gewoon niet doen. Zeker als het geld kost
14 SHADES OF GREY
pi_101461150
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 20:33 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens, ik vind dat ie verplicht is om onze hulp te accepteren. Maar dat is mijn mening hè :P.
Hoezo dan? Ik vind dat ik net zo min verplicht ben hem te helpen als dat hij verplicht is die hulp te accepteren. Het is tenslotte zijn probleem, dus dan moet hij ook zelf weten wat hij ermee doet lijkt me.
Waarom zou je zo iemand dan dwingen?
  donderdag 1 september 2011 @ 20:38:39 #231
350968 kedge
cicatrix manet
pi_101461226
Iemand die vast in zijn patroon zit, wil echt veranderen, maar het is zo verdomd moeilijk als je geen medestanders hebt IRL. Wij kunnen wel als zeikwijven iemand proberen op te peppen, maar dat werkt nu eenmaal niet. Het doorbreken van zo'n patroon lukt alleen bijv. door een psychiater. Als je benzin in dit geval wil helpen, dan zal dit IRL moeten gebeuren en niet via een forum.
  donderdag 1 september 2011 @ 20:42:02 #232
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_101461434
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 20:38 schreef kedge het volgende:
Iemand die vast in zijn patroon zit, wil echt veranderen, maar het is zo verdomd moeilijk als je geen medestanders hebt IRL. Wij kunnen wel als zeikwijven iemand proberen op te peppen, maar dat werkt nu eenmaal niet. Het doorbreken van zo'n patroon lukt alleen bijv. door een psychiater. Als je benzin in dit geval wil helpen, dan zal dit IRL moeten gebeuren en niet via een forum.
Als ie een medestander IRL wil die hem door zijn patroon heen mept dan moet ie mij maar ff bellen.
Een gedicht over Maanvis
pi_101461869
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 19:53 schreef Mpj het volgende:

[..]

Anders doe jij dat toch zelf?
Nah, daar ben ik niet geschrikt voor.
  donderdag 1 september 2011 @ 20:51:00 #234
350968 kedge
cicatrix manet
pi_101461904
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 20:42 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als ie een medestander IRL wil die hem door zijn patroon heen mept dan moet ie mij maar ff bellen.
Nu leg je het initiatief bij benzin neer, terwijl hij juist een initiatiefnemer nodig heeft.
pi_101462055
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 20:51 schreef kedge het volgende:

[..]

Nu leg je het initiatief bij benzin neer, terwijl hij juist een initiatiefnemer nodig heeft.
Goed punt.
pi_101462122
Zo'n psycholoog kan niet bijster veel meer doen dan wij op een forum. De kans bestaat zelfs dat zo'n iemand als benzin op een forum makkelijker over zijn problemen praat dan irl tegen een psycholoog.
"they know nothing about me and i really doubt they care
but that's alright cause by myself i do fine anywhere"
  donderdag 1 september 2011 @ 21:00:07 #237
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_101462435
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 20:51 schreef kedge het volgende:

[..]

dus ik moet bij hem langs gaan?
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 1 september 2011 @ 21:02:02 #238
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_101462535
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 20:54 schreef RandyMcRanderson het volgende:
Zo'n psycholoog kan niet bijster veel meer doen dan wij op een forum. De kans bestaat zelfs dat zo'n iemand als benzin op een forum makkelijker over zijn problemen praat dan irl tegen een psycholoog.
een psycholoog daar moet je eerst heen gaan.
en benzin durft dat niet. daar is ie te schijterig voor. Bovendien krijg je vaak een brief thuis waarin staat 'als je binnen zoveel dagen niet reageert dan ga ik er vanuit dat het niet meer nodig is' dus dan heb je daar weer een mooi excuus om niets te doen.
Een gedicht over Maanvis
pi_101462688
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 20:54 schreef RandyMcRanderson het volgende:
Psych heeft er ten eerste voor geleerd, en wij niet, ten tweede zijn er veel meer dingen mogelijk dan enkel gesprekjes. Bepaalde gebeurtenissen uit het verleden verwerken en misschien zelfs medicijnen om maar wat voorbeelden te noemen.
  donderdag 1 september 2011 @ 21:05:38 #240
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_101462755
dat gaat een gedwonge opnamen worden dan :D

Laat hem lekker in z'n sop gaar koken. Hij wilt niet geholpen worden en wilt alleen maar schreeuwen over hoe gemeen de wereld is.

Prima toch maar val ons er iet mee lastig.
pi_101462827
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 21:05 schreef ook_gek het volgende:

Laat hem lekker in z'n sop gaar koken. Hij wilt niet geholpen worden en wilt alleen maar schreeuwen over hoe gemeen de wereld is.

Inderdaad ^O^
14 SHADES OF GREY
pi_101462906
Gedwongen opname kan sowieso niet als hij 18+ is en geen gevaar voor zijn omgeving.
  donderdag 1 september 2011 @ 21:08:41 #243
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_101462954
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 21:04 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Psych heeft er ten eerste voor geleerd, en wij niet, ten tweede zijn er veel meer dingen mogelijk dan enkel gesprekjes. Bepaalde gebeurtenissen uit het verleden verwerken en misschien zelfs medicijnen om maar wat voorbeelden te noemen.
maar een psych kan ook te diep graven of te snel medicijnen voorschrijven. desalniettemin is het het overwegen waard voor benzin. maareh, ik weet niet of een psych benzin wel kan helpen met zijn denkwijzes. want het is niet echt normaal om naar de psych te gaan omdat je geen vriendin kunt krijgen toch. (want dat is waar benzin telkens over zeurt, dat ie geen vriendin heeft. dat ie geen sociaal leven heeft interesseert hem neit)
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 1 september 2011 @ 21:09:24 #244
350968 kedge
cicatrix manet
pi_101462994
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 21:00 schreef Maanvis het volgende:

[..]

dus ik moet bij hem langs gaan?
Als je benzin wil helpen, dan in principe wel. Ik volg de "benzin thread" niet vanaf het begin, maar heb het gevoel dat Cassandra het dichtst bij benzin staat en benzin wel wil veranderen, maar telkens weer in dat gat valt wanneer hij thuiskomt en alles weer "vanouds is"

quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 21:04 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Juist.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 21:05 schreef ook_gek het volgende:

Kijk eens verder dan je neus lang is in deze wereld.
  donderdag 1 september 2011 @ 21:10:20 #245
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_101463052
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 21:08 schreef RandyMcRanderson het volgende:
Gedwongen opname kan sowieso niet als hij 18+ is en geen gevaar voor zijn omgeving.
kan ook als ie een gevaar voor zichzelf is toch? De zelfmoordaankondiging was nog niet concreet genoeg maar als ie die hier concreet maakt kan FOK! de politie bellen en komen ze hem thuis ophalen voor gedwongen opname.
Een gedicht over Maanvis
pi_101463194
Persoonlijk had ik niet veel aan de psycholoog. Hij zei dat ik een hyves of facebook aan moest maken en bij een vereniging moest gaan. Dat overstijgt dus nauwelijks het niveau van de adviezen die hier op het forum aangedragen worden.
pi_101463782
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 21:12 schreef RandyMcRanderson het volgende:
Persoonlijk had ik niet veel aan de psycholoog. Hij zei dat ik een hyves of facebook aan moest maken en bij een vereniging moest gaan. Dat overstijgt dus nauwelijks het niveau van de adviezen die hier op het forum aangedragen worden.
Dat neemt niet weg dat de psysch gelijk heeft dat hij zulke dingen moet gaan doen. Ik krijg ook zulke adviezen
14 SHADES OF GREY
pi_101463893
Vage psycholoog dan, alleen maar zeggen nou maak hyves/facebook aan en ga bij een vereniging.
  donderdag 1 september 2011 @ 21:24:05 #249
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_101464000
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 21:22 schreef Mpj het volgende:
Vage psycholoog dan, alleen maar zeggen nou maak hyves/facebook aan en ga bij een vereniging.
Psychologen halen hun kennis uit boekjes, wij halen onze kennis uit het echte leven.
Een gedicht over Maanvis
pi_101464092
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 21:08 schreef RandyMcRanderson het volgende:
Als je een gevaar bent voor jezelf wel.
pi_101464183
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 21:08 schreef Maanvis het volgende:

[..]

maar een psych kan ook te diep graven of te snel medicijnen voorschrijven. desalniettemin is het het overwegen waard voor benzin. maareh, ik weet niet of een psych benzin wel kan helpen met zijn denkwijzes. want het is niet echt normaal om naar de psych te gaan omdat je geen vriendin kunt krijgen toch. (want dat is waar benzin telkens over zeurt, dat ie geen vriendin heeft. dat ie geen sociaal leven heeft interesseert hem neit)
Dat interesseert hem wel, maar hij denkt dat het makkelijker is om een vriendin te krijgen dan vrienden.
  donderdag 1 september 2011 @ 21:27:45 #252
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_101464274
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 21:26 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat interesseert hem wel, maar hij denkt dat het makkelijker is om een vriendin te krijgen dan vrienden.
hij moet niet zo eigenwijs doen, je kunt toch ook geen auto bouwen als je het wiel nog niet hebt uitgevonden?
Een gedicht over Maanvis
pi_101464278
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 21:24 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Psychologen halen hun kennis uit boekjes, wij halen onze kennis uit het echte leven.
Die boekjes zijn ook gebaseerd op het echte leven.
  donderdag 1 september 2011 @ 21:29:55 #254
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_101464424
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 21:27 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Die boekjes zijn ook gebaseerd op het echte leven.
nee, op universitair onderzoek. mijn moeder heeft alleen huishoudschool gedaan maar toch luister ik liever naar haar advies dan van iemand die een onderzoek op een universiteit heeft afgerond.
levenswijsheid vind je niet in boekjes hoor :).
Een gedicht over Maanvis
pi_101464578
Psycholoog zijn lijkt me wel ontzettend moeilijk trouwens, als je bijv de types zoals MLIG bij jou komen.. Bedenk daar maar wat voor zeg.
pi_101464694
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 21:09 schreef kedge het volgende:

[..]

Als je benzin wil helpen, dan in principe wel. Ik volg de "benzin thread" niet vanaf het begin, maar heb het gevoel dat Cassandra het dichtst bij benzin staat en benzin wel wil veranderen, maar telkens weer in dat gat valt wanneer hij thuiskomt en alles weer "vanouds is"

Dat dus. En dit heeft allemaal geen zin, ik snap werkelijk waar niet waarom dit nog steeds doorgaat. Ik zie benzin nog niet als een gevaar voor zichzelf. Ik acht een topic wending als deze wel gevaarlijk deprimerend.
  donderdag 1 september 2011 @ 21:35:30 #257
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_101464872
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 21:31 schreef Mpj het volgende:
Psycholoog zijn lijkt me wel ontzettend moeilijk trouwens, als je bijv de types zoals MLIG bij jou komen.. Bedenk daar maar wat voor zeg.
Hmm. Is er geen hyve voor mensen als MLIG?
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 1 september 2011 @ 21:36:16 #258
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_101464936
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 21:33 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Dat dus. En dit heeft allemaal geen zin, ik snap werkelijk waar niet waarom dit nog steeds doorgaat. Ik zie benzin nog niet als een gevaar voor zichzelf. Ik acht een topic wending als deze wel gevaarlijk deprimerend.
jij was er dus niet bij toen ie zijn toekomstige zelfmoord aankondigde. geeft niet.
Een gedicht over Maanvis
pi_101464988
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 21:36 schreef Maanvis het volgende:

[..]

jij was er dus niet bij toen ie zijn toekomstige zelfmoord aankondigde. geeft niet.
Dat heb ik wel degelijk gelezen. Iets over een deadline?
Ik zie t m nu nog niet doen.
  donderdag 1 september 2011 @ 21:38:26 #260
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_101465109
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 21:36 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

dus aan de telefoon klonk ie weer vrolijk vandaag?
Een gedicht over Maanvis
pi_101465177
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 21:38 schreef Maanvis het volgende:

[..]

dus aan de telefoon klonk ie weer vrolijk vandaag?
Heel erg. Hoezo, vond jij hem depressief klinken?
  donderdag 1 september 2011 @ 21:56:14 #262
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_101466316
Even het topic meegelezen en gezien wat benzin zoal al gezegd heeft (met reacties daarop).
Ik heb hem net als Cassandra87 in het echie mogen meemaken en ondanks dat hij wat stil is, en ik moeite had om een gesprek met hem gaande te houden, lijkt het me verder wel een aardige gast.

Jammer dat hij zo'n moeite heeft om zich uit de ketenen van zijn verleden te wurmen, en vast blijft hangen aan een bepaald beeld dat hij van zichzelf heeft. Terwijl het alleen maar beter kan worden als hij er wat aan gaat doen.

Ik hoop dat hij snel iemand in zijn leven treft die hem op een positieve manier weet uit te dagen om structureel dingen anders aan te gaan pakken. Hoe ouder hij wordt, hoe moeilijker dat vast en zeker gaat zijn.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_101466566
quote:
True, maar bedenk wel dat je er voor bent opgeleid dan. Ik hoop dat dat wat uitmaakt (hoewel ik niet echt een hoge pet op heb over het niveau van veel opleidingen als ik heel eerlijk ben :P)
pi_101466748
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 21:36 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Ik weet niet of benzin dat ook zelf al aangaf, maar ik doe ook altijd erg vrolijk tegenover anderen, ook al ben ik dat eigenlijk niet.
Is er eigenlijk nog enig animo voor een meet? Ik moet bekennen dat ik wel bijna klaar ben met deze topicreeks. Ik zou nog wel graag naar een meet gaan.
  donderdag 1 september 2011 @ 22:03:22 #265
350968 kedge
cicatrix manet
pi_101466856
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 22:01 schreef minibeer het volgende:

[..]

Ik weet niet of benzin dat ook zelf al aangaf, maar ik doe ook altijd erg vrolijk tegenover anderen, ook al ben ik dat eigenlijk niet.
Is er eigenlijk nog enig animo voor een meet? Ik moet bekennen dat ik wel bijna klaar ben met deze topicreeks. Ik zou nog wel graag naar een meet gaan.
Een meet specifiek voor deze reeks ? Ik zou graag de mensen hier ontmoeten.
  donderdag 1 september 2011 @ 22:04:08 #266
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_101466905
quote:
7s.gif Op donderdag 1 september 2011 21:56 schreef Detroit het volgende:
Even het topic meegelezen en gezien wat benzin zoal al gezegd heeft (met reacties daarop).
Ik heb hem net als Cassandra87 in het echie mogen meemaken en ondanks dat hij wat stil is, en ik moeite had om een gesprek met hem gaande te houden, lijkt het me verder wel een aardige gast.

Jammer dat hij zo'n moeite heeft om zich uit de ketenen van zijn verleden te wurmen, en vast blijft hangen aan een bepaald beeld dat hij van zichzelf heeft. Terwijl het alleen maar beter kan worden als hij er wat aan gaat doen.

Ik hoop dat hij snel iemand in zijn leven treft die hem op een positieve manier weet uit te dagen om structureel dingen anders aan te gaan pakken. Hoe ouder hij wordt, hoe moeilijker dat vast en zeker gaat zijn.
als je benzin een slagingspercentage mag geven hoeveel procent kans geef je hem dan om een vriendin te krijgen als ie de komende 5 jaar zo door blijft aan als ie nu doet?
Een gedicht over Maanvis
pi_101466996
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 22:01 schreef minibeer het volgende:

[..]

In alle gevallen kan ik er niets aan veranderen, niemand niet. Hij weet dat hij bij mij terecht kan, en ik hoop ook dat hij dat doet. Maar posts als in deze hebben al helemaal geen nut.

Ik ga niet naar een meet. Ik houd niet van meets :+ Ga binnenkort wel wat drinken met een poster nog, dus ik houd t bij individuele meets :P

Maanvis, ik vind je een toffe gast! Eerlijk waar! Maar zit er geen off-switch op je?
  donderdag 1 september 2011 @ 22:05:41 #268
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_101467008
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 22:04 schreef Maanvis het volgende:

[..]

als je benzin een slagingspercentage mag geven hoeveel procent kans geef je hem dan om een vriendin te krijgen als ie de komende 5 jaar zo door blijft aan als ie nu doet?
Je duwt me een richting in qua antwoord die ik liever niet volg. Ik houd het graag positief. ;).
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_101467066
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 22:05 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

In alle gevallen kan ik er niets aan veranderen, niemand niet. Hij weet dat hij bij mij terecht kan, en ik hoop ook dat hij dat doet. Maar posts als in deze hebben al helemaal geen nut.

Ik ga niet naar een meet. Ik houd niet van meets :+ Ga binnenkort wel wat drinken met een poster nog, dus ik houd t bij individuele meets :P

Maanvis, ik vind je een toffe gast! Eerlijk waar! Maar zit er geen off-switch op je?
Dat moeten wij ook nog steeds een keertje doen. Wanneer heb jij tijd?
14 SHADES OF GREY
pi_101467112
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 22:06 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dat moeten wij ook nog steeds een keertje doen. Wanneer heb jij tijd?
Ok, ik ga binnenkort drinken met 2 posters :P
Eind september weer :Y
pi_101467152
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 22:07 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Ok, ik ga binnenkort drinken met 2 posters :P
Eind september weer :Y
Oh dat is goed dan heb ik wel tijd. :)
14 SHADES OF GREY
pi_101467174
Gaan me trouwens toch niet vertellen dat er een compleet stelletje in het versieren topic zit }:|

Detroit, moet jij niet naar bed? O-)
  donderdag 1 september 2011 @ 22:10:09 #273
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_101467293
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 22:08 schreef Cassandra87 het volgende:
Gaan me trouwens toch niet vertellen dat er een compleet stelletje in het versieren topic zit }:|

Detroit, moet jij niet naar bed? O-)
Ik geef vooral niet aan wat we daar gaan doen, sommigen zouden dan wellicht jaloers worden. :+. O-).
pi_101467386
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 22:10 schreef Detroit het volgende:

[..]

Ik geef vooral niet aan wat we daar gaan doen, sommigen zouden dan wellicht jaloers worden. :+. O-).
Misschien kunnen jullie ons tips geven. :P Hoe heb jij Cassan versiert bv.
14 SHADES OF GREY
  donderdag 1 september 2011 @ 22:11:31 #275
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_101467392
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 22:05 schreef Detroit het volgende:

[..]

Je duwt me een richting in qua antwoord die ik liever niet volg. Ik houd het graag positief. ;).
5 jaar gelee toen benzin voor het eerst hier op het forum kwam was ik ook positief :) nu niet meer.
Een gedicht over Maanvis
pi_101467443
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 22:11 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Heb jij tips nodig om mij te versieren? :o
pi_101467537
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 22:12 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Heb jij tips nodig om mij te versieren? :o
Ja en als die bij jou werken dan ga ik ze bij een single jongedame proberen die ik leuk vind.
14 SHADES OF GREY
pi_101467616
Ik wilde wat zeggen maar ben te benieuwd naar het antwoord van detroit :X
pi_101467693
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 22:14 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik wilde wat zeggen maar ben te benieuwd naar het antwoord van detroit :X
Nu ben ik benieuwd naar jullie beide antwoorden. Even overleggen jullie? En dan de antwoorden :+
14 SHADES OF GREY
  donderdag 1 september 2011 @ 22:17:31 #280
350968 kedge
cicatrix manet
pi_101467831
quote:
Een kundige psycholoog zou dit als een uitdaging zien i.p.v. denken "goh wat moeilijk weer". Echt weer zo'n zwakke instelling.
  donderdag 1 september 2011 @ 22:23:06 #281
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_101468192
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 22:11 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik heb 200 euro uitgegeven aan een PUA-cursus, tijn. Ik had er weinig vertrouwen in, maar ik moet je zeggen dat ze gelijk uit mijn hand at!
Het is even een investering, maar je houdt er iets moois aan over. ;).
  donderdag 1 september 2011 @ 22:25:09 #282
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_101468323
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 22:11 schreef Maanvis het volgende:

[..]

5 jaar gelee toen benzin voor het eerst hier op het forum kwam was ik ook positief :) nu niet meer.
Het eerste topic waarmee hij zichzelf in de kijker speelde was inderdaad niet positief. Maar gaandeweg zijn er toch wel wat verbeteringen zichtbaar geweest.
En wonderen bestaan soms mijn waarde Maanvis!
  donderdag 1 september 2011 @ 22:33:30 #283
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101468803
Mensen moeten stoppen met zeggen dat ik misschien op FOK! wel een leuk meisje vind.
"Want het werkte voor mij ook!" :')
C'est la vie
pi_101468859
quote:
9s.gif Op donderdag 1 september 2011 22:33 schreef heloef het volgende:
Mensen moeten stoppen met zeggen dat ik misschien op FOK! wel een leuk meisje vind.
"Want het werkte voor mij ook!" :')
Je hebt er zelfs nog leuke contacten aan over gehouden ook. Niet zagen dus.
pi_101468860
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 22:17 schreef kedge het volgende:

[..]

Een kundige psycholoog zou dit als een uitdaging zien i.p.v. denken "goh wat moeilijk weer". Echt weer zo'n zwakke instelling.
Sommige situaties zijn wel degelijk moeilijk, dat is dus niet per definitie een zwakke instelling maar eerder een feit.
pi_101468957
quote:
12s.gif Op donderdag 1 september 2011 22:23 schreef Detroit het volgende:

[..]

Ik heb 200 euro uitgegeven aan een PUA-cursus, tijn. Ik had er weinig vertrouwen in, maar ik moet je zeggen dat ze gelijk uit mijn hand at!
Het is even een investering, maar je houdt er iets moois aan over. ;).
200 maar. Ik ben minstens meer dan 8k waard
  donderdag 1 september 2011 @ 22:36:16 #287
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101468970
quote:
17s.gif Op donderdag 1 september 2011 22:34 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Je hebt er zelfs nog leuke contacten aan over gehouden ook. Niet zagen dus.
Dat wel vrienden, maar een vriendin kom op nou.
Ik ga nu vast iemand beledigen dus alvast sorry.

Ik wil geen kneus zijn die zijn halve vriendengroep en zijn vriendin van een forum moest afhalen.
C'est la vie
pi_101469278
quote:
14s.gif Op donderdag 1 september 2011 22:36 schreef heloef het volgende:

[..]

Ik wil geen kneus zijn die zijn halve vriendengroep en zijn vriendin van een forum moest afhalen.
Ben ik het mee eens, dat vind ik iets voor oude mensen (30/40) en dan doel ik meer op van die datingsites. Maar forum, als je iemand leert kennen vind ik eigenlijk wel hetzelfde. Daarom denk ik dan ook dat alleen de mensen (en dan doel ik weer op de jongeren) die een relatie krijgen d'r wel iets mis mee is in real life, anders zou je namelijk nooit via internet een relatie proberen te krijgen.
  donderdag 1 september 2011 @ 22:40:33 #289
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101469281
Geen boze reacties nog?
C'est la vie
  donderdag 1 september 2011 @ 22:42:32 #290
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101469424
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 22:40 schreef Mpj het volgende:

[..]

Ben ik het mee eens, dat vind ik iets voor oude mensen (30/40) en dan doel ik meer op van die datingsites. Maar forum, als je iemand leert kennen vind ik eigenlijk wel hetzelfde. Daarom denk ik dan ook dat alleen de mensen (en dan doel ik weer op de jongeren) die een relatie krijgen d'r wel iets mis mee is in real life, anders zou je namelijk nooit via internet een relatie proberen te krijgen.
Ik ken ook niemand die via FOK! probeerde een relatie te krijgen.
Meer dat ze elkaar ontmoeten en er toen een vonk oversloeg.
C'est la vie
pi_101469739
quote:
14s.gif Op donderdag 1 september 2011 22:42 schreef heloef het volgende:

[..]

Ik ken ook niemand die via FOK! probeerde een relatie te krijgen.
Meer dat ze elkaar ontmoeten en er toen een vonk oversloeg.
Dat is alweer anders. :P Maar er zijn mensen in dit topic geweest die wel zulke intenties met elkaar hadden. Dat vind ik persoonlijk dan weer triest aangezien je elkaar helemaal niet echt kent en feitelijk niet eens weet hoe iemand er nou echt uitziet. Maar hier deel ik die mening alleen, I know. :s)
  donderdag 1 september 2011 @ 22:49:41 #292
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101469895
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 22:47 schreef Mpj het volgende:

[..]

Dat is alweer anders. :P Maar er zijn mensen in dit topic geweest die wel zulke intenties met elkaar hadden. Dat vind ik persoonlijk dan weer triest aangezien je elkaar helemaal niet echt kent en feitelijk niet eens weet hoe iemand er nou echt uitziet. Maar hier deel ik die mening alleen, I know. :s)
Ach ja als je er wat leuks aan over houdt.
Maar goed dat moet iedereen voor zichzelf weten.
C'est la vie
pi_101469920
quote:
14s.gif Op donderdag 1 september 2011 22:36 schreef heloef het volgende:

[..]

Heloef=troll :D

En het boeit toch niet waar je vrienden vandaan haalt ;)
  donderdag 1 september 2011 @ 22:51:59 #294
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101470021
quote:
17s.gif Op donderdag 1 september 2011 22:50 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Heloef=troll :D

En het boeit toch niet waar je vrienden vandaan haalt ;)
Waarom ben ik nou weer een troll?

Je hebt toch weer wat extra's uit te leggen als je je vriendin op een forum ontmoet. _O-
C'est la vie
  donderdag 1 september 2011 @ 22:52:40 #295
350968 kedge
cicatrix manet
pi_101470074
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 22:34 schreef Mpj het volgende:

[..]

Sommige situaties zijn wel degelijk moeilijk, dat is dus niet per definitie een zwakke instelling maar eerder een feit.
Situaties kunnen dan wel moeilijk zijn, maar jij doet echter net alsof je hemel en aarde moet bewegen voor zulke "patiënten". Als je al begint met: "Bedenkt daar maar wat voor zeg", dan had je beter het vak niet kunnen kiezen. En ik weet dat dit allemaal: "Als als als" is.
pi_101470456
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2011 22:51 schreef heloef het volgende:

[..]

Je hebt toch weer wat extra's uit te leggen als je je vriendin op een forum ontmoet. _O-
Ok nog even zo doorgaan..

Overigens hebben Detroit en ik met elkaar gechat op msn en dat klikte goed. Ik was niet op zoek naar een nieuwe relatie maar heb hem wel gevraagd wat leuks te gaan doen, just for fun. En we zijn nog steeds samen dus t was gezellig :+
  donderdag 1 september 2011 @ 23:00:05 #297
238453 hasjman
utter madness
pi_101470498
quote:

[..]

Stiekem ben je gewoon heel jaloers he _O- :') Moet bekennen, vind het ook wel erg "kansloos".
pi_101470499
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 22:40 schreef Mpj het volgende:

[..]

Ah het zwart/wit denken is weer begonnen? :P
pi_101470550
quote:

[..]

Boek even een enkeltje Afrika. Vlak bij de leeuwen. Die achterlijke steken-onder-water van je ben ik beu.
Ron Paul 2012
pi_101470559
quote:

[..]

Doel je op mij?

Als je niet eens onderscheid maakt tussen mensen die er bewust online naar op zoek zijn en mensen die toevallig een leuk persoon online tegenkomen en die wel beter leren kennen....tja, dan houdt het op. :P Al vind ik met die eerste groep ook weinig mis. Het is een van vele mogelijkheden. Maar mijn voorkeur gaat er niet naartoe om online een vriend te zoeken.
  donderdag 1 september 2011 @ 23:01:54 #301
350968 kedge
cicatrix manet
pi_101470593
quote:

[..]

Zoals: "Ik heb mijn vriendin op het internet leren kennen" ? Het zal menig mens echt niet interesseren of het in de kroeg of via internet was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')